זליכה על המע"מ 0%: "אני המום, מעולם לא נתקלתי בהצעה כ"כ מטומטמת"

עוד אמר זליכה - "כל עוד הריבית לא תעלה לגובה התשואה של שכר הדירה, קרי 3% מחירי הדירות לא יפסיקו לעלות"
 | 

"תרחיש הקיצון שלנו הוא לא רק עליית הריבית אלא שינוי בשוק העבודה, שינוי באבטלה – חשש שמשק בית יאבד את הכנסתו, או חלקה, ואז הוא לא יוכל להחזיר את המשכנתא", כך אמר דודו זקן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, בכנס בנושא משכנתאות בקריה האקדמית אונו.

לפי זקן, תרחיש נוסף שקרן המטבע העולמית מדברת עליו הוא ירידת מחירי הדירות: "כשמחברים את התרחישים האלה יש בעיה בראש ובראשונה ללווים, לא נעים להיות במצב שאתה חייב ולא יכול להחזיר, אוטוטו ימשכנו את הנכס. הצעדים שלנו שיפרו את המצב, מחירי הדירות עלו, זה נכון, אבל כל משכנתא כיום היא פחות מסוכנת מבעבר מאחר וחלק גדול מהמשכנתא היא בריבית קבועה או משתנה כל חמש שנים".

לדברי זקן, אחת הבעיות שראינו הוא שמשק בית מעריך את כושר ההחזר שלו לפי התשלום החודשי - "כשמאריכים את המשכנתא התשלום החודשי יורד ומשק בית רואה שהדירה היא בהישג ידיו, אבל התשלום ירד כי ההתחייבות גדלה מ-20 ל-30 שנה ויכולה להגיע לפנסיה של זוג צעיר. אשראי זה כמו סם, כשהוא זול אפשר להתמכר אליו בקלות. משק בית צריך להסתכל על האשראי בתווך הארוך, אם הריבית תעלה הבנק לא ייפגע כמו אלפי המשפחות שייפגעו כי לא יוכלו להחזיר את המשכנתא. היו משפחות שלקחו משכנתא בגובה של 50% מההכנסה שלהם, המטרה שלנו הייתה להגן עליהם. אני מקווה שלא יהיו נפגעי משכנתאות, אך אותן מגבלות נועדו להגן על הלווים".

זליכה: "כל עוד הריבית לא תעלה לגובה התשואה של שכר הדירה, קרי 3% מחירי הדירות לא יפסיקו לעלות"

ירון זליכה, דקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, והחשב הכלכלי לשעבר באוצר, אמר: "כל עוד הריבית לא תעלה לגובה התשואה של שכר הדירה, קרי 3% מחירי הדירות לא יפסיקו לעלות. נושא המשכנתאות הוא הרבה מעבר לסוגיית מחירי הדיור מאחר שמתישהו מחירי הדיור יעצרו, עוד שנה, שנתיים או שלוש, כאשר הריבית תעלה. אז נגיע לבעיה האמיתית שהיא הבעיה של המשכנתאות שצמודות בחלקן הגדול לריבית המשתנה. בשש השנים האחרונות אנחנו כמערכת דחפנו מאות מיליוני שקלים של הלוואות בריבית משתנה לתקופות ארוכות, כשהריבית היא בשפל שלא יוכל להחזיק."

זליכה ממשיך: "נמצא את עצמנו עם עשרות אלפי משפחות, שלא לדבר על מאות אלפי, שיהיו במצוקה אמיתית. כדאי להתחיל ולחשוב מה לעשות כשהריבית תעלה, כדי שהמצוקה לא תהפוך למשבר בקנה מידה לאומי. אני פחות מוטרד מהיציבות של הבנקים, יותר מוטרד מהיציבות של המשפחות כשהריבית תעלה, והיא תעלה באופן משמעותי. יכולים להיות לבנק ישראל ולבנקים כלים להתמודדות עם עליית הריבית. צריך להקדיש לכך מחשבה לפני שזה קורה כדי שלא ירוצו כמו משוגעים כשהריבית תעלה. גם הטיפול חייב להיות לא שיגרתי, כדאי לנתח רעיונות לא שגרתיים לפני שהבעיה מתרחשת".

בעניין הצעת לפיד למע"מ 0% על דירה ראשונה, זליכה היה חריף ביותר - "אני המום, מעולם לא נתקלתי בהצעה כ"כ מטומטמת, אבל עוד צעד לטופש או פחות צעד מטופש זה כבר לא משנה - לקובעי המדיניות אין מושג - ועדיף שייפרשו בשיא".

אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים, אמר בכנס: "מרבית הציבור לא במצב של אי ודאות, הוא במצב של ודאות – פשוט לא מאמינים לממשלה. אתמול התקשר אליי קבלן ואמר שיש לו בעיה כי יש לו פרויקט בעכו ו-7 רוכשים לא רוצים לחתום עכשיו. כשמעלים מיסים על הדלק, זה קורה באותו לילה. עכשיו בהנחה הזו מעבירים עוד חצי שנה, כי צריך קודם להעביר בעיתון ולראות מה אומרים, אח"כ בממשלה וכו'. בינתיים שוק הנדל"ן יעמוד. מה יקרה לגביית המיסים? לא תהיה משהו. עכשיו מחכים לראות מה יהיה. תאר לעצמך מה יקרה? כל פעם שהיתה הצהרה על ירידת מחירים צפויה, אז היה חודש שקט ואז המחירים עלו שוב. רק מדברים".

ארז סופר, שותף מנהל בפירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט, אמר: "יש פה אלמנט פסיכולוגי ענק בשוק הזה. ישראלי לא יכול להפסיד על דירה שניה שהוא קנה. כי אם ירד המחיר שלה, אז מבחינתו הוא קנה דירה לילד. מחירי הדיור התחילו לעלות. בדיעבד, הראשונים שהחלו לקנות, זה אנשים שהבינו שקופת גמל יכולה גם לרדת. זה לא בא ממניע כלכלי. אנשים לא חושבים ככה, הם לא עושים את המתמטיקה. צריך לגעת לפחות בפרמטר הפסיכולוגי הזה".

תגובות לכתבה(86):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 53.
    הפתעה מסתבר ש דר זליכה גם פחדן וגם לא חכם הכיצד?
    YL 23/03/2014 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ראשית שפו ל שר הבוקסים שאני לא ידוע כ מפרגן לו אבל מדובר בניסוי בקנה מידה קטן 8% מ האוכלוסיה לפי דיברי שר השיכון והאוצר יתכן ויגרום למפנה אגב היום יותר מ תמיד ברור ש כל מה שקשור ל קרקעות הוא יותר ב אחריות האוצר כמובן שאפשר לתקוף את נושא הבינוי ב העברת חוזי ענק ל חברות סיניות וראה איזה פלא המחיר יורד לפחות ב40% אבל הפחד מ קריסת הבנקים הוא מה שמנחה את הנגיד שברח ובעל חשבון ב אי מקלט ואת הפקדונים ש בצדק שר האוצר לא סופר אותם אז.....בעל התספורת נראה אותך באמת עושה מעשה צרף את הגברת לקמפיין אחרת לא תצלח
    סגור
  • 52.
    התייעלות בסקטור הציבורי ממשלתי
    רוני 23/03/2014 00:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר כל הכבוד על היוזמה אך לצערנו היא לא תקדם כלום במקרה חות גרוע היא תיטיב עם מגזר אחד על חשבון מגזרים אחרים. יאיר כדי ליצור שינוי אמיתי אתה חייב להתחיל לטפל בהוצאות הממשלה. צמצם את משרד הביטחון/חברת חשמל/ הנמלים/בנק ישראל/מוסדות ממשלה ועוד ועוד. אך זה לא מספיק אחד רשויות (חולון בת ים , רישון לציון רחובות נס ציונה, הרצליה רמת השרון ועוד) כך נוכל לשלם ארנונה הגיונית. הפרד דת מהמדינה, אוטובוסים ומרכזי קניות פתוחים בכל מקום שאנשים ירצו. תתחיל ברשימה הזו כשתסיים איתה תראה מדינה כמו שאתה ואבא שלכם חלמתם עליה,
    סגור
  • 51.
    זליכה הפטפטן
    יוסי טל 22/03/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זליכה הפטפטן . מה אתה עשית או עושה לטובת ירידת מחירי הדירות ? תביט במראה ותראה מי המטומטם במקום להציע משכנתאות מסובסדות ועזרה לזוגות הצעירים אתה מציע להעלות ריבית. ומה רע בוויתור על המע"מ בדירה ראשונה. אתה כנראה איש שבע ולכן אתה מדבר כך.
    סגור
  • 50.
    הקבלנים יעלו מחירים בהפרש המע"מ ברגע שיתקבל החוק (ל"ת)
    לפיד אתה דביל בחיי 21/03/2014 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    הפטור ממעמ חייב להיות שווה לכל אזוריי הארץ ובלי הפליות
    ציון 21/03/2014 07:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יתכן שבמרכז יקבלו 300.000 שח ובפריפריה יקבלו 180.000 שח ישפה הפלייה מכוונת של לפיד למצביעיו ההפרשים נובעים מיכך שבמרכז הדירות יקרות יותר אז מישקונה במרכז מקבל הטבה לא מקובלת ההיפך ההטבות לצפון ולדרום צריות ליהיות גדולות יותר בכדי לעודד הגירה לחלקי ארץ המוזנחים ביד מכוונת עייד השילטון כמו במיקרה זה
    סגור
  • טען עוד
  • מי דיבר על הבדלים בין אזורים? (ל"ת)
    dd 21/03/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    פשוט כי אתה בא מהאוצר.. איך אפשר לא לעשוק האזרח?
    Y 21/03/2014 06:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נערי האוצר הסגה נגמרה גם אתם תשפטו על ידי הציבור לא רק מקום העבודה הבא אצל הטייקונים והבנקים
    סגור
  • 47.
    זליכה תסתכל רגע במראה תראה מה זה שיא הטמטום (ל"ת)
    יעקב 20/03/2014 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    Smoot–Hawley הפולטיקים זלזלו בכלכלנים
    צחי 20/03/2014 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 1930 הפולטיקים זלזלו בכלכלנים Smoot-hawley Act התוצה מתון עולמי ואחר כך מלחמת עולם
    סגור
  • 45.
    אתם כול הזמן דואגים לגביית המיסים,תסתכלו על הציבורהממשל
    בדבכט 20/03/2014 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר לקח מיסים ומילא את הקופות במיליארדים המדינה אחת העשירות בתבל חייבים לטפל בבעיה מרוב דיבורים לא קורה כלום ביבי מחרבן על כולנו וכולם יושבים אם אצבע בתוחי ,לפיד מנסה תתנו קרדיט ,זליכה היית באוצר ולא עשית כלום ולא תעשה ואתה לא יכול לעשות כלום תאפשר ללפיד להתקדם ותפרגנו ללפיד כי כמו שזה נראה הוא היחיד שיכול עוד להציל את התחת של הרבה מאוד ישראלים
    סגור
  • 44.
    להכיר במשכנתא לזוגות הצעירים כמס כלומר הוצאה הכי טוב
    יופיטר שוקי הון 20/03/2014 19:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד מעמ בעייה!!! יכניס עבריינים !! ועולם תחתון!!!!!
    סגור
  • רעיון נפלא וחכם (ל"ת)
    הצעה חכמה 24/03/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    ידוע שהכלכנים שווים לתחת ולא מצליחים לחזות דבר
    אנונימי 20/03/2014 16:54
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אפילו הבור התקציבי שיצרו בתחילת הקנדציה של הממשלה כלל לא היה אלא בעיני רוחם לדעתי המהלך יוריד את מחירי הדיור עם יעשה בצורה נכונה 1. הפסקת רכישת הדירות עד לאישור ההטבה 2. הטבה לקונה בלי שיתוף הקבלן בתהליך כדי שלא ישחק עם המחיר צריך צעדים נוספים כגון: מס על קבלן שלא בונה על השטח שברשותו(מס רכוש) מס רכישה גבוה על דירות להשקעה הקטנת משכנתאות אי מכירת דירות לתושבי חוץ הגבלת השכירות ומס על רווחי המשכירים
    סגור
  • 42.
    כל הפרופסורים כל כך חכמים והמחיר בשמיים. אז טוב מואד
    סרגיי 20/03/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שמנסים סוף סןף שיטה חדשה.
    סגור
  • 41.
    אם לפיד שר אוצר גרוע למה אף אחד לא אומר מילה לביבי? (ל"ת)
    מעניין 20/03/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 40.
    בעצם הזקן רוצה לומר שאם המחירים ירדו המשק יתמוטט
    ז'קן 20/03/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זה רק מחזק את הטענה שהממשלה לא רוצה שמחירי הדירות ירדו לפיד עשה להם תרגיל.
    סגור
  • 39.
    מהלך גאוני בכייה לדורות וטוב מאוד שזה גרוע - כנסו להסבר
    אמיר 20/03/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    6 5
    זה בערך מה שאני מבין מכל הכלכלני שקל וחצי האלה שלא מפסיקים לבלבל את המוח ב 48 שעות האחרונות. מה אתם עשיתם בשנים האחרונות חוץ מלאכול חינם?? שבו בשקט, סוף סוף מישהו גידל ביצים בממשלה העקומה שלנו
    סגור
  • מה כלכך אמיץ פה??
    איתי עושה חשבוו 20/03/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לפיד גילה שיש עודף גביית מיסים ולכן ניסה להחזיר למה שהוא קורא מעמד הביניים. ילד עבודה צבא וכו.. זה מהלך פופוליסטי בלבד. כמה מטומטם צריך להיות כדי לראות בזה אומץ.
    סגור
  • לא מבין כלום !
    אתה טאפש אמיתי 20/03/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 4
    זוג שהוריו גרים בצפון תל אביב וזוג שהוריו חייםבבית שאן...הזוג מבית שאן חי במרכז שירת בצהל למד ושניהם עם תואר ראשון ועובדים הבעל בחברה ממשלתית והאישה במיגזר הפרטי...לזוג מתל אביב הון אישי מעל 60% כי להורים יש כספ ולזוג מבית שאן אין הון אישי כי להורים אין כספ....אתה מבין יא טאפש שלפיד במהלך כזה עוזר לחזק מבין אלה שזכאים...ומרחיק זוג כמו בדוגמה מבית שאן להשיג דירה....בן של עשירים שעומד בקריטריונים שירת בצבא ועוד....זכאי למתנות מהמדינה????.... הטבות נותנים רק לפי מבחן הכנסה ככה למדנו באוניברסיטה בחוג לכלכלה....אתה מבין עכשיו למה הכלכלן הראשי של שר האוצר שראל היתפטר???? כי הוא חכם ולא טאפש כמוך וכמו לפיד את שני האפס
    סגור
  • לפי כלכלה צריך להעלות את מחירי הדירות עוד יותר
    dd 21/03/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מה שלא לימדו טיפש כמוך באוניברסיטה שחוץ מכלכלה יש גם רצונות סוציאלים של האנשים. המדינה זה לא חברה שמנהלים אותה למקסם רווח.
    סגור
  • 38.
    אבל מבין-כנסו כולל זליכה ותבינו
    כלכלן לא בכיר 20/03/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    9 2
    שוק הדירות מופרט בבעלות פרטית/קבלנים וחב בנייה פרטיות....אז היכן התחרות??? כולם חזירים ויש אלוהים חדש שנקרא אלוהי הכספ ! למדינה מתאים מחירים גבוהים כי זה מחזיר להם את כל הניירות שנקראים כספ שהם מדפיסים...וזה מתאים לקבלנים שהם מיתעשרים על הדרך...למה בשנות ה-60 וה-70 קניית דירה הייתה קלה ופשוטה יותר??? כי חברות הבנייה היו ממשלתיות...רסקו...שיכון ובינוי...והם בנו את רוב הבתים והקבלנים הפרטיים שהיו מיעוט נאלצו ליישר קו עם החברות הממשלתיות...אותו תהליך קרה עם הבנקים כשהיו בבעלות ממשלתית האזרח פחות נעשק כשעבר לפרטי לשרי אריסון העושק גבר כי הבעלים מעניין אותו רק שורת הרווח.....ומה לדעתכם יקרה שחב ממשלתית כמו חב חשמל תופרט ???...נקבל שרות טוב יותר??? נקבל מחיר זול יותר???? חחחחח התשובה בגופ המאמר....
    סגור
  • 37.
    פרופ'?.
    מממ 20/03/2014 14:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    למה בדיוק? תוריד 18 אחוז מע"מ וקבלנים ימכרו דירה ב 18 אחוז פחות. בשביל זה לא צריך להיות פרופ'. תיתן אדמת מנהל במחיר של 50 אלף לדירה ולא 500 אלף ודירהתעלה 150-200 אלף דולר ולא 600 אלף דולר. גם בשביל זה לא צריך להיות פרופ'.
    סגור
  • חמר- למה שהקבלן ימכור ב18% פחות? בגלל האיקיו שלך? (ל"ת)
    האספסוף של לפיד במיט 20/03/2014 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ל-37
    כלכלן מתחיל 20/03/2014 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להיות כלכלן , עו"ד או רו"ח כדי להבין שהמע"מ הוא לא של הקבלן . המע"מ הוא פונקציה של מחיר העסקה ואת זה מקבלת המדינה . להנחה שנותן קבלן כלשהו אין כל קשר . אם המדינה מוותרת על מיסים. זה כבר התחלה.. :)
    סגור
  • 36.
    בועהמעל50%פיצוץ טבעי שרוצים לעצור=קיים היצע מוסתר=מיתון (ל"ת)
    דמגוגיה יומי לפראייר 20/03/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    כל היועצים מטומטמים צריך הנחה במחיר קרקע לזכאים דירה
    ציון 20/03/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ריאשונה וגם פרייקטים מיוחדים לזכאים להפריד אותם מכלל שוק הנדלן הבנייה לזכאים במחיר מפוקח ומותנה עייד הממשלה ולהזרים עוד פרוייקטים להגדיל את ההיצע רק תכנית לאומית עים דרך ברורה ובהירה תביא את הפיתרון העשירם ובעלי היכולת והמשדרגים יקנו בשוק הפרטי כאוות נפשם
    סגור
  • 34.
    מזמן=קיים היצע גדול מוסתר=בשטח יש פחות20%=בועהמעל50%!!! (ל"ת)
    פופוליסט=בלפן בתור 20/03/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הנחה בקרקע תגיע לקבלן שגם היום מפקיע מחירים
    אנונימי 20/03/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יגדיל את רווחיו
    סגור
  • 33.
    המחירים עולים בגלל החרדים והערבים
    דתל"ש 20/03/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 6
    בגלל שהם לא עובדים אין הכנסות למדינה -> צריך לקחת כסף ממקום אחר --> בין השאר המע"מ עלה המחירים עלו ולמדינה לא אכפת הם מקבלים יותר כסף. ככה אין גירעון. חרדים לכו לעבוד גמרתם לנו את החיים.
    סגור
  • תגובה לדתל"ש
    שרון 20/03/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כלשעברניק בטח אתה זוכר :כל המיצר לישראל נושא ראש.עכשיו תקביל מצבנו בעולם לעומת מצב הקהלה החרדית בישראל . את החלטתך - עניין אישי למקום אבל את בערותך בעניני כלכלה עוד לא השלמתה כשיצאת לעולם-הרי מע""מ משלמים כול-ם. על כל מוצר. ולא שמעת כנראה על הקיצוצים של לפיד כך שמאין אתה מעיז לומר שהם מקבלים יותר כסף. רוב המגזר עובד אולי לא במה שאתה מאמין ואף שיעור האבטלה נמוך יותר -כי אין כסף.
    סגור
  • היהודים והערבים הם מגזרים שונים!
    קליפ 20/03/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לו היית יהודי היית מבין שהערבים יטפלו בחילוניים ובדתיים ובחרדים באותו גרזן לוהט מזלך שאתה ערבי ישראלי
    סגור
  • 32.
    זליכה צודק כנגד לפיד החושך והפופןליזם (ל"ת)
    arui 20/03/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 31.
    ברוך הבא יסורים...מיתנשא..יהיר..שחצן.. זחוח... (ל"ת)
    דודו 20/03/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 30.
    ריבית של 3% בעת הזאת תחסל את כלכלת ישראל
    דור 20/03/2014 13:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שטפון ההון הזר שיכנס לישראל יוריד את שער הדולר לשפל שלא נראה שנים רבות ויחסל את תעשית היצוא, האבטלה תקפוץ לרמה של ספרד ויוון והכלכלה הישראלית תכנס למשבר שאיש לא יראה את סופו
    סגור
  • אתה צודק 100 אחוז ,לכן מנסים לתמרן את הנדלן בצורות
    בא 20/03/2014 13:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחרות .
    סגור
  • 29.
    לזכותו של יאיר לפיד ייאמר, לפחות הוא מנסה למצוא
    אחת שמבינה א 20/03/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    11 10
    פיתרונות בנושא הדיור. וזה בניגוד לשטיינץ וביבי שכל הזמן הבטיחו לטפל במצוקת הדיור ועד היום לא עשו כלום בנידון.
    סגור
  • הפתרון היחיד שיהיר מחפש הוא הצלת הקבלנים שכבר היום
    מירב 20/03/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נתקלים בקשיי מכירות ולכן הווא נותן רק להם הטבה ולא לקוני דירות יד שניה, וברור שהקבלנים יקחו את ההטבה לכיסם, יכול להיות שהוא גם מחפש פתרון מטומטם לנוא הפופולריות שלו שבקנטים והטימטום אותו הוא כבר מתקשה להסתיר. זליכה צודק, עדיף שיקח כבר את הרגליים ויעוף לפני שעוד מקצוענים יברחו ממנו כמו מבואש הגורם נזק וסבל לטווח ארוך.
    סגור
  • את מקשקשת הדירות נמכרות על הנייר . תראי לי קבלן
    למירב 20/03/2014 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שמתקשה למכור. תכף תגידי שהם בפשיטת רגל. דמגוגית
    סגור
  • 28.
    זליכה טועה! אין קשר בין גובה הריבית לבועת הנדלן
    ראו הסבר: 20/03/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    5 14
    מחירי הדיור, בדיוק כמו מחירי העגבניות, הם רק עניין של היצע וביקוש. הביקוש מורכב מזוגות צעירים ומשפרי דיור. גם המשקיעים כשהם רוכשים דירות הם משכירים אותם לאותם זוגות צעירים ומשפרי דיור. אין דירות ריקות! לכן כל מה שקובע את מחירי הדיור הוא ההיצע!! ולכן הפתרון היחיד למחירי הדיור הוא הצפת השוק בדירות חדשות. גם אם הריבית תשאר נמוכה המשקיעים לא יקנו בכל מחיר כי הם הרי צריכים להשכיר את הדירות למישהוא. ההוכחה הכי טובה שאני צודק היא המצב ביפן אירופה וארה"ב: גם שם הריבית קרובה לאפס ואין בועת נדלן!!
    סגור
  • ברור שיש קשר בין הריבית לנדלן. האנשים לא רוצים למכור
    ל 28 20/03/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הכסף בבנק יתן להם 0 אחוז רווח. הבנת גאון של אבא?
    סגור
  • אתה טועה ובגדול
    לא לדבר מי שלא מבין 20/03/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגע הריבית מאד נמוכה..... כלומר נתיבי השקעה של אנשים עם עודף מוזמנים הינם ניירות ערך או דירות.... ניירות ערך נחשבים כבעלות סיכון (תספורות וכדומה) ואג"ח ממשלתי הינו עם ריבית 1.2% לשנה לא ממש מרשים.... לעומת זאת דירה הינה השקעה בטוחה בארץ אשר יכולה להביא תזרים מזומנים חוזר דרך שכירות.... ולכן הביקוש כרגע מורכב מזוגות צעירים+ משקיעים בעלי סיכון נמוךךךך אם אתה תעלה את הריבית הביקוש לדירות ירד כיוון שחלק מהמשקיעים יעדיפו להשקיע בריבית בנקאית ולא בדירה.... יש מבין מיקו? לכן העלאת הריבית היא אכן דרך להוריד את הביקוש הדירות מצד שני זה מחזק את השקל ויוריד את הדולר.... זה יביא לבעיה אחרת לא קל להיות הנגידה במדינה :-)
    סגור
  • אתה בעיקר טועה אבל גם מעט צודק ..... (ל"ת)
    lionav 20/03/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    חדרה
    gabri1 20/03/2014 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תן פתרון לא סיסמאות
    סגור
  • 26.
    חדרה
    gabri1 20/03/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    רוצה להבין זליכה לא דביל סליחה על הביטוי וכלכלן הראשי של האוצר גם לא כזה .ושר האוצר גם לא אז איך תומרו לדביל כמוני למי להאמין או לא מענין איך ?? ומתי מחרים ירדו שגם אחר שאין לו אבא אוליגרך קונה דירה במחיר שהוא לא משועבד לכל החיים .
    סגור
  • 25.
    זליחה הזחוח
    שי 20/03/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אב טיפוס של זה שתמיד מיילל ואף פעם לא עושה כלום. אפס מאופס גדול ומנופח.
    סגור
  • 24.
    בגלל שההצעה לא שלך -מקובע-יאירי פפוליסט (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2014 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • אצל היהיר כול מי שלא אומר אמן לשטויות שלו מקנא או לא
    נתי 20/03/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ממושמע! עד מתי תמשך הפארסה הזו במשרד האוצר???
    סגור
  • 23.
    זליכה מספיק להרעיש, פורים נגמר ואחסנו את הרעשנים - תודה (ל"ת)
    דוד 20/03/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    11 12
    סגור
  • פורים אטולי נגמר אבל הקרקס של יאיר המוקיון ממשיך (ל"ת)
    נתי 20/03/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 22.
    האם פגשת אדם חרדי רעב ? כל מפרנס לוקח על עצמו חצי חרדי
    אהרון 20/03/2014 12:47
    הגב לתגובה זו
    5 5
    40% מהאוכלוסיה מתפרנסים מקצבאות או מהמנגנון המשומן של החרדים , שומרי כשרות משגיחים רבנים מחתנים מגרשים ולכן המחירים של כל השירותים יקרים בישראל ב 40% יותר מאשר באירופה . אני חי תקופות ארוכות באירופה ו 3000 ש"ח לחודש - ללא שכר דירה , מספיקות לי מעל ומעבר . שבוע בישראל עולה לי כמו חודש באירופה. אני אוכל טוב מבלה טוב ועושה הרבה טיולים
    סגור
  • 21.
    ירושלים
    דני .פ 20/03/2014 12:40
    הגב לתגובה זו
    2 6
    לא מבין מר זליכה איפה הבעיה לפיד רוצה להטיב עם בוחריו ..לא חשוב מוצא .יהודי .מוסלמי. נוצרי . שעשה צבא או שרות לאומי .והוא נשוי עם ילד . באה המדינה ואומרת לו אנחנו מוותרים לך על 18% בדירה ראשונה עד כ מליון וחצי .. נכון יהיו קבלנים שיצלו להרים מחירים וקומבינות נקווה שרוב הנהנים יהיו הפלח שלפיד מתכוון אליו
    סגור
  • המדינה מוותרת? אני אשלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    נתי 20/03/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    אם כולם אומרים שההצעה מטמטמת, סימן שהיא הכי נכונה (ל"ת)
    אלוני 20/03/2014 12:28
    הגב לתגובה זו
    10 15
    סגור
  • אם כולם היו כמו זליכה,ל"כולם" היתה משמעות אחרת... (ל"ת)
    אמוץ 20/03/2014 12:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 19.
    זליכה, הספיק לנו ממך לכמה דורות! (ל"ת)
    גל 20/03/2014 12:24
    הגב לתגובה זו
    10 10
    סגור
  • 18.
    לפיד
    גאון 20/03/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    11 10
    תתפטר ..................................................................תתפטר.
    סגור
  • 17.
    צודק זליכה הבעיה בנדלן היא הריבית האפסית הנגידה האמריקא
    שלמה מעוז 20/03/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    18 7
    רמזה אתמול על עליית ריבית בקרוב בארה"ב תזהרו היא תעלה במקביל גם בישראל
    סגור
  • 16.
    זליכא תגיד לנו אתה נאיבי או שאתה מה?
    השפוי האחרון 20/03/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    7 9
    השר לפיד נושא כיליו של האביביר הידוע, שהוא בעצמו נושא כיליהם של טייקוני ישראל, ארה"ב ואירופה, יעשה משהו שיעזור לנו, או משהו שיעזור לו ולממונים עליו? בטול המע"מ איננה הצעה מטומטמת, זוהי הצעה ממזרית ומחוכמת להפליא והמון פתאיים יפלו בפח הטמון בה. ובכן, מה רע בכך שעוד חלקים מעם ישראל יהפכו לעבדי משכנתא ואח"כ עבדי הבנק כאשר לא יוכלו למכור דירותיהם וגם יאלצו להחזיר החובות? הצחקת אותנו, לפיד ממש כמו ביבי יודע טוב מאד מה הוא עושה. מטומטם הוא לא, זה על בטוח. אני מכיר דוקא כינויים אחרים מתאימים בהרבה.
    סגור
  • תחליף את השם לטיפש הראשון... (ל"ת)
    יעקב 20/03/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 15.
    זליכה סע הבייתה. אופרטיוניסט בשקל (ל"ת)
    אסף 20/03/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
    11 11
    סגור
  • 14.
    הפעם לא מסכים עם ירון!הצעד מבורך!
    משה 20/03/2014 12:09
    הגב לתגובה זו
    12 16
    סוף סוף אחרי 7 שנים של עליות מחירים כמעט רצופות בא שר אוצר עם תוכנית ממשית להיטב עם הזוגות הצעירים בישראל וכולם תוקפים אותו..כשכל הכלכלנים מגיבים כך יש לי הרגשה שלפד בכיוון הנכון! כל השנים לא היתה להם הצעה אחת לתיקון העיוות וכשבא אחר לא משכיל עם הצעה הם פשוט מקנאים!זה נראה פתטי!
    סגור
  • יאיר עוד לא גמר את גן הילדים ומשחק בשר אוצר.... (ל"ת)
    נתי 20/03/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    זליכה פקיד שברח מכל אחריות
    קליפ 20/03/2014 12:07
    הגב לתגובה זו
    11 15
    מעולם לא עשה משהו .בוכה מיילל כנקבה.אפס פעולות. תמיד מחייך כטיפש ללא מעשים.....פקיד מיותר!בבורסה יש מס רוויחם.למי שיש עשרות דירות אין אפילו 1% מס...
    סגור
  • לא נכון יש מיסוי על דירות להשכרה.
    אחד שבדק את העניין 20/03/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אני מציע לך לא להגיד שטויות לפני שבדקת. נכון המיסוי הקיים לדירות להשכרה הוא נמוך מהמיסוי על רווחי הון אבל כך מקובל גם במקומות אחרים בעולם. לגבי מי שלא מדווח על דירות שהוא משכיר הרי מדובר בעבירה על החוק ולא על מקרה מייצג. הדרך להוריד מחירי דירות היא רק על ידי הגדלת היצע משמעותית, זה גם יבריח הרבה משקיעים כי במקרה של הגדלת היצע משמעותית של דירות והצפת השוק בהתחלה ייתכן שמשקיעים ייקנו דירות אבל בשלב מסויים יהיו יותר דירות פנויות ולכן שכר דירה ירד בניסיון למשוך שוכרים. אם שכר הדירה יירד אז גם ערך הדירות יירד.
    סגור
  • בשכירות המס רק מעל 5000 שח
    קליפ 20/03/2014 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אפס אחוז מהתושבים משלמים מס על הדירות. אין יהודי אחד....בטח לא ישראלי או בדואי שמשלם על האדמות והדירות....בבורסה משלמים מס על פקדון יומי ורווח של כל שקל
    סגור
  • המס הוא מהשקל הראשון, ראש נבוב. (ל"ת)
    נתי 20/03/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    חוץ מלקשקש ולהיות אנטי - יש לו איזה רעיונות? (ל"ת)
    אבי 20/03/2014 12:07
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סגור
  • 11.
    טיפש שכמותך! איפה היית כל השנים האלה??!!??
    אבי 20/03/2014 12:07
    הגב לתגובה זו
    11 11
    נראה לי שזה יהיה הגיוני לחכות עד שהריבית תעלה ל 3 אחוז?!??!!
    סגור
  • 10.
    מר זליכה שלום אים חץ וחלילה הריבית תעלה 3 אחוז.....
    חיים 20/03/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    3 11
    אתה פשוט מתאבד.. הדולר ירד וירד. היצואנים יפטרו עובדים.. תהיה אבטלה..אז איפה הטימטום מר זליכה...
    סגור
  • 9.
    רק מכרזי מדינה של "מחיר למשתכן" יפתרו את המצוקה
    מצביע יש עתיד מאוכזב 20/03/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    11 4
    בניה, בניה ועוד בניה. ככה תיפתר מצוקת הדיור. המדינה צריכה להוציא מכרזים ל 50 אלף דירות בשנה על פני עשר השנים הבאות. קבלן המציע מחיר נמוך ביותר לדירה - זוכהץ כמו כן יש להתנות ש 30% בכל פרויקט יהיו דירות קטנות 2 ו 3 חדרים. ואם לקבלנים המקומיים לא נאה, להביא קבלנים מארופה וסין.
    סגור
  • רק אל תצביע עבורו שוב! (ל"ת)
    אני 20/03/2014 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה צודק לגמרי.
    אחד שמבין 20/03/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עכשיו תבין לבד כמה שאינם מבינים כמוך נפלו ועוד יפלו בפח היקוש של היהיר הזה?
    סגור
  • 8.
    אין הצדקה כלכלית ומוסרית להתנות הבאת ילד לעולם
    משה 20/03/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    7 5
    מר לפיד - אודה אם תסביר מדוע מוחרגים זוגות ללא ילדים מהטבה זו? זוג צעיר ששוקל את צעדיו הכלכליים בקפידה, תחילה ישאף לקנות דירה בטרם הוא מביא ילד לעולם. האם זוג צעיר שלא יכול להרשות לרכוש דירה צריך כעת לנסות להביא ילד לעולם? האם לאחר שהזוג ינסה ויצליח האם מובטח לו שבזמן שבנם יוולד ההטבה תישמר? האם עד שבנם יוולד התנפלות הזוגות על הדירות לא תקפיץ מחדש את המחירים? באיזה תקציב הזוג יממן את בנם החדש אם חסר להם תקציב להון הראשוני לרכישת דירה? בשורה התחתונה - ההתנייה להבאת ילד לעולם אינה נכונה מבחינה כלכלית ומענישה את הזוגות הצעירים שמתקשים להביא ילדים, וגם את הזוגות ששוקלים את צעדיהם הכלכליים בחוכמה.
    סגור
  • 2 גברים ללא ילד בחוץ!גם לסביות בחוץ!!
    יזם מיסים על דירות 20/03/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רוב "המשפחות"הן נקבה וילד קנוי (יולדת פונדקאית.יבוא אישי) ....בשביל משפחה צריך לייצר ילד!!!תלמד איך עושים זאת או תתגרש כבר!!!
    סגור
  • 7.
    זליכה אחד באנשים הכי מגעילים במדינה (ל"ת)
    ngf 20/03/2014 11:58
    הגב לתגובה זו
    10 21
    סגור
  • בוודאי, כי הוא חושף שקרים שנוח להאמין להם וזה... מבאס (ל"ת)
    עידו 20/03/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • לא-כי הוא שחצן והוא נראה כמו פדופיל (ל"ת)
    ff 20/03/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • ל-ff וזו רמת התגובות של יחצני לפיד (ל"ת)
    נתי 20/03/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אם אתה מאשים אנשים ביחצנות כנראה אתה יחצן-של ערבים (ל"ת)
    dd 21/03/2014 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    לא לשכוח הפגנה במוצ"ש בכיכר רבין. לא לשכוח ! (ל"ת)
    יורם 20/03/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 5.
    הבורסה כמו סם הי רק עולה בלי סיבה צריך בדיקה (ל"ת)
    אבי 20/03/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 4.
    יכול להיות שבבורסה נמצאים שאנאשים לא מבנים בכלכלה
    דוד 20/03/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חייב להיות פיקוח על הבורסה ולו הרצאת מניות רק למעלה חייב תיקון אבל פו או בגלל זה צריך להיות חקירה בבורסה על הרצאת הבורסה מאור לסי זה לא היה יותר מי 20 שנה שהבורסה מתנהלת כך
    סגור
  • 3.
    זה לא בועה זה טיל בבורסה שהי רק עולה (ל"ת)
    דוד 20/03/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 2.
    הבועה מתנפחת ויאיר לפיד עושה נסיונות בכלכלה
    דניאל 20/03/2014 08:36
    הגב לתגובה זו
    17 8
    הגיעו הזמן שהאנשים שמבינים יקבלו החלטות ולא האנשים שרוצים להצטלם או לייצר כותרת בעיתון. די, נמאס!
    סגור
  • בינתיים האנשם שמבינים הרסו את הכלכלה (ל"ת)
    אלוני 20/03/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 1.
    אגיע ,יופיטר שוקי הון (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 20/03/2014 05:43
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות