כך תלחם ב.מ.וו ישראל ביבוא האישי
כשנה לאחר ששינו את שוק מותגי היוקרה בארץ, ב.מ.וו ישראל מתפנה לטפל בצד אסטרטגי נוסף: דגמי היד שנייה של המותג. עם קבלת המפתחות לסוכנות היבוא של ב.מ.וו לישראל, הודיעו קברניטי החברה על רצונם לתקוף גם חזיתות נוספות כשאחת מהן היא ה'פרימיום סלקשן'. מדובר בתוכנית של ב.מ.וו העולמית המיושמת כבר מ-2003 ומוטמעת ב-75 שווקים ברחבי העולם. מטרת התוכנית הינה לבדל ולייצר ערך מוסף ללקוח הרוכש מכונית משומשת של המותג ונראה שהיא בהחלט עובדת. בשנה האחרונה למשל, נמכרו בעולם כ-350,000 כלי רכב במסגרת התכנית.
![](http://www.auto.co.il/content/account/00/10/00/00/mini tour 2012_topelberg_02.jpg)
"לא כל מכונית משומשת של ב.מ.וו ומיני נכנסת לתוכנית." אומר שחר שמש, משנה למנכ"ל בדלק מוטורס, "הקריטריונים קשיחים ומוגדרים כמכוניות בנות עד 5 שנים, מתחת ל-120,000 ק"מ, ללא פגיעות מרכב ועם בעלות מזוהה והיסטוריית טיפולים מלאה במרכזי השרות שלנו." לדבריו, רכב שיעמוד בקריטריונים אלה ויכנס לתוכנית יטופל ביסודיות, התקלות אם ישנן יתוקנו, והוא יזכה לשנת אחריות מלאה "פגוש לפגוש". תהליך דומה יתרחש עבור דגמי מיני כאשר דגמי המותגים שלא יעמדו בדרישות לא יזכו להיכלל בתכונית, יעברו השבחה מצומצמת יותר, יזכו לתג מחיר מופחת ביחס לדגמי הפרימיום סלקשן ולחצי שנת אחריות (דגמי מותגים מתחרים בטרייד-אין זוכים ל-3 חודשי אחריות).
ברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני, מעריך כי בכך הם מייתרים את כדאיות היבוא האישי עבור דגמי מותגי ב.מ.וו ומיני. "יש לנו מוקד שירות אישי 24/7, שירותי דרך ומגוון תכניות אשראי כך שכבר לא כדאי לייבא רכב משומש מחו"ל שעברו לא ידוע." אומר כהן. שמש עוד מוסיף כי כרגע הבעיה שלהם היא להשיג כלי רכב משומשים של המותג בלי קשר אם הם מתאימים לדרישות התוכנית. לדבריו בעקבות המהפך שבצעו, 70% מלקוחות החברה של השנה שחלפה הם לקוחות חדשים.