סגן הרמטכ"ל בנאום שהצית מהומה: "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנה"

 | 

אמש בטקס יום השואה בתל יצחק נאם סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, ובעוד שכוונתו היתה לקרוא לחשבון נפש לאומי, התבטאויותיו גררו רעש וגינויים מכל צדדי המפה הפוליטית ומחוצה לה.

"השואה חייבת להוביל אותנו לחשיבה על אודות חיינו הציבוריים, ועוד יותר מכך, היא חייבת להוביל את כל מי שיכול, ולא רק את מי שרוצה, לשאת באחריות ציבורית. כי אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016", אמר גולן בדבריו.

עוד אמר בנאומו כי "אין יותר קל ופשוט מלשנוא את הזר; אין יותר קל ופשוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים; אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית. למעשה, יום השואה הוא הזדמנות לחשבון נפש. אם יום הכיפורים הוא יום חשבון הנפש הפרטי, אז ראוי ואף הכרחי, שיום השואה יהיה גם, יום חשבון הנפש הלאומי, ובחשבון הנפש הלאומי אנו חייבים לכלול תופעות עוכרות שלווה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בסיכום נאומו אמר גולן כי "ביום השואה חובה עלינו לזכור את ששת המיליונים ועוד חצי מיליון, החיים כאן, ולשאול עצמנו מהי תכלית חזרתנו לארצו, מה נכון לקדש ומה לא, מה נכון להעלות על נס ומה לא, ובעיקר, איך עלינו לממש ייעודנו כאור לגויים וכחברת מופת. רק סוג כזה של זיכרון יש בכוחו להוות מצבה חיה ונושמת לבני עמנו – מצבה ראויה, מצבת אמת".

לא עבר זמן רב מתום הטקס והתגובות החלו להגיע, בראשן תגובתו של שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי) שתקף בטוויטר: "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלו לדגל, רגע לפני שחיילנו יושוו לנאצין, חלילה, בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד".

מנגד, יצחק בוז'י הרצוג (המחנה הציוני) יצא להגנתו וצייץ אף הוא: "סגן הרמטכ"ל הוא מפקד אמיץ, המופרעים שיתחילו לצרוח עכשיו נגדו צריכים לדעת: כך נשמעים מוסר ואחריות. לא ניבהל מצעקות וניבולי פה ונמשיך לגבות את צה"ל תמיד".

כאמור, דברי סגן הרמטכ"ל חוללו סערה, מה שהביא את דובר צה"ל לפרסם כי "סגן הרמטכ"ל מבקש להבהיר שלא היתה לו שום כוונה להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים. ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק וכבוד האדם".

עמוד הפייסבוק גזענים שמדכאים אותי פרסם את התמונה הבאה, שאולי תגרום לכם לראות את דבריו של גולן באור אחר (לחצו להגדלה):

בין התגובות הנוספות, זהבה גלאון צייצה:


ציפי לבני:
בצלאל סמוטריץ':

תגובות לכתבה(83):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 53.
    התגלה שיש לנו סגן רמטכל אהבל. שיתעסק רק בענייני צבא
    שמטוב 13/05/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעניינים פוליטים הוא לא שווה הרבה. נקווה שהוא יותר טוב בענייני צבא ולא יהיה הומני כלפי צבאות ערב.
    סגור
  • 52.
    מפחיד
    אריאל 12/05/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מפחיד לזהות בקרבנו שמלנים שהתרחשו בישראל לפני 70 שנה
    סגור
  • 51.
    לכל עם מנהיג משלו...
    כותב 10/05/2016 07:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכל תופעה עת מ..משלה,אין זה אומר שלא נטרפה דעתנו, זה אומר שהאמת העגומה בא זמנה. ישנה תודעה הישרדותית. ישנה תודעה חברתית. הקשר בין שניהם חייב להיות אמיץ ולא מקרי.
    סגור
  • לא מגמה כוללת-אבל תופעות כמו שרפת ילד,שרפת משפחה-מלווים
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ז'בוטינסקאים יקרים: " הפרנקים נוהרים...לקלפיות !!! הצביעו לאחינו בני אשכנז !!! "...""כשקנצלרית גרמנית אומרת השואה זה אנחנו, וביבי אומר לא, זה הפלסטינים - זה איום ונורא"..."אנו אירופאים עדינים,לא אוכלים הרבה כמוכם, מרוקאים "-שרה...-" הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל קלפי...
    סגור
  • 50.
    לא אומץ ולא הגזמה.פשוט טמטום ומתן נשק לאויבי ישראל (ל"ת)
    גדי 10/05/2016 01:21
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • טען עוד
  • ביבי (BABA BUBA) א ו ה ב טיפ...שים(שיט) סביבו
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 19:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראש המוסד מאיר דגן סיפר שהיתה לו פגישת תדרוך עם נתניהו ראש הממשלה, ואז הגברת נכנסה, וביבי אמר ש"גם היא תשתתף" וכי היא "יודעת הכל". לא יאומן כי יסופר!!!
    סגור
  • 49.
    הוא מביע את עמדתו כמו כל אזרח אחר. גם לובש מדים הוא
    אדם ראוי להערכה 09/05/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אזרח.וליחס את זה למאבק בין דרג פוליטי וצבאי זה פשוט מטופש. והוא צודק יש היום במדינה יותר מדי מנבלי פיות ופורעי חוק.ומען שלוותנו כדאי להוקיע אותם.אפשר להגן על המדינה גם ממקום של ערכים ולא ממקום של התבהמות.
    סגור
  • אנשי צבא לא צריכים להתעסק בפוליטיקה. (ל"ת)
    שמטוב 13/05/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גולן דפק את הטאוריה שלי,שרוב דה-גנרלים הם מוצצי תקציב
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תקציב ללא תחתית עם תוצאות מינימליסטיות בשטח. גולן-אם אינך טוכס-לייקר כמו רוב גנרלים,וגם לא דון-קיכוטה? אולי קאמי-קאזה ?
    סגור
  • 48.
    יקה פוץ
    אבי 09/05/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    התהליך היחיד שנדרש הוא שהצבא יפנים איך לנצח אספסוף ערבי חמוש בנשק קל מרגמות וצינורות בתור רקטות שילמדו מדור תש"ח משהו סתום במערכת??
    סגור
  • 47.
    בכל מדינה יש קבוצות של גזענים זה לא הופך אותנו לנאצים!
    עידו 09/05/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ההתייפייפות של סגן הרמטכ"ל והשמאל הישראלי עברו כל גבול! בכל מדינה יש את הגזענים והבורים שלה, אבל מכאן ועד להשוואה לנאצים? צריך להיות טיפש אמיתי לבצע את ההשוואה. אנחנו לא רוצחים בדם קר פלשתינאים ואם זה היה תלוי באנו כבר מזמן היה פה שלום! הבעיה של השמאל שהם ממשיכים לחיות בפנטזיות, לצערי השכנים שלנו בכלל והפלשתינאים בפרט הם לא שווצרים, הולנדים או אפילו גרמנים שמחפשים לחיות איתנו בשלום.
    סגור
  • 46.
    חשבון נפש
    מושון 09/05/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מי שצריך לעשות חשבון נפש הם הערבים מסביבנו הדומים לנאצים ורוצים להשמידנו.. אילו היינו דומים לנאצים אז במקום לפתח כיפת ברזל היינו משטחים את עזה ופותרים את הבעיה אחת ולתמיד.
    סגור
  • ב"צוק איתן" ביבי התגלא "הומניסט לחמאס אין גבול"...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי מוחמד התנאי לגאולה ותחיית המתים הוא...השמדת היהודים (מובא באמנת החמאס סעיף-6 ) העניין הפלשתיני אינו יהלום כתר ערבי
    סגור
  • 45.
    אירוע מוחי
    עזור 09/05/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הביתה ומיד ...לאמאלא עם פה יותר גורה משלך
    סגור
  • 44.
    שמואלנים זה המוגלה של המדינה יחד עם סגן הרמטכל (ל"ת)
    1 09/05/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • שמאלנים+ידיים שמאליות בנוסח בוז'י האומלל והמוגבל...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אבל השאלה הקרדינלית:האם שמאל כבר נדבק בנגיף "זיקה",כמו אותם 30% נגועיי נגיף "זיקה"????
    סגור
  • מילה במילה מה שאמר אדולף היטלר (ל"ת)
    ככ 09/05/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • נו?הוא היה יהודי-ספרדי שומר מסורת...נבדק ב-DNA (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 43.
    למה לא פיטרו אותו עדיין ? בושה של נמושה. תורם לבצלם (ל"ת)
    יהודי מודאג 09/05/2016 08:17
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • שמאל קיצוני וחילוני, תמיד היו אסון לעם היהודי. 10 שבטים
    אחד 09/05/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    6 5
    הוגלו ונעלמו.
    סגור
  • הערסים גם כאן מפחיד מה שקורה למדינה (ל"ת)
    ימין בשלטון 09/05/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • הבעייה שאי אפשר לפטר שכמותך (ל"ת)
    מדאיג יותר 09/05/2016 08:47
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 42.
    הוא צריך להתפטר אתמול (ל"ת)
    משרת הקרן החדשה לישר 09/05/2016 06:27
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 41.
    הדמיון המפתיע ביננו לבין הגרמנים
    דני 08/05/2016 22:20
    הגב לתגובה זו
    4 3
    היהודים בגרמניה דקרו חיילים גרמנים ואזרחים ופיצצו אוטובוסים.
    סגור
  • 150 אלף חצי יהודים של היטלר.שני פאלד-מרשלים יהודים...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פאלד-מארשל אויריה-יהודי של גרינג(גרינג-אני אקבע מי הוא יהודי). סבתא של היטלר,שילדה את אלואיס-אבא של היטלר הייתה משרתת של רוטשילדים...
    סגור
  • 40.
    מזרח תיכון אין לאנשים יכולת קבלת ביקורת (ל"ת)
    הולך ומחמיר הערסיות 08/05/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 39.
    מי ישלח את בנו
    סגן רמטכל משוגע 08/05/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לצבא? דפוק לא מגדיר מאומה למי מיתכוון יורה לכל הכיוונים שיסביר זורק משפט אחר כך צריך פירוש האויבים לא מבקשים פירושים כולל האנטישמיים בעולם. מסכן את היהודים בעולם
    סגור
  • 38.
    מה שמדאיג
    סגן רמטכל משוגע 08/05/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    6 4
    שביבי רוצה להכניס את השמאל נים הללו בוזי ליבני לממשלה. עדיף ליברמן לפיד קרובים יותר לליכוד. מחבורת השמאלנים הללו הרמטכל צריך להעיף אותו שיפתח תפה מחוץ לצבא
    סגור
  • 37.
    בוזי האמא של המשוגעים
    סגן רמטכל משוגע 08/05/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    נותנים דלק לאנטישמיים בעולם יש לך מה לומר תגיד תגיד בלי מדים וולא ביום השואה עליו להתעוף מהצבא שחלך לפוליטיקה וידבר. בושה משוגעים בצבא
    סגור
  • 36.
    זה סגן רמטכ"ל של חמאס
    ציוני 08/05/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא של צה"ל. להעיף את הכנופיה שהשטלתה על צה"ל בראשות "בוגי" הרשע.
    סגור
  • 35.
    יישארו רק קצת סודני ואריתראי ערבים וחרדים
    מדינה על כרעי אפרוח 08/05/2016 06:27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הכל פה נהייה קשה .המדינה נגד האסאח.נותני שרות אלימים.לקוחות קדים.הסתה מכל עברצוולגריות.חמישית מהרובים ושאר מהגרי עהודה עפים מפה.ילידי הארץ מכשירים את הקרקע החו"ל ומושכים משפחות שלמות.אתם כולם אשמים ולא אף אחד להאדים
    סגור
  • 34.
    התהליכים מתחילים אצל שוטרי היסמ
    משה 07/05/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ושאר הקולגות שלהם. אלימות ודריסת חוק בריש גלי. ראו מה קורה בהפגנות
    סגור
  • 33.
    :"בקנדה:פלסטינים עושים שימוש בדברי האלוף גולן על נאציזם
    ייאי 06/05/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    :"בקנדה:פלסטינים עושים שימוש בדברי האלוף גולן על נאציזם בישראל.פלסתיני:"פעילים למען ישראל מאשימים אותנו באנטישמיות בעוד שאלוף בצה"ל משווה את ישראל לגרמניה בשנות השלושים". http://www.cijnews.com/he/?p=23213 וזה חברים היה כל כך צפוי וזו רק ההתחלה ודבריו ישמשו את אויבי ישראל בבחינת "האקדח המעשן".עתה טוען גולן "לא לזה התכוונתי" = הבריחה מאחריות.גולן,אם לא לזה התכוונתה,אך לשמאלנים וימנים היה ברור שלזה התכוונתה,אז יש מספר אפשרויות:כולנו טיפשים שאינם מבינים את החכם,או שאתה הטיפש שאין לו שמץ של מושג בכישורי-חיים בסיסיים,או שאתה פחדן שאינו מוכן לעמוד מאחורי דבריו.התוצאה בכל האפשרויות זהה:ביזיתה את צה"ל והכפשתה את המדינה,קח אחריות ולך הביתה.אומרים לי:אבל הוא אלוף עם הרבה זכויות..אני אומר:זה נכון והוא לא היחידי שמשרת וששירת את המדינה,הוא לא עשה זאת בחינם והמדינה דאגה לו יפה:רכב צמוד,לשכה,יועצים ומזכירות,ת"ש בשמים,משכורת שמנה,הנאה מהמעמד,עשייה מעניינת ועוד.אז שישמרו לו את זכויות הפנסיה,יסדרו לו ג'וב באיזו חברה ממשלתית או ציבורית וגם זכה בשם עולמי - כי בכל מקום יצטטוהו שונאינו.
    סגור
  • מסכים עם כל מילה שלך על דברי האלוף המקוממים כל יהודי
    נחום 07/05/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסכים עם כל מילה שלך על דברי האלוף המקוממים כל יהודי
    סגור
  • 32.
    רק אומה אחת מייחלת להשמדתינו - והם המוסלמים למיניהם
    מ. 06/05/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא פגשתי ערבי שכואב לו שקורה פיגוע כאן או רצח כל שהוא. תמיד התגובה צוננת. כל המוסלמים מצווים בתורתם (ע"פ הזיופים שלהם) להשמיד אותנו - הם רק מחכים להזמנות. הדברים הללו נאמרים אצלם מעל כל במה אפשרית בגלוי ללא בקשת סליחה והצטדקות. די!!! להסתה נגדנו. אין אחד שחושב לרצוח את הערבים כמו הגרמנים.... ואצלם אין אחד שלא...
    סגור
  • 31.
    זה בדיוק פארפלוכטע יודען (ל"ת)
    דויטשלאד 06/05/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 30.
    הוא צריך ללכת הביתה. נקודה.
    דוד 06/05/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מפחיד בידי מי אנחנו מפקידים את חיי ילדינו החיילים. כנראה של צריך הרבה שכל כדי להיות קצין גבוהה. מפחיד. מפחיד. מפחיד.
    סגור
  • 29.
    נאסראללה מעורר בי חרדות כי דובר אמת - צהל משקר ! (ל"ת)
    שקרים ודמגוגיה 06/05/2016 06:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 28.
    שהרי כולנו חכמים - כך משננים לנו הורינו מיום הוולדנו.הע
    ייאי 05/05/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהרי כולנו חכמים - כך משננים לנו הורינו מיום הוולדנו.הערבים הם טיפשים - כך משכנעים אנו את עצמנו עשרות שנים.הנה אנו מוציאים מתוכנו את "בחירי בנינו" - ואנו העם הנבחר,הלא כן? אז בוודאי המצויינים בתבל ;והנה והם בוקים לתפארת.אפרופו יום השואה:לאלוף גולן יש עץ לתפארת להתלות בו:ראש ממשלתנו נתניהו,שבדברי ההבל שלו על הקשר של אל-חוסייני והיטלר הוציא את היטלר במשתמע "כתינוק שנשבה".."נתניהו אמר בנאומו בקונגרס הציוני כי היטלר לא התכוון לחסל את היהודים אלא לגרשם, וכי המופתי אל-חוסייני הוא ששתל במוחו את רעיון ההשמדה." כמובן שאחרי זה באו האמירות:לא התכוונתי,לא הבנתם אותי,..מעניין שהמנהיגים הערבים "הטיפשים" לא נופלים ב"זוטות" שכאלה.אז למה המנהיגים שלנו כה דפוקים? כי אנחנו הדפוקים והם באים מתוכנו ומטופחים על ידנו.
    סגור
  • 27.
    קנדה: פלסטינים עושים שימוש בדברי האלוף גולן על נאציזם ב
    ייאי 05/05/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    8 3
    קנדה: פלסטינים עושים שימוש בדברי האלוף גולן על נאציזם בישראל.פלסתיני:"פעילים למען ישראל מאשימים אותנו באנטישמיות בעוד שאלוף בצה"ל משווה את ישראל לגרמניה בשנות השלושים". http://www.cijnews.com/he/?p=23213 וזה חברים היה כל כך צפוי וזו רק ההתחלה ודבריו ישמשו את אויבי ישראל בבחינת "האקדח המעשן".עתה טוען גולן "לא לזה התכוונתי" = הבריחה מאחריות.גולן,אם לא לזה התכוונתה,אך לשמאלנים וימנים היה ברור שלזה התכוונתה,אז יש מספר אפשרויות:כולנו טיפשים שאינם מבינים את החכם,או שאתה הטיפש שאין לו שמץ של מושג בכישורי-חיים בסיסיים,או שאתה פחדן שאינו מוכן לעמוד מאחורי דבריו.התוצאה בכל האפשרויות זהה:ביזיתה את צה"ל והכפשתה את המדינה,קח אחריות ולך הביתה.
    סגור
  • 26.
    אן ספק שרת המשפטים מחרחרת מלחמה
    YL 05/05/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
    4 9
    יש תחרות קשה בבית היהודי מי זורק יותר רימונים חיים על הערבים התוצאה ידועה מראש עוד קורבנות במלחמה שלא תשנה דבר
    סגור
  • rdogan said Shaked's mentality was like Hitler's
    ראיס-פוטין-טיל 400S 14/05/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקד, נזכיר, הייתה תלמידתו של ביבי. שניים-שלושה דברים היא בכל זאת למדה ממנו. Bombing of Gaza children-gives me " " o r g a s mmmmuss…." "איילת שקד פרסמה בפייסבוק קריאה -לרצח עם הפלסטיני. "כולל קשישיה ונשיה, עריה וכפריה, רכושה ותשתיותיה." היא גם קראה לטבח של אמהות הפלסטיניות,
    סגור
  • 25.
    גנבים
    יהודי פשוט 05/05/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    3 9
    השתלטתם על מדינה לא שלכם על חשבון אחרים ואתם עוד מקללים אותם הרצחת וגם ירשת??? תתארו לכם שסין תדרוש חלקים מיפן כי לפני 3000 שנה שלטה שם השתגעתם!!!!!!! וגם אם אתם מגיעים מצד התורה שכתוב שארץ ישראל שייכת ליהודים הלא הצדיקים הגדולים ביותר אמרו שאסור לכבוש בכוח למשל החזון איש והרב מבריסק ועוד. תכלס תפסיקו להיות הדיוטים תתחילו לחשוב לעומק על כל דבר
    סגור
  • אמר מ-ו-ח-מ-ד: ירושלים ליהודים-ירושלים ליהודים
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכתב בקוראן גם:תנ"ך הוא אורים ותומים (סורה2 פסוק 81). סורה 7 פסוק 132: ארץ ישראל על שתי גדותיה שייכת לעם ישראל.
    סגור
  • בספר תהילים כתוב שזאת ארץ השייכת ללאומים אחרים
    צודק הגנב הזה 06/05/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אל שבורא העולם לקח את הארץ הקדושה ועשה עם עם ישראל תנאי, אם תשמרו את מצוות התורה תקבלו את ארץ ישראל אפילו שהיא מאוכלסת בכל מיני עמים אחרים.ככתוב ויתן להם ארצות גויים ולאומים... בעבור ישמרו חוקותיו ותורותיו ינצורו, הללוי-ה
    סגור
  • ידיעת פלסטינאים בקוראן סלקטיבית כמו של מנהיגי ישראל ד'
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סורה 7 פסוק 132: ארץ ישראל על שתי גדותיה שייכת לעם ישראל. שאלו אנשי דאעש מדוע לא תקפו את ישראל בזמן מבצע צוק איתן בקיץ 2014
    סגור
  • 24.
    אני יסביר לכם למה הוא כן צודק
    לרפי השכל שהאמת לא ב 05/05/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    4 10
    הימין שפועל נגד האויב דומה לנאצים וההשוואה של השמאל מאוד משכילה ומדויקת: משום שזה מאוד דומה: גם בגרמניה היהודים רצחו מידי יום גרמנים. גם בגרמניה היהודים עשו לינץ' בכל גרמני שהעיז להתקרב לשכונה שלהם. גם שם היהודים רצו לזרוק את כל הגרמנים לים. גם בגרמניה היהודים היללו וקראו שמות רחובות על שם מי שרצח תינוקות גרמניים או הידר לרצוח משפחה שלמה בשנתה. גם בגרמניה לפני שהנאצים התקוממו, היהודים עשו הכל כדי לזרוק טילים ופצצות על אזרחים גרמניים. כן גם שם, היהודים עסקו והטיפו בלי סוף שצריך לרצוח כמה שיותר גרמנים.לכן ההשוואה של סגן הרמטכל במקומה שהרי שבשני המקרים העם קם והתגונן מפני היהודים הרוצחים הנתעבים והברברים בדיוק כמו שפה הימין הוא היחיד עם השכל הבריא שלא מגיש את הצוואר לשחיטה.
    סגור
  • אכן-אני יסביר לכם... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • חזק!!!!!!! (ל"ת)
    מישהו 05/05/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • בסדר, אך זה מצדיק את הימין ההזוי בישראל?
    יש ר א לי 05/05/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    8 7
    יש בישראל טרור יהודי, תשאל את בכירי וראשי השב"כ. תתייחס לזה! תופעות כמו לה פמילייה ותומכי כהנ"א למיניהם מקובלות עליך? שמעת על יהודי ששרף ערבי ורק בגלל היותו ערבי? זה קרה לא מזמן פה במדינת היהודים. תתייחס לזה אדון שאינו רפה שכל כמוני.
    סגור
  • טילים (ל"ת)
    מאיפה לקחו טילים? 05/05/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    צודק אך התבטא בצורה קלוקלת, הסבר:
    ישראל ל י 05/05/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    3 3
    האלוף היה צריך להיות יותר ספציפי ומבין, לאמקבל את אופן אמירת הדברים, אך אם היה אומר שחובה על צה"ל והעם להיות מוסריים ולהיאבק בגזענות גם בקרבינו הייתי מצדיע לו. למשל: קבוצות ימין שמתנכלות לכל ערבי זה לא דבר קיים במדינה? מה עם תומכי כהנא? לה פמילייה, נערי הגבעות ודומיהם? שכחתם ששרפו ערבי רק בגלל היותו ערבי? ועשו זאת 3 יהודים (אגב, חובשי כיפה...), ומה עם המשפחה האומללה שנשרפה כשזרקו לביתם בקבוק תבערה? ומי עשה זאת? יהודי. לפני מספר חודשים הייתי במסע בפולין, בין היתר באושוויץ בירקנאו שם היה אבי שאיבד את כל משפחתו, באחת השיחות אמרתי שחובה עלינו להשגיח שלא יקרה עוד כדבר הזה וחובה שנדאג שלא יהיו כאלה בקרבינו, מי שחטף ושרף את הנער הערבי הוא בעיני כמו גרמני נאצי ששרף יהודי.
    סגור
  • מה מצב ההלשנות עי השמאל
    הולך ומחמירמ ההלשנות 08/05/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקיצוני על חיילי צהל
    סגור
  • 22.
    במה הוא שונה מהחייל שירה במחבל?
    יסר 05/05/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    7 5
    שיפשוט את מדיו ואז יוציא את כל הרפש מהפה
    סגור
  • אני מגנה את גולן על הרפש שהדגים -של 30% נגועי "זיקה" (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/05/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    גני תקווה
    אנונימי 05/05/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    11 2
    קלות דעת הנובעת משנאה עצמית חולנית. דברי הדמגוגיה ההזויים, הם חץ מורעל בגופה של המדינה ועוד ישמשו את האנטישמים, ויורשי הנאצים להבאשת ריחה של המדינה. דברי ההבהרה הבהולים שפירסם, הם עדות לחוסר האחריות שהוא גילה כמפקד בכיר בצה"ל. הוא לא גדעון לוי ולא יגאל סרנה. הוא סגן הרמטכ"ל. האם הוא ראוי לפקד על חיילים?
    סגור
  • 20.
    זילות השואה - BDS ודומיהם מרוצים מאוד (ל"ת)
    אחד מהעם 05/05/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 19.
    אני ימני ולא רואה שגיאה כאן
    צדק 05/05/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אני מבין כל מילה שלו. העם שלנו הפך להיות הכי גזעני, הכי שונא שונים והכי תוקפני מילולית כלפי שכן. כל יום אני שומע מאנשים סביבי, ברדיו, בטלויזיה מילים הבאים: גוים, זו ארץ רק ליהודים, אתה יהודי?, אתה יהודי לפי הלכה? מה רמת הכשרות היהודית שלך? שומעים את זה בכל מקום ויותר גרוע מאנשי דת באופן קיצוני מאוד. לפעמים אני כו נגעל מכל מה שנעשה כאן שמתחיל להתבייש באותם 6 מיליונים שהלכו לעולמם ולא חינוכו עם דם שלהם את דורות הבאים שלהם. גועל נפש מה שקורה במדינה, ברדיו, טלויזיה, אצל אנשי דת. מגעיל בטירוף.
    סגור
  • 18.
    צודק מאה אחוז! ימנים, תתביישו (ל"ת)
    רועי 05/05/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 17.
    הצבא הפך לעמוד הענן של המדינה הזו - כבוד לרמטכ"ל וסגנו (ל"ת)
    דורית 05/05/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 16.
    מוסריות ושואה
    ? 05/05/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כמעט שאין ויכוח על כך שצה"ל צריך להיות צבא מוסרי. אבל את זה צריך להדגיש דווקא ביום השואה? יש מקום להשוואה בכלל, על תכנון שיטתי של רצח המוני לעומת טעויות שיתכן ונעשות לעתים? בתור סגן רמטכ"ל "תרביץ" חינוך היכן שצריך מתוך הבנה לחייל שתועה [כן, ב ת', לא טעיתי] , גם אתה היית פעם חייל פשוט. אני מצטערת לומר שסגן הרמטכ"ל גילה פה טיפשות גמורה. חבל שציפי לבני ממהרת להתחבר לזהבה גלאון. חשבתי שהיא יותר חכמה.
    סגור
  • 15.
    עיתוי מחורבן וטקסט הזוי שישמש את ה-BDS (ל"ת)
    איריס 05/05/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    8 9
    סגור
  • עיתוי מצוין ואין שום קשר ל-BDS אפילו להיפך
    א 05/05/2016 10:37
    הגב לתגובה זו
    5 6
    האלוף כנראה התכוון לימין הקיצוני. כדי שאוכל לגמרי להזדהות עם הקסט, אני הייתי מוסיף לזה גם את השמאל הקיצוני, בשני המקרים הדגש על "קיצוני". מבחינתי (מותר לא להסכים), דין להב"ה צריך להיות כדין בצלם ושוברים שתיקה והפוך. שתי התופעות האלה הן אנטי ישראליות ואנטי ציוניות במהות. BDS היא תנועה אנטישמית, שממש לא חייבת להתעמק בעובדות כדי להפיץ שנאה עלינו. דבר אחרון שהם מחפשים זה לצטט קצין ישראלי ולהתבסס על דבריו (לא כל יום...), לכן לא רואה שום קשר ל-BDS. ולא צריך לתרץ את החרא שקורה אצלנו כנסיון הלחימה ב-BDS - צריך לנקות את החרא.
    סגור
  • 14.
    רפה שכל שהפליל במכתב שקרי אחד את כל חייליו (ל"ת)
    פרוטוקול של זקני ציו 05/05/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 13.
    האנלוגיה של גולן,טרום השואה בגרמניה=ישראל 2016,בעובדות
    ייאי 05/05/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    5 4
    ההסטוריות אינה נכונה והיא רק היסטרית.היא גורמת לזילות השואה וומשמשת עוד מקור ציטוט לאויבי ישראל.הנה:"כי אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016", אמר גולן בדבריו."ה"מציאת עדות להם כאן" - הן ארבעת המלים שהרסו את כל הדברים הנכוחים שהוא אמר.כלל וכלל היה אסור לו לכרוך הא (אנרכיסטים מימין ומשמאל) בההוא (גרמניה משנת 1933).באנרכיסטים שבתוכנו חובה לטפל בכל האמצעים ובנחישות ואת הגלאקסיה האחרת,השואה, לא לערב בכך.במקום את ה "עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016" היה צריך לומר:"עדות להם כאן באנטישמיות בעולם בשנת 2016".גולן,אמץ את אמרות חז"ל:חכמים הזהרו בדבריכם! וסייג לחוכמה – שתיקה!
    סגור
  • 12.
    ציין את המצב כפי שהוא (ל"ת)
    לא להתכחש לקיים 05/05/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 11.
    צודר הורסים בתים מול טלוויזה כמו ברברים (ל"ת)
    במקום לגרש כמו בחו"ל 05/05/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    עם עיוור שקד ובנט מסוכנים מאוד (ל"ת)
    הצהרות ימין קיצון 05/05/2016 09:32
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 9.
    גועל נפש שיש לנו שר חינוך ימין קיצון (ל"ת)
    עיוורון עצמי 05/05/2016 09:32
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד חוסר יכולת התבוננות עצמית אצלנו (ל"ת)
    אגו גדול מאוד 05/05/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד בנט ושקד מסוכנים מאוד (ל"ת)
    לגמרי צודק 05/05/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • 6.
    זהבה גלאון זה שמאל קיצוני
    ערן 05/05/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    7 4
    השאלה היא למה התגובה הראשונה שמפורסמת בקשר לדברים היא של זהבה גלאון? מרץ זאת מפלגה קיצונית, בקצה השמאלי של הכנסת, יש להם 5 מנדטים. היא צריכה להופיע בסוף, בשוליים, כיאה לדעותיהם של אנשים הזויים שמייצגים מיעוט הזוי.
    סגור
  • 5.
    צודק לגמרי אבל עיתוי הנאום גרוע
    עירית 05/05/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    4 9
    יום השואה צריך להיות מוקדש לזכר היהודים שנספו.נקודה. את כל חשבונות הנפש יעשה ב364 הימים הנותרים ושיתחיל במעברי גבול אנושיים לעובדים הערבים שעובדים בישראל. בושה. בשביל 300 מליון אפשר לקבל צלם אנוש שלנו
    סגור
  • הוא השווה אותנו למה שקרה לפני 70שנה???
    יוסי 05/05/2016 09:47
    הגב לתגובה זו
    6 4
    בפולין מ3500000 יהודים נשארו 60000 בחיים. ביד ושם נמצאים 850~(בוואריאציות שונות) שמות משפחה כשלי. אז איזה תהליך הוא מזהה כאן ועכשיו שדומה לאז?! במה הוא צודק גם בשאר ימיי השנה? הוא פשוט לא חשב מה שהוא מדבר, ואם חשב מקומו בפנסיה.
    סגור
  • עם כל שינאת חינם שיש היום
    צדק 05/05/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש סיכוי שזה שקרה בגרמניה יחזור אצלנו. אני ממש שומע מילים של מוות/גירוש/השפלה מצד הרבה אנשים, במיוחד אנשי דת. אני שייך לעם יהודי. אני לא שייך לעם היחיד והטוב בעולם. אני קודם כל בן אדם
    סגור
  • פה רק יהודים
    אדם לא בן אדם 06/05/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא שומרים תורה , לא עם נבחר ומיוחד , לא ארץ ישראל , סע למינכן , סע לטורונטו .
    סגור
  • 4.
    רמטכל הוא כבר לא יהיה. כי אמר את האמת (ל"ת)
    מ 05/05/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    5 14
    סגור
  • כמה כאלה עוד נשארו? הרוב הם טוכס-לאייקרס וJES-MENS
    ראיס-פוטין-טיל 400S 14/05/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראו מכתביו של אורי מילשטיין על דה-גנרלים כמו ברק-רבין-עזר-מאיר פעילקה-שלטיאל-דיינציק של חורבן השלישי...וגם "גנדי" האנס כמובן.
    סגור
  • 3.
    זה לא אומץ ולא הגזמה זה פשוט טימטום.
    יוסי 05/05/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
    19 7
    כנראה שבעניין הזה הוא לא יודע מה הוא מדבר. מחר כל ה"אוהבי ישראל" ידקלמו אותו, והבהרות שלו כבר שייכות לפח זבל. מאנשים כאלו לפחות הייתי מצפה מחשבה תחילה לפני פטפוטים דביליים.
    סגור
  • 2.
    הוריד הפגזה כבדה על כוחותינו ועל כך עליו ללכת הביתה
    ניצול שואה 05/05/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    21 6
    מפקדי צהל ביקרו באושוויץ היו ביד ושם שמעו הרצאות על השואה והקצין הזה לא למד דבר. אין מקום לשום קשר ולשום השוואה למה שקרה באירופה
    סגור
  • כניצול השואה אני מזדהה עם גולן.נאום עבור אינטלקטואלים.
    ראיס-פוטין-טיל 400S 14/05/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה ביבי הכשיל את חוק הפסקת ההפלרה ולכן הוא האחראי הראשי. זהירות ! פלואוריד במי השתיה כתוסף למי השתיה נתגלה דווקא במחנות ההשמדה של הנאצים. ובקיצור מה שהם גילו: שהוספת פלואוריד למי השתיה גורמת לאסירים להיות נטולי רצונות, נטולי יצר הישרדות ובקיצור זומבים מהלכים חסרי יכולת להתנגד (מי לא ראה את התמונות של אנשים עומדים בתור לתאי הגזים? עכשיו אתם יודעים למה ). לפלואוריד יש שלל של תופעות והשלכות חמורות על בריאות האדם
    סגור
  • כמה שמאלנים עוד נותרו בצהל?
    חיים 05/05/2016 11:08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    צודק בהחלט - ומה שיותר מהר.
    סגור
  • 1.
    זה אותו ניצן שהזמין הליקופטר צבאי לביקור ניחומים בחדרה
    dan1948 05/05/2016 08:25
    הגב לתגובה זו
    9 4
    לפני מספר שנים פורסם שאלוף פיקוד צפון יאיר ניצן העסיק קבוצת ענק של אנשים ומשאבים למען נוחיותו , הליקופטר של חיל האויר עם צוותי הנחתה נחתו במגרש כדורגל בחדרה לא לפני שוידאו שכל פעילות ספורטיבית בטלה אני כאזרח תמה על שיקול הדעת של האלוף הזה הפרויקט של ההטסה שלו מצפת לחדרה עלה למשלם המיסים אולי מיליון שקלים בקירוב. מה ניתן לעשות עם מיליון שקלים שנזרקו לפח ,,,,,,
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות