בדרך לכאוס? הממשלה אישרה את הסכם 'שמיים פתוחים', לפיד - "לא יפגע במקומות העבודה במשק - אלא להיפך"
שביתת חברות התעופה הישראליות לא הצליחה להניע ולהפעיל לחץ על הממשלה, שאישרה בסופו של יום בישיבתה השבועית את הסכם "שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי לשם הגברת התחרות בתחום התעופה האזרחית לישראל וממנה, במתכונתו הנוכחית וללא כל התאמות לחברות התעופה הישראליות. אל על הודיעה כי היא מבטלת בשלב זה את כל 20 הטיסות שתוכננו לצאת עד השעה 21:00 בערב.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון: ״מטרת הרפורמה שאישרנו היום היא הורדת מחירי הטיסות מישראל ואליה והגברת התיירות הנכנסת. אני מברך את שרי האוצר והתחבורה שהתייצבו להעביר את הרפורמה הזאת שנדונה כבר שנים רבות. נמשיך לקדם רפורמות להורדת יוקר המחיה ולייעול השירותים לאזרחי ישראל״.
בהצעת המחליטים שהובאה לממשלה נכתב כי: "הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי נועד להביא לליברליזציה בקווי התעופה בין ישראל למדינות האיחוד האירופי שתאפשר את הוזלת מחירי הטיסה בין ישראל ואירופה ופתיחת יעדי טיסה חדשים בכל רחבי מדינות האיחוד האירופי ללא הגבלה..".
בנוסף, צוין שם כי "ההסכם יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת וכתוצאה מכך לסייע לחוסנו של המשק. הסכם שמיים פתוחים כולל בתוכו מנגנון יישום הדרגתי למשך כחמש שנים, וזאת במטרה לאפשר לחברות התעופה הישראליות להיערך למבנה התחרותי החדש בענף התעופה".
שר האוצר יאיר לפיד תמך בהסכם ואמר במהלך הדיון כי "רפורמת השמיים הפתוחים טובה לישראל. היא תוביל להורדת המחירים ולהגברת התחרות, ולא תפגע בהיקף מקומות העבודה במשק אלא להפך." עוד ציין לפיד להערכתו כי בעקבות ההסכם, שצפוי להיכנס לתוקף בעוד כשנה, יווצרו כ-10 אלפי מקומות עבודה חדשים.
צפי להגדלת היצע הטיסות
הסכם השמיים הפתוחים בין ישראל לאיחוד האירופי צפוי לבטל הסכמים שקיימים היום בין ישראל לאיחוד האירופי אשר מגדירים באופן מפורש את יעדי הטיסה ההדדיים. לפי הסכם "שמיים פתוחים" לא תהיה כל מניעה לכל חברת תעופה אירופית לטוס לישראל ולהיפך. הגדלת היצע הטיסות צפוי להוזיל את כרטיסי הטיסה באופן משמעותי, ולאפשר להגדיל את התחרות בין חברות התעופה. חברות התעופה הישראלית, מצידן, טוענות כי הן אינן מתנגדות להסכם, אך מבקשות לבצע בו התאמות לצורך יצירת תנאי תחרות שוויוניים בינן לבין חברות התעופה הזרות.
ההסתדרות דרשה מהממשלה לבצע התאמות במסגרת ההסכם לחברות התעופה הישראלית, דרישה שכאמור נדחתה, זאת על רקע דו"ח סודי של משרד התחבורה שנחשף וקובע שקיימת סכנת קריסה ממשית של חברת התעופה
אל על
0%
אל על
846.5
0%
בסיס:846.5
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
תמורה:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
העובדים וההסתדרות טוענים כי הסתרת הדו"ח מהווה הטעיה והכשלה אפשרית של הממשלה ושריה. נציין כי במסגרת הדו"ח האמור נבחנו תסריטים לקריסת אל על גם ללא כל קשר להסכם ה"שמיים פתוחים", ופעולות שניתן לנקוט בהם במידה וזו אכן תקרוס.
אל על הודיעה היום כי "בהמשך לשביתה שהוכרזה ע"י ההסתדרות ולאור הודעת ההסתדרות לפיה נבחנים המשך הצעדים כתוצאה מהחלטת הממשלה לאישור הסכם השמיים הפתוחים, מבטלת אל על בשלב זה את הטיסות אשר תוכננו לצאת עד השעה 21:00 בערב". מדובר כאמור ב-20 טיסות, כאשר ביחס לטיסות שאמורות לצאת במועד מאוחר יותר, אל על מבקשת מהנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט שלה.
יו"ר איגוד הטייסים הארצי, קברניט רוני זהר, הביע תמיכה מלאה בהסתדרות ובוועדי עובדי חברות התעופה הישראליות: "איגוד הטייסים, שליווה את המשא ומתן בנושא כמשקיף, מודע היטב לחסרונותיו של ההסכם במתכונתו הנוכחית. אנו תומכים עקרונית בעקרון של שמיים פתוחים ותחרות חופשית, אך כמו בכל הסכם הסוד מצוי בפרטים הקטנים. בסופו של תהליך, נותרנו עם הסכם אשר כותרתו זהה 'שמיים פתוחים' אך מסעיפיו נעדרים עקרונות הכרחיים לשמירת חוסנה של התעופה הישראלית".
מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ציין במסגרת ראיון לגל"צ כי "במסגרת ההסכם תוכל אל על לפתח בריתות Code Share עם חברות זרות ותחליפים. כפי שלכאן יגיעו חברות נוספות אל על וחברות נוספות יוכלו להגדיל את מספר היעדים לחו"ל, כפי שהייתה צריכה לעשות עד עכשיו. אנחנו רק רואים החמרה במצבה הפיננסי מאז ההפרטה. ההתנהלות הכושלת של אל על הובילה אותה למקום הזה, הייתה יכולה לפתוח אפשרויות נוספות. שמיים פתוחים – הזדמנות טובה לשיפור מצב אל על."
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בירך על החלטת הממשלה לאשר את הסכם שמיים פתוחים: "המהלך יחייב את חברת אל-על להתייעל. יחד עם זאת, הממשלה צריכה להתחשב בקשיים של חברת התעופה אל-על, ולבצע את הצעדים שיבטיחו כי אל-על תתחרה בתנאים שווים מול חברות תעופה וכן גם כיסוי הוגן של הוצאות הביטחון".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
20.בטיחותישי 24/04/2013 18:24הגב לתגובה זו0 0השאלה האם ביטחון הנוסעים ייפגעסגור
-
19.הממשלה נכנעה ללחץ אירופה להרס התעופה הישראליתאזעקה אחת ונתבג ריק 21/04/2013 16:23הגב לתגובה זו0 1לאחר שיגמרו להרוס את אל על ארקיע וישראייר, באזעקה הראשונה פה תאגידי התעופה של אירופה יודיעו שהם עוצרים טיסות ובזה תנותק המדינה מתעופה אוירית. נתניהו פשוט ראש ממשלה הזוי וכושל עלה נידף ברוחסגור
-
18.טיסה להודו עולה 1000ד ומאירופה 700ד אל על הגנבים (ל"ת)מני 21/04/2013 15:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.הלו, לאט...שילמתי מזומן על כרטיס עתידי. האם אכלתי אותה (ל"ת)איציק ר 21/04/2013 15:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.מחירי אל על יקרים פי 2 מאירופה בחיים לא טס איתם (ל"ת)הבורר 21/04/2013 15:38הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
15.פששששעף על לפיד 21/04/2013 15:31הגב לתגובה זו2 0תשמע יאיר אתה חתיכת כלי,כל שבועיים אתה רק מחזיר את המדינה הזאת לדרך הישר.התחלת באיסור מכירת ים המלח לקנדים ועכשיו זה.אני לא מאמין שסוף סוף מישהו שומע את קולי.המאהב של ריקי כהןסגור
-
14.הצעה לחברת אל עלא.ה 21/04/2013 15:20הגב לתגובה זו3 0זה הזמן לעבור ל 7 ימי פעילות.הדתיים לא בקואליציה וניתן לבטל את גזירת 5 ימי פעילותסגור
-
13.תסגרו כבר את החברה המיותרת הזאת סתם יקרים!!! (ל"ת)יושבים כמו סרדינים!! 21/04/2013 14:59הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.השפעה גם על מחירי הנופש השערורייתים בארץעירית 21/04/2013 14:56הגב לתגובה זו1 0תהייה לזה השפעה טובה גם על הוזלת מחירי הנופש בארץ ואולי יבואו יותר תיירים שהיום ישראל יקרה להם.סגור
-
11.וביבי ,באמת מילים כדורבנות .פשוט אי אפשר להגיד את זהבא 21/04/2013 14:55הגב לתגובה זו2 0יותר טוב .סגור
-
10.למה יש לי הרגשה שלפיד הופך מאריה בבחירות לפודל האוצר . (ל"ת)בא 21/04/2013 14:53הגב לתגובה זו0 2סגור
-
9.כאוס זה מה שהיה ,מונופול זה כאוס בצורת סחיטה .בא 21/04/2013 14:50הגב לתגובה זו1 0וסדר כשיש תחרות בונה ובריאה .סגור
-
8.אפילו השמים בבורסה התבהרו בעקבות ההסכם . (ל"ת)בא 21/04/2013 14:47הגב לתגובה זו3 0סגור
-
7.כול הכבוד ביבי וכץ . (ל"ת)בא 21/04/2013 14:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
6.גם אזרחי המדינה נילחמים על משכורתם נגד מונופולים גרידים (ל"ת)בא 21/04/2013 14:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.כל הכבוד לממשלה! --->סוחר27 21/04/2013 14:33הגב לתגובה זו6 0הגיע הזמן שמישהו יתן לאל-על בעיטה בתחת וינער אותה ממתכונתה הנוכחית ומרמת המחירים הגבוהים. החברה צריכה להתייעל, ושלא יבלבלו לכם את המוח שאחת מחברות התעופה תקרוס. אם תקרוס, זה בגלל ניהול כלכלי רע, ולא בגלל הסכם "שמיים פתוחים". כמה פעמים מצאתם את עצמכם אומרים ש"אל על היא החברה הכי יקרה", ובסופו של דבר טסתם לארה"ב או למזרח עם חברה מתחרה בשליש מחיר. הסכם שמיים פתוחים הוא טוב ומבורך לישראל, ושיתחילו להתאים את עצמם ואת רמות המחירים. בתור התחלה, שמנכ"ל אל-על לא ישתכר בחודש 150,000 כאשר החברה רק מפסידה. ועופר עיני היקר, אם תשבית לנו את כל המשק כתוצאה מכך, צפה לביקורות ציבוריות שיורידו גם אותך מהתפקיד ויחזירו לך את הזנב לבין הרגליים.סגור
-
4.הגיע הזמן, ברוך שהגיענו לזמן הזה (ל"ת)צדק 21/04/2013 14:25הגב לתגובה זו3 1סגור
-
3.אלעל לקחו ממני 900$ לבודפסט ושילמו 15 מיליון שכר לשקדירועי 21/04/2013 14:10הגב לתגובה זו7 1לכו תחפשו מי ינענע אותכם. בוקר טוב מציאות. הלקוחות דורשים שירות מעולה ומחיר טוב. ובזה נכשלתם בגדול אפילו כשהייתם מונופול.סגור
-
2.גם האזרחי הארץ נילחמים על משכורתם כנגד מונופולים גרידיםבא 21/04/2013 13:54הגב לתגובה זו6 0זאת האמת ,איפה שלא תיזרקו אבן תיפגעו במונופול .בחלב בתחבורה בתעופה.....................סגור
-
1.שקדי וחבורת האפסים באל על - תתחילו להוריד מחירים (ל"ת)אבי - מתנגד למחאה 21/04/2013 13:41הגב לתגובה זו8 1סגור