קילו מלפפונים בארץ עולה 5.9 שקל ובגרמניה 2.3 שקל - הכיצד?

למה הפירות והירקות בארץ יקרים, ומה צריך לעשות כדי שנוכל לקנות אותם במחירים סבירים?
 | 

כשהייתי ילד, סיפרו לי שבארץ המחירים של בשר ושל מוצרי אלקטרוניקה גבוהים, אבל, בארץ לפחות הפירות והירקות זולים וטעימים.

בחו"ל, ככה אמרו לי, הפירות גם יקרים וגם לא טעימים. לפחות מהניסיון שלי, זה לא היה כל כך רחוק מהאמת. אני זוכר שכשהגעתי בפעם הראשונה לאמריקה, לטיול בר מצווה, גיליתי שאמריקאים כמעט לא אוכלים פירות וירקות כי ירקות זה דבר יקר ועם טעם של פלסטיק. אחר כך הגעתי לשוויץ וכמעט חטפתי שוק גם מהמחיר של המלפפון, וגם מהעובדה שמלפפון אחד יכול להאכיל משפחה בינונית במשך שבוע, אם היא מוכנה להסתפק במשהו שיש לו טעם של מים.

לפני כמה שנים, התגוררתי תקופה בגרמניה. הייתי גם בברלין, וגם בפרנקפורט, וגיליתי שגם גרמנים לא אוכלים הרבה פירות וירקות. אבל לא בגלל המחיר, וגם לא בגלל הטעם. פתאום גיליתי שאני יכול לקנות בחנות ליד הבית עגבניות ומלפפונים יותר טעימים מבארץ, ובמחיר לא יותר גבוה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נזכרתי בזה כשנכנסתי לסופר השבוע. קילו עגבניות ברמי לוי קילו עולה 4.90 שקל, וקילו מלפפונים 5.90 שקל. לצורך ההשוואה, נכנסתי לאתר של רשת סופרים גרמנית, וגיליתי שעגבניות עולות שם 89 אירו-סנטים, כ- 3.39 שקל, ומלפפונים עולים 59 אירו-סנטים, כ- 2.26 שקל.

בזמנו, ניגשתי לחברה, שהיתה אחראית על תחום המחירים בבנק המרכזי בגרמניה, ושאלתי איך הם הורידו את מחירי הירקות והפירות. היא ענתה לי שבגלל האיחוד האירופאי, בוטלו ההגבלות על ייבוא וייצוא של תוצרת חקלאית. בנוסף, האיחוד האירופאי ביטל את מכסות הגידול שהיו נהוגות, ובמקום זה, עברו לתת תמיכה ישירה לחקלאים ללא תלות בגידול שהם בוחרים לגדל. עכשיו, היא אמרה לי, מחירי הפירות והירקות יותר תנודתיים מכפי שהם היו פעם, אבל הם הרבה יותר זולים.

מאז שחזרתי לארץ אני כל פעם תוהה למה בארץ אי אפשר לעשות את אותו הדבר. נזכרתי בזה שוב, כשקראתי שהממונה על ההגבלים העסקיים מעוניינת לבחון את שוק הפירות והירקות כדי להבין למה המחירים כל כך עלו בשנים האחרונות. אבל לצערי, אני לא בטוח שהיא תצליח לעשות משהו בנידון.

כי בארץ, כתוצאה מחשש ממחסור במזון ומצורך למצוא תעסוקה לעובדים באזורי ספר, הוחלט בשנים שאחרי הקמת המדינה שיש להגן על החקלאים. וההגנה על החקלאים התבצעה בשתי שכבות. הראשונה, מגבלות על הייבוא, שכמעט ולא מאפשרות לייבא לארץ פירות וירקות. השנייה, יצירת מונופולים בכל רמה בדרך בין החקלאים לבין הצרכן - יש מועצות חקלאיות שמאגדות את החקלאים ושקובעות את מכסות הייצור. יש את תנובה שמשווקת את התוצרת החקלאית. ויש שלוש-ארבע רשתות מזון שמשווקות את הירקות והפירות לצרכן. אז נכון שהיום חלק מהרשתות רוכשות את הירקות והפירות ישירות מהחקלאים, אבל מכיוון שתנאי הסחר נקבעים על ידי המונופולים הקיימים, התוצאה היא שמי שמרוויח זה רשתות השיווק, בזמן שהחקלאים נשארים עם הכנסות שבקושי מכסות את ההוצאות.

האמת היא שאפשר בקלות לעשות בארץ את מה שעשו בגרמניה. צריך לאפשר ייבוא חופשי, ואפשר גם לפרק את כל המועצות החקלאיות, ולתת לכל חקלאי להחליט אילו ירקות ופירות הוא רוצה לגדל, וכמה. החקלאות בארץ מאד יעילה, ולכן היא תשרוד, ואפילו תפרח.

כדי להבטיח שזה אכן יקרה, וכדי לתת לה תנאים שווים לתחרות מול חו"ל, מגיע לחקלאים פיצוי בצורה של סובסידיה ישירה. בדיוק כמו בגרמניה. זה יהיה טוב לכולם, כי אם הסובסידיה הישירה תינתן באופן שהוא פחות או יותר יעיל, החקלאים ירוויחו יותר, והצרכנים ישלמו פחות. אבל איכשהו, יש לי הרגשה שזה לא יקרה. כי זה לא קרה עד עכשיו. אולי בקדנציה של הממשלה הבאה (זאת שיום אחד, אולי, עוד תקום)?


ד"ר אביחי שניר
המכללה האקדמית נתניה ובית ההשקעות אינפיניטי

תגובות לכתבה(101):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 82.
    סופרים
    יוסי 21/12/2020 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פה בארץ סופרים הכל במנות קטנות שימורים קטנים קוואקר קטן פירות קפואים שקיות קטנות בחול הכל גדול וזול פה מצאו שיטה להקטין הכל ושתשלם יקר הרי מה תעשה לא תאכל? וזאת הנדינה שלנו גנבים בני גנבים
    סגור
  • 81.
    אם היית נכנס לרמי לוי לפני חודש
    יעקב 02/12/2019 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז מחיר העגבניות היה 0.99 ומחיר המלפפונים גם 0.99 , האם היית כותב את אותם דברים?
    סגור
  • 80.
    כמה טוב בגרמניה (ל"ת)
    טמבלביץ' 30/11/2019 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 79.
    הכל נכון חוץ מסובסודיה
    מומחה לקנוניות 28/11/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק שוק חופשי. אם יבוא יותר זול מיצור אז נייבא.
    סגור
  • 78.
    מחירי פירות וירקות
    שלמה 27/11/2019 06:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תחילת הכתבה מציינת את איכות הירקות ומחירן הנמוך היה נכון עד שהליכוד עלה לשלטון והוריד את החקלאות לקרשים
    סגור
  • טען עוד
  • 77.
    ביבי שומר על הבסטונרים שקורעים לנו את הצורה. .
    AL 26/11/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי ביבי שומר על הבסטונרים שלא יפגעו במתח הרווחים הענקי שלהם. הם התמיכה שלו במרכז הליכוד.
    סגור
  • 76.
    הסיפור פשוט...
    אריק בר 24/11/2019 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הצרכן הישראלי עדין בשלב ה - " בוסר" , כדי שילמד מעמיתיו בחו"ל .מחיר גבוה - לא קונים. אם נדרש בכל זאת אזי מחפשים את הזול ביותר וקונים מעט .....לא משלמים כל מחיר...אבל זה המאפיין הבולט אצל הצרכן הישראלי . לא דוחה סיפוקים. זה נקרא פינוק .
    סגור
  • 75.
    חלם בהיתגלמותו
    מודיקו 24/11/2019 21:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מועצת החקלאים מונה 5000 פקידים(נותני שירות) על 10000 חקלאים ... כל 2חקלאים פקיד... המועצות מזמן הפכו לגוב לתומכים במימון האזרחים..., חבל אתם משניאים את עצמכם
    סגור
  • 74.
    ע"מ לקנות ירקות ופירות בזול
    ערבי 24/11/2019 20:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    צריך ללמד את היהודי מגיל קטן לא להיות חזיר בכסף
    סגור
  • 73.
    פירות וירקות
    רוני 24/11/2019 19:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דרוש שר חקלאות שייתאג לחקלאים שנירמסים על ידי רשתות השיווק כמו ייבוא מחול טומן בתוכו סכנות של אי פיקוח על המוצר כמו למשל ייהוא מהרשות הפלסטית באיזה מים משקים את השדות באיזה דשנים וריסוסים ייבוא גבינות מחול במה מאכלים את הפרות ראה פרה משוגעת
    סגור
  • 72.
    תגובה
    עופר 24/11/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בליטא זה עולה קילו מלפפונים 2שקל
    סגור
  • 71.
    בשוק רמלה 3 ש"ח. קילו מלפפונים
    עפר מרגולין 24/11/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשבוע שעבר הייתי בשווקים שונים. ובשוק רמלה מבחר פרות וירקות יפים בחצי המחיר משוק הכרמל שוק התקווה רוב הפרות והירקותת ב3 ש"ח לקילו
    סגור
  • 70.
    אולי די כבר עם הכותרות הילדותיות האלה?
    נמאסתם 24/11/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שיהיה לנו שקט ביטחוני כמו בגרמניה נוכל למכור מלפפונים גפ בשקל. יותר מדי עיתונאים יותר מדי תקשורת
    סגור
  • מה הקשר ???? (ל"ת)
    אריק בר 24/11/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 69.
    מה זה הכיצד פה כולם גנבים
    יאקי 24/11/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנבים
    סגור
  • 68.
    חשוב ביותר! סופסופ מישהו מדבר על מחירי הפירות והירקות
    שעלו בצורה מפלצתית 24/11/2019 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוועתיים
    סגור
  • 67.
    לובי של החקלאים
    יעלולה 24/11/2019 15:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולם גוזרים עלינו קופון. במיוחד הרשתות הגדולות. מצער שאנו עם לא מחונך. לו היינו מחרימים רשת שאינה מורידה מחירים והיינו מוכנים גם ליסוע 30 ק'מ לכל כיוון, אזי לא היינו מגיעים למצב המגיש, שכולם עושים קופה עלינו.שלא לדבר על לוביסטים בשכר שדואגים לחקלאים המאורגנים.
    סגור
  • 66.
    כשרות מושחתת
    רוני קורן 24/11/2019 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כי בגרמניה אין משגיחי כשרות אוכלי חינם, שגם צריך לשלם להם משכורת עתק וגם לוקחים לעצמם מעשר יעני בשם הדת...
    סגור
  • בגרמניה אין כשרות
    יקי 24/11/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אבל אנטישמיות יש ויש. גם בישראל יש אנטישמיות. והרבה. למה לפני 30 שנה היה זול עם הכשרות? אולי כי אז לא היו רשתות מונופוליסטיות?
    סגור
  • 65.
    הכיצד??? משהו בדרך דופק אותנו חזק בתחת בלי וזלין (ל"ת)
    נועם 24/11/2019 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    כל הכבוד לאיחוד האירופי
    אפי 24/11/2019 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בארץ צריך לתמוך בחקלאות ובחקלאים ישירות כדי שימשיכו בעיבוד הקרקע. במקביל לאפשר יבוא שבהאתאם למחיר היבוא תהיה תמיכה לחקלאים שתאפשר למכור גם תוצרת מקומית בהתאם ליכולת הגידול בעדיפות ראשונה.
    סגור
  • 63.
    האדמה הממשלה
    אזר 24/11/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא לא מאפשרת לעבריינים בדרום להבריח מעזה חחחחח
    סגור
  • 62.
    פירות וירקות (ל"ת)
    מלי 24/11/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    החקלאים מוכרים לרשתות ב1 ש"ח והן מוכרות לנו ב 10ש"ח
    נ 24/11/2019 12:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ואתה רוצה לסבסד את החקלאים??? למה שלא נעשה חוק שמגביל את רווח הרשתות
    סגור
  • 60.
    ריסוס מסרטן
    יקרות מלאות ריסוס 24/11/2019 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הירקות בארץ מלאות כימיקלים מסכימים ורד בגלל שהמגדלים רוצים מקסימום הצלחה וגדולה מהירה ולא מעניין אותם ה רעלים שמרססים בירקות והילדים ואנחנו נורעל
    סגור
  • 59.
    5 אתה טועה.כבר שנים שמרכיב הביטחון יורד הבעיה בשחיתות
    אריק 24/11/2019 11:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הרבה מאכרים וידיים עוברות בין השטח לשולחן .
    סגור
  • 58.
    הסיטונאים הגדולים עושים ככל העולה בראשם.
    עמי 24/11/2019 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגובים את רוב הרווח, צריך לטפל בהם.
    סגור
  • 57.
    והעיקר שאין אינפלצייה!!!,כשהכל יקר רצח!!! (ל"ת)
    yaron 24/11/2019 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    אבל מה נעשה בלי המונופולים של החקלאות?
    אבי 24/11/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי יקח כסף מהחקלאים והצרכנים ולא יעשה כלום בתמורה?
    סגור
  • 55.
    הסוחרים הגדולים חברי מרכז הליכוד גוזרים קופון עלינו
    צביצ 24/11/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדינה מושחתת, השחיתות מתחילה מהראש. עלי ביובי ו55 המושחתים, גוש חוסם גקמוקרטיה. בלוק על ראש החברה ישראלית.
    סגור
  • 54.
    מדינה של גנבים
    אבי 24/11/2019 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    היהודים הם המקור לגנבים
    סגור
  • 53.
    כשרות, ביטוח לאומי לאלה שלא עובדים מבחירה.
    חחח 24/11/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תפסיקו להשוות בין ישראל לחו"ל. רק בגלל הכשרות ואח"כ צוללות, אנחנו משלמים יותר ומקבלים פחות. להוסיף לזה את מקום ישראל במדד השחיתות בעולם והרי נוסחה פלא מנצחת למה אצלנו יותר יקר.
    סגור
  • 52.
    קשקשנים
    לא צריך להיות חקלאי 24/11/2019 08:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חפרתם על מחירי המלפפונים והעגבניות אבל בחו"ל הסופרים יש גם ירקות שגדלים בגידול הידרופוניקה מלפפונים והעגבניות שגדלים במים עם טעם של מים..פיכס.. אגב הגידול מתאפשר בכל תנאי מזג אוויר ולכן ניתן למכרו בזול. חפרתם.
    סגור
  • 51.
    למה המחירים גבוהים יותר כי אפשר
    אלי 24/11/2019 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשיש שר חקלאות באמת דפוק ששום דבר לא מעניין אותו רק מתנחלים וכל השאר שימותו. כל אירופה יותר זולה בהכל בשר ירקות פירות וכל השאר
    סגור
  • 50.
    שניר בטעות תולה את האשם בממשלה שלא מסבסדת
    לילי 24/11/2019 08:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוק משוכלל (חופשי) לא זקוק לסובסידיות . סובסידיות מונעות הורדת מחירים ויעילות . יש לשנות את החוקים כך שיתאפשר לחקלאים להתאגד לקבוצות קטנות ויעילות . יש ליצור רשת מידע כדי שכל חקלאי יוכל לתכנן את הגידול ולדעת מה הביקוש ומה ההיצע בעתיד הקרוב -
    סגור
  • 49.
    השוואה בין ישראל לגרמניה
    נתי 24/11/2019 07:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל השוואה מהסוג הזה היא,דימגוגיה. השוואה אמיתית היא בין שני דברים דומים עם תנאים דומים. כדי לשנות תנאים יש לשנות עוד כמה דברים. כמו: צורת מישטר. טופוגרפיה. שכנים וכו. אולי נשווה את שכירות הדירות בין ברלין לתל אביב?
    סגור
  • 48.
    כל המדינה מונופול ושחיתות אין אמון במערכת (ל"ת)
    ביהמש מושחתים 24/11/2019 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    למה המחירים גבוהים ? כי ניתן לגנוב !!!
    אחד 24/11/2019 07:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחודש האחרון התפרסם שאין חמאה כי זה לא כדאי לתנובה , אבל באותו פסקה היה כתוב שמחירי חמאת תנובה בקנדה זולים מהמחירים בישראל. ומחאת הקוטג. הדוגמא הכי קיצונית. כל מוצרי איקאה מיוצרים באירופה ונמכרים בכל העולם. למה המחירים בארץ כפולים במחיר. כי ניתן לגנוב !!! הייתי יכול לכתוב בקלות 500 עמודים על מחירים בארץ ובעולם. והמסקנה תמיד הייתה אותו הדבר.
    סגור
  • 46.
    למה למה למה
    מתושלח 24/11/2019 06:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה, יוקר המחיה בארץ אולי הכי גבוהה בעולם,מה מעניין מלפופנים כאשר הדירות יקרות יותר ממנהטן. שישחררו את האדמות שלנו.תנו לצעירים אופק.
    סגור
  • 45.
    חקלאים תאיקונים
    רם 24/11/2019 06:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה לי שנכון לקבוע שבישראל יותר יקר על סמך השוואה מקרית אבל מה שבטוח זה שהחקלאים לא מתעשרים מהחקלאות
    סגור
  • 44.
    כמה אי דיוקים בכתבה אחת
    שמעון 24/11/2019 05:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהתחלתי לקרא את הכתבה רצתי מיד לבדוק את תאריך הכתבה! תנובה לא עוסקת במסחר בירקות כבר 15 שנה אין בישראל מכסות על גידול ירקות ופירות כבר 25 שנה מהיכן אתה מושך את כל העובדות השגויות? ביצעת מחקר לפני שכתבת? חוץ מזה, חוץ מגרמניה, רוב המדינות באירופה הפסידו קשות מהסרת ההגבלות לגידול ירקות ופירות ואם אנחנו נבחר בשוק חפשי זה יהיה הסוף המר של החקלאות בישראל. החקלאות בישראל מונעת גם מהביטחון, ריאות ירוקות, עצמאות כלכלית ובעיקר שמירה על שטחים שלא יתפסו ע:י כל מיני חוליגנים שמשטלתים על כל חלקה טובה ומזניחים ולא מגלדים בה כלום.
    סגור
  • 43.
    אלכ דוקטור
    מדינה מסריחה 24/11/2019 05:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צריך לדעת שהחקלאי הוא הכי אומלל החזירות זה בסופר וברשתות השונות עגבניה יוצאת בחצי שקל מהחקלאי ורמי לוי שיושב ומפליץ במשרד ממוזג מרויח עליה 4 שקלים
    סגור
  • 42.
    לשמור על חקלאות
    רותי 24/11/2019 05:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקלאות מקומית,חובה. לשמור על עצמאות וכן,ציונות. כל זה בסיסי מאד. אין סיבה שהחקלאים לא ירוויחו היטב. יש לפרק את הבולשביזם השליט .וכן,במידת הצורך לסבסד חקלאות נדרשת. לא ליבוא מהאוייב הטורקי והעזתי. חרפה.
    סגור
  • 41.
    אם ככה אז זה לא החרדים שמוצצים את המדינה (ל"ת)
    ארי 24/11/2019 00:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    אל תקנו לא מבין על מה הבכיינות ? (ל"ת)
    יעקב 24/11/2019 00:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    קניתי השבוע מלפפונים ברמי לוי איילון ב-3.90 ש"ח (ל"ת)
    אאל"ט 23/11/2019 23:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    בננה בשוק עולה 5 שח
    תקנו בשוק 23/11/2019 23:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במכה ושופר סל עולה 11..למה ?ככה שלא לדבר על עגבניות מתורכיה ב7 שח
    סגור
  • 37.
    אין דבר פחות אקולוגי וחיובי מאשר ייבוא חופשי
    אבי 23/11/2019 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ייבוא חופשי כמו שהקטבה מציעה יוריד אץ הרמה של האוכל שיטייל מרחקים גדולים בעזרת דלקים מזהמים וייצר ריכוזיות גבוהה יותר של שטחי גידול ענק דבר שיעשה לנו ירקות מגעילים כמו בארצות הברית
    סגור
  • 36.
    דיקטטור
    המהפכן 23/11/2019 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שיעלם לנו מהחיים כל המחירים ירדו דרסטית
    סגור
  • 35.
    תעודת כשרות מעלה את המחיר בעשרות אחוזים
    דני 23/11/2019 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם מי שלא מעוניין בכשרות גבוהה נאלץ לשלם את המחיר
    סגור
  • 34.
    זה מהיש
    חקלאי 23/11/2019 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאן משלמים ב 7 מעמ וגם לשר החקלאות יש חלק מרמה ושוחד והקלינט משלם
    סגור
  • 33.
    דחוף לעוף מכאן
    קימברלי 23/11/2019 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי והייתי יכולה לעוף מהמדינה המושחתת הזאת
    סגור
  • 32.
    בישראל נוכל מושחת מנהל את המדינה לעומת מרקל ההגונ (ל"ת)
    צדק 23/11/2019 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    כשלחקלאי "המסכן" יש אפשרות....
    איילת 23/11/2019 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למכור ללא ליווך. הוא מתחזר בדיוק כמו הרשתות הגדולות ומשווה את המחירים אליהם. עם של גנבים וחזירים שראוי לכל מנת אנטישמיות שמופנית כלפיו
    סגור
  • 30.
    פשוט תבדוק כמה ידיים עובר...
    אסי 23/11/2019 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלפפון
    סגור
  • 29.
    אצלנו כולם גנבים וגרידיים. (ל"ת)
    בתינ 23/11/2019 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    לא מדוייק
    דוד ש 23/11/2019 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנת 2008 היו בארץ כ 65000 חקלאים (כך קראתי ומקווה שאיני טועה). כמה יש היום ?
    סגור
  • 27.
    גם באנרגיה ירוקה
    ברכה 23/11/2019 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרמניה מובילה בגדול על ישראל גם באחוזי השימוש באנרגיה ירוקה . כל זאת בהיותנו ארץ שטופת שמש כל השנה . פשלה אמיתית בדאגה לבריאות הציבור .
    סגור
  • 26.
    התשובה פשוטה מדינה של גנבים שמלאה בפרזיטים
    חכם 23/11/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    8 מליון תושבים 2 מליון ערבים 2 מליון דתיים 2 מליון ילדים מליון מובטלים חצי מליון זקנים וחצי מליןן מחזיק את כל זה ממש פשוט
    סגור
  • 25.
    תלוי איפה אתם קונים
    קונה 23/11/2019 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי בת"א זה עולה ככה פראיירים ,חושבים שמה שיקר הוא הכי טוב, בסופרים מחוץ לת"א עולה פחות ,בערך 2 3 ש"ח לקילו.
    סגור
  • 24.
    דע שבאנגליה יש פירות מישראל
    אבנר 23/11/2019 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה יותר טעימים ויותר זולים איך ייתכן שמשאירים לנו את הבררה ויותר יקר? -כפי שציינת המונופולים במילים אחרות המאפיה שמקפיצה מחירים ומייצאת את הסוג א' לחו''ל במקום לנו.
    סגור
  • 23.
    למה ללכלך?
    אסף שדמי 23/11/2019 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום שישי האחרון קניתי מלפפונים נהדרים בשקל תשעים בשופר סל.
    סגור
  • 22.
    נראה רעיון טוב אבל..
    נראה רעיון טוב אבל.. 23/11/2019 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מעולה אבל כשיש ראש ממשלה מושחת שעסוק בכיסוי תיקי השחיתות והמרמה שלו וחברי כנסת ושלטון שרואים לנגד עיניהם רק הישרדות פוליטית וכיסא הלוואי שמישהו יוכל להביא לקידום תכנית שכזו עבור החקלאות הקורסת ונעשקת בארץ
    סגור
  • 21.
    למשיהו פה בכלל אכפת מהאזרחים?
    א 23/11/2019 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט בושה. אנשים כל היום בפקקים , לא רואים את הילדים , מרוויחים חרא , משלמים על גן חרא 3400 ש"ח בחודש . בושה!!
    סגור
  • 20.
    אם אמרת שמי שמרוויח בארץ זה רשתות השיווק...
    אלפא 23/11/2019 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז איך יבוא חופשי ימנע מהם להרוויח ויוריד את המחיר?? אם הם גוזרים את הקופון השמן ביותר, הם ימשיכו לגזור את אותו הקופון לפחות על התוצרת המיובאת...
    סגור
  • 19.
    מחירי הירקות בארץ
    חנוך 23/11/2019 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא החקלאים זה החזירות של המוכרים זה כל ההבדל
    סגור
  • 18.
    תורידו את מחיר המים
    אנונימי 23/11/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחר כך לפתוח את השוק , לשוק חופשי.
    סגור
  • 17.
    הסיטונאים עושים קופה
    חזי 23/11/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החקלאי מוכר מקסימום בשני שקל לסיטונאי הסיטונאי לפי ראות עיניו מוכר לבעלי החנות לפחות בארבע שקלים .
    סגור
  • 16.
    דמגוגיה - ברמי לוי 3 של… (ל"ת)
    דייק בבקשה 23/11/2019 18:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    אם יהיה באמת שינוי בממשלה חדשה
    בן 23/11/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי סיים תפקידו אחרי כתב אישום חמור ואם יהיה שינוי אז באמת ביבי קפטליסט מהגדולים שראו במדינה בעקרון של דבר הוא היה בעד העשירים ודעתו הייתה לשמור על העשירים שלא יברחו לחול לכן המונופולים בארץ חגגו הגיע הזמן שוק פתוח ללא קומבינות
    סגור
  • 14.
    כלומר: להפקיר את החקלאים ולבזבז מטבע זר?
    סתם אחד 23/11/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שתהיה כאן מלחמה נצטרך כל גרוש!
    סגור
  • 13.
    שהרבה בהולנד
    ישראלי 23/11/2019 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפירות והירקות שם טעימים בהרבה יותר, נראים טוב יותר ולא יקרים יותר. מה גם שמרוויחים שם יותר.
    סגור
  • 12.
    מחיר
    צדק 23/11/2019 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא נכון בדקו אצל ירקנים תבואו לרשת ויקטורי רק 2.9 לקילו במבצעים יום שלישי מגיע ל2 שקל ואפילו פחות
    סגור
  • 11.
    באושר עד
    אלי מחיפה 23/11/2019 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באושר עד עגבניות ומלפפונים 2.90.
    סגור
  • 10.
    את התוצרת הטובה מיצאים לחו"ל, ומשרד האוצר מקצץ
    אמיר 23/11/2019 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחקלאים את מכסות המים.שייצרו פירות וירקות בלי מים זאת התיעלות בסוף ייצרו 0 פרות ו 0 ירקות עם 0 מים.משרד האוצר הורס כל דבר טוב שמנסים לעשות במדינה.בגלל שיש לו הסתכלות באספקט צר, כמה זה עולה לנו היום ולא מסתכל על כמה עולה האלטרנטיבה.מסכים לגמרי עם הכותב אבל אף אחד במדינה לא חושב רחוק רק לטווח קצר.הורסים לנו את המדינה.ממשלות מתחלפות אבל האו צר תמיד ניש אר.
    סגור
  • 9.
    חקלאים
    דני 23/11/2019 18:08
    הגב לתגובה זו
    15 0
    שאלה: מדוע אם כך גם כאשר קונים ישירות מהחקלאים המחיר עדיין גבוה ביותר?
    סגור
  • כי החקלאי מנסה לכסות את ההפסדים
    הרצל 24/11/2019 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החקלאים רובם על סף הפסד. אז אם בא מישהו לקנות ממנו הוא מקבל תוצרת טרייה במחיר קצת יותר נמוך מהסופר כדי לכסות על ההפסדים. אבל אם יתנו לכל החקלאים למכור באופן ישיר אז תיהיה תחרות בין החקלאים ואז המחיר ירד שתקנה מהחקלאי.
    סגור
  • מאוד פשוט
    גל 24/11/2019 04:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סחורה שנתפסת כיותר טרייה ואיכותית מצריכה מחיר בהתאם...ולמה למכור אותה בפחות מהרשתות? גם ככה יהיה ביקוש...
    סגור
  • בכל זאת יהודים
    בזיל 23/11/2019 22:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אפשר כבר לגזור עליך כמעט את כל הקופון אז למה לא?
    סגור
  • 8.
    מדינה של גנבים
    דליה 23/11/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    24 11
    כאשר הממשלה מושחתת וראש הממשלה מתנהג כמו חזיר דיקטטור זה פרצופה של המדינה . כולם גונבים רק החקלאי מסכן מקבל כמה פרוטות.
    סגור
  • כך בדיוק נשמע פח זבל חלאה שמאלני (ל"ת)
    יעקב 24/11/2019 00:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כשלא יהיה את ביבי סוף סוף
    דרעי 23/11/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    16 21
    יוקר המחיה ירד.
    סגור
  • כשלא יהיה את נתניהו יהיו ניסנקורן ועמיר פרץ
    רק 24/11/2019 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והם בטח ידאגו שלא יהיו מועצות חקלאיות...
    סגור
  • רוצה להזכיר לנו מה היה המחיר בתק' רבין / פרס ז"ל?
    יובל 24/11/2019 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה נשמע כרובוט העתק הדבק.
    סגור
  • אידיוטים כמוך ישארו גם אחרי שתיעלם המדינה בגלל אידיוטים (ל"ת)
    יעקב 24/11/2019 00:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נכון. בגלל ביבי
    צנון 24/11/2019 00:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוקמה תנובה וגם כל המועצות התכניות. בדיוק בגלל ביבי אנחנו משלמים ביוקר כי ב 1948 כשהוא נולד ההסתדרות ומפאי נלחמו בחירוף נפש נגדו שיעשה מה שעשו בגרמניה ב 2010 אבל מה לעשות כבר אז לא הצליחו עליו
    סגור
  • ביבי המושחת
    אירית 23/11/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שביזבז מיליארדים על בחירות מיותרות כדי להציל את התחת המושחת שלו, ייקח הרבה זמן למלא את הקופה שוב ולעשות מהלכים כאלה שייטיבו עם החקלאים ועם כלל הצרכנים.
    סגור
  • 6.
    מאמר מדויק וראוי שיטמע
    נתן 23/11/2019 18:04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בקרב הצרכנים והמנהיגים.
    סגור
  • חקלאות
    אראל 24/11/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום דיוק אין כאו ולא מבין בכלל בחקלאות מי שכתב את זה
    סגור
  • 5.
    למה המחירים בארץ יותר יקרים ?? זה ממש פשוט ! ביטחון!!!!
    הצלף 23/11/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
    4 15
    אם בכל מקום בעולם תקציב הבטחון של כל מדינה היה מחצית מתקציב המדינה גם להם המחירים היו יקרים אין מה לעשות אנחנו נמצאים בארץ שתקציב הבטחון רגיש מאוד ואי אפשר להוריד אותו אם נוריד ניפגע קשות בחיי אדם ובכלל בסכנת קיומה של הארץ הזאת ואני מתפלא על הכתבים שבוכים שהמחייה כאן יקרה ואיש לא מבין למה
    סגור
  • גם כשרות. גם עלוקות צריכים לגזור קופון (ל"ת)
    אני 24/11/2019 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא נכון
    בני 24/11/2019 07:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציב הבטחון ממש לא חצי מהתקציב הכולל. הרבה פחות
    סגור
  • תקציבית
    פנסיה 24/11/2019 00:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כל הסיפור. מפאי החליטה שעובדי המדינה והשרות הציבורי יקבלו בוחטות ואת מחיר פופוליזם הבולשביקי אנחנו משלמים עד היום ונמשיך לשלם עד שכל הדור הזה ילך לקבר
    סגור
  • תקציב הביטחון
    איציק 23/11/2019 23:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקירי תקציב הביטחון בעיקרו משכורות ופנסיות
    סגור
  • צודק בגלל זה צריך לברוח מכאן
    לים 23/11/2019 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עתיד בישראל
    סגור
  • רחוק מלהיות מדוייק.
    ta 23/11/2019 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציב הביטחון הוא פחות מ70 מיליארד ,התקציב הכללי מעל 400 מיליארד.לכל מדינה יש תקציב ביטחון גבוה והאחוזים בערך כמו בארץ.גם אם תקציב הביטחון היה נמוך 30 אחוז אז יוקר המחייה היה בשמיים כי זה רצון הממשלה
    סגור
  • תפסיק להקיא את כל מה שמרגישים אותך
    המטרה 23/11/2019 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציב הבטחון בשנים האחרונות רק הולך וקטן (באחוזים מהתוצר הלאומי)...הכסף הגדול הולך להסכמים קואליציוניים (חרדים, התנחלויות, ג'ובים לחברי מרכז וכו')....מדינת ישראל יכולה להגן על עצמה מצויין עם תקציב הבטחון הקיים לקיים חיי רווחה נאותים לכלל האזרחים , רק אם תהיה פה ממשלה חברתית אמיתית ולא מושחתת
    סגור
  • 4.
    סובסידיה זה מתקציב= הגדלת מיסוי. ביטול מתווכים , רגולטורים ומועצות חקלאיות= פחות ג'ובים
    הרצל 23/11/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה למה שכלום לא יקרה. הכי פשוט להטיל מיסים עקיפים על 10 מיליון צרכנים
    סגור
  • 3.
    כל נאד חי במגורים שעולים מיליונים
    חושם 23/11/2019 17:17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אז מאיפה בא הכסףהגדול ? מעבודה? קצת אבל הרוב משוד כזה או אחר...תבדקו לבד ותמצאו שאין כמעט מוצר צריכה (ולא רק) שאינו עולה בעשרות אחוזים על מוצר דומה בחו'ל . למה נפלתם רק על המלפפון המסכן?
    סגור
  • 2.
    לא נכון.קילו מלפפון בגרמניה באורך 30 סמ שטענו החיים שנש (ל"ת)
    רובי 23/11/2019 17:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    לא יקרה שום דבר שהוא לטובת הצרכן גזלנים כולם (ל"ת)
    אזרח 23/11/2019 14:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות