הנהגים יוותרו על רכב פרטי? רפורמת המוניות מתרחבת
סבב נוסף של מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות יוצא לדרך - הפעם גם באזור הדרום. כמו כן, יוכנסו לראשונה מוניות באשכול בת ים-חולון
סבב נוסף של מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות יוצא לדרך. הפעם מדובר ב-8 אשכולות של קווים בבת ים-חולון, פתח תקוה רמלה-לוד, רחובות, נתניה, באר שבע וצפון הנגב. כך מעדכן היום (ב') משרד התחבורה כאשר הפעימה השלישית צפויה להתפרסם בחודשים הקרובים ותכלול בין השאר אשכולות של קווים בירושלים, ראשל"צ, נתב"ג, אילת ועוד. הפעימה הראשונה כללה מכרזים במחוז ת"א.
בסך הכל, כוללת הרפורמה הפעלה של כ-110 קווי מוניות שירות ב-23 אשכולות ברחבי הארץ והצפי הוא להכפלת מספר קווי מוניות השירות הקיימים כיום.
באשכול בת ים-חולון, יופעלו לראשונה מוניות שירות ב-6 קווים שיחברו את חולון ובת ים עם תל אביב, ראשון לציון הצפויים לשרת כ-300 אלף תושבים. הקווים החדשים ישפרו את הנגישות לאזורי התעשיה חולון, בת ים וראשון לציון-מערב, בתי החולים איכילוב וולפסון, תחנות הרכבת יוספטל, וולפסון ותל אביב מרכז והשלום; וכן למכון הטכנולוגי חולון והמכללה למנהל ראשון לציון, פארק פרס, סינמה סיטי, הקניונים ומרכזי הקניות, לטיילת ולחוף הים.
באשכול פתח תקוה והסביבה יופעלו תשעה קווים של מוניות שירות שישרתו כ-270 אלף תושבים. הקווים החדשים יחברו את פתח תקוה עם אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי שיב"א ומרכזי הקניות. במסגרת האשכול יופעלו שלושה קווי שירות חדשים שיחברו את ראש העין לאזורי התעשיה סגולה ועתידים, לתחנת הרכבת בראש העין ולקניון אבנת בפתח תקוה. קו חדש נוסף יפעל בין כפר קאסם לאזור התעשייה לב הארץ.
באשכול רחובות יופעלו שבעה קווי שירות, מהם שני קווים חדשים: קו מהיר לתל אביב, דרך כביש 431 וקו פנימי משכונות מזרח רחובות לתחנת הרכבת. אלו צפויים לשרת כ-400 אלף תושבים, וישפרו את הנגישות של התושבים לתל אביב, אשדוד, מזכרת בתיה, פתח תקוה ומרכז ביל"ו.
הקווים החדשים יסיעו את הנוסעים לאזורי התעסוקה באשדוד, צומת כנות, בילו סנטר וקרית אריה. כמו כן, הם ישפרו את הנגישות לאוניברסיטת בר אילן ולמכון ויצמן, לבתי החולים קפלן, בילינסון ואסותא אשדוד, לתחנות הרכבת יבנה-מזרח, רחובות וראשונים, וכן למרכזי הקניות, המרינה באשדוד והתחנה המרכזית בתל אביב.
באשכול רמלה-לוד פורסמו מכרזים לשבעה קווים שישרתו כ-145 אלף תושבים, וישפרו את הנגישות של תושבי רמלה-לוד לתל אביב, פתח תקוה, רחובות וראשון לציון. האשכול כולל חמישה קווים קיימים ושני קווים חדשים – קו פנימי ברמלה וקו מרמלה ללוד. קווי השירות ישפרו את הנגישות לאזורי התעשיה צריפין ורמלה, בית החולים אסף הרופא, תחנות הרכבת רמלה ולוד, מרכזי הקניות ולתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.
באשכול באר שבע וצפון הנגב, יופעלו שבעה קווים, מהם ארבעה קווים חדשים, שישרתו כ-550 אלף תושבים. הקווים החדשים ישפרו את הנגישות בין ערי הדרום, בהם באר שבע, דימונה, קרית גת, אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון. לראשונה יופעל שירות מוניות עירוני בבאר שבע, שישפר את הנגישות משכונות העיר אל אזורי התעסוקה, העיר העתיקה, מרכזי קניות והתחנה המרכזית.
קווי המוניות באשכול באר שבע וצפון הנגב יופעלו גם לאזורי התעסוקה באשקלון, קרית גת, נתיבות, שדרות, רהט ועמק שרה; לאוניברסיטת בן גוריון ומכון ויצמן; לבתי החולים סורוקה, וברזילי; לתחנות הרכבת בבאר שבע מרכז, דימונה, קרית גת ושדרות; ולקניון הנגב, קרית הממשלה וחוף הים אשקלון.
בנתניה פורסמו מכרזים להפעלת שלושה אשכולות: עירוני, אזורי ובינעירוני. בתוך כך, יופעלו 13 קווי מוניות שירות, שישרתו כ-250 אלף תושבים. הקווים החדשים ישפרו את הנגישות לאזור התעשיה הצפוני והדרומי בנתניה ובמערב הרצליה, למכללת נתניה, לבתי החולים לניאדו ומאיר, ולתחנות הרכבת בנתניה ובבית יהושע. כמו כן, הקווים החדשים ישפרו את הנגישות אל מרכז העיר נתניה ולתחנה המרכזית בתל אביב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.בהחלטבן 21/03/2019 08:13הגב לתגובה זו0 0אם תהיה באמת תחבורה ציבורית מתקדמת ומהירה וזמינה. היום זה גיהנום!!!סגור
-
1.השמאל והמבקר בוכים והימין בונה (ל"ת)המערכת 18/03/2019 10:25הגב לתגובה זו1 2סגור