איתי בן דןאיתי בן דן
דעה

צריך לקרוא לילד בשמו - החרדים הם הבעיה הגדולה במלחמה בקורונה

שיעור הנדבקים החרדים ענק לעומת שיעורם באוכלוסייה - הצפיפות בה הם חיים ואורח החיים שלהם לא מאפשרים למגר את הקורונה. הממשלה מתעלמת מהנתונים האלו כי לא נוח לה לעשות סגר על אוכלוסייה ספציפית (וחזקה פוליטית), אבל חייבים שינוי באופן בו הקהילה מתנהלת - אחרת נחיה מסגר לסגר
נושאים בכתבה חרדים

הרמה המקצועית והמוסרית של הדרג המקצועי במשרדי הממשלה השונים נמוכה לאין שעור. ישראל במצב מורכב במאבק בקורונה. נעשה מאמץ משמעותי בדרג הפוליטי להסתיר את המורכבות הזו מהציבור. מדובר בקשר שתיקה ששותפים לו בכירים במשרד הבריאות. הרצון להסתיר ושיבוש מכוון של זרימת המידע הביאו את ישראל למצב הנוכחי שהוא על סף סגר כללי חוזר, שגם ההפוגה ממנו תהיה זמנית. סגר כללי לא יעזור - צריך שיטות טיפול אחרות כירורגיות ועמוקות יותר. 

הנתונים הרשמיים וזו רשימה חלקית - בבני ברק 16.5% מהנבדקים חיוביים לקורונה, בבית שמש 15.4% , בית״ר עילית 26.4%. תל אביב 5.6%. צריך להגיד את האמת (ממקורות רשמיים ולא רשמיים) - כמות הנדבקים במגזר החרדי היא עצומה מעל ל-40% מסך הנדבקים הכללי וככל הנראה אפילו מעל ל-50%, חלק ניכר מאלו שלא נדבקו בבית נדבקו בישיבות ובבתי כנסת.

בגלל גודל המשפחות במגזר החרדי הרי שבשביל שסגר יהיה אפקטיבי הוא צריך להיות מעל ל-20 יום וצריך להיות הדוק מאוד. בלי מיגור הקורונה במגזר החרדי אנחנו נהיה בתהליך של התפרצויות נשנות של המחלה בכל הארץ. כמות החרדים שנפטרו כתוצאה מסיבוכי הקורונה בעולם היא עצומה ובלי פרופורציה לשאר האוכלוסייה. כך למשל בצרפת נהרגו כ-1,500 יהודים דתיים כתוצאה מהקורונה. מדובר במספרים עצומים. שאם יהיו דומים בארץ מדובר על סדר גודל של 15,000 נפטרים מהקהילה החרדית בלבד ומספר דומה משאר האוכלוסייה. 

ישראל לאורך 40 השנים האחרונות (וההבדלים בין המפלגות השונות היו מינוריים אם בכלל) ניוונה בכוונת מכוון את המגזר החרדי ויצרה בועה אדירה של עוני, בערות ומספר קטן של עסקנים תאבי בצע וכח. התוצאה היא קבוצה גדולה יחסית באוכלוסייה שחיה בצפיפות אדירה. למשל צפיפות חציונית של 10-8 נפשות במשפחה כמו שיש בבני ברק, שכונות בירושלים, ביתר עילית, שכונות בבית שמש בטבריה ועוד ועוד. צפיפות כזו גוררת מעגלי הדבקה שגם בסגר הדוק יכולים להמשך במקרה של דגירה של 5 ימים וזמן של מחלה פעילה בטווח של 14 יום 30 יום. כלומר בשביל שסגר יהיה אפקטיבי, צריך להחזיק אוכלוסייה של מיליון בסגר הדוק (בית כלא לכל דבר) כ-30 יום וגם אחרי ה-30 יום האלו צריך ליצור מסגרת שתמנע התקהלות. ישיבות ותלמודי תורה לא יוכלו לתפקד שלא לדבר על שאר הפונקציות היום-יומיות. אורח החיים החרדי יצטרך להשתנות דרמטית.

צריך לקרוא לילד בשמו - יש אוכלוסייה אדירה בארץ (מעל למיליון איש) שחייה בעוני נוראי (מי שטוען אחרת שיסתובב ליד אולמות אירועים בעיר חרדית וייראה ילדים מלקטים אוכל מהפחים) ונתמכת על כספי המדינה וזה לא רק משכורות האברכים זה המון תמיכות וסבסודים שונים ומשונים. עכשיו אותה אוכלוסייה, וליתר דיוק המשך אורך החיים שלה יכניסו מדינה שלמה למחזוריות של סגרים במשך שנה תוך ניתוק מהעולם וחורבן כלכלי. העובדה שראשי מערכת הבריאות שמודעים לנתונים נמנעים להגיד את זה  דומה לזה שאלו ששלחו את הנערים לשיטפון בנחל צפית ימשיכו לשלוח עוד קבוצות של נערים לשיטפונות.

שיהיה ברור חופש דת הוא תנאי הכרחי למדינה דמוקרטית. המשך המצב הקיים בו עסקנים חרדים קובעים מדיניות על פי תועלתם האישית וכניעה להם משבשת שיקולים ענייניים יוביל לחורבן. צריך שינוי גם כפוי באופן בו הקהילה החרדית חיה.

צריך אדם מקצועי מתחום הרפואה, מנהל/סגן מנהל מחלקה פנימית עם התמחות במחלות נשימתיות שמתעסק באופן אקטיבי בנוסף לאבחון גם במחקר בשביל לנהל את התחום הקורונה אדם שיחליט לפי הנתונים בלי להתחשב בצרכים הפוליטיים הרגעיים.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

בגרמניה היו במצב קשה בתחילת המגיפה. שם החליטו על קווי המתאר למדיניות: - צמצום מספר החולים קשה והנפטרים. - הבטחת טיפול רפואי לנשאי קוביד-19 - שמירה על שירותים ציבוריים חיוניים בכל מצב - מידע מהימן ומדויק באופן שוטף למקבלי ההחלטות התקשורת והציבור. שקיפות מלאה של המודלים והשיקולים בקבלת ההחלטות   למה לא אצלנו?   כותב המאמר: איתי בן דן, מתמטיקאי,  עוסק בפיתוח של אלגוריתמים מתקדמים למסחר בבורסות שונות ופיתוח של כלים מתקדמים להשקעה. בתקופת הקורונה ייעץ לגורמים בממשלה על פיתוח אלגוריתם מתמטי לבדיקת קצב התפשטות המגפה.  

תגובות לכתבה(317):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 229.
    גל 28/01/2021 09:53
    הגב לתגובה זו
    כמה שקרים ורוע למה להכליל? למה לבזות? למה לירוק לבאר שאתה אח"כ תשתה ממנה? כולם יודעים שהחרדים נחוצים פה מאוד במדינה אם זה הצלה או גמחים או משהו אחר..
  • 228.
    רחל 11/11/2020 08:26
    הגב לתגובה זו
    (מי שטוען אחרת שיסתובב ליד אולמות אירועים בעיר חרדית וייראה ילדים מלקטים אוכל מהפחים). הכתב נשמע כמו יוצא בשאלה מתוסכל או קנאי גדול. האמת , אני ממש מבינה אותך כתב יקר. יש לך במה לקנא. אבל השיטה של ללכלך על השיני ולכתוב כזבים היא שיטה לא מוסרית.
  • צודק (ל"ת)
    גל 28/01/2021 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 227.
    אבי 12/10/2020 13:55
    הגב לתגובה זו
    רצף של שקרים שטויות תתביש לך אדם טיפש!
  • 226.
    tkhri 08/10/2020 00:25
    הגב לתגובה זו
    tcu, tcu,hbu dsku gk vtbyhanhu, vczuhv vzt, mrhl kpyr ktk,r t, vtbyhanh vzv nfk ,pehs avut
  • 225.
    איתי 04/10/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    כאדם שעובד בבני ברק אני מרשה לעצמי לאמר שמי שנתן תעודות לאידיוט שכתב את הטור הזה אינו אלא אדם שוטה וחולה נפש כמות השטויות והשקרים על אחינו החרדים היא מהגדולות בכל היקום הזה ממש גועל להקיא כל אות מהכתבה השיקרית
  • 224.
    יהודה 28/09/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
    יהיו רק זכרון מכוער מעברנו
  • רבי קקי 03/02/2021 20:19
    הגב לתגובה זו
    3מדינות ל3 עמים
  • 223.
    דמגוגיה ופופוליזם זול. לא פותח יותר את האתר זבל הזה. (ל"ת)
    גד 23/09/2020 18:56
    הגב לתגובה זו
  • 222.
    אבי 11/09/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    כל מי שכופר במציאות האלוקים הוא לא בן אדם אלא בהמה, ממצוא הקופים, ולכן החרדים והערבים ואיטליה וכל המקומות המאמינים הם בני אדם, ואילו השמאל הכופר אינו בן אדם אלא בהמה, ולכן אינם נדבקים בקורומה, בהמה המה להם.
  • 221.
    גם באיטליה ובספרד כולם חרדים? (ל"ת)
    אפרים 10/08/2020 20:57
    הגב לתגובה זו
  • 220.
    יעקב 09/08/2020 22:25
    הגב לתגובה זו
    תתביש לך על הכתבה דימוגוג זול רק שינאה כלפי האחר והדת
  • מה לא נכון? תחלואה אצלם גדולה בהרבה, זאת עובדה. (ל"ת)
    ולעניין בבקשה? 08/10/2020 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 219.
    אז שיידבקו ויפתחו חסינות עדר. (ל"ת)
    דני 09/08/2020 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 218.
    רחלי 24/07/2020 18:14
    הגב לתגובה זו
    מתלהם, מוקצן ומנותק. שטויות והבלים כל מה שכתבת. פשוט בודקים יותר את האוכלוסיה החרדית. אפשר לחשוב שחילונים לא מתקהלים. שנאת דת מדברת מגרונך.
  • חולה תקראי לעצמך. שנאת חילונים מדברת מגרונך (ל"ת)
    דני 09/08/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 217.
    אושרת 24/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    אותי לקרוא את המאמר הכאילו אובייקטיבי את זה. כן, ואני חילונית.
  • 216.
    בגללם אני יכולה לצאת לחו"ל! (ל"ת)
    לת 23/07/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 215.
    הבעיה חופש השיסוי גם באתר כלכלי (ל"ת)
    שרון 23/07/2020 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 214.
    נח 23/07/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    חשוב לזכור שמסכות פשוטות אינן מוגעות מעבר של וירוס בעל קוטר 1.2 מיקרון.
  • 213.
    משה - חיפה 23/07/2020 13:08
    הגב לתגובה זו
    מזמן הפסקתי לטוס בגללם באל-על, הם מגעילים אותי ברמות.
  • אילה 12/09/2020 23:39
    הגב לתגובה זו
    כיף לומר שפעם הייתי במקום מתנצל והיום אני לא ! אני חרדית גאה , נקיה להפליא ,אוהבת את החיים ולא סופרת את הממורמרים. לכי תמצאי תעסוקה ...אה ואגב ... תודה שאת מפנה מקומות בטיסות של אל על ... אחלה חברה !
  • 212.
    שמעון 23/07/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    להגבלות ילודה, לא יעזור כלום, הריבוי האקספוננציאלי הוא הבעייה העיקרית. אי אפשר להמשיך להתרבות כמו ארנבונים בגן חיות, אי אפשר שהמפרנסים של המדינה יגדלו ילד אחד או שניים ואלה שנתמכים ירשו לעצמם משפחות ענק. הקורונה היא התוצאה ולא הסימפטום של ריבוי יתר של המין האנושי ובראשם חברות פרימיטיביות כמו שיש לנו בארץ.
  • 211.
    עו"ד יואב 22/07/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    תודה לכם על השירות עד הייום
  • ואיך בדיוק תוציא מעכשיו? מהתלמוד או מהגמרא? (ל"ת)
    חרדי 04/08/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
  • תוציא ישירות ממשרד המשפטים, 15 שח (ל"ת)
    דור 09/08/2020 20:51
  • הם לא חלק מקבוצת קו מנחה (ל"ת)
    אלון 23/07/2020 01:50
    הגב לתגובה זו
  • 210.
    אסף 22/07/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    הסתכלות מעוותת על הנתונים ועל המצב בהחלט אחת הבעיות נמצאת במגזר החרדי, אך להציג אותם כ "הבעיה" - פשוט שטות גמורה. הבעיה המרכזית - הפוליטיקאים / המנהיגים שעד כה עושים הכל - חוץ מלהנהיג
  • 209.
    מייאו 22/07/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    לשכן אותם בספינות קרונה ולשחוח אותם ללב ים, כמו יונה הנביא
  • 208.
    למסקנה 22/07/2020 02:37
    הגב לתגובה זו
    על אף שכל המגיבים החרדים הרבים כאבו את המסקנה שבדבריו הנכוחים של כותב המאמר, והשתדלו רוב השתדלות למצא פירכא בדבריו, איש מהם לא הצליח בכך. המסקנה מכשלונם ברורה לכל בר בי רב. ואז, במקום לדון אותו לכף זכות ולהעמידו בחזקת כשרות שהוא מציג אמת לחועלת המלחמה במגפה, הם ייחסו לו מניע כעין גזעני. הח"ח מתהפך בקברו. איך הגיעו להאשמת השוא הזאת, שאינה הגיונית? אין לי הסבר אחר אלא ששנאתם לחלונים סנוורה אותם, ואם כל כך הרבה מהחרדים שטופים בשנאה הרי היא מעידה על חנוכם לשנאה.
  • ברברן בשכל ....גיבובי שטויות (ל"ת)
    אני 12/09/2020 23:43
    הגב לתגובה זו
  • שנה ופירש , קשה מכולם! (ל"ת)
    סרוג 22/07/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 207.
    יוני 21/07/2020 20:27
    הגב לתגובה זו
    תבדוק שוב: כמה בדיקות נעשות בערים החרדיות לעומת שאר הערים? היחס הוא לא נורמלי, החרדים מבצעים כמות בדיקות פסיכית בעוד ששאר הערים בקושי מבצעים בדיקות. נתון נוסף: כמה בתי אב נדבקו?? תבדוק, תעדכן ואז תכתוב שוב..
  • שואל כענין! 22/07/2020 11:05
    הגב לתגובה זו
    מספר גדול של בדיקות לא יכול להסביר שעור גדול של חרדים מאושפזים. דרעי אמר ש-70% מהמתים היו חרדים.
  • 206.
    BHBV 21/07/2020 18:07
    הגב לתגובה זו
    האם מדובר על גל ראשון? בתור מומחה לניתוח נתונים ומגמות היה מצופה להציג קצט סטטסטיקות אם הממשלה ומשרד הבריאות מעלימים עובדות, היה נכון להציגן בהתפלגויות הראויות מריח כמו דעה קדומה כשלא מגובה בנתונים
  • 205.
    חילוני 21/07/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
    מה לגבי אלפי המתקהלים בכיכר רבין? למה עליהם אתה לא כותב?
  • 204.
    מתן 21/07/2020 15:14
    הגב לתגובה זו
    ד"ר יש לך טעות בהבנה הריבון קרי הממשלה היא הנושאת באחריות ולא הציבור החרדי. מי שמאפשר בניה לא חוקית וללא גבולות במגזר הערבי והבדואי, ומאפשר מגורים ב 60 מ' דירה לציבור החרדי הוא דפוק בראש. תבנו יותר דירות גדולות במחיר שפוי, תאפשרו יציאות של אנשים חולים למרכזי בידוד - כמו פעם לפני 3000 שנים היו מוציאים חולים מחוץ למחנה, מבודדים אותם משאר האוכלוסיה שלא ידביקו והכי חשוב בני תשחורת שמקיימים מסיבות טרום גיוס כדי לתקתק בתולות ומפרים בחסות הוריהם צווי איסור הם הבעיה ואני מבקש תחשוב שוב ותתנצל
  • 203.
    אלן טורינג 21/07/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
    מתמטיקאי העוסק בפיתוח אלגוריתמים מתקדמים, ונותן לנו אלגוריתם לפתרון בעיית הקורנוה המסתכם במספר משפטים בנאליים. זה כמו לפתור את בעיית התמותה ממחלת הסרטן עם האלגוריתם – יש לצמצם את מספר החולים.
  • 202.
    אתה פשוט לא מודע כמה החברה החרדית תורמת ביחס למה שהיא מ (ל"ת)
    ניב 20/07/2020 23:44
    הגב לתגובה זו
  • arye 21/07/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
    אחוז המסחר והתעשיה בבעלות חרדית בישראל הוא גבוה בהרבה מהאחוז בקרב כלל האוכלוסיה
  • כלום לעומת חילוני ממוצע (ל"ת)
    2 21/07/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 201.
    עידית 20/07/2020 23:28
    הגב לתגובה זו
    מדובר על ניצול ציני של המצוקה של הציבור החרדי. הזדמנות פז ליצר עוד קצת שינאה וקיטוב. בושה!
  • 200.
    מה אם סודאנים בדרום תל אביב אין שם הדבקה מענין ? (ל"ת)
    בן 20/07/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
  • Lion 21/07/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    סודאנים לפחות עובדים ולא מתעלקים על שאר האוכלוסייה כמו הדוסים
  • 199.
    יצחק 20/07/2020 18:29
    הגב לתגובה זו
    בסוף יתברר שדוקא חברתיות טבעית מיצרת נוגדנים ואז כולנו נראה שאורח חיים משפחתית וקהילתית טבעית ובריאה
  • 198.
    מודאגת 20/07/2020 18:01
    הגב לתגובה זו
    מסתובב ברשת מאמר על כך שהעדר ויטמין די הוא גורם לכך שאנשים מסוימים נדבקים. אצל החרדים קיים חסך בויטאמין זה עקב, העדר חשיפה לשמש.
  • 197.
    תביעת דיבה בדרך על נתוני הכתבה השקרית הזו (ל"ת)
    יורם 20/07/2020 16:33
    הגב לתגובה זו
  • עידו 20/07/2020 20:32
    הגב לתגובה זו
    אבל מה לעשות שלחלק מהאוכלוסיה יש בעיה להתמודד עם מציאות לא נעימה.
  • 196.
    mg 20/07/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    נו באמת.
  • 195.
    דרור 20/07/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    שטות שהוא רוצה, מה שבחינם עולה ביוקר - כדאי להפסיק לקרוא את השטויות שהאתר הזה מפרסם
  • 194.
    הבנתי 20/07/2020 15:56
    הגב לתגובה זו
    אם לכותב הנ"ל יש תואר ד"ר, ברור למה החרדים לא רוצים ללכת לאקדמיה, אם אלו התוצאות......
  • 193.
    דני 20/07/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    ולצעוק גזענות...האמת כואבת
  • 192.
    כתבה לא מקצועית בעלי 20/07/2020 15:35
    הגב לתגובה זו
    כמובן תמןנה של חרדים בלי מסכה אתם פשוט דוחים
  • 191.
    אדולף 20/07/2020 15:16
    הגב לתגובה זו
    אין שום שוני...
  • אז לא ברור מדוע הגעת למדינת ישראל (ל"ת)
    חזור לגרמניה 20/07/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
  • צודק!!! אנטישמיות במיטבה (ל"ת)
    יהודה 20/07/2020 15:36
    הגב לתגובה זו
  • 190.
    אסף 20/07/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    ד״ר - נשמע לכם רופא? אז הוא לא , הכותב הוא מתמתיקאי. מה נושא הכתבה? המגזר החרדי, העסקנים שלו, הפוליטיקאים שלו... בקיצור לא משהו שד״ר למטמתיקה וחילוני אמור להבין בו אם לא למד אותו / בא מבית חרדי וכו׳. בקיצור מדובר במאמר דיעה שלא מביא שום נתונים כמותיים או הוכחות כלשהן ומבוסס על דיעותיו של המחבר ככל הנראה מהתקשורת החילונית וכיצד היא תופסת חרדים. במילה אחת - שקר
  • 189.
    ישראלי 20/07/2020 15:03
    הגב לתגובה זו
    אתה לא רופא ולא דוקטור - אתה חולה בנגיף השנאה. תחליף את המילה חרדים בערבים ותראה איך יערפו לך את הראש.
  • 188.
    עיוור צבעים 20/07/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    ניהול סיכונים. א] מי מתיר מסעדות שאין לחרדים בהם כלום. ב] מי מתיר מסיבות סיום בצבא ובגמנסיות בלי מסכות שאין בהם לחרדים כלום. ג] מי מתיר רכבת ישראל שאין לחרדים בה כלום. ד] מי מתיר בתי ספר במדינה בלא קפסולות כי אין מקום לכל הכיתו, ובלא חרדים. ה] מי התיר את כל מערכת החינוך במדינה. הכל החרדים אשמים. כן כי הם עם קרניים.
  • 187.
    צפוני בדם 20/07/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    הכותב מונע מכעסים רגשיים אשר דחפו אותו לייצר תוכן אנטישימי , ועוד כשרון הכתיבה שלו משרת אותו כצייד מכשפות לאתר לצוד ולהעניש מכשפות . רק שהעידן הזה כבר עבר מהעולם , נא להתעורר .....
  • 186.
    שכל 20/07/2020 14:58
    הגב לתגובה זו
    א] משבר הרצת המניות של הבנקים הפסד מלירדים. ב] משבר נוחי דנקנר. ג] משבר פישמן ד] משבר תמלוגים מתשובה. מי זוכר. ה] משבר תמלוגים מים המלח, של מי אוצרות הטבע במדינה. משבר תנובה שנמכרה לסינים בלי תמלוגים למדינה. ו] משבר מכירת מובילאי בלא תמלוגים ז] משבר כל האקזיטים שהמדינה השקיעה בהם עתק ויצאה בכלום. החרדים רק מלקטים מהגרגרים הנופלים מן השולחן מהצלחת.
  • כתבה הזויה 20/07/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
    משבר הקיבוצים כולם היו בפשיטת רגל ולא בגלל החרדים
  • 185.
    חרדי 20/07/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
    בושה
  • 184.
    רני 20/07/2020 14:52
    הגב לתגובה זו
    ריב ומדון.שאין מילה אחת נכונה בכל מה שכתבת
  • 183.
    איתי 20/07/2020 14:48
    הגב לתגובה זו
    החילונים חיבים להיות מאוחדים ולא להצביע למפלגות שיש להם הסכמים עם החרדים. אוכלוסיה
  • טוס לברלין! (ל"ת)
    יהודי 20/07/2020 21:37
    הגב לתגובה זו
  • שיחקת אותה (ל"ת)
    גבלס 20/07/2020 19:43
    הגב לתגובה זו
  • 182.
    יוסי 20/07/2020 14:40
    הגב לתגובה זו
    התמונה למעלה צולמה ממזמן! מעניין למה אתם לא מצלמים את עשרות האלפים ששוכבים בחופים ללא מסכות, ואת האלפים שיצאו להפגנות ללא מסכות.... אני גר בשכונה של חרדים והיום דברתי עם מפקד התחנה בעיר שלי שאמר לי ששיעור האנשים ללא מסכה קטן לאין ערוך מהציבור הכללי ( החילוני).
  • 181.
    משה 20/07/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    אזרק אפנה אותך למה שאמר רוני נומא אמש שבתל אביב יש המון חולים עם תסמינים רק שפשוט לא נבדקים. ואצל הדתיים יש מצוה של ונשמרתם מאד לנפשותיכם וזו הסיבה היחידה למספר הנדבקים
  • 180.
    מתפלא על ביזפורטל איך מעלים כתבה של חובבן (ל"ת)
    אני 20/07/2020 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 179.
    רפאל 20/07/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    אולי תסביר למה בעזה, המקום הכי צפוף בעולם אין התפרצות של קורונה?!
  • כי עזה בסוג של סגר תמיד (ל"ת)
    מ 20/07/2020 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 178.
    ציוני 20/07/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    והמענקים אפילו גדלים למרות שהם בחל"ת כל השנה כל הכבוד לכתב האמיץ ששם את האמת על השולחן
  • 177.
    אתה דר? 20/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    אתה פשוט בור ,דר אמור לפתור בעיות לא להתלונן ,דר שקשוקה אולי אתה
  • 176.
    נקרא לך בשמך 20/07/2020 14:11
    הגב לתגובה זו
    בזכותם והתפילות שלהם אנחנו פה, ופרמטיבים כמוך ועצותיך מפסידים בבורסה , לומדי ה תמיד מרווחים
  • 175.
    נ.ש. 20/07/2020 14:09
    הגב לתגובה זו
    רק7% מכלל החולים הם חרדים בעוד חלקם באוכלוסיה הוא 10% בקשר לבדיקות זה ממש מטומטם להגיד את זה. כי זה אומר שלא בודקים סתם במגזר החרדי בעוד במגזר הכללי בודקים סתם וכנראה גם מתלוננים סתם ואז הכל יוצא שלילי.
  • 174.
    אפשר להסיט עוד זה לא מספיק (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי, קורס בעברית ייפתח ביום חמישי הקרוב... (ל"ת)
    שירי 20/07/2020 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 173.
    חיים 20/07/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    חולים חרדים ביודעין מארצות הברית. מזימת ליצמן ביבי וכל השאר.
  • 172.
    אלדד 20/07/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    תודה שלא הצעת לרכז את היהודים במכלאות.כן כן... מדובר ביהודים פשוט. מה זה חרדים?יהודים ששמרו על הדרך דורי דורות.והם .. בטח שרק הם אחראיים להפצת המגפה וגם לכל הרע במדינה. קדימה בוא תציע טיהור בדרך כלשהי וזהו.לפעמים הלימוד האקדמאי הופך אדם לאטום וטיפש. הארץ הזו צריכה להקיא אותך
  • 171.
    מסכים בהחלט 20/07/2020 13:43
    הגב לתגובה זו
    פעם ראשונה שאני קורא כתבה שאני מסכים איתה ב-100% פה באתר (טוב, 95%, כי אני מציע אמצעים אפילו "קיצוניים" מאלו שמציע הכתב). הלוואי שנראה את הכתבה הזאת בעמוד הראשי של כל אתר ועיתון בארץ!
  • תפתחו חומוסיה בשקשוקה (ל"ת)
    עוד דר שקשוקה 20/07/2020 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 170.
    ירושלמי 20/07/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    אם לא נצביע בקלפי לליברמן שיבטל חוק הגיוס אז הלכה המדינה , ראו הוזהרתם
  • משה 20/07/2020 19:03
    הגב לתגובה זו
    תברח מהר לאוגנדה פחות אחד כמוך, הרבה יותר נחמד
  • אזרח 20/07/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
    שם תוכלו לעשות כל מה שבה על ליבכם
  • 169.
    אלי 20/07/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    מסיבות סלבס בפנטאוזים, מסיבות מעופפים ביערות, מסיבות באולמות של מסיימי תיכון, וזה רק קצה קצהו של הפושעים האמיתיים. ואתה מביא כל מיני סטטיסטיקות שהחדרים הם הבעיה? אידיוט.
  • 168.
    תמשיכו עם הפצת השנאה, בושה (ל"ת)
    דניאל שמו 20/07/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 167.
    אנדי 20/07/2020 13:29
    הגב לתגובה זו
    שרטן על הגוף בריאה
  • דב 20/07/2020 15:54
    הגב לתגובה זו
    הפרזיט הראשי. עושק אנטישמי.
  • חילוני מצוי 20/07/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    שכחת לכתוב לתלות אותם על עמודי חשמל. פלורליסט שכמוך
  • פרמטיבי הזהר בלשונך לך תאכל אצלו שקשוקה (ל"ת)
    אל תפתח פה 20/07/2020 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 166.
    איציק 20/07/2020 13:27
    הגב לתגובה זו
    כתבה גיזענית מאין כמוה ,למה לחכות ? אפשר להוציא אותם להרוג באם לא יגלחו את פיאותיהם וזקנם.אולי שיהפכו לגלוחי ראש? ואז הקורונה תעזוב אותנו? הזויים הפכת להיות כתבי השינאה.
  • 165.
    א 20/07/2020 13:27
    הגב לתגובה זו
    בארהב יש כעת שיעור שיא של 77,000 נדבקים ביום. הרבה מעבר לשיא שהיה לפני הסגר שגם שם הוסר אז אולי גם בזה אשמים החרדים..או שאולי אשמים השמאלנים שלא רוצים לשים מסיכה וקוראים למרד ולא להשמע להנחיות הממשלה וכל הנחיה שבכל העולם קיימת אז זה בגלל המשפט של ביבי.
  • 164.
    מיקו 20/07/2020 13:26
    הגב לתגובה זו
    ההתפרצות הראשונה בארץ התחילה מהפיראט האדום או מהיציע ה8 בבלומיפלד ההתפרצות השנייה התחילה מהגמנסייה העברית בירושלים בכל אלה אשמים היהודים הההא ....סליחה החרדים
  • 163.
    BUSINESS 20/07/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
    ממש ביזבוז זמן . הם תקועים בעקשנות בדיסוננס שלהם . גם עובדות לא ישכנעום . אין אלהים אין יהווה רק אהבה
  • 162.
    חרדי 20/07/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    אנטישמיות במיטבה גרמניה של שנות השלושים טיהור אתני וזהו אגב, מה קשור ילדים אוספים בפחים ליד אולמות (פחחחחח, שקר ושטויות....) לקורונה סגרים והתפרצויות???????
  • ורמיזא 20/07/2020 14:41
    הגב לתגובה זו
    אין קשר לדת ולאמונה דתית יש קשר לאורח חיים שנובע מרדיפת הבצע של קומץ עסקנים.
  • 161.
    חרדי 20/07/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
    אולי בגלל ההופעות המופרעות בתל אביב? ואולי בכלל בגלל חופי היום?
  • 160.
    חרדי 20/07/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    יפה שהבאת דוגמה מגרמניה .כי כל הכתבה הזאת היא אנטישמית טהורה.זה יפה שכל הקרונה בארץ החרדים אשמים .מה קשור עניים.אוספים מהזבל .חיים על חשבון המדינה לקרונה???? תתבייש לך בושה שאתה גר כאן סע לגרמניה
  • 159.
    אחד מהעם 20/07/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    כל אמירה לגטימית לציבור החרידי היא נתפסת כאנטישמית))) דוגמא : אם אומרים שילכו לעבוד ולעשות צבא - זה אינטישמיות))) גישה מעניינת. היום מי לא רוצה לעבוד ? לכולם יש עבודה ?
  • 158.
    שלום 20/07/2020 13:13
    הגב לתגובה זו
    הזקנים החילונים מתים יותר מוקדם כי לנכדים לא אכפת מהם = בעיקר אצל החילונים מתים מפשע ומסמים = בעיקר אצל החילונים
  • 157.
    אף אחד לא מדבר על זה אבל 70% מחולי הקורונה גל1 הם חרדים (ל"ת)
    רון77 20/07/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 156.
    שלום 20/07/2020 13:08
    הגב לתגובה זו
    היא עוד תשתולל בגדול.
  • 155.
    יוסי 20/07/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    הציבור החרדי חסר האחריות פוגע בציבור הישראלי בזלזול בהוראות בהגעה מחו"ל של חולים מאומתים ללא דיווח תוך כדי הדבקת אחרים מבלי נקיפות מצפון . החרגדים לא נותנים חשיבות לחיים עצמם אלא ללימוד תורה למרות כל הסכנות ומסכנים את הציבור הישראלי
  • 154.
    חציל 20/07/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    נפגש בעוד 40 שנה. נראה איזה מדינה תהיה , אם תהיה.
  • 153.
    כתבה שטחית על גבול הבורות. (ל"ת)
    דוד 20/07/2020 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 152.
    קרן 20/07/2020 12:59
    הגב לתגובה זו
    להיפך-אוכלוסיה צעירה שיכולהצלהידבק ולהדביק ולקרב אותנו לחסינוץ עדר
  • 151.
    מאייר 20/07/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    אתה אנטישמי כבר היו לפניך
  • 150.
    שלום 20/07/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    קשר של שתיקה... שסוגרים רק את החרדים??? ילדים אוספים זבל באולמות??? מקבלים תמיכות??? בקושי 400 ש"ח בכולל
  • 149.
    הכה בחרדים והצל את רוסיה (ל"ת)
    מוטי 20/07/2020 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 148.
    מוטי 20/07/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
    הכתבה רצופה שקרים ודמגוגיות
  • 147.
    אנונימי 20/07/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    אלה כת שהם משקולת על הכלכלה הישראלית, גם לא עןבדים גם אנחנו ממנים אותם וגם לא נותנים לאנשים שעןבדים כל חייהם קשה לחיות טוב.
  • 146.
    אנונימי 20/07/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    עוד אני דטי במסווה של אקדמאי. כל הנתונים שלו מופרכים. 1- איך זה שבארץ לא מתו כ"כ הרבה חרדים/דתיים כמו בחו"ל? אין לו הסבר ולכן גם לא שייכת ההשוואה 2- אולי שיציע לתת להם דירות גדולות ומקמות מחייה לא צפופים במקום לכתוב שצריך להכניס את כל החרדים לכלא 3- מרגע שלא מפנים חולי קורונה - ברור שחרדי ידביק פי 8 מאשר חילוני שמגדל ילד וכלב 4- מעניין שהוא לא קרא לאסור את ההפגנות שם מצטופפים עשרות אלפי חילונים 5- אם תחליפו את המילה חרדי בערבי - מה הייתה התגובה שלכם???
  • 145.
    מירי 20/07/2020 12:40
    הגב לתגובה זו
    בחיים לא תצליח לחנך את הילדים שלך בצורה מושלמת כמונו. שורף לך, אה? בחיים, הנשים שלכם לא יהיו נאמנות ומוצלחות כמו הנשים החרדיות. מסכןשלי, תמשיך לבכות ואנחנו נמשיך להביא המוןןןן ילדים, יפים, מוצלחים ומחונכים כמו שרק אנחנו יכולים. גרמניה מחכה לך!
  • 144.
    וואלה 20/07/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    רון קובי
  • 143.
    ארי 20/07/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    הוא דווקא מבין את הסיבה למצב ומאשים את "הממשלות ללאורך 40 שנה" וכו' , לכן לפי הניתוח שלו אם ליצמן יעשה פרטקציות למיגזר אין מה לבוא אליו בטענו ואני לא חרדי בכלל
  • 142.
    שעיה 20/07/2020 12:36
    הגב לתגובה זו
    אם רוב ההדבקות בבתים ?אז מה אתה מציע לעשות סגר ואז לעלות את ההדבקה. 1. רוב ההדבקות בבתים 2. צפיפות בבתי החרדים מעלה את ההדבקות 3. הפתרון אם כן, לא לעשות סגר וכך להוריד את ההדבקות בבתים
  • 141.
    דיקטטורת מחשבות 20/07/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    כתבה נוטפת ארס, קודם כל לומר "יש עניות אפשר אפילו לראות ילדים מלקטים אשפה בפחי זבל של אולמות" זה נוכלות לשמה, כי הרי אף קורא לא יבדוק, וגם מי שכבר שם לא יתקרב לפחי זבל של אולמות (לא מומלץ), ובכלל בעידן היום של מוצרי יסוד מפוקחים אין כמעט מחטטי זבל מקסימום אוכלים לחם ולבן. הכתב הנכבד כתב שמנהיגי הקהל משאירים את הקהל בעוני וכו', ועוד פניני רעל דומים, ולכן מה יש? קורונה!, והנה בצרפת מתו הרבה חרדים ובארה"ב, ולא שם לב האדיוט שאמנם יש שם חרדים, אבל הם בכלל לא ענייים, בחו"ל החרדים עובדים, אז אם ככה הקורונה לא קשורה לעניות, אבל למה לא להשמיץ, תכתוב גם שיש שמנים בציבור החרדי, וסתם הם עושים שחור בעין, גועל. לעצם הטענה, בחו"ל גם לא גרים בצפיפות בטח לא בצרפת כידוע לכל מבקר במרסיי ולוזון (לא בפחי זבל שם), הסיבה היא בגלל התא המשפחתי הגדול, הילודה אצל החרדים גם בחו"ל גבוהה ובתוך הבית מדביקים גם בבית ענק כי ככה זה משפחה גרעינית. אני מציע לכתב רעיון אחר לדרכו, לקחת את כל הילדים של החרדים המסריחים האלה, ולשים אותם במתקן חולות כל אחד בתא נפרד, למשך נגיד חודשיים, עד שייגמר הקורונה, וגם קצת עינויים אפשר.
  • 140.
    קורוזיס 20/07/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    למה המשיח מחכה ?, לכמה עוד הרוגים ? זה "משיח" זה ?
  • 139.
    רוני 20/07/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    לאופן החיים החרדי אין זכות קיום, אלא כטפילות. כיום הטפיל מאיים לחסל את המערכת, שאותה הוא בוזז וגוזל. אין מקום בעולם, שיש בו טפילות כמו זו.
  • 138.
    סוף המאמר על ההחלטות בגרמניה סעיף1, זה ממש בדיחה...מאמר (ל"ת)
    zorro 20/07/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 137.
    אתה מנותק בדיוק כמו הפוליטיקאים. (ל"ת)
    אני 20/07/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 136.
    אנונימי בריבוע 20/07/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    הרבה דיבורים גבוהה גבוהה,אבל בלי קשר למציאות. יש בעיה עם מגזר של משפחות גדולות נכון,אבל כיום הציבור החרדי נשמר מאוד. רק להזכירך,הגל הנוכחי לא התחיל בבני ברק,הוא התחיל בגימנסיה,תל אביב וכד'. וכלא על בסיס דת?אתה מציע אפרטהייד... אז או שאתה כהניסט,או שאתה שמאל קיצון שמעדיף לשכב עם ערבי מאשר ללחוץ יד לדוס.
  • 135.
    ד 20/07/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    בושה
  • 134.
    מנחם 20/07/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    עד היום פחדתי מילדונים ליד מקלדת. היום אני מבין שגם דר יכול לשבת במגדל יוקרתי לכתוב כמה שורות ומה אכפת לו עם הנתונים אמיתיים או לא . הוא יודע מזה משכורת אברכים? הוא יודע שרוב הכסף שאברכים חיים ממנו מגיע מחול? ושזה אחת היסודות הכי חזקות במשק העיקר דוקטור אבקש להוריד כתבה פוגענית זו
  • 133.
    מני 20/07/2020 12:14
    הגב לתגובה זו
    ככה מורידים כתבה. מישהו העז להגיד את האמת אז, כולם נכנסים לביזפורטל, מאשימים את הכתב באנטישמיות, מאיימים בחרם על האתר, מסמנים מלא דיסלייקים. אסור לתת לזה לעבור בשתיקה
  • אהבל (ל"ת)
    בהמה בטיז אדם 20/07/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
  • רפאל 20/07/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    עזה הוא המקום הכי צפוף בעולם ולא שמענו על קורונה שם. אז תשאל את הפרופסור מה התאוריה שלו גבי עזה! יש תשובה: הם לא חרדים!
  • דרור 20/07/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    איזה אמת?! שטויות בכמויות, תראה את הכתבה הקודמת: https://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article/779234 .
  • 132.
    אלוהים חילוני ונוקם (ל"ת)
    לחמנייה 20/07/2020 12:10
    הגב לתגובה זו
  • 131.
    אלי 20/07/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    תסגרו לחרדים את הגימנסיות!!!!
  • 130.
    חרדי 20/07/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    לא מדייק לא בעובדות ולא במספרים. תעשה סיבוב בבני ברק ובריכוזים חרדיים, תשווה אותם לתלצטביב ותצא מזועזע מההפקרות שיש ברחוב החילוני בכל הנוגע לשמירת הכללים וההנחיות
  • זה דר" ? בושה לאוניברסיטה (ל"ת)
    השכל מחוץ לקופסא 20/07/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
  • לא חרדי 20/07/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות שבאמת בתל אביב יש פחות הקפדה על ההנחיות, אבל בבני ברק עדיין יש יותר נדבקים !!!! לכן אתה רק מוכיח את טענת המחבר, לא מדובר על שמירה הנחיות, אלא על אורח חיים שמעודד את המגיפה. התייחסות נפרדת לאוכלוסייה החרדית תביא להצלת חיים, עד כמה שידוע לי, זהו ערך עליון ביהדות.
  • 129.
    מוטי 20/07/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
    אם היתת מדייק לפחות קצת היית מבין ויודע שבהדבקה ביתית פנימית אכן יש כמות גבוהה אצל החרדים כי ב"ה הם משפחות ברוכות ילדים כן ירבו! אבל הדבקה חיצונית ומי מדבר על זלול וחוסר משמעת להוראות משרד את זה תמצאו רק ובעיקר בתל אביב אשקלון ובכל חופי הים המעורבים!!!!!!!!!!!!!!! תתבייש ותתביישו כל ההולכים כעדר אחרי עדר משטין מרשיע ומסית זה !!!! יבוא המשיח במהרה ויתגלה האמת הטהורה לאור חרדי גהה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • גלגול של בלעם (ל"ת)
    יותר גרוע ערבי 20/07/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 128.
    יוסי 20/07/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    ההתפרצות הקשה היא במגזר החרדי ואין התפרצות חריפה בשאר הארץ אז אם ננקוט במדיניות קשוחה שתאפשר בקרה ודגימה יומית של כל הארץ נוכל להגיע במקרה הגרוע למספרים של כ-2,000 במגזר החרדי ו-1,000 בשאר הארץ (חוסמים מלמעלה את מספר הנשאים ב5%) סה״כ 3,000. האמת? בבני ברק 33 (אני מקווה שהוא טוב באחוזים - לומדים את זה בכיתה ד)
  • מומחה שמאלני מטומטם מדבר הבל (ל"ת)
    זה מומחה 20/07/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 127.
    אפשר לכנותם טפילים. וכבר נבין למי מתכוונים. (ל"ת)
    יעקב 20/07/2020 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 126.
    אלי 20/07/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    ראו בכתבה הסמוכה
  • 125.
    חיים 20/07/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
    יש עוד אוכלוסיות בצפיפות ומתוך בחירה .חמולות בכפרים. מהגרים .לא הוגן שהתלבשת על החרדים . הם מקפידים
  • 124.
    ערן 20/07/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    לא ראיתי שום ילד חרדי אוכל מהפחים
  • 123.
    ביביבלוף 20/07/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
    הביביבלוף נלשף במלוא תפארתו
  • 122.
    מוטי 20/07/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    שרק אחרי ארבעה חודשים של משבר מישהו מוכן לומר את האמת בפנים ומישהו מוכן לפרסם את זה. לא יאומן כמה כוחם הפוליטי של החרדים חזק. הם מנהלים את המדינה
  • רפאל 20/07/2020 14:09
    הגב לתגובה זו
    תעיין קצת בפרוטוקול ציון, אנטישמי טיפש. עכשיו אני מבין לגמרי הגויים האנטישמים, אין מה להלין עליהם ,אם יהודי הופך האנטישמי עם קצת שטיפת מח...
  • 121.
    עידן 20/07/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    https://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article/779234 https://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article/778456 מספיק לקרוא את השורה האחרונה בכל טור
  • 120.
    כי הגל השני התחיל בבני ברק לא בגימנסיה העברית. (ל"ת)
    מזהה תהליכים 20/07/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 119.
    דוד 20/07/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    למה שלא תעבור לגרמניה, שם לא קיימת הבעיה, ושם תוכל לייעץ על בעיית הפליטים..
  • 118.
    ליאור 20/07/2020 11:27
    הגב לתגובה זו
    יש הדבקה המונית בבתים
  • 117.
    אריק50 20/07/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    האבסורד הוא שרוצים לסגור את המסעדות , חדרי הכושר והבריכות שמוסדות הדת נמצאים במקום הרביעי של ההדבקה ואותם אף אחד לא חושב לסגור !!!
  • 116.
    אפי 20/07/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    אבל בזמן משבר כזה הם צריכים להתבייש על החוצפה בכלל לבקש עזרה שאלוהים יעזור להם
  • 115.
    אברהם 20/07/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    הדיבורים מהסוג הזה מסתובבים בכל מיני מקומות, עדיף לאתר מקצועי ונקי, ששייך לכולנו, לשמור מכניסה ופרסום של דברים פוגעים ומפלגים,
  • 114.
    מפיצי הנגיף מחוללי סטרט אפים גריןB ואין בפיו מלא תאוותו (ל"ת)
    עורך ארור זרעו 20/07/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 113.
    שולתתתת1 20/07/2020 11:13
    הגב לתגובה זו
    אבל לדעתי השיח שכתוב בכתבה גובל בשנאה.מהיכן הנתונים? מדוע לא מאפשרים לחרדים לקבל מידע כמו שצריך? מדוע המדינה מאפשרת לימודים ללא לימודי ליבה? חבל
  • 112.
    איטליה ספרד רוסיה ברזיל הציונים מפיצי מחלות ואקזיט (ל"ת)
    יחזקאל 20/07/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 111.
    שלמה 20/07/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
    רציתי להזכיר לכם שלכמעט לכולכם היה סבא או סבא רבה חרדי ולמעשה אם כל עם ישראל היה חילונ היום לא היה לנו עם ישראל שכל אלה שהיו חילונים אז לא המשיכו את עם ישראל
  • אם כולנו היינו חרדים - לא היתה מדינת ישראל גם (ל"ת)
    אבי 20/07/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
  • 110.
    אחד שיודע 20/07/2020 10:55
    הגב לתגובה זו
    מה קרה לבעלי האתר אחרי נבואות במשך חודשים שהבורסה נופלת הפסדתם את כל הכסף בשורטים שלא צלחו התחלתם למקור שנאה ופילוג אולי זה יחזיר לכם קוראים
  • 109.
    יאיר 20/07/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    אחד מדביק את כל המשפחה כי מספר נפשות חיות בחדר אחד אפשר לכתוב עניים לא חרדים כך זה בדרום אמריקה ובהודו - אבל מה לעשות יותר פופולרי לכתוב חרדים
  • 108.
    צריך לקרוא לילד בשמו .החילונים שמסתובבים בלי מסכות ועוש (ל"ת)
    האמת 20/07/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 107.
    שלמה 20/07/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    ריח של שנאה לחרדים נפלט מהכתבה .בושה וחרפה
  • 106.
    אלון 20/07/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    גם אתם שמתם לב לזה?
  • דב 20/07/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    האמן לי, מתוך ארבעים שנה באקדמיה - לא רק היום שם נרדף לטיפש. עוד כמה שנות תואר בהחלט ראוי להוסיף. ניסיון עמוק.
  • 105.
    נתי 20/07/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    אם כל החרדים יחלו בקורונה ורובם יבריאו, זה יסדר לכם את החיים? לא יהיו הדבקות בבתי ספר בתלהביב או בהרצליה פיתוח? לא ידבקו באולמות ובאירועים נוצצים?
  • 104.
    ירושלמי 20/07/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    הם משתלטים על נדלן וכובשים לאט ובשקט עוד אזורים נחשקים , ירושלים כבר שלהם
  • 103.
    יונתן 20/07/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    שנאת חינם, חשבתי שאני קורא כתבה מעיתון הארץ..
  • דב 20/07/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    כמה שאתה צודק. אך המערכת לא תפרסם דברי תמיכה בך.
  • קורא 20/07/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    שנאת חינם וגם כתבה מטופשת .. את המסקנות מהמספרים ביתי בת ה 10 תסיק יותר נכון.. והיא לומדת בבית ספר חרדי.
  • 102.
    יונתן 20/07/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    שנאת חינם, חשבתי שאני קורא כתבה מעיתון הארץ..
  • 101.
    איתי בן על האנרכיסטים השחורים: הם עושים עבודת קודש" (ל"ת)
    עוד אנרכיסט 20/07/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 100.
    חנה 20/07/2020 10:37
    הגב לתגובה זו
    כל אדם בר דעת רואה את הנתונים ומבין את הבעיה. לאף אחד אין את היושר לומר ולכתטב זאת . כל הכבוד לכתב וכל הכבוד לאתר ששם את האמת בפרצוף
  • 99.
    יהושע 20/07/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    המאמר הכי חשוב שקראתי החצי שנה האחרונה. צריך להוסיף את ההתנהלות הרשלנית של מנהיגי הציבור שלא מעשרים קו עם תקנות משרד הבריאות. (כלפי חוץ בתקשורת החילונית הם מספרים שכן, אבל כאדם שעובד וחי בחברה זו זה פשוט שקר)
  • 98.
    שלמה 20/07/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
    אח שלי, הלוואי ותאהב את החרדים כמו שהם אוהבים אותך. הגל השני החל מהחילונים, וההצלחה בגל הראשון היתה תחת שר בריאות חרדי. אין בכתבה נתון אחד נכון. הקצבאות שהחרדים מקבלים מהמדינה אפסיות, והם לא נהנים מתקציבי עתק של ספורט ועוד ועוד, ועולים פחות למשלם המיסים בגלל פשיעה נמוכה ביותר, כתוצאה מחינוך מצוין שמוכיח את עצמו אלפי שנים.
  • 97.
    עוד דוקטור לכלום 20/07/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    וקורא לעצמו דוקטור. חבל שאתה מוציא שם רע לשאר בעלי הדוקטורט.
  • 96.
    סענדר 20/07/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    ההפגנות והמסיבות, וחופי הים והבארים - כל זה מפיץ את המגיפה דוקא אצל החילונים. טול קורה מבין עיניך
  • 95.
    אני 20/07/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    חד משמעית, אם אני צריך לבחור בין לשבת בבית מדרש לשיעור תורה, ובין לצאת לים בין כל הערב רב ו/או להתהולל במסיבות הפצת קורונה, חד משמעית אני בוחר לשבת וללמוד. שהרי את הפצת הקורונה (לפחות חלק ניכר ממנה) מיוחסת למסיבות ההוללות..
  • 94.
    החילונים ייבאו את הקורונה מחו"ל, עושים מסיבות והפגנות (ל"ת)
    ומתלוננים 20/07/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
  • AVI 20/07/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    החרדים הביאו איתם את הקורונה מארצות הברית
  • 93.
    יאיר 20/07/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
    כותב המאמר לא מבין את העולם החרדי. הייתי בבני ברק מעט אחרי היציאה מהסגר, 99% מהא/נשים עם מסיכות ושומרים על ריחוק. לציבור הזה יש קודי שפה והתנהגות משלו, וצריך לדבר איתו באותה שפה, אחרת המאבק פשוט לא יצליח. צריך לפנות חולים ומבודדים מהערים למלוניות מתאימות ועוד. אני גר בצפון בעיר עם שכונה חרדית גדולה, שהעיריה פינתה את כל המבודדים והחולים במהירות למלוניות, והמגפה בשכונה נעצרה מהר מאוד. כואב הלב שנותנים במה למאמר מסית שכזה
  • 92.
    אנונימי 20/07/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    איפה כל :"המפגינים"?
  • 91.
    הד"ר צודק... כשיש בבית רק ילד וכלב הכל פשוט יותר (ל"ת)
    יעקב 20/07/2020 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 90.
    לא לתמרץ ילודה של יותר מ 3-4 ילדים לבית אב. אם לא 20/07/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    לא לתמרץ ילודה של יותר מ 3-4 ילדים לבית אב. אם לא נעשה זאת , אף ממשלה לא תוכל לספק תעסוקה, דיור, שרותים וחינוך כאשר האוכלוסיה מכפילה את עצמה כל 20-30 שנה.
  • 175 ש"ח לידל זה תמרוץ???????????? (ל"ת)
    אשר 20/07/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 89.
    הפתרון... לתת לחרדים דירות חינם. חדר לכל ילד (ל"ת)
    יהודה 20/07/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 88.
    דבי 20/07/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    ציטוט מהכתבה שמוכיחה שמדובר בכותב שמשוחד עם האג'נדה שלו וחלכן דבריו אינם אמינים: "שיהיה ברור חופש דת הוא תנאי הכרחי למדינה דמוקרטית. המשך המצב הקיים בו עסקנים חרדים קובעים מדיניות על פי תועלתם האישית וכניעה להם משבשת שיקולים ענייניים יוביל לחורבן. צריך שינוי גם כפוי באופן בו הקהילה החרדית חיה".
  • 87.
    בולשיט 20/07/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    אם כבר בורות ונבערות,מדובר בכותב עצמו. בני ברק היא עיר עם מאזן חיובי ולמרות שאחוז התעסוקה בה נמוך ,תושביה נהנים מתמיכה של המדינה ואגודות גמחים,אין בה ילדים רעבים. נכון הוא שעסקניה הפוליטים מקריבים את תושביה בדיוק כפי שביבי מקריב את אזרחי ישראל
  • 86.
    השמולנים במסיבות ובהפגנות בתל אביב מפיצים את הקורונה. (ל"ת)
    צביעות 20/07/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
  • 85.
    אדורם 20/07/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    ולא אוהב להישמע להוראות. מה שהיה נכון בנדודים במדבר נכון גם עכשיו. אכן יש בעייתיות מבחינה זו במגזר החרדי, אבל לא רק בו, והקורונה הייתה ממשיכה לשגשג כאן גם אם ישראל הייתה נטולת חרדים.
  • 84.
    אורי 20/07/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    צודק לחלוטין . לא הגיוני שבגלל חישובים פוליטיים יכניסו את כלל האוכלוסיה לסגר כשברור לכולם שהמספרים שעולים וחורגים הרבה מעבר לקווים האדומים שהממשלה הציבה נובעים בעיקר מאוכלוסיה ואיזורים מאוד ספציפיים .
  • 83.
    יקיר 20/07/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    אתה מפיץ רוע זה חמור מקורונה..
  • 82.
    ברכה 20/07/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    שיפסיקו לייבב שמפלים אותם ולבצע סגר מיידי ומסודר ע"י פיקוד העורף כולל מלוניות קורונה .
  • 81.
    יוסי 20/07/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    ברור שיש בעיה בחברה החרדית שבאה לידי ביטוי בצורה אובייקטיבית בהתרפצות המגפה הנרחבת אבל זה המצב הנתון . השאלה מה עושים עכשיו ?
  • 80.
    פיני 20/07/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    אף מילה על הפגנות השמאל, הצפיפות שם, והעלאת התחלואה כתוצאה מכך
  • 79.
    אש 20/07/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    אני אעזוב בצד את סילוף הנתונים והאנטישמיות שזולגת מכל חור בכתבה הזאת. איזה מידע כלכלי קיבלנו פה? בביזפורטל נהיה מדור דעות כללי? ועוד בכותרת? הדבר היחיד שלמדתי פה זה לא לקבל עצות כלכליות מאיתי בן דן, אם הוא מעוות מספרים בצורה כזאת, העצות שלו שוות ל...
  • 78.
    ג'ו 20/07/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    זה ממש לא רק הקורונה, המגיפה תעבור אבל אנחנו נמשיך לשאת בעול הכלכלי והביטחוני.
  • 77.
    ישראלים 20/07/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    בהס"כ הם ממש מסכנים שחיים במצב בלתי נסבל והדבר מאוד מעיק ככה שאין מה להאשים אותם ,
  • 76.
    ביזפורטל - חלאס להפיץ שנאה (ל"ת)
    ערן 20/07/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 75.
    אני חרדי ומסכים הצפיפות בעייתית למלחמה בקורונה (ל"ת)
    יוני 20/07/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
  • אעלק חרדי. (ל"ת)
    יהודי פשוט 20/07/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 74.
    מישהו 20/07/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    הממשלה לא רוצה לומר לנו את האמת! ואני לא מוכן יותר לפשוט רגל בגלל החרדים!
  • טוס לברלין (ל"ת)
    חיים 20/07/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 73.
    ישראל 20/07/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    איך הכתבה הזאת מסתדרת עם העובדה שגם כאשר סוכמים את אחוזי ההדבקה בבתי הכנסיות + המקוואות + בתי המדרש מגיעים ל4.6% מההדבקה בנגיף???? אבל הכי קל ללכלך על הדתיים... כמו להרביץ לבעל מוגבלות (כבר אסור להגיד נכה) שלא יכול להגיב...
  • 72.
    עוז 20/07/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    חוץ משינאה כל מה שהבאת שגוי אני מפסיק לגלוש באתר
  • 71.
    אנונימי 20/07/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    הציבור החרדי הוא גם הכי צעיר במדינה, כך שאחוז החולים קשה אצלו הוא קטן מהממוצע... אלמלא הציבור החרדי שיעור החולים קשה במדינה היה גבוה יותר...
  • 70.
    חרדי מהפחים 20/07/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    שהגל הראשון החל בפיראט האדון, חרדי ידוע שצפצף על הוראות מ.הבריאות והדביק עוד כמה ומשם החל הנגף בעם. שהגל השני החל בגימנסיה, גם כן ישיבה ידועה, זו שחגגה אמש בנסף סיום בניגוד להוראות מ.הבריאות, ובידיעת המשטרה!!!!!!!!!! שלא סתם מ.הבריאות לא מפרסם את 2 הנתונים החשובים ביותר, ושיטילו "צל כבד" דווקא על החילונים. כמה "בתי אב"ולא אנשים, נדבקו בנגיף, וכמה בדיקות נעשו במוקדים חרדיים מול תל אביב למשל... ברור לגמרי למה לא מפרסמים את זה. כי יסתבר שבאופן יחסי, הרבה יותר בתי אב לא חרדים נדבקו, מה שאומר שהם נזהרו פחות, ושכמות הנגועים אצל החילונים לא ידועה באמת, כי רוב הבדיקות נעשות אצל החרדים...
  • 69.
    אנונימי 20/07/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    כתבה מלאה בשנאה כלפי החרדים רוב רובם של הנתונים אינם נכונים בכלל כאחד שמכיר את המגזר טוב מאוד במגזר הכללי שומרים הרבה פחות כל המסיבות החופים מסעדות ברים וחדרי כושר מפוצצים במבלים והחרדים אשמים מלא בשנאה מסקנה די ברורה .אם היה כותב על מגזר אחר מה היו עושים לו חומר למחשבה תכבדו את עצמכם ופשוט להוריד את הכתבה
  • 68.
    דליה 20/07/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    הרבנים אשר חלקם העקרי לא נשמע ויוצא לתפילות ונגד ההנחיות מביאים חורבן על מאות אלפי משפחות איזה תורה זו ואיזה אמנונה העובדים משלמי מיסים מהם החרדים מקבלים קצבאות שהכנסות מהעובדים תרד העוני ייגדל שיצאו לעבוד די לפרזיטיות , חרדים שעובדים הינם חלק מזערי מכלל אוכלוסיית החרדים, נמאס מהשחיתות ולשאת אותם על גב העובדים.
  • אשר 20/07/2020 15:37
    הגב לתגובה זו
    הנשים החרדיות עבר כבר באחוזים את הממוצע בכל הארץ ולפי נתונים של המדינה (ולא המצאות כמו שהכתב המציא) מעל 50% מהגברים החרדים עובדים
  • עובדתית זה לא נכון! להיפך (ל"ת)
    אני 20/07/2020 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 67.
    שם 20/07/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    קח נתונים תציג אותם בצורה מסויימת, על זה תקשקש מה שאתה רוצה. והנה קיבלנו מאמר לכאורה מקצועי אבל מלא חורים. הבן אדם קורא לעצמו מתמטיקאי, אבל הדבר היחיד שעשה כאן זה צירוף של חצאי אמיתות וגיבוב של שטויות.
  • 66.
    סמי 20/07/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    אשמח לתמונה של ילדים מחפשים אוכל בפח ליד אולמות, כנראה טיפשות זו מחלה של מתמטיקאים חילונים
  • 65.
    חרדי 20/07/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    ליצמן, גפני ודרעי הם הבעיה והרבה חרדים חושבים כך
  • 64.
    יהודה 20/07/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    גזענות ....
  • 63.
    שלומי 20/07/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    מה שמדביק את החרדים אתם יודעים? המסכות! רק בציבור החרדים מקפידים על מסכות, רק שם אוכפים על מסכות באגרסיביות. רק זה מה שמדבק. שהמדינה המטומטמת תפסיק לחייב מסכות ברחוב. ברחוב אנשים מזיעים. אגב, באיטליה כל אלפי המתים היו חרדים. בדוק.
  • 62.
    [email protected] 20/07/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    ומה עם הערבים ? ומה עם כל ההיפסטרים בתל אביב ? אתם הזויים !
  • 61.
    נו באמת 20/07/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    בוא נקרא לילד בשמו - החרדים אינם אויב. הם חלק מבני עמינו שעושה טעות גדולה ולטעמי האחריות הגדולה על ההנהגה שלו בהשרעת כ- 1890 שנות גלות. החרדים, חיו בעיקר באשכנז ו"חטפו" מהנוצרים, הם התרגלו לעולם בו יש להתכנס פנימה אל הקהילה ובמידת האפשר "לדXוק" את המדינה. אם נסתכל על ההסטוריה היהודית - לפני כ- 1000 שנה עם לא יהודי קיבל את היהדות - הכוזרים היו אימפריה באזור שסביב הים השחור והים הכספי (למען הסר ספק כמעט ואין מרקר DNA כוזרי באוכלוסיה היהודית היום). סופם של ממלכת הכוזרים הגיע כאשר הם החליטו שהדבר היחיד החשוב הוא ללמוד תורה כל היום - את השירות הצבאי הם השאירו לשכירי חרב - במלחמה שכיר יהרוג בשבילך אבל לא ימות בשבילך והאויב המוסלמי הכריע אותם. החרדים התנגדו לציונות ומיליונים מתו במזרח אירופה בגלל חרם של גם החסידים וגם הליטאים כנגד עליה לארץ הקודש. למען הסר ספק, אם העליה לישראל היתה בשנות ה- 20-30 לפני השואה היום היינו מדינה של כ- 34,000,000 יהודים. החרדים הם כח עולה ואחוזם באוכלוסיה עולה. ההנהגה שלהם לאחר הדור הנוכחי תצטרך להבין מה שאמר שמואל הנביא (ע"ע למה לכם מלך?) שלמלכות יש מחיר המשך
  • 60.
    כנ״ל 20/07/2020 09:27
    הגב לתגובה זו
    כנ״ל
  • 59.
    הקורא 20/07/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    כל אוכלוסיה שחייה בצפיפות ומתקהלת נמצאת בסכנה. זה כולל גם ערבים, בעיקר מוסלמים דתיים שהולכים למסגד כמה פעמים ביום וגם ״אנשי מסיבות״ תל אביביים. אין הבדל בין מסיבה, תפילה או לימוד ארוך ואינטנסיבי. כל התקהלות מסוכנת. תחליטו אתם אם החיים שלכם שווים יותר ממסיבה או תפילה או לימוד קבוצתי בישיבה. הווירוס, לא אכפת לו! הוא יודע רק להדביק
  • 58.
    שי 20/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    חבל שככה מלבים שנאה ופילוג, זו הדרך? תכתבו משהו איכותי אולי ככה תשיגו קוראים
  • 57.
    עומר 20/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    תתבייש לך ! ההפגנות השערורתיות והאלימות הן מפיתי המגיפה הגדולים. תטיף כלליל התנהגות למחנה שלך תומך הערבים והאנטי לאומי
  • 56.
    פוליטיקלי לא קורקט 20/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    לאלונקה זה לחילונים ועכשיו שהם הבלוק של הרודן מבלפור, אז הסוס דוהר והפרש מלא שמחה איך הוא מצליח להחזיק את כול מרבית הבטלנים האלה ע"ח משלם המיסים.
  • עוד קוטר תורן וחסר מעש! (ל"ת)
    יונית 20/07/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    הגל השני התחיל בגימנסיה העברית (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
  • 54.
    רפי 20/07/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    להגיד שהחרדים אשמים תראו מה קורה בתל אביב אין הקפדה על ההנחיות והסיבה שפתחו את הכל מוקדם מדי היה בגלל הלחץ של החילונים לא של החרדים...
  • 53.
    כתבה ירודה תחבירית. עברה הגהה? (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
  • 52.
    נרשם להיות דוס! 20/07/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    תחשבו, מה זה להיות דוס בימינו: הקצבאות ממשיכות להגיע בזמן ואין שום חשש מפגיעה בפרנסה, הכסף זורם. לא צריך לעשות צבא. לא צריך לשלם מיסים. לא צריך לעבוד, אפשר להתבטל וללמוד תורה בלבד. אין באמת הגבלות קורונה ביישובים חרדים ואפשר לצאת ולהדביק אחד את השני חופשי כל עוד אתה צעיר ובריא.. ואם לא מספיק אז עכשיו החרדים יקבלו יותר בונוסים על חשבון הרווקים. קרנבל על חשבון אחיך החילוני שקורע תתחת.
  • 51.
    אנטישמיות? 20/07/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    למה לא הזכרת ערבים תושבים זרים בדרום תל אביב בדוואים..טול קורה מנגד עיניך
  • 50.
    יהודי עם אף ארוך 20/07/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    החילונים שהגיעו לארץ ממשחקי הכדורגל וספינות התענוגים בכל הראשון ונערי הגמנסייה העברית שלא שמרו את הכללים והתחילו את הגל השני ממשיך במסיבות הנשף ברעננה ובגן יבנה אז די להסתהההההה נגד הציבור החרדי
  • 49.
    כנאה אלוהים לא אוהב אותם כמו שהם חושבים (ל"ת)
    ישראלי 20/07/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 48.
    י.ח 20/07/2020 09:12
    הגב לתגובה זו
    והערבים ???? ממש ממש שנאת חינם, מזה הכתבה ההזויה הזו???
  • כתבה אמיתית ונכונה! (ל"ת)
    דן 20/07/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    יעקב 20/07/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    אני חי בירושלים ורואה את האסון בהתהוותו. כל המאמצים שעושה המדינה יורדים לטמיון , נוכח ההתנהלות של העסקונה החרדית. צריך שינוי תפיסה ועזרה לקהילה הנ"ל , אחרת כל המאמצים שלנו יהיו לשווא.
  • 46.
    רוני 20/07/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    זה כמו שתגיד שהקשישים והאוכלוסיות בסיכון הם הבעיה כי הם נוטים לחלות קשה ולמות מקורונה הבעיה היא בממשלה שלא אכפת לה מהמגזר החרדי והערבי (שגם שם יש המון חולים אבל מסוכן לכתוב שהערבים הם הבעיה הגדולה ) אלא אם כן כותב המאמר חושב שחרדים הם בעיה גדולה בעצם אורח החיים שלהם אבל לא נראה לי הוא עושה רושם של "פלורליסט"
  • 45.
    ארז 20/07/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    ומה הפתרון של החכם עיתונאי?
  • 44.
    משה 20/07/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    הפכנו למדינת עולם שלישי
  • 43.
    דני 20/07/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    אז דרווין ילמד אותם ודרווין מורה מאוד אגרסיבי וממש לא מתחשב
  • עידו 20/07/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    אנחנו בספינה אחת והם מטביעים אותה דרווין לא עושה דפרנציאציה
  • נתי 20/07/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    25% מהנידבקים הם חרדים. אממממממ...אולי דרווין מורה טוב אבל אתה תלמיד טיפש
  • 42.
    איתן 20/07/2020 08:59
    הגב לתגובה זו
    וככה מפיצים שנאה, סע לבני ברק ד''ר איתן ותראה אם מקפידים על ההנחיות, בת''א לעומת זאת שכחו מה זה מסיכות
  • מל 20/07/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    תתיחס ענינית. אל תחפש תירוצים. לא נעים לשמוע את האמת!!
  • מבחן התוצאה (ל"ת)
    לחמנייה 20/07/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
  • דרור 20/07/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    חבל לקחת עובדות ברורות למחוזות של פוליטיקה מיותרת . צריך להכיר את העובדות ולהילחם במלוא המרץ למיגור הבעיה לטובת כל הציבור .
  • האם להגיד את האמת זו שנאה? (ל"ת)
    אבריימי 20/07/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
  • קשישונה 20/07/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    ואם הוא מדייק, מה אז?
  • עצוב 20/07/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    בחיפה ברמת ויז'ני, שכונה עם אוכלוסיה חרדית שיעור התחלואה הוא 32 מאומתים לקורונה על כל 1000 תושבים בשכונות על הכרמל שיעור התחלואה הוא 1-2 מאומתים לכל אלף תושבים מה שאומר שהמצב של השכונה על הפנים התעלמות מהבעיה הכחשה וכו לא יפתרו את הבעיה על הכרמל יש
  • דודי 20/07/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    הבעיה אינם התושבים התמימים והרוצים בטוב אלא מנהיגיהם תאבי הבצע והשררה המעוניינים בהנצחת מצבם. וחבל שמי שמציין עובדה ויציע פתרונות (נכון - מלוניות קורונה - הם הפתרון הנכון עבורם) יתוייג מייד כ"שמאלני".
  • כמו שאמר 20/07/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    ביטנית
  • 41.
    דני צור 20/07/2020 08:59
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מבין שבממשלה הזאת יש גורם אחד שמקשיב ורק לשרה ויאיר?. עדיף אפילו לנהוג כמו הספר של מידאס וללחוש לשיחים שהממשלה זה אוסף של חמורים...
  • משה 20/07/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    מלהסית ולהסיט את האש לכיוון החרדים, אח"כ תשאלו למה יש בעולם שמאשימים את ישראל בהפצת הקורונה, ואני אומר אם יהודים עושים כך האחד לשני אז מה אנחנו רוצים מהגויים?? רבותי השבוע חודש אב שבו נחרב בית המקדש על שנאת חינם, בואו לפחות בתקופה הזאת נרבה אהבת חינם ונזכה לעבור את התקופה הזאת בשלום
  • 40.
    אבי 20/07/2020 08:59
    הגב לתגובה זו
    האם אתה מוכן להדביק מיליון חרדים?
  • איןנה 20/07/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    זה להכניס מאות אלפי איש למלון במשך חודש. הפתרון הוא סגר של חודש. יש מחיר לצפיפות שלהם הם בחרו לחיות כך שיקחוו אחריות
  • מנש 20/07/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    אבל להאשים אותם לא יפתור כלום, יש לפנות את החולים לבידוד במלוניות קורונה או מחנות צהל שיפונו ויוסבו למתמי קורונה ענקיים עבור החרדים ופקער יטפל בהם שם,
  • 39.
    כל הכבוד לכתב לפחות מישהו אמר את האמת (ל"ת)
    פנחס 20/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
  • אברהם 20/07/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
    הממשלה צריכה לדעת להתמודד עם כל סוגי האוכלוסיה שלה, הם שלה,,
  • חרדי ריאלי 20/07/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שאלפי חולים בתל אביב עם תסמינים לא נבדקים, האמת היא שההדבקה ההמונית היא בכיכר רבין ובהפגנות השמאל ובמסיבות הסלב'ס, אז תפסיק לבלבל את המוח החרדים שומרים הכי חזק על ההנחיות, גועל נפש של התנהגות איך אתה לא מקיא מעצמך
  • 38.
    צודק בא להקיא מהם ואתמול דרעי לקח 700 מליון לתלושי מזון (ל"ת)
    דן 20/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
  • ומסיבות הסלב זה מה (ל"ת)
    גזען 20/07/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    אבי 20/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    המגמה של יש עתיד וחלק מכחול לבן בקיום ההפגנות לגרום להדבקה בהיקפים שלא הכרנו כי לא שומרים על מרחק ומסכות באתר של יש עתיד פרסמה פרופסור רפואה מבאר שבע לא להביא ניידים כדי שלא נוכל לעקוב על נשאים עידן רול ח"כ יש עתיד אומר שיציית להוראות הממשלה רק אם יהיו הוכחות איך יהיו הוכחות ללא מעקב? התקשורת וניסנקורן לא ימנעו הפגנות כי זה אקט אנטי דמוקרטי מי יגן על ענפי התיירות המסעדות וכל המשק כאשר יידבקו בכמויות עצומות כדי לקושש כמה קולות בקלפי?
  • מסתבר שלא. נתונים. נתונים. (ל"ת)
    קשישונה 20/07/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    אילת 20/07/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
    כותב כך על אוכלוסיה ערבית / תל אביבית / מסתננים
  • עידו 20/07/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    הכתב מביא עובדות שכל ילד יכול להבין. להתקרבן זה מה שאתה יודע
  • 35.
    חנן 20/07/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    אין ילד רעב אחד שמסתובב בפחים לחפש אוכל, או כל דבר אחר. ולא רק שאני הסתובבתי לא מעט באזורי האולמות האלו, אלא אפילו התחתנתי באחד מהן.כמות עמותות החסד והתמחוי שישנם רק בבני ברק, הופך את הקביעה הנ"ל לאבסורד.ולהכניס מיליון אזרחים לסגר/בית כלא, זה לא ריאלי. אה, וזה גם אבי אבות הגזענות. חרדים נשמע אחלה הגדרה, אבל אם היתמרת לספר בדיה כמו ילדים שמחטטים בפחים, אז בטח אתה גם יודע שהגיוון של המגזר הזה הוא כה רב ושונה, בדיוק כמו ההקפדה על ההנחיות
  • ליאור 20/07/2020 11:30
    הגב לתגובה זו
    זה לא "אני מאשים", זה תיאור מצב. הלוואי והיה אחרת. בעת מגפה חיי הקהילה הצפופים והבחירה בצפיפות אינם מסייעים.
  • 34.
    לא מומחה 20/07/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
    נורא קל להתנפל על החרדים, עברת בתל אביב לאחרונה? כמעט אף אחד לא הולך עם מסכה!!! זה לא "קול"!!! ראית את ההפגנות? חממה לקורונה. ממש. ותפסיק לספר סיפורים על החרדים. תביט מסביבך.
  • עמית 20/07/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    יש נתונים! בבני ברק פי ארבע חלו מתל אביב
  • לרינה 20/07/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    ובכתבה מדובר באחוזי הדבקה אגב שלא לטובת המגזר החרידי עם זה לא ניתן להתווקח
  • וכיצד אחוזי ההדבקה בתא נמוכים יחסית? (ל"ת)
    זו השאלה 20/07/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    משה 20/07/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
    אם כן כיצד בארופה וארצות הברית מתים מהקורונה פי כמה וכמה מישראל .. הגם שם החרדים אשמים.
  • בלע 20/07/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
    מדהים כמה התגובה הזו לא קשורה לכתבה. זה שבאיטליה המשיכו לשחק כדורגל הדביקו מאות אלפים זה קשור? האמת היא פשוטה כמעט כל מוקדי התחלואה בישראל הם חרדים
  • 32.
    חרדי 20/07/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    מעבר לזה הכתבה שלך רצופה בורות, פופוליזם וטעם אישי ממש רע
  • 31.
    דפנה 20/07/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    לחרדים על חשבוננו משלמי המיסים בושה!
  • אחי, הם גם משלמים מע"מ ומיסים- יש להם מלא מודרנים (ל"ת)
    עמי 20/07/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    רפי 20/07/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    ההדבקה במוסדות במגזר החרדי היא זניחה. שומרים שם על הכללים בצורה יוצאת מן הכלל, ושיטת הקפסולות בישיבות היא מהיעילות ביותר. הישיבות הבודדות שהיתה בהם הדבקה המונית היו ישיבות שמסיבות שונות לא יכלו להפעיל את מתווה הקפסולות.הבעיה הגדולה היא ההדבקה בתוך הבתים. בגלל הצפיפות הגדולה, כאשר בן משפחה אחד נדבק זה רק עניין של זמן עד ששאר בני המשפחה ידבקו.ראשי הערים החרדיות מתחננים מתחילת הגל השני (שכזכור התחיל במוסדות ושכונות חילוניות!) שיתנו להם כלים להתמודד, אבל משרד הבריאות הריאקטיבי ורפה-הידיים לא עשה כלום. חברי הכנסת החרדים מתחננים כבר מתחילת הגל השני לפתוח את מלוניות הקורונה כיון שזו הדרך היחידה להפסיק את ההדבקה בשכונות החרדיות, אבל זה לא נעשה, וגם עכשיו כשסוף סוף פתחו מלונות זה מעט מדי ומאוחר מדי.הסגרים הם לא יעילים ולא מידתיים. אי אפשר לכלוא מאות אלפי אנשים בגלל שהמדינה נכשלה בתפקידה. כל הסטריאוטיפים בכתבה הם לא רלוונטיים. העסקנים התריעו, הרבנים גייסו רופאים חרדיים מוערכים במגזר להסברה ולהתייעצות. אבל בלי כלים אי אפשר לטפל. וכאן המדינה כשלה ובגדול!(ורק מילה לסיום- ילדים מלקטים אוכל מפחים? אתה רציני? ראית פעם את בני
  • 29.
    לצערי הכותב צודק.. (ל"ת)
    קצת מציאות 20/07/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 20/07/2020 10:38
    הגב לתגובה זו
    שום דבר נכון לא היה בכתבה להמציא תאוריות ואחכ לכתוב ביקורת זה מזכיר לי דברים מלפני 70 שנה
  • 28.
    daniel 20/07/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    החרדים הם הבעיה הגדולה , ולא רק בהקשר של הקורונה
  • חרדי ריאלי 20/07/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
    אתה חולה ולא בקורונה אלא חולה נפש נוטף שנאה על כלום, אצל החרדים יש מינימום אלימות/אונס/רצח/פשע/פדופיליה, אצלכם יש לרוב אז המסקנה היא שלא החרדים הם הבעיה של המדינה אלא אלה ששונאים אותם כל כך ומנסים להסתיר את השפלות של עצמם
  • 27.
    אללי - אבדנו (ל"ת)
    נפז 20/07/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    אולי השיעור הגבוה זה בגלל מספר הבדיקות שנערכות שם.. (ל"ת)
    רמי 20/07/2020 08:25
    הגב לתגובה זו
  • טיטו 20/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    ומספר המתים הגבוה? למה זה? אולי צפנים נתונים פשוטים. רוב מוקדי התחלואה בארץ - חרדים
  • 25.
    תום 20/07/2020 08:23
    הגב לתגובה זו
    אין כמו לקום בבוקר ולגלות שגם ביזפורטל הצטרפו למחול השדים האנטישמי.עזוב את זה שכרגע יש בבני ברק אותה כמות חולים פעילים כמו בתל אביב.בוא באמת נאשים את היהודית האלה עם הסממנים היהודים והלבוש השחור.
  • יודע דבר 20/07/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    אתה בכלל מבין מה זה אומר? זה אומר שיש פי 5 אחוז חולים בבני ברק מאשר בתל אביב אבל מה אני מצפה ממישהו ששייך למגזר שלא סיים 3 יחידות מתמטיקה
  • איציק 20/07/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    חוץ מלהתקרבן ולצעוק אנטישמי לכל מי שאומר אמת יש עוד משהו?
  • אתה מתעלם מהבדל האוכלוסיות,אך זה כמובן מסובך מדי בשבילך (ל"ת)
    ליבי 20/07/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    אבי 20/07/2020 08:23
    הגב לתגובה זו
    כמה שנאה, כמה בורות, כמה שקרים והבלים, אינני יודע מה יותר.
  • 23.
    שנאה בעטיפה של השכלה (ל"ת)
    יוסי 20/07/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    לימור 20/07/2020 08:19
    הגב לתגובה זו
    אם הכותב יועץ שיחליף מקצוע במסווה של דאגה לציבור יש פה הסתה פראית נתמכת בנתונים כוזבים ומסולפים כמה חרדים מתו ? כמה חולים ? כמה חרדים יש בצרפת ? בארצות הברית ? כמה אחוזים יש בבדיקות ? אין מספר אחד אמיתי בכתבה !!
  • צודק בא להקיא מהם ואתמול דרעי לקח 700 מליון לתלושי מזון (ל"ת)
    מוצצי דם טפילים 20/07/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אנונימי 20/07/2020 08:18
    הגב לתגובה זו
    הלוואי ומישהו כבר יתייחס לדברים שהעלית, זה כל כך ברור שזה לא יספק עד שלא יעשו שם שינוי
  • 20.
    גם בגרמניה וגם ברוסיה וגם בספרד ובכל מדינה אחרת שהיה בעבר מגיפה כתבו כותרות וכתבות כאלו על היהודים עם אותם סטטיסטיקות ואותם הצדקות (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2020 08:18
    הגב לתגובה זו
  • מה נעשה שזאת האמת (ל"ת)
    איש 20/07/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    גילוי נאות - הכותב שמאלן (ל"ת)
    נדב 20/07/2020 08:15
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    צבי 20/07/2020 08:15
    הגב לתגובה זו
    גילוי נאות- אני לא חרדי !! אבל, ברחובות בני ברק כולם כולם מסתובבים עם מסיכות פנים. כולם נשמעים להוראות הרבנים, ומכל לוח זועקות כותרות ענק :" מי שאינו שם מסכה לפנים- הרי הוא בחזקת רוצח".. הלוואי, שבברים,בחוף הים, במסעדות ,במכוני הכושר ובמועדוני הריקודים והכייף- היו נוהגים בטיפ טיפה של אחריות -יותר מאשר במגזר החרדי הממושמע. כתבה חסרת ביסוס,ואני לא רוצה לומר שאפילו יש בה מעט ריח של שינאה למגזר מסויים. עצוב
  • איש 20/07/2020 11:13
    הגב לתגובה זו
    זה לא רלוונטי שהם ממושמעים, אופי והקהילתיות של החיים שלהם לא מאפשר מיגור מגיפה. הם חיים בצפיפות משוגעות.
  • 17.
    גילוי נאות - החוקר שייך לכת רק לא ביבי (ל"ת)
    נדב 20/07/2020 08:15
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    נמאס כבר 20/07/2020 08:13
    הגב לתגובה זו
    ועל הצבא דיברנו? תשלומי מיסים? קבלת קצבאות עתק? אי אפשר לחיות פה ורק לקחת מאיתנו בגלל שהם חזקים פוליטית חלאס עם זה
  • שלמה 20/07/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    אנו מוקפים במאות מיליונים ערבים בדרך הטבע כבר לא היינו פה
  • חרדי 20/07/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    הפוליטיקאים שלנו עושים את העבודה כבר 50 שנה
  • 15.
    רק בקורונה ????? (ל"ת)
    יוני 20/07/2020 08:12
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אסף 20/07/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    והכל מפני שפוליטיקה חזקה יותר מהגיון שהדת כבר גם ככה מחקה.
  • 13.
    אין סיכוי שהייתם מעיזים לעשות אותה כתבה עם ערבים (ל"ת)
    משה 20/07/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    משה 20/07/2020 08:10
    הגב לתגובה זו
    ודברים יראו אחרת. למה צריך לפצות מי שהכנסתו לא נפגעה ממשבר הקורונה?
  • 11.
    חרדים 20/07/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    גפני רוצה כספים לעוד ילדים לא רק לשלושה ברור .וליצמן רוצה לתת להם דירות על חשבון המדינה ליצמן עזרה בדירות ליוצאי צבא בלבד. וגפני רוצה לחלק כסף לכל ילדי החרדים
  • קיבלתי בטעות 2 דירות מליצמן אתה רוצה אולי אחד ? (ל"ת)
    אשר 20/07/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לא יודע. נשמע אנטישמי! כל דבר שתכתוב כאן חל על הערבים! (ל"ת)
    יואב 20/07/2020 08:06
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הכל אמת. ועכשיו יתחילו עוד פעם עם ההפליה של חרידים (ל"ת)
    אני 20/07/2020 08:01
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מזלזלים בחוקי המדינה בבריאות ובחובות האזרח לצבא ועבודה (ל"ת)
    דני 20/07/2020 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הזוי 20/07/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    בהתחלה קראתי את דבריך, ואמרתי באמת משכיל. אך כשהבנתי שאתה סתם משמיץ קטן, מה לך לדבר. כנראה הכל שטויות והבלים.
  • 6.
    יוסף 20/07/2020 07:56
    הגב לתגובה זו
    הם יהיו רוב בעוד 20 שנה. רוב חרדי בישראל. טהרן זה כאן בעתיד. על זה המתמטיקאי לא מדבר..
  • דוד 20/07/2020 11:53
    הגב לתגובה זו
    יהיה לך טוב. וגם לנו
  • נכון מאד.ויהיה מצויין (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יש להם שותפים. כול המפגינים בירושלים ותל אביב. גם אחראים לגל שני (ל"ת)
    אחמד 20/07/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יובל 20/07/2020 07:49
    הגב לתגובה זו
    הערבים אינם חיים בצפיפות במועדונים בתל אביב יש מרווחים אדירים ואיך בדיוק נבערות ועוני קשורים לקורונה .אלה מיסיבה אחת אנטשמיות ושינאה .להפגין אחד בתוך השני מותר הצביעות הבורות ןהטיפשות חוגגות.
  • 3.
    ממילא הם יביאו לסופנו. הקורונה רק זירזה את העניין. (ל"ת)
    אסף 20/07/2020 07:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אהה. שיהיה בהצלחה. (ל"ת)
    ישראל 20/07/2020 07:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 20/07/2020 07:42
    הגב לתגובה זו
    לא מתאימה לאתר מכובד זה
  • חחח 20/07/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    אתר הכי טיפשי וירוד שקיים