לאחר פרישת מוניות "הדר": בוטל המכרז בנתב"ג

לאחר מחאת הנהגים - חברת הדר חזרה בה מהשותפות עם מוניות גט ובתגובה הודיעה רשות שדות התעופה על ביטול המכרז; עד להודעה חדשה לא תהיה הוזלה במחירים
מורן ישעיהו | (7)
נושאים בכתבה מוניות נתב"ג

בעקבות הודעת חברת המוניות "הדר" הבוקר (א') על פרישתה ממכרז ההסעות בנתב"ג, הודיעה רשות שדות התעופה על הקמת מכרז חדש בקרוב. לאחר מחלוקת עם חברת "Gett" הודיעה הדר-לוד כי לא תחתום על מסמכי הזיכיון להפעלת שירות ההסעות בנתב"ג. כזכור, במסגרת המכרז הגישו החברות הצעה שתוזיל את עלויות הנסיעה ב-31% ביחס למחירון משרד התחבורה. ​

נוכח פרישתה של חברת "הדר" מהמכרז, החל ממחר כל מונית תוכל לאסוף נוסעים משדה"ת נתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של הרשות  עד להודעה חדשה. תעריף הנסיעות יישאר ללא שינוי וייקבע בהתאם למחירון משרד התחבורה. בתקופה האמורה לא תגבה רשות שדות התעופה דמי זיכיון בסך 5 שקלים מנהגי המוניות. בנוסף הודיעה הרשות כי תעמיד לרשות הציבור מערך אוטובוסים ללא תשלום בשעות עומס ומחסור במוניות., וכי רכבת ישראל תתגבר את קווי הנסיעה מנתב"ג.

מנחם בר חיים, מנכ"ל התחנה מסר כי "הנהגים הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם חברת גט במטרה למזער את הפגיעה בנהגים, אך לצערנו 'גט טקסי' חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת 'הדר-לוד' לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג".

בריאיון לגל"צ הבוקר אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ: "אני אפנה מיד אחרי הראיון הזה למנהל רשות שדות התעופה. אבדוק איתו שמה שדובר, שהאזרח הוא זה שיהיה מוגן ויקבל את ההנחות, יתבצע בצורה כזו או אחרת".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    איתן 29/05/2017 14:06
    הגב לתגובה זו
    אם גט יעשו התאמות נכונות באפליקציה היא תעשה סדר ביציאה מנתב"ג ואז הם ואנחנו נרוויח.
  • 5.
    גיל 29/05/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    מוניות הדר עשו הכל כדי לשמור על המונפול וזה מה שקרה
  • 4.
    יוחנו 28/05/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    למה צריך בכלל מכרז או פיקוח על המחיר, שכל מונית תוכל להגיע כמו לכל מקום בארץ ושהמחיר יקבע ע"י התחרות בין חברות המוניות!
  • 3.
    dw 28/05/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    הידעתם שיש בנתב"ג אלפי "מוניות" שישמחו להסיע אתכם בחצי מחיר? מדובר בכל אלה המגיעים לשדה כדי להסיע לאסוף נוסע יחיד, ויש להם הרבה מקום פנוי באוטו. בפרט בכיוון הריק (הלוך אם מחזירים וחזור אם מביאים) חישבו לרגע - נגיד שקבעתם להביא או להחזיר חבר או בן משפחה בנתב"ג ברכבכם הפרטי. מה דעתכם לקבל 50 שקלים ולהסיע עוד נוסע יחיד, עם מזוודה, ליעד קרוב מספיק ליעד שלכם ממילא? לא רע, נכון? (משפחה שלמה עם הרבה מזוודות כנראה פחות תתפעלו לקחת) ככה כיסיתם את עלות הדלק וישאר לכם עוד רווח, וזו נסיעה שממילא אתם עושים, רק שבחצי ממנה אתם נוהגים לבד. easy money. מה רע?
  • 2.
    שמטוב 28/05/2017 09:28
    הגב לתגובה זו
    את הנהגים. עדיף בלי שום מכרז. כל נהג שרוצה יוביל לפי תעריפון קבוע. יהיו נהגיםפ שישמחו לתת גם שרותים בלילה בחגים ובשבתות, בתעריף מוגבר. המדינה יכולה לארגן שירות אוטובוסים למסוף קרוב לשדה התעופה ושם מוניות רגילות יפיצו לכל הארץ. בשביל מה צריך את העלוקות גטס שיגרמו לעליית מחירים בגלל שהם שירות מונופולי שניכפה על נהגי טקסי.
  • 1.
    איציק 28/05/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
    הלך עליהם יצטרכו לחפש עבודה אחרת אין עבודה בלוד מצב כלכלי של רוב התושבים על הפניםרוב העבודה היתה לקחת נוסעים מהשדה להביא ל שדה לא הרבה לכן הם צודקים שלא לקבל את המכרז רוב העבודה תהיה ב 30 אחוז פחת מצד שני עד עכשיו הם לקחו מחירים מופקעים ללא הפעלת מונה שזה זול יותר ומוצהר.
  • dw 28/05/2017 09:56
    הגב לתגובה זו
    מי שלא מתאים לו לעבוד כנהג מונית יכול לעשות הסבה מקצועית ולהיות נהג אוטובוס. ישנו מחסור בישראל בענף נהגי האוטובוסים. אין מחסור בענף נהגי המוניות. החיסרון הוא שכנהג אוטובוס אי אפשר לעבוד בשחור ולהעלים הכנסות ממס הכנסה.