הרובוטים נכשלו בניהול מלון והוחלפו בעובדים אנושיים
מעל 120 רובוטים של רשת המלונות האסייתית Henn na, שנכשלו בניהול מלון הוחלפו בעובדים אנושיים. הרשת הושקה בשנת 2015 מתוך הנחה שהחלפת סגל עובדים אנושיים ברובוטים תייצר עבודה רציפה ויעילה, בלי צורך בתשלום שכר, הפסקות ותנאים סוציאליים.
במעקב אחר מלונות רובוטיים שערך אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, ביקורות האורחים היו מעולות והמלונות דורגו בציונים גבוהים מ-8 בכל קטגוריות ההשוואה, עם זאת, מבחינה כלכלית העסקת הרובוטים לא הצדיקה את עצמה, נוכח הצורך בהעסקת מערך תמיכה ברובוטים.
לדברי איל סגל מאתר הוטלס קומביינד: "בעקבות הניסיון שכשל מסתמן שלא נראה מלון אוטונומי המנוהל על ידי רובוטים בלבד בשנים הקרובות. הרובוטים באסיה כשלו בפעולות בסיסיות כמו צילום דרכוני האורחים. לפעמים רובוטים חסמו זה את זה מלגשת לחדרי האורחים ולספק להם שירות. הרובוטים בדסק הקבלה התקשו לספק מידע מדויק לגבי לוחות זמנים ואטרקציות תיירותיות."
רשת המלונות Henn na שלא הצליחה לבסס את פעילותה על רובוטיקה בלבד, נוסדה ידי תאגיד הענק היפני H.I.S, הפועל בתחומי התיירות והבידור, שבזכות הפרויקט צבר ניסיון בשילוב רובוטיקה מתקדמת בשוק העבודה ובחקר הדינמיקה הנוצרת בעת תקשורת ועבודה בין בני אדם ורובוטים.
ענף המלונאות נחלק למספר שיתופי פעולה מרכזיים בין יצרני רובוטים לרשתות מלונאות מובילות. רשת המלונות מריוט משלבת את דגמי "פפר", הרובוטים של סופטבנק היפנית. האינטראקציה והשיחות בין פפר והאורחים הם לצורכי הנאה וחוויה בלבד. בקשות חשובות יותר מטופלות על ידי עובדים אנושיים.
רשת הילטון פיתחה עם IBM את "קוני", רובוט על שם מייסד רשת הילטון המסייע לעובדי הקבלה לזהות את האורחים וחולק איתם מידע על אטרקציות ובילויים באזור. חברת LG מפתחת רובוט לענף המלונאות שיושק בשנת 2020 ואמור להיות מתקדם יותר כדי לגבור על אתגרים שהכשילו רובוטים אחרים. גם קבוצת המלונאות הצרפתית אקור דיווחה על השקעה ומעורבות בתחום פיתוח הרובוטיקה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה