פורד גרנד C-מקס: מבחן דרכים
פורד גרנד C-מקס
רכב ההדגמה, בכתום-פסיכי, מושך את העין ונאה, אבל בצבעים רגועים יותר הוא נראה מעט מוזר במבט מאחור, אבל עדיין בסדר מהצד ומלפנים, זווית בה הוא מזוהה מיד כפורד.
המרחב מלפנים נדיב, אבל לא היינו מתנגדים אם מושב הנהג היה יורד נמוך יותר. המושבים עצמם נוחים מאוד, ומכיוון שמדובר בגרסה סופר-מאובזרת, הם עטופים בעור ומושב הנהג מתכוונן חשמלית. רשימת האבזור כמעט בלתי נגמרת: נציין מערכת BLIS לאיתור רכב בשטח המת במראות, גג פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, פנסי קסנון, מערכת ניווט מקורית מצוינת, מצלמת רוורס עם חנייה אוטומטית ועוד. מילה טובה נוספת צריכה להיאמר לגבי הראות הטובה החוצה הודות לחלונות הגדולים.
ואנחנו בקצה האוטו, בתא המטען. נפחו סביר, אבל המושבים לא מתקפלים לגובה הרצפה, אלא גונבים כמה ס"מ מורגשים שהופכים את רצפת התא למעט גבוהה. מצד שני, גם ככה אין בעיה להכניס לשם די הרבה ציוד, והפתיחה החשמלית, מהתא או מהשלט, נוחה מאוד. כמובן שבתצורה לשבעה, תא המטען קטן עד לא קיים, אבל ניתן גם לקפל רק מושב אחד, לפי הצורך.
נוסעים
הגרנד מוצע עם כמה מנועים, החל מ-1.6 ליטר 125 כ"ס המוכר לנו מהפוקוס, 1.6 ליטר טורבו 150 כ"ס וצמד מנועי דיזל - 1.6 ליטר 115 כ"ס ו-2.0 ליטר 140 כ"ס, ולאחרונה הצטרף להיצע מנוע האקו-בוסט החדש בנפח 1.0 ליטר. כל המנועים מוצעים עם תיבה ידנית בלבד, למעט גרסת הדיזל הבכירה שמוצעת עם אופציה לתיבה דו-מצמדית.
בכל הקשור לנהיגה, ה-C מקס עושה עבודה טובה. הנוחות שלו טובה בסך הכל ברוב הזמן, המתלים מרסנים את המשקל יפה, ונעים להיות ברכב, גם בכביש עירוני שסלול ברמה לא ממש מבריקה. אם כי היה קשה להיתקל בכביש בינעירוני שלא סלול מצוין, כך שההתרשמות חלקית. בנוסף הרכב גם דינאמי באופן מפתיע ביחס לסגמנט שלו, עם נכונות טובה לפנות ויכולת נאה, בין השאר הודות לצמיגים לא קטנים 215/50-17, אם כי יש גם זוויות גלגול מורגשות.
כן ולא
פורד גרנד C-מקס מבצעת את רוב המטלות בצורה טובה. זהו רכב נעים, מרווח (אם כי יתאים יותר לשישה + ילד ולא לשבעה, וגם לו לא יהיה נוח במיוחד), דלתות ההזזה הנדירות למדי בקטגוריה הזו נוחות מאוד, והוא גם נעים לנסיעה ומפתיע לנהיגה. אבל בהקשר המקומי עולה קודם כל בעיה בדמות היעדר שילוב של מנוע בנזין ותיבה אוטומטית. ומעל הכל מרחפת שאלת המחיר, כמובן – באנגליה גרסת הדיזל האוטומטית עולה כמו פורד מונדיאו בסיסית בארץ, אבל קשה לגזור מזה למחיר בארץ. אולי דווקא מנוע האקו-בוסט ליטר החדש ישודך לתיבה ה"נכונה" ויקבל מחיר תחרותי, שיאשר לגרנד-מקס תעודת עולה חדש.