SS: שברולט חוזרת למקורות וידאו
שברולט SS
אחרי משבר הדלק של שנות ה-70 הכינוי מעט ירד מגדולתו. אף אחד לא רצה מכונית שרירים שורפת צמיגים כשאין דלק במיכל. אבל מאז שברולט מדי פעם טובלת את רגליה במים ומעלה את הכינוי מהאוב. לעיתים בדגמים שהעיניים נצרבות נוכח השילוב כמו הקובולט או ה-HHR המוגדשות שהפיקו 260 כ"ס ולעיתים בדגמים שפורטים בדיוק על נימי הנוסטלגיה כמו הקאמארו החדשה.
כעת מודיעה שברולט על השקת דגם שנקרא SS. לא מדובר בגרסה או בדגם קופה כלשהו, אלא בסדאן גדולה המתבססת על פלטפורמת קצרה יותר של שברולט קפריס – זו המשרתת את הולדן קומודור (Commodore) ואת שברולט קאמארו החדשה. בסיס הגלגלים אולי נמתח "רק" על 292 ס"מ לעומת 301 בקפריס, אבל עדיין ה-SS החדשה מציגה מידות נדיבות למדי עם אורך של 497 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ וגובה של 149 ס"מ. מבחינת מיצובה היא תתברג בין האימפלה (הנעה קדמית) לקפריס – המכונית הגדולה ביותר בהיצע שברולט, אך הנמכרת רק לכוחות הביטחון בארה"ב.
שברולט אינה חושפת נתוני ביצועים מדויקים או את משקל המכונית ומסתפקת באומרה כי השיגה חלוקת משקל של קרוב ל-50-50 בין הסרנים בין היתר הודות לשימוש באלומיניום במכסה המנוע ודלת תא המטען. היא גם מספרת על מערך מתלים מתכוונים מלפנים (מקפרסון ומוט מייצב) ומאחור (רב חיבורי ומוט מייצב), בלמי ברמבו מאווררים מלפנים (4 בוכנות) ומאחור (בוכנה אחת) וחישוקי 19 אינץ' קלים הנועלים צמיגי 245/40 מלפנים ו-275/35 מאחור. רשימת האבזור כוללת את מערך המולטימדיה החדש של הקונצרן מיי-לינק (MyLink) עם 9 רמקולים של Bose, תצוגה עלית, מערכת סטייה מנתיב, מערכת התרעה על התנגשות לפנים, מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים ועוד.
שיווקה של שברולט SS יחל ברבעון האחרון של השנה והיא מיועדת להתחרות בקרייזלר SRT8 300 (מנוע ה'מי', V8 המפיק 465 כ"ס) ובפורד טאורוס SHO (שלה V6 כפול מגדשי טורבו, 365 כ"ס). אלינו ה-SS כנראה שלא תגיע.