700 אלף עובדים במגזר הציבורי - חלק מהם מרוויח יותר מדי; חלק מהם מיותר - קיצוצים הם חובה

שכבת שמנת של עשרות אלפי עובדים ותיקים במגזר הציבורי שותים את הקופה הציבורית הן במשכורת והן בפנסיה שמנה ומוקדמת. ומה נשאר למגזר הפרטי - לא מספיק
 | 

לפני מספר שבועות בעיצומו של משבר הקורונה, ראיתי על המרקע את עו"ד רועי כהן  נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. הוא התלונן, כעס על הממשלה, טען שלרבבות עצמאיים אין כסף, ומה שהמדינה נותנת זו בדיחה. מולו עלה לשידור שאול מרידור, ראש אגף התקציבים, שהיה מאוד רשמי ומכובד. כהן, מנגד השתלח ותקף ואמר במילים אחרות "איך אתה רוצה שנגמור את החודש עם 6-7 אלף שקל כשיש את כל ההוצאות, איך אתה לא מתבייש בתמיכה שנתתם לנו בשעה שאתה מקבל 50 אלף שקל".

זו היתה מכה מתחת לחגורה, ולמרות שמרידור כנראה לא מרוויח 50 אלף שקל, השכר שלו לא מאוד נמוך מכך. האמת שעם כל ההטבות, אז כן - יש מצב שעלות המעביד מתקרבת ל-50 אלף שקל. כהן צדק - אין שוויון בין המגזר העצמאי למגזר הציבורי. אין כמובן שוויון בין המגזר הפרטי לציבורי. זה צף בשעת משבר - כולם צריכים לקחת חלק בנטל, לא רק העצמאיים, לא רק השכירים.

יש הרבה יותר שומן במגזר הציבורי - בפקידות הבכירה, בשופטים, ברופאים, בצבא. מניח שאתם מכירים את המספרים - יש אלפים רבים  (וכנראה רבבות) במגזר הציבורי שעלות שכרם מעל 100 אלף שקל בחודש, ויש כמות גדולה יותר של אנשים שיש להם פנסיה שערכה מיליונים רבים. האם זה הגיוני שרופא בכיר, שופט, יוצא לפנסיה אחרי שכר של 100 אלף עם חבילה של מעל 10 מיליון שקל. האם הגיוני שקצין משתחרר לפנסיה מוקדמת עם פנסיה ששווה כמה מיליונים טובים וקצבה שוטפת שהיא לא רחוקה מהשכר שהיה לו לפני שהשתחרר (בגיל מוקדם)?
        
חוסר השוויון מקומם 
"אל נא תשאלו מה המדינה יכולה לעשות למעני, שאלו מה אני יכול לעשות למען המדינה שלי", אמר נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי שנרצח במהלך כהונתו. באופן כללי, לרוב, הוא צודק. כדי להקים ולתחזק מדינה, על הפרט לתמוך בחברה, לתת מעצמו למען "גדולתה של רומא", כפי שאמר השחקן ריצ'רד האריס, ששיחק את הקיסר בסרט גלדיאטור. אבל עכשיו אנחנו בכלכלת קורונה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עכשיו לא רק שאני צריך לשאול מה המדינה עושה בשבילי - אני חייב את זה. אז מה הבעיה? הבעיה היא כפי שאמרו לפניי - המדינה לא נאמנה. היא מבקשת מהסקטור הפרטי, היצרני, זה שמייצר את מרבית ההכנסות למדינה, לממן הסכמים קואליציוניים במיליארדים, לממן תוכניות ציבוריות כושלות או חילוצים של ענקי תעשייה, מסחר ותעופה, לשרת בצבא ובמילואים או כל דרך אחרת שבא אנו נקראים לדגל. 

אבל כשהמדינה צריכה לדאוג לשכבה שדואגת לה יותר מכל, כלומר למעמד הביניים, זו שמשלמת הכי הרבה מסים, היא נעלמת. מתאדה מהשטח יותר מהר ממים שנשפכים ביום קיץ במדבר. אז פלא שבעלי העסקים זועקים גוועלד? פלא שמדינה מכריחה אותך לשלם מסים אבל לא מאפשרת לך בימים רגילים לקבל דמי אבטלה, או השלמת הכנסה באם העסק קורס. 

למרות הטכנולוגיה, הסקטור הציבורי רק הולך ומשמין
הקריאות הגוברות לקיצוצים בשכר של המגזר הציבורי הן מוצדקות. מאוד. באוקטובר 2019 השכר הממוצע במשק עמד על 10,500 שקלים. ב-2018, השכר הממוצע במשרדי הממשלה עמד על למעלה מ-16.5 אלף שקל. כלומר פער של קרוב ל-60%. 

למרות ההבנה של ראש הממשלה כי גודלו של השירות הציבורי הוא גיבנת מתמשכת על תקציב המדינה - משל האיש הרזה הסוחב את השמן - ולמרות השיפורים הטכנולוגיים המאפשרים דווקא להקטינו ולחתוך בשומנים הפקידותיים חסרי המשמעות, מאז 2009 הייתה דווקא עלייה של 15% במספר המועסקים בחברות הממשלתיות וכיום מספר העובדים עומד על 35,620 עובדים. 

מישהו יכול לומר למה בעשור שהתבטא בפיתוח מואץ של פתרונות טכנולוגיים להמונים, הממשלה עוד לא התגברה לגמרי על הפקס? או למעלה היא מממנת ביודעין אבטלה סמויה של רבים מדי במחירים גבוהים מדי. ויותר מזה, בזמן שחבריהם מהמגזר הפרטי בקושי מקבלים פתרונות למשבר הקורונה, החברים המדושנים של המגזר הציבורי, לדוגמה בתחום החינוך, שבו מועסקים כ-130 אלף עובדים, כבר הודיעו שלא יעבדו בקיץ יותר מ-9 ימים. 

ההירתמות למען ילדי ישראל מעוררת השראה. אם ככה נראה הגוף שמייצג את אלה שאמורים להנחיל לילדינו אהבת אדם והישענות הדדית בתקופה שלאנשים אין איך לקנות אוכל - דיינו. האיום הזה של ארגון המורים, אם יתממש, יכול להוות פגיעה נוספת ביכולת שלנו לצאת מהמשבר. אם אנשים לא עבדו, איך הם יממנו קייטנות? איך הם יצאו לעבוד אם אין להם מסגרת לשים את הילדים. 

מה הנתונים בתקציב אומרים
במשבר הזה שפוקד אותנו, ישנם כבר מיליון ישראלים ללא עבודה, מרביתם הגדול בחל"ת - שמביא עמו חוסר ודאות לגבי המשך הביטחון התעסוקתי אצל חלק משמעותי מהמחול"תים. מרביתם מהסקטור הפרטי. מדובר בכ-25% מכוח העבודה במדינה. 

בין אם באמצעות חברות ממשלתיות, משרדי הבריאות, החינוך, הביטחון וביטחון הפנים, שירותי החוץ, הממשלה היא המעסיקה הגדולה ביותר במשק בפער ניכר. הממשלה מעסיקה בהסכמים קיבוצים והסכמים פרטיים כ-700,000 עובדים, שהם קצת פחות משישית מסך כוח העבודה במדינה. 

מרבית המשרדים המשמעותיים שציינו מוחרגים מראש בשל היותם משק לשעת חירום (מל"ח). כך שהביטחון התעסוקתי לא נפגע, מה גם שאלה שנפגעו כעת, מרביתם יחזרו לעבודה בתום המשבר בשל ההסכמים הקיבוציים. 

בקרב עובדים המועסקים ברצף באותו דירוג משנת 2009 ,שכרם הממוצע של האקדמאים המועסקים בהסכם קיבוצי עלה ב-104% בעשור האחרון, לעומת עליה של 67% בקרב מקביליהם בדירוג המינהלי. בנוסף, מתוך אוכלוסיית העובדים המתמידים, שכר הפרקליטים ועובדי רשות המסים גדל באופן משמעותי בהשוואה ליתר עובדי משרדי הממשלה.

עוד עולה כי החלק של המשכורות במגזר הציבורי הוא קצת למעלה מ-184 מיליארד שקלים, שהם מהווים מחצית מתקציב המדינה נטו - זהו הסכום המשולם ישירות על שכר בשירות המדינה, בצירוף תשלומים אחרים, המושפעים מגובה השכר במגזר הציבורי. 

על פי נתוני 2018 ניתן לחלק סכום זה לשלוש קטגוריות שונות לפי סוג ההוצאה. הראשון הוא שכר ישיר, המגלם הוצאות שכר של עובדי מדינה, עובדי הוראה בחינוך הרשמי המועסקים ישירות על ידי משרד החינוך, עובדי מערכת הביטחון וגמלאים.

השני הוא שכר עקיף, המגלם הוצאות שכר של עובדי ההוראה שאינם מועסקים ישירות על ידי משרד החינוך אך מתוקצבים על ידו, וכן השתתפות בתקציב ההשכלה הגבוהה. השלישי, הוא מושפעי שכר, המגלם רכיבים הצמודים לשכר ומושפעים ממנו, כגון סל הבריאות והשתתפות בגביית דמי ביטוח לאומי.  

כ-75% מעובדי משרדי הממשלה מועסקים במסגרת של הסכמים קיבוציים. שני הדירוגים הנפוצים ביותר בהסכמים קיבוציים אלו הם הדירוג המינהלי ודירוג האקדמאים במדעי החברה והרוח. בשני דירוגים אלו יחד מועסקים כ-50% מעובדי משרדי הממשלה. זאת אומרת שההוצאות פר עובד עולות משמעותית. 

נמאס. נמאס. נמאס.
באופן עקרוני, לא ניתן לכמת בכסף את איכות השירות שניתן לאזרחים. כך שאי אפשר לקבוע כמה כסף מכניס השירות הציבורי. אפשר לומר אם השירות חסכוני ויעיל או שלא, אפשר לבדוק אם משתמשים בכספים כראוי, אבל בישראל, כמו בכל מדינה אחרת, הסקטור הציבורי אינו מנוע צמיחה. זה לא התפקיד שלו. להפך, הסקטור הוא אבן שואבת לתקציבים, שמרוששים מדינות לאורך עשרות שנים. 

אז נכון, התרומה של קציני צה"ל, רופאים, שופטים ועוד ועוד היא חשובה. מאוד. אבל גם התרומה של בעל המפעל המעסיק עשרות אנשים, או עורך הדין העצמאי שמגלגל 10 מיליון שקל בשנה, הן חשובות מאוד לחוסן הלאומי. בלעדיהם, אין משכורות שמנות לכל הפקידים המדושנים או העובדים הוותיקים שמגלגלים אבטלה סמויה כבר עשרות שנים. הסקטור הפרטי חשוב לחוסן הלאומי לא פחות מכל תפקיד ציבורי כזה או אחר. בלי צמיחה כלכלית לא נצליח לספק שירותים רבים מדי לאזרחים רבים מדי והמדינה תקרוס. 

העניין הוא שרשת הביטחון במצבי קיצון כושלת. ראינו את קריסת המערך הממשלתי במלחמת לבנון השנייה, כשאזרחים רבים נאלצו להשלים את הפערים שהמדינה לא הצליחה ליישם בשטח ולדאוג לאזרחים שנתקעו בטווח הטילים של חיזבאללה. ראינו את מסמוס המחאה החברתית, המחאה החשובה ביותר בהיסטוריה של המדינה נגד עושק הציבור. 

ועכשיו קורונה. והמדינה איך אומרים, מייצרת מצג מכעיס עד בלי די. המצג, או המסר, הוא מי שאינו משלנו לא מקבל. כי בינינו מה זה 6 מיליארד שקל לעסקים? זה כלום ושום דבר. מה זה מענק של עד 6,000 שקל בחודש - כשהשכן שלו מקבל פנסיה תקציבית שמנה?

המדינה לועגת לסקטור שהכי חשוב ליציאה מהמשבר, אחר כך עוד יעלו לנו מסים, יבקשו מאיתנו להיכנס מתחת לאלונקה בגלל הקורונה - אבל כשעצמאי צריך לעלות על האלונקה, המדינה נותנת לו את הקת בגב - כמו שהחיילים עושים למי שמנצנץ. 

האבסורד הוא, שבטווח הארוך, חלק ניכר של העצמאיים שווים למדינה הרבה מאוד כסף
במסים וככל שהם מרוויחים יותר המדינה מרוויחה יותר, אבל כשהם צריכים עזרה חזרה, מה נאמר ומה נגיד? למה עצמאי צריך להידפק פעמיים? למה העצמאיים מהווים רשת ביטחון למגזר הציבורי, אבל המגזר הציבורי, על כל כוונותיו הטובות, אינו מהווה רשת ביטחון חזרה? 

איך שכבה שמנה של עשרות אלפי אנשים, שלוקחים בכל חודש עשרות אלפי שקלים לביתם לא מתביישת. הם הראשונים שצריכים לראות את מצב אחיהם לנשק. הם אלה שצריכים לבוא ולדרוש פתרונות מערכתיים גם למי שלא שפר עליו מזלו לעבוד במשרד ממשלתי, לפרוש בתחילת שנות ה-60 לחיים ולקבל פנסיה שכל כך מיטיבה עמם, שהיא דופקת את כל היתר.

הגיע הזמן לסולידריות מצד הסקטור הציבורי השמן כלפי אחיו הרזים, העצמאיים, בני ישראל השנייה. אחרת, הסקטור יגלה בפעם הבאה שאין מי שיתמוך בו כשיתחיל מרד מיסים מצד כל אלה שהמדינה דפקה במשבר הקורונה.

תגובות לכתבה(101):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 80.
    בולשיט, עובדת מדינה מסורה ומנוסה עם PHD מביאה 9,500 ש"ח (ל"ת)
    מישו 31/01/2021 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 79.
    סלט של נתונים וחוסר ידיעה
    דודו 02/07/2020 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבל שעשיתם סלט וחיברתם מין בשאינו מינו , אין דין עובדי מדינה כדין עובדי חברות ממשלתיות מבחינת השכר וגם בתוך עובדי המדינה רוב רובו של ציבור זה משתכר שכר עלוב , חלק גדול אף מקבל השלמת הכנסה שזו אופרה מדהימה כשלעצמה . באשר לשירות המדינה גם בו יש שכר שנע משכר מינימום לשכר מטורף ובלתי סביר בעליל כפי שפורסם לא אחת ואי אפשר פשוט לעשות מהכל סלט ולהכליל !!
    סגור
  • 78.
    די במגזר הציבורי
    יוסי 16/06/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במגזר הציבורי כולם מרוויחים ממוצע 7000 שקלים אז תררדו מהם
    סגור
  • 77.
    רוב עובדי הציבור שכרם נמוך מאוד
    ךעץי 24/04/2020 07:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש עובדי ציבור עם פנסיות כפולות ומדולשות הטיפול צריך להיות פשוט מישמרוויח מעל 50000 שכרו יקוצץ לא לפגוע בעובדי הציבור החלשים לרוב
    סגור
  • 76.
    מתי ראית תלוש שכר של עובד מדינה ?
    תתביישו 23/04/2020 16:49
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מתוך 700 אלף העובדים יש אולי שכבת שמנת אבל הרוב מרויחים משכורת נמוכה תבדוק ואז תכתוב !!! רוב העובדים נותנים את עצמם, נאמנים לעבודה וזה למרות שכל הזמן מותקפים תפנו את האצבע למי שצריך - לא למי שקל
    סגור
  • טען עוד
  • 75.
    שיתחילו בבנק ישראל,צריך על זה 10 כתבות לבד (ל"ת)
    שי.ע 22/04/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 74.
    לא פוגעים בלבלרים!! או בשומרי הסף (ל"ת)
    אבי 21/04/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 73.
    ביבנה - בשכונה הצבאית...
    דרור 21/04/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ניתן לראות את אוכלי החינם האלה רובצים בכל שעות היום. עכשיו בעידן הקורונה הם לא יכולים לעזוב את הארץ...
    סגור
  • 72.
    מה חדש בזה
    לוי 21/04/2020 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החידה היא מי ישלם בהמשך את מחיר החגיגות באלה והעיקר הדרך לזה לדעתי המע"מ יעלה ל -30% כי אין יותר מאיפוא לקחת
    סגור
  • 71.
    לפני שאתה מכניס את המורים למשוואה שלך תבדוק מה השכר שלה
    u_shefer 21/04/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדקת את שכרם? את הפנסיות?אתה מכליל אותם יחד עם צבא,משטרה, שופטים, רופאים ועוד? תתבייש לך. הם לא מרוויחים אפילו 10% מהם. חכם בודק אח"כ כותב. תתנצל בפני המורים.
    סגור
  • 70.
    הקפאת חודש שכר לכלל המגזר הציבורי (ל"ת)
    הנוכל מבלפור 21/04/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 69.
    משכורות מעל 40 אלף בחודש צריך לקצץ
    יניב ברגיל 21/04/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שרים.. חכי"ם ומנכלים יואילו בטובם להיכנס מתחת לאלונקהולהראות דוגמא לשבעים ומדושני העונג שיושבים בתאגידי המים. בעיריות ומועצות בתעשייה האווירית. בנמלי הים .קצ"א . מצא ושמצא מקורות ועוד חברות ממשלתיות . להתחיל מכל המינוייים והגו'ובים שאנשי הליכוד חילקו בנדיבות לחבריהם
    סגור
  • 68.
    להוריד באופן גורף
    ממ 21/04/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    8 3
    יש להוריד לכל המגזר הציבורי מלבד מקבלי שכר המינימום 10 אחוז משכרו
    סגור
  • אמא שלך
    שימי 21/04/2020 20:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    גם עובדת עבור מינימום?
    סגור
  • 67.
    צודק 1000 אחוז (ל"ת)
    יגאל 21/04/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 66.
    נו, הנה בחרו ממשלה, ויצרו 50 משרות לשרים וסגנים
    שמש 21/04/2020 08:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    וכל אחד יועצים משרד וכו.. כמובן לא קיצצו לעצמם את השכר. וזאת הממשלה שתקצץ את המגזר הציבורי? אל תצחיק.
    סגור
  • 65.
    יש חברות שמביאות למדינה מס מהרווח,פי כמה מהשכר....... (ל"ת)
    יש חברות ש 21/04/2020 07:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    יש חברות שהמס מהכנסות למדינה,פי כמה מהשכר.אז תפגע בהם? (ל"ת)
    יש חברות ש 21/04/2020 07:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תן דוגמא? (ל"ת)
    נשמח לשמוע 21/04/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 63.
    צריכים לעשות הפרדה בין חברות שמביאות הכנסות למדינה,לשאר (ל"ת)
    צריכים לעשות הפרדה 21/04/2020 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 62.
    אתה שוכח שיש חברות שמביאות הכנסות גבוהות למדינה !!!!!!! (ל"ת)
    אתה שוכח ש 21/04/2020 07:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    צריך לעשות בין חברות שמביאות הכנסות למדינה,לבין השאר... (ל"ת)
    צריך לעשות הפרדה בין 21/04/2020 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 60.
    שכר יסוד 5500
    עובד חברה ממשלתית 21/04/2020 05:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם לא עובד לילות שבתות וחגים ומשמרות של 12 שעות אני מרוויח מינימום. מה אתם מבלבלים בשכל. יש עתיקים עם חוזים מימי הבריטים בשכר גבוה.. אל תדברו על כלל הסקטור הציבורי סתם
    סגור
  • 59.
    לרסק, לרסק לרסק
    רסקיו 21/04/2020 05:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    39 אחוז הורדה דיפרנתיאלית בשכר, ופיטורי 30 אחוז נוספים
    סגור
  • 58.
    מספיק עם הבלוג על עצמאיים מסכנים (ל"ת)
    אנונימי 21/04/2020 04:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 57.
    מספיק עם הבלוג הזה של עצמאים מסכנים. (ל"ת)
    אנונימי 21/04/2020 04:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 56.
    עצמאיים צריכים לשלם פחות משכירים
    משה רבנו 21/04/2020 00:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    העצמאיים צריכים לשלם מס בשיעור יותר נמוך מהשכירים כי הם לא משתמשים בשירותים שהמדינה מספקת רק לשכירים (שרות התעסוקה , הכשרה מקצועית,ביטוח לאומי בענפים מסוימים) - ושרותים אלה עולים למדינה מיליארדים. אז מגיע לעצמאיים לשלם מס בשיעור יותר נמוך מהשכירים.
    סגור
  • 55.
    קיצוץ במגזר הציבורי
    אילן 20/04/2020 23:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא רחוק היום להפיכה
    סגור
  • 54.
    לא, לא נמאס מביבי ולכל הקנאים תאכלו פירורים!!! (ל"ת)
    המשמן 20/04/2020 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 53.
    אכן המגזר הציבור כולל הפנסיונרים מקבי פנסיה תקציבית
    שמילו 20/04/2020 20:25
    הגב לתגובה זו
    4 3
    צריכים להשתתף בנשיאת הכלכלה הישראלית שנמצאת כעת במצב קשה. כנ"ל בעלי פנסיה כפולה נדרשים לבטל על פנסיה אחת.
    סגור
  • 52.
    זהו ארז סיימת לפמפם את הקנאביס?
    תומר 20/04/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מבין שנשאר לך זמן פנוי...
    סגור
  • 51.
    אקדמאים עובדי מדינה בקושי על 9 ברוטו בוותק 20 שנה
    מהנדס עובד מדינה 20/04/2020 19:12
    הגב לתגובה זו
    10 7
    כמעט כל עובדי המדינה בוותק 20 שנה עם תואר שני מהנדסים כלכלנים עורכי דין משתכרים בקושי 9 עד 10 ברוטו בנטו זה 7800 שח......בבסיס זה השלמה לחוק שכר מנימום
    סגור
  • שקרנים גדולים (ל"ת)
    מי מאמין לך 20/04/2020 23:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 50.
    השכיר משלם מס אמת ,...........העצמאי ??? (ל"ת)
    aflalo 20/04/2020 18:58
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 49.
    המדינה מעסיקה 40% מכלל העובדים וחוגגת על המסים יש לרסן
    קש 20/04/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם המדינה לא תוריד את ההוצאות ע"י פיטורים והורדת השכר כלל אזרחי המדינה יסבלו בגלל צמצום השירותים.
    סגור
  • 48.
    לראש הממשלה ביבי
    לראש הממשלה ביבי 20/04/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש בארץ נזק לאוצר המדינה בסך 5 מיליארד ש"ח כל שנה בגלל חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות ,אבל מנהל רשות המסים לא רוצה לטפל בזה ,בענף הבניה,סולר,כח אדם , תוך 5 דקות בשינוי חקיקה פותרים את הבעיה , את מנהלי רשות המסים האלו צריך לזרוק לא להדיח לזרוק מהר
    סגור
  • חשבוניות פיקטיביות
    שיק 21/04/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה אתה יודע את הסכום של הפיקטיביות?? חייבים שינוי מהותי וראשי בחוק מע"מ כדי לפתור את הבעיה. מע"מ בשיעור 0 בין עוסק לעוסק וחובת דיווח שנתי על כלל המועסקים במשק, לפי המודל האמריקאי. יש צורך גם בענישה מרתיעה וקנסות כבדים.
    סגור
  • אידיוט
    שלום 20/04/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה לא הבנת בכתבה שמים עלינו פס ו ז
    סגור
  • 47.
    שכירין
    דני 20/04/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוב השכירים עובדי המדינה מקבלים משכורת קבועה לא גבוהה אבל ויתרו על האופציה להתעשר העצמאים לא מקבילים משכורת קבועה מהמדיננ אבל העשירים ייצאו מהמגזר הזה מי נוסעים ברכבי יוקרה הירקנים בשוק בעלי חנויות או השוטרים?
    סגור
  • 46.
    כל מילה נכונה!!!
    אבי 20/04/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סוף סוף מישהו אומר להם את האמת בפרצוף, כל הכבוד!!!
    סגור
  • 45.
    עובד מדינה
    עובד מדינה 20/04/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
    16 8
    עובד 33 שנים ,מרויח 16000 ש"ח ברוטו ,נשאר 11000 נטו אחרי מס ,ביטוח לאומי הפרשות סוצי' ,אחכ 3500 ש"ח משכנתא נשאר 7500 ש"ח ,תוריד חשמל,מים,ארנונה,ועד בית,ביטוח דירה,תרופות נשאר 5000 ש"ח מה לקצץ עכשיו אוכל? תגידו לי מה ????????????????????????????????
    סגור
  • לא מתכוונים אליך ,מתכוונים לקצינים בצבא ובמשטרה
    aflalo 20/04/2020 18:52
    הגב לתגובה זו
    10 2
    שמרוויחים משכורות עתק ,
    סגור
  • ועוד תוספת
    ועוד תוספת 20/04/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    16000 ש"ח ברוטו זה אם אתה עובד כל יום משעה 0700 עד 1900 זה כולל שעות נוספות ,פעמים בשבוע בערך אתה קם ב 0300 בלילה לצאת לעבודה ,זה קשה
    סגור
  • האלטרנטיבה פיטורים המוניים בשירות הציבורי
    מה האלטרניבה? 20/04/2020 16:49
    הגב לתגובה זו
    4 3
    צריך להתאים את ההוצאות במגזר הציבורי להכנסות , איך לבצע את הקיצוץ צריך להגיע להסכמות , בפנסיות , בתנאי העבודה , בפיטורים , לבעלי שכר גבוה ,
    סגור
  • 44.
    קיצוץ בשכר ראשי העמותות לסיוע למשפחות במצוקה
    קובי 20/04/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אני מבקש להצטרף אלי בדרישה שבכירי העמותות המסיעות למשפחות במצוקה יקצצו בשכרם בתקופה קשה זו ויש ממה לקצץ להלן נתוני שכר הבכירים בעמותות לשנת 2018 שדווחו ל- גיידסטאר - אתר העמותות של ישראל | משרד המשפטים עמותת משולחן לשולחן – לקט ישראל –שכר הבכירים שכר ברוטו של 5 הבכירים לשנת 2018 – כ 1.984.000 ₪ מנכ"ל –כ 495,000 סמנכ"ל כ– 449,000 ₪ . ארגון לתת - סיוע הומניטרי ישראלי (ע"ר) | עמותה שכר ברוטו של 5 הבכירים לשנת 2018 – כ 1,437.000 ₪ מנכ"ל – כ 412,000 סמנכ"ל – 317,000 ₪.
    סגור
  • 43.
    איפה דוגמת חברי הכנסת???
    שרי 20/04/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חברי כנסת! תנו דגמא אישית קצצו שכרכם
    סגור
  • 42.
    האמת זוחלת מתחת לאבן
    ונראית עכשיו בשעת משבר. שקל עלוב לא ירד מעובדי המד 20/04/2020 15:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ונראית עכשיו בשעת משבר. שקל עלוב לא ירד מעובדי המדינה, שהרבה מהם שודדים את הקופה, עם משכורות ופנסיה תקציבית, ברמת שחיתות של דר אמריקה. באותו זמן הסקטור הפרטי הפך לרעב ללחם. נוצרו 2 מעמדות. עובדי המדינה סוג א׳, והסקטור הפרטי סוג ב׳ ובעצם עבד של עובדי המדינה
    סגור
  • 41.
    כתבה ענינית
    גב 20/04/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כעובד היטק ששכרי לא הישתנה מזה עשור אני מזדהה עם הכתבה כל מילה בסלע וכדאי לחשוב על שינוי בסדרי עדיפות.טוב מאוחר מאשר אף פעם לא
    סגור
  • 40.
    אף מילה על החרדים שעושקים אותנו? (ל"ת)
    עמי 20/04/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    10 11
    סגור
  • 39.
    צריך למכור את המטוס שנתניהו בנה לעצמו ב- 770 מיליון ... (ל"ת)
    אורי 20/04/2020 15:06
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • מי יקנה מטוס עכשיו? (ל"ת)
    ג.גשר 21/04/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 38.
    זה הזמן להיפטר מכל הטפילים אוכלי החינם (ל"ת)
    קהל הצופים 20/04/2020 14:47
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 37.
    זה הזמן להיפטר מכל הטפילים אוכלי החינם (ל"ת)
    קהל הצופים 20/04/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 36.
    יפה כל מילה בסלע
    רוני 20/04/2020 14:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בקצב הזה לא יהיה להם עוד מעט לאן להכניס את היד השמנה שלהם.
    סגור
  • 35.
    ימי ורסאי (ל"ת)
    הילל ההולל 20/04/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    רב עובדי המדינה עם משכורת רעב. יש פה עיוות.
    חיים 20/04/2020 14:30
    הגב לתגובה זו
    8 5
    פנסיה מעל 20 אלף= שוד מדינה.
    סגור
  • 33.
    שנים של חלוקת ג"ובים לחברי מרכז לכוד
    מיקי 20/04/2020 14:25
    הגב לתגובה זו
    27 2
    וככה נראית המדינה עם גוף ציבורי מנופח ובטלן.
    סגור
  • מפא"י היום מורים מצוינים של השיטה
    אנונימי 20/04/2020 15:14
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מפא"י היו מורים מצוינים של השיטה. הליכוד לא מתקרב לקרסוליים שלהם
    סגור
  • וזה מצדיק? כעצמאי ב 2020 אתה חושב שמעניין אותי מה עשתה
    שון 21/04/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מפאי ב 1960?
    סגור
  • 32.
    מורים ומורות הם הרוב, להגדיל את מספר תלמידים בכיתה ל 60 (ל"ת)
    פחות מורים פחות שכר 20/04/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 31.
    חרטא בפיתה. עצמאים מרוויחים יותר משכירים בין בציבורי
    יואב פרידמן 20/04/2020 14:09
    הגב לתגובה זו
    14 16
    הבעיה שלהם היא שהקורונה פגעה להם בעקב אכילס. כשאתה עצמאי אתה לוקח סיכון שבזמני משבר לא תהיה לך יציבות אז תכין כרית ביטחון. הבעיה שהם רגילים לקנות ג'יפים ולטוס לחו"ל ואז כשמגיעים ימים קשים לא נשאר כסף. שכירים במגזר הציבורי בניגוד לכך מרוויחים פחות בשוטף אבל יש ביטחון תעסוקתי,מה לעשות? רצית להיות עצמאי תתמודד מה אתה בוכה??
    סגור
  • עצמאי מפגין את עושרו כדי להעיד על הצלחתו
    צודק 20/04/2020 18:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השכיר הממוצע יותר שמרן וחוסך לעיתות משבר
    סגור
  • כמה נכון
    כמה נכון 20/04/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל העצמאים שנוסעים בג'יפים חדישים בוכים עכשיו ,למה? כי שלמו ביטוח לאומי אבל ביבי לקח להם את הכסף ושילם אותו שוחד לפרזיטים חרדים
    סגור
  • טועה ומטעה
    גיגסי 20/04/2020 14:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מספר דברים תקרא בגוך הכתבה ותראה את הפער בין הממוצע לעובד במגזר הציבורי לפרטי (כ 6,000 ש"ח לטובת הסקטור השמן), שנית גם אלו שמרוויחים יותר זה תלוי כישרון חצירתיות תוך נטילת סיכון ולא כמוך בא למשרד מדפיס כרטיס לא עושה כלום והולך ב 16 יש ביגוד יש הבראה יש קרן השתלמות יש כנסים יש הרנת כוסים יש 30 יום מחלה בחינם יש 30 ימי חופשה יש טיולי מחלקה ועוד ועוד ועוד והכל על חשבון משלם המיסים של הסקטור הפרטי.
    סגור
  • הכל בסדר אבל נתאים את השכר שלך להכנסות ממיסים
    אתה צודק 20/04/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובהתאם לזה השכר שלך יצטרך לרדת ב50%
    סגור
  • כי חלק "שחור"
    כי חלק "שחור" 20/04/2020 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חלק מהכנסות העצמאים הוא חלק לא מדווח אז עכשיו הם צועקים הצילו
    סגור
  • כולם רוצים לעבוד במשרד הביטחון וכו" אבל אין מקום.... (ל"ת)
    לטמבל 20/04/2020 14:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • מאחל לך שתהיה עצמאי כל החיים
    פנחס 20/04/2020 14:32
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הבעיה אצל עצמאים שכאשר הוא מבין שאין בזה כסף כבר מאוחר מדי והוא במרוץ אחר זנב של עצמו
    סגור
  • 30.
    אנחנו עצמאים מממנים את כל החתולים השמנים
    בני 20/04/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    13 4
    ביבי תפנה את מקומך נימאס מהעירבוב שלך לאזרחים
    סגור
  • 29.
    מהפכה
    ליאור 20/04/2020 14:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ברגע שהעצמאים ילכו לכנסת עם כוח גדול של חברי כנסת יוכלו לטפל במגזר הציבורי השמן
    סגור
  • 28.
    מהפכה
    ליאור 20/04/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ברגע שהעצמאים יגישו מועמדות לכנסת יהיה להם כוח יוכלו לטפל במגזר הציבורי השמו
    סגור
  • 27.
    טור לא מקצועי
    אוהד 20/04/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    3 6
    שימוש בסיסמאות, קלישאות, אנטי והסתה נגד סקטור ציבורי. עורך דין שמכניס 10 מ"ש הוא עושק לא תורם כלום, אנשים מנהלים עסקים בכשלון, למה שאני מהמסים שלי אממן אותם, יש בטלה בשוק הפרטי גם והרבה אנשים מתפרנסים על כלום, המציאו לעצמם מקצוע, אולי זה יגרום לירידת מחירים מבעלי עסקים עושקים
    סגור
  • 26.
    השנה לא קונים מרצדס
    אלון 20/04/2020 13:50
    הגב לתגובה זו
    7 9
    אוי עוד שניה אני בוכה על כל העצמאים המסקנים שלא יחליפו השנה את הבמוו או המרצדס מי ישמע לא עבדו שבוע וחצי ועשו משלוחים שככת לציין בכתבה המגמתית שלך ( והדי עלובה) שהעצמאים ונים רכבים על חשבון העס ודלק על חשבון העסק שהם מנפיים משכורת לאישה 6לילד למרות שהם לא עובדים בעסק ומעמיסים שלל הוצאות על העסק כדי לא לשלם מיסים אז תעשה לי טובה אני ממש לא מרחם עליהם כל אחד שבא שם להפגנה בא עם גיפ או מרצדס
    סגור
  • 25.
    נכון אבל פופוליסטי
    avnersh1 20/04/2020 13:44
    הגב לתגובה זו
    11 0
    לדעתי צריך לקבוע רמת שכר שמעליה מס ההכנסה יהיה מאוד גבוה. למשל פי 5 משכר המינימום, וכל מה שמעל לזה מיסוי מאוד גבוה.שכר המינימום היום הא כ5500 ש"ח לחודש.מספיק , ? לגמרי לא. אבל זה מה שקבעו נבחרי העם. ניתן להם פי 5 ועל היתר מס ענק של אפילו 90%. אפשרות שנייה לקצץ במשכורות שמעבר לסף הזה כ50% . הם עצמם קבעו ששכר המינימום מספיק, אפילו שבקושי לקיום.
    סגור
  • 24.
    גמלאי המשטרה שדדו 22 מיליארד שקל לבטל את ההסכם מייד (ל"ת)
    חבורת צבועים 20/04/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 23.
    עובדי מדינה מושחתים
    תמים 20/04/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    12 5
    חלק ניכר מעובדי מדינה מושחתים. מסדרים לעצמם משכורות מנופחות וגם פנסיה מנופחת. מנצלים המדינה לרע. הגיעה הזמן להיפטר מהם.
    סגור
  • 22.
    יפה ארז...
    חזי 20/04/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אבל לא ישתנה כלום כי מי שיושב ומחליט זה הפקידים של המגזר הציבורי אז נראה לך שהם יפגעו בעצמם ויצ'פרו את המגזר הפרטי?? ממש לא. מה שיעשו זה ימשיכו להשמין וינפיקו עוד אגח 100 שנה ויקחו עוד הלוואות על חשבון הדורות הבאים
    סגור
  • 21.
    ברור. איך ביבי יסדר ג'ובים לכל הלקקנים שלו?????
    ממי 20/04/2020 13:34
    הגב לתגובה זו
    10 5
    כל מי שמכיר עובד מדינה יודע שגאוותם הראשונה זה שהם עובדים כמה שפחות.
    סגור
  • 20.
    צריך להתאים את הוצאות המגזר הציבורי להכנסות
    חשבון פשוט 20/04/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ההכנסות ממיסים קטנו משמעותית אולי ב50% , וגם ההוצאות גדלו , למגזר הרפואי , הצבאי האזרחי וגם ברור עבור תשלום לכל המובטלים , אין מנוס מלהתאים את השכר במגזר הציבורי להכנסות החדשות
    סגור
  • 19.
    תפסיקו לומר כל הזמן "הממשלה". יש שם לכל מושחת בכנסת (ל"ת)
    תמיר 20/04/2020 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 18.
    שהליכוד יחליף את נתניהו זה הפיתרון...איפה הקיצוצ
    עובד מדינה 20/04/2020 13:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הקיצוצים..... להיתיעל......
    סגור
  • 17.
    נתניהו תתעורר... ואיפה שר האוצר שרק ביזבז... שליחים
    עובד מדינה 20/04/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בחו"ל... משגיחי כשרות... אצל דרעי מה שעושה שם... הפנסיות.... נתניהו איפה אתה ??????? שר האוצר ????????
    סגור
  • 16.
    הכסף הגדול בישיבות הפרזיטים!
    בדיקות24/7לאVIP 20/04/2020 13:04
    הגב לתגובה זו
    12 4
    אף אחד בתקשורת לא מעלה אתזה כולל בדיקות וטיפולים למקורבים שאחראים עליהם מנהלי המחלקות
    סגור
  • 15.
    חחחחח מי יצליח לפטר אחד מהם כל עוד יש הסתדרות הפרזיטים
    משה ראשל"צ 20/04/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ואבי ניסנקורן יושב חזק במפלגת רק לא ביבי
    סגור
  • 14.
    מילים כדורבנות
    gideon.haddan@gmail.com 20/04/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כל מילים מיותרת. מקומם, דרוש מרי אזרחי.
    סגור
  • 13.
    לא חרדים לדמוקרטיה - אלא חרדים לפנסיות העתק. (ל"ת)
    א.ב.גימל 20/04/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 12.
    הגיע הזמן לחתוך שם אצל מקבלי שכר 15000 ומעלה (ל"ת)
    שלומי 20/04/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • לשלומי היקר
    לשלומי 20/04/2020 17:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עובד מדינה המרויח 15000 ש"ח ברוטו נשאר עם 10000 ש"ח נטו אחרי מס הכנסה ,ביטוח לאומי והפרשה לפנסיה ,תוריד משכנתא,חשמל,מים,ארנונה,ועד בית,ביטוח דירה,תרופות נשארת עם 4500 ש"ח עבור נשאר ,מה עושים עכשיו ?? אפשר להמשיך לחיות ????
    סגור
  • 11.
    30 מליארד ש"ח פנסיות תקציביות לשנה, כל שנה! (ל"ת)
    לימבו 20/04/2020 12:45
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 10.
    ניתן להסתפק בשליש מהעובדים
    עובד מדינה לשעבר 20/04/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    19 0
    עלות שני שליש מיותרים זו הבעיה הגוררת איתה ביורוקרטיה וחוסר יעילות למשק כולו שעלותו לא פחותה ועלות נוספת הינה קבלני המשנה המועסקים ע"י המדינה לחפות על חוסר היכולת והמעש של עובדי המדינה בעלות של מליארדים מיותרים
    סגור
  • 9.
    זוכרים את הזבל ביבי שהבטיח לפני בחירות
    ערן 20/04/2020 12:36
    הגב לתגובה זו
    17 3
    לקצץ במגזר הציבורי?? מאז שביבי עלה לפני 12-13 שנה המגזר הציבורי רק התנפח ולא רק המגזר הפרטי משלם על זה . ביבי וחבורתו סידרו הרבה מקומות עבודה למקורבים ,חברי מרכז, ועוד שאר אפסים מושחתים. ראש ממשלה שיזכר כגדול נוכלי ישראל.
    סגור
  • 8.
    הממשלה יצרה גולם שקמה על יוצרו.
    אלי 20/04/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    24 0
    למעשה שני גולמים, אחד בדמותו של הבנקים, והשני עובדי מדינה. וכעת לדרוש מהם שיעשו את תפקידם המקורי, שהוא לתת שרות, יהיה קשה עד בלתי אפשרי. מספיק להסתכל על הבנקים שהם מצפצפים על הממשלה, נגיד הבנק, ומפקחת על הבנקים. ומאידך הבהמה בדמותו של בן אדם שנקראת בן דוד.
    סגור
  • 7.
    מי מתקן העוול
    אלי 20/04/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ארז שלום צריך לשלוח את הכתבה ישירות לשר האוצר ולראש הממשלה מדובר בהוצאות של כמה מיליארדים טובים כל שנה ,הן למשכורות והן לפנסיות פשוט לא יאמן שיש גזל מתמשך לאור יום והמגזר הפרטי נשלם את המחיר,הפעם זו הזדמנות לעשות לזה סוף. כתבה מצויינת
    סגור
  • איפה הטעות
    אריה 20/04/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טעות הם לא קובעים כלום להסתדרות ובית הדין לעבודה
    סגור
  • חח ביבי יצר את הגולם וניפח למי אתה
    ערן 20/04/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    5 2
    רוצה להעביר חחח מזיז לו את השערה.
    סגור
  • 6.
    רק ביבי (ל"ת)
    חלם 20/04/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    מילים כדורבנות (ל"ת)
    מוטי 20/04/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 4.
    מדינה מושחתת ומסריחה.
    דניאל 20/04/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
    19 4
    ישראל היא מדינת אסון ולאור מה שקורה כאן צריך להפוך הכל ולנקים מחדש עם אנשים בעלי ערכים רק שכבר אין כאלו.אחת המדינות הגרועות ומוטב לולא הייתה קמה.
    סגור
  • 3.
    צריך לעשות הבדל בין חברות שמביאות הכנסות למדינה לבין
    צרכים לעשות הבדל בין 20/04/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך לעשות הבדל בין חברות שמביאות הכנסות למדינה לבין גופים וחברות ,שהם לוקחים רק כספים מהמדינה.....
    סגור
  • 2.
    צריך לעשות הבדל בין חברות שיש להם רווחים ומשלמים מס ל..
    צריך לעשות הבדל בין 20/04/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך לעשות הבדל בין חברוץ שיש להם רווחים ומשלמים מס לעומת חברות שלא משלמות שום מס למדינה ויש בהם רק הוצאות מהמדינה...
    סגור
  • 1.
    אתה צודק
    דוד 20/04/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    23 0
    הגיע הזמן לרפורמה משמעותית, או רפורמה או מרד מיסים!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות