מפנקסו של אויב העם

 | 

היום קפץ אלי הבחור שמתכונן לשכור את ביתי. אחרי שראה את הנכס והתלהב שאל: "למה אתה עוזב את המדינה ולא מנסה לתקן אותה? לא עדיף לעשות סולחה עם בוזגלו?" "עזוב את בוזגלו. נניח שהיתה לך חיפושית שנת שבעים וארבע בלי מזגן שמתחממת בעליות עם נזילת שמן מהקרטר ורדיאטור סתום – מה היית עושה איתה?", "שם אותה במוזיאון," הוא ענה. מוזיאון זה מקום לא רע לשים בו את מדינת ישראל - לצד ממלכת הצלבנים, החשמונאים, ואחרים שחשבו שאפשר לריב עם כל העולם, לבזבז הון על צבא ולהנציח אידיאולוגיה קיצונית בכוח הזרוע. הבעיה היא שמוזיאונים בימינו סובלים מחוסר מקום. אין מספיק אולמות להציג את האוספים הענקיים, והרבה מוצגים בינוניים נמכרים בזול לפי קילו כדי לפנות מקום למוצגים מוצלחים יותר.

כבר הרבה זמן שאני מתקשה למצוא דברים טובים לומר על מדינת ישראל. שילוב של אקלים חם מדי, אנשים רועשים מידי, מחירי מזון גבוהים מידי, משכורות נמוכות מידי, צפיפות גבוהה מידי ומלחמות לעתים קרובות מדי לא יוצרים חבילה מנצחת. ואולם, כנגד כל הדברים הרעים הללו אפשר היה לומר לפחות דבר אחד טוב: חופש הביטוי בישראל יכול היה עד לא מזמן להתחרות שווה בין שווים מול המדינות הדמוקרטיות ביותר. הייתי גאה להיות ישראלי, כאשר חנין זועבי השוותה את חיילי צה"ל לרוצחים ולא נשפטה, וגם כאשר מיכאל בן ארי הציע לעודד הגירת ערבים ולא הוזמן לחקירה משטרתית.

למרבה הצער, היתרון הדמוקרטי הקטן הזה הולך ונעלם. בקיץ האחרון שמענו על אנשים טובים שאיבדו את מקום עבודתם רק בגלל שכתבו נגד המלחמה של צה"ל בעזה. גם אוניברסיטת אריאל ציינה את התנגדותי הנחרצת למלחמה הזו כאחת הסיבות שלטעמה אינן מאפשרות לי להמשיך ללמד שם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשבוע האחרון עלינו כיתה בסתימת פיות פוליטית. לצערי, שוב אני מוצא את עצמי בתפקיד הקורבן. מאחר שהפרטים ידועים לכל מי שפתח טלוויזיה, עיתון או אינטרנט – נדלג מהעובדות למסקנות.

העמדה שאני מביע בעקביות מאז שנת 2009 נגד חוק השבות, איננה נחלת רוב הציבור. רוב הישראלים מאמינים שיש להם קשר מיסטי עם אנשים שגרים בקזחסטן, נמיביה או מיקרונזיה רק בגלל שאותם אנשים הם נכדים לסבתא יהודיה. דעתי שונה. זה לא הופך אותי לגזען, ובוודאי לא מקנה סיבה למשטרה לבדוק, לעקוב או לחקור. למעשה, דווקא חוק השבות הקונצנזוסיאלי הוא חוק גזעני מאחר שהוא עושה סלקציה של אנשים על-פי דתם (או הדת של הוריהם והורי-הוריהם). חוק השבות הוא גם חוק לא חכם, כי הוא מאזרח בדלת הראשית אנשים שתרומתם הכלכלית שלילית עד אפסית, שייפלו כמעט בוודאות לנטל על רשויות הסעד והרווחה.

זה לא מקרה שהמדינות האטרקטיביות ביותר להגירה כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ואנגליה זנחו את המוצא האתני וההשתייכות הדתית כשיקול בקבלת מהגרים לטובת נוסחא כלכלית קרה אשר מאתרת את המהגרים המועילים ביותר. אם המשק זקוק למתכנתי מחשבים, אין סיבה לאזרח נגרים גם אם סבתא שלהם יהודיה וגם לא מורים למוסיקה אפילו אם הם מתפללים בבית הכנסת בשבת. מי שבודק את פרופיל המהגרים לקנדה מוצא שם יותר אירופאים ופחות אנשים ילידי בנגלדש. האם המסקנה היא שקנדה מדינה גזענית או שהיא מעדיפה הייטקיסטים עם ניסיון על פועלי טקסטיל?

העולם מלא באנשים מסכנים ובפליטים שגורלם רע בהרבה מגורלו של יהודי שגר בחו"ל ומרגיש שמסתכלים עליו בעין עקומה כשהוא מסתובב עם כיפה וטלית וחולצת "כהנא צדק" בשלוש שפות דווקא בסביבה של מסגדים. בערבו של יום, לכל אחד יש זכות לבחור מה ללבוש, איפה להתפלל והיכן לגור - אבל לא מוטלת עלינו חובה לקבל בזרועות פתוחות אוטומטיות את כל מי שהחליט להגר דווקא אלינו רק בגלל שהוא מתפלל בבית כנסת או חובש כיפה.

לא קל להיפרד ממכונית. עוד יותר קשה להיפטר ממדינה. אבל להצעה הישראלית שעומדת כרגע על קצת פחות דמוקרטיה מאשר בסינגפור עם רמת חיים דומה לערב הסעודית קל מאוד לסרב - עם בוזגלו או בלעדיה. יש לי פחות ממאה שנים לחיות, ולא שווה לבזבז אותן על המזרח התיכון.

למי שפספס:
זו ההצעה שכתב הבוקר יאיר לפיד לפרופ' חצרוני - קצר וקולע    

תגובות לכתבה(193):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 162.
    עוד אחד שהארץ מקיאה (ל"ת)
    יוסי 11/04/2015 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 161.
    לא לבלבל
    דוד המלך 08/04/2015 07:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על חצרוני לא כועסים בגלל דעותיו על חוק השבות - להם הרבה ישראלים מסכימים, כולל אותי. הכעס הוא בגלל דעותיו כלפי המזרחים.
    סגור
  • 160.
    מי יממן לך בי'ח לחולי נםש בחי'ל (ל"ת)
    אבוטבול מג'רבה 06/04/2015 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 159.
    סליחה, אבל אתה דמגוג וגזען חסר תקנה. חולה נפש, לך לך (ל"ת)
    להב 06/04/2015 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 158.
    אנחנו אשמים
    רובי 05/04/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חג שמח עם ישראל התאפקתי לא להגיב אבל שראיתי את הכמות הבנתי רק אנחנו אשמים שתגיע הכתבה החדשה על ידי הפרפסור?.?.שהתקשורת המציאה אל תגיבו אחים שלי אל תגיבו ואז זה יפסק יש מאות אנשי רוח שכותבים הפוך אתם לא תמצאו אותם בכותרות זה לא מביא רייטינג תפסיקו לשתף פעולה זה יפסק חג שמח
    סגור
  • טען עוד
  • 157.
    הוא צודק. תסתכלו סביבכם. תעלו לאוטובוס.
    שרון 04/04/2015 20:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מביאים לכן פח זבל של אנשים ממדינות העולם השלישי. רק כדי שיישארו "ג'ובים" במשרד הקליטה ובסוכנות היהודית. אנשים בני 80 שבקושי הולכים, לא עבדו בארץ יום אחד ולעולם לא ידברו עברית אלא רוסית. משלמים להם ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה, דיור בהוסטל ושירותי רפואה בחינם. אז למה שלא יבואו לכאן עוד מיליון אוקראינים שטוענים שהם יהודים? לאחר שפרשו לפנסיה באוקראינה, קזחסטן, ועוד מדינות מפגרות שלא נותנות להם כלום ושם יחיו בעוני, יגיעו לכאן לחיות ברווחה על חשבונכם ואל חשבון הכסף שהיה אמור להינתן לאוכלוסיה שנולדה במדינת ישראל ועובדת ומקיימת את המדינה. תבדקו במועדון גיל הזהב ברעננה ותמצאו זקנים שמעולם לא עבדו בארץ אך נתמכים וחיים על חשבון משלם המיסים הישראלי שלא מקבל שירותים מהמדינה כי לא נותר בשבילו כסף? אך הילדים של אותם רוסים היגרו לקנדה והשאירו את ההורים הזקנים בישראל כדי שנפרנס אותם. אם לא יהיה שינוי יגיעו עוד מיליונים של יהודים מכל העולם שמחכים לגיל הפנסיה ואז להגיע למדינת ישראל ולקבל קיצבאות, רפואה , והוסטלים בחינם. כמובן על חשבון משלם המיסים הישראלי שבסוף מקבל קדחת מהמדינה במקום שירותים ורפואה
    סגור
  • 156.
    אל תעזוב - ישראל צריכה גם דעות אחרות
    א 03/04/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני לא מסכים עם דעותיך - ישראל דומה למכונית מירוץ שטסה בעלייה עם עלייה עקבית בתל"ג לנפש. החיים שלך יגמרו עוד פחות מ-100 שנה - החיים שלי ימשיכו עם צאצאי.
    סגור
  • 155.
    צודק, צודק, צודק, צודק, צודק, צודק, צודק, צודק, צודק. (ל"ת)
    מוטי442 03/04/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 154.
    הוא לגמרי צודק. בהצלחה בחו"ל. (ל"ת)
    אריק 03/04/2015 09:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 153.
    אדם שאומר את האמת גם אם לא נוח לשמוע ... (ל"ת)
    מתחבר לכל מילה 02/04/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 152.
    תעזוב ואל תחזור
    גיל 02/04/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תעזוב ואל תחזור ,ואל תקרא לנו לעזור לך שירדפו אותך באירופה או בכל מקום אחר , חבל שנותנים במה לאנשים לא בריאים
    סגור
  • 151.
    פרופ' יקר בחולון הקמנו מוזיאונים במיליונים ע"ח התושבים
    חנה הרצמן ומוטי ששון 02/04/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה מוזמן להכניס למוזיאונים הגרעוניים ששוב ממומנים מכספי הארנונה על חשבון התושבים ורווחתם את החיפושית או כל מוצג אחר... אנחנו כבר נמתג את זה יופי טופי... ושוב... על חשבון התושבים של העיר חולון
    סגור
  • 150.
    דעות חזקות
    בוריסלב 02/04/2015 08:51
    הגב לתגובה זו
    8 3
    בן אדם, אתה גדול. למרות שיש באמירות שלך דברים שקשה לקבל, הבל בנטרול את הרגשות, רואים שרוב אמירת ודעות שלך מוצדקות . יש מעט אנשים בארץ שיכולים לצאת בפומבי נגד כל מדינה. כל הכבוד
    סגור
  • 149.
    ״חצרוני״
    גורנלה מרה 02/04/2015 08:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בעצם ,כבוד הפרופסור, מה אתה רוצה ? לא שאכפת לי,אני מדור מקימי המדינה. שאלה לגיטימית ,?!
    סגור
  • 148.
    לא אמרת שאתה עוזב?
    יהודה 02/04/2015 06:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז למה אנחנו רואים שאתה עדיין בארץ ? סע לך לדרכך ותשכח לחזור . נראה מי ייתן לך אזרחות במקום שאתה נוסע אליו
    סגור
  • 147.
    יש לך ביצים של שור
    שכלוני 02/04/2015 02:53
    הגב לתגובה זו
    5 4
    להתעמת עם כל המדינה ולהראות שהבסיס רקוב. כל הכבוד. אתה מנסה ללמד את הציבור נאו ליברליזם, אבל הם מעדיפים ללמוד שוב את ההגדה של פסח. אין ולא יהיה לך פה שיח. כל פעם שקוראים לישראל המדינה היהודית בא לי להקיא אבל באמת זו מדינה יהודית עם ניצנים של דמוקרטיה. כמו אירן.
    סגור
  • 146.
    לרעות החולות שמנה אמיר חצרוני ניצן להוסיף
    עלוב 02/04/2015 00:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את רוע הלב של מי ששכח שהרגו יהודים בגרמניה בגלל שאבא או סבא שלהם היה יהודי ולא ביררו איתם קודם באם הם מועילים לחברה
    סגור
  • 145.
    מרוקו
    אנושי 01/04/2015 22:55
    הגב לתגובה זו
    3 3
    למה ממשיכים לתת במה לאדם שמטיח בגברת שלא היה קורה כלום אם ההינו משאירים את ההורים שלך להירקב במרוקו?!!!!
    סגור
  • 144.
    בהחלט בריא להמציא טיעונים חדשניים ובלתי מקובלים, אבל
    אורי פ. 01/04/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לשמור את המסגרת של טיעון לצורך מחשבה וביקורת. חוק השבות כבר מוכר שנים כחוק בעייתי, כולל השאלה מי מוגדר יהודי. גם תנאי המיחיה של יהודים בעולם לאחר סיום מלחמת העולם אינם זהים למצב היום, כך שבכפוף לנסיבות, בהחלט יש מקום לריענון חשיבתי. אבל יש לעשות זאת בזהירות ותשומת לב רבה להמון נקודות מסובכות. ייתכן למשל שיש מצבים שבהם עדיף לסייע ליהודים במקומות מגוריהם מאשר להביא אותם לכאן. הכלל שיש להביא כל יהודי ארצה - לא בטוח שכיום הוא כלל נכון.
    סגור
  • 143.
    אויב העם
    אמיגו 01/04/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לך.עזוב אותנו . לך למדינה שאתה חושב שתקבל אותך בזרועות פתוחים.(כמו עזה. אירן.. אולי גם מדינה אנטישמית וגזענית שונאת את העם היהודי)לך ותשכח אותנו היהודים (בוזגלו. הרוש .או יהודי שעלה ממדינות צפון אפריקה. לך. לך מסכן קטן וחסר ערך שכמוך.לך ואל תחזור .אתה רק מזיק לעם היהודי בארצו. שחרר אותנו מימך.
    סגור
  • 142.
    לך בלאד ואל תחזור (ל"ת)
    רוסי 01/04/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 141.
    איפכא מסתברא
    דבשי 01/04/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חולה נפש ומחפש פרסום.
    סגור
  • 140.
    מזכיר את הצבי ביער. פשוט תחתון את הקרניים טמבל (ל"ת)
    שמואלש 01/04/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 139.
    מזכיר את הצבי ביער. פשוט תחתון את הקרניים טמבל (ל"ת)
    שמואלש 01/04/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 138.
    חצרוני הצבוע !!!
    eliya 01/04/2015 13:26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אם אתה עוזב מדוע להשכיר את הדירה ,תמכור !!! ועוד מדוע לא עזבת מזמן,אולי היה לך טוב כאן ??אתה רשע שיורק לבאר ששתיתה ממנו !!
    סגור
  • 137.
    חצרוני הצבוע !!!
    eliya 01/04/2015 13:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אתה עוזב מדוע להשכיר את הדירה ,תמכור !!! ועוד מדוע לא עזבת מזמן,אולי היה לך טוב כאן ??אתה רשע שיורק לבאר ששתיתה ממנו !!
    סגור
  • 136.
    כ"כ הרבה דיבורים ..פשוט קום ולך
    עוף מוזר ותמהוני 01/04/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בשביל אדם עם ג'ורה גדולה הוא נשמע לי קצת מפוחד מהרעיון לנחות במדינה זרה.אולי שם יקבלו אותו כמו שהו?
    סגור
  • 135.
    טעות לוגית בתורתו של חצרוני
    עוזי 01/04/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    7 4
    מר חצרוני, אתה מתיימר להיות לוגי אך דברך מלאים בסתירות פנימיות. טענתך נגד חוק השבות לגיטימית למרות שאני חלוק עליך בדבר. עם זאת, אתה טוען כי קבלה למדינה צריכה להעשות על פי השכלה, עושר, מקצוע נרכש וכדו', על כן לא ברור מה הקשר למוצא מבקש ההגירה? הרי יש משכילים ואנשי הייטק בהודו, מרוקו אנגליה וגרמניה ולהיפך. הכללת אוכלוסיות על פי מוצאם ומוצאי הוריהם אינה קשורה לטענה שלך אלה סותרת אותה. אתה טוען שאין להתיר הגירה על בסיס מוצא ודת בעוד אתה מנסה להטיל דופי במהגרים על בסיס זה. מסתבר שאתה לא כך כך לוגי, וטענותך נגועות בגזענות סתמית. מקווה שתשכיל ותעלה להבא טענות לוגיות.
    סגור
  • 134.
    פרופיל חצרוני
    דניאל 01/04/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מבטל את האפליקציה של biz portal ואמליץ לכל קבוצות החברים לעשות כן כל עוד הגזען הזה כותב טור אצלכם.
    סגור
  • 133.
    טיפש יותר מאמבה טיפשה, דעתו לא ראויה להשמע (ל"ת)
    דור 01/04/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 132.
    חיפושית 74 עם רדיאטור סתום?
    אילן 01/04/2015 11:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חיפושית היה לה קירור אויר, לא היה רדיאטור
    סגור
  • 131.
    לא המקללים אותו צודקים,כי בזה הם מראים למעשה ממה הוא
    קוקי 01/04/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בורח,וזה נכון.אבל הטעות היא שבמדינת ישראל ערכי סולידריות קודמים לתועלת כלכלית .ויש צורך להאבק כדי לשנות את המצב ולא להשאירו כמות שהוא
    סגור
  • 130.
    מסכימה עם חצרוני
    שהאחרון יכבה את האור 01/04/2015 10:58
    הגב לתגובה זו
    7 2
    המדינה באמת בדרך לאבדון.
    סגור
  • 129.
    יש משהו בדבריו (ל"ת)
    לא פופולרי 01/04/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 128.
    הבעיה מתחילה בשאלה מיהו יהודי
    יהודי 01/04/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבעיה המרכזית בשאלת חוק השבות הינה בראש ובראשונה מיהו יהודי. ככל שמישהו אכן יהודי אין ספק שראוי וצריך שמדינת ישראל תקלוט אותו וזאת לאור ההיסטוריה של העם היהודי. עם זאת אין שום סיבה שמדינת ישראל תקלוט אדם שיהודיותו מוטלת בספק או שזכאי לעלות לישראל רק משום שסבא שלו יהודי (משמע הוא אינו יהודי). אני חושב שגם עם זה רוב המדינה יכולה להסכים.
    סגור
  • 127.
    איזה כיף זה שמדינה שלמה שונאת אותך, חתיכת אומלל מלידה (ל"ת)
    עוף מפה כבר תולעת 01/04/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 126.
    שלום שלום ולא להתראות!
    חני 01/04/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סע לדרככך לכל מדינה שתחפץ והלוואי שבכל קום אחר תחיה בשלום עם עצמך. הכתובים היו נקראים נחמד לו היה מדובר על נורווגים נוצרים או קנדים נוצרים. רק מה-אנו כיהודים מהווים גם דת וגם עם משום מה, ואינני מבינה למה אבל ככה זה. אז זה מה יש וטוב שתעזוב וכמה שיותר מהר, שכל יותר קל לברוח מאשר לשנות. ושיהיה לך חג פסח כשר ושמח!!!
    סגור
  • 125.
    למסמס, להחליק, לברוח....
    לא נשכח 01/04/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל הנסיונות הנואשים שלך לא יעזרו!!!! כל כלב והיום שלו! ! !
    סגור
  • 124.
    לך, לך.... ואל תחזור לכאן ..אומלל טבעי דפקט בילודה... (ל"ת)
    jjhho 01/04/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 123.
    חצרוני מלך
    בר 01/04/2015 00:13
    הגב לתגובה זו
    11 7
    חצרוני מבורך בחוש ראלי, הגיוני ומחושב ודווקא ההגיוניות הזאת משגעת את העם.
    סגור
  • 122.
    he is right (ל"ת)
    a good jew 31/03/2015 23:44
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 121.
    צריך לבדוק איך הצליח הפישפש הקטן להשיג את הפרופסורה
    שלומי 31/03/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    10 6
    לא מתקבל על הדעת שאדם סביר כלשהו, עם מוח צר ומעוות יצליח לפרוץ כך את גדרות תרבות השיח האנושי וישיג אפילו תעודת בגרות, קל וחומר פרופסורה,,,,,מדובר בבריון פרסונלי שלוח רסן וברברי ברמה שלא ראינו מאז העיתונאים גדעון לוי ושמעון שיפר
    סגור
  • נראה לי שלא הוא גאן הטיפש... וזה שלא הבנת ...מה זה אומר (ל"ת)
    מתחבר לכל מילה 02/04/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 120.
    אמריקה זה כאן ?? (ל"ת)
    אלי 31/03/2015 20:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 119.
    מדינת ישראל היא מדינת לעולם לא עוד
    מבקר המדינה 31/03/2015 19:34
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ומי שמך, ״פרופסור״ צעצוע, אתה אפילו לא איש אקדמיה אמיתי, מהנדס או משפטן, לשנות את מהותה הבסיסית של מדינת ישראל כמקלטם של כל היהודים בעולם, אשר מצליחה על אף כל הקשיים ואפילו לכלומניק כמוך יש נכסים? כשסבא שלך בא לכאן וקנה את הבית המסכן שהוריש לך בדרום תל אביב, שאלו אל הוא מועיל או אם הוא יהודי? הוא היה מתבייש בך. אפס
    סגור
  • 118.
    חצרוני ,לא תהיה מאושר בשום מקום ,אתה פשוט אומלל טבעי
    בוזגלו 31/03/2015 19:24
    הגב לתגובה זו
    13 1
    המירמור שלך הוא בכלל בכימיה של המוח שלך, חבל על הסברים מלומדים. אתה זוכר את דר קרוי ? אתה מזכיר לי אותו , קח פרוזאק
    סגור
  • 117.
    שטויות: יהודים זה דת וגם לאום לכן הטיעון טיפשי. (ל"ת)
    מרוקאי 31/03/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 116.
    מר חצרוני
    דוד 10 31/03/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
    7 4
    יש צדק בחלק לא קטן מדבריו, הבנאדם קצת הגזים אבל לא צריך לעשות נגדו עליהום. זה לא מוצדק ולא נאה. זכותו של מר חצרוני להעלות על פיו כל מה שהוא חפץ כחלק ממדיניות של חופש הביטוי ומי שלא מתאים לו לשמוע או לקרוא הוא לא חייב. לכל אדם יש דרך וצורת חשיבה שאופייניים לו וזה בסדר גמור. מר חצרוני אני קורא לך לא לנטוש את הארץ, תתבטא בחופשיות מתי שתרצה וטוב שתעשה זאת כאן בארצנו הקדושה ולא מאיזה מקום בחו"ל, אתה נולדת כאן ועליך להישאר כאן זו זכותך, אבל גם הבעת דעה כדאי שהיא תהיה בפרופורציות גם אם היא לא בקונצנזוס. מאחל לך חג שמח וחיים מאושרים!
    סגור
  • 115.
    אתה אפילו לא מבין את המשמעות
    של מדינה יהודית ודמו 31/03/2015 19:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המשמעות של מדינה יהודית ודמוקרטית היא ליצור את היכולת להגן על כל יהודי (שירצה בכך) באמצעות ריכוז היהודים בטריטוריה מוגנת אחת משלהם. זאת, משום שבכל מקום שהיהודים היו בו - ניסו לרצוח אותם, פיזית ונפשית.כדי לקיים את ההגנה הזאת, הרצל - חוזה המדינה, היה מוכן להקים אותה גם באפריקה. הוא הבין את מצב החירום טוב יותר בזמנו, משאתה מבין את המשמעות של מדינה יהודית אחרי כל מה שקרה במהלך 100 השנים שעברו מאז.אתה אולי חושב שאתה לוגי והגיוני, רק שעצם החזרה שלך על הטענה שלך בגנות חוק השבות, מוכיחה שעד היום לא חילחל אצלך הרציונאל שמאחורי הקמת המדינה (רציונאל שבעיקרו הגנה על יהודים, שלתוכו שולבה המסורת - ירושלים).
    סגור
  • 114.
    לאורך ההיסטוריה מי שחשב שונה מכולם צדק (ל"ת)
    999 31/03/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 113.
    נו תעזוב כבר
    HZ 31/03/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 3
    די באמת, פשוט תעזוב, תפסיק לשכנע אותנו שאתה טוב לנו פה. בכל לשון, אנא לך ואל תחזור...
    סגור
  • 112.
    ממש לא אכפת לי מה אתה חושב על מזרחים
    לחצרוני 31/03/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    8 4
    למה זה צריך להטריד אותי? תמשיך לחיות בגן עדן של שוטים באירופה או בכל מדינה שתבחר. בתור מזרחי בן לאבא רופא אני לא צריך את ההכרה שלך במעלותיי. לא צריך כלום ממך לא רוצה להתערבב איתך ולא רוצה לשתות איתך קפה או להזמינך אלי. כשתקים קרן הגירה תקח איתך את גלית גוטמן המחומצנת וכפי שכתבה פה אחת בשם דנה שהיא לא תתן לבת שלה להתחתן עם מרוקאי. אז קח גם אותם אתך. באמת חבל שהבאתם את המזרחים לפה. כי הם היו היום מליונרים בצרפת אנגליה קנדה אוסטרליה וארהב. סקנידנביה פינלנד וכל אחרת אחרת . צריך להשאיר אותכם פה להלחם עם הערבים נראה אותכם גיבורים. אתה לא יותר טוב מאף אחד פה. מצידי אתה יכול לעשות טרנספר למזרחים . אנחנו לא טובים בשבילכם זה הדדי.
    סגור
  • 111.
    שלום ולא להתראות (ל"ת)
    יחמור ביצות 31/03/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 110.
    רק לא הבנתי למה אתה כל כך שונא מזרחים.
    לחצרוני 31/03/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    7 4
    האם אין מזרחים שלא אוהבים חומוס? האם אין מזרחים דוקטורים? האם אין מזרחים שחושבים שהארץ הזאת היא ארץ אוכלת יושביה? למה רק אוכלי גפילטע פיש עם שיער מתולתל אבל בלונדיני נחשבים בעיניך ואתה ישר פוסל אנשים שלא נראים כמו הגזע הארי? לא מתאים לך להיות גזען כזה עם סטיגמה שמכליל את כל האנשים בשל מוצאם .
    סגור
  • 109.
    אתה הצלחת וגם נכשלת- קרא אולי זה יעזור לך
    שאול. ש 31/03/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פעם ראשונה שאתה מצליח להעביר אינפורמציה בלי להשמע גזען חולני או אחרון חסרי ההשכלה ולא פרופסור. הגם שדעתי אינה נוחה מהדברים הם בכל זאת לגיטימיים. אני מעריך שזו הסוואה של דעות רעות יותר ועידונן ולא שינוי טעמך האישי על העדות השונות שיוצרות מרקם מעניין וערבות הדדית סובלנות והיכולת לעזור לשונה ממך. חוק השבות בעניך הוא חוק גזעני לא כלכלי וכיוב. אני רואה דווקא סובלנות לאחר לרוסי לאתיופי לחלש לשונה. כן, אתה כנראה גזען שעוטף את גזענותו בדאגה למדינה. איך שאני לא מסתכל על זה בוזגלו רעה בעניך כי היא בוזגלו והאמיד עם הכיסים הטפוחים הוא טוב בגלל שהוא עשיר. אם אתה שואל אותי אז קנה מידה של חשבון בנק רע מקנה מידה של אשיות. אגב, אתה כנראה לא שייך לשניהם ולכן מתאים אחד פחות משכמוך.
    סגור
  • 108.
    אני שמח בשביל המזרחים
    אלי 31/03/2015 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני כמזרחי, למדתי בביה"ס, תיכון , ואז לתואר, בהרגשה שהתוויות על כך שאני מזרחי ומה שנלווה כביכול מרחפות תמיד מסביב, נכון יש גם את המזרחים הגאונים האלה הסטודנטים המבריקים מסביב גם כן בין היתר, אבל העניין של התוויות האלה מרחפו להן.. ככה באוויר.. בא מהמדיה, בא לעיתים מאמרה של איזה מרצה .. בא מאיך שהחברים מתנהגים, ואמרות גזעניות של סטודנטים או מרצים לעיתים, הדברים האלה משפיעים לרעה על האמונה בעצמך, הם תרמו ליצירת אמונה מגבילה גם בי, שנים, שהשארתי אותה בערכים שלי תקופה ארוכה, מזל שאני עשוי מחומרים קשיחים ביותר אחרת רוב האנשים היו מוותרים, אני יכול להגיד שבאמת כשהבנתי את זה והוצאתי את האמונות המגבילות ואני חושב כעת בתדר אחר, אבל העקרון זה שאמרתי שאני שמח בשביל המזרחים, וזאת למה? מכיוון שתמיד זה היה בהחבא תמיד באים עוקצים אותך בצורה גזענית או בישירין או בעקיפין ואז המוח שלך נותר עם פצע פתוח שחייב לאכות או שיווצר ממך מה שרוצים ומצפים שיהיה ממך.. אז אני שמח לכל המזרחים כי סוף סוף הפנים העקומות והמעוותות יוצאות החוצה, תראו איך זה נראה, ותחליטו אם אתם מחילים על עצמכם את האמונות המגבילות. בהצלחה.
    סגור
  • 107.
    לחיפושית אין רדיאטור יה מרחף.. (ל"ת)
    נסיעה טובה 31/03/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 106.
    חצרוני טיפשוני
    אסף 31/03/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יש דברים יותר חשובים מתואר ומהשגיות זה להיות אדם שמקבל את השונה וגם עם הוא שחור ולא יהודי ואתה לא מקבל את המרוקאים וטוען שהם ליגה ג בשבילי המרוקאים ליגת העל ושמח שיש גם טוניסאים ועירקים וטריפוליטאים ועוד זה באמת ייצוג אמיתי לארץ ישראל מקווה שיום יבוא ותבין את המשמעות של הדברים
    סגור
  • 105.
    מדינת ישראל לעם היהודי
    אורי 31/03/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פרופסור נכבד ומלומד מדינת ישראל מיום הקמתה היתה שייכת לכל היהודים בעולם וכל יהודי יכול לעלות אליה בלי סלקציה אם הוא זקן או נכה. זה שנולדת בארץ והוריך גם לא נותן לך שום יתרון על אף אחד בניגוד למה שטענת בראיון עם בוזגלו. לא טוב לך פה לך מפה ותהנה מחופש הביטוי והדמוקרטיה. אם אתה תדבר כך במדינות אחרות נגד המדינה ביחוד במדינות ערב תוכנס לכלא. סע מפה כמה שיותר מהר ולך למדינות שבהם נותנים ויזות לפרופסורים כמוך. הרבה בריאות ונחת רוח שם,רק אם יום אחד בגלל שאתה יהודי תקלע שם לצרה מקווה שלא תתבייש לחזור ולהתנצל על מאמריך נגד כל העדות במדינה הקטנה שלנו. לך לך מארצך אל ארץ אשר השם לא נתן לך. אורי
    סגור
  • כמה השקיעה המדינה מכספי אמזלג בפרפסור כזה (ל"ת)
    גילי רונן 31/03/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 104.
    מר חצרוני למה אתה משכיר את דירתך ולא מוכר אותה? (ל"ת)
    אחד מהעם 31/03/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 103.
    למבולבל
    משה 31/03/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה גיליתה ברבים את הסוד הכמוס של תפוצתך ואלה לא ישכחו לך כמו המיזרחיים אז תציל את עצמך מהם כי הם אכזריים ולא רחמנים כמו הצפון אפריקאים ותעבור לברלין לאהובי ליבך
    סגור
  • 102.
    די למשטרת המחשבות
    יגאל 31/03/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תנו לו להתבטא מותר לו להגיד את אשר על ליבו גם אם זה לא מוצא חן בעיננו
    סגור
  • 101.
    פרופסור חצרוני
    אמציה גיבורי 31/03/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לך לך מכאן כבר. נמאסת עלינו
    סגור
  • 100.
    כשהוא עוזב על מי הוא מאיים? עלינו או על האירופאים? (ל"ת)
    שילך כבר 31/03/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 99.
    מכירים את: "never again"
    נתנאל 31/03/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איזו בושה הוא מביא לעצמו כשהאמרה הזאת הפעם היא עליו, יוצא אפס ברמות שמעל לתפיסה הצרה העקומה והמעוותת שלו. הוא כל כך מעוות שלדעתי הוא קצת והעיוות יוצר חור תולעת ואז הפרופ' יוכל לנסוע בזמן לאן שירצה, ובוודאי שיסע המון קדימה בזמן למקום מאוד נאור ומשכיל, וככל הנראה יגמור בכלוב של קופים לעוברים ושבים בעתיד. נסחפתי , אבל אתם מבינים את העקרון..
    סגור
  • 98.
    טעות בסיסית בגישתך
    ישראלי 31/03/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מדינת ישראל הוקמה לשמש בית ליהודים (לפחות על השטח שהוקצה למדינת ישראל בתוכנית החלוקה) ומכאן שהבסיס המשותף לתושביה הינו יהדותם! טענותיך רלוונטיות למדינה שמתיימרת לקיים חברה אליטיסטית . אם החזון לא מוצא חן בעינייך ישנן לא מעט חלופות, בהצלחה!
    סגור
  • 97.
    ...טוס לחו"ל ותתנדף מהארץ...בוגד!
    גדי 31/03/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    5 1
    גזען כמוך מקומו בין גויים שילמדו אותך את תוצאות האנטישמיות בדרך הקשה. ישראל היא ארצנו וביתנו והמורשת שלנו!
    סגור
  • למה הוא בוגד?רק בגלל שהוא אליטיסט (ל"ת)
    צדק הצדיק 31/03/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 96.
    כנראה שהאדון לא יודע מה ההבדל בין חופש ביטוי לגזענות (ל"ת)
    ליאור ד 31/03/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 95.
    בין תרבות למסורת
    חומר למחשבה 31/03/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רובנו איננו מבדיל בין השניים. אבל לי באופן אישי אין דבר וחצי דבר נגד המסורת המכונה מזרחית והיא למעשה של יוצאי מדינות ערב. מבחינתי, כל עדה יכולה וצריכה לדבוק במסורת שלה עד שימאס לה. אבל התרבות הערבית איננה לטעמי..אני מעדיף את התרבות המערבית...ומה אתכם?
    סגור
  • 94.
    אששש על הפרופסור חיים כהן לגזזזזזזזזזז
    קולר 31/03/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ח
    סגור
  • 93.
    פרופסור צודק
    רוסי 31/03/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אני תומך בכל מילה שלו. גאון!
    סגור
  • אז מה אתה עושה כאן? (ל"ת)
    חזור לרוסיה 31/03/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • כנראה שאינך יודע מה ההבדל בין חופש ביטוי לגזענות (ל"ת)
    פרויד 31/03/2015 16:36
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 92.
    הפרופסור
    אריק 31/03/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מדינת ישראל לא מפסידה כלום ובכול זאות האקדמיה אשמה שיצרה אולך ממני הפולני
    סגור
  • 91.
    ניראלי שזונות יקחו ממנו פי 3 ,לדבר עולה כפול ,לזיין
    בא 31/03/2015 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במוח זה פי 3 . אחכ היא צריכה פסיכולוג להוציא אותו מהראש .
    סגור
  • 90.
    מי אתה? לא מנוניין לקרוא את מה שאתה כותב
    סתם אזרח זקן 31/03/2015 15:50
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אתה אומנם פרופסור אבל הגיונך הוא הגיון של אני ואפסי עוד וכאלו דוחים אותי וכך מאמרך אותו לא קראתי.
    סגור
  • 89.
    אויב העם
    בוזי 31/03/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חצרוני שווה ליהודי הגלותי.טוס ממדינתנו לכיוון אחד.אין מקום למרעילים.הצעה תצטרף לשוע.
    סגור
  • 88.
    פרופסור חצרוני
    Boaz 31/03/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יכול מבחינתי לעבור לגור גם בלבנון היכן שנפצעתי כדי להגן בין היתר גם על שמאלנים כמוהו וכל הכבוד לו שבגילו הצעיר הוא כבר פרופסור הייתי רוצה לראות אותו בכל מדינה איסלמית מדבר כך על העם היו מקלפים אותו ונותנים לו לשחות בים המלח רק כך היה לומד סע לשלום והצלחה בהמשך חייך
    סגור
  • 87.
    אני לא מבין אמרת שאתה עוזב אז למה
    בא 31/03/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה עדיין כאן סע ותשלח גלויה מאנטרטיקה
    סגור
  • 86.
    שבות
    אדולף (אברהם) 31/03/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלפיים שנה בערך חיינו בין לא יהודים בגטאות קטנים וחמודים עם שכנים שתמיד דאגו להזכיר לנו מאין באנו ולאן נלך למרות שמותינו האוטנטיים...
    סגור
  • 85.
    מא חצרוני, סע לחו"ל. שם ילמדו אותך הגויים
    חיים 31/03/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איפה בדיוק מקומך כמו להרבה יורדים .
    סגור
  • 84.
    לפטר את גוטמן ולימור
    דנה 31/03/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    5 5
    לא מסכימה לדעותיו באופן כללי אבל החוצפנים הרגיזו אותו וזה היה צפוי. הכל בשביל הרייטינג. ובכלל נראה לי שגוטמן לא תסכים שהבת שלה תתחתן עם מרוקאי. גם אני לא
    סגור
  • אכן צריך לפטר אותם. וטוב שאת מודה שאת גזענית
    לפטר את גוטמן ולימור 31/03/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמוהו. גם את לא מציאה גדולה . זה שאת אוכלת דג עם גזר לא הופך אותך ליותר טובה מאחרים. באמת כדאי שהבת שלך ושל גוטמן יתחתנו עם פוץ אשכנזי. בינכה זה לא יחזיק מעמד רק 5 שנים. אחכ בגיל 40 הם ירדפו אחרי ספרדי שיפרנס אותם זבלה
    סגור
  • הוצאת לי את המילים מהמקלדת (ל"ת)
    דנופיל 31/03/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 83.
    לך לעזאזל או יותר נכון לך חפש מי ינענע אותך (ל"ת)
    אחד שמבין 31/03/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 82.
    גם שם תשלם על מין
    צחי 31/03/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אתה פשוט דוחה תרתי משמע. אין לך אלהים
    סגור
  • הוא משלם כפול. לדבר עם תזונה עולה יותר (ל"ת)
    בא 31/03/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 81.
    דעתי האישית
    גיל 31/03/2015 15:16
    הגב לתגובה זו
    13 5
    אני יודע שיש כאן אנשים לאומנים יותר עם דעות שונות משלי. מצד שני אני חושב שבקרוב המדינה בת 70,והגיע הזמן לשאול האם האנשים נמצאים שם בחו"ל והם גם יהודים, לא יכלו במשך זמן כה רב לנצל את זכותם הציונית והיהודית לעלות לארץ.אני חושב גם שהמדינה צריכה לחוקק חוק שבמשך 10 השנים הבאות (למשל), ימשיך חוק השבות וא"כ יסתיים. אני חושב שהזכות לעלות לארץ(וזוהי זכות) צריכה להסתיים מתישהוא על מנת שגם מדינת ישראל תוכל להתקדם לאחר שנתנה לכל יהודי באשר הוא את הזכות לעלות וליישב את הארץ. להתקדם מבחינה זו שתוכל לחוקק חוקי הגירה ראויים שיגדירו את טובת המדינה ותושביה (שעובדים כל כך קשה כדי להיות במדינה הזו) קודמת לכל דבר אחר ובכך לעודד הגירה של אנשים ראויים משכילים ותורמים שיעלו לארץ בזכות יכולת התרומה שלהם למדינה. כל זאת יעשה לאחר פתיחת שערי הארץ לכל יהודי באשר הוא לפרק זמן נוסף שיוכרז מראש.
    סגור
  • לצערי אתה לא מבין שבלי חוק השבות אין עתיד למדינה! (ל"ת)
    אחד מהעם 31/03/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • אני אתך בנושא הזה. 10 שנים זה הרבה זמן,הייתי
    חיים 31/03/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מקציב להם רק 5 שנים ! מלבד זאת יהודי התפוצה חייבים להפריש סכום מהכנסותיהם לעזרה בארץ ורק אז יקבלו זכויות כשיעלו ארצה . כולנו מחויבים לארץ ישראל .
    סגור
  • 80.
    למה אתה משכיר את הבית ולא מוכר ? רע לך כל כך
    בועז 31/03/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מכור את הנכס בארץ , קנה בחו״ל וותר על האזרחות שלך כאן בישראל אז נראה לי שכל הפוזה שלך תהייה אמיתית . ולא, לא תחסר לנו זה בטוח .
    סגור
  • הוא יחסר לימין ,הוא וגרבוס הם נכסים חשובים ,הם יוצרים
    בא 31/03/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רגשות כעס אצל הציבור שרואה עצמו מיזרחי ,וככה המון קולות הולכים לימין , ביבי שמכור למיסים דווקא לוקח קולות מהימין . הכול הפוך .
    סגור
  • 79.
    ביי חמוד,
    אבי 31/03/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הרבה הצלחה בהמשך , מקווה שתשתלב באותה מדינה שתגיע אליה, אם לא תמיד תדע שיש מדינה שמוכנה לקלוט פרובקטור מהסוג הנמוך שלך. לבינתיים , ביי חמוד.
    סגור
  • 78.
    גם שם לא יסבלו אותך (ל"ת)
    יאצק 31/03/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 77.
    חוק השבות
    חילוני 31/03/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסיבה שהמדינה צומחת ומתפתחת למרות בעיות ביטחון ושבתיות היא דווקא חוק השבות . אנשים קריאטיביים ומצליחים באים לפה ולא לקנדה משום שיכולים להגר יחד עם הוריהם המזדקנים. סלקציה? מי היה בא לפה?
    סגור
  • 76.
    מה הימין היה עושה בלי גרבוסים ופרופסורים , בועת נדלן ו
    בא 31/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוקר מחיה לא מכניסים קולות , גרבוס ופרופסורים דווקא כן .
    סגור
  • 75.
    הכל נכון - אבל...
    אפרת 31/03/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    קשה אם לא בלתי אפשרי למצוא ישראלי שאין לו בטן מלאה על המדינה. יחד עם זאת עבורו היא כמו קרוב משפחה מעצבן בטירוף - אבל יש קשר דם. רוטנים - ונשארים. אין ליהודים ארץ אחרת. אני חוזרת: ליהודים.
    סגור
  • 74.
    חצרוני לא אידיוט ובטח לא טיפש
    בולמנס 31/03/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הוא אהבל עם אינטלגנציה רגשית של בלטה, יש לו מה להגיד ודעותיו מגובשות, אבל מבחע את דעותיו בכוונה ברורה לעורר פרובוקציה מחד ושוב, בלטה. יכול היה להגיד את אותם דברים, יש שאומרים דברים חמורים יותר, אבל יש דרכים להתבטא, אבל טמבל אינטלגנטי עדיין טמבל, אגב חצרוני, בחיפושית אין רדיאטור, בערך כמו שלך אין מספיק שכל ישר. תכלס, סע בכיוון אחד, לא תחסר לאף אחד כנראה. ביי חצרוני, ביי, נסיעה טובה ואל תשכח, לא כל שמוק יכול לחזור לפה על פי "תורתך המלומדה". בעניין זה, לא משנה אם סבתא שלך מקורדיסטן או פולניה, יצאת עקום ומעוות, אין מקום לכאלו במדיתנו, כך אתה טוען, נאה דורש, נאה יקיים.
    סגור
  • כתבת נכון ויפה ?? (ל"ת)
    ארן 31/03/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 73.
    התנגדות לחוק השבות?- לא גזענות, בורות!
    יוסי 31/03/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הקשר שבין יהודים בעולם אינו מיסטי, אפילו לא אידיאולוגי. הקשר הוא בעיקר היסטורי. יהודים הם עם שאוחז בדת ייחודית משלו, שקשורה גיאוגרפית לכאן. חנוכה, למשל, הוא חג לאומי, לאו דווקא דתי, אלא אם אתה מאמין שאיזה אל עזר למכבים. רצה הגורל ומדינת הלאום היהודית נכבשה על ידי הרומאים ומאז ועד ראשית הציונות נמצאה תחת כיבוש. הגירת הציונים לארץ היא במובן זה שחרור מקולוניאליזם. לא כנגד הערבים באנו, אלא כנגד הבריטים. ומאחר שרובנו כבר חילונים - אמונה בתנ"ך אינה ההצדקה לקיומנו. הספר הזה הוא פשוט חלק מההיסטוריה של אבותינו, שעל אף שהפסידו, אנחנו זכינו שוב לעצמאות.
    סגור
  • 72.
    פחות פאשיסט
    יחי 31/03/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    נרוויח פחות פאשיסט בארצנו הטובה
    סגור
  • 71.
    יש הגיון מסוים בדברים !
    מוטי ד״ר 31/03/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הבעיה אינה בתוכן אלא בצורת הגשת הדברים.
    סגור
  • בטח ,אפשר להגיד הכול כשאתה לא נמצא בחליפה כתומה
    בא 31/03/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ומעליך לא עומד איש בשחור שמחזיר חרב . למה שלא תזמין עוד הפוך .
    סגור
  • 70.
    סע לשלום (ל"ת)
    איריס 31/03/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 69.
    נראה לי שכל הקונספציה של בית לאומי לעם היהודי
    דרקון עץ 31/03/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אינה נהירה לך. מה הטעם להקים שלוחה כלכלית דמוקרטית מערבית של אמריקה או קנדה במזרח התיכון שתהיה תקועה כקוץ בעינם של ילידי הארץ?
    סגור
  • 68.
    הכל דיבורים
    אבי 31/03/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא לדאוג,או אולי כן לדאוג. חצרוני לא ממש מתכוין לעזוב אותנו. מי שבאמת רוצה לעזוב קם ןעוזב. לא מדבר ככ הרבה. זה נראה יותר כמו ילד שמחפש תשומת לב או כמו אחד שצועק תחזיקו אותי או שאני עוזב. חצרוני היקר. לא ממש אכפת אם תרד או לא תרד מהארץ רק תעזוב אותנו בשקט. כשתחליט לחזור או שתאלץ לחזור תמצא אותנו כאן. נקבל אותך בזרועות פתוחות כמו שנקבל כל יהודי שעולה לארץ. לא נתחשבן . כי לפני הכל ו אחרי הכל אתה אחד משלנו.
    סגור
  • 67.
    פשששש מזה חכם....פרופסור...
    אבי 31/03/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ניראה איזה מדינה תקבל אותו....פרופסור....חכם....
    סגור
  • יש אנטישמיות בכול מדינה ,הוא לא יברח מזה ,זה הצל של העם
    בא 31/03/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היהודי , יש אנשיםשדים בכול עם והם אנטישמים וגזענים בין השאר ,הם וחבריהם לא יניחו לו ,זאת המציאות ,אחד מעשר הוא כזה .
    סגור
  • 66.
    באמת אתה לא מעניין.....
    zev 31/03/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולפכך לא יהיה לנו קשה להיפרד ממך .סע לשלום ותצליח שם .רק לדבר אחד אני מתפלל היכן שלא תהיה שיזכירו לך בוקר וערב שאתה יהודי
    סגור
  • 65.
    חצרוני, בוא נדבר עוד כמה שנים
    בוזגלו 31/03/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בכל מקום שתלך אליו בעולם אתה תרגיש זר ולא בגלל שאתה חצרוני אלא בגלל שאתה יהודי. שתצא החוצה תבין שכולם צבועים והגזענות שאתה הפגנת מול בוזגלו אפילו קטנה מהגזענות שתקבל שם, רק בגלל שאתה יהודי. אגב רק לידיעה השנאה ליהודים החלה בעיקר ליהודי אירופה ולא לספרדים...
    סגור
  • 64.
    צא בהצלחה... (ל"ת)
    דן 31/03/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 63.
    למה יואב לימור עדיין מועסק בערוץ 2?
    מוטי 31/03/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מה שחצרוני אמר בשידור זה בערך מה שכתוב בכתבה. על זה אמר יואב לימור שהוא 30 שנה במקצוע ולא שמע דברים כה מזעזעים וגרש אותו מהאולפן. עיתונאי סוג ז.
    סגור
  • נכון
    שמואל 31/03/2015 19:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לדעתי גב' אמירה בוזגלו הייתה גסה יותר דבריה היו חמורים יותר בתוכן ובצורה שאמרה , כולל השוואה להיטלר. לכן מי שהיה צריך להיות מסולק מהאולפן זו גב' בוזגלו. אך כנראה ליואב לימור לא היה מספיק אומץ לסלק אישה. כי במקרה זה היו דורשים ממנו התנצלות עד כדי איום בפיטוריו מהתוכנית. כוחן של נשים.
    סגור
  • 62.
    צפוף
    אבי 31/03/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נכון, קצת צפוף במדינה. כשתעזוב, תסייע לשיפור איכות החיים. אגב, מסכים עם חלק מהדברים שאמרת וכתבת, אבל לא עם הסגנון, ההתנשאות והשחצנות
    סגור
  • 61.
    הרוב לא מבין על מה הוא מדבר וזו בעיה האמיתית.
    בן אהרון 31/03/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    9 1
    צריך המון יושר אישי כדי להסיר את כל המסכות ולהסתכל במראה ואז לגלות הרבה דברים שרוצים לשכוח. לא לכולם יש, לא כולם מסוגלים ותמיד הנביאים היו נתונים לנידוי ורדיפה. ואני חושב שלא כל מה שהוא אומר חסר הגיון וטעם אבל צריך לחשוב לעומק עם הרבה יושר אישי כדי להבין את הדברים שלו.
    סגור
  • 60.
    אז תתחפף מפה!!! (ל"ת)
    יוזנן חראי 31/03/2015 14:19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 59.
    קח לטיסה את "משפחת מלניץ" כדי להבין איזה יופי בחוץ
    הי 31/03/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני לא בטוחה שבחוץ מחכה חגיגה... ויהודים ערבים (צרה על הר' אעפ"י שאולי תעדיף פתח) זה לזה כי להם החגיגה תמיד פחות נעימה מלאחרים. מזל שיש את מדינת ישראל שבשעת צרה ניתן יהיה לחזור אליה.
    סגור
  • 58.
    נראה שאתה מתחפר במקום להתנצל
    עזרא 31/03/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הכי קל לקום ולברוח. למה? כי אנשים לא מסכימים עם דעתך. נקלעת למהומת עולם, כנראה מתוך לחץ של תכנית לייב...פלטת פליטת פה נוראית, שמבוססת על חלב האם שינקת. לא רואה במרוקאים נטל חברתי, רבים מהם חרפו את נפשם במלחמות, כדי שאתה תוכל לנאום שטויות לריק...סע לשלום, המפתחות בפנים
    סגור
  • 57.
    הצגה?
    גר 31/03/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למה אתה משכיר את דירתך ולא מוכר ?
    סגור
  • 56.
    דיעותיו מזכירות לי את הגרמנים. רק מי שיעיל ומועיל ורם
    ישראל היא בית ליהודי 31/03/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק מי שתורם לחברה או יכול לתרום יחיה. השאר כגון זקנים נכים חולים וכו' אין להם זכות עלייה. שירקבו שם. חבל שהוריך הזקנים לא נשארו שם. היית חוסך מאיתנו אנשים שכמותך.
    סגור
  • 55.
    מי אני מה אני
    אבטליון 31/03/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה לא אשם אתה פשוט מסכן ולא משנה את תשאר או תעזוב יש עוד 7 מליארד אנשים בעולם ואתה אחד מהם
    סגור
  • 54.
    הדרך שלך והצורה לא יכולה לגרום לנו להתיחס לתוכן
    ארז ביטון 31/03/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מצטער מאוד ואני עצבני מאוד רק בגלל שיש תוכן פחות או יותר נכון בדברייך, כי בעתיד הקליטה וההגירה איך שאתה קורא לזה לא תיתכן !!! ולדעתי צריך לטפח את המודלים הערכיים,ובמקביל להתחשב גם ביכולות הקליטה שלנו ובינתיים קלטנו עליות קשות ביותר הקשה שבינהן היא האתיופים שהיום משולבים בחברה ותורמים , למהjQuery203011223830981180072_1427798277948?? כי הם יהודים וזה העקרון המנחה.אך זה היה בעבר ובעתיד אתה צודק יהיה קשה ולדעתי נתקשה למצוא תשובות.אבל!!!! בתכנית הבוקר האיומה ההיא אמרת שמי שבא קודם תופס את החלקים הטובים, וזה נורא וזה הגזענות האמיתית כי באו לכאן המון אשכנזים חסרי השכלה ממדינות כמו רומניה נידחים ששם אפילו ביוב היה זורם ברחובות. והפכתם פה לאליטה הפכתם את המרוקאים לעילגים שפכתם עליהם חומרים כימיים מחשש להדבקות של חולירע.... אחר כך במדיניות שיטתית הפכתם את אבא שלי לאדם שלא יכול למצוא עבודה ראויה מלבד פועל בניין שם הוא היה 20 שנה למה???? כי הוא מרוקאי!!!!הוא לא ראה שום אפשרות לצמוח להתקדם, והבטחון העצמי שלו היה ברצפה, ומשם לא מגיעים לתארים, לא לעסקים, ולא לחיי רווחה , גרנו 4 אחים בחדר, בזמן שהחדר שאתה גדלת בו היה כל המטר
    סגור
  • 53.
    צודק או לא צודק , אבל ..
    אנונימי 31/03/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הצלחת ל"הרים להנחתה" לכל הדבילים. הנאה לקרוא את התגובות האוטומטיות שלהם
    סגור
  • 52.
    אתה באמת הדיוט
    אלון 31/03/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך אתה מתעלם מהסיבה המרכזית לחוק השבות? שכחת מה התרחש באירופה הנאורה לפני 65 שנה? טמבל
    סגור
  • 51.
    דבריו של חצרוני מקוממים, אבל, בתוך התבן יש מעט מוץ
    ישראלי 31/03/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אם הוא היה משכיל להפריד את הזבל בדבריו שעוטף את הגרעין הנכון שבתוכו דבריו היו ראויים, אבל הפרופסור כנראה אוהב את תדמית הפרובוקטור אז זה מה שיוצא לו.
    סגור
  • 50.
    פרופסור ?
    יעקב 31/03/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    11 1
    על זה היתה אומרת הסבתא שלי : הוא לא רק טיפש, גם אין לו שכל
    סגור
  • 49.
    לו למדת היטוריה,היית מבין מדוע אתה בארץ.
    משה ב 31/03/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    10 0
    נקווה שההיסטוריה לא תחזור על עצמה.
    סגור
  • 48.
    תגובה לאמיר חצרוני
    מירה 31/03/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מדינת ישראל קמה כדי להיות בית ליהודי העולם באשר הם. ולכן לחוק השבות יש תפקיד. ונראה שאתה מתעלם מזה. דבר שני, עם כל הכבוד, בראיון שהיה לך, אתה השתלחת בקבוצת אנשים שחיים במדינה 60 שנה. היכן הרגישות שלך בהתבטאת כפי שהתבטאת באותו ראיון. הבעת דעה מושכלת זה דבר אחד והשתלחות בקבוצת אנשים זה דבר אחר.....,
    סגור
  • 47.
    ברוך שפטרנו
    יוסי 31/03/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הליכה ללא חזרה
    סגור
  • 46.
    תחשבו קצת
    מ. פלדר 31/03/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למה אתם חושבים שהעולם האמיתי זה באינטרנט או מה שנאמר בטלוויזיה זה לא המגרש האמיתי אני מסכים עם כל מילה של חצרוני הבסיס לאזרחות טובה זה יצרנות. לא לאומיות שמשתנה לפי מעצבי דעת הקהל והפוליטיקאים אנשים שמועילים למדינה ומכניסים לה ולעצמם כסף בשביל לחיות טוב אלה האזרחים הרצויים נכון שלא צריך להתעלם מהחלשים אבל לא צריך להחליש אוכלוסיות שימו לב שהלאומיות משרתת קומץ אנשים ששולטים בממשל וחו''מ כל האזרחים סובלים אין דיור אין רווחה כלכלית העיקר שאני ליכודניק או מפד''לניק ואוהד ביתר ושונא ערבים יש לי סיבה לקום בבוקר זה אווילות מה שחשוב זה שתחיה טוב כמו במדינות הדמוקרטיות
    סגור
  • 45.
    הימין בכל מקום נחות אינטלקטואלית ולכן התגובות נגדו כאלה (ל"ת)
    דוד 31/03/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 44.
    חצרוני אני מסכים עם כל דעותיך ובעיקר לגבי המזרחיים [ערב
    bibi 31/03/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ערבים] שיש להפרידם מהמדינה [או להחזירם למערות שמהם הגיעו או לתת להם מדינה נפרדת מאיתנו] ככה אולי נצליח להפיל ת מנוול מהשילטון נמאס מהבכיינות שלהם וטענות הקיפוח למרות שמי שמקופח זה האשכנזים הם מלאים רגשי נחיתות ועוד ים של שלילה שילכו ל 1000 עזאזל
    סגור
  • 43.
    תגובה עניינית לדברים האינטלקטואליים - אך המוטעים
    פרופסור הררי 31/03/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    14 4
    קראתי בענין את הטור השנון והקולע של פרופ' חצרוני. בכמה משפטים מתומצתים וצפופים סיכמת היטב את כל תובונתיך על מדינת ישראל. נתמצת את זה עוד יותר בשני סיכומים קצרים: א. המדינה לא המקום הכי אטרקטיבי ב. אין סיבה להתאזרחות על בסיס אתני, כי אם על בסיס כלכלי. אין ספק שדבריך נכונים לחלוטין, אם אנחנו מתבססים על פרמטרים תועלתיים בלבד. אכן אין סיבה לגור בישראל שלא על בסיס אידיאולוגי ותחושת אחדות גורל סובייקטיבית עם ההיסטוריה היהודית. אם האתוס היהודי על מגרעותיו ויתרונותיו אינו רלוונטי מבחינתך, אכן אין שום היגיון בהמשך ישיבתך כאן. לא אנסה "לקרב" אותך חזרה לאתוס היהודי, למרות שברור שיש משהו ביהודים שאין בשום עם אחר, לפחות בהתחשב בסטטיסטיקות שונות של משכל וכדו'. אני גם מאמין שלעולם אדם לא יכול לברוח ממה שנקרא "הקראמה" שלו. אדרבא. זה מאוד מאפיין יורדים מהארץ, שהם נתקפים לפתע בגעגועים ורצון להשתייכות לעם היהודי. אל תשכח שרוב העם היהודי, אולי כאחוות נרדפים, אולי בגלל כל סיבה אחרת, מרגיש תחושת שייכות להיסטוריה היהודית, ולכן דבריך כה צורמים -וגם מקוממים- באוזניהם. עובדתית, רוב בני האדם מחפשים שורשים.
    סגור
  • מטעים??
    מ. פלדר 31/03/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מציג משהו מיוחד של העם היהודי השאלה אם זה אמור להיות שיקול מנחה בניהול המדינה או שהבסיס אמור להיות כלכלי הדברים של חצרוני וודאי לא מוטעים אולי מוטים לצד אחד
    סגור
  • 42.
    נקודה למחשבה
    גיא 31/03/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפי ההשקפה שלך אפשר לוותר גם על נכים אוטיסטים ובעלי מוגבלויות אחרים שפשוט ״לא תורמים כלום למדינה ולחברה ״אתה יודע מה נעלה עוד שלב נגרש גם את הוריהם שכנראה יש להם גנים לא מספיק טוביםבקיצור בוזגלו מדקה אתה לא רחוק מהיטלר
    סגור
  • 41.
    חצרוני תישאר, הדמוקרטיה נחלשת בלי אנשים כמוך (ל"ת)
    דוד 31/03/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 40.
    עוף גוזל
    חיים 31/03/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 3
    רק אל תחזור להיקבר פה אלא תיקבר שם אמן
    סגור
  • 39.
    אין פה תגובות לגופו של עניין , אנחנו מדינה דמוקרטית
    אורן 31/03/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מקווה שלפחות תשאר ככה ואני ממוצע מזרחי יהודי ישראלי , שחושב שזו דעה שלא כל כך לא רצינית , אדם אומר מה שעל ליבו ולפעמים בתקשורת יודעים לעשות מניפולציה (לא משנה צד פוליטי) ואז אדם נופל במילתו ונתפסים בו , תסתכלו לגופו של עניין , כל עניין ואמירה ולא לגרש תושבים ואזרחי המדינה בגלל דעתם .כל עוד זו לא הסתה לרצח!
    סגור
  • 38.
    לא נעים להודות אבל הבחור צודק (ל"ת)
    רונן 31/03/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 37.
    בסוף כולם חוזרים ומבינים שטעו, זה יקרה גם לחצרוני
    ארטיסט 31/03/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה קרה אפילו לגולדסטון (ימ"ש)
    סגור
  • אפשר לקבל כאן את רשימת ה"כולם" ? (ל"ת)
    אמתין בסבלנות 31/03/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 36.
    איני מסכים עם חצרוני בהרבה נושאים. אבל אני בעדו !!!!
    הצדיק מסדום 31/03/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    15 5
    אני בעד מדינה דמוקרטית אמיתית. חצרוני מנמק את דעותיו באופן ברור ורציונלי. הוא נכס למדינה והוא צריך להישאר בה.
    סגור
  • הלך הזרזיר אצל העורב (ל"ת)
    דני 31/03/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 35.
    מסכים עם רוב דבריו, האיש חכם ושנון. מהווה מראה עבורנו.
    דוד 31/03/2015 13:50
    הגב לתגובה זו
    9 13
    חבל שהציבור סגור מחשבתית, גם לי קשה עם חלק מהדברים, אבל יש שכל בדבריו. אני חושב שאם היה אומר אותם מישהו אחר, התגובות היו אחרות. אני מצר על עזיבתו, אוהב אנשים חכצמים גם אם דיעותינו שונות או אפילו מנוגדות.
    סגור
  • 34.
    בן אדם מסכן רחמנות עליו (ל"ת)
    dudu 31/03/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 33.
    יאללה סע כבר. נראה אותך מדבר כך על המדינה שתעבור אליה.
    אבי 31/03/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    8 2
    רק במדינת ישראל אנשים כמוך "פרופסורים" מסוגלים לדבר ככה על המדינה ואזרחיה, אתה הרי תוצר אומנם עלוב של המדינה הזאת ואם אין לך מילה טובה לומר על המדינה, אז גם אין לך מילה טובה לומר על עצמך. הכבוד העצמי שלך מונע ממך לומר את מה שאתה יודע, פשוט טעית ועליך להתנצל ולחזור בך מדבריך עלוב נפש שכמוך.
    סגור
  • 32.
    יחוד מדינת ישראל
    שלום 31/03/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מדינת ישראל שונה מכל העולם רק כי היא מדינת היהודיםאיננו רוצים לחיות כמו הגויים באירופה ובארה"ב איננו רוצים להתבולל עם עמי הארצותסוף סוף זכינו למדינה של העם היהודי וזה היחוד שלה שהיא שייכת ליהודים ויש בה מקום לכל היהודים מכל העולם שיבחר לבוא אליהלמרות הכל ובלי קשר לדעות פוליטיות המדינה היחידה בעולם בה יהודי ירגיש בבית היא ישראל
    סגור
  • 31.
    חיפושית עם רדיאטור
    שוייצר 31/03/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    6 1
    פרופסור יקר,כשתמצא את הרדיאטור בחיפושית שלך אני מתנדב לתקן את הסתימה .
    סגור
  • 30.
    חצרוני אפסוני
    חיים 31/03/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הגירה יעילה? לאזרח רק מי שמועיל?להזכירך אנחנו יהודים שנרדפים בכל מקום, יש לנו רק את פיסת הקרקע הזו שנקראית ישראל,שבה אנחנו יכולים להיות חופשיים,אז שנעשה סלקציה?אתה פשוט מטורלל, תחזור לספרי ההיסטוריה סתם להיזכר ......סע ,העולם מלא באנשים כמוך, תרגיש שם בבית, דרך צלחה וקנה כרטיס בכיוון אחד, יותר זולדרך אגב לחיפושית שנת 74 אין רדיאטור אלא קירור אויר...חחחחחח.
    סגור
  • 29.
    אל תשכח לסגור את הדלת.. (ל"ת)
    יאללה ביי 31/03/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 28.
    תגובה עניינית
    חגי 31/03/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    12 1
    האמת אני לא יודע מאיפה להתחיל... כמות ההנחות השגויות שלך אדירה. פרופסור לתקשורת שלא זוכר עשרות שנים בודדות אחורה בלבד ולא רואה עשרות קילומטרים בודדים מסביב למדינה שלו.כל העולם מתייחס אלינו כיהודים מאז ומעולם. גם כשחיינו בתוך העמים. גם עכשיו המלחמות שלנו הן בגלל היותנו יהודי.אם אתה לא יודע למה מסביב רוצים כולם להרוג אותך תבין את זה די מהר כשתגור בחול.למרות הכול נקבל אותך בחזרה כמו כל יהודי אחר ללא קשר למצבך הכלכלי או חוסר התרומה שלך למדינה.אני יותר מרחם עליך מאשר כועס עליך ואני די כועס.
    סגור
  • 28 כתבת מקסים
    אלון 31/03/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    28 אתה גדול
    סגור
  • 27.
    מה יהיה איתך ?
    אייל 31/03/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אם זכרוני אינו מטעה אותי זאת מדינת היהודים ולא מדינת הישראלים. כל מה שאתה טוען נובע מעיוות מצפוני. בעולם מתוקן קוראים לחמלה ,חסד,אחווה,הרמונייה כמובן שאני לא תמים ויש אינטרסים. חצרוני האם סבך עלה למדינת היהודים בגלל שהוא נוצרי ??? הוא נרדף בגלל יהדותו וכך גם יהודים אחרים מעמים אחרים. האם צריך להעיף את כל האשכנזים הלא מלומדים,אולי נעשה בדיקה פסיכומטרית לכל מי שמתדפק בשעריי נתב''ג לפני שהם נכנסים לישראל? אולי נשכיר חיילים מזרחים שיישמרו עלינו בגבולות כי אין מספיק אשכנזים?! חצרוני- בסופו של דבר על פי שיטתך יהיו ברונים ועבדים. ניקח את כל הטפשים והעניים למקום אחד ,נרכז אותם שם ואת כל האינטילגנטים למקום אחר וזהו..ככה העולם יימשך. אתה לא סולד מעצם הראייה שלך? הקרירות הרגשית ואפילו בלשון עדינה הנכות הרגשית שלך? לכל אדם יש רמות מוסר ומצפון ,אני בטוח שאם היית ממשיך במגמת הדוגריות שלך היית מודה שאתה ברמה הנמוכה ביותר כאדם הן מבחינה מצפונית והן מבחינה מוסרית . וכאדם שכזה לא היית צריך להתבטא בכלל אלא הולך לטיפול. העולם שאתה רוצה וחפץ בו הוא עולם אפל,פרימטיבי ,קר....ונכה . חג שמח
    סגור
  • 26.
    למה אביב גפן החייזר לא עוזב.... (ל"ת)
    ירון 31/03/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 25.
    חצרוני סע חביבי סע.מדינה שלנו
    אפיקה הספרדי הגאה 31/03/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מדינה קשה.ארץ אוכלת יושביה.סע חביבי סע.ראש ממשלה עם ממשלה שלא רואים את העם ולא דואגים לבעיות החברה.סע חביבי סע. מה יש לך לעשות כאן?אם הייתי פרופסור לא הייתי נישאר דקה אחת כאן.סע חביבי סע כי כאן כבר לא אוהבים ומעריכים אותך חצרוני.
    סגור
  • 24.
    כרטיס לכיוון אחד
    יהודה 31/03/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הייתי מצפה שתמכור את הנכסים ולא תשכיר .אם אתה עוזב תעזוב לצמיתות. החוכמה להתמודד עם הקשיים ולא לברוח ואם לברוח אז לתמיד ללא אפשרות חרטה. לא משנה לאן תגיע אתה תמיד תהיה זר!!!
    סגור
  • 23.
    לא לגמרי מופרח אבל לא תקשורתי...
    Z 31/03/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו הבעיה כמעט בכל תחום היום....עצוב אבל נכון...Z
    סגור
  • 22.
    מה עם אביב ויונתן גפן החזרים לא עוזבים!!! (ל"ת)
    יעקב 31/03/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 21.
    הקשר של עם ישראל לארץ ישראל
    אלי 31/03/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש לך בעיה בסיסית ביותר שאינך מבין מה הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל - אתה צריך להעמיק בלימוד תורה גמרא משנה ושם תקבל את התשובות, כי אם אין קשר יחודי אז באמת שאתה צודק שלא היה טעם להקים את מדינת ישראל ולעבור מלחמות כל כך קשות , פשוט כל יהודי היה מוחק את דתו והיה גר במקומות הרבה יותר רגועים ושקטים מהמזרח התיכון .
    סגור
  • 20.
    אשכנזי נחות צאצא לעגלונים ממזרח אירופה המפגרת (ל"ת)
    אריק 31/03/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • ואתה צאצא לברברים מצפון סהרה,,,גנים ערבים (ל"ת)
    צדק הצדיק 31/03/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • זה עדיף מלהיות רועה צאן ערבי במערה במרוקו (ל"ת)
    bibi 31/03/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 19.
    מדוע אינך יוצא כנגד קצבאות ילדים ואברכים
    אסף 31/03/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ליצמן מתכנן שנממן עכשיו טיפולי שיניים עד גיל 18 הרי החרדים הם הכי פחות תורמים למדינה מכל קבוצה אחרת ולכן הכסף שהם מקבלים הוא הכי לא מוצדק. אפילו מתנחלים או פרופסורים כמוך תורמים יותר. צא עליהם. שלח להם אש. או פיתה. בפסח.
    סגור
  • 18.
    חצרוני
    הבז 31/03/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כן אני מוכן לקלוט רק שחצרוני יעוף
    סגור
  • 17.
    האמת, גם חצרוני נטל..מוסרי. (ל"ת)
    סע לשלום ותיקבר אישם 31/03/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 16.
    לך מארצנו הלא מושלמת. מבטיחים לא להטריד אותך יותר (ל"ת)
    בטי 31/03/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 15.
    יונתן ואביב גפן לגרש אותם מהמדינה..איכסה עליהם (ל"ת)
    יהודי 31/03/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 14.
    אחרי ההתלהמות. לכתוב הבחור יודע.
    ירון 31/03/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לדבר פחות. הדברים שלו ראויים לדיון גם עם לא מסכימים איתם והם לא נוחים לנו כישראליים
    סגור
  • 13.
    חצרוני הוא הוכחה לזה שאם אתה לא אומר דברים
    איש 31/03/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיצוניים לא ישדרו אותך ולא תוכל בעצם לומר כלוםוחבלה
    סגור
  • 12.
    קח איתך את משפחת גפן החיזרים האלו... (ל"ת)
    ישראלי 31/03/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 11.
    רק שלא חתום על כרטיס אדי
    אוהב ישראל 31/03/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם את החלקים של הגרוטאה הזאת לא צריך, בושה למדינה ולמשפחתו
    סגור
  • 10.
    טוס לי מעיניים חצרוני
    אבי 31/03/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סע חצרוני ואל תחזור
    סגור
  • 9.
    שכחת דבר אחד פרופ' נכבד
    יואב 31/03/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    10 4
    והוא שמדינת ישראל הוקמה וקבלה מנדט מהאו''ם אך ורק עבור אותם מתפללים חובשי כיפה הנופלים נטל על החברה. גם אם אנחנו לא מסכימים עם כך, מכל מקום אי אפשר לנגוס בעוגה [''מדינת היהודים '' ולהשאיר אותה שלמה [ '' לא כל היהודים....] לכן במקרה שלך אכן עדיף שאתה ושכמותך יעזבו את הארץ, וישאירו את מדינת היהודים עבור אלו שהיא הוקמה עבורם. אני מוכן להשתתף גם כן במימיון שלהם ולסבול אתותם, מה שאינני מוכן לסבול אנשים שכמותך. היה שלום ובהצלחה....
    סגור
  • 8.
    עוכר ישראל לך ואל תחזור / רוחה בלא רגעה (ל"ת)
    גרבוז 31/03/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 7.
    עוף
    דוד 31/03/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    7 6
    יאלה עוף וקח איתך את כל השמאלנים
    סגור
  • חמור גרם
    הסטוריון 31/03/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אילו ידעת מעט הסטוריה, אתה ושכמותך, היית מבין שנשמאל הקים, בנה, נילחם, קלט את העליות כולן, בעוד הימין מאז ומתמיד קישקש , היה טיפש והחזיר את השטחים, ואהה כן, וגם כבש את יפו במלחמת השחרור. אבל בינינו, חבל לבזבז עליך אנרגיה, האמת הרי לא משנה לך.
    סגור
  • שמאלני...
    שמאלני 31/03/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואת מי תאשים אחרי שכולם יעזבו....יש צדק בדבריו בגלל אנשים כמוך....
    סגור
  • 6.
    נקבל אותך בחזרה כי אולי סבתה שלך יהודיה (ל"ת)
    רוני 31/03/2015 13:31
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    גיט טקסי בדרך אליך
    מורה דרך 31/03/2015 13:28
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כל עבודה מכבדת את פרנסיה מותר לך להגיד טעיתי ועוזב ירוחם .ומשלא כך אינך ראוי להיות בחברתנו שהינה המונית ופלורליסטית מאחל לך הגירה מוצלחת לעשרות שנים
    סגור
  • 4.
    למי שרוצה להגיב
    אמיר 31/03/2015 13:25
    הגב לתגובה זו
    23 9
    יהיה מצויין אם תגיבו לגופם של הדברים ולא לגופו של האיש שאומר אותם ,או במילים אחרות : האם אתם מוכנים לקלוט עכשיו מיליון אנשים מהודו צאצאים של שבט המנשה האבוד שרובם אנלפאבתים אבל לובשים כיפה ? אני לא.
    סגור
  • טעות לוגית בתורתו של חצרוני
    עוזי 01/04/2015 15:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מר חצרוני, אתה מתיימר להיות לוגי אך דברך מלאים בסתירות פנימיות. טענתך נגד חוק השבות לגיטימית למרות שאני חלוק עליך בדבר. עם זאת, אתה טוען כי קבלה למדינה צריכה להעשות על פי השכלה, עושר, מקצוע נרכש וכדו', על כן לא ברור מה הקשר למוצא מבקש ההגירה? הרי יש משכילים ואנשי הייטק בהודו, מרוקו אנגליה וגרמניה ולהיפך. הכללת אוכלוסיות על פי מוצאם ומוצאי הוריהם אינה קשורה לטענה שלך אלה סותרת אותה. אתה טוען שאין להתיר הגירה על בסיס מוצא ודת בעוד אתה מנסה להטיל דופי במהגרים על בסיס זה. מסתבר שאתה לא כך כך לוגי, וטענותך נגועות בגזענות סתמית. מקווה שתשכיל ותעלה להבא טענות לוגיות.
    סגור
  • להלן תגובה לגופם של הדברים.
    בני 31/03/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    10 2
    בשנת 1947 עצרת האומות המאוחדות הצביעה בעד הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. ההחלטה ההיא, הכרזת העצמאות שהיא אפשרה, והמלחמות הרבות שבאו אחריה באו במחיר יקר לכלל העמים באזור. ההצדקות שאנחנו נתנו לקיומה של המדינה הקרויה 'ישראל' תמיד התבססו על זכויות העם היהודי על הארץ הזו. בפי אנשים מסוימים מדובר בזכויות מתוקף ההיסטוריה, בפי אחרים מדובר על זכויות מתוקף הדת ויש גם כאלה בעיניהם הזכויות מבוססות על הכרה בינלאומית. מה שמשותף לכול זה שהם עוסקים בזכויות של העם היהודי. ברגע שאתה מפסיק לאפשר ליהודים להגר בחופשיות למדינת ישראל, אתה למעשה מבטל את ההכרה בזכות של העם היהודי על המדינה הזו. ברגע שאתה עושה את זה, שמטת את הקרקע תחת כל הטיעונים המצדיקים את שהותנו כאן. אם במקום לאפשר עליה של יהודים אתה מאפשר עליה של הייטקיסטים ורופאים, כי זה מה שטוב לכלכלה, אתה מאבד את ההצדקה המוסרית לעצם קיומה של המדינה. אם לא באנו להקים כאן בית לעם היהודי שמבוסס על זכותו לבית בארץ זו, הרי שאנחנו סתם קולוניאליסטים אלימים שגרשו פלסטינים מאדמותיהם ובתיהם בכוח הזרוע בלי שום הצדקה. יכול להיות שבעיניך זה לגיטימי אבל בעיני זה לא.
    סגור
  • אם לא הבנת אותו הוא טוען במוסתר שהוריך גויים(מרוקאים?) (ל"ת)
    eby 31/03/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בני היקר. אני באמת לא רוצה להיות גס
    אמיר 31/03/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל שאלתי שאלה פשוטה אז למה אתה מבלבל את המוח. האם היית מוכן לקלוט מיליון אנשים מהודו בגלל שהם חובשים כיפה ? כן או לא .שאלה פשוטה.
    סגור
  • אמיר היקר, אם אתה לא רוצה להיות גס
    בני 31/03/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אז למה אתה בכל זאת בוחר להיות גס פעם אחר פעם? כל כך קשה לך לכפות את הרצון שלך על עצמך? ולעניין השאלה שלך - אני לא הייתי מוכן לקלוט אף אחד, כי אני לא מדינה. מדינת ישראל, לעומת זאת, מחויבת מוסרית לקלוט את האנשים הללו במידה והם אכן יהודים. האם זה לטובתה הכלכלית של המדינה ולטובת רווחת אזרחיה הנוכחיים? לא בהכרח. האם אני בהכרח אשאר לגור במדינה היהודית, לא משנה מה יהיה מצבה? ממש לא. אבל לדרוש או לצפות ממדינת ישראל לנהוג אחרת זה לפספס את כל המהות של מדינת ישראל.
    סגור
  • אתה גם היית הורג את ההורים שלך בשביל כסף
    יקיר 31/03/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אגואיסט טהור, לא מסובך
    סגור
  • לא הייתי מוכן לקבל את ההורים שלך (ל"ת)
    מאיר 31/03/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אם תוכח יהדותם אז יש להם זכות במדינה היהודית היחידה (ל"ת)
    בטי 31/03/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    חצרוני אתה בסה"כ בסדר
    מושון 31/03/2015 13:25
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ויש לך שיער יותר עשיר מלדדה
    סגור
  • 2.
    יאללה, תן גז!! (ל"ת)
    דורון 31/03/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 1.
    בשדה התעופה מחכים לך
    מוטי 31/03/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    11 4
    הבטחת שתעזוב את הארץ תעמיד במילה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות