לידיעת השר כץ: שביעות רצון נמוכה מהתחבורה הציבורית בשרון
שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בקרב תושבי השרון נמוכה. כך עולה ממצאי סקר שפורסם היום (ג') בקרב יותר מ-5,000 תושבי השרון המצביע על מחסור בקווים ישירים, תחנות אוטובוס מרחוקות ביישובים הערביים, חוסר תיאום בין מועדי האוטובוסים והרכבות והיעדר שבילי אופניים לתחנות הרכבת.
בחודשים האחרונים נערך סקר נוסעים מקיף שבחן את הרגלי הנסיעה של תושבי השרון, שסובלים מפקקים ארוכים, תחבורה ציבורית לא יעילה, עומס אדיר בקווי הרכבת ומשבר תחבורתי שהולך ומחריף. הסקר נערך בקרב יותר מ-5,000 תושבי השרון וממצאיו נותחו על ידי הטכניון.
בין הרגלי הנסיעה שהסקר בחן נכללים מידת השימוש בתחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל ומידת השימוש באמצעי התחבורה השונים. תוצאות הסקר מעלות חוסר שביעות רצון של תושבים בערי השרון מהתחבורה הציבורית - הן בקווי האוטובוס והן ברכבת ישראל.
נוסעים באוטובוסים העניקו ציון ממוצע בטווח של 2-3 מתוך 5 לשורה של היבטים כמו תדירות האוטובוסים, שעות הפעילות, משך הנסיעה, תיאום הלו״ז וצפיפות הנסיעה. רק הקטגוריות קרבת התחנה ליעד וקרבת התחנה למוצא קיבלו ציון גבוה מ-3, כאשר שביעות הרצון מהשימוש ברכבת נמוכה עוד יותר: בכל הקטגוריות התקבלו ציונים בטווח 1.5-3.5.
מחסור בקווים ישירים ושבילי אופניים
שני שליש מהנשאלים ענו כי חסרים להם קווים ישירים ומהירים לאזורי התעסוקה וכשמונים אחוזים השיבו כי תדירות התחבורה הציבורית נמוכה מדי.
קצת יותר מרבע ממשתתפי הסקר העידו כי הם משתמשים בתחבורה ציבורית (27%) בלבד בנסיעה למקום העבודה, וכחצי מהמשיבים נוסעים ברכב פרטי בלבד (51%), וקצת פחות מרבע משלבים בין רכב פרטי לתחבורה ציבורית (22%).
מעל 900 נסקרים מטייבה וקלנסוואה ענו לשאלות הסקר בשפה הערבית. מתשובותיהם עולה כי יותר מ-50% סבורים שתחנות האוטובוס מרוחקות יותר מעשר דקות הליכה. רבים מהם עובדים בערי השרון: בעיקר בכפר סבא אולם אין להם קווי תחבורה ציבורית ברמה מספקת ובכך הם נאלצים להגיע עם רכב פרטי ולהעמיס על הכבישים.
חסר תיאום בין זמני האוטובוסים והרכבות
מתשובותיהם של נוסעי הרכבת עולה כי אין התאמה בין לוחות הזמנים של הרכבת לזמני הגעת ויציאת האוטובוסים מהתחנות וכי הוספת שבילי אופניים אל תחנות הרכבת תעודד נוסעי רכב פרטי להשאירו בבית.
"הציבור דורש תחבורה ציבורית טובה ומהירה - כך עולה מממצאי הסקר. כעת חשוב שיתוף הפעולה של משרד התחבורה בתכנון ופתיחה של קווים מהירים לאזורי תעסוקה והוספת שירות חסר בערים. רק עבודה משותפת של הרשויות להגדלת לתחבורה הציבורית תוך הבנת הצרכים בשטח ודיאלוג עם הציבור יביאו לשיפור משמעותי בתחבורה הציבורית. אנחנו קוראים גם למשרד האוצר להקצות את המשאבים הנדרשים לכך", אמר מנכ״ל 15 דקות גיל יעקב.
הארגונים שלקחו חלק במיזם הם: תחבורה היום ומחר, 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל וישראל בשביל אופניים המעודד הקמת שבילי אופניים ושימוש באופניים. את המיזם מרכז מכון ירושלים למחקרי מדיניות ומלווה אותו המכון לחקר התחבורה בטכניון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.תקרא לילד בשמו .. תחבורה ציבורית בישראל זו פיקציה ...מנחם לוי 16/01/2019 12:01הגב לתגובה זו0 03 קדנציות כץ שר התחבורה ואין תחבורה ציבורית מוציאים עשרות מילארדים ואין תוצאות ...נאאאדה זה הליכוד .....הרבה דיבורים ..מעט ביצוע מוצלח הם בחרדת ביצוע ....סגור
-
3.לאנשי הליכוד שתי ידיים שמאליותבן בסט 15/01/2019 13:02הגב לתגובה זו1 0הם מעולים בפקה פקה גרועים בעבודהסגור
-
2.מסילה מזרחית יעד 2026 ,למה ? חופרים עם מעדר ? (ל"ת)משה 15/01/2019 12:13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.כשלים בתחבורהראובן 15/01/2019 11:53הגב לתגובה זו1 0גם תושבי בת-ים מאוכזבים מתכנון הקו העילי ברחובות הצרים והצפופים של בת-ים. תכנון לקוי שיסתום את כל התחבורה בעיר ויגרום לפקקי ענק.סגור