קיה ריו 1.4 ידנית: מבחן דרכים
קיה ריו סדאן 1.4 ידנית
תיבת ההילוכים מציעה, כאמור, שישה יחסי העברה. מהלך הידית מעט ארוך מדי, ונמצא על הגבול שבין "מוצק" לקשה מדי, אבל אין בעיה "לדפדף" בין ההילוכים. ראש ידית ההילוכים נעים לאחיזה, כך שגם יום עתיר החלפות לא ישאיר אתכם עם יד משוייפת. דוושת המצמד מעט כבדה, ובעלת מהלך ארוך מדי, אולם נקודת השילוב ברורה דיה והשילוב הדרגתי, ואין שום בעיה לצאת מהמקום בצורה מבוקרת – גם בעלייה, בזכות מערכת שמשאירה את הבלמים נעולים לעוד שנייה או שתיים. ההילוכים עצמם מחולקים היטב, ומאפשרים להשאיר את המנוע בתוך התחום החזק שלו אם ממהרים. אם לא ממהרים, אפשר בהחלט להישאר מתחת ל-4,000 סל"ד, שם הוא גם שקט למדי. מהצד השני, אין התחזקות משמעותית בכח כשמטפסים במעלה הסל"ד, ולמרות שהמנוע מייצר שם צליל גרוני נעים למדי, היה חסר לנו קצת פלפל.
ורגע לפני הסיכום – תא המטען. הוא נראה גדול בהרבה מ-389 הליטרים המוצהרים, אבל פתח הטעינה שלו מעט צר מדי.
אז מה היה לנו – תת-משפחתית שהייתה טובה מספיק כדי לנצח את המבחן מול האחיות מקוריאה. גילוח משמעותי מתג המחיר (מבלי להתפשר על המנוע), ותיבה ידנית שמשפרת את הביצועים וחוסכת דלק – לנו זה נשמע כמו דיל עדיף משמעותית.