מנכ"ל סמסונג ישראל - קריין קו
צילום: ביזפורטל

סמסונג גלקסי S9 הושק בישראל: האם מצדיק שידרוג?

מכשיר הדגל של הענקית הקוריאנית הושק הבוקר בישראל; המחירים בין 3,300 ל-3,800 שקל; האם הוא מביא עמו בשורה לשוק הסלולר?
נועם בראל |

קרב הטיטאנים בין אפל וסמסונג עלה השבוע מדרגה לאחר שענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הציגה את מכשיר הדגל החדש שלה – הגלקסי S9 בתערוכת הסלולר ברצלונה. המכשיר, אשר מרבית החידושים בו כבר דלפו לפני חשיפת המכשיר לקהל הרחב, אמור להתחרות ישירות במכשירי הדגל של אפל, האייפון X והאייפון 8, שהוצגו בספטמבר האחרון. 

גולת הכותרת של המכשיר, אשר הושק היום בישראל - מצלמה בעלת עדשה עם מפתח צמצם כפול לצילום בכל תנאי תאורה, יכולות וידיאו בהילוך איטי ויצירת אימוג'י אישי מונפש. ה-S9 יוצע עם זכרון מובנה של 4GB RAM ונפח אחסון של 64GB במחיר של 3,300 שקל, או 128GB במחיר של 3,450 שקל, וה-S9+ יוצע עם זכרון מובנה של 6GB RAM ונפח אחסון של 128GB, תמורתו תאלצו להפרד מ-3,800 שקל. הבשורה במכשיר החדש של סמסונג? לא הרבה. סמסונג לקחה את כל הטריקים שהציגו מתחרותיה ושילבה אותם במכשיר אחד.

צילום בהילוך איטי? סוני כבר הקדימה אותה עם זה מזמן. אנימוג'י? ראינו כבר באייפון 8 ואייפון X. אפילו מערכת התרגום של ביקסבי, בה כל כך התגאו החבר'ה מסמסונג כבר הוצגה על ידי גוגל באפליקציית הצילום וזיהוי הפרטים Lens אותה הציגה במאי השנה.

לדברי מר קריין קו (Mr. Crane Koh), מנכ"ל סמסונג ישראל: "מטרתנו בסמסונג לאפשר לכל משתמש לבטא את הייחודית והיצירתיות שלו. הטכנולוגיה החדשנית שהצלחנו לאגד בסדרת ה-Galaxy S9 וה-Galaxy S9 Plus הופכת את המכשיר לחלק בלתי נפרד מהחיים של המשתמש ומאפשרת לו את הביצועים המהירים לו הוא מצפה באופן המותאם במיוחד עבור צרכיו האישיים".

השאלה האמיתית – מתי סמסונג תלמד שלא מספיק רק לעשות את מה שהמתחרים עושים, ושחדשנות זה שם המשחק בעולם הסלולר? הצרכנים של היום כבר לא מסתפקים בחידושים מינוריים ובוחרים לדלג על המכשיר החדש אם הוא לא מביא עמו חידוש אמיתי. כך היה עם מכשיר הגלקסי S5, וגם עם הגלקסי S6 , כאשר קהל לקוחתיה של סמסונג העדיף לחכות לגלקסי S7. האם הם גם ידלגו על הגלקסי S9 ? אל תהיו מופתעים אם זה מה שיקרה.

עם זאת, הענקית הקוריאנית עדיין שולטת בנתח השוק הגדול ביותר מבין יצרניות הסלולר, כאשר היא מסיימת את 2017 עם נתח שוק של 21.9% בהשוואה למתחרתה אפל אשר תופסת כ-15.2% מנתח שוק הסלולר, אך אל תתנו לנתון הזה לבלבל אתכם, שתי החברות סובלות לראשונה מאז 2004 מירידה במכירות, כאשר סמסונג רושמת ירידה של 3.6% במכירות ואפל רושמת ירידה של 5%. הסיבה העיקרית – האטה בקצב השדרוגים בשל מחסור בטלפונים טובים וזולים.

מן העבר השני, וואווי ושיאומי, המתחרות הזולות,  הן היחידות בחבורת יצרניות הסלולר שהגדילו את נתח השוק שלהם ברבעון הרביעי, ל-7.6% ו-7.9% בהתאמה לעומת הרבעון הרביעי ב-2016, כאשר וואווי עדיין מדורגת במקום השלישי מבחינת נתח שוק גלובלי – 9.8% ב-2017.

קיראו עוד ב"בארץ"

אפל אמנם לא חוותה עדיין תחרות אמיתית לאייפון 8 ואייפון X והיה לה קל יותר לנגוס בנתח שוק בזמן שסמסונג לא היוותה תחרות ישירה, אך כעת עם השקת הגלקסי S9, ובזמן שהרוחות נושבות כנגד שתיהן עם ירידת המכירות בשוק הסלולר כולו, לאפל וסמסונג לא תהיה ברירה אלא לנגוס האחת בשניה בשביל לצמוח.

על פי תחזיות האנליסטים, המכירות של האייפון X עלולות לעמוד על כ-20 מיליון יחידות בלבד, בהשוואה ל-40 מיליון יחידות בשנה שברה. אם אכן כך יקרה, לנתון תהיה השפעה קטסטרופית לבעלי המניות של אפל. מניית החברה, אשר עלתה 28% בשנה החולפת, תחטוף כמעט בוודאות עם פרסום נתון מכירות חלש, בייחוד כאשר מניית החברה עלתה רק 2% מאז תחילת השנה. תתכוננו לאקשן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה