פרארי. לה-פרארי. מכונית-על. וידאו
פרארי לה-פרארי (LaFerrari)
בסיבוב הקודם הם קראו למכונית על שמו של אנזו פרארי, מייסד החברה. גם הפעם, שמה של המכונית החדשה אומר הכל – זאת לא סתם עוד פרארי. זאת ה-פרארי. המכונית הכי חזקה, מהירה ומרשימה שאי-פעם נבנתה על-ידי החברה מאיטליה. המהנדסים שמו את כל הביצים שלהם בסל אחד על-מנת ליצור מכונית שתהיה פסגת הטכנולוגיה והיכולת, שתשמש אמת מידה לדגמים עתידיים (כן, גם של המתחרות) ותצוגת תכלית של כל מה שמייצג את פרארי.
ואם כבר מזכירים את ה"מיוחדת" היוצאת, מעניין לציין שהלה-פרארי חולקת איתה בסיס גלגלים – 265 ס"מ – וגם אורך – 470.2 ס"מ. אנחנו אומרים חולקת, אך בפועל היא חולקת כבוד ולא בטוח שיש באמת קשר בין השתיים. עם רוחב של 199.2 ס"מ וגובה של 111.6 ס"מ, היא צרה ונמוכה מהאנזו ובכלל זה מעט קטנה ממנה.
ולמספרים שבאמת רציתם לשמוע – פרארי לה-פרארי (לא יודעים אם אי פעם נתרגל לזה) מאיצה ל-100 קמ"ש ב"פחות מ-3 שניות", ל-200 קמ"ש ב"פחות מ-7 שניות" ול-300 קמ"ש ב-15 שניות. במונחים מודרניים זה אומר שהיא מגיעה ל-300 קמ"ש מהר יותר מאשר מקלארן P1 החדשה וגם מבוגאטי ויירון, וקצת יותר לאט מאשר קוניגסג אגרה R. אבל למרבית האנשים זה לא משנה כי פרארי זו פרארי. המהירות המירבית, אגב, עומדת על "למעלה מ-350 קמ"ש".
מספרים נוספים – 330 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר (פחות מפרארי F12, מאודי R8 וגם מריינג' רובר עם V8, יותר ממקלארן P1); חישוקים בקוטר 19 אינץ' בגלגלים הקדמיים ו-20 אינץ' באחוריים; בלמים בקוטר 398 מ"מ מלפנים ו-380 מאחור. בקיצור, לא רע בכלל.
המספר האחרון שיש ברשותנו הוא 499. לא, זה לא שם הדגם הבא של פרארי (אם כי הוא יכול להיות). זהו, למעשה, מספר היחידות שפרארי מתכוונת לייצר. את המחיר אנחנו לא יודעים, חוץ מזה שהוא איפשהו בין הרבה מאוד להמון, אבל אנחנו כן יודעים לספר שיש לא פחות מ-700 לקוחות מעוניינים ברשימת ההמתנה. אגב – אנחנו מקווים שאתם יושבים – לפחות אחת מהמכוניות צפויה לעשות עלייה לארץ הקודש.