לחסכון נולדה: פורשה פאנאמרה וחצי
פורשה פאנאמרה 2013
פורשה פאנאמרה הוצגה ב-2009, מה שאומר שייתכן והגדרתה כדור שני אינה מדויקת. על פניו, נדמה יותר שמדובר במתיחת פנים, גם אם מקיפה.

כל זה טוב ויפה, אבל גולת הכותרת האמיתית נמצאת בהנעה. לפני כשנתיים הציגה פורשה את גרסת הכלאיים הראשונה של הפאנאמרה, שנקראת S-הייבריד. כעת היא מציגה את ה-S E-הייבריד – מהדורה משודרגת של הנעת הכלאיים. מנוע העזר החשמלי קיבל תוספת כוח והוא מייצר כעת 95 כ"ס (לעומת 47 עד כה). הוא משודך, כך נראה, לאותו מנוע V6 שהיה גם בדור הקודם, המספק 333 כ"ס לבדו. מערך הסוללות, שהיה עשוי מניקל-מטאל בעבר, עשוי כעת מליתיום-יון והוא קל ויעיל יותר. הוא גם מספק למעלה מפי 5 מהאנרגיה עם 9.4 קילוואט-שעה. המערכת מאפשרת נסיעה בכוח החשמל בלבד למרחק של כ-36 ק"מ (פחות, או יותר, או הרבה פחות – תלוי בסגנון הנהיגה). ובמהירות של עד 135 קמ"ש. ואם תחברו אותה לחשמל, היא תיטען ב-4 שעות.

אי-שם במעמקי הפרסום שוכנת לה כותרת נוספת, בצורת מנוע V6 כפול-מגדשים חדש. זה, בנפח 3.0 ליטר, יחליף את מנוע ה-V8 בנפח 4.8 ליטר שהיה בפאנאמרה S ובפאנאמרה 4S. הוא מספק 420 כ"ס (20 סוסים יותר מבעבר) ו-53 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד. כן, גם פורשה יודעת שמנועים קטנים ומוגדשים זה משהו שתופס. זה גם חסכוני יותר, בכ-18%, עם 11.2 ק"מ לליטר. הביצועים עומדים על 4.8 שניות ל-100 קמ"ש ב-4S.
בתחילת 2014 תציג פורשה גם גרסת דיזל מעודכנת עם מנוע חדש שיספק 300 כ"ס. בהמשך יוצגו גם גרסאות טורבו S ("רגילה" ומוארכת) עם תוספת ניצוץ וספורטיביות.
פורשה פאנאמרה המחודשת תוצג החודש בתערוכת שנחאי.