פער של עשרות אחוזים במחירי מוצרים לתינוק בין רשתות השיווק
בדיקת משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות חושפת פערים של עשרות אחוזים בסל מוצרי התינוקות – הפער בין הרשת היקרה ביותר, קינג סטור, והזולה ביותר, יינות ביתן, עומד על 24%.
מהבדיקה שנערכה במספר מוצרים ספציפיים בין הרשתות השונות נמצאו פערים גבוהים אף יותר, לדוגמא: מרכך לשיער פער של 96%, אל סבון פער של 116%, מגבונים פער של 52%, חיתולים פער של 38% ותמ"ל פער של 47%.
על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה בנושא הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, נערכה בדיקה יחד עם המועצה לצרכנות ובה עשרת המוצרים הבסיסיים ביותר בין מאות סניפי הפארם ורשתות השיווק בפריסה ארצית רחבה.
רשימת המוצרים שנבדקו:
הרשתות שנבדקו בבדיקה זו היו: רשתות השיווק יינות ביתן, יוחננוף, שוק העיר, מגה בעיר, מחסני השוק, מגה בעיר, קינג סטור, שופרסל דיל, רמי לוי ועוד. בקרב רשתות הפארם נבדקו הרשתות ניו-פארם וסופר פארם. הרשתות שנסקרו (הן בתחום הפארם והן רשתות השיווק), הינן רשתות המעלות את מחיריהן לאינטרנט מדי יום, בהתאם לחוק שקיפות המחירים, ומחיריהן נבדקו באמצעות אפליקציית פרייסז.
עו"ד ערן וולף, סמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "חלק נכבד בהוצאות השוטפות של זוגות צעירים בישראל הוא בתחום התינוקות, מבדיקה שלנו במועצה רואים בברור שניתן לחסוך עשרות שקלים בקנית אותם מוצרים ממש".
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה