אופל קורסה You: מבחן דרכים
אופל קורסה You
תא הנוסעים מעט פשוט למראה, וגם הפלסטיקים קשיחים ופשוטים, אבל הקונסולה הכסופה מצילה את המצב. האבזור מעט חסר עם היעדר שליטה מההגה על מערכת הקול, אבל שיפורי הסאונד עובדים יפה. המרווח מלפנים טוב, אם כי מושב הנהג המתכוונן לגובה לא יורד נמוך מספיק לגבוהים. מאחור המרווח בסדר כל עוד אתם לא מגודלים. תא המטען שימושי, והסאב שהתווסף לא תופס הרבה מקום, ומתחבא לו בפינה. נציין לרעה את מפרט הבטיחות הכולל 4 כריות אוויר במקום ה-6 איתן הדגם נבחן במבחן הריסוק. לא לעניין.
המנוע, בנפח 1,229 סמ"ק, מספק 85 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. התיבה עצמה לא ממש נעימה לשימוש עם חוסר דיוק, אבל המצמד רך ונוח. המנוע מרגיש יחסית עצל, הוא מספק בהתנהלות רגילה במישור, אבל אם תרצו ממנו יותר תגלו שהוא מתעורר רק ב-4,000 סל"ד. אלא שבסל"ד הזה הוא גם מחוספס, לא נעים ומייצר רעש שריקה מטריד, שמזכיר קצת מגדש-על, אבל לא בצורה חיובית. לזכותו עומדת צריכת דלק משולבת של 12.3 ק"מ לליטר, נתון טוב בסה"כ בהתחשב בקצב הנסיעה.
בעד ונגד
כאשר אתה צעיר אתה עושה החלטות מהירות, ולא תמיד עם הראש. הרעיון של אופל עם חבילת הצעירים הזו הוא בהחלט טוב, מכיוון שמראה קרבי יותר ומערכת קול טובה היא משהו שנמצא גבוה בסדר העדיפות של הקהל הזה. אבל החישוקים הקטנים מחמיצים את המטרה, הדינאמיות לא שם והמנוע העצל לא תורם. והבעיה האמיתית מבחינתנו, היא הבטיחות החסרה, שהיא לבדה צריכה לדעתנו לשלוח את הלקוחות לאולם אחר. אז נכון שכדי לקבל את אותה חבילה בדיוק אצל המתחרות תצטרכו להוסיף עוד כמה אלפי שקלים – אבל לצד אותם אלפים בודדים, תקבלו גם רכב טוב יותר באופן משמעותי. ומכיוון שקניית רכב היא נושא רציני, אל תהיו צעירים במובן הלא חיובי ותסתכלו רק על מערכת הקול והפסים. אוטו זה הרבה יותר מזה.