זה מה שצפוי לגרום לנהגי המוניות לצאת במלחמת עולם

ח"כ טופורובסקי ופייגלין הגישו הצעת חוק לתחבורה שיתופית שעשויה להפוך כל נהג לנהג מונית
לירן סהר | (44)

הצעת חוק חדשה תאפשר לאנשים להשלים הכנסה כנהגים בשכר - חברי הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) ומשה פייגלין (ליכוד) פועלים לאפשר הפעלת תחבורה שיתופית (Ride-sharing), ולמעשה להפוך כל אחד לנהג בתשלום, בדומה לנהגי מוניות. חברי הכנסת הגישו את הצעת החוק למחלקה המשפטית בכנסת לפני שתונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה.

כיום המצב בחוק מגביל את הפעלת השירותים בישראל, זאת מאחר והחוק, שתוקפו מקום המדינה, לא מאשר הסעה בשכר על ידי אנשים פרטיים אלא רק על ידי המורשים לכך.

שיטת התחבורה השיתופית נהוגה ברחבי העולם, אולם טומנת בחובה בעיות רבות דוגמת הפגיעה בפרנסתם של נהגי מוניות מורשים והפיקוח על המיסוי של הכנסות הנהגים.

בעיות מיסוי ופגיעה בנהגי המוניות מיוזמי החוק נמסר שנושא הפיקוח על המיסים עדיין בטיפול וכי ככל הנראה יוקם מנגנון שיפעל כדי שכל המיסים ישולמו בצורה יעילה ופשוטה. לגבי נהגי המוניות, נמסר שטופורובסקי ופייגלין צפויים להיפגש עם יו"ר ארגון המוניות כדי להגיע להבנות בנוגע למודל. לפי הערכות, נהגי המוניות לא יצטרכו לשלם עבור בעלות על מספר של מונית.

שירותי ההסעה יופעלו על ידי חברות אינטרנטיות, בדומה לחברת Uber בעולם, וייקבעו הגבלות למתן שירות, דוגמת גיל מינימאלי של 23 עם 3 שנות רישיון נהיגה, 12 שנות לימוד, ללא עבירות תנועה וללא תיקים פליליים. כמו כן, התפקיד של החברות יהיה לפקח על מחירון אחיד ותנאים.

"שינוי אמיתי לכל אזרח" ח"כ טופורובסקי אמר: "הורדת מחירי הנסיעה בישראל תביא לשינוי אמיתי לכל אזרח, בעידן בו יוקר המחיה הוא אחד הנושאים הבוערים והחשובים לאזרחי מדינת ישראל. המטרה, בראש ובראשונה, היא להקל על אותו יוקר מחייה ולאפשר פרנסה לקהל הרחב, בין אם כעבודה ראשונה או נוספת, כמו גם לסטודנטים שיוכלו לעסוק בתחום. בנוסף, תחבורה שיתופית תוכל לפעול בלילות ובסופי השבוע, והיכן שהתחבורה הציבורית פחות יעילה, בצורה מידית ונגישה".

ח"כ פייגלין אמר: "הצעת החוק שאנו מגישים היום היא צעד חשוב בכיוון של הגברת התחרות והוזלת המחירים לנוסעים בתחבורה הציבורית ובנוסף, מתן חירות לאזרח שתאפשר לו להגדיל את הכנסתן החודשית. מדובר ברעיון מהפכני המשלב עזרה לזולת, קהילתיות, יעילות וחירות כלכלית".

תגובות לכתבה(44):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 31.
    מצליח שבתאי 18/03/2019 20:30
    הגב לתגובה זו
    לא ניתן לפגוע בפרנסה של 50.000 משפחות שמתפרנסות מענף המוניות
  • 30.
    אדי 01/08/2016 06:54
    הגב לתגובה זו
    פעם היתי ליכודניק ופתאום כמו בגדי המלך החדשים ראיתי שהמלך ערום ליכודניקים הם האנשים שהליכוד דופקים אותם הכי הרבה ומתכונים נגד הממסד הכי הרבה שמגיע יום הבחירות כולם צועקים רק הליכוד אז כולנו מתלוננים ומגישים גם את הלחי השנייה לקבל עוד סטירה גם אני נהג מונית
  • 29.
    דרור צעידי 26/01/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים פעם ריאשונה בבחירות האלו שבחרתי מערך את הרצוג כבר לא אחפת לי מהמדינה אני רוצה להביא פרנסה הביתה ואבא שלי זל אמר לי פעם שהמערך מי קום המדינה לא פגע בענף המוניות ואני רואה כמה שהוא צדק ביבי על תהרוס את הענף תן לנו להיתפרנס בכבוד די רד מי איתנו בבקשה
  • 28.
    יובל 04/12/2014 22:03
    הגב לתגובה זו
    טיפשים, ומה עם נהגי המוניות מהיום? הם יצאו למעגל העבודה כי כבר אי אפשר יהיה להתפרנס. כבר היום הם 12 שעות על הכביש כדי להתפרנס. אחרי קבלת החוק גם 24 שעות על הכביש אולי לא יספיקו מאחר והשוק מוצף באנשים שרוצים להשלים הכנסה. חמור גרם נהיה ח"כ, שהופך את האזרחים לחמורי עבודה.
  • 27.
    א. השרוני 23/11/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    אבן שמשליך טיפש למים 70 חכמים לא יוציאו. כניראה שיש חכי"ם משועממים שרוצים פרסום ומציעים הצעות פפופוליסטיות בלי הבחנה
  • 26.
    אמיגו 13/11/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    פייגין היום גרמת לי להשתחרר מימך .הצעת חוק מטומטמת שתגרום נזק לכולם .לנהגי מוניות למדינה (העלמות מס )לנהגים לא מיומנים. ביטוחים .תעלה הצעת חוק שכל אחד יהיה חבר כנסת בלי בחירות .כדי שתהיה תחרות הוגנת לקבלת השכר מהאזרחים. אני מבין שמשעמם לך .רד מיזה.ותתעסק במה שאתה יודע ויכול להועיל למדינה .
  • 25.
    אליהו יצחק 13/11/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    גם כך אין עבודה לאוסיף למצב שלא יהיה בכלל עבודה
  • 24.
    חגאי 12/11/2014 09:05
    הגב לתגובה זו
    לא יבנאתי. את החלם קשה לי לאמין את הלמהים האלה
  • 23.
    שלומי 12/11/2014 05:45
    הגב לתגובה זו
    פעם הוא בעד שימוש חוקי בסמים , פעם הוא בעד חוק הזוי אחר , הבן זונה הזוי לגמרי , חולה נפש .
  • 22.
    תגובה למגיב ישראלי 12/11/2014 00:37
    הגב לתגובה זו
    אתה תוקף פה את כולם בלי לקרוא בכלל מה רושמים. העיקר שהצרכן יזכה... אולי תתקוף את הממשלה שלך על המצב הגרוע במשק. שידאגו לשפר את המצב בדרכים אחרות ולקחת מהגדולים ולא מהאזרחים הפשוטים
  • 21.
    משה 11/11/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    למכירה זכות ציבורית 200 אלף+מע"מ
  • ישראלי 11/11/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    למה שמישהו ישלם לך 200 אלף שקל בשביל משהו סתמי? אין שום סיבה שיהיה דבר כזה בשם מספר מונית ואם יש לך כזה אז נסה למכור אותו בעשירית ממה שביקשת - אולי במקרה תצליח למצוא פראייר שיזרוק 20 אלף שקל בשביל כלום.
  • המדינה עדיין מוכרת זכות ציבורית למונית בכ 240 אלף שקל (ל"ת)
    פנוי בבלפור 11/11/2014 15:31
  • 20.
    צביקה 11/11/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    אין שום קשר בין הורדת יוקר המחיה למוניות. ומה יעשו עם 25,000 משפחות שיזרקו לרחוב...??? נהגי המוניות צריכים להתארגן ולהתפקד למרכז מפלגת הליכוד, ולמנוע מפייגלין להיות ח"כ. כשהוא ירגיש 25,000 קולות נגדו במרכז הליכוד, פתאום יתעורר ולא ילך שבי אחרי, בעלי הון ולוביסטים למיניהם. בינואר יש פריימריס. כל נהגי המוניות חייבים להתפקד למרכז הליכוד ולדאוג לעצמם- אמנם לא שכירים אבל גם לעצמאיים יש יכולת התאגדות, גם שאר חברי הכנסת יבינו שיש לנהגי המוניות כוח פוליטי...
  • 19.
    חיים סולקין 11/11/2014 08:42
    הגב לתגובה זו
    פשוט בושה וחרפה אלק דמויית אובר ברור שהם מאחורי השטות הזו לקחת לנהגים את הפרנסה אני 20 שנה נהג מונית ופתאום עכשיו כל אחד יכול לקת ולהיות נהג רק כי יש לו אוטו? ומה עם המצב הבטחוני איך יודעם שמי שלוקח את הנוסע בסדר? בגטטקסי הנוסעים שלי רואים מי אני ומה אני זה מגינה אוכלת יושביה וכל איזה ילד שנבחר לכנסת חושב שהוא יכול לקחת לי את הפרנסה אם זה יקרה זה דין מוות על כל נהגי המוניות
  • ישראלי 11/11/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    אותי כצרכן מעניין להגיע מנקודה א לנקודה ב. אם נהג אובר יכול להציע לי את שירותי הנהיגה שלו בחצי מחיר ממך אז אני אשכור את שירותיו, ולא את שירותיך. אם תרצה,תוכל גם אתה להפוך לנהג אובר,ולהציע שירותי נהיגה לצרכן בזול.
  • 18.
    אזרח פשוט 11/11/2014 07:49
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה עם בעלי מספר מונית שמשלימים הכנסה עם כסף של שכירות המספר. זה לא 45000 נהלי מוניות שנפגעים זה הרבה יותר. הבעיה היא שנהגי המוניות פריירים וימשיכו לעבוד גם אחרי שבהצעת חוק הזאת תתקבל כי בסופו של דבר צריכים להיא לחם לבית. ממשלה בושה שתופסת את כולנו בביצים
  • ישראלי 11/11/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    מדוע בעצם שיהיה דבר כזה בשם מספר מונית? מדובר בהמצאה וירטואלית הגורמת לנהגים לשלם כסף מיותר לבעלי המספר - עלות המושתת לאחר מכן על הצרכן הישראלי, ולחינם. יש לך מספר? ליבי ליבי. הפסדת. לי יש מניה בשם אידיבי פיתוח, ואני מופסד גם. כמו שאף אחד לא יחזיר לי הפסדים על מניית אידיבי פיתוח ככה אף אחד לא צריך להחזיר לך הפסדים על מספר מונית. כמו מניה בבורסה, אתה מוזמן לנסות למכור את מספר המונית וכמה שתקבל - תקבל.
  • 17.
    קובי 11/11/2014 07:02
    הגב לתגובה זו
    גם ככה נהג משלם 30 אחוז מהקופה היומית שלו על סולר ובנוסף עוד 18 אחוז מעמ ועוד מס הכנסה וביטוח לאומי ורואה חשבון ביטוח מונה בנוסף לביטוחי מוניות שהמחיר שלהם מרקיע שחקים לא נשאר כלום בסופו של יום..תתחשבו גם בעובדים הפשוטים שעושים עבודה קשה ומרווחים מעט
  • ישראלי 11/11/2014 13:17
    הגב לתגובה זו
    זאת אלא אם כן נדמה לך שלהסיע לקוח במונית אובר זה שונה מלהסיע אותו במונית רגילה. הביטוח לנהג אובר יהיה דומה לזה של נהג מונית, ולא לנהג רגיל.
  • 16.
    חזי 11/11/2014 00:11
    הגב לתגובה זו
    ענף המוניות מפרנס כ 45000 בתי אב בישראל. מה יהיה איתם?.... הרי אומרים ישראל ערבים זה לזה
  • ישראלי 11/11/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    אז מה? בשביל שקומץ תושבים ירוויחו יותר כולם צריכים לסבול? הנהגים מוזמנים להפוך לנהגי אובר,ולהציע את שירוי הנהיגה שלהם לצרכן במחיר זול יותר - וכך נוריד את יוקר המחיה בישראל, או לעשות הסבה מקצועית. אף אחד לא מכריח אותך להיות נהג,וחברות האוטובוסים מחפשות נהגים.
  • 15.
    א ב י 10/11/2014 23:29
    הגב לתגובה זו
    נו באמת ... במקום לשבור מונופולים זה מה שאתם עושים ? מסדרים לנו מוניות שאין עליהן פיקוח. אגב זה מאוד טוב לשטחים . מעניין מי תומך בה.
  • ישראלי 11/11/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    אפשר יהיה להתנייד יותר בזול
  • 14.
    יצחק בן לולו 10/11/2014 23:25
    הגב לתגובה זו
    אחרי ארבעים דקות בכנסת תחושת הכח מעבירה אותם על דעתם.לכן כל ארבעים דקות צריך להחליף אותם.הטפשות ודלות המחשבה נכרת בכל הצעת חוק.
  • 13.
    ג 10/11/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
    חבל רק שעל הדרך יהרס כל ענף המוניות שחיוני לתיירות. לך תחפש נהג מזדמן בשתיים לפנות בוקר. אולי תתקשר לח"כ שישלים הכנסה. ממילא הרכב הוא של המדינה.
  • 12.
    אחד 10/11/2014 17:47
    הגב לתגובה זו
    רכבת אמורה להיות כלי תחבורה עממי, אבל המחירים של נסיעה ברכבת ישראל פשוט בשמיים. 40 שקל ךנסיעה מתל אביב לקריות, כך שמי שרולה לנסוע ולחזור נאץ להפרד מקרוב ל 100 שקל! ו
  • 11.
    אכ 10/11/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    עוד 2 מטומטמים שמנסים להגיע לכותרות אם המטרה היא להוריד את מחירי הנסיעה כדאי שתתמקדו במחירי הרכבות מחיר הנסיעה ברכבת כפולה ממחיר אוטובוס קודם תורידו את מחירי הנסיעה ברכבת
  • 10.
    רעיון מעולה! יעזור מאוד בנסיעות ארוכות שכיום יקרות מאוד (ל"ת)
    alonaviv 10/11/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אור 10/11/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    אם כל אחד יוכל להיות נהג בכסף , יהיו פחות כלי רכב בכביש , יוקר הנסיעה ירד ברמה גבוה , זה מעולה למדינה בה הכל יקר , יהיה אפשרות להתנייד במחיר שפוי !!! נווח !! מהייר !! כייפי !! משתלם !!! לא הבנתי למה עד היום יש חוק איסור על זה ?!
  • 8.
    מה עם מי שכבר קנה מספר? מי יפצה אותו? (ל"ת)
    ככ 10/11/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
  • ישראלי 11/11/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    אני קניתי מניית אידיבי פיתוח, ואני מופסד. מי יפצה אותי? אתה בדיוק אותו דבר. אתה מוזמן למכור את מספר המונית שלך בשוק וכמה שתקבל תקבל. אף אחד לא צריך לפצות אותך על ספקולציות. מספר מונית זה בועה,שגורמת למחיר שירותי הנהיגה בישראל להיות סתם יקר יותר. אין שום סיבה לשלם שקל על מספר מונית.
  • 7.
    שונא את יוקר המחייה 10/11/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
    מדובר במהלך פוליטי הרבה יותר מאשר הפחתת יוקר המחייה. הדבר יגרום לנהגי המוניות לאבד את עבודתם.
  • ישראלי 11/11/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    פעם היו נהגי עגלונים. הנהגים יוכלו להפוך לנהגי אובר ולהציע שירותי נהיגה לצרכן במחיר זול יותר או לעשות הסבה מקצועית, נגיד לפועלי בניין. הם לא חייבים להיות נהגים.
  • 6.
    דור 10/11/2014 15:40
    הגב לתגובה זו
    יש לי הרגשה רעה מחוויות קודמות ואני ממש משתדל לא לעלות למונית. וגם אין שום סיבה לתת הגנה לנהגי מוניות ולבנקים ומצד שני לתת למוכר הפלאפל לפשוט רגל
  • 5.
    ככה זה שרוצים תשומת לב-מדברים שטויות בכמויות (ל"ת)
    מבין עניין 10/11/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נהג מונית 10/11/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    יפה מאוד תזרקו עוד אלפי משפחות לקו העוני אחלה ממשלה שדואגת לאזרחים.!!!! מי שרוצה השלמת הכנסה יש הרבה עבודות דווקא למוניות נטפלתם?
  • ישראלי 11/11/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    אתה יודע שאתה לא באמת באמת חייב להיות נהג מונית, נכון? אתה תוכל להיות נהג אובר,ולהציע את שירותי הנהיגה שלך לצרכן במחיר זול יותר או לשנות מקצוע.
  • 3.
    dan 10/11/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    חברי כנסת נכבדים כמה כסף קיבלתם מהמאכרים של אובר?
  • 2.
    אלי 10/11/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    לא עוד לנסוע עם נהגי מוניות ששמים אייל גולן בפול ווליום פשוט להרים את היד ברחוב ולעלות עם מי שניראה לך סבבה שם גם המחיר חופשי לגמרי ככה שאם זה "בדרך" של מישהו הוא בד"כ ייקח פחות, ולרוב לוקחים רק "על הדרך" כי לא באמת רוצים להיות נהגי מוניות, זה לא כזה קשה להתקבל אם זה רצונם חחח
  • 1.
    אזרח מתחשב 10/11/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    שהמפרנס העיקרי בבית הוא נהג מונית ? תשלח אותם לביטוח לאומי או לקבץ נדבות. עד כמה הממשלה הזו אוהבת להיות פופוליסטית ע"ח האזרח במקרה הזה נהגי המוניות.
  • ישראלי 11/11/2014 13:23
    הגב לתגובה זו
    אם התגמול מעבודה כנהג לא מתאים לך אז תעשה הסבה מקצועית. את יכול גם להפוך לנהג אובר, ולהציע שירותי נהיגה ללקוח במחיר זול יותר. גם חברות הסלולר התבכיינו שהורדת המחיר תרסק אותן, ועובדה - ממשיכים לתפקד בסדר גמור. מיליוני האזרחים לא צריכים לשלם יותר כדי שכמה אלפים ירוויחו יותר.
  • מה זה משנה 11/11/2014 21:27
    בטווח הקרוב, זה לא יקרה בבום, זה יהיה בהדרגה, המדינה אולי תפצה כאלה שקנו מספר בשנים אחרונות וכו.