לקסוס GS450h: מבחן דרכים
לקסוס GS450h
כניסה לתוך תא הנוסעים מפגישה אותנו עם שפע של עור ועץ, אם כי האחרון לא היה לטעמם של כולם. גבוהים יגלו די מהר שחסר להם מקום לראש בגלל גג השמש, ובכלל שתנוחת הישיבה פשוט גבוהה מדי. בשאר המדדים אין בעיה של מרווח, אבל גבוהים עלולים להתקשות למצוא תנוחת נהיגה נוחה. בכל הקשור לאבזור תמצאו כאן שפע נאה: נציין פנסי קסנון, בלוטות', מושבים קדמיים מחוממים ומקוררים (עובד נהדר ביום קיץ חם), ומסך 8 אינץ' הנשלט על ידי עכבר עם תצוגה נאה. הגרסה שלנו היתה המאובזרת, בה תקבלו תמורת 25,000 שקלים נוספים (ו-480,000 בסך הכל) עץ בדלתות ובקונסולה, וילון חשמלי וחישני חנייה. לא זול. מאחור המרווח לברכיים טוב ולא יותר, וגם מרווח הראש מעט חסר לגבוהים. תא המטען איבד מעט מנפחו בשל תוספת הסוללות, אבל עדיין מציע נפח סביר. ולסיום – צל"ש למערכת הקול הנהדרת.
הנעה
ה-GS450h יוצאת לדרך בצורה חרישית בכוח החשמל ומנוע הבנזין מתעורר לפי הצורך וכבה בכל עמידה ברמזור, כאשר המערך החשמלי דואג לכל הצרכים כגון מיזוג, תיגבור הגה וכו'. תיבת ההילוכים הדמוי-רציפה עובדת טוב, ברוב הזמן, ויש גם ביצועים. מדובר במכונית מהירה, ומצב הספורט הופך אותה לזריזה עוד יותר – ואפילו צליל המנוע שחודר לתא הנוסעים נהדר. היציאה מהמקום פחות חזקה מהמצופה, אבל אחר כך המכונית מאיצה בצורה שתדביק את הנוסע למושב, אבל רק במהירות תלת ספרתית, בערך מ-130 וצפונה, היא מאיצה באמת חזק. כאילו רק שם הכל משתלב בכל הכוח. הקלות שבה המכונית הזו חוצה את ה-200 קמ"ש היא על גבול הזלזול. בכל הקשור לדלק, ה-450 הפתיעה לטובה. במהלך ימי המבחן המהירים הממוצע עמד על 8.5 ק"מ לליטר ובשיוט נינוח (עד 100 קמ"ש) נרשם ממוצע של כ-18 ק"מ לליטר. נתונים בהחלט נאים בהתחשב באופי הנהיגה.
מעופף כן, שטיח קצת פחות
ל-GS יש תחושת רייד נעימה שמשרה רוגע על הנהג. אבל בפועל העסק פחות שלם. מחוץ לעיר עוברים השיבושים הקטנים וגם החדים לתוך התא בצורה מורגשת, וגם בעיר היא לא ממש אוהבת שיבושים חדים. כך שבפועל היא פחות נוחה מהרושם הראשוני, ובסופו של יום הציון ממוצע בלבד בכל הקשור לנוחות.
קטע
בסוף היום כל מי שנהג בלקסוס GS ההיברידית הסכים שזוהי מכונית עם "קטע". אם פורסים אותה נתח נתח, מגלים שמדובר בחבילה שתתאים למעטים: היא חסכונתי מאוד ביחס לביצועים, אבל אם אתם בקטע של חיסכון, תתקשו להצדיק את תוספת של 100,000 שקלים ביחס לגרסת הבסיס; היא מכונית מאוד מהירה מצד אחד, אבל לא מהנה לנהיגה במובן הקלאסי, ואם אתם רוצים הנאה מנהיגה עם מכונית חזקה, המתחרות מגרמניה יתנו מענה טוב יותר.
לממהרים לפנות
קוראים לה F-Sport, ו-F בלקסוסית זה כמו AMG במרצדסית ו-M ב-ב.מ.וואית. אלא שכאן זו לא גרסת F, כמו ה-IS-F המרשימה, אלא חבילת אבזור. אבל לקסוס לא עצרה בחישוקי ה-18 אינץ' המעושנים, עם צמיגים קרביים יותר (דאנלופ SP-SPORT MAXX) במידה רחבה ונמוכה יותר (235/45 מול 225/50-17 ). הם גם לא הסתפקו בפגושים האגרסיביים יותר או בספוילר הקטן מאחור ובשינויים בתא הנוסעים הכוללים מושבים עם יותר אפשרויות כוונון (כולל אחיזה רוחבית ואורך) ותגי F-Sport. הרשימה כוללת גם פנסים אקטיביים, חיישני חנייה ו... עוד ועוד אבזור.
ולמרות זאת – הפער לעומת המצב הרגיל (או לעומת גרסה עם הבולמים הרגילים) בכל הקשור לכביש מפותל, או להתמודדות עם גלים בכביש ישר – עצום. עד כדי כך. ובכל זאת, היה חסר לנו מצב "אוטומט" לבולמים, שמחליט לבד מתי צריך נוקשות ומתי צריך רכות, והיה חוסך לנו את ההתעסקות. אבל לתוספת היכולת הזו יש גם מחיר לא קטן – בארנק. חבילת ה-F תוסיף למחיר הגרסה המאובזרת בצורה מקבילה כ-40,000 שקלים. לא מעט כסף – אבל גם, כאמור, לא מעט תמורה. את החבילה ניתן, אגב, להזמין גם ב-450 ההיברידית (שם היא כוללת גם היגוי אחורי), שזקוקה לה אף יותר בשל תוספת הסוסים. אז אם אתם בוחרים ב-GS ואוהבים לפנות, לכו על זה. זה עובד – וגם נראה בכלל-לא-רע.