גידול משמעותי בצריכה הביתית מול ירידה חדה בתיירות ובתרבות

כך עולה מהנתונים של מועדון הצרכנות הוט - ביחס לקיץ שנה שעברה. עליה חדה בביקוש למוצרי חשמל, ריהוט ומזון לעומת ירידה חדה בהוצאה לתיירות ותרבות.
 | 
telegram

משבר הקורונה אמנם פוגע בכלכלה ויש מקומות שנפגעים דרמטית. אבל בהדרגה נאספים נתונים שמראים שהכלכלה לא במשבר אקוטי. עמיתי מועדון 'הוט' רכשו מוצרים ושירותים במעל למיליארד שקל במהלך חודש יולי -  עלייה של 7% מחודש יוני וכמעט זהה ליולי שנה שעברה.

העליה בצריכה נמדדה בעיקר בצריכה הביתית, שם האופציות להוציא כספים נותרו פתוחות -  עלייה של 45% בהוצאה על מוצרי חשמל למול אשתקד, עוד נמצא עלייה של 18% בהוצאה על ריהוט וציוד נלווה, ועלייה של 20% בהוצאה למזון, גם תחום הפארם מציג עליה של 8% אל מול שנה שעברה. מהצד השני ההוצאה על תיירות ותרבות נחתכו באופן ניכר - ירידה של 86% בהוצאה על תיירות ונופש, ובתחום התרבות, הבידור הפנאי מציגים ירידה של 33% למול אשתקד.


כיצד השפיע אי הוודאות והגל השני על התנהגות הצרכנים? 
על פי מחלקת המחקר והשיווק של מועדון הצרכנות הוט, בו חברים כ־270 אלף הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים נראה כי הישראלים משנים את הרגלי הצריכה בייחוד לאור המצב בו ענפי התיירות והתרבות סגורים מחד וקיימת נהירה לעבר צריכה ביתית מוגברת מאידך. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחודש יוני, עמיתי המועדון הוציאו מעל למיליארד שקל בכרטיס האשראי של המועדון (מהווה עלייה של 7% מחודש יוני, ועלייה של 13% מחודש מאי), ומספר זה כמעט וזהה להוצאה ביולי אשתקד. ככל הנראה בזכות המבצעים האגרסיביים של יבואני מוצרי החשמל בישראל, עם הפחד מסגר ארוך, ההוצאה שגדלה בצורה המשמעותית ביותר למול בתקופה אשתקד הינה ההוצאה על מוצרי חשמל ומחשבים (עלייה של 45% למול אשתקד, עלייה של 3% למול יוני).

עוד עולה מהדו"ח, שגם ביולי מגמת העלייה בצריכת ריהוט וציוד נלווה ממשיכה לטפס כאשר מנתוני כרטיסי האשראי של המועדון, הוצאה זו גדלה ב-18% למול יולי אשתקד ועלייה של 6% למול יוני. זאת ככל הנראה בשל ההבנה כי את שנת הלימודים הקרובה יעבירו התלמידים בבית וככל הנראה גם הוריהם יצטרכו לעשות התאמות לעבודה מהבית.

האיומים על סגר נוסף והפחד ממחסור במוצרי מזון, לצד ירידה בבילוי במסעדות, גרמו ככל הנראה לאזרחי ישראל לצאת ולהצטייד במזון וניתן לראות כי הוצאה זו גדלה ב-23% למול אשתקד ועלייה של 14% למול חודש יוני. בתחום הפארמה, ההוצאה של עמיתי המועדון נשארה זהה למול יוני אך כאשר משווים זאת למול אשתקד, ההוצאה גדלה ב-8% אחוזים.

עוד עולה מהדו"ח, כי ייקח עוד הרבה זמן עד שתחומי הבידור הפנאי והבילוי יחזרו אל הכנסותיהם, ובחודש יולי ההוצאה קטנה בכמעט 40% למול אשתקד ומתנהג דומה למול יוני. אומנם נתוני יולי יכולים להוות כאור בקצה המנהרה לתעשיית התיירות הישראלית, בעוד שההוצאה על תחום זה גדלה ב-40% למול יוני, אך אם משווים זאת למול יולי אשתקד התמונה ממשיכה להיות עגומה עם התרסקות של כמעט 90% למול אשתקד.

מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, צביקה וילנאי: "נתוני האשראי של המועדון לחודש יולי מציגים את אי הוודאות שבו נמצאים אזרחי ישראל בחודש האחרון. מצד אחד עלייה בתחלואה ודיבורים על סגר, בעוד שרוב המשק ממשיך לעבוד כמעט באופן רגיל. אנחנו במועדון הוט קשובים לצרכיהם ורצונותיהם של עמיתינו ונמשוך לפעול במטרה למקסם את החיסכון החודשי עבור עמיתינו כפי שעשינו עד כה."
מועדון הצרכנות הוט, מיסודה של הסתדרות ההנדסאים, הוקם ב־1996 כדי לשרת את האוכלוסייה ההנדסית-טכנולוגית בישראל, וחברים בו כיום כ־270 אלף איש בכ-165 אלף בתי אב. עמיתי המועדון הינם: הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים, הממוקמים בעשירונים הגבוהים של אוכלוסיית השכירים במשק.

     

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות