אלו קווי התחבורה הציבורית הגרועים ביותר בישראל

מחכים לרכבת הקלה? חכו בעמידה. אלפי תלונות הכריעו מי הם קווי האוטובוס הגרועים בישראל

 | 
telegram
(9)

אלפי תלונות של נוסעים שהגיעו למוקד 15 דקות במחצית הראשונה של שנת 2018 חושפים את קווי התחבורה הציבורית הגרועים בישראל: בראש הרשימה קו 33 של חברת דן המחבר בין בני ברק לתל אביב, במקום השני המפוקפק - קו 1, קו הדגל של משרד התחבורה המחבר בין פתח תקווה לבת ים ובמקום השלישי קו 149 אשל מטרופולין מכפר סבא לתל אביב.

במהלך החציון הראשון של שנת 2018 התקבלו כ-3000 דיווחים על כ-700 קווים מכל רחבי הארץ במוקד 15 דקות. עיקר התלונות נוגעות לאמינותה הנמוכה של התחבורה הציבורית הקיימת ולמחסור בהיצע ובשירות. עומסי התחבורה ההולכים וגוברים, לצד תחבורה ציבורית שאינה זוכה להעדפה משמעותית בכביש, מונעים מהתחבורה הציבורית את ההתקדמות המיוחלת והיא נותרת תקועה.
 

הקווים הגרועים ביותר בישראל

מתוך כלל התלונות, כ-37% נוגעות לאוטובוסים שלא הגיעו לתחנות, או בשל איחור או בשל אי ביצוע נסיעה, כ-16% מהתלונות נוגעות לדילוג על תחנה. בשני המקרים מדובר בהפרה של תנאי הרישיון מצד המפעיל. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עוד עולה מהדו"ח כי כ-26% אחוז מהתלונות נוגעות לשירות לקוי, עשרה אחוזים לחוויית נסיעה לא נעימה וכ-5 אחוזים למידע שגוי או חסר. התלונות מתקבלות במוקד באמצעות אפליקציה, טופס תלונה באתר ובאמצעות הודעות ווטסאפ. 

ממסקנות הדו"ח עולה בין השאר כי "העדפה בכבישים הבינעירוניים המרכזיים (2,4,5 ו-1) ובכבישים העירוניים על ידי יישום "מהיר לעיר" נדרשת בהקדם. הפופולאריות של קו 1 מעידה כי יש מקום להגברת תדירויות והוספת קווים מכינים בגוש דן בצירים המרכזיים שבהם עתידה לעבור הרכבת הקלה, עד שזו תהיה מוכנה."

הדו"ח יוגש היום ליו"ר עדת הכלכלה ח"כ איתן כבל במסגרת דיוני יום תחבורה ציבורית המצויין לראשונה בכנסת. 

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך ערי ישראל הולך ועולה, אבל לצערנו הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים. ישנן רשויות מקומיות שלא מפנות נתיבים לנת"צים, משרד התחבורה מקדם נתיבים כאלה בכבישים הבינעירוניים בקצב איטי מאוד, מספר התלונות הגבוה על קו 1 מעיד על  הביקוש האדיר לקווים מכינים, ומחסור בקווים מהירים לאזורי תעסוקה ולתחנות הרכבת נמשך זמן רב מדי." 

לדברי יעקב, "ציבור הנוסעים מצפה ממשרדי האוצר והתחבורה להוספת שירות וקווים באופן משמעותי ובהקדם . המוקד של 15 דקות מסייע לציבור לדווח על חוסרים בשירות ובעיות בשירות הקיים ובזכות הלחץ הציבורי ישנם שיפורים נקודתיים. אנחנו קוראים למשרד התחבורה לייעל את אופן הטיפול בפניות הציבור בהתאם להמלצות מבקר המדינה והכנסת".

עוד נציין כי לצד העלייה בביקוש לתחבורה ציבורית, חל גידול בביקוש לנהגים כאשר המחסור בענף מוערך ב-3,500 נהגים. לצורך כך, החברות השונות עדכנו לאחרונה את שכרם, אם כי יש מי שטוען שזה לא מספיק. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שר עלוב פשוט בושה שרף מאות מליארדים כל התקופה ששר לחינם
    תום 04/07/2018 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום רכבת תחתית מתחת לכל המרכז שזה כמו עשירית מאזור לונדון והייתם מורידים 80% מהתנועה בכבישים
    סגור
  • 8.
    שמירת מרחק / זמן
    ארנון 04/07/2018 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוטובוסים נדבקים וקל למנוע זאת. מיקום האוטובוסים ידוע. יש לידע את הנהג היכן נמצא הנהג שלפניו. שלא יידבק
    סגור
  • 7.
    העיר בת-ים בדרך ללא מוצא
    ראובן 04/07/2018 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פלא שבת-ים מופיעה באחד המקומות הראשונים כאן על אי שביעות התושבים מקווי בתחבורה בעיר. כבר כיום כשרק החלו עבודות הרכבת הקלה בעיר מורגשים עומסים כבדים ופקקים בכל העיר.ככה זה כשאת העיר מנהלת הנהלה רעה וכושלת המתנהלת לפי אינטרסים זרים וכל מה שמעניין אות ה זה לרצות את היזמים על חשבון תושבי בת-ים.
    סגור
  • 6.
    לא שכחו. מקום 7 בטבלה (ל"ת)
    שמועתי 04/07/2018 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    קווי דן - זוועה
    דרור 04/07/2018 08:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלי קשר לאיחורים. מסלולי האוטובוס ברמת גן הם יותר טיול תיירותי ברחבי העיר ולא קוים יעילים. צריך יותר קווים ויותר יעילים. זה יגרום לגידול בכמות הנוסעים ולשביעות רצונם.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    שכחו את קו 66 פ"ת ת"א . שום דבר לא השתנה במשך 40 שנה (ל"ת)
    קו 66 03/07/2018 22:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    המון חברות
    טליה 03/07/2018 19:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המון בלאגן.לוחצים את הנהגים בצורה מטורפת שיעמדו בזמנים.לחברת דן יש פאשלות אך יש להם מענה מקצועי ומבצעים הפקת לקחים.בחלק לא מבוטל מהחברות החדשות עונים לך למייל וכו' אחרי חודש.
    סגור
  • 2.
    שר נפוח מאגו וכישלון ענק בכל דבר אבל מומחה בלגזור :) (ל"ת)
    דוד הגנן 03/07/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    מה שמקומם שלעיתים מגיעים שני אוטובוסים מאותו קו ביחד
    אחד 03/07/2018 13:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה יכול לחכות 20 דקות לקו מסוים ואז ביחדאו בהפרש של דקה מגיעים שני אוטובוסים מאותו קו. ראיתי את זה קורה עם 142, 66, 61, 1 , ועוד כמה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות