כמה שווים החיים שלכם? השקת צמיגי גודייר אפישנט-גריפ
שיחת החולין עם נהג הניסוי הצרפתי, על ביתו הלומדת באוניברסיטת ת"א, נקטעה לקול נשיכות צמיגים המחפשים אחיזה בקרקע. בקושי הספקתי להשלים את הפניית המבט ו... בום גולף ממהרת התנגשה במחסום מאולתר. הפעם היו אלה רק קוביות ספוג קלות משקל, אבל המסר עבר בצורה החדה ביותר – היכן שקודם הצלחנו להגיע לעצירה מלאה עם צמיגי גודייר, המשיכה אותה מכונית בנסיעה כשהיא נעולה בצמיג אסיאתי עלום-שם. ושלא תחשבו אחרת, המבחן נעשה באופן מבוקר ומדויק, עם מערכת ממוחשבת שאחראית על הבלימה ברגע שהרכב עבר נקודה מסוימת בתוואי. ובכך נוצרה נקודת בלימה אחת קבועה ונוטרלו זמני התגובה ועוצמת הבלימה של כל נהג.
את הפגיעה בקוביות ביצע נהג ניסוי, אבל את מבחן הבלימה, כמו את שאר המבחנים, ביצעו עיתונאי העולם, שהוזמנו למסלול הניסויים של גודייר בדרום צרפת לרגל השקת סדרת צמיגי אפישנט-גריפ פרפורמנס (EfficientGrip Performance). מדובר בסדרה חדשה התופסת את מרכז השוק (18-14 אינץ') ומיועדת למכוניות נוסעים ורכבי פנאי. לדברי ירון ביטון, מנהל השיווק של ב.מ.ב, היבואנית, הסדרה החלה את צעדיה בארץ ומתומחרת במחירים אטרקטיביים ביחס למותגים המתחרים.
לא כוחות
בתחנה אחרת בדקנו את ההתנגדות לגלגול. גם כאן הצמיג של גודייר בעל דרוג B (הדרוג הטוב ביותר כיום) נבחר לעמוד מול צמיג בעל דירוג נמוך, הפעם F, שגם הוא הגיע מאותה מדינת ענק אסייאתית. הצמיגים הורכבו על שתי מכוניות זהות, שבהינתן האות שוחררו דוושות הבלם והשתיים התגלגלו במורד בשיפוע קבוע של 3 מעלות. לאחר 55 שניות חצתה את קו הסיום המכונית המתגלגלת על גודייר, בעוד המתחרה המשתרכת על הצמיגים האסיאתים נדרשה לעוד 6 שניות כדי לחצות את המרחק. כדי לבטל טענות על הטיה, נשקלו שתי המכוניות מיד בתום הניסוי על נהגיהם, ונמצא הבדל של 2 ק"ג לרעת הגולף האיטית. נתון שאולי נובע מארוחת הצהריים של הנהג, אבל זניח לכל הדעות. מה שאינו זניח הוא משמעות הניסוי וההבדל שכל אחד ירגיש בכיס. ככל שהצמיג מתנגד פחות לגלגול, כך נדרשת פחות אנרגיה כדי להפעילו. בהפרש דרגות שכזה, החיסכון בדלק בזכות ההתנגדות הנמוכה יותר לגלגול תתבטא, אליבא דאנשי גודייר, בחסכון של כ-70 ליטר בשנה (לרכב עם נסועה של 15,000 ק"מ בשנה). במחירי הדלק של היום (7.26 שקל לליטר בשירות עצמי), מדובר בחיסכון של מעל 500 שקלים מדי שנה. בהנחה שסט צמיגים יוחלף מדי 3-5 שנים, ההפרש הזה לבדו שווה את ההשקעה בצמיג איכותי.
מול התחרות
צרכנות נבונה
שלל הניסיונות שבצענו עם צמיגי גודייר על מסלול יבש ובכבישים הציבוריים בעלי אספלט מגוון, רק המשיכו לחזק את שטעמנו בשדה הניסויים הסגור. נכון שעל כבישים יבשים הבדלי הביצועים כנראה שפחות דרמטיים, ושייתכן שבמידות צמיג אחרות, יושגו תוצאות שונות, אבל המסקנה הבלתי נמנעת מהחוויה הזו היא – היה צרכן נבון. אל תתפתה ל"מבצעים" והמלצות מוזרות בפאנצ'ריה, כמו: "לדוד שלי הרכבתי כאלו והוא מאוד מרוצה". תחילה חפש מותג מוכר. אחר-כך וודא שיש לו את מדבקת הדירוג והשווה בין הפרמטרים השונים. זה שווה לך כסף במקרה הטוב, והרבה יותר במקרה הרע. עבור מנהל ציי רכב, מסקנה זו נכונה שבעתיים.