5 המכוניות האוטונומיות המובילות - מי תעלה ראשונה על הכביש?

מתי כבר נראה מכוניות אוטונומיות על הכביש? יצרניות הרכב הגדולות מוציאות מיליארדי דולרים על פיתוח הרכב האוטונומי המלא. מה שנקרא גם שלב 5. אז מתי זה יקרה ומי המובילות במרוץ?

 | 

גוגל? טסלה? או אולי בכלל ג'נרל מוטורס? מי תהיה יצרנית הרכב האוטונומי הראשונה בעולם ומתי כבר נוכל לרכוש מכונית כזאת לעצמנו - הנה הרשימה:

 

במקום החמישי חברת הסטארטאפ ארגו, בה שותפות פורד ופולקסוואגן, העלתה כבר 100 מכוניות אוטונומיות על כבישי ארה"ב כשהמטרה שלה היא לא לייצר את הרכבים עצמם אלא את הטכנולוגיה שאחר כך תימכר לשאר יצרניות הרכב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במקום הרביעי ביידו, ענקית האינטרנט הסינית, שהעלתה מעל 300 רכבים אוטונומיים לנסיעות מבחן על כבישי סין והכריזה השבוע שהמערכת הממוחשבת ברכב ללא-נהג הושלמה. כרגע בודקים בביידו את שלב 4, רכב אוטונומי עם נהג נוכח, וצופים שיגיעו לרכב אוטונומי מלא ב-2025.

במקום השלישי ג'נרל מוטורס עם צי של 180 רכבים אוטונומיים על הכביש שכבר נסעו מעל מיליון וחצי קילומטר. לג'נרל מוטורס יש גם יכולת ייצור גבוהה והם מתכננים להשיק בשנה הבאה קאדילק חצי-אוטונומית וב-2022 שברולט חצי-אוטונומית.

במקום השני טסלה, שאמנם המנכל המפורסם שלה איילון מאסק הכריז בעבר שהרכב האוטונומי יהיה על הכביש עוד ב-2020, אבל נכון לעכשיו זה נראה מוקדם מדי.  אגב, הרכבים של טסלה, להבדיל מהרכבים האוטונומיים האחרים הם היחידים ברשימה ללא טכנולוגית לידר, אותם קרני לייזר שנשלחים מהמכונית ומאתרים מה קורה סביבה. מאסק טוען שמדובר בטכנולוגיה יקרה ומיותרת והוא מעדיף להשתמש במצלמות.

והזוכים במרוץ – בינתיים - הם גוגל עם הרכב האוטונומי ווימו. גוגל ביצעו הכי הרבה סימולציות ונסיעות בשטח. וווימו הוא הרכב היחיד בעולם, נכון להיום, שמאפשר נהיגה אוטונומית ללא נהג ביטחון, אבל רק באזור מאד מוגדר ומסוים באריזונה. על פי התכנון של גוגל נוכל לרכוש לעצמנו רכב כזה כבר ב-2024. נראה ששווה לחכות.  

עם זאת, מומחים רבים טוענים שההערכות האלה אופטימיות מדי ושמכוניות אוטונומיות יוכלו לעלות על הכביש רק אחרי שכל התשתיות יותאמו ושהמכוניות כולן יוכלו לתקשר אחת עם השנייה – עניין של מעל עשור.

תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    ומה יהיה עם יהיו רובוטים כשליחים מה יעשו כל הלא מלומדים
    לירן 03/05/2021 00:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במה יעבדו ,אם יהיה רכב אוטונומי שזה מעולה כל הטכנולוגיה המתקדמת להפליא ,אך עם זאת חשבתם כמה מובטלים יהיו עם יהיה רכבים כאלו לא יהיה יותר מוניות ואם יפיצו כמו בכל העולם שזה להיט הרובוטים שמגיעים לכם עד הבית עם משלוח מה יעשו כל מי שעובד בתחום יהיו מובטלים , יתפסו על הקירות ויתאבדו ,מה שגם בסופר התחילו לשווק את העגלת הקניות האלקטרוני וגם שאין את הצורך בקופאיות ,בקצב כזה לא יהיה לאנשים עבודה והרובוטים ישלטו בעולם כולו .
    סגור
  • 12.
    טסלה הכי טובה
    הנביא 14/08/2020 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וגוגל, עם כל העוצמה שלה, לא מגיעה לרגליים של טסלה. טסלה זה איכות על!!!
    סגור
  • 11.
    ומה עם צמיגים מלאים ?
    דוד ש 13/08/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רכב כזה אינו יודע להחליף גלגל עם תקר. האם גם זה נלקח בחשבון ?
    סגור
  • 10.
    קצת הסבר
    א 11/08/2020 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כל הסנסורים ברכב מיועדים רק למניעת התנגשות. בשביל שרכב יזוז נכון בעיקר בצמתים הוא חייב HD-map עם קורדינטות נתיבים, ולזוז בצורה מאוד מדויקת בתוך נתיב. על מנת לעבור נתיבים בצורה בטוחה רכב חייב לשדר לסביבה שלו על כוונה לעבור נתיב, ובשביל זה יצטרכו V2V, את התכנון מסלול בתוך הצומת גם מאוד מומלץ לשדר לרכבים אחרים. התנועה תהיה רובוטית- מאוד מדויקת, מבוססת מיקום, וקורדינטות נתיבים, כשהסנסורים ישמשו למניעת תאונות, והתקשורת בין רכבים למעבר נתיבים ולסנכרון תנועה של מספר רכבים ביחד באותו נתיב-platoon. 10 שנים? בקצב שחברות הרכב עובדות והרגולציה? אופטימיים....
    סגור
  • 9.
    איך יתקשרו אחת עם השניה ? עם קרינה הרבה קרינה
    אריאל 11/08/2020 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אז לא נמות מתאונות דרכים נמות מהקרינה הגבוה ברכב ובסביבתו.
    סגור
  • טען עוד
  • הם לא חייבות לתקשר אחת עם השניה
    תקרא קצת 12/08/2020 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואני די בטוח שכתבת את התגובה מהסמארטפון שמקרין לך כל היום את הב**צ*ם...
    סגור
  • איך אנחנו מתקשרים ? עם קרינה ?
    ליאור 12/08/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נקודה למחשבה.
    סגור
  • 8.
    האם ניתן יהיה לתבוע את יצרני הרכב אם אנשים ימותו בתאונה (ל"ת)
    שלומי 10/08/2020 21:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חחחח תגידו שלום למורי הנהיגה הסחטנים
    אא 10/08/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ותגידו גם שלום לדוחות, ובפרט לדוחות החניה, ולחניונים היקרנים
    סגור
  • 6.
    טכנולוגיות "שיבוש"
    לרון 10/08/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עד "השתבשות" השווקים כלפי מטה,הזהרו,לא לעולם חוסן!
    סגור
  • 5.
    אוטונומיה? LOL. הם ייפלו בתאונות עם כל מה שלא מכונית.
    ישראלי בקנדה 10/08/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הוכיחו את זה כבר מיליון פעם טסלה. הגלאים לא יודעים לזהות אנשים, בע"ח קטנים ובינוניים ואופנועים. תאונות תמיד יהיו ובייחוד באזור של מעברי חציה. נושא דופלר למרחק בין מכוניות הוצג ע"י פולקסוואגן כבר לפני 25 שנים ואולי יותר. יתרה מכך הם גם הציגו טכנולוגיה בה רכב מוביל טור מכוניות. זו לא הבעיה. הבעיה היא אנשים שהינם יחסית צרים (לעומת רכב), לא תמיד בגובה הנכון בשביל הגלאי ולא מתנהגים כמו רכב. שלא נדבר על בע"ח ובייחוד באזורים כפריים. אופנועים ניכנסים לקטגוריה כיון שהפרופיל מאחור צר. לא ברור מה המחשב של האוטונומיה יחליט לגביהם. שישארו בגדר מערכות שתעזורנה לא שתשתלטנה על הנהיגה.
    סגור
  • 4.
    אין לך מושג קצוץ
    אא 10/08/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מה שטסלה יודעת לעשות היום אף אחד לא מתקרב
    סגור
  • 3.
    לא שכחתם את mobileye? (ל"ת)
    אנונימי 10/08/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    מי בכלל רוצה את זה? ימותו פי 10.
    שרון 10/08/2020 15:38
    הגב לתגובה זו
    1 7
    כשהכול תלוי בטכנולוגיה יהיו כשלים ותאונות ביזריות. גם תאונות יזומות וחיסול חשבונות.
    סגור
  • הפוך גוטה הפוך (ל"ת)
    ירוחם משל 10/08/2020 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 1.
    לא מקבלים ראיונות ממובילאיי
    יאיר 10/08/2020 15:34
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ולכן משמיצים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות