קרן המטבע הבינלאומית: יש להעלות את הצפיפות בת"א
קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הגישה היום את עיקרי הדו"ח השנתי על מצבה של הכלכלה הישראלית, ובו התייחסויות להיצע הדיור המצומצם ולהשקעה הנמוכה בתשתיות שמביאה את ישראל להיות המדינה עם בעיית הפקקים החמורה ביותר בין מדינות ה-OECD.
בין שלל הסעיפים קרן המטבע מתייחסת לשוק הדיור בישראל ומזהירה כי הירידה בהשקעות בדיור במהלך 2017 בשילוב הירידה בהתחלות הבנייה, מעלה את האפשרות לעליית מחירים בשוק הדיור. להערכתם, צמצום ההשקעות בדיור צפוי להביא לכך שגם ב-2018 תימשך מגמת הירידה במספר התחלות הבנייה.
בקרן המטבע מציעים 3 נקודות עיקריות לייחוס:
1. אספקת קרקע, תחרות ורגולציה. בקרן המטבע ממליצים להרחיב את המכרז על קרקעות ולמנוע מגבלות על זמינות הקרקע, וכן לקצר את עלויות וזמן הבנייה יחד עם פתיחת הדלתות לחברות זרות בענף הבנייה שייכנסו לישראל.
2. תמריצים עירוניים. כדי לעודד את הפיתוח לבניית דירות למגורים, בקרן המטבע ממליצים להעלות מס רכוש מוניציפלי. יחד עם תמיכה ממשלתית אלו יתרמו להמשך פיתוח תשתיות ושירותים ציבוריים.
3. הרחבת התחדשות עירונית. בקרן המטבע מציינים כי מערכת תחבורה ציבורית מפותחת יכולה להרחיב את אזורי התנועה ולהפחית את הביקושים במרכזים מרכזיים. "לכן, תכניות להקמת מטרופולין יתקבלו בברכה", כתבו בקרן המטבע. "הצפיפות העירונית בתל אביב נמוכה יחסית, ולכן יש להתניע תהליכים של התחדשות עירונית ולהעלות את הצפיפות בת"א".
בתוך כך, בקרן המטבע מודאגים ממצב התשתיות בישראל וסבורים כי התחבורה הציבורית בישראל הינה הגרועה מבין מדינות ה-OECD. קרייג בימונט, מנהל הצוות של קרן המטבע אמר הבוקר במסיבת עיתונאים: "ישראל סובלת מהשקעות נמוכות בתשתיות והמצב הזה יילך ויחמיר ככל שהדמוגרפיה תאתגר אתכם. הישראלים ימשיכו לקנות מכוניות, ולאור העובדה שלוקח הרבה זמן להשלים עבודה על תשתיות, ושלא תהיה לכם תחבורת המונים בעתיד הקרוב היינו מציעים לממשלה להביט בטווח הקצר על האתגר של שליטה בביקוש. זאת, בין אם באמצעות חלוקה ברכבים ונסיעה שיתופית, או הנהגה של איגרות גודש, בדומה למה שנעשה בלונדון ובערים אחרות. כל הזמן הזה שאתם מחכים בפקקים וסובלים מתשתיות גרועות פוגע בכם".
קרן המטבע ציינה לחיוב את מצבה של הכלכלה הישראלית, את הצמיחה ואת שוק העבודה. בקרן המטבע ממשיכים לראות את המשק הישראלי מפגין עלייה בצמיחה יחד עם עלייה באינפלציה בשנים 2018-2019, אם כי קצב העלייה באינפלציה אינו ודאי.
בתוך כך, לפי נתוני קרן המטבע, הכלכלה הישראלית צמחה בשנת 2017 בשיעור של 3.4%, בהובלת צמיחת הביקושים המקומיים והשיפור בצמיחה הגלובלית. שיעור האבטלה פוחת בקצב קבוע לאורך השנים האחרונות, ירד מתחת ל-4% בתחילת 2018 ותמך בעליית שכר רוחבית במשק בשיעור ממוצע של 3.3% לשנת 2017.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.מסוכן לרכז את כל היהודים בגוש דןישראלי 15/03/2018 15:11הגב לתגובה זו0 1כבר היום ת"א וגוש דן צפופים מאד, וציפוף נוסף משמעותו יכולת לחסל את מדינת ישראל עם פצצה גרעינית טקטית קטנה. חייבים לעודד פיזור אוכלוסיה לאזורים נוספים כמו חיפה והקריות, י-ם, ב"ש, אשדוד ועוד. יש שטחים פנויים ענקיים בשרון ובנגב. אין שום בעיה להכפיל ולשלש את ב"ש. אפשר לבנות שם תל אביב שניה.סגור
-
13.לא ניתן להעלות את הצפיפות אם לא ישקעוברק 14/03/2018 19:00הגב לתגובה זו1 0בתשתיות. אגרת גודש זה עונש לציבור על מחדלי השלטון.אם לא משקעים בתשתת אפשר פשוט לקחת לכולם את המכוניות.סגור
-
12.מטומטמים תציעו הצעה פשוטה רכבות תחתיות בכל גוש דן ובעריתום 14/03/2018 17:54הגב לתגובה זו0 0ובערים הגדולות זה מה שיפתור את הבעיה בכבישים ורק זה ולא ההמצאה של ישראל כץ הקומבינטור רכבת קלה בתל אביב שתעלה ותרד מעל ומתחת פני הקרקע כמו בדיחה ועושה פקקים ובקושי תיסע במהירות של חלזון בגלל שכשעולה לפני הקרקע צריכה להוריד 5 הילוכיםסגור
-
11.תחבורה ציבורית רכבות שרות אפליקציה וובר היה ...1 14/03/2018 17:19הגב לתגובה זו0 0פותר הרבה מהמכוניות שנוסעות כל יום בכביש .סגור
-
10.שעה נסיעה ...מדרום ת"א לצפון ת"א ..זה צפיפותניר 14/03/2018 16:59הגב לתגובה זו2 0איפה הם חיים בפאריס רומא או לונדון ? אין רכבת תחתית ויש חום אימים ברחוב איך בדיוק נגיע לעבודה ? בחלומות ? לוקח מעל שעה ורבע מדרום תל אביב לרמת החייל לעבודה קודם כל שתיהיה תחבורה ציבורית .. אחר כך צפיפותסגור
- טען עוד
-
9.למה שקרן המטבע העולמית תעשה משהו אמיתי כמו לאסורבא 14/03/2018 15:40הגב לתגובה זו1 0מיסחר עם מדינות עבדים קומוניסטיות ,הם תמיד ימכרו יותר זול .סגור
-
8.כול זמן שאין תחבורה ציבורית בשבת, לא יזוז כלוםמחלבת מיסים 14/03/2018 14:53הגב לתגובה זו0 1וזה אינטרס מובהק של המדינה החולבת את בעלי הנדלן והרכב עד העצם.סגור
-
7.להעלות את הצפיפות בתל אביבחחח 14/03/2018 14:50הגב לתגובה זו2 1איזה מטומטמים, אולי תמליצו להעביר את נתב"ג לאי בים ולבנות על השטח שלו עוד תל אביב, נשמע לי המלצה יותר חכמה, מי הליצנים האלה בקרן המטבע העולמית, חבורת חכמולגיםסגור
-
6.העיריה הופכת את חיי התושבים לגיהנוםגודמן 14/03/2018 13:44הגב לתגובה זו2 0חניות? לא צריך. מצלמות? צריך כל הזמן לקרוא היכן מותר היכן אסור לנהוג ובסוף מגיע הקנס. לדבר אין עם מי. ארנונה בשמיים. העיקר שהקופה מלאה.סגור
-
5.חחחחחחח הצחקתם אותי הנוכלים בכנסת יעלו מיסים לכל המסכניחחחחחח 14/03/2018 11:59הגב לתגובה זו2 0ם ולא יעלו מס רכוש ונחשו למהסגור
-
4.וויתרו בזמנו לערביי ישראל על החובות למס רכוש (ל"ת)אדמות ובתים 14/03/2018 11:57הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.אין שום חדש בהמלצות שלהם. מכל זה ביבי יאמץ רק המלצה אחתקרן המטבע 14/03/2018 11:33הגב לתגובה זו2 0להעלות מס רכוש. ימשיכו ככה והישראלים לא רק שלא יקנו פה בגדים גם דירות לא יקנו פהסגור
-
2.העלאת מס רכוש פירושה ייקור מחירי הנדל"ן בישראל (ל"ת)כנגורו 14/03/2018 11:29הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.יש קישור לדוח שנוכל לקרוא ממקור ראשון? (ל"ת)אנניטו 14/03/2018 11:25הגב לתגובה זו2 0סגור
-
לפי ההקשר לדעתי התכוונו לארנונה בתוך מסים להעלותדוקטור גוגל 14/03/2018 16:05הגב לתגובה זו2 0http://www.imf.org/en/News/Articles/2018/03/14/mcs031418-israel-staff-concluding-statement-of-the-2018-article-iv-missionסגור