החל ממחר ישודרג מערך האוטובוסים בגוש דן ב-11 קווים חדשים
משרד התחבורה דיווח היום (ה') כי החל ממחר, תתוגבר תדירות של קווים ישירים במטרופולין ותשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה. כמו כן, יחולו שינויים במסלולם של קווים מאספים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים. במשרד התחבורה מעריכים את עלות שדרוג הקווים ב-60 מיליון שקל בשנה.
על פי הדיווח, החל ממחר יופעלו בגוש דן 11 קווי אוטובוס חדשים, הכוללים 1,500 נסיעות יומיות חדשות במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את השירות ולקצר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית בגוש דן. התכנית כוללת שיפורים ושינויים במערך התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובקעת אונו, המבוצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומפעילי התחבורה הציבורית.
ישראל כץ: "בהמשך יוכנס מפעיל חדש לתל אביב-יפו"
"מדובר בתוספת שירות משמעותית, שתביא לשיפור איכות הנסיעה בגוש דן ולהגדלת אמינות התחבורה הציבורית. כמו כן, היא תאפשר קשרים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה, מרכזים אקדמיים ומוקדים נוספים", אמר השר כץ והוסיף כי הכנסת מפעיל חדש לתל אביב-יפו הינה צעד נוסף ביישום המהפכה בתחבורה הציבורית.
חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים
החל ממחר חברת מטרופולין תפעיל קו המחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקוה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין מהתחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).
חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים
החל ממחר חברת דן תפעיל קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רח' הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).
חברת אפיקים תפעיל שני קווים חדשים
החל ממחר חברת אפיקים תפעיל קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקוה מחניון החרש, דרך ביה"ח בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת ק. אריה (קו 35); וחברת קווים תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקוה, דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256).
קיצור מסלולים של קווים קיימים
במקביל להפעלת הקווים החדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6 מעתידים לרכבת האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.
בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים, קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.
שדרוג תדירות קווים קיימים
החל ממחר, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין") קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304 משכונת התקוה לרכבת ההגנה.
ביטול קווים והחלפתם
במסגרת שדרוג הקווים, קווים 15, 46 ו-279 מרידינג עד כרמלית יחליפו את קו 11 (שיבוטל); קו 23 מכורזין לבן גוריון יחליף את קו 15 (שיבוטל); קווים 6 ו-12 מרכבת האוניברסיטה דרך רמת אביב ותל ברוך יחליפו את קו 113 (שיבוטל); קווים 28 ו-28א מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בפתח תקוה יחליפו את קו 127 (שיבוטל); קווים 7 ו-65 מבני ברק לתל השומר יחליפו את קו 134 (שיבוטל); קווים 21 ו-28 מדבורה הנביאה לכרמלית יחליפו את קו 220 (שיבוטל); קווים 20 ו-266 מפתח תקוה לעתידים יחליפו את קו 366 (שיבוטל); וכן יבוטל קו 141 מעתידים לבית עלמין בת ים.
דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד
משרד התחבורה מדווח כי השיפורים והשינויים בקווים האמורים ילוו במערך הסברה מקיף, שיכלול הפעלת דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד, עלונים שיחולקו באוטובוסים ובתחנות, מודעות בעיתונות, פרסום באינטרנט ועדכונים במוקד כל-קו 8787*.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.כץ עשה נפלאות בתחבצ. כל הכבוד (ל"ת)מרגישים את זה 04/01/2019 04:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.כפר ערביפחמאוי 03/01/2019 19:57הגב לתגובה זו0 0כפר ערבי ועוד מונופול של חברה אחת שנותנת שירות תחצ לכפר ועוד נהג מקומי מתושבי הכפר שווה התאכזרות הנהג כלפי אנשים שאינם ממשפחתו או מחבר מכריו שנזקקים לתחצ,רק שתדעו אתם במגזר היהודי מה הולך בכפרים הערבייםסגור
-
6.במקום נתיבי תחבורה יעודייםהשכנה ממול 03/01/2019 18:46הגב לתגובה זו1 1מוסיפים עוד אוטובוסים שרק יכבידו על עומס התנועה הקיים וכך ימשיך גוש דן להיות גוש חרא אחד גדול. מדינת חלם זה פהסגור
-
התח"צ בגוש דן מתחילה לנוע למבנה הפעלה נכוןקול מאוזן 06/01/2019 11:13הגב לתגובה זו0 0המוח שלך מחובר למקום? הגברת תדירות הוספת מפעילים טהקטנת משך הקו ושיפור הקו זה בדיוק מה שגורם לי כעת לעזוב את הרכב בבית לא להניע אותו בכלל ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית נוחה תדירה בלי כאבי ראש של מציאת חנייה ישראל מתקדמת לשפיות בתחבורה הציבורית לקראת סטנדרט אורבני אירופי. טוב שזה מגיע סוף סוף גם אם זה בא אלינו באיחור רבמידי.סגור
-
5.שינויים מבורכים, הרבה חשיבה וגם נפגשו עם הציבור!! (ל"ת)ענת 03/01/2019 18:03הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
4.128 לא מגיע לבית עלמין ירקון כמו שהיה 127 (ל"ת)איך נבקר את המתים??? 03/01/2019 17:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קו 28 יספק שירות ישיר לבית העלמין במקום 127 הארוךחיים 03/01/2019 18:07הגב לתגובה זו1 0בתדירות משופרתסגור
-
3.עשו הכל להביא לתל אביב אבל לא לאזורי הביקוש .קוים מיותרים 03/01/2019 14:17הגב לתגובה זו1 0מהפכת הכלום ושום דבר מעניין מה הוא ביטל . לא יתכן שיוסיפו קוים מטוב לבסגור
-
על מה אתה מדבר? כל הקווים הם לאזורי הביקוש.ענת 03/01/2019 18:06הגב לתגובה זו2 0רמת החייל, עתידים, תחנות רכבת, יגאל אלון, דיזנגוף ועוד.סגור
-
2.קו עמוס . אף פעם לא מגיע בזמן. והמסלול לא השתנה 45 שנהקו 66 03/01/2019 14:15הגב לתגובה זו1 0קו שהוא משרת את צפון ת"א , ר"ג, בני ברק, פתח תקוה. תמיד מלא בעגלות של המסכנים מבני ברק שמשתמשים בתחבורה הציבורית. תמיד בעמידה . עצירות פתע וסכנות. דווקא קו שאמור להגיע לצפון הישן לאזור הבילויים של הצעירים ולנמל לא מגיע. עוצר בארלוזורב והזקנים צריכים שני אוטובוסים או ללכת ברגל לתחנה. כץ לא חשב לשנות את המסלול שיגיע ישירות לאזור נורדאו, ירמיהו והנמל. על זה הוא לא חשב ולא יחשוב. אפשר גם קו שיעבור דרך אם המושבות בתדירות גבוהה לצפון הישן אין מנוס מלעשות עוד קו שיעשה מסלול קצת שונה וישחרר את תושבי אם המושבות מתלות במוניות ושתי מכוניות כי לשם התחבורה לא מגיעה. כץ לא מסוגלסגור
-
1.הולכים ברגל ..שולחים את שר התחבורע כץ ..עם הרקבת הביתהעמיר לוי 03/01/2019 13:21הגב לתגובה זו3 1תחבורה ציבורית בגוש דן זו פיקציה פקק אחד גדול ..עדיף ללכת ברגל אנחנו מדינת עולם 3.....עלאק סטארט אפ ניישן ....סגור