יפעיל את הקסם? אייל ברקוביץ' נכנס לתחום הקורקינטים השיתופיים
חברת ליאו תפעיל קורקינטים חשמליים בת"א אך לא תביא בשורה - המחיר יהיה דומה למתחרות: 5 שקלים לנסיעה בתוספת חצי שקל לכל דקה
שדרן הרדיו ומגיש תוכנית טלויזיה ואחד מגדולי הכדורגלנים הישראלים בכל הזמנים, אייל ברקוביץ', הודיע היו כי הוא נכנס לשוק השכרת הקורקינטים החשמליים.
חברת ליאו (LEO) בה שותף ברקוביץ' תחל להפעיל קורקינטים בישראל, אוסטרליה, גרמניה, ספרד וצרפת. הפעילות בישראל תחל במהלך חודש מרץ בערים תל אביב, רמת גן, חיפה ואילת במחיר של 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש. הכלים של ליאו יהיו זמינים לציבור במשך 24 שעות לאורך כל היממה, בשונה מהפסקת השירות כמקובל כיום בענף מ- 22:00 עד לבוקר למחרת.
אחד היתרונות שמציגה ליאו היא בטכנולוגיה העומדת מאחורי האפליקציה המשרתת את המשתמש. המאפשרת לשמור קורקינט עבור רוכב העושה את דרכו אל הכלי בהליכה, או צפוי לסיים בקרבתו מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית.
בנוסף, האפליקציה מאפשרת להכניס את הקורקינטים למצב המתנה של 15 דקות, במידה והרוכב מעונין להמשיך את הנסיעה בקרוב ללא חשש שבינתיים הכלי יועבר לרוכב אחר. כך ניתן להיכנס לבתי קפה, משרדים ועסקים, בתי מגורים ושירותים שהקורקינט ממתין לחזרת הרוכב. אפשרות שתתאים את השימוש בליאו כחלק מאורח החיים האורבני.
בחברה השקיעו משקיעים פרטיים לפי שווי של 10 מיליון דולר, ההון ישמש להפעלת השירות במהלך חודש מרץ עד לפריסה של 10 אלף יחידות בישראל עד סוף השנה ולחדור לערים נוספות בישראל ובעולם. במקביל להשכרת הקורקינטים ליאו מתכננת להרחיב את הפעילות בתחום ה-Sharing Mobility גם להשכרת אופניים חשמליים שפותחו על ידי החברה בהתאמה לענף השיתופי עם צמיגים רחבים וניסיונות מרובים לבלימה בתנאי שטח קשים.
מאחורי המיזם עומדת חברת אינוקים (Inokim), בעלת וותק של 7 שנים בפיתוח ושיווק קורקינטים חשמליים. לחברה ניסיון בתחזוקה של יותר מ- 200 אלף יחידות ששווקו בישראל, ארה"ב, אירופה ובמזרח. המודל של ליאו תוכנן עם סוללה נשלפת, האפשרות להחלפה מידית לסוללה מלאה יוצרת חסכון של כ- 40% בהוצאות התפעול של צי הכלים. הקורקינטים מצוידים בצמיגים עם אחיזת שטח משופרת לתשתיות עירונית, ויכולת להתמודדות עם מדרונות קשים.
"קורקינטים חשמליים הם עתיד התחבורה העירונית. מרכזי הערים בעולם מתפתחים באופן מואץ. דרוש פתרון תחבורתי שיתופי ואקולוגי להפחתת עומסי התנועה, חיסכון במקומות חניה וצמצום זיהום האויר. אני רואה במעורבותי בתחום השקעה כלכלית חכמה, יחד עם תרומה ליצירת עולם יותר טוב", אמר ברקוביץ'.
"ליאו נכנסת לשוק עם טכנולוגיה וחדשנות שאינה קיימת כיום אצל חברות שונות הפועלות בענף ברחבי העולם. אנו נעניק לרוכבים חוויה חדשה ומשופרת שתהפוך לסטנדרט המקובל עליהם. אנו מקבלים פניות לשיתופי פעולה מגופים גדולים בעולם ובארץ, בשלב זה אנו בודקים את כל האפשרויות", הוסיף כפיר בן שושן, שותף בליאו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.יפעיל קסם כמו שהפעיל בראשון חחחח (ל"ת)גרי 04/02/2019 09:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אין ביטוח, טוב לי זה לא יקרה (ל"ת)רבי 04/02/2019 08:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.שחקן גדול אדם קטן (ל"ת)יעקב 04/02/2019 02:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.אוהב ומעריך את ברקוביץ אבלהמערכת 03/02/2019 18:54הגב לתגובה זו0 0טעה כשטען שהאתיופים נהנים מעדיפות אצל השוטרים. ברקוביץ בצבע לבן.גם כל משפחתו צבועים בלבן.איך יידע מה מרגיש שחור נרדף ע"י משטרה גזענית? חלילה לי אין טענות.גם אני לבן מכף רגל עד ראש. מי יידאג לשחורים?סגור
-
1.עוד עסק נפל חבל שלא נשאר עם ההילה של כדורגלןיעקב 03/02/2019 18:35הגב לתגובה זו0 0שחקן גדול בקנה מידה ישראלי שמנסה להיות מה שהוא לא שדרן ואישה עסקיםסגור
העמוד