לכץ נשבר מהשביתות: הכריז על פיצול רכבת ישראל לשלוש חברות שונות
(עדכון) שר התחבורה ישראל כץ היום במסיבת עיתונאים על הקמת שלוש חברות בנות לרכבת - למטענים, נדל"ן ותחזוקה, כמו כן הוסיף כי תחזוקת הקרונות תצא למיקור חוץ. "לא נאפשר לקומץ להשתלט על החברה".
"תוקמנה שלוש חברות בנות בשיתוף המגזר הפרטי - לתחזוקה, פיתוח עסקי ונדל"ן ומטענים. מתפקידנו להחזיר את השליטה ברכבת לציבור, ולא נוכל לאפשר לרכבת להיות בת ערובה של קומץ קטן של עובדים. אם נראה השבתות בעקבות ההחלטה - לא יהיה מנוס מסגירתה של החברה ופתיחתה במתכונת חדשה".
"לוח הזמנים הוא מיידי, ויישום ההסכם עם בומברדייה מתחיל היום. אם נראה פגיעה מתמשכת בנוסעים בשביתות פראיות, לא אהסס לסגור את הרכבת ולפתוח מחדש. הממשלה נהגה ביד רחבה וניסתה לפצות את העובדים. יו"ר ההסתדרות הסכים לשני מתווים של פשרה, ויו"ר ועד הרכבת לא הסכימה, לא מעניין אותה התנאים של העובדים, היא רוצה לשלוט בשאלטר. אנחנו חייבים לנוע ולהמשיך לפתח את הרכבת. היא חיונית לפיתוח הפריפריה".
השר כץ הוסיף ואמר כי אינו דוגל בפתרון ההפרטה ואינו מעוניין להתנצח עם העובדים. "המודל הזה שיו"ר ההסתדרות הסכים לו זה לא מודל של הפרטה. אבל העובדים לא מסכימים. למה? כי הפתרון הזה טוב לרכבת אבל לא טוב לוועד כי אם העובדים מושאלים אז הוועד לא יכול לשלוט בהם. ההסכם הזה מוציא עובדים משליטת הוועד ויש כאן מאבק על שליטה. לא ראיתי את זה בחברת החשמל, ברשות שדות התעופה, במקורות ובמונופולים אחרים."
נזכיר כי יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי נפגשה אתמול בלילה לדיונים עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, במטרה לדון על מתווה ההסכם הכולל את האחריות על תחזוקת הקרונות, במקום חברת בומברדייה, יצרנית הקרונות. נציין כי את המסע"ת צפוי לקיים שר התחבורה ללא ההסתדרות.
נזכיר כי בשבועות האחרונים נטל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני את האחריות על המו"מ בין ההנהלה לועד העובדים ברכבת לאחר שהמו"מ בהנהגת יו"ר הועד, גילה אדרעי, נקלע למבוי סתום. ועד עובדי הרכבת הבהיר הבוקר כי "אנחנו וההסתדרות זה אותו הצד. לא היה שום פיצוץ במו"מ הלילה. אנו ממשיכים לנסות ולהגיע להבנות עם ההנהלה".
ביקורת חריפה על כץ
פרופ' יוסי יונה, מצוות המומחים המייעצים למחאה, יוצא בצורה חריפה נגד התנהלותו של שר התחבורה ביממה האחרונה. "מהרגע שבו התבקשו שר התחבורה רכבת ישראל וחברת בומברדייה להשיב לעתירה, מתנהל שר התחבורה כאחוז אמוק כמי שברצונו להפריט את רכבת ישראל בכל מחיר". בעתירה שהוגשה לבג"צ מתבקש שר התחבורה להסביר את עמדתו מדוע הוא מנסה להפריט שירות כה בסיסי שמגיע לאזרחי המדינה ובכך לשים את ביטחונם בידיים פרטיות של בעלי הון.
לדברי יונה "מהרגע שבו התבקשו הצדדים להשיב לבקשת העותרים הספיק שר התחבורה לזמן מסיבת עיתונאים לבטלה להחזירה ולשנות את השעה. התנהלות זו מראה עד כמה לחוץ השר מלהסביר את הסיבות האמיתיות לחשוף את ההסכמים שנחתמו עם כספי הציבור.
"מוטב כי שר התחבורה יבין שהוא אינו מנכ"ל של חברה פרטית אלא שליח ציבור, ואם בית המשפט אליו הוא מחויב מבקש ממנו לספק תשובות הולמות, ינהג כך השר ולא ינסה לקבוע לבג"צ עובדות בשטח.
"רכבת ישראל שייכת לציבור הרחב וכך היא צריכה להישאר, אנו דורשים מהשר שיקפיא את תהליכי ההפרטה ברכבת, יפסיק להפיץ שקרים אודות פיצוצים במשא ומתן ולהתחיל להתנהל כשר אחראי ולא איש עסקים מתחיל " סיכם פרופ' יונה את דבריו.
- 7.את התאונות גרמו ההנהלה ולא העובדים(יש הוכחות) (ל"ת)פיליפ פרבו 06/03/2012 09:54הגב לתגובה זו
- 6.יורם מראשון 06/03/2012 08:14הגב לתגובה זודי ... מספיק עם השטויות ... ריבוי התאונות והתקלות הוכיחו שהעובדים ברכבת לא יודעים לתחזק ולה]עיל את הרכבות .... עם ישראל משקיע עשרות מיליאדים ברכבת, ועובדי הרכבת מחרימים את הרכבת לעצמם ... הגיע הזמן לעשות סדר בבלגאן הזה ... יש לחוקק חוק בוררות חובה בשרותים חיוניים כדי למנוע שביתות בשרותים חיוניים ... נמאס מועדים המשתלטים על המדינה ומחזיקים את השאלטר לסגירת המדינה ...
- 5.דרור 05/03/2012 21:04הגב לתגובה זונמאס מהשרות הלקוי בשנות האלפיים . אי דיוק בזמנים בצורה משוועת . ביטול רכבות , שביתות , תקלות ותאונות , שריפות . לא שכחנו ! כבר לא יכולים להתייעל , פשוט לא יודעים . להחליף מיד !! נכון , הרכבת של העם לא של ועד הרכבת .
- 4.גרין 05/03/2012 18:39הגב לתגובה זוועד הרכבת מצפצף על הציבור וכץ צודק וטוב יעשה אם יסגור את הרכבת עכשיו ולא יתן לועד חסר אחריות לשלוט ברכבת
- 3.קוקוס 05/03/2012 18:34הגב לתגובה זואנשי דברם של הטייקונים שמו עיין על הרכבת.הנמלים וחברת חשמל.הם מינו מנהלים " בובות" באותם חברות .דרך העיתונים הם מכפישים את העובדים.על שכר גבוה.על מחדלים.על חובות גדולים(ראו חברת חשמל) הכל כשר בעיניהם כדי שהמדינה ימכרו את אותם חברות לטייקונים.לפי דעתי לכץ יהיה תפקיד ומשכורת טובה באותם חברות אם הם יונפקו.(ראו מקרה אולמרט שחילק למשפחת עופר פעמיים 120 מליון $)לא אכפת לי אם הם יונפקו .אבל גם לציבור.
- דני 05/03/2012 22:38הגב לתגובה זוכן, עדיף רכבת (או שמה רקבת) עלובה מהגרועות בעולם (רק ההודית מתחרת בתת הרמה של הישראלית), מהיקרות בעולם ועדין בגירעונות מטורפים שמכוסים על חשבוננו מכספי מיסים, והעיקר כל שני וחמישי פשוט לא ניתן השירות לציבור. אני מעדיף ש" טייקון" ירכוש בשקל נכס ששווה 20 מיליארד ש" ח אם ידע להפעילו ולייעלו, מאשר להיות בעלים של נכס עם ערך תיאורטי של 20 מיליארד וערך מעשי של מינוס 20 מיליארד, שלא מתפקד, לא פועל, לא יעיל ובעיקר בלתי ניתן לניהול כיוון שניהולו מוכתב ע" י גילדת קומוניסטים טובים אשר למעשה ואגים רק לרווחתם האישית על חשבון הציבור (הן בחוסר שירות, בבטיחות הגרועה בעולם ובעיקר בגרעונות עתק כמו כל חברה ממשלתית שממומנים מכספי המיסים שלנו!). קומוניסט נחמד, לא שמעת את הביטוי עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ? אם בעל הון משתלט על נכס לא מתפקד/יעיל/רווחי וכו' , ומשפר זאת, זה מצב של win-win situation, גם המדינה מרוויחה בכל מקרה סכום ראשוני, לא נדרשת יותר להזרים כספים להמשך כיום החברה, נהנת מתקבולי מיסים על הרווחיות ומקבלת שירות איכותי ומתפקד ברמה מערבית, וגם בעל ההון נהנה מהנכס שיהפוך לרווחי ובנוסף ערכו יעלה עקב כך. מי בדיוק פסיד במצב כזה? בכיינים קומוניסטים כמוך שלא רוצים ולא מסוגלים להתאמץ, ולכן תולים את האשמה למצבם באחרים במקום בעצמם!
- יש לישראל מה ללמוד מהפעלת הרכבת בהודו (ל"ת)יורם מראשון 06/03/2012 08:15
- לא אכפת שירוויחו,רק שנוכל כבר להגיע עם הרכבת (ל"ת)הקטר מבגדד 05/03/2012 19:42הגב לתגובה זו
- 2.גם לנו כבר נמאס מהרכבת.לא מתקרב אליה. (ל"ת)איציק ר 05/03/2012 17:59הגב לתגובה זו
- 1.לפרקקקקקקקקקקקקקקקקק לפרקקקקקקקקקקק הם ביזיון (ל"ת)כללל הכבודדד לפרקקק 05/03/2012 17:54הגב לתגובה זו
- אורן 05/03/2012 21:43הגב לתגובה זוסוף סוף מישהו עם " וואבוס" !!!!!