זה מה שצפוי לגרום לנהגי המוניות לצאת במלחמת עולם
הצעת חוק חדשה תאפשר לאנשים להשלים הכנסה כנהגים בשכר - חברי הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) ומשה פייגלין (ליכוד) פועלים לאפשר הפעלת תחבורה שיתופית (Ride-sharing), ולמעשה להפוך כל אחד לנהג בתשלום, בדומה לנהגי מוניות. חברי הכנסת הגישו את הצעת החוק למחלקה המשפטית בכנסת לפני שתונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה.
כיום המצב בחוק מגביל את הפעלת השירותים בישראל, זאת מאחר והחוק, שתוקפו מקום המדינה, לא מאשר הסעה בשכר על ידי אנשים פרטיים אלא רק על ידי המורשים לכך.
שיטת התחבורה השיתופית נהוגה ברחבי העולם, אולם טומנת בחובה בעיות רבות דוגמת הפגיעה בפרנסתם של נהגי מוניות מורשים והפיקוח על המיסוי של הכנסות הנהגים.
בעיות מיסוי ופגיעה בנהגי המוניות מיוזמי החוק נמסר שנושא הפיקוח על המיסים עדיין בטיפול וכי ככל הנראה יוקם מנגנון שיפעל כדי שכל המיסים ישולמו בצורה יעילה ופשוטה. לגבי נהגי המוניות, נמסר שטופורובסקי ופייגלין צפויים להיפגש עם יו"ר ארגון המוניות כדי להגיע להבנות בנוגע למודל. לפי הערכות, נהגי המוניות לא יצטרכו לשלם עבור בעלות על מספר של מונית.
שירותי ההסעה יופעלו על ידי חברות אינטרנטיות, בדומה לחברת Uber בעולם, וייקבעו הגבלות למתן שירות, דוגמת גיל מינימאלי של 23 עם 3 שנות רישיון נהיגה, 12 שנות לימוד, ללא עבירות תנועה וללא תיקים פליליים. כמו כן, התפקיד של החברות יהיה לפקח על מחירון אחיד ותנאים.
"שינוי אמיתי לכל אזרח" ח"כ טופורובסקי אמר: "הורדת מחירי הנסיעה בישראל תביא לשינוי אמיתי לכל אזרח, בעידן בו יוקר המחיה הוא אחד הנושאים הבוערים והחשובים לאזרחי מדינת ישראל. המטרה, בראש ובראשונה, היא להקל על אותו יוקר מחייה ולאפשר פרנסה לקהל הרחב, בין אם כעבודה ראשונה או נוספת, כמו גם לסטודנטים שיוכלו לעסוק בתחום. בנוסף, תחבורה שיתופית תוכל לפעול בלילות ובסופי השבוע, והיכן שהתחבורה הציבורית פחות יעילה, בצורה מידית ונגישה".
- למרות סימני השאלה: אושרה תוכנית "דירה להשכיר" בוועדת הכספים
- יש פיקוח: ועדת הכספים אישרה תקנות להסדרת פעילות חברות הפורקס
ח"כ פייגלין אמר: "הצעת החוק שאנו מגישים היום היא צעד חשוב בכיוון של הגברת התחרות והוזלת המחירים לנוסעים בתחבורה הציבורית ובנוסף, מתן חירות לאזרח שתאפשר לו להגדיל את הכנסתן החודשית. מדובר ברעיון מהפכני המשלב עזרה לזולת, קהילתיות, יעילות וחירות כלכלית".
- 31.מצליח שבתאי 18/03/2019 20:30הגב לתגובה זולא ניתן לפגוע בפרנסה של 50.000 משפחות שמתפרנסות מענף המוניות
- 30.אדי 01/08/2016 06:54הגב לתגובה זופעם היתי ליכודניק ופתאום כמו בגדי המלך החדשים ראיתי שהמלך ערום ליכודניקים הם האנשים שהליכוד דופקים אותם הכי הרבה ומתכונים נגד הממסד הכי הרבה שמגיע יום הבחירות כולם צועקים רק הליכוד אז כולנו מתלוננים ומגישים גם את הלחי השנייה לקבל עוד סטירה גם אני נהג מונית
- 29.דרור צעידי 26/01/2016 15:48הגב לתגובה זוחברים יקרים פעם ריאשונה בבחירות האלו שבחרתי מערך את הרצוג כבר לא אחפת לי מהמדינה אני רוצה להביא פרנסה הביתה ואבא שלי זל אמר לי פעם שהמערך מי קום המדינה לא פגע בענף המוניות ואני רואה כמה שהוא צדק ביבי על תהרוס את הענף תן לנו להיתפרנס בכבוד די רד מי איתנו בבקשה
- 28.יובל 04/12/2014 22:03הגב לתגובה זוטיפשים, ומה עם נהגי המוניות מהיום? הם יצאו למעגל העבודה כי כבר אי אפשר יהיה להתפרנס. כבר היום הם 12 שעות על הכביש כדי להתפרנס. אחרי קבלת החוק גם 24 שעות על הכביש אולי לא יספיקו מאחר והשוק מוצף באנשים שרוצים להשלים הכנסה. חמור גרם נהיה ח"כ, שהופך את האזרחים לחמורי עבודה.
- 27.א. השרוני 23/11/2014 11:54הגב לתגובה זואבן שמשליך טיפש למים 70 חכמים לא יוציאו. כניראה שיש חכי"ם משועממים שרוצים פרסום ומציעים הצעות פפופוליסטיות בלי הבחנה
- 26.אמיגו 13/11/2014 11:34הגב לתגובה זופייגין היום גרמת לי להשתחרר מימך .הצעת חוק מטומטמת שתגרום נזק לכולם .לנהגי מוניות למדינה (העלמות מס )לנהגים לא מיומנים. ביטוחים .תעלה הצעת חוק שכל אחד יהיה חבר כנסת בלי בחירות .כדי שתהיה תחרות הוגנת לקבלת השכר מהאזרחים. אני מבין שמשעמם לך .רד מיזה.ותתעסק במה שאתה יודע ויכול להועיל למדינה .
- 25.אליהו יצחק 13/11/2014 09:33הגב לתגובה זוגם כך אין עבודה לאוסיף למצב שלא יהיה בכלל עבודה
- 24.חגאי 12/11/2014 09:05הגב לתגובה זולא יבנאתי. את החלם קשה לי לאמין את הלמהים האלה
- 23.שלומי 12/11/2014 05:45הגב לתגובה זופעם הוא בעד שימוש חוקי בסמים , פעם הוא בעד חוק הזוי אחר , הבן זונה הזוי לגמרי , חולה נפש .
- 22.תגובה למגיב ישראלי 12/11/2014 00:37הגב לתגובה זואתה תוקף פה את כולם בלי לקרוא בכלל מה רושמים. העיקר שהצרכן יזכה... אולי תתקוף את הממשלה שלך על המצב הגרוע במשק. שידאגו לשפר את המצב בדרכים אחרות ולקחת מהגדולים ולא מהאזרחים הפשוטים
- 21.משה 11/11/2014 12:38הגב לתגובה זולמכירה זכות ציבורית 200 אלף+מע"מ
- ישראלי 11/11/2014 14:06הגב לתגובה זולמה שמישהו ישלם לך 200 אלף שקל בשביל משהו סתמי? אין שום סיבה שיהיה דבר כזה בשם מספר מונית ואם יש לך כזה אז נסה למכור אותו בעשירית ממה שביקשת - אולי במקרה תצליח למצוא פראייר שיזרוק 20 אלף שקל בשביל כלום.
- המדינה עדיין מוכרת זכות ציבורית למונית בכ 240 אלף שקל (ל"ת)פנוי בבלפור 11/11/2014 15:31
- 20.צביקה 11/11/2014 11:22הגב לתגובה זואין שום קשר בין הורדת יוקר המחיה למוניות. ומה יעשו עם 25,000 משפחות שיזרקו לרחוב...??? נהגי המוניות צריכים להתארגן ולהתפקד למרכז מפלגת הליכוד, ולמנוע מפייגלין להיות ח"כ. כשהוא ירגיש 25,000 קולות נגדו במרכז הליכוד, פתאום יתעורר ולא ילך שבי אחרי, בעלי הון ולוביסטים למיניהם. בינואר יש פריימריס. כל נהגי המוניות חייבים להתפקד למרכז הליכוד ולדאוג לעצמם- אמנם לא שכירים אבל גם לעצמאיים יש יכולת התאגדות, גם שאר חברי הכנסת יבינו שיש לנהגי המוניות כוח פוליטי...
- 19.חיים סולקין 11/11/2014 08:42הגב לתגובה זופשוט בושה וחרפה אלק דמויית אובר ברור שהם מאחורי השטות הזו לקחת לנהגים את הפרנסה אני 20 שנה נהג מונית ופתאום עכשיו כל אחד יכול לקת ולהיות נהג רק כי יש לו אוטו? ומה עם המצב הבטחוני איך יודעם שמי שלוקח את הנוסע בסדר? בגטטקסי הנוסעים שלי רואים מי אני ומה אני זה מגינה אוכלת יושביה וכל איזה ילד שנבחר לכנסת חושב שהוא יכול לקחת לי את הפרנסה אם זה יקרה זה דין מוות על כל נהגי המוניות
- ישראלי 11/11/2014 14:08הגב לתגובה זואותי כצרכן מעניין להגיע מנקודה א לנקודה ב. אם נהג אובר יכול להציע לי את שירותי הנהיגה שלו בחצי מחיר ממך אז אני אשכור את שירותיו, ולא את שירותיך. אם תרצה,תוכל גם אתה להפוך לנהג אובר,ולהציע שירותי נהיגה לצרכן בזול.
- 18.אזרח פשוט 11/11/2014 07:49הגב לתגובה זומה יהיה עם בעלי מספר מונית שמשלימים הכנסה עם כסף של שכירות המספר. זה לא 45000 נהלי מוניות שנפגעים זה הרבה יותר. הבעיה היא שנהגי המוניות פריירים וימשיכו לעבוד גם אחרי שבהצעת חוק הזאת תתקבל כי בסופו של דבר צריכים להיא לחם לבית. ממשלה בושה שתופסת את כולנו בביצים
- ישראלי 11/11/2014 13:15הגב לתגובה זומדוע בעצם שיהיה דבר כזה בשם מספר מונית? מדובר בהמצאה וירטואלית הגורמת לנהגים לשלם כסף מיותר לבעלי המספר - עלות המושתת לאחר מכן על הצרכן הישראלי, ולחינם. יש לך מספר? ליבי ליבי. הפסדת. לי יש מניה בשם אידיבי פיתוח, ואני מופסד גם. כמו שאף אחד לא יחזיר לי הפסדים על מניית אידיבי פיתוח ככה אף אחד לא צריך להחזיר לך הפסדים על מספר מונית. כמו מניה בבורסה, אתה מוזמן לנסות למכור את מספר המונית וכמה שתקבל - תקבל.
- 17.קובי 11/11/2014 07:02הגב לתגובה זוגם ככה נהג משלם 30 אחוז מהקופה היומית שלו על סולר ובנוסף עוד 18 אחוז מעמ ועוד מס הכנסה וביטוח לאומי ורואה חשבון ביטוח מונה בנוסף לביטוחי מוניות שהמחיר שלהם מרקיע שחקים לא נשאר כלום בסופו של יום..תתחשבו גם בעובדים הפשוטים שעושים עבודה קשה ומרווחים מעט
- ישראלי 11/11/2014 13:17הגב לתגובה זוזאת אלא אם כן נדמה לך שלהסיע לקוח במונית אובר זה שונה מלהסיע אותו במונית רגילה. הביטוח לנהג אובר יהיה דומה לזה של נהג מונית, ולא לנהג רגיל.
- 16.חזי 11/11/2014 00:11הגב לתגובה זוענף המוניות מפרנס כ 45000 בתי אב בישראל. מה יהיה איתם?.... הרי אומרים ישראל ערבים זה לזה
- ישראלי 11/11/2014 13:31הגב לתגובה זואז מה? בשביל שקומץ תושבים ירוויחו יותר כולם צריכים לסבול? הנהגים מוזמנים להפוך לנהגי אובר,ולהציע את שירוי הנהיגה שלהם לצרכן במחיר זול יותר - וכך נוריד את יוקר המחיה בישראל, או לעשות הסבה מקצועית. אף אחד לא מכריח אותך להיות נהג,וחברות האוטובוסים מחפשות נהגים.
- 15.א ב י 10/11/2014 23:29הגב לתגובה זונו באמת ... במקום לשבור מונופולים זה מה שאתם עושים ? מסדרים לנו מוניות שאין עליהן פיקוח. אגב זה מאוד טוב לשטחים . מעניין מי תומך בה.
- ישראלי 11/11/2014 13:18הגב לתגובה זואפשר יהיה להתנייד יותר בזול
- 14.יצחק בן לולו 10/11/2014 23:25הגב לתגובה זואחרי ארבעים דקות בכנסת תחושת הכח מעבירה אותם על דעתם.לכן כל ארבעים דקות צריך להחליף אותם.הטפשות ודלות המחשבה נכרת בכל הצעת חוק.
- 13.ג 10/11/2014 19:49הגב לתגובה זוחבל רק שעל הדרך יהרס כל ענף המוניות שחיוני לתיירות. לך תחפש נהג מזדמן בשתיים לפנות בוקר. אולי תתקשר לח"כ שישלים הכנסה. ממילא הרכב הוא של המדינה.
- 12.אחד 10/11/2014 17:47הגב לתגובה זורכבת אמורה להיות כלי תחבורה עממי, אבל המחירים של נסיעה ברכבת ישראל פשוט בשמיים. 40 שקל ךנסיעה מתל אביב לקריות, כך שמי שרולה לנסוע ולחזור נאץ להפרד מקרוב ל 100 שקל! ו
- 11.אכ 10/11/2014 17:17הגב לתגובה זועוד 2 מטומטמים שמנסים להגיע לכותרות אם המטרה היא להוריד את מחירי הנסיעה כדאי שתתמקדו במחירי הרכבות מחיר הנסיעה ברכבת כפולה ממחיר אוטובוס קודם תורידו את מחירי הנסיעה ברכבת
- 10.רעיון מעולה! יעזור מאוד בנסיעות ארוכות שכיום יקרות מאוד (ל"ת)alonaviv 10/11/2014 17:15הגב לתגובה זו
- 9.אור 10/11/2014 16:18הגב לתגובה זואם כל אחד יוכל להיות נהג בכסף , יהיו פחות כלי רכב בכביש , יוקר הנסיעה ירד ברמה גבוה , זה מעולה למדינה בה הכל יקר , יהיה אפשרות להתנייד במחיר שפוי !!! נווח !! מהייר !! כייפי !! משתלם !!! לא הבנתי למה עד היום יש חוק איסור על זה ?!
- 8.מה עם מי שכבר קנה מספר? מי יפצה אותו? (ל"ת)ככ 10/11/2014 15:59הגב לתגובה זו
- ישראלי 11/11/2014 13:29הגב לתגובה זואני קניתי מניית אידיבי פיתוח, ואני מופסד. מי יפצה אותי? אתה בדיוק אותו דבר. אתה מוזמן למכור את מספר המונית שלך בשוק וכמה שתקבל תקבל. אף אחד לא צריך לפצות אותך על ספקולציות. מספר מונית זה בועה,שגורמת למחיר שירותי הנהיגה בישראל להיות סתם יקר יותר. אין שום סיבה לשלם שקל על מספר מונית.
- 7.שונא את יוקר המחייה 10/11/2014 15:54הגב לתגובה זומדובר במהלך פוליטי הרבה יותר מאשר הפחתת יוקר המחייה. הדבר יגרום לנהגי המוניות לאבד את עבודתם.
- ישראלי 11/11/2014 13:26הגב לתגובה זופעם היו נהגי עגלונים. הנהגים יוכלו להפוך לנהגי אובר ולהציע שירותי נהיגה לצרכן במחיר זול יותר או לעשות הסבה מקצועית, נגיד לפועלי בניין. הם לא חייבים להיות נהגים.
- 6.דור 10/11/2014 15:40הגב לתגובה זויש לי הרגשה רעה מחוויות קודמות ואני ממש משתדל לא לעלות למונית. וגם אין שום סיבה לתת הגנה לנהגי מוניות ולבנקים ומצד שני לתת למוכר הפלאפל לפשוט רגל
- 5.ככה זה שרוצים תשומת לב-מדברים שטויות בכמויות (ל"ת)מבין עניין 10/11/2014 15:35הגב לתגובה זו
- 4.נהג מונית 10/11/2014 15:34הגב לתגובה זויפה מאוד תזרקו עוד אלפי משפחות לקו העוני אחלה ממשלה שדואגת לאזרחים.!!!! מי שרוצה השלמת הכנסה יש הרבה עבודות דווקא למוניות נטפלתם?
- ישראלי 11/11/2014 13:24הגב לתגובה זואתה יודע שאתה לא באמת באמת חייב להיות נהג מונית, נכון? אתה תוכל להיות נהג אובר,ולהציע את שירותי הנהיגה שלך לצרכן במחיר זול יותר או לשנות מקצוע.
- 3.dan 10/11/2014 15:26הגב לתגובה זוחברי כנסת נכבדים כמה כסף קיבלתם מהמאכרים של אובר?
- 2.אלי 10/11/2014 15:25הגב לתגובה זולא עוד לנסוע עם נהגי מוניות ששמים אייל גולן בפול ווליום פשוט להרים את היד ברחוב ולעלות עם מי שניראה לך סבבה שם גם המחיר חופשי לגמרי ככה שאם זה "בדרך" של מישהו הוא בד"כ ייקח פחות, ולרוב לוקחים רק "על הדרך" כי לא באמת רוצים להיות נהגי מוניות, זה לא כזה קשה להתקבל אם זה רצונם חחח
- 1.אזרח מתחשב 10/11/2014 15:18הגב לתגובה זושהמפרנס העיקרי בבית הוא נהג מונית ? תשלח אותם לביטוח לאומי או לקבץ נדבות. עד כמה הממשלה הזו אוהבת להיות פופוליסטית ע"ח האזרח במקרה הזה נהגי המוניות.
- ישראלי 11/11/2014 13:23הגב לתגובה זואם התגמול מעבודה כנהג לא מתאים לך אז תעשה הסבה מקצועית. את יכול גם להפוך לנהג אובר, ולהציע שירותי נהיגה ללקוח במחיר זול יותר. גם חברות הסלולר התבכיינו שהורדת המחיר תרסק אותן, ועובדה - ממשיכים לתפקד בסדר גמור. מיליוני האזרחים לא צריכים לשלם יותר כדי שכמה אלפים ירוויחו יותר.
- מה זה משנה 11/11/2014 21:27בטווח הקרוב, זה לא יקרה בבום, זה יהיה בהדרגה, המדינה אולי תפצה כאלה שקנו מספר בשנים אחרונות וכו.