עיריית תל אביב-יפו מפסיקה את פעילות "תל אופן" החל מחודש אוגוסט
לאחר 9 שנות פעילות, עיריית תל אביב-יפו החליטה על הפסקת פעילות מערך "תל אופן" בעיר החל מחודש אוגוסט הקרוב. הסיבה: האופניים והקורקינטים החשמליים. מערך השכרת האופניים העירוני הוקם בשנת 2011 וזכה להיקפי שימוש גבוהים. עם זאת בעיריית תל אביב מציינים כי בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים.
חוזה הפעלת המערך היה אמור להסתיים בינואר 2021, ולאור התמורות שחלו בהיקפי השימוש הוחלט להקדים את סיום ההתקשרות במספר חודשים. המיזמים הפרטיים להשכרת אופניים וקורקינטים בעיר, ימשיכו לפעול על פי הנחיות וכללי ההסדרה שקבעה העירייה. במקביל, העירייה בוחנת מסגרת לפעילות של אופניים חשמליים שיתופיים שיאפשרו נסיעה למרחקים ארוכים יותר בגוש-דן.
הקמת מערך "תל אופן" הייתה חלק מהחזון העירוני להפיכת האופניים לכלי תחבורה מרכזי בעיר. המיזם הצטרף לסדרת פעולות, ביניהן יצירת רשת של מעל 130 ק"מ שבילי אופניים; פעולות הסברה וחינוך נרחבות וקידום רגולציה להתניידות במרחב הציבורי ברכב דו-גלגלי.
בעיריית תל אביב מציינים כי בעשור האחרון הובילו מאמצים אלו לגידול משמעותי במספר הרוכבים בעיר: על פי סקרים שערכה העירייה, בעשור האחרון הוכפל היקף השימושים באופניים בעיר וכ-65,000 תושבים משתמשים באופניים ובקורקינטים כאמצעי תחבורה מרכזי. בתל אופן עצמו בוצעו עד היום כ-14 מיליון נסיעות על ידי אלפי מנויים קבועים ורוכבים מזדמנים. ברחבי העיר היו פרוסות כ-186 תחנות עגינה בהן מעל 1,860 אופניים ובמשך מספר שנים אף היו מספר תחנות עגינה ברמת גן ובגבעתיים.
במהלך שנת 2020 מתכננת העירייה לסלול עוד כ-20 ק"מ שבילי אופניים ברחבי העיר. העבודות על שבילי האופניים הואצו בשבועות האחרונים, נוכח ההזדמנות לקידום פרוייקטי תשתית על רקע מיעוט תנועת כלי רכב והולכי רגל. בין השאר מקימה ומשלימה העירייה שבילי אופניים ברחובות לוין קיפניס, שארית ישראל, ח"ל, דוד אבידן, אופנהיימר, טאגור, שלונסקי, בירנית, וינגייט, יד המעביר, שלום אש ועוד. במקביל, העירייה ממשיכה לקדם מיזמי רכב ואופניים שיתופיים, ומעודדת פעילות של תחבורה זעירה-שיתופית וחשמלית.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "מערך "תל אופן" היה הצלחה גדולה וסייע רבות בהטמעת האופניים ככלי תחבורה מרכזי ולגיטימי בעיר. בימים אלו, כאשר השוק הפרטי מציע אלטרנטיבות טובות לרכיבה שיתופית, אין הצדקה בהשקעת כספי ציבור בשירות שרמת הביקוש שלו נמוכה. כמו הטלפונים הציבוריים שהתייתרו והוסרו מהמרחב הציבורי למניעת הפרעה – כך גם עתה. עיריית תל אביב-יפו תמשיך להשקיע עשרות מיליוני שקלים מדי שנה בסלילת שבילי אופניים, ובעוד מספר חודשים נשיק את התוכנית האסטרטגית 'עיר אופניים 20-25': תכנית להעלאת היקף הנסיעות בכלים אישיים עד שנת 2025 ל-20% מהיקף הנסיעות בעיר, רישות ורציפות שבילי האופניים, פרוייקטי תשתית תומכים, השקעה בחינוך ובהסברה, ועוד".
מיטל להבי, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה: ״העירייה תמשיך לעודד ניידות בכלים זעירים ותמשיך ביתר שאת לרשת את העיר בשבילי אופניים לצד פרוייקטי הסברה, מיזמים ופיילוטים שיעודדו את הרכיבה בעיר. מערך התל אופן היה במשך כמעט עשור חלק מהנוף התל אביבי ואחד מסימני ההיכר של התחבורה העירונית. אנו מודים למפעיל ולמאות אלפי הרוכבים שלאורך השנים רכבו על התל-אופן והובילו את שינוי דרכי ההתניידות בעיר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לא ברורלמה לסגור 02/05/2020 15:01הגב לתגובה זו0 0גם אנשים מחוץ לתל אביב יכלו להנות מזהסגור
-
4.נבלות. למה לסגור? הרבה אוהבים את הכלי. (ל"ת)ראש עיר בן פרוצה 30/04/2020 13:15הגב לתגובה זו2 1סגור
-
פויה (ל"ת)נכון 02/05/2020 15:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
חולדהE מיצתה את מכסת יחסי הציבור מנפרוייקט. (ל"ת)מתי יכו אותו? 30/04/2020 14:13הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.עלמה דה שיקרהאני 30/04/2020 12:15הגב לתגובה זו2 1עולם השקר. עוד מעט גם "המיזמים" החשמליים ייגנזוסגור
- טען עוד
-
2.האם האופניים של עירית ת"א יהיו זמינים למכירה או למסירהישראלים 30/04/2020 11:54הגב לתגובה זו1 1לציבור הלקוחות . אולי תהיה האפשרות לרכוש את האופניים מה דעתכם עירית ת"א .סגור
-
1.כעת לבטל את אוטותל המיותר במקום זה צריך תחבורה ציבוריתכישלון ובזבוז 30/04/2020 11:30הגב לתגובה זו1 1טובה לכל מקום ולא לחכות לאוטובוס חצי שעה במרכז תל אביבסגור