מנהל רשות המסים, ערן יעקב
צילום: ליאת מנדל
דעה

סליחה מהעצמאים שנפגעו - נכון, רבים מכם אנשים ישרים, אבל...

אם היינו מצליחים לצמצם את השוק השחור ברבע, היה מספיק כסף כדי לסייע לכל האנשים (עצמאים ושכירים) שנקלעו לקשיים בגלל משבר הקורונה, ועוד היה נשאר עודף בשביל לסייע לעסקים הקטנים
נושאים בכתבה מס הכנסה עצמאיים

לפני כשבועיים כתבתי מאמר על כך שהבכי של העצמאים הוא מוגזם, והרגזתי הרבה אנשים. כתבתי את זה לא בגלל שעצמאים לא נפגעים בצורה קשה מאוד מהמשבר הנוכחי. הם כן. אבל באותה מידה נפגעים גם שכירים. שכבה שלמה של ישראלים מוצאת את עצמה במצב קשה מאוד בעקבות המשבר הזה. אבל מה שהפתיע אותי זה שהרבה עצמאים לא התרגזו על הטענה שמצבם לא בהכרח גרוע יותר משל שכירים שפוטרו מהעבודה. הם התרגזו על זה שטענתי שעצמאים מעלימים הכנסות יותר משכירים.

אז קודם כל, אני שמח שהרגזתי כל-כך הרבה אנשים. אני שמח לדעת שיש כל-כך הרבה אנשים ישרי דרך במדינת ישראל. אם מישהו מהם נפגע מכך שטענתי שעצמאים מעלימים הכנסות, אני מתנצל. אבל באמת שאין להם סיבה להיעלב.

למחשבון - כמה פיצוי מגיע לכם? אין להם סיבה להיעלב בגלל שראשית, ברוב המקרים שבהם עצמאי מעלים הכנסות זה נעשה בשיתוף פעולה מלא של שכיר. הרי שכשמישהו מזמין שיפוצניק, או הולך למספרה, או נכנס למוסך, ומשלם במזומן, הוא השתתף בהעלמת הכנסות לא פחות מהעצמאי ששכח לתת קבלה. כך שעל כל עצמאי שמעלים הכנסות, יש חמישה שכירים שעוזרים לו בזה.

שנית, הם לא צריכים להיעלב בגלל שמדינת ישראל לא באמת מנסה להתמודד עם ההון השחור. כבר יותר מעשר שנים שכל שר אוצר מכריז מלחמה על ההון השחור. איכשהו, בסוף, רק לזה לא נשארים תקציבים. למעשה, מדינת ישראל מעולם לא פעלה נגד הון שחור מיוזמתה. לאמנות בינלאומיות למלחמה בהון השחור היא הצטרפה רק אחרי שארה"ב כמעט סגרה לנו את מערכת הבנקאות. הבנקים הישראלים בארה"ב משלמים מאות מיליונים אחרי שתפסו אותם מסייעים להעלמות מיסים של אזרחים מקומיים.

כשבלחץ אמריקאי ניסו להטיל מגבלות על גמ"חים, כדי שלא יהיו צינור להלבנות הון, יו"ר ועדת הכספים דאג למשוך את הדיונים במשך שנים, ובסוף העביר חוק עם הרבה מאוד חורים.

שלישית, הם לא צריכים להיעלב, כי להון השחור יש הרבה מאוד תמיכה פוליטית. לכאורה, כולנו בעד לצמצם את ההון השחור. אבל אני רוצה לראות את הפוליטיקאי שלוקח אחריות על כך שהמחירים של מורים פרטיים, שרברבים, שיפוצניקים, וכו' עולים בלפחות 17% (כנראה שיותר), בגלל שהוא התעקש שכולם יעבדו עם קבלות.

כל זה לא בא להגיד שכסף שחור זה טוב. אם היינו מצליחים לצמצם את השוק השחור ברבע בערך, היה מספיק כסף כדי לסייע לכל האנשים (עצמאים ושכירים) שנקלעו לקשיים בגלל משבר הקורונה, ועוד היה נשאר עודף בשביל לסייע לעסקים הקטנים. אבל כדי שההון השחור באמת יצטמצם, צריך לצמצם מאוד את היקף הבירוקרטיה. כי כשיש הרבה בירוקרטיה קורים שני דברים. ראשית, לבירוקרטיה יש עלות גבוהה, ולכן אנשים מעדיפים להתחמק ממנה. שנית, כשיש הרבה בירוקרטיה, נשארים הרבה חורים בשביל מי שלא מעוניין להתעסק איתה. בעיקר כשהבירוקרטיה משאירה את החורים בכוונה.

קיראו עוד ב"בארץ"

אז אני מאוד מקווה שהמדינה תייצר את התנאים לצמצום ההון השחור. הכסף הזה יכול לקדם הרבה מאוד מטרות חברתיות צודקות. אבל כשהצעד הראשון של הממשלה שבדרך זה למנות 36 שרים ועוד 16 סגנים, אני בכלל לא בטוח שמספר האנשים שמתנדבים לדווח על ההכנסות שלהם למס הכנסה ירד בצורה משמעותית.   ד"ר אביחי שניר המכללה האקדמית נתניה ואוניברסיטת בר-אילן

תגובות לכתבה(100):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 81.
    שכח משהו קטן 07/08/2020 15:23
    הגב לתגובה זו
    אפשר היה לקדם את ביטול כל המזומן ,אבל אז איך פוליטיקאים יקבלו מעטפות? מה הם ישימו בגרביים חוץ מסתם כפות רגליים משעממות?
  • 80.
    אור 03/08/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    כשאנשים רואים לאן הולכים המיליארדים (חרדים ומתנחלי) מתוך שיקולים של הישרדות פוליטית וכהמדינה מפילה עשות אלפים לקרשים ולא עוזרת מי בכלל רוצה לשלם מיסים??
  • 79.
    נחום אולציק 31/07/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    כאשר השלטון מושחת כספי המיסים משמשים למימון של פארזיטים ולשיחוד של קבוצות לחץ הנהנות מהכסף הציבורי הקל.
  • 78.
    לך תחזור להסתדרות (ל"ת)
    נועם 29/07/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 77.
    יואב 21/07/2020 05:30
    הגב לתגובה זו
    בראש וראשונה צמצום כוחו של מכון התקנים שהוא אחד הגורמים הראשיים למצב שבו מרמים אלפים את המערכת.
  • 76.
    משיח 20/07/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    אז אני יבקש חשבונית כשאני משלם ? למה? כשהפרזיטים החרדים סוחטים של שקל פנוי, אז אני יבקש חשבונית מחילוני שקורע את התחת ? רק שוק שחור !!
  • 75.
    יפה 12/07/2020 23:39
    הגב לתגובה זו
    רוב רובם של העמצאים מעלימי מס. עם הכסף השחור נוסעים לחו"ל, מסעדות,זהב,יהלומים,ושאר אלמנטים של כייף נופש ואוכל. אם מחר היה שדה התעופה ניפתח, היו תורים של עצמאים צובאים על דלתות הדיוטיפרי.
  • 74.
    נפתלי 09/07/2020 07:33
    הגב לתגובה זו
    וגם אם יהיה יותר כסף בקופה יקנו יותר צוללות
  • 73.
    ההון השחור בעיקרו כספי שוחד ופשיעה! (ל"ת)
    אריק 05/07/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 72.
    אנונימי 25/06/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    אין שום קשר לפעילות הבנקים הישראלים בחו״ל, למורים שעובדים בשחור.... ובכלל, גם אם לא היה שקל אחד שחור, עדיין בשל סדרי העדיפויות הפגומים במדינת ישראל - רק אוכלוסיות מקורבות מקבלות משהו.... אז שלא יכנסו לעבוד עלינו בכתבות כמו זאת
  • 71.
    עצמאי 25/06/2020 06:27
    הגב לתגובה זו
    ומה תגיד על זה שהרבה עצמרים משלמים יותר מיסים ממה שאמורים- רק בגלל שמשפצים את הדוחות שלהם- כדי שהבנק לא יחתוך להם אשראים כי אינם רווחיים מספיק? מה אומר- נעל? יללה תחזור ללמוד מתחת לסינור של אמאלה
  • 70.
    ממלחמה בהון השחור: בטול מקלטי המס. והקטנת המגזר הציבורי (ל"ת)
    לא פחות חשוב 24/06/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 69.
    אבי 14/06/2020 02:48
    הגב לתגובה זו
    כתבה פופוליסטית , שחוקה. העצמאים הם חוט השידרה של המשק, עובדים קשה , ומקבלים את ההטבות הכי קטנות. אני עצמאי ומוציא חשבונית על כול פרט שמוכר.
  • 68.
    חזי 18/05/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    אם ואם. אם השרות הציבורי 700 אלף! איש היה מוותר על 10 אחוז בשכר היה לנו 100 מליארד שקל לעסקים קטנים ועצמאים ואולי גם קצת להוריד את הנטל המס ועודד את הצמיחה. אבל אתה כלכך צר אופקים יושב בגוב שלך באקדמיה . מה ההבדל בינך ובין הממשלה המנופחת והשרים שלא צריך?
  • מוטי 29/06/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
    אם רק השופטים יפסיקו לקבל / לקחת משכורות ענק ופנסיות מטורפות שאפילו ראש ממשלה יכול רק לחלום עליהן, היה הרבה כסף בקופה לכל המטרות החשובות.
  • 67.
    חזי 18/05/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    אם היית עצמאי יום אחד בחייך ושליחים השלטון היו קורעים לך את הצורה כשאתה רואה שהכסף שהם גוזלים ממך הולך לפנסיות תקציביות לבטלנים גם אתה היית מעלים
  • 66.
    אבי 15/05/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
    סבא שלי זכרונו לברכה היה אומר"מי שהולך ישר מגיע ללשכת הסעד". והכוונה שאם אתה הולך ישר אתה לא מצליח להרויח ולחיות. מעמ מס הכנסה ביטוח לאאומי. דמי בריאות וזה עוד בלי שלקחנו בחשבון ארנונה לעסקים. חשמל. מים ביטוחים. שכירות...
  • 65.
    אבי 10/05/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    ההון השחור לא נמצא אצל העצמאים, ההון השחור נמצא בסחר בסמים, בפרוטקשן, בזנות וכדו' הלוואי שלממשלה היה את האומץ להילחם בזה... העצמאים עובדים קשה כדי להביא לחם הביתה, ואז בא הרשע ומכפיש אותם, בושה!!!
  • 64.
    אלי 07/05/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    הצמצום הנכון זה להוציא מרצים כמוך מהאוניברסיטאות ולא לתת להם במה ללכלך על מגזר שלם. לך תרצה על תספורת אחת של תשובה שמכסה את כל המענקים.
  • 63.
    מי 06/05/2020 23:29
    הגב לתגובה זו
    הכל בגלל הממשלה
  • 62.
    הנביא 06/05/2020 06:33
    הגב לתגובה זו
    עצמאי שבנטו שלו יש 30000 שח נטו, מקביל לשכיר שמרוויח 50,000 שח ברוטו, ואצל עצמאי נוץטו וברוטו זה כמעט אותו הדבר. פער המעמדות גדל כי עצמאי שגונב מרוויח יותר משכיר שמרוויח בוכטות והוא ישר. משפיע בכלל על כלכלת המדינה ומה משכורת מינימום וכו. אני וויתרתי להיות יצמאי, רק בשל ביוקרטיה סבוכה. לעתים ישרים כמו סרגל ונפגעים המון מהמדינה.
  • 61.
    זיזו 06/05/2020 06:12
    הגב לתגובה זו
    אבל כשאתה ללא ביסוס עובדות ימספרעל הון שחור,זה מעליב זה לשון הרע. וכשיש ניצול ציני של השרות הציבורי למיסים שאנחנו משלמים , הכתבה שלך מעליבה ולא משקפת.
  • 60.
    זהו המיסויי הרצחני,שמנוולים עושקים מאתנו,שאין שני לו בע (ל"ת)
    בן הארץ! 05/05/2020 23:23
    הגב לתגובה זו
  • 59.
    קשקשן,מטעם הארכי פושע ביבי שעושק אותנו במיסוי רצחני (ל"ת)
    בן הארץ! 05/05/2020 23:20
    הגב לתגובה זו
  • 58.
    זהו עושק מיסוי רצחני,שאין שני לו בעולם, (ל"ת)
    בן הארץ! 05/05/2020 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 57.
    טיפשים ללא הפסקה,עושקים אותכם במיסוי רצחני שאין שני לו (ל"ת)
    בן הארץ! 05/05/2020 23:10
    הגב לתגובה זו
  • 56.
    בן הארץ! 05/05/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
    אביחי חוצפן וחלאה מבית היוצר של הארכי פושע ביבי, זהו אביחי הפושע שמדבר בשמו של הארכי פושע ביבי , שעושקים וגונבים אותנו באמצעות מיסוי רצחני שאיין שני לו בעולם , ולפושעים והחלאות האלו , יש להם חוצפה לדבר על כסף , שאנשים עמלים מזיעת מרויחים ! חייבים לסלק את המנוולים האלו מתפקידהם וחקור אותם , על התנאימם ומשכורות העתק שהם מרויחים מעושק דמנו !!! הוסף
  • 55.
    פרופסור 05/05/2020 22:52
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שאתה מנותק ויושב באקדמיה (סוג של....) היום הבנתי שבמקרה הטוב אתה תמים ולא באמת מבין כיצד מתבצעת חלוקת המשאבים כשמעורבת פוליטיקה. אני מעדיף שתבין לבד איך זה מוציא אותך במקרה הרע...
  • 54.
    יוע 05/05/2020 22:12
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מבין בכלום
  • 53.
    עצמאים מספר 1 בהעלמת מסים זה ידוע לכולם! 05/05/2020 21:50
    הגב לתגובה זו
    עצמאים מספר 1 בהעלמת מסים זה ידוע לכולם!
  • זהו המיסוי הרצחני שעושק ופוגע בכולנו ועוד מאשמים אותנו (ל"ת)
    בן הארץ! 06/05/2020 00:29
    הגב לתגובה זו
  • זהו המיסוי הרצחני והשחור שגובים מאתנושבחוצפתם מאשימים א (ל"ת)
    בן הארץ! 06/05/2020 00:23
    הגב לתגובה זו
  • ואתה טיפש ללא הפסקה,גובים מאתנו מיסוי רצחני ובטיפשותך א (ל"ת)
    בן הארץ! 05/05/2020 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 52.
    צדיק בסדום 05/05/2020 21:21
    הגב לתגובה זו
    שכירים משלמים מס עד השקל האחרון תתעוררו שכירים. אתם מממנים את העצמאים שמרווחים פי כמה מכם ומשלמים פחות מס באופן יחסי תדווחו לרשויות על כל מעלים מס שאתם רואים
  • 51.
    א.ש 05/05/2020 21:08
    הגב לתגובה זו
    כן. האימרה המקובלת על האיש שהלך ישר לגיהנום הוא המוטו של העצמאיים. במלחמתם עם הפקידות אין להם בריה.
  • 50.
    שולמן 05/05/2020 20:36
    הגב לתגובה זו
    מה למדת באוניברסיטה? מילטון פרידמן הכושל? קיין? תנסה לפתוח עסק - לא תחזיק מעמד יומיים .
  • 49.
    מומחה לקנוניות 05/05/2020 20:31
    הגב לתגובה זו
    הם רק רוצים לבלוש אחרי אנשים ולהרוס להם את העתיד הכלכלי, חפשו "כאשר המטאדור רוצה לרצוח את השור, הוא מסיח את דעתו אל הסדין האדום הממשלה העבירה בימים אלה רפורמות" תוצאה 3
  • 48.
    מייק 05/05/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
    אם כולם היו עובדים בלבן סביר להניח שגם אז לא היה כסף לשלם לעצמאים שנפגעו כי על כל שקל שמגיע לקופת המדינה,אתם המנוולים גונבים 3 אז מי פה הגנב ? חבורה של אפסים נמאסתם
  • 47.
    יעקב 05/05/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    עסקים שעובדים מול מוסדות וחברות לא יכולים להעלים מס, חובד גוח שנתי לכל אזרח הייתה פותרת את העלמות המס. שכיר לעולם לא יבין מזה להיות בעל עסק
  • 46.
    החובט 05/05/2020 17:12
    הגב לתגובה זו
    אם עצמאיים לא היו משלמים כל כך הרבה ביחד לשכירים ומקבלים כל כך פחות הם לא היו מעלימים כל כך הרבה
  • 45.
    הכללה מטופשת 05/05/2020 17:09
    הגב לתגובה זו
    מי שעובד בשחור - אין ביטוי במחזור. מי שעובד אמיתי ולא מעלים מיסים - יש ביטוי במחזור ולכן מענק לפי המחזור עוזר למי שמשלם ולא מעלים.
  • 44.
    אבי 05/05/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    לא אין לתאר... אתה מרצה??למדינה לא חסר כסף אל תספר לנו סיפורים.ולא נלחמת בהון השחור כי היא מקבלת מס אמת בסופו של יום.צריך לגלוח אותך לאבטלה דחוף יעפיפון
  • 43.
    לגמרי צודק 05/05/2020 17:02
    הגב לתגובה זו
    עורכי דין רבנים וכדומה
  • אלה כל העצמאים שאתה מכיר?... (ל"ת)
    נועם 15/06/2020 07:46
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    חיים 05/05/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    קשקשן. טיפש מטומטם. מי נתן לו את התואר ?
  • 41.
    [email protected] 05/05/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    ואתה, ד'ר אביחי שניר, לא מספיק ישר כדי להודות בטעות שעשית.
  • 40.
    יורם 05/05/2020 15:43
    הגב לתגובה זו
    אם היו מתנהגים לאבות גרושים כמו שצריך היו מצמצמים את השוק השחור בחצי. כאשר המדינה לא נותנת לך לחיות אתה חייב לעבוד בשחור
  • 39.
    אילן 05/05/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
    לפני שבאים התלונות על העצמאים, נא לדרוש מכל חברי הכנסת לקמץ בהכנסות, איזה קומבינות ויצירתיות איך לנפח את הממשלה החוק הנורבגי המתגלגל עוד שרים, עוד שגני שרים, עוד נהגים ופקידי לישכה, ורכבים הכסף זורם כמו מים פראייר מי שלא מעלים מס
  • ישראל מדינת עושק אם מיסוי רצחני שאין שני לו בעולם (ל"ת)
    בן הארץ! 05/05/2020 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    אנונימי 05/05/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    הכי הרבה מעלימי מס הם מובילי הדירות כל פעם שהברתי לא הסכימו לצק או לתת קבלה
  • 37.
    אחד העם 05/05/2020 15:03
    הגב לתגובה זו
    חלק לא קטן מהעצמאים לא עובדים בצורה מסודרת, לכן גם לוקחים מחיר גבוה לשעה. נניח לדוגמא טכנאי שהוא עצמאי. יש לו 2-3 שעות עבודה ביום, יש הרבה תחרות בתחום שלו, יש לו הוצאות נסיעה, הוצאות שיווק ועוד. המדינה לוקחת לו מסים כ- 50%-60%, מה נשאר לו משעת עבודה ? אם הוא מרוויח 300 ₪ לשעה, נשאר לו נטו נניח 150 ₪, אם יש לו 2-3 שעות עבודה ביום, וכל זה לא ודאי, איך יהיה רגוע בפרנסתו ? יש לו לשלם כל חודש משכנתא, ילדים, דיור ועוד. ואין שום ביטחון בעבודה – הוא בסביבה מאוד תחרותית. אז מה יעשה ? בחלק מהמקרים כנראה יעדיף לקבל כסף מזומן בשחור. זה לא נעשה בכדי להתעשר, אלא לרוב בשביל לשרוד !!! ... ומה קורה עם מזמין העבודה ? גם הוא רוצה לשלם פחות, גם אולי בשביל לשרוד כלכלית !!! ומה קורה עם החברות עצמן ? חברות כמו תנובה, רמי לוי, שופרסל, שטראוס ועוד ? הן רוצות להרוויח, אבל המדינה גומרת אותן ממיסים, ואז מה קורה ? מעסיקים עובדים בשכר מינימום והמחירים (,יוקר המחיה) מצורף - הכל בגלל המיסים במדינה. כשהמיסוי במדינה מטורף, אנשים בקושי שורדים... ישראל מדינה כלכלית חזקה, האזרחים חלשים.
  • 36.
    אופיר 05/05/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    בן אדם חסר השכלה\תרבות\או כל צלם אדם.... על BMW 740IL חדשה... שמישהו יגיד לי שלא מעלים מיליונים
  • 35.
    מאיר 05/05/2020 14:51
    הגב לתגובה זו
    מי שעבד בשחור לא יקבל
  • 34.
    עופר 05/05/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
    רק שנה שעברה אותו שר אוצר חילק מיליארדים לשוטרים ועכשיו שצריך לתת למי שבאמת זקוק שולחים אותו ל....
  • 33.
    דב בירן 05/05/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    איפה הכסף מהגז,תשאל את ראש ממשלת מעבר איך הכסף השחור עובר מביתו זו הדוגמא. והפוליטיקאים הדתייםף והשלטון גורם לכסף השחור, בושה.
  • 32.
    פופ ליז 05/05/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר ? פופוליזם לשמו, גם אם היה שלום לא היה מלחמות.
  • 31.
    אלי 05/05/2020 14:25
    הגב לתגובה זו
    נא להיות יותר ספציפי. אני עצמאי שלא מקבל שרל ללא חשבונית.
  • 30.
    דייג 05/05/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    ככול שיש יותר היום שחור יש יותר קניות יש יותר הוצאות על מותרות. הדבר הכי טוב זה הון שחור. ככה הכלכלה תוססת. ללא הון שחור אנשים יקנו בדיוק מה שצריך ואולי קצת פחות. הון שחור שווה כלכלה משגשגת
  • אתה טועה בגדול (ל"ת)
    עוזיהו 05/05/2020 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    דן 05/05/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    הוא היה הולך למטרות פוליטיות
  • 28.
    גדיאל 05/05/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    אחד המאמרים המדויקים שקראתי. די לבכי ולנהי! תביאו את כל ההון השחור, תבואו נקיי כפיים ואז נדבר על הפיצוי. חוצפנים.
  • 27.
    מאמר שלא שווה תגובה (ל"ת)
    ללא תגובה 05/05/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    העמצאיים מעלימים חופשי ! וכולם יודעים (ל"ת)
    גוגו 05/05/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    זעקת קוזק הנגזל! (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/05/2020 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    העצמאים משלמים יותר מידי מיסים ביטוח לאומי מטורף ע 05/05/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    העצמאים משלמים יותר מידי מיסים ביטוח לאומי מטורף על מה אתה מדבר דר אתה בהזיות
  • 23.
    עוזיהו 05/05/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    הליכוד עלה לשלטון בזכות קבוצה זו של עצמאים ולכן לא יעשה כלום . זאת הסיבה לצעקות רק ביבי.
  • 22.
    YL 05/05/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    רק גנב נוכל ושקרן מפחדים לעמוד לדין ו להציג מסמכים על יושרה אן ספק ש גם בביבים יש אנשים לא ישרים אבל....... חוק וצדק חייב להתחיל מ הצמרת
  • 21.
    einatcn 05/05/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    דבריך הם הוצאת דיבה. שהרי האותו תוקף יכולתי לומר אילו יכולנו לצמצם את האבטלה הסמוייה חצי העבודה ששכירים עובדים וטיפול בענייניהם האישיים על חשבון העבודה והמשכורות המנופחות שלוקחים במגזר הצחיבורי ללא קשר להצלחת העבודה .בכלל לא היה גירעון למדינה. כיעור יכול להיזרק לכל הצדדים. ודבריך הם כיעור ממשי. ועוול ממשי.
  • 20.
    כחלון 05/05/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    שם רוב הכסף של הכסף השחור
  • YL 05/05/2020 14:47
    הגב לתגובה זו
    זה לא שהוא רק חשוד יש ממצאים כעובדות על עברות כבדות ולכן הוא מפחד לעמוד לדין הוא כבר יודע התא של אולמארט מצוחחצחחח לכבודו
  • בדיוק !!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    גיא 05/05/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    כמה שאתה צודק (ל"ת)
    מנשה מהפלאפל 05/05/2020 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    צבעים ומזפתי גגות הם הגנבים העיקריים (ל"ת)
    חשמלאים ואינסטלטורים 05/05/2020 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    כרמית 05/05/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    הזעקה של העצמאים שלא מקבלים מספיק אז בואו נבהיר להם למי שיש שכר מנימות מקבל פחות מ-50% כי הוא מאבד גם תנאים סוציאליים בתקופת החל"ת חופש מחלה פנסיה וקרן השתלמות למי שיש שכר של 20,000 הוא לא מגיע אפילו ל-50% אז אל תקנאו בשכירים ועצמאים שיחקו אחריות תקופות טובות ופחות טובות אלו הם הסיכונים שלוקח בחשבון עצמאי ולכן הוא בשוטף ההכנסות יותר גבוהות בצורה משמעותית משכיר
  • 16.
    גג 05/05/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    אולי אם הייתם מצמצמים ברבע את עובדי המדינה והפנסיה התקציבית ?
  • זה שאתה צודק לא אומר שהכתבה לא נכונה (ל"ת)
    שניכם צודקים 05/05/2020 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    להחמיר עונשים בצורה משמעותית כל מי שנתפס!! (ל"ת)
    יוספה 05/05/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    רמי 05/05/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
    ולא יכול לשלם שכר דירה
  • יונתן 06/05/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    רוב המוחלט קיצצו עד 30%, רובן אפילו 20% או פחות. כלומר אם אפילו קיצצו לך 30% ו ירדת ב 6 אזהרווחת 20 ו אתה מרווי ח עכשיו 14 אלף. לא רע בכלל1
  • גיגסי 05/05/2020 14:45
    הגב לתגובה זו
    תרוויח כפול. אבל נוח לך לשבת במשרד ממוזג כל היום על חשבון הציבור ולא לעשות כלום. במקרה זה גם 6,000 ש"ח זה יותר מדי עבורך. ואני מקווה שמשלמים לך את זה רק בגלל שיש לך ילדים להאכיל. הם בטח לא אשמים שאתה פרזיט
  • אילן 05/05/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    עצמאי צריך מחזור של 60000₪ בחודש כדי להרוויח נטו 20 ובשביל מחזור כזה צריך לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה.אם מ-70% משכורת אתה לא מצליח לשלם שכ״ד אז אתה לא יודע להתנהל.תעשה בדק ביית דחוף
  • 13.
    אייל 05/05/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    את הפנסיה החזירית התקציבית ואת כפל הפנסיות הממשלתיות של אלו שיוצאים לפנסיה ראשונה בגיל 42 היה מספיק כסף לא רק לעצמאים אלא היו יכולים לעלות את השכר לכל עובדי הקבלן המסכנים ולהכפיל את קצבאות הנכות...
  • 12.
    אנונימי 05/05/2020 12:39
    הגב לתגובה זו
    עצמאים שיכולים גם עשויים לדחות הכנסות על מנת להראות ירידה במחזורים ולזכות במענק. בסך הכל העצמאים לוקחים סיכון ולפעמים הסיכון קורה .לדעתי הכי אוב היה לבטל לשנה קדימה את הארנונה לעסקים עד מאה מטר או מאתיים .
  • 11.
    אנונימי 05/05/2020 12:39
    הגב לתגובה זו
    עצמאים שיכולים גם עשויים לדחות הכנסות על מנת להראות ירידה במחזורים ולזכות במענק. בסך הכל העצמאים לוקחים סיכון ולפעמים הסיכון קורה .לדעתי הכי אוב היה לבטל לשנה קדימה את הארנונה לעסקים עד מאה מטר או מאתיים .
  • 10.
    מסכים אבל למה למדינה לא אכפת מההון השחור? (ל"ת)
    מיקי 05/05/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
  • ליצמן, דרעי וגנבים 05/05/2020 15:42
    הגב לתגובה זו
    לא צריכים לשלם מס שיגיע לחילונים.
  • 9.
    אני ספרית - בלי העלמת מס אני לא מרוויחה, אין לי ברירה (ל"ת)
    עצמאי 05/05/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
  • ולכן לא תקבלי שום סיוע מהמדינה. ובצדק! (ל"ת)
    דבי 05/05/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    צודק , 80 אחוז מעלימים והיו צריכים לשמור כסף ליום שחור (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2020 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דפנה 05/05/2020 12:36
    הגב לתגובה זו
    שעובדים כשכיר בבוקר ואחרי הצהריים ערב עובדים עבודה נוספת שהיא הכל בשחור והם השכירים לא צריכים להגיש הצהרת הון למס הכנסה מדוע?
  • גיגסי 05/05/2020 14:47
    הגב לתגובה זו
    השכירים זה שהם באים לעבודה למשרד יושבים לא עושים כלום ומקבלים כסף. יוצאים להפסקת צהריים חוזרים לעבודה ומקבלים כסף נשארים 5 ימים בבית לא עושים כלום מביאים פתק מחלה יענו היו חולים ו.. מקבלים כסף. זה השחור האמיתי. ערמה של עובדים בשרות הציבורי שלא עושים כלום (לא כולם אבל מרביתם) טונות של כלום ושום דבר מאיישים משרדים יקרים בלוקיישנים הכי יקרים למה???
  • 6.
    אנונימי 05/05/2020 12:36
    הגב לתגובה זו
    כשעצמאי עושה הנחת מעמ של 17 אחוז הוא בעצם מעלים עוד כ 40 אחוז מס הכנסה , כי כל העסקה לא מדווחת לאף אחד .
  • אומדן של 17-20% מהתוצר (ל"ת)
    אבי 05/05/2020 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דוד 05/05/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    צמצ "צמצום ההון השחור היה גורם ליותר תקציב כסיוע לעצמאים ושכירים... טעות חמורה- העודף התקציבי הזה היה מופנה למימון הסכמים קואליציונים עם המפלגות הדתיות שהסחטנות שלהם לא יודעת שובע ולמימון הגחמות הפרטיות של ר. הממשלה כגון מטוס פרטי בעלות של 820 מיליון שקל....
  • ברור (ל"ת)
    גיגסי 05/05/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ספייד 05/05/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    ברגע שניתן יהיה לקזז הוצאות מול הכנסות כמו בארה"ב יהיה אינטרס לכל אחד לבקש חשבונית.
  • הרבה יותר פשוט לבטל כסף מזומן (ל"ת)
    מנשה 05/05/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עצמאי 05/05/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    לא מבין איך הכותב הנכבד קיבל תואר דוקטורט.
  • 2.
    משה בן יוסף הלוי 05/05/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    אם תופסים מעלים הכנסות והעונש יהיה כמו באמריקה 15-25 שנה אז נראה כמה יעלימו וכמה יתנדבו לשלם אפילו יותר... העונשים אצלנו ממש מצחיקים אז שלא יספרו סיפוריםשלא מצליחים להלחם "בהון שחור". פשוט לא רוצים, הכל אצלנו רק פוליטיקה...
  • 1.
    אחד העם 05/05/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
    ופנה את האנרגיה שלך לתקוף במקומות הנכונים, מצד שני, עוד קשקשן עם תואר שנתנו לו לכתוב בעיתון.. לא מצפה ממך ליותר.