פרחים באגזוז, סימני צמיגים על הכביש. פורשה 918 ספיידר וידאו
פורשה 918 ספיידרהשנה הבאה הולכת להיות שנת בצורת. אל תשכחו מי חזה את זה קודם. ואין לזה שום קשר לגשם שפקד אותנו באמצע חודש מאי. אבל כשבשנה אחת נחשפות 3 מכוניות-על שרוצות להיות הכי טובות אי-פעם וגם מגבות את המילים בביצועים, אנחנו יודעים שזכינו למשהו מיוחד. כמו תופעה אסטרונומית שבה כל הכוכבים מסתדרים יחד בשורה (אין לנו מושג כל כמה זמן זה קורה). על מי אנחנו מדברים? על לה-פרארי, על מקלארן P1 וכעת על פורשה 918 ספיידר.
פורשה חושפת, לא לראשונה, את מכונית-העל החדשה שלה. ספינת דגל ספורטיבית, פאר היצירה ושיא הטכנולוגיה המודרנית בראיית היצרנית משטוטגרט. מכונית שלא הייתה לה כמותה מזה כ-6 שנים. בדיוק מה שהיא הייתה צריכה, אם תשאלו כל חובב רכב, ולבטח העשירים שבהם.
חשמל זורם ביחידות הנעותיך
חשמל הוא מכנה שמשותף למכוניות-העל החדשות שהזכרנו. כל היצרניות המדוברות (וגם רוב אלו שלא) הבינו שהטרנד ההיברידי ה"ירוק" הוא משהו שהן יכולות לנצל. הדור החדש של המכוניות מהזן האקזוטי נעזר בכוח החשמל לתוספת כוח זמינה מיידית וליכולת נסיעה רגועה, יום-יומית וחסכונית.
התוצאה המוגמרת עושה שימוש בלא פחות מ-3 מנועים – בנזין אחד ושניים חשמליים, אחד לגלגלים האחוריים ואחד לקדמיים. זה הראשון, V8 בנפח 4.6 ליטר שאינו מונשם מלאכותית, מספק 608 כ"ס ב-8,600 סל"ד ו-54 קג"מ ב-6,600 סל"ד. תוסיפו לזה 115 קילוואט בגלגלים האחוריים, ועוד 95 קילוואט בקדמיים ותקבלו הספק משולב של 887 כ"ס(!) – יותר מ-100 כ"ס מעל למה שפורסם בפעם האחרונה שנחשפו פרטים טכניים. המומנט המושג יעמוד על "מעל ל-"81.5 קג"מ ב-800-5,000 סל"ד, יעלה מעל ל-110 קג"מ בהילוך שלישי כשכל ההנעות משולבות ובשיא השיאים יגיע גם ל-130 קג"מ(!!!) בהילוך שביעי. זאת אומרת שלשיא המומנט כנראה שלא תגיעו, אבל בהחלט אפשר להתרשם מהמספרים.
מערכת ההנעה משולבת, כפי שאולי כבר השתמע, לתיבת PDK דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים. זו מעבירה את הכוח אל כל הגלגלים בצורה מתוחכמת, או מסובכת, למדי. אבל לפני שנגיע לזה, נאמר שנתוני הביצועים הרשמיים עומדים על 2.8 שניות ל-100 קמ"ש, 7.9 שניות ל-200. ל-300 קמ"ש ייקח לה 23 שניות ארוכות (סתם, לא), בדרך ל-340 קמ"ש מירביים. לביצועים ולהתנהגות עוזר היגוי אחורי אקטיבי, כפי שכבר ראינו ב-911 טורבו שהוצגה בשבוע שעבר וב-GT3. אלה אולי לא נתונים של פרארי או מקלארן, אבל אנחנו מוכנים להסתפק בזה. חוץ מזה, יש לה גג נפתח ואגזוזים שיוצאים ישירות ממכסה המנוע.
30.3 ק"מ לליטר

חמישה מצבי נהיגה יש ל-918 ספיידר. המצב הראשון הוא הנעה בכוח החשמל בלבד ('E-Power'). פורשה לא מפרטת מי מהמנועים נותן פה עבודה, אך כן מציינת שגם במצב זה המכונית תאיץ ל-100 קמ"ש בזריזות יחסית (פחות מ-7 שניות) ואף תגיע ל-150 קמ"ש. אם הכל הולך כשורה, תצליח המכונית לעבור עד 30 ק"מ במצב זה. מנוע הבנזין יופעל רק אם מצב הסוללות יירד מתחת לקו מוגדר כלשהו, ואפשר גם לחבר את המכונית לשקע החשמל. בהזדדמנות זו נציין שהסוללות ניתנות לטעינה ב-4 שעות בלבד ואם לא תתקמצנו תוכלו לבחור מרשימת התוספות את יחידת ההטענה של פורשה, שתתוקן בחנייה שלכם ותאפשר טעינה מהירה יותר.

תעטוף לי את זה, בבקשה
והיא יפה. מאוד. גם אם העיצוב, באופן כללי, כבר חגג יום הולדת שלישי. גם מבפנים – שם היא מזכירה מאוד את הקאררה GT עם הקונסולה המוגבההת הייחודית. שם (בתא הנוסעים) תמצאו את מערך השליטה על ההגה, שאחראי לתפעול מצבי הנהיגה השונים, ומסך ופקדים מרכזיים שאחראיים לתפעול מערכת השמע, המידע, בקרת האקלים וכו'. חיפויי עור האלקנטרה וסיבי הפחמן מגיעים עם חבילת 'וויסבאך' (Weissbach – על שם העיר בגרמניה בה נמצא מרכז הפיתוח של פורשה), שכוללת גם את שני גווני הצבע והורדה כוללת של 35 ק"ג נוספים ממשקל המכונית.