בנק ישראל: צריך לייקר את הנסיעה ברכב פרטי, הכבישים עמוסים
בנק ישראל פרסם הבוקר (ב') את ניתוח התפתחות התחבורה הפרטית בישראל. מהעבודה שכתב ד"ר יואב פרידמן מחטיבת המחקר בבנק ישראל, עולה כי הורדת המיסוי על רכישת רכבים חדשים הובילה לכך שהעומס בכבישים גדל עקב רכישה מואצת של רכבים - ולכן ההשפעה היא שלילית.
לטענת בנק ישראל, יעילות הכביש, במונחי מהירות הנסיעה ומספר המכוניות העוברות בו בזמן מסוים יורדת בצורה קיצונית ברגע שהעומס בו חוצה רף מסוים, ועל כן נדרש להתאים את המדיניות הקיימת בצורה שתשלב השקעה בשיפור התחבורה הציבורית והעלאת המיסוי, לבין התאמת ההשקעה בכבישים כך שיתמודדו עם הגידול.
מהמחקר עולה כי מחיר הנסיעה ברכב פרטי ירד בחדות בעשור האחרון, וזאת בעקבות הפחתת מס הקנייה, הייסוף הריאלי במשק, וירידת הריבית הריאלית (הקובעת את עלות ההון המשמש לרכישת מכונית). בפירוט, המדינה הפחיתה את המיסים על רכישת רכב חדש, וכיום מס הקנייה הממוצע על מכונית פרטית חדשה עומד על כ-60% כשבמחצית הראשונה של העשור הקודם הוא עמד על יותר מ-80%.
בבנק ישראל אף מאשימים את כניסתם של הרכבים ההיברידיים לשוק ואומרים כי אלו הביאו לירידה נוספת בעלות של ק"מ נסיעה ולהמשך עידוד הנסיעה ברכב פרטי. בבנק ישראל מסבירים כי במחצית הראשונה של 2018 חלקן של המכוניות ההיברידיות במכוניות הנוסעים החדשות עמד על יותר מ-15%, לעומת 4% בלבד ב-2016 – ולכן לטענתם יש צורך לשנות את המדיניות, כלומר לייקר את הנסיעה ברכב פרטי ולשפר את תשתית התחבורה הציבורית במטרה לעודד את צמצום השימוש ברכב פרטי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
33.ראשון במעלה:..ייאי 15/02/2019 17:05הגב לתגובה זו0 0ראשון במעלה: יש לשפר את התחבורה הציבורית המקרקטעת. זה כשלעצמו יביא אנשים רבים לוותר על הנסיעה ברכבם הפרטי.סגור
-
32.חיים בללה לנדאמנון ש 11/02/2019 19:56הגב לתגובה זו1 0פחות מכוניות בכביש פחות מס על דלקסגור
-
31.ומי הוריד את הריבית ועשה תיסוף ריאלי בנק ישראל בעצמו (ל"ת)אחד העם 11/02/2019 18:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
30.בהעדר הסעה ציבורית- אין לקנוס את הציבור על מחדלי הממשלה (ל"ת)דב 11/02/2019 17:13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
29.נמאס מבנק ישראל שכל הזמן רוצה לעלות מיסיםככה זה 11/02/2019 16:02הגב לתגובה זו0 0עדיף לסגור את בנק ישראלסגור
- טען עוד
-
28.רכבת מתפקדת זה הפתרון!!!ישראל 11/02/2019 15:57הגב לתגובה זו1 0חייבים לקנוס את רכבת ישראל על כל איחור: 100 ש"ח לנוסע/ת במקרה של איחור מעל 10 דקות, 500 ש"ח לנוסע/ת לאיחור מעל 30 דקות. אני בעל רכב ומתגורר בגוש דן חזרתי לנהוג כי יש רכבת בישראל שאף פעם לא מגיעה בזמןסגור
-
27.אם יעלו את העלות,כמובן שבבנק ישראל העובדים יקבלו פיצוישי.ע 11/02/2019 15:26הגב לתגובה זו1 0ואם לא שביתהסגור
-
26.מבריקאחד שמבין 11/02/2019 15:07הגב לתגובה זו2 0אם כבר צריך לנצל את עוצמת השקל ולבנות תשתיות. צריך להשתמש בגזל המיסוי על הדלק והרכבים לשיפור תשתיות.סגור
-
25.צריך להוריד את המשכורות בבנק ישראל - הן רק פי X מהממוצעאורן 11/02/2019 14:49הגב לתגובה זו5 0צריך להוריד את המשכורות בבנק ישראל - הן רק פי X מהממוצעסגור
-
24.אם לרוב העם היה את המשכורות של בנק ישראל היינו מאושרים (ל"ת)בנק ישראל 11/02/2019 14:43הגב לתגובה זו5 0סגור
-
23.לידיעה .. היום אנשים צרכים גם, מעל 50 שנה לשכור דירה...לידיעה 11/02/2019 14:36הגב לתגובה זו3 0לידיעה . .. היום אנשים צרכים גם, מעל 50 שנה לשכור דירה.. תעשו את החשבון ... מאיזה גיל, מתחילים לשכור דירה .סגור
-
22.רכבת חרישעמי 11/02/2019 14:19הגב לתגובה זו1 0בחייאת תעשו רכבת לחריש ו10 איש שעובדים מחוץ לעיר יוכלו להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית במקום ברכב הפרטי!סגור
-
21.מה האלטרנטיבה ?מוני 11/02/2019 14:16הגב לתגובה זו4 0יאללה מיסיםסגור
-
20.שיתעסקו בריבית האפסית שיצרה כאן בועת נדלןש 11/02/2019 13:58הגב לתגובה זו6 2ולא בפקקי התנועהסגור
-
ריבית אפסית מ2008 היה בכל האולם .ענת 11/02/2019 14:40הגב לתגובה זו0 0בכל האולם ריבית נמוכה ורק אצלנו ממשלה גרמה למחירי נדלן לעלות .מחיר דירה מורכב ממסים , מחיר אדמה ,עלות בניה ורווח יזמי וקבלני. אז מי בדיוק אשם ?סגור
-
צודק (ל"ת)רוני 11/02/2019 14:27הגב לתגובה זו1 0סגור
-
19.לא כדאי קודם לשפר את תשתית התחבורה הציבורית לפני מיסוי? (ל"ת)אלי 11/02/2019 13:50הגב לתגובה זו5 0סגור
-
18.את בנק ישראל צריך לשרוףמומחה לקנוניות 11/02/2019 13:42הגב לתגובה זו4 2לא מספיק שהם משתפים פעולה עם הקנוניה העולמית של השיטה הכספית של כסך כחוב,עכשיו הם רוצים להפקיר אותנו לדתיים.סגור
-
17.צודקיםקונספירציה 11/02/2019 13:40הגב לתגובה זו0 4ברור שצריך במקביל לשפר את התחבורה הציבורית. להרים מיסים על דלק ולהעביר את הכסף לסבסוד תחבורה ציבורית.סגור
-
16.גם שאנשי בנק ישראל , שרים ראש ממשלה יפסיקו לנסוע (ל"ת)אריאל 11/02/2019 13:28הגב לתגובה זו6 0סגור
-
15.מי שיישם את זה לא ייבחר חד משמעיתיוסי 11/02/2019 13:22הגב לתגובה זו0 0מי שיוריד מיסים ייבחר למשל ארנונה לחציסגור
-
14.מנותקים שיושבים על סיר הבשר והרכב הצנמוד ומשיאים עצותעמי 11/02/2019 13:22הגב לתגובה זו7 0נראה אותם מוותרים על הרכב הצמוד שלהם לפני שיגידו לנו מה לעשות. , תחבורה ציבורית כושלת שלא פועלת בסופשים, מיסוי הגבוה בעולם על רכב ומה שנילווה אליו והאנשים האלו משיאים עצות לא רלוונטיות. מת להיפטר מהרכב, איך אגיע לעבודה ? איך אטייל בסופשים ?סגור
-
13.לסגור ב ישראל.דבר מיותר (ל"ת)שני 11/02/2019 13:21הגב לתגובה זו4 0סגור
-
12.מכורים לסיגריות וגם להגה עלויויו 11/02/2019 13:20הגב לתגובה זו3 0על מה אנחנו מכורים ומשם אפשר לחלוב אותנוסגור
-
11.קודם צריך ליצור תחבורה ציבורית אפקטיבית (ל"ת)חלם 11/02/2019 13:13הגב לתגובה זו8 0סגור
-
10.אתה נוסע על חשבון המדינה לא עולה לך כסף השבע לא רואה את (ל"ת)ליקר את הדלק 11/02/2019 13:13הגב לתגובה זו3 0סגור
-
9.החזירו משטרהלרון 11/02/2019 13:07הגב לתגובה זו1 0לרחובות העירוניים ולכבישים הבין עירוניים ההתעללות הבין אנושית(יריות מהלומות דקירות רציחות פגיעות בקשישים ועוד ועוד)וההשתוללויות בשיאם!סגור
-
8.העיקר מי שממליץ מקבל אחזקת רכב במשכורתככה 11/02/2019 12:57הגב לתגובה זו5 0חחחחחחחסגור
-
7.אני מבין שכבוד הנגיד נוסע באוטובוס (ל"ת)דודו 11/02/2019 12:56הגב לתגובה זו10 0סגור
-
6.הטמבלים קודם ייקרו את הנסיעה בפרטי ואחכ יחשבו על..ג 11/02/2019 12:53הגב לתגובה זו5 0שיפור תשתיות.סגור
-
5.המועצה/ המפלגה תמיד יודעת יותר טוב מכל הפרולוטריוןצבי 11/02/2019 12:48הגב לתגובה זו3 0המועצה/ המפלגה תמיד יודעת יותר טוב מכל הפרולוטריון הנבער, מה הכי טוב להם... (לנין). בנק ישראל אומר לכם רק - הלאה קומוניסטים, ממשיכי דרכו של לנין. חושבים שבסמכותכם להנדס לנו את החיים...סגור
-
4.במדינה נורמאליתיוסי 11/02/2019 12:48הגב לתגובה זו5 0קודם מציעים אלטרנטיבה בדמות תחבורה ציבורית יעילה וזמינה ורק אחר כך מייקרים את השימוש ברכב פרטי!סגור
-
3.במשבר הנפט 1973לרון 11/02/2019 12:48הגב לתגובה זו2 0אנשים בחרו יום הדביקו מדבקה עם היום הנבחר על חלון הרכב והיו אסורים בשימוש ברכב ביום שבחרו! אותה שיטה תוריד היום רכבים מהכבישים.סגור
-
2.אין גבול לטיפשותכוכב הצפון 11/02/2019 12:43הגב לתגובה זו9 0כלומר היות ומדברים הרבה בסלולר צריך להעלות את מחיר השיחה לעננים. היות ואוכלים הרבה לחם צריך להעלות את מחיר החיטה והקמח לעננים.. היות והרבה עושים רשיון נהיגה יש להעלות את רשיון הנהיגה למחיר של דירה חדשה. איזה הבלים נוראיים כתירוץ להמשיך להעלות את יוקר המחיה. בשביל זה לא צריך להביא נגיד חדש מארה"ב יש מספיק תומכי יוקר חיים בישראל. למה לא לדבר למשל על שיפור דרמטי בתשתיות התחבורה הציבורית שהיו מאפשרות תחבורה נוחה ומהירה ללא תקלות יומיומיות ברכבת ישראל..סגור
-
1.כי התחליפים שהמדינה מציעה לרכב הפרטי הם משהו משהו!מדינה פח 11/02/2019 12:39הגב לתגובה זו7 0אין רכבות אין מספיק אוטובוסים מוניות זה לעשירים אבל העיקר בואו נעלה את מחיר הנסועה ברכב פרטי, כי יש יותר מדי רכבים על הכביש.... איזה אלטרנטיבות בדיוק המדינה הדפוקה הזאת מציעה לאזרחים שלה? אז בואו נדפוק אותם משני הצדדים: אין תחבורה ציבורית = צריכים רכב פרטי = שישלמו יותר. גאונים אתם שם באוצר!סגור