טויוטה i-ROAD מחשבת מסלול מחדש וידאו
טויוטה i-ROAD
בדומה לטוויזי, ה-i-ROAD מציעה מבנה זעיר במיוחד המיועד לשני נוסעים (מישהו אמור להיכנס שם מאחור. מזל שזה לנסיעות קצרות). יש לה בסיס גלגלים של 170 ס"מ בלבד, כשהאורך שלה הוא 235 ס"מ – 2 ס"מ יותר מהטוויזי. גובהה 144.5 ס"מ (1.5 ס"מ פחות מהטוויזי) ובסך הכל לשתיהן מידות שמזכירות בכלל כלים דו-גלגליים. אבל יש ביניהן גם כמה הבדלים משמעותיים: קשה להאמין, אבל ה-i-ROAD צרה בהרבה עם 85 ס"מ לרוחב בלבד. היא גם זונחת את הנעת ארבעת-הגלגלים לטובת שלושה גלגלים ומערכת חדשנית שנקראת 'אקטיב לין' (Active Lean) ש"משכיבה" את המכונית בפניות, בדומה לאופנועים.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי קטן שמספק 2 קילוואט, או כ-2.7 כ"ס שהם הרבה פחות מה-17 של הטוויזי. טויוטה לא מפרטת על מערך הסוללות או על נתוני הביצועים, אך מצהירה על טווח של כ-50 ק"מ בנסיעה של 30 קמ"ש, שהם פחות מהמהירות המותרת במרבית ערי העולם. טעינה מלאה אורכת 3 שעות.
לא ברור מה צופן עתידה של ה-i-ROAD, בעיקר בגלל שטויוטה לא ממש אומרת מה היא מתכננת. עם מחיר של 7,000 יורו וצפונה, הטוויזי היא לא בדיוק פיתרון זול לתושבי העיר. אם טויוטה תצליח לשמור על תמחור נמוך יחסית, היא יכולה להיות הראשונה שממלאת את הנישה הנכספת. ואם לא – תמיד יש את שוק השכרת הרכב, שבערים צפופות יכול ליהנות מכלי קטן וחסכוני.