לחסכון נולדה: פורשה פאנאמרה וחצי

פורשה מציגה את הדור השני של מכונית הפאר שלה. בתפריט מנועים חדשים וגרסה מאורכת, אבל גולת הכותרת – פלאג-אין בגרסת הכלאיים
עמרי ספיר |

פורשה פאנאמרה 2013

מצד אחד, קשה לנו לעכל את הכותרת בה בחרה פורשה בחשיפת הדור השני של הסדאנית הספורטיבית שלה, הפאנאמרה. מצד שני, זה לא חדש שכל יצרניות הרכב, מטויוטה עד פרארי, עוסקות בטכנולוגיות ירוקות, נקיות וחסכוניות. ועכשיו, דמיינו את עצמכם – עשירי הכפר – מחברים את הפורשה שלכם לשקע החשמל. זה לא מסתדר, לא לכם ולא לנו, אבל זה העתיד. והוא הרבה פחות גרוע מאיך שזה נשמע.
 
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי פורשה חייג ל-3262* או לחץ כאן

פורשה פאנאמרה הוצגה ב-2009, מה שאומר שייתכן והגדרתה כדור שני אינה מדויקת. על פניו, נדמה יותר שמדובר במתיחת פנים, גם אם מקיפה.

כלפי חוץ, קשה לומר שההבדלים משמעותיים. הפנסים עודכנו וכן הפגוש, וכך גם המצב בזנב. קצת קשה לראות מהתמונות (תיאלצו לחכות שתהיה לכם אחת כזו), אבל כעת נוספה גם גרסה בעלת בסיס גלגלים מוארך ב-15 ס"מ שתיקרא Executive ותוצע בגרסאות הטורבו וה-4S. תוספת הסנטימטרים מיועדת ליושבים מאחור ומגיעה גם עם רשימת אבזור מכובדת.
 
 

כל זה טוב ויפה, אבל גולת הכותרת האמיתית נמצאת בהנעה. לפני כשנתיים הציגה פורשה את גרסת הכלאיים הראשונה של הפאנאמרה, שנקראת S-הייבריד. כעת היא מציגה את ה-S E-הייבריד – מהדורה משודרגת של הנעת הכלאיים. מנוע העזר החשמלי קיבל תוספת כוח והוא מייצר כעת 95 כ"ס (לעומת 47 עד כה). הוא משודך, כך נראה, לאותו מנוע V6 שהיה גם בדור הקודם, המספק 333 כ"ס לבדו. מערך הסוללות, שהיה עשוי מניקל-מטאל בעבר, עשוי כעת מליתיום-יון והוא קל ויעיל יותר. הוא גם מספק למעלה מפי 5 מהאנרגיה עם 9.4 קילוואט-שעה. המערכת מאפשרת נסיעה בכוח החשמל בלבד למרחק של כ-36 ק"מ (פחות, או יותר, או הרבה פחות – תלוי בסגנון הנהיגה). ובמהירות של עד 135 קמ"ש. ואם תחברו אותה לחשמל, היא תיטען ב-4 שעות.

הביצועים בהיברידית החדשה נעמדים על 5.5 שניות ל-100 קמ"ש (קיצוץ של כחצי שנייה) ומהירות מירבית של 270 קמ"ש. אבל המספר החשוב באמת פה הוא 32 – קילומטרים לליטר בממוצע. נתון מרשים ביותר, בטח ביחס למכוניות מסוג זה, בטח בשביל פורשה. אז מה אם התקן שמודד צריכת דלק מתבסס על נסיעה של פחות מ-20 דקות.
 
 

אי-שם במעמקי הפרסום שוכנת לה כותרת נוספת, בצורת מנוע V6 כפול-מגדשים חדש. זה, בנפח 3.0 ליטר, יחליף את מנוע ה-V8 בנפח 4.8 ליטר שהיה בפאנאמרה S ובפאנאמרה 4S. הוא מספק 420 כ"ס (20 סוסים יותר מבעבר) ו-53 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד. כן, גם פורשה יודעת שמנועים קטנים ומוגדשים זה משהו שתופס. זה גם חסכוני יותר, בכ-18%, עם 11.2 ק"מ לליטר. הביצועים עומדים על 4.8 שניות ל-100 קמ"ש ב-4S.
בתחילת 2014 תציג פורשה גם גרסת דיזל מעודכנת עם מנוע חדש שיספק 300 כ"ס. בהמשך יוצגו גם גרסאות טורבו S ("רגילה" ומוארכת) עם תוספת ניצוץ וספורטיביות.

פורשה פאנאמרה המחודשת תוצג החודש בתערוכת שנחאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה