להקריב את הזקנים כדי להציל את הצעירים

לפתוח הכל ומיד. להבטיח שלא יהיה סגר כדי שאנשים יחלימו מהטראומה ויחזרו לצרוך ולחיות ועסקים יפסיקו לחשוש מגל שני ויחזירו עובדים; להקל על זקנים ואוכלוסיות בסיכון והעיקר - להפנים שמיתון כלכלי הוא מסוכן ואלים יותר ממגפת הקורונה
 | 

אנחנו במשבר כלכלי. אפשר לעצום עיניים ולהגיד שכל המשברים עוברים ונעבור גם את זה, ואפשר וצריך להיערך למשבר. היערכות נכונה תקצר את המשבר ותמתן את עומק המשבר. הפתרון מאוד פשוט, אבל הוא קשה פוליטית. הפתרון הוא להגיד לאנשים שנמצאים בסיכון מהקורונה – תשמרו, תזהרו. קבלו הקלות כדי להתמודד עם ההגבלות - נביא לכם אוכל הביתה, הבנקאי יגיע אליכם הביתה, תקבלו הקלות בתורים בקופת חולים - אבל האחריות עליכם. אנחנו לא נסגור את המדינה. החיים יימשכו כרגיל. אין סגר, אין הגבלות. כן, במילים פשוטות – כל אחד אחראי למעשיו, ואם יש הגבלות הן רק על מבוגרים וכאלו עם מחלות רקע. כל השאר ימשיכו להתנהל עם מסכות. במקביל צריך לפתוח כל מה שאפשר ובלי הגבלה - קניונים, בתי קולנוע, מסעדות. אז יהיו 2,000 נדבקים ביום, יהיו גם 5,000 נדבקים ביום. אז מה? כל עוד מדובר בחולים ונדבקים שהסבירות שיהיו עול כבד על בתי החולים היא קטנה, ממה אנחנו בעצם דואגים? יהיו יותר מאושפזים, יהיו יותר חולים קשה, יהיו יותר מונשמים, אבל צריך לסמן מטרה – בגל הראשון המטרה היתה להשטיח את העקומה כדי שלא להגיע למצב שאין מיטות ומנשמים לכולם. עכשיו, אחרי גל של הצטיידות, אומרים לנו שלא תהיה בעיה של היערכות. יהיו מנשמים לכולם גם בתרחיש פסימי. אז תנו לנו להידבק ולחלות. הרוב הגדול עובר את זה יחסית מהר ובקלות. אחרים, בעיקר "האנשים בסיכון" יגיעו לבית חולים, יטופלו ורובם יעברו את המחלה. יהיו בדרך מתים. בכל תרחיש יהיו מתים. אגב ממש לא בטוח שהתרחיש הלכאורה אכזרי הזה הוא עם פוטנציאל המתים הגדול. דווקא כשסוגרים, מגבילים ומזגזגים בין שני העולמות מבלבלים את האוכלוסייה בסיכון, חושפים אותה לאוכלוסייה ומסכנים אותה יותר. מנגד, חיסון עדר מהיר ככל שניתן, יציל בעיקר את האוכלוסייה בסיכון.

צריך לדברר את המדיניות הזו. הבעיה הגדולה ביותר של הציבור היא לא בהחלטות של הממשלה, אלא באי קבלת החלטות. אי וודאות יוצרת חרדה ומשתקת. הקורונה היא אירוע פסיכולוגי יותר מבריאותי ויותר מכלכלי. היא ערערה את הביטחון של האנשים, היא ערערה את הביטחון הכלכלי. אנשים ועסקים נמצאים בסוג של פוסט טראומה. הם צריכים קרקע יציבה. הדבר האחרון שהציבור צריך עכשיו הוא הנהגה חסרת ביטחון, חסרת יכולת להחליט ומזגזגת. זה היתרון – אל תכעסו – של דיקטטורות. אנחנו כמובן לא רוצים להיות במשטר כזה, אבל זה לא אומר שאין בהן יתרונות. אז לא דיקטטורה, אלא מדיניות ברורה ואחידה כזו שתגיד לאנשים – לא יהיה סגר. לא יהיו מגבלות. הכל פתוח. נעבור את זה יחד. האמירה הזו, ההבטחה הזו יכולה להציל את הכלכלה והיא חשובה אפילו יותר מעשרות המיליארדים שהמדינה הזרימה לציבור. 

20% אבטלה – למה האבטלה לא יורדת?
נכנסנו לקורונה עם אבטלה נמוכה – מתחת ל-4%. הגענו לאבטלה של מעל 20%, אבל חלק גדול ממנה היה של חל"תניקים – כאלו שהוצאו לחופשה ללא תשלום שזה במילים אחרות – העסק לא משלם, המדינה משלמת דמי אבטלה. כולם היו בטוחים שעם ביטול הסגרים, המשק יחזור לשגרה. זה לא קרה. זה לא קרה כי ההנהגה זגזגה – במקום להצהיר שבכל מצב לא חוזרים לסגר, היא סיפקה בעיקר זיגזגים וגמגומים. ברגע שאנשים מבינים שיש סיכוי שהרע עוד לפנינו הם במגננה. עסקים לא מחזירים עובדים. אנשים לא קונים יותר ממה שהם באמת צריכים. הצמיחה יורדת מאוד והופכת לשלילית, האבטלה לא יורדת. אנחנו עדיין קרובים לאבטלה של 20% ואנחנו כבר חודשיים אחרי פתיחת הסגר. לפי התחזיות של הכלכלנים באוצר היינו צריכים להיות במקום הרבה יותר טוב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הבעיה - המשבר הפסיכולוגי. האדמה רועדת. אנשים בהישרדות. עסקים בהישרדות. במשבר כזה עושים רק מה שחייבים – קונים רק מה שחייבים. מתכנסים עם מה שיש. זה תהליך של התכווצות – המובטלים קונים פחות, אלו שעובדים חוששים וצורכים פחות. עסקים מרוויחים פחות. עסקים לא מחזירים עובדים. האבטלה גדלה. הצמיחה כאמור שלילית. וכאן נכנסת הממשלה בפתרונות כלכליים – תמיכה כלכלית, תשלום אבטלה, מענקים לעצמאיים, לעסקים. עשרות מיליארדים של שקלים ויש כאלו שיגידו (והם רבים) שזה לא מספיק. אבל במקביל לכל המיליארדים ששפכה המדינה, היה אפשר וצריך לצאת לציבור ולהגיד בנחרצות – אנחנו לא חוזרים אחורה. אנחנו לא ניתן לקורונה לשנות את שגרת חיינו. זה שווה הרבה יותר מתמיכה כספית. זה מה שהעם צריך - תמיכה פסיכולוגית. למה המנהיגים שלנו מפחדים מהאמת הברורה הזו. הם הרי לא באמת יכולים לסגור את המדינה שוב - יהיה כאן מרד. הם הרי לא יכולים לסגור את המדינה כי הנזק הכלכלי גורם למוות הרבה יותר מהקורונה. אז למה הם לא עושים זאת? אולי ורק אולי שזה נוגע להם אישית - מי המנהיגים שלנו? אנשים מבוגרים בגילאי 65, 70 ויותר; מי החברים שלהם? בגילאים האלו. אולי זה לא נוח להם, לא מתאים להם להיות בקבוצה של "החלשים". יכול להיות שזה העניין - סוג של משחקי אגו? לא מאמין. אבל מאוד יכול להיות שאם היתה נציגות צעירה בקרב מקבלי ההחלטות היו גם קולות אחרים.     

חרדה, דיכאון, התאבדויות, פשע, ירידה בתוחלת חיים
מיתון כלכלי הורג. זה ידוע. זה לא רק שאין מה לאכול. זה משבר פסיכולוגי, זו חרדה קיומית, זה דיכאון. אנשים מתאבדים. הפשע עולה. הקורונה גורמת למוות, אבל צריך להגיד את האמת – בעיקר של מבוגרים מאוד. הקורונה מקצרת חיים ולמרות שזה מאוד לא נעים להשוות חיים של אחד לחיים של אחר, יש משמעות אחרת בין מת בן 80 מקורונה להרוג בן 30 בעת שוד או לאדם שמתאבד בגלל מצוקה כלכלית בגיל 40.  

כן, אני יודע – יש גם מתים צעירים מהקורונה. אבל תחזרו לממוצע ותקבלו שהכלל הוא אותו כלל – קורונה גורמת למוות בעיקר במבוגרים מאוד. אז מצד אחד, כל הכבוד על הסולידריות, כל הכבוד על ההתחשבות בסבא וסבתא. אבל הסולידריות הזו תהרוג אותנו כלכלית. מנהיגות נבחנת בהחלטות קשות ואמיצות. אי אפשר להמשיך לגונן על סבא וסבתא בתמורה להקרבת המשק. נקווה שלא מאוחר מדי - זה היה צריך להיעשות לפני חודשיים. יש עוד סיכוי – אז צריך ללכת על זה בכל הכוח, ובעיקר לדברר ולהצהיר – לא חוזרים לאחור. אין סגר. הכל פתוח. 

תגובות לכתבה(174):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 143.
    בואו ניתן לצעירים למות
    שוקי 12/07/2020 08:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפתוח לגמרי את המשק.לתת לצעירים לצאת להידבק ולמות. חיסכון עצום בדמי אבטלה ויצירת מקומות עבודה עם חיסול החלת"ניקים.
    סגור
  • 142.
    כדאי לכותב להסתכל מה קורה בארהב
    ניתוק 11/07/2020 02:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אלפי מתים בגלל הכלכלה . וביניהם גם צעירים . הסיבה להידרדרות המצב היא בדיוק מה שהכותב חושב להקריב את הזקנים המחלה פוגעת בצעירים חסרי האחריות אירועים מוחיים ותסחיפים ריאתיים דווקא לאלה שלא גילו סימני מחלה קשים. הכותב חרטטן
    סגור
  • 141.
    הרעיון קשה אבל נכון (ל"ת)
    ארז 10/07/2020 21:42
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 140.
    הכתב לא מעודכן.
    בשבדיה זה כשל 10/07/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בכל המקומות בהם לא היה סגר והיתה קורונה הכלכלה נפגעה קשות ויותר אנשים מתו. הסיפור שהקרבת המבוגרים תציל את הכלכלה אינו מבוסס. זה שקר כמו של מתנגדי החיסונים וממציאי הקונספירציות שמספרים לכולם סיפורי מעשיות
    סגור
  • 139.
    חבל רק שהכותרת קיצונית מידי
    עידן 10/07/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אני מסכים לגמרי עם מה שכתוב אבל זה נושא שדורש המון רגישות... והכותרת הזו מציג מייצרת ביקורת והתנגדות
    סגור
  • טען עוד
  • 138.
    עובדיה פשיסט כלכלי (ל"ת)
    H 10/07/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 137.
    מההגיגים היותר עמוקים של העיתונות הכלכלית...
    אבי 09/07/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בין אם זהו באמת עומקה של השלולית שבה משכשך הכתב ובין אם הכותרת והכתבה נועדו לצרכי רייטינג או ייצור שיח , התוצאה המתבקשת היא אחת- הקפדת יתר בבחירת הכותבים ...
    סגור
  • 136.
    הלואי שתחטוף קורונה
    איקה 09/07/2020 02:25
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הלואי שתחטוף קורונה
    סגור
  • 135.
    הרעיונות שלך זהות למעשים של הנאצים
    משה 08/07/2020 05:27
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הרעיון הנאצי של הגזע הארי (פעם הגרמנים היום צעירים) ולהרוג (לרצוח) קבוצה של אנשים (פעם אלו היו היהודים היום לשיטתך אלו המבוגרים) הוא חולה. הכתב זקוק לטיפול. מציע לכתב להתחיל ליישם את רעיונותיו בביתו עם הוריו. מציע לביזפרטל לפטר את הכתב בשל נטיותיו הנאציות
    סגור
  • 134.
    יש אוייבים לעדה
    ראס אלולה 07/07/2020 18:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפסיכולוגיה מאחורי התמונה אומרת כך :"הנה לכם זקנה שאפשר להקריב" אשריך אבל כמו שאומרים נאה דורש נאה מקיים נתחיל מסבתא שלך ואם היא חייה אז מאמא שלך  הזקן הישראלי הממוצע זה זקן באיזשהו מקום בין מזרחי לאשכנזי ואילו התמונה הזו זו תמונה גזענית נטו כי אנחנו כולה מהווים 1.5%  אז תקשורת גזענית תדעו שאנחנו "קוראים" אותכם ויודעים שאתם ומטפטפת רעל  לתת מודע של הציבור הישראלי אפשר למשל לראות  שתמיד  רואים בפריים אתיופי בכתבות בנושא ביטוח לאומי, כישלון מערכת החינוך,בתי חולים,  ורוב העניינים הפליליים מאויירים עם דמות כהה ) אגב עיתון הארץ  אגב אני לא מזדהה עם האדיולוגיה הפוליטית שלהם)הכי  הוגן בכתבות  בנושא אתיופים למרות שאנחנו לא רוצים שאף תקשורת יעסוק בענייני אתיופיה או אוליי אפילו אפריקה יש אינטרנט שידורים לא צריך כתבות מעוות שלכם
    סגור
  • 133.
    אתם יודעים שהוא צודק וזה מה שמעצבן אתכם (ל"ת)
    גדעון 07/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 132.
    אידיוט !!!! (ל"ת)
    סמדר 07/07/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 131.
    מתבקשת דוגמה אישית
    אלון 06/07/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    14 6
    בוא נתחיל עם ההורים שלך ומשם נתקדם
    סגור
  • 130.
    את הרעיון שלך גילו בשודיה הרבה לפניך
    משה 06/07/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    12 5
    כדאי שתבדוק להיכן הם הגיעו
    סגור
  • 129.
    החטאתם בגדול
    ד"ר משה פרץ 06/07/2020 10:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במשרד הבריאות מתבוננים במשבר הקורונה מהצד הבריאותי, לכן מצדדים בסגרים, על מנת לצמצם הדבקה. במשרד האוצר פועלים משיקולים כלכליים, לכן משתדלים לתמוך בעסקים ולפתוח ככל האפשר. הממשלה הוקמה בזכות משבר הקורונה. על מנת לשמר את הממשלה, הממשלה מתחזקת את המשבר הבריאותי והכלכלי. זה הדבק שמחזיק יחד את נתניהו וגנץ.
    סגור
  • 128.
    חוצפה
    משה 06/07/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    6 6
    לכתוב (אפילו בעקיפין) שהקשישים עשו את שלהם ויכולים ללכת..... בטח הכותב בחור צעיר עם הורים צעירים (או שרוצה לרשת אותם מוקדם)
    סגור
  • 127.
    הפתרון פשוט: להסב 50000 מובטלי קורונה לפקחים.
    שלומי 06/07/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    6 5
    הציבור לא ישמור על ריחוק חברתי בלי אכיפה הדוקה. גם נפתור חלק מבעיית האבטלה וגם נוכל להשתלט על הגל השני של הקורונה. לסגור מקומות התקהלות למיניהן. לא צריך עכשיו סגר כללי. רק סגר במוקדים
    סגור
  • 126.
    שליש מתושבי המדינה הם מעל גיל 60!
    אבי 06/07/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אזי...להרוג 3 מיליון מבוגרים כדי שהצעירים יוכלו לשהות בברים ובפאבים??
    סגור
  • ומאיפה הבאת את הנתון השיקרי הזה?
    סוף לבורות 28/07/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל 20% מהאוכלוסיה מעל גיל 55, לעומת שבדיה שם 32% מעל 55, מה שאומר שכאן היו רק 3200 מתים בהשוואה לשבדיה - תמותה עודפת של כ 2700 איש בגיל ממוצע של 80. ז"א שהמדינה שילמה עשרות מיליארדי ש"ח כדי להאריך חיי 2700 בני 80 בשנתיים (בממוצע) - נניח אפילו "רק" 20 מיליון ש"ח לאדם. אם מישהו היה בא עם הצעה לועדת סל התרופות לתרופה שתאריך חיים בשנתיים לבני 80 בעלות כזו - לא היו מסתכלים עליו בכלל
    סגור
  • 125.
    עיתונאים קודם
    נגעל 06/07/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    10 4
    אולי כדאי שנקריב עיתונאים במיוחד כאלו שכותבים שטויות. אין ספק שזה יהיה יעיל יותר לכלכלה ויחסוך לאנשים רבים בחילות על הבוקר. אתה איש דוחה!!!
    סגור
  • 124.
    בדיוק הנקודה שביבי בן 70 ולא ישים עצמו בסגר! (ל"ת)
    עינת 06/07/2020 07:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 123.
    צודק בסוף הקורונה תהרוג את כולנו
    אמיר 06/07/2020 01:01
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ברגע שעוברים למוד של השרדות הכאוס מתחיל ..ובסופו של דבר כל ההתנהלות הזו תביא בדיוק למה שאבישי מתאר ואז הדרך חזרה תהיה קשה ותפיל קורבנות אבל לא מהנגיף עצמו
    סגור
  • 122.
    הכי הגיוני בעולם
    רון 05/07/2020 22:41
    הגב לתגובה זו
    4 7
    גם למבוגרים הסגר זה התעללות
    סגור
  • תשובה
    יעקב 06/07/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אני מקווה שהסבא והסבתא של הכותב החכם באדם יחלו בקורונה בצורה חמורה ,נראה איך יגיב אז
    סגור
  • 121.
    בן כמה אתה ? (ל"ת)
    שאול 05/07/2020 22:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 120.
    להקריב את אלו שבנו את המדינה, שנלחמו בכל במלחמות?
    בוריס א. 05/07/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    11 4
    יש לי כמה מילים להגיד לך עקב הכתבה, אך זה לא יעבור את הצנזורה
    סגור
  • 119.
    אולי יוציאו את הזקנים אל מדבר הקרח(כמו שהאסקימואים עשו)
    ים 05/07/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ואז הצעירים יוכלו לחגוג והכלכלה תהיה כבקשתך.
    סגור
  • 118.
    הקרבת הזקנים כקורבן אשם
    שולתתתת 1 05/07/2020 18:38
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רק בלי להרגיש אשמה.לא ברור לי איך פושעים שלא שימים מסיכה בלי שהם חוטפים תוכחה.
    סגור
  • 117.
    אבל בסוף כולם יבינו שאבישי צדק
    יקח זמן 05/07/2020 18:36
    הגב לתגובה זו
    6 7
    הייתי בעד הסגר עד העצמאות ושהתחלנו להפנים דרכי התמודדות במי זה פוגע התהפכתי 180. נכון זו האמת בפנים, הסגר זה פלסטר, ברגע שהוא נפתח ההדבקה חוזרת, אי אפשר להימנע.
    סגור
  • 116.
    ביבי ומשרד הבריאות הרסתם לנו תחיים
    כל מילה ברזל 05/07/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כלכלה באה לפני חיי אדם פרטיים , תשאלו תמואשם בשוחד , הגאון הכלכלי שפוצץ את אשליית השפע , מחפיד לחשוב מה יה פה בספטמבר , עצוב שעדר העניים ימשיך להצביע לליכוד.
    סגור
  • 115.
    אבל סגר כבר היה.. וזאת התוצאה.
    מה-זה-חשוב 05/07/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    במה יעזור בדיוק סגר שני? תפעילו את ההגיון, אם יש לכם כזה. נו... כנראה שהגזמתי.
    סגור
  • 114.
    יומרת קטיעת שרשרת ההדבקה - רעיון מופרך
    האפידמיולוגים נכשלו 05/07/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
    8 2
    היומרה של האפידמיולוגים לקטוע את שרשרת ההדבקה לחלוטין ולתת מכת מחץ לקורונה הוכחה כמופרכת. מגיפות ניתן היה להדביר רק בימי הביניים כאשר אוכלוסיית העולם מנתה כ 300 מליון בני אדם. אין אפשרות לקטוע שרשרת הדבקה בתוך אוכלוסייה המונה 7.8 מיליארד בני אדם המצופפת בתוך מרכזי ערים אלה במחיר הסגר ממושך נורא וגם אז אין ביטחון כי המגיפה תודבר כליל. הסגר הראשון בישראל הוקדש לקניית זמן על מנת להכין את מערכת הבריאות המוזנחת שלנו ולהצטייד במכונות הנשמה ומיטות חסרות. הסגר גרם לנזק כלכלי איום ונורא וניתן היה לצמצמו באופן ניכר לו המדינה היתה מטפחת לאורך שנים את מערכת הבריאות. כעת, סגר שני יוביל למרד ופיצוץ אזרחי שסופו מי ישורנו. האפידמיולוגים מכשלו כליל והקשבה להם בעת הזו היא בבחינת טירוף, כמו לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות שונות. תנו למתמטיקאים, מהנדסי תעשיה וניהול וכלכלנים לנהל את המלחמה במגיפה. יש לבודד את החולים הכרוניים והקנים מעל גיל 72 ולא להחריב את הכלכלה.
    סגור
  • טעות
    שאול 05/07/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מנכ"ל משרד הבריאות היוצא - איש מנהל עסקים . מבין מתמטיקה. הוביל את הגל הראשון מעולה. הבעיה שכל הכלכלנים / אנשי הכספים / ניהול ישבו באולפני הטלוויזיה וקשקשו. תקפו ותקפו עד שהסגר נפתח ...רק מה תכנית מעשית לא הייתה להם . עדיף ובר סימנטוב היה פותח את המשק בזמנו . לדעתי חסרו לו שבועיים .
    סגור
  • 113.
    כתב ללא חמלה
    אחד העם 05/07/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
    9 9
    סופו שגם לא יחמלו עליו. זכור גם אתה תהיה זקן. ההתעסקות בכסף השחיתה אותך.
    סגור
  • 112.
    תיקון הכותרת: להקריב את הזקנים כדי שהצעירים ירויחו כסף
    שרלי 05/07/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    14 7
    ויש דרכים יצירתיות יותר לעשות את זה, למשל למכור כליות של זקנים ולחלק את הכסף לצעירים.
    סגור
  • 111.
    "כמובן"...
    יוסי 05/07/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    7 1
    "אפשר לוותר על הזקנים, הנכים, השמנים, חולי הסכרת, חולי הסרטן, חולי הריאות", למעשב על כל אלה ש "חולבים" את ביטוח לאומי. קל להגיד את זה מפוזיציה של אדם צעיר ללא בעיות רפואיות!אז אני לא רוצה לאבד את אמא שלי וכך גם אשתי. אני נכה 100% ןאני רוצה לחיות ולראות טת הילדים שלי מתחתנים. מותר לי?
    סגור
  • 110.
    אני כמבוגר הייתי משפד אותך. אתה מבחינתי מיותר (ל"ת)
    מייק 05/07/2020 17:18
    הגב לתגובה זו
    27 10
    סגור
  • 109.
    הכותב צודק, אתם חיים בהכחשה (ל"ת)
    דניאל 05/07/2020 17:14
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • 108.
    חוצפנים
    שמואל 05/07/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מי שאומר את זה ,האם היה רוצה להקריב את הוריו.הרי בסוףזה יסתים ואז מה ,סתם אנשים מתים
    סגור
  • 107.
    ללא מילים
    אחד שיודע 05/07/2020 16:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סייג לחכמה שתיקה. כאין מה לומר אין צורך להתאמץ ולגבב.
    סגור
  • 106.
    אין ספק שלא היה צריך להתפרסם.
    ישראל 05/07/2020 16:31
    הגב לתגובה זו
    20 9
    הבן שלי סיפר לי שראה אדם מבוגר מתקשה להתנהל בדרך. אז הוא ניגש והציע עזרה . יכול להיות שהאדם המבוגר היה אביךת וזו הייתה טעות להציע עזרה ואילו אני במקרה זה נכשלתי בחינוך בני לשיטתך.
    סגור
  • 105.
    גיבוב פופוליסטי של שטויות .
    המוכיח בשער. 05/07/2020 16:20
    הגב לתגובה זו
    7 7
    נו בסדר שימותו הזקניםת רק לא במשפחתי.
    סגור
  • 104.
    מי אמר שיווצר חיסון עדר
    כתב יודע כל... 05/07/2020 15:42
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כדאי להיות קצת צנוע ולא לצאת בהכרזות משל אתה יודע מה הפתרון הנכון עדיין לומדים את המחלה ויש חוקרים שסוברים שגם נדבקים צעירים ללא סימפטומים יכולים להסתבך בהמשך ועם הזמן לחלות באופן קשה יותר ישנם חולים צעירים שגם שבועות ארוכים אחרי שכביכול החלימו עדיין סובלים ונגרם להם נזק שאולי ישאר לאורך זמן
    סגור
  • 103.
    כותרת אומללה עד חצופה!!! (ל"ת)
    ללי 05/07/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • 102.
    מוסר
    einatcn 05/07/2020 15:36
    הגב לתגובה זו
    7 4
    על מוסר שמעת? אדם מוסרי ניבחן כאשר הוא עומד מול דילמה אמיתי - לא כאשר הוא מפטפט עליה ליד שולחן קפה בערב יום שישי. במבחן המציאות של המוסר ניכשלת. נקוה שהחברה הישראלית ותרבותה לא תיכשל
    סגור
  • 101.
    השוואה לאינטיפאדה
    אללי 05/07/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אם סוגרים בגלל קורונה, מדוע לא סגרו בזמן האינטיפאדה מדוע לא סגרו אוטובוסים, בתי קפה ועוד. היו חוסכים מאות חיים. הכל פוליטיקה. לפתוח הכל מיד!
    סגור
  • 100.
    צודק אךבמדינת הפופוליזם זה יפול על אוזניים ערלות
    עוף החול 05/07/2020 15:23
    הגב לתגובה זו
    10 6
    יהודים מורגלים לעוני ואומללות. יקריבו הכל להציל ישיש אחד בשם הצדקנות.
    סגור
  • 99.
    הזקן עשה את שלו הוא יכול למות.המדינה בזכות הזקנים. (ל"ת)
    אבי 05/07/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • בושה
    סבא 05/07/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    10 6
    אוי למדינה שאלה צעיריה
    סגור
  • 98.
    ודאי ועוד
    אנונימי 05/07/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מקבלי ההחלטות, מחליטים בעיקר מהפוזיציה. יש לפתוח הכול.להפסיק לעשות קופה מכל דבר, קנסות, מיסים, רשיונות וכו', שחררו ותנו לכל אחד אחריות לעצמו הסברה, הסברה ועוד הסברה ואז, כל אחד לנפשו.
    סגור
  • 97.
    ואם המתים היו ההורים שלך?
    אנונימי 05/07/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ואם ההורים שלך והדודים שלך והסבא וסבתא שלך הם היו המתים? עדיין הייתה מדבר כך?
    סגור
  • ומה עם הילדים ?
    אמיר 06/07/2020 01:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איזה חיים יהיו להם כשאבא ואמא מובטלים? כשאין כסף לחודים? לאוכל אפילו? מה עם הצעירים שלא ימצאו עבודה כי המשק התכווץ איך ולאן הם יגדלו? יאללה מספיק עם הקלישאות האלה...
    סגור
  • 96.
    כמו שאני רואה בתגובות (הנכונות מבחינתי) - פספסת בענק (ל"ת)
    אמנון 05/07/2020 14:32
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • 95.
    זו כתבה שלא הייתה צריכה לאות אור
    אמנון 05/07/2020 14:28
    הגב לתגובה זו
    18 11
    מה אנחנו באמת רוצים? להתפלסף ולהיפגע? או להתפרנס ולחיות? כתבת דברים שכולנו יודעים ולא נגעת בעיקר. העיקר זה לעודד את המורדים, מכחישי הקורונה, וחובבי הקונספירציות - לנהוג באחריות ולסייע בהדברת המחלה. עד כה אותם מורדים הגיעו להצלחות כבירות בדמות הגבלות חדשות. אז אם חפצי חיים אנחנו, והירושה לא דוחקת לנו - בואו ננהג באחריות ונקדם את החיים והמשק.
    סגור
  • 94.
    אז מה? פרופסור לס צדק ?????????????!!!!!!!!!!!!!
    דוד 05/07/2020 14:28
    הגב לתגובה זו
    17 0
    לא יודע מי צודק. אבל הכתבה הזו לא 'יהודית' יהודי מוותר על חיי נוחות כדי לשמור על המבוגרים, המבוגרים הם העילית של העם היהודי. לא הצעירים!!! נכון שאפשר לסגור אותם בבית ולחיות חיים נוחים בלעדיהם... אבל ככה יהודי לא חושב . בטח לא אומר. בטוח לא כותב ובטח ובטח, לא מפרסם!!! מצטער
    סגור
  • 93.
    ש צעירים ידאגוווווווו
    רוני 05/07/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני המבוגר מסודר בחיים נוסע כמה פעמים לחול אוכל במסעדות הכי טובות.....חיי בווילה פלוס בריכה....ואתם הצעירים כביכול תעשו חיים בשטיפת כלים מלצריות....ועוד עבודות מזדמנות.....אז מי אמר ש מבוגרים דואגים.....,
    סגור
  • 92.
    כל הכבוד
    משה 05/07/2020 14:16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מסכים עם כל מילה שנכתבה.שאלות לי אליך:מדוע הכתבה נכתבה רק עתה?מדוע לא שומעים על דעות דומות בתקשורת. באותו משקל כמו שאר הדעות?איך לדעתך ניתן להעביר את המסרים האלו לכלל הציבור , למקבלי ההחלטות ולתקשורת, ע"מ שיתבצע שינוי מדיניות?
    סגור
  • 91.
    צריך לפתוח הכל ומייד ב 2 תנאים
    דן 05/07/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    1. להגן על הזקנים והחולים - להזהיר אותם יום ולילה שלא יתקרבו למקומות הומי אדם וישמרו על בידוד ועל עטית מסכות וכו' 2. לאכוף בכל העוצמה עטיית מסיכות מלאה ומוחלטת ולא לוותר על הגייינה חמורה על אוורור מקומות ועל שמירת מרחק כמה שאפשר ועוד כולל בתחבורה ציבורית וכו'. ובמקביל לפתוח מייד את כל הכלכלה באופן מיידי ובמקביל תוכנית ממשלתית לקידום הכלכלה
    סגור
  • 25% מהחולים הקשים בישראל: מתחת לגיל 50. (ל"ת)
    מל"ל 05/07/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 90.
    כל מילה בסלע!! (ל"ת)
    אלעד 05/07/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 89.
    יש הגיון בכתבה - אבל הכותרת לא טובה ואפילו מטופשת
    אחד 05/07/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יש וירוס חדש בשכונה - ואין מה לעשות נגדו. הוירוס הזה פוגע בעיקר באנשים בני 75. וזה שלא עושים סגר, זה לא אומר שמקריבים אוכלוסיה מבוגרת. סגר זה לא קבלת שבת, ואי אפשר לעשות אחד כזה 3 פעמים בשנה. זה שלא עושים סגר זה לא הקרבה של מבוגרים. אם יש אדם מבוגר, ויש מחלה שפוגעת באנשים מבוגרים, אז הדבר הנורמלי לעשות זה לאפשר לאותו אדם מבוגר להתגונן + לחיות כראוי. לסגור את כל היתר בבית זה לא פתרון. ועם כל הצער בעניין, כן מסעדות, או לא מסעדות, שוב דבר לדעתי לא יעזור. ימותו בארץ מהוירוס בין 2500 ל 5000 נפש, 85 אחוז מהם מעל גיל 70. אפשר להגיד שזה נורא, אפשר להגיד שזה נסבל, אפשר להגיד כל מה שרוצים, אבל זה להערכתי מה שיהיה, ולאור העובדה שאין חיסון, ואין תרופה, אין כנראה מה לעשות בנדון. ולפעמים הדבר הכי נכון לעשות הוא להסתכל אל המציאות בעיניים, ולהבין שזו המציאות. אפילו אם היא בעייתית.
    סגור
  • 88.
    מעניין אם הכתב יודע להגדיר מי בסיכון מקורונה...
    בוחר חיים ולא כסף 05/07/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש חולי לב סוכרת והשמנת יתר שעוד לא יודעים שהם חולים. יש חולי סרטן שעוד לא יודעים. האם תדע לנבא מי בסיכון מקורונה ? ואם תטעה? אז תהיה האטה אז מה ? נצרוך פחות נאכל פחות נרזה ממשמני הנדלן הרכב והפלאפוניה והמחשבים אבל כולם יחיו
    סגור
  • 87.
    לאט זה מהר
    אד 05/07/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיבלנו הוכחות דה פרטו ממדינות אחרות. יש כאלו שנקטו בגישה הזו ויש כאלו שנקטו בגישה האחרת. אם לדעתך הכלכלה חשובה יותר, הדרך הטובה יותר היא גם האיטית יותר. מה גם, שישראל היא לא אי. ישראל נמצאת בכלכלה מקומית אך מושפעת מכלכלה עולמית גם כן. באין שילוב אינטרסים ודרך פעולה אחת בין כל המדינות לא יהיה אפשרי לפתוח לחלוטין את כל המשק. ועל כן, השיטה הזו גם אם נניח ותעבוד מקומית, היא לא איכותית מספיק. גם לא צריך לוותר על אף אחד. בוא פשוט נירה בכל מי שחלה בקורונה ברחבי העולם ונסיים עם זה? כתבה שהיא לא ממש עם רגליים על הקרקע.
    סגור
  • 86.
    פחדן קטן אנחנו לא מוותרים עלאף אחד (ל"ת)
    ארמיס 05/07/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 85.
    איש בטח זה הכתבה של תמר זנדברג עופר שלח אברמוביץ אמנון (ל"ת)
    שלמה 05/07/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 84.
    הכותרת איננה מיצגת את הכתבה
    ד"ר משה פרץ 05/07/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את הכותרת ניסח העורך, אשר מטרתו להשיג ריטינג, גם כאשר הכותרת מעוותת את הכתבה.
    סגור
  • 83.
    המשבר לא מנוהל
    פאר 05/07/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שישי שבת סגר כללי יציאה לעבודה כולל סופר ותרופות חוץ מזה כולם צמודים לבתים
    סגור
  • 82.
    כותרת איומה-כתבה מצויינת (ל"ת)
    משהמ 05/07/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 81.
    השמיים עדיין סגורים
    דני 05/07/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות תיירותתעופה, תיירות יוצאת ונכנסת מלונאות אלו תחומים שמעסיקים המוני עובדים בלי זה הכלכלה רחוקה מלהתאושש
    סגור
  • 80.
    איש חסר הבנה ורגישות!
    עזי 05/07/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
    7 6
    שלש פעמים הזכרת במאמרך, אדון עובדיה, את העניין הפסיכולוגי. צר לי, אך נראה שאינך מבין ואינך ער כלל להיבטים פסיכולוגיים, מוסריים, ערכיים, משפטיים ואנושיים של משבר הקורונה. חבל שמאמרך התפרסם בבמה ציבורית - חבל על השם שהוא מוציא לך וחבל על הפצת הדעות החשוכות והכושלות האלו!
    סגור
  • 79.
    להוסיף שניתן להפקיר גם את מקבלי דמי האבטלה (ל"ת)
    מרציאנו 05/07/2020 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 78.
    ערבות הדדית
    דורבן 05/07/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חוזקה של המדינה היא הערבות ההדדית שבה לא מזניחים את דור תש"ח ואת בוגרי מערכת סיני ומלחמת יום כיפור בזכותם אדון עובדיה אתה חי לדעתי הניהול הכושל של המשבר הביא אותנו לכאן
    סגור
  • 77.
    ממש מדעי ומגובה במידע אמין... לא. (ל"ת)
    אלמוג 05/07/2020 12:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 76.
    לפטר אותו מזעזע
    like1234 05/07/2020 12:29
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אמירה נוראה וקשה הרבה יותר מזו של צחי הנגבי ואין זועק בתקשורת דממה.
    סגור
  • 75.
    "כל השאר ימשיכו להתנהל עם מסכות"... מי מתנהל עם מסיכות? (ל"ת)
    פחחחחחחחחחחחחח 05/07/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 74.
    בושה וחרפה
    m 05/07/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
    32 14
    איך אתה לא מתבייש? אנשים שבנו את המדינהתחרפו נפשם במלחמות,אתה מוחק במועל יד.ההורים האלה של כל אחד מאיתנו.תוותר על המשפחה שלך ,לא שלנו.תיקח את הירושה שלך שאתה כנראה מחכה לה ותדחוף אותה....בזכות האנשים האלה אתה יושב במשרד ממוזג ואוכל בכפית של זהב.צריך להעיף אותך!
    סגור
  • 73.
    לא צריך לוותרל אף אחד
    יצחק רוזנר 05/07/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    6 3
    יש לפתוח הכל לשמור על כללי זהירות בסיסיםלהטיל על המבוגרים לשמור על עצמם במידה ויהיו הרבה צעירים חולים לא יהיה ניתן לטפל גם בהם ואז ימותו גם צעירים
    סגור
  • 72.
    להפקיר את בעלי 3 יח בגרות וכל הפסיכומטרי מתחת ל640 (ל"ת)
    HAKY1 05/07/2020 11:32
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 71.
    להיות מוכה קורונה וכלכלה זה לא בא ביחד - דוגמא ברזיל
    שמוליק 05/07/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
    13 1
    חשבתי ככה לפני כמה חודשים, אבל היום רואים בבירור שמי שהצליח כמו סין ואירופה מתחיל לסגסג ומי שלא והלך בדרך של הכחשה כמו ברזיל, ואפילו ארהב חופר לעצמו בור.
    סגור
  • 70.
    כדי שלא יהיה מיתון בישראל העולם כולו צריך לנהוג כך אחרת
    אלי 05/07/2020 11:19
    הגב לתגובה זו
    10 2
    נקבל גם מיתון וגם מוות המוני ולא בהכרח של מבוגרים בלבד
    סגור
  • 69.
    לכותב אין מושג במה שהוא כותב
    שמואל א 05/07/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
    19 5
    הכלכלה תשתפר לא אם יפתחו כאן את הכלכלה אלא אם בשאר העולם זה ישתפר. ישראל תלויה בארה"ב, אירופה וסין. עד אשר הכלכלות והמצב הכלכלי שם לא ישתפר גם כאן לא ישתפר. נקודה נוספת שהכותב מפספס, היא שלחץ על בת החולים יגרמו לכך שמקרים פשוטים, שאנשים היו מחלימים מהם יסתבכו. למשל, תונות דרכים עם שברים פשוטים הטיפול עלול להיות לוקה. אנשים עם התקפי לב עלולים למות מחוסר טיפול, חולים שבשיגרה היו באים לבתי חולים ימנעו ומצבם עלול להתדרדר. העיקר לא לכתוב עם שטויות.
    סגור
  • הוא מתכוון להקריב את כולם חוץ מצעירים בלונדינים בריאים
    לא הבנת 05/07/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובעלי עיניים כחולות. הזדמנות ליצור סוף סוף את הגזע הארי הישראלי.
    סגור
  • 68.
    כול מילה
    אביעד 05/07/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    7 5
    מדינת ישראל אימצה קו פופליסטי והקריבה את הצעירים שלה.
    סגור
  • ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)
    אמנון 05/07/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בדיוק כך (ל"ת)
    דפנה 05/07/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    באמת "רעיון". בושה וחרפה. (ל"ת)
    שמואל 05/07/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 66.
    מעולה ומדויק!
    קיקו 05/07/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    13 16
    כתוב מצוין. נוגע בכל הנקודות החשובות. הקול הזה צריך שישמע ושיפיצו אותו הלאה. בכלל - חוסר החלטיות וחוסר תכנון מהחולשות הבולטות ביותר של התרבות הישראלית, מהאדם הכי פשוט ברחוב ומסתבר עד לאחרון המנהיגים
    סגור
  • ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)
    אמנון 05/07/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מה שכן..
    קיקו 05/07/2020 10:57
    הגב לתגובה זו
    6 4
    הייתי מנסח מחדש את הכותרת. יש לה קונוטציה קיצונית והיא לא מייצגת את מה שנאמר בהמשך. "החזיר את הכלכלה לחיים ולהגן על אוכלוסיות בסיכון"
    סגור
  • 65.
    צודק ב- 100 אחוז (ל"ת)
    אור 05/07/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    9 17
    סגור
  • ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)
    אמנון 05/07/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 64.
    חוצפה (ל"ת)
    נעמיהלפרן 05/07/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
    13 6
    סגור
  • 63.
    יש לך כותרת יותר מטומטמת? (ל"ת)
    אנונימי 05/07/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    13 6
    סגור
  • 62.
    כמו תמיד,כן כן
    לרון 05/07/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    התיקשורת אשמה ע"י ליבוי והאצת תהליכים!הגבילו תיקשורת המונים,דיקטטורה ???בין כה יש ואנו בתוכה עוד מימי בן גוריון
    סגור
  • ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)
    אמנון 05/07/2020 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    הכלכלה זה לא רק כסף זה מצב רוח
    תפתח אתה 05/07/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    12 4
    דמגוגיה מטופשת. הכלכלה לא תתאושש אם ימותו אלפי "זקנים". ישראל הינה דמינה שלא מסוגלת לספוג מקרי מוות. מישהו באמת חושב שהקניונים יהיו מלאים כשכל יום ידווחו בחדשות על 100 "זקנים" שנקברו? הזקנים הללו אלו שכנים וקרובי משפחה והורים של קרובי משפחה ואויל הורים שכולים או הורים לילדים עם בעיות.
    סגור
  • 60.
    בריאות
    בני 05/07/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    3 9
    כתב יקר מאחל לך הרבה בריאות
    סגור
  • 59.
    יש לבצע סגר נוסף ולחלק לאנשים קופונים לרכישת מוצרים
    yaniv@m-y-l.co.il 05/07/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    11 5
    אין צורך לחלק כסף. זה לא ממש עוזר כשמבזבזים את הכסף בבורסה או על מותרות (כפי שרבים עושים). צריך לבצע סגר נוסף של חודש. מי שיכול יעבוד מהבית. המדינה תיקח על עצמה תשלומי חשמל, ארנונה ומים, ותחלק קופונים לאנשים לרכישת מוצרי צריכה ותרופות למבוגרים. התקופה הזו היא תקופה אבודה, אין מה לעשות. המצב יהפוך להיות יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב וצריך לעבור את זה. הדיבור על הקרבת הזקנים מבייש ולא במקומו. גם הצעירים יהיו יום אחד זקנים.
    סגור
  • ואחרי חודש מה בדיוק יהיה ?
    ארז 05/07/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יפתחו את הסגר ושוב נחזור למצב הנוכחי ? אז מה בדיוק עשינו בזה ? קנינו חודש דחייה ?
    סגור
  • 58.
    הבלים (ל"ת)
    דוד חי 05/07/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 57.
    המאמר משקף פניקה וחוסר אמון כלפי ההנהגה שלנו
    אריק 05/07/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    13 5
    welcome to the club
    סגור
  • 56.
    מי שחושב שהכלכלה תחזור בגלל שיפתחו , טיפש. אנשים מפחדים
    אבי 05/07/2020 10:05
    הגב לתגובה זו
    20 8
    מי שמפחד לא מבלה או צורך . זה לא שהממשלה תחליט לפתוח והכלכלה תחזור והתיירים יזרמו
    סגור
  • 55.
    גם כלכלית נטו תוכנית גרועה
    אבנר 05/07/2020 10:05
    הגב לתגובה זו
    11 2
    ישראל כבר עכשיו ברשימות השחורות- אם נחיה מבודדים מהעולם כמו צפון קוריאה עם מגיפה משתוללת תוך כדי מסיבות ואירועים לצעירים המדינה תיכחד
    סגור
  • 54.
    הכל טוב ויפה אך המאמר מתאים ל20 שנה אחורה (ל"ת)
    רובן 05/07/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 53.
    כתבה מקוממת לא מדויקת של אדם שבע
    אברהם 05/07/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
    11 4
    כתבה מקוממת ומעלה תהיות רבות. מה יגיד הכותב הנכבד אם יתברר שבמקרה זה אין חסינות עדר? או אם יתברר שהפגיעה תעבור מגיל 70 לגיל 40? מאיפה עכשיו תבוא הצמיחה? מהצריכה המקומית שכמות האוכלוסין תצומצם? מהיצוא שנפגע בגלל המשבר בחול? או אולי מהאוכלוסיה המקומית שהכותב לא מכיר שנפגעה ונאלצת לצמצם צריכה. אל תשכח מבחינה כלכלית מי שלא נפגע הם הזקנים!!! הגישה היא מקוממת לכן ויש בה אי ודאות ולכן גם אין חזרה.
    סגור
  • 52.
    נהיינו מדינה של מתים מהלכים
    טל 05/07/2020 10:00
    הגב לתגובה זו
    9 5
    לצערי כולנו נמות יום אחד... בינתיים, תנו לחיות ולפרנס. צריך לבטל את כל ההגבלות, ולתת אחריות מלאה לכל אזרח לשמור על עצמו: מסיכה וריחוק חברתי. מסכים עם כל מילה של הכתבה. חבל שהמנהיגות שלנו והעומד בראשה הולכת לכיוון אחר.
    סגור
  • 51.
    הכתב צודק
    לשמור על התקנות ולהחמירן. לשמור על הקשישים בוני המ 05/07/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    9 8
    לשמור על התקנות ולהחמירן. לשמור על הקשישים בוני המדינה שאנו אוהבים יותר מכל. אבל לא לחזור לסגר. אחרת המדינה תתמוטט כלכלית. גם ככה ביבי וכחלון יצרו גירעון מפלצתי כשהכסף הולך לחןנטה הצבאית המושחתת ולחרדים
    סגור
  • 50.
    הבעיה בגישה שזה לא מציל כלכלה, נהיה מדינה מצורעת
    שמוליק 05/07/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא תהיה תיירות, לא טיסות, לא עסקים בינלאומיית, הבורסות ירדו, לא בשקעות. זה שאולם אירועים ובסטת פלפל לא מציל כלכלה.
    סגור
  • 49.
    בשבדיה אימצו את השיטה- גם אלפי מתים וגם פשיטת רגל כלכלי
    ארי 05/07/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    12 4
    לפני שזורקים אמירה- מצופה מעיתונאי ...אפילו קאקאמאייקה... לעשות בדיקה בסיסית ... בני ה 50 וצפונה הם אלה שמחזיקים את הכלכלה...הם אלה שהולכים לתאטרון, לשייט תענוגות, למסעדות, קונים מכוניות חדשות כדי למכור את הישנות לצעירים וכו'.... ולא לשכוח שהם אלה שנותנים כסף ביד לצעירים ללכת להופעות ולמסבות ..הם אלה שנותנים את הרכב לילד שיצא מהבית... בלעדיהם אתה כלום....
    סגור
  • בשבדיה פחות חולים מאצלנו והכלכלה במצב מצויין (ל"ת)
    דוד 05/07/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 48.
    בושה לכותב ולמפרסמים
    צבי 05/07/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אתה באמת חושב שנוותר על הזקנים ועל כל האוכלוסיות בסיכון בשביל אנשים כמוך?מי שחושב כמוך, לא ראוי לסיוע מהמדינה,לא ראוי לסיוע מכספי המיסים שגם אני משלם.
    סגור
  • 47.
    מסכים איתך במאה אחוז אבישי
    יואב 05/07/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    8 11
    צריך לשמוע עוד את הקולות האלה וחזק
    סגור
  • 46.
    ואם יפתחו הכל ויסירו מסיכות?
    גל 05/07/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מישהו רוצה לאכול במסעדה או ללכת לסרט כשהסיכוי להידבק גדול? הפעילות במשק בשבועות האחרונים התעוררה בשל מיעוט הנדבקים, היא שוב תדעך מאליה.
    סגור
  • 45.
    הזקנים מיותרים (ל"ת)
    יודס 05/07/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 23
    סגור
  • בדיחה? (ל"ת)
    מידד 05/07/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    רוצה את הירושה? תקריב אתהזקנים שלך..... (ל"ת)
    ארי 05/07/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור
  • 43.
    סוף סוף מישהו עם שכל ישר (ל"ת)
    ישראל 05/07/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    11 20
    סגור
  • במדינות עו קורונה הכלכלה נפגעת הכי הרבה, אירן ברזיל (ל"ת)
    שמוליק 05/07/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 42.
    בושה של כתבה אתה ממש עבריין. (ל"ת)
    אלי 05/07/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    31 13
    סגור
  • 41.
    כלכלה לצעירים
    סיגל 05/07/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אם הצעירים ישמרו על הזקנים וינהגו באחריות ...המבוגרים יתרמו את חלקם לכלכלה.הבעיה היא שהצעירים מתנהגים בחור אחריות ולכן המבוגרים מסתגרים.
    סגור
  • 40.
    יש רק בעיה אחת בתיאוריה הזו
    סתם אחד 05/07/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    20 6
    הדבקה המונית בישראל תהפוך את ישראל ל"מצורעת" מבחינה בינ"ל. אף תייר לא יבוא לישראל, אף איש עסקים מישראל לא יתקבל בברכה בחו"ל. זו תיאוריה שמתאימה למשק סגור, אבל איננה רלוונטית במשק גלובאלי, כאשר המדינה נשענת לא מעט על יבוא ויצוא, על תיירות נכנסת ותיירות יוצאת וכו'
    סגור
  • יש הרבה יותר מבעיה אחת
    יונתן 05/07/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    6 1
    קריסת בתי החולים, מערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות, פחד של הציבור מהשתוללות הקורונה ולפיכך מיתון ומשבר חמור הרבה יותר. וכן, גם הפיכתנו למדינה מצורעת
    סגור
  • אז עדיף 40% אבטלה? (ל"ת)
    אחד 05/07/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 39.
    נראה שזה הפתרון.
    גיא 05/07/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לפתוח הכל ושאנשים יישמרו ככל האפשר. אימאפשר לחנוק את כולם ללא סיוע כלכלי ולחשוב שנצליח להתחמק מהוירוס.
    סגור
  • 38.
    שוב, זה לא רק אחוזי תמותה אלא אשפוז
    הקורא 05/07/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם מבין הצעירים והבריאים ההערכות הן שכעשרה אחוז ומעלה יזדקקו לאשפוז. עכשיו תחשבו לבד מה קורה למדינה שעשר אחוז מהאוכלוסיה, בערך מליון איש, צריך אשפוז בו זמנית? אם באמת היה מדובר רק בסבא וסבתא לא היו עושים סגר בכל העולם, לא כולם טיפשים או תמימים. אנשים נדבקים רק לנתון על כמות המתים ומתעלמים מכל השאר
    סגור
  • 37.
    אין שום בעיה. מר כתב
    מאיר 05/07/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    20 6
    אנחנו, הישישים, הקשידים,הזקנים נצארגן ונעלה להר המצדה וניקפוץ למותינו. כך יוכלו הצעירים להמשיך להשתולל בקטמנדו...באלפים...בסקי...בקרוזים וכו וכו. אנחנו מפריעים להם להתפרע. לא כולם מסכנים ולא ליד בתי העסק עומדים בתורים להעשיר קופת הצעירים. הבאנו אתכם לעולם.השקענו בכם. רובכם ילדי כפית זהב. עכשו במשבר של כמה חודשים אה ושכמותך מציעים לשים אותנו בצד. זו לא רוח היהדות.
    סגור
  • 36.
    להקריב את הזקנים......
    יפה 05/07/2020 09:19
    הגב לתגובה זו
    11 10
    אכן נכון וצודק ,אמר מה שכולם חושבים ולא אומרים ואני שייכת לאוכלוסיה בסנכון ועדיין תומכת בדבריו.
    סגור
  • 35.
    להקריב את הזקנים...... (ל"ת)
    יפה 05/07/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 34.
    כתב או רובוט
    מר עובדיה הלא יקר מה שכתבת במה היא פחות חמורה ומקו 05/07/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מר עובדיה הלא יקר מה שכתבת במה היא פחות חמורה ומקוממת מהאמירה של צחי הנגבי . יצא לך פעם לשכב חסר הכרה ומונשם, ולאחר שהצלחת לשרוד את הטראומה לקח לך חצי שנה שנה להתאושש כדי לראות את הילדים שלך או הנכדים. וגם אז לא תחזור לעולם להיות אותו עובדיה. אולי היה נכון לא לכתוב את הדבר הנורא הזה בשביל ההורים שלך הסבים שלך וכל האזרחים ״החלשים״ שרוצים לחיות אתה בושה לאנושות.
    סגור
  • 33.
    רק סגר יעזור (ל"ת)
    לא מסכים עם הכתבה 05/07/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 32.
    ניסוי
    פיקאר 05/07/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הצעדים שאתה מציע נוסו באנגליה וכשלו , רבים מאוד מתו שם ,לא כולם זקנים. למה לא לקחת דוגמא ממדינות שהצליחו להתגבר על המשבר עם מדיניות נכונה ומשמעת ציבורית ?
    סגור
  • 31.
    צודק, אני בן 71 ומסכים עם הכותב
    דודאברהםandjelכהן 05/07/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    8 10
    במלוא מאת האחוזים, ו...למה לא מפרסמים את דעתי ?
    סגור
  • 30.
    אני בן 71 ומסכים עם הכותב
    דודאברהםandjelכהן 05/07/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    9 7
    אולי מפאת הסיבה שאני מהמר ( מי ששם ממונו בבורסה הוא/ אני מהמר , מה? לא ? )
    סגור
  • 29.
    יש לספק לקשישים הטבות בארנונה, תורים בכל מקום וסיוע (ל"ת)
    מסכים עם המאמר 05/07/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 28.
    להקריב הזקנים
    אבן 05/07/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    7 6
    כמו האסקימוסים, המפקירים את הזקנים על הקרח להאכלת הדובים! אכן, מדינת רווחה!
    סגור
  • 27.
    גם אתה סזורע שיהיה בין אוכלוסיות???
    אנונימי 05/07/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני מבין ששמת את עצמך לכתוב כי אתה בעלים של האתר.אולי במקום לזרוע פירוד ולהזניח את מי שעשו אותך, גידלו ודאגו לך, בוא נגמור איתם, נקבל ירושה, לא נשלם פנסיות ומי שמגיע לגיל מסויים, נחסל אותו...במקום זה, עם הזמן ומקורות שיש לך, תלמד מה עשו בארצות אחרות כמו למשל איטליה, שהתגברה כמעט ונמצאת במצב מצויין ותראה לקוראים וגם לממשלה, מה עשו טוב, מה עבד ומה לא עבד.אף בר דעת חושב לא היה מעיז לכתוב מה שכתבת ולהשתמש בביטויים פוגעניים (זקנים).מאחל לך עד 120 בבריאות טובה!
    סגור
  • 26.
    כולנו נחלה בכל מקרה, אז למה גם לפשוט רגל על הדרך?
    אינקוגניטו 05/07/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בסופו של דבר כולנו נחלה, אז למה גם לפשוט רגל על הדרך?
    סגור
  • 25.
    למה להקריב? להגן!
    אנונימי 05/07/2020 08:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להגן על כל האוכלוסיה שבסיכון ולדאוג לריחוק חברתי בעיקר בבתי האבות, תוך המשך פעילות משק רגילה ומבוקרת. גם הכלכלה חשובה!
    סגור
  • 24.
    ישראל - עם לבדד ישכון ?
    אסף 05/07/2020 08:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מסכים בכלל ללוגיקה שלך , אבל לרגע בוא נלך אתה. ונניח שנעשה מה שאתה מציע . מה לגבי כל הקשור לכלכלה? מדינת ישראל תלוייה מאוד בייצוא שלה , כיום , בשום מדינה לא מקבלים ישראלים בגלל רמת התחלואה . מה בדיוק אתה מציע לנושא הזה ? כלום הכלכלה תקרוס
    סגור
  • 23.
    אתה מסית למרד, מקווה שיבואו לעצור אותך. (ל"ת)
    אמיר 05/07/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    16 19
    סגור
  • לא מרד ולא בטיח. רק אמת קשה כשאול (ל"ת)
    קשישונה 05/07/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אתה בטח מאלה שמקבלים כסף מהמדינה ומתאים להם שיהיה סגר
    יוני 05/07/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל צבוע כאן.
    סגור
  • 22.
    ניתוח נכון
    גיל 05/07/2020 08:40
    הגב לתגובה זו
    17 9
    ראו, הוירוס מאד מדבק.כנראה כולנו נדבק בשלב זה או אחר. חשוב להגיע לחיסון עדר. השאלה היא ,האם נחרב סופית את המשק בדרך ?
    סגור
  • 21.
    כשיש התפרצות במקום לסגור שכונה סוגרים רחוב ככה הממשלה נתנה לסוסים לברוח מהאורווה. (ל"ת)
    מאיר 05/07/2020 08:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 20.
    זה לא פופולארי אבל צודק יותר אנשים ימותו מהכלכלה
    ישראלי 05/07/2020 08:39
    הגב לתגובה זו
    18 8
    יותר אנשים ימותו מלחץ דיכאון עצבים רעב פשע מאשר מהקורונה. הקורונה משרתת בעיקר את התיקשורת שזורעת פחד בשביל רייטינג
    סגור
  • 19.
    כל מילה בסלע
    הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולהפסיק את הפסי 05/07/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    11 9
    הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולהפסיק את הפסיכוזה סביב הקורונה פעם ראשונה שמישהו מהתקשורת שם את הדברים כהוויתם ולא נגרר להסטריה הכללית ומשתף פעולה עם משרד הבריאות והמומחים מטעמו
    סגור
  • 18.
    בוא נתעלם מהמחקרים
    אנונימי 05/07/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    27 7
    שמראים שחלק מהילדים מפתחים מחלות לב כתוצאה מהנגיף, בוא נתעלם מהמחקרים שמראים עליה תלולה בשבץ אצל צעירים שחלו בנגיף, בוא נתעלם מהמחקר שמראה ש50 אחוז סובלים מתופעות גם אחרי חודשים שנדבקו, בוא נתעלם מאחוזי התמותה שגם אם הם 0.2 עד גיל 40 ו0.4 עד 50 כשמליון איש חולים זה עדיין הרבה, בוא נתעלם ממערכת הבריאות הלא מתפקדת שמספיק שיהיו 300 חולים קשה כבר לא יהיו מפסיק צוותי רפואה לטפל ואוחי יהיה גם מחסור בתרופות, ובוא נתעלם מהעיקר שכלכלת חובות וכלכלה שעל נדלן או מניות מרוויחים יותר מעבודה, כלכלה שדואגת לחזק ודורכת על החלש, כלכלה שמעודדת אותך לשלם במה שתרוויח עוד שנים, כלכלה שמעודדת ילודה שאין שום כלכלה שיכולה להתמודד עם קצב כזה של הכפלת אוכלוסיה, כלכלה שמעדיפה מונופולים על תחרות, כלכלה שכל מהמורה קטנה המשק כולו נהרס בגלל שכל הצמיחה נובכת מחובות. הכתב יכול להקריב את ההורים שלו או הסבא והסבתא שלו, אני אישית מעדיף לשמור עליהם ולנסות לתקן את מה שהי מקולקל לפני הקורונה.
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    מאיר 05/07/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • לגמרי צודק
    משה אלקלעי 05/07/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לבודד את הזקנים - ניסו את זה בשבדיה וזה נגמר לא טוב.
    סגור
  • 17.
    סבא וסבתא זה לא הפקר
    אורן 05/07/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    16 6
    חסר אחריות עם לב שחור. אנשים מבוגרים זה לא הפקר. חכה שתהיה בן 70 עם אלצהיימר שלא כל-כך מבין במה מדובר ואי אפשר לשלוט בך. צר החומה ותלך להידבק
    סגור
  • 16.
    לפתוח הכל תוך אכיפה מוגברת
    משה 05/07/2020 08:32
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כאזרח ותיק הנמצא בקבוצת סיכון אין לי ספק שנזקי הכלכלה גדולים מנזקי הקורונה. יש לפתוח הכל ולהחזיר החיים לקדמותם תוך הגברת האכיפה והגדלת הקנסות על מי שמפר את התקנות
    סגור
  • 15.
    הגיוני
    דני ד. 05/07/2020 08:31
    הגב לתגובה זו
    5 3
    יש הגיון בתוכנית הזו. דומה למה שעשו השבדיה.
    סגור
  • 14.
    מפולת שלגים מבוקרת
    אירית 05/07/2020 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברפואה.הדבקה מבוקרת. כדי לא ליצור מפולת שלגים גדולה יוצרים מפולות קטנות יזומות. וזה מה שמונע התמוטטות גדולה, כל דבר אחר יגרום לגלים נוספים מסוכנים
    סגור
  • 13.
    על סמך מה הכתב בשביל הזה כותב את זה
    סורו 05/07/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    11 3
    הוא רופא? הוא יודע מה השפעות המחלה על צעירים ,מי הוא ,מה הוא ,למה הוא כותב פה?
    סגור
  • 12.
    אחלה - נתחיל בהורים ובסבים שלך. כיף?
    אחלה 05/07/2020 08:23
    הגב לתגובה זו
    21 5
    אי אפשר להפריד בין המצב הכלכלי לבין המצב הבריאותי ולא הסגר הביא למצב הכלכלי הגרוע אלא הקורונה ואם אתה סבור שאלף מתים ביום זה משהו שלא יעצור פה את המדינה אתה טועה ומטעה
    סגור
  • אז מה הפתרון??
    חיים 10/07/2020 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכולנו נחיה תחת סגר?? תחשוב מהראש ולא מהבטן בבקשה
    סגור
  • 11.
    בשוודיה עשו את התיאוריה שלך ונכשלו
    בועז 05/07/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    7 7
    תבדוק לפני שאתה כותב כי שוודיה פעלה לפי התיאוריה שלך ונכשלה בגדול!
    סגור
  • במה הם נכשלו בדיוק?
    אדם 05/07/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא היה להם סגר ויש להם פחות נדבקים ליום מבישראל
    סגור
  • בשבדיה הצליחו
    כח לסגר אין תועלת אם לא הבנת 05/07/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כח לסגר אין תועלת אם לא הבנת
    סגור
  • 10.
    לא לסגור כלכלה אבל לסגור בתי כנסת
    שמוליק 05/07/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    11 10
    אין בהם שום צורך
    סגור
  • אגואיסט שכמוך
    חיים 10/07/2020 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    או שאתה שונא דת (אנטישמי) עיוור או שאתה אגואיסט חסר מעצורים
    סגור
  • סוף סוף הגענו לאנטישמיות
    מיכאל 05/07/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם במגיפה השחורה האשימו את היהודים
    סגור
  • בזכותם אתה חי אם אתה יהודי עדיף לסגור אותך (ל"ת)
    שלמה 05/07/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 9.
    חוסר אחריות!!!
    עכשיו נהיית אפידמיולוג?! 05/07/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    7 5
    עכשיו נהיית אפידמיולוג?!
    סגור
  • 8.
    דוקטור עובדיה
    משה 05/07/2020 08:14
    הגב לתגובה זו
    11 5
    במידה ואתה באמת דוקטור שההתמחות שלך הינה מחלות מדבקות אזי תודה על המאמר מציג יר העיניים הזה.במידה ואתה כלכלן ועדיין הצגת תרחישים רפואיים למשק פתוח אז הנך חסר אחריות וזה בלשון המעטה. שבוע טוב
    סגור
  • 7.
    נכון מאד. כל ההחלטות מתקבלות בהיסטריה וככה זה נראה. (ל"ת)
    נפתלי 05/07/2020 08:14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 6.
    דמגוגיה של שנאת אדם (ל"ת)
    שם 05/07/2020 08:13
    הגב לתגובה זו
    8 10
    סגור
  • 5.
    חומר מעניין מאוד למחשבה
    yosi@yosialon.com 05/07/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    15 6
    רציונלי וקר מאוד, אבל סבבה. מדינה מנהלים מהראש. נוסיף האפשרות שתוך שנה יהיה חיסון ואז.....
    סגור
  • 4.
    צודק מאוד (ל"ת)
    תוך 05/07/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    9 10
    סגור
  • 3.
    ואם יץגלה שמי שחלה יקבל את זה שנה הבאה בפי 2 יותר חזק ?
    יוני 05/07/2020 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מה אז תגיד ?
    סגור
  • 2.
    שבדיה
    תקרא את תוצאות המחקר על כלכלת שבדיה שלא עשתה סגר ו 05/07/2020 08:10
    הגב לתגובה זו
    11 4
    תקרא את תוצאות המחקר על כלכלת שבדיה שלא עשתה סגר ונפגעה בדיוק כמו שכנותיה שעשו סגר. הנגיף אכן לא הורג צעירים אבל עדיין לא יודעים מה ההשפעה לטווח ארוך ומה הנזקים שהוא כן גורם לצעירים...צריך לנהל חיים כמעט נורמליים בנוכחות הנגיף אבל נדרש שינוי תפיסות עולם מהותיות כמו עבודה מהבית חינוך בזום מסעדות משלוחים אין התקהלות מעל 20 איש. אין. זה פשוט מדבק...
    סגור
  • 1.
    נמאס
    נמאס 05/07/2020 08:10
    הגב לתגובה זו
    4 5
    נמאס מהכתבות האלה תתחילו להתעסק בשווי חברות.תנו לממשלה להחליט אצלה יש את כל הנתונים שלרוב לא עומרים לפנינו
    סגור
  • הכשלון בניהול משבר הקורונה הוא של הממשלה
    קורונה 05/07/2020 08:27
    הגב לתגובה זו
    9 4
    למרות התנהלות מבישה של הממשלה ובעיקר העומד בראשה בניהול המשבר אתה מציע להמשיך לסמוך עליהם בעניים עצומות כשהם מובילים אותנו לאסון
    סגור
  • לא מסכים
    לא מסכים 05/07/2020 09:08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מדינת ישראל והעומד בראשה הצילו את אזרחי ישראל בגל הראשון קיבלנו ציונים מאוד גבוהים על אופן טיפול המשבר בגל הראשון מי שגרם לכל הטירוף הזה בגל השני אלו קבוצות לחץ שלא משכילים להבין שהמציאות השתנתה קרי פחות התקהלויות פחות מסיבות ויותר ריחוק חברתי לתקופה הקרובה מי שלחץ לסגור את הקפסולות ולהחזיר ללמד 40 בכיתה ולהחזיר ולפתוח את האירועים פגע לדעתי באופן קשה מאוד בהשגים שהשגנו בניהול המשבר בגל הראשון
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות