השוד הגדול - מי האנשים שלוקחים לכם את הכסף?

איך זה שתקציב המדינה עלה ב-3% (עוד לפני הוצאות קורונה) בשעה שמדד המחירים יורד, איך זה שלמדינה יש גירעון בהון של 2.3 טריליון שקל ולמה הדוחות הכספיים של המדינה הם בדיחה?
 | 

ההפגנות מדי שבוע על הגשרים ובכיכרות הן הפגנות פוליטיות. הן התחילו בתור מחאה וזעקה כלכלית, אבל בישראל כמו בישראל, הכל פוליטי. מהר מאוד השתלט השיח הפוליטי. שיח זו מילה גבוהה. אין אצלנו שיח. יש בעד ונגד – בעד ביבי או נגד ביבי. ביבי המלך או ביבי הביתה. בזה מסתכם ה"שיח" הפוליטי. השיח הזה מעוור ומרדים את הציבור. השיח הזה מחביא מחאה וזעקה כלכלית אמיתית, השיח הזה מחביא התנהלות כלכלית שהיא מחדל ענק שנשלם עליו שנים רבות ושיש לבקרה בלי קשר לפוליטיקה. אבל מה בעצם עשו ההפגנות הפוליטיות? הן השאירו את המחאה הכלכלית בבתים. הן השתיקו חלק גדול מהמחאה הרי איזה תומך ביבי ימחה על המצב הכלכלי כשהוא מתויג כחלק מהפגנה של השמאל? כן, אני יודע. יש כאלו, אבל מעטים.

זה פספוס גדול, כי מחאה כלכלית אמיתית בלי צבעים פוליטיים היתה עוצרת את השוד של הקופה הציבורית על ידי המגזר הציבורי. מגזר שמן, מנופח, לא יעיל, מובטל שלא נמצא מתחת לאלונקה בתקופה שמיליון אנשים יושבים בבית בלי עבודה. זה נשמע לכם הגיוני? יש עיוות גדול מזה? זה פשוט לא ייאמן שיש עובדים שבוכים על כך שחתכו להם את הנופש השנתי ואת השעות הנוספות כאשר לידם מסתובבים אנשים שלא ישנים בלילה בגלל צרות כלכליות והם לא פחות מוכשרים מאותם עובדי ציבור.

אז נכון, זה בטח לא כולם. המגזר הציבורי הוא לא מחנה ענק של שודדים ובריונים. יש כאלו שעובדים מסביב לשעון במיוחד עכשיו - למשל רופאים ואחיות. יש עובדים סוציאליים שמרוויחים מעט. ובכלל - יש קבוצה מאוד גדולה של עובדים בשירות הציבורי בשכר לא גבוה. אבל, עם כל נקודות האור של המגזר הציבורי, כולם יודעים שאם היה שם באמת בעל בית, אם זה היה מתנהל כמו חברה פרטית, כמות העובדים היתה אולי חצי, הטכנולוגיה היתה מחליפה חלק גדול מהעובדים, השירות לאזרח היה רק משתפר, ולא היו שם אלפים רבים מאוד שמרוויחים כמו מנכ"ל של חברה ציבורית. כולם יודעים שיש עשרות מיליארדים בשנה שאפשר לחסוך. שם מתחבא הכסף של הציבור. תילחמו עליו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה שמדהים הוא שאף אחד לא באמת נלחם על הכסף שלנו, וזה לא קשור למחנה פוליטי. כל מפלגה שהיתה באוצר, כל אחד מראשי המפלגות נאלם דום ברגע שמדובר במגזר הציבורי. יאיר לפיד שאל איפה הכסף. הוא הבטיח למצוא אותו בשבילנו. הוא אפילו היה שר אוצר. הוא לא מצא כלום או שהוא מצא ופחד להילחם. אבי ניסנקורן היה יו"ר ההסתדרות. היום הוא שר המשפטים וממובילי כחול לבן. שמעתם אותו מדבר על המגזר הציבורי? לא. קשה להאמין שהוא לא ישמור אמונים ל"בייס" שלו – ועדי העובדים. ושרי הליכוד? ישראל כ"ץ לא מתבייש להגיד לציטוט שלא ייגע בשכר של המגזר הציבורי בתקופה הזו. הוא מתרץ זאת בנימוק כלכלי של כלכלן ליגה ז' – משהו בסגנון: "אם נצמצם במגזר הציבורי המצב יהיה גרוע יותר". אולי יהיו בשלב ראשון יותר מובטלים, אבל מר כ"ץ – הכסף שתחסוך במגזר הציבורי יעזור לכולם. יעזור למיליון איש בלי עבודה. מדובר על חלוקה הוגנת יותר. קח את הכסף שתחסוך ותפתח מקומות עבודה במגזר הפרטי היעיל – ייווצרו לך יותר מקומות עבודה מאלו שהורדת, ואם לא הבנת – אולי אתה צריך להתפטר. זה א' ב' של כלכלה.

למה התקציב עולה כאשר המדד יורד, ולמה משרד הביטחון צריך עוד 3 מיליארד שקל?
ובשבועות האחרונים ה"שיח" הפוליטי כל כך משתק, שבאוצר מרגישים שהם יכולים להשתין מהמקפצה. אין בושה. התקציב לשנת 2020 שהוא סוג של תקציב המשכי (לוקחים את שנה שעברה ומעדכנים מעט) עומד על 410.8 מיליארד שקל (11 מיליארד שקל יותר מתקציב 2019). בתקציב הזה  לא נעשתה בדיקה מדוקדקת של כל סעיף וסעיף. לא נקבע, בכל סעיף וסעיף, אם הסכום תקין או לא תקין. זה תקציב ב"כאילו". לוקחים את השנה שעברה ומעדכנים בכמה מקומות, ויש תקציב. זו דרך קיצור להכנת תקציב. זו בדיחה. אין גוף פרטי רציני שמכין ככה תקציב. יש רבים שנסמכים על השנה הקודמת, אבל יש המון התאמות – אחרי הכל, המציאות דינמית. אבל לא בתקציב ישראל 2020 שמתעדכן רק עכשיו בספטמבר-אוקטובר 2020. האמת - בושה.

ושימו לב למספרים: התקציב עולה ביחס ל-2019 ב-11 מיליארד שקל - קרוב ל-3%. למה בעצם? מדד המחירים לצרכן בשנים האחרונות יורד או שהוא סביב האפס. כך גם בשנה האחרונה – מתחילת השנה המדד ירד ב-0.6%, וב-12 החודשים האחרונים הוא ירד ב-0.8%. אז למה יש עלייה בתקציב? אהה, יש הסבר. לעובדים יש תוספות שכר שלא תלויות במדד. זה לא באמת הסבר. זה תירוץ. המדינה, במיוחד בתקופות כאלו, לא יכולה להתנהל בצורה מנותקת מהשטח. אי אפשר להתנהג כאילו הכל אותו דבר. אי אפשר להעלות תקציבים ושכר לעובדים במגזר הציבורי בשעה שהמדד יורד ויש מיליון איש בבית. זו לא רק חוצפה, זו בגידה בערך העליון של קיום מדינה - אמון. איך אפשר להאמין למדינה שבוגדת כך באזרחיה. אם היו מנסים לעשות הכל ולא מצליחים - אז קורה, לפחות ניסו. אבל לשבת בבית בלי עבודה ולראות את השכנים שלך במגזר הציבורי עובדים כרגיל כי המדינה מפחדת לגעת בהם ועוד מעלים להם שכר? זו פגיעה בהנחת הבסיס שהמדינה משרתת אותנו ואנחנו אותה. זו פגיעה בקשר בין האזרחים למדינה. זה מסוכן.

אז נכון, זו תקופה מבולבלת, ההחלטות שנלקחות לא פשוטות. הקורונה דורשת משאבים שעדיין לא מתבטאים בתקציב ועדיין - דווקא במצבים קשים צריך ממשלה אמיתית, ישרה, הגונה והוגנת כלפי האזרחים. צריך לדעת להתייעל ולהפחית את המגזר הציבורי. 

חלק משמעותי מהעלייה בתקציב השנה נובע מצורכי משרד הביטחון – תוספת של 3 מיליארד שקל. נו באמת, איך זה שכל פעם מחדש מתגלה שמשרד הביטחון שם פס על התקנות וחורג בהוצאות השכר והפנסיה? איך זה שמשרד הביטחון כל פעם מחדש שם פס על ציבור שלם ושודד עוד כמה מיליארדים? רוצים כסף? תתייעלו. יש במשרד הביטחון ובצבא אנשים רבים שלא עושים הרבה ומרוויחים שכר מרשים ועוזבים בגיל 45-50 עם פנסיה מרשימה. למה? והכי מקומם – למה לא לעצור את זה עכשיו, כשמיליון איש יושבים בבית? עכשיו זו ההזדמנות הגדולה ביותר של הקצינים והחיילים להיכנס מתחת לאלונקה. עכשיו זו החובה והזכות של שר האוצר כ"ץ לתבוע את זה.

זה רק חלק מהתקציב המנותק, אבל מה שמגחיך את כל המספרים האלו ומוכיח שאם רוצים אפשר לקצץ ואפילו הרבה זו האמירה של מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס. לטענתו ניתן היה להתכנס לתקציב של 405-406 מיליארד שקל בלבד. כן, ככה בקלות הוא מצא כמה מיליארדים שניתן לחסוך, אם כי באותה הנשימה הוא התריע על הוצאות נוספות בדרך שלא תוקצבו.

חברים וחברות, חשוב שתדעו – אין שקיפות. אי אפשר לדעת באמת מה כולל התקציב. אנחנו לא יודעים על מה ההוצאות. זה לא מהשנים האחרונות. פקידי האוצר לצד שר האוצר משחקים בתקציב כבר עשרות שנים. זה נוח להם שאין ידיעה ויש בעיקר מסתורין. ככה הם מעבירים בשעת הצורך מסעיף לסעיף. ככה שר האוצר שולף פתרונות קסם מהשרוול כשיש בעיה. יש רזרבות מוחבאות, יש סעיפים שמשתנים לסעיפים אחרים, ואף אחד כמעט לא יודע איפה הכסף. ה-OECD התריע על חוסר שקיפות, על משחקים במספרים. זה לא חדש. אז כשאומרים את זה למ"מ ראש אגף התקציבים הוא עונה – "אנחנו מביאים פירוט מאוד מאוד מדוקדק, לוח הזמנים נקבע בצורה מאוד דחוקה, ביקשתם פירוט יותר מפורט, וניסינו לענות על כל מה שאפשר במסגרת היכולות שלנו".

דוח שנתי למדינה? דוח של מכולת מהימן יותר
המדינה פרסמה דוח שנתי לשנת 2019. עוד בדיחה. מסכן החשב הכללי שמגיש וחותם על דוח כזה. זה משהו בסגנון – "הפסדנו 184 מיליארד שקל אבל זה לא נכון כי אין לנו את כל ההכנסות וההוצאות". איך נוצר ההפסד, למה הוא לא מייצג? נאדה. אין כלום. דוח שהוא לא דוח. 


זה לא הכל. נעבור מהדוח רווח והפסד למאזן. ההון של המדינה הוא... - סליחה, הגירעון בהון של המדינה - הוא 2.3 טריליון שקל. וואו, איזה פחד. רגע, רגע, לא לדאוג, החשב הכללי מרגיע: "זה מספר שיורי P.N", במילים פשוטות זה הנכסים פחות ההתחייבויות. נו, אז מה? זה מינוס.

כן, אני יודע אני אובססיבי מדי לנתונים, למה לא "להחליק אותה". אפילו החשב הכללי ומשרד האוצר בכלל השתכנעו שהמינוס הזה הוא סתם – "הגירעון בהון הינו מספר שיורי שאינו מייצג את הגירעון הממשלתי המצטבר, מאחר ומצבת הנכסים כפי שמוצגת בדוחות הכספיים המאוחדים איננה שלמה..."

טוב, אני לא יודע אם זה מרגיע אתכם. אני עדיין בתחושה קשה. יש לנו גירעון של 2.3 טריליון ואומרים לנו שזה גירעון "בכאילו" כי יש נכסים. איפה הם? לא מוצאים, לא רשומים, לא יודעים, אבל יש. 

תגובות לכתבה(90):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 68.
    לא סתם הם בחרו לעבוד שם
    החכמים בונים קריירה במגזר הציבורי על חשבוננו. לומד 05/10/2020 15:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החכמים בונים קריירה במגזר הציבורי על חשבוננו. לומדים את הטריקים, יוצרים את הקשרים הרלוונטיים ואז יוצאים למגזר הפרטי ועושים מליונים. החכמים פחות עובדים לא עובדים. מבוטחים בהסכמים וקביעות. לוקחים שכר וחיים בסבבה. אבל למרות זאת אני מעדיף להיות עצמאי שמתמודד.
    סגור
  • 67.
    שניסנקורן בממשלה לך תעשה קיצוץ במגזר הציבורי פפפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/10/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 66.
    כתבה מטופשת.
    שימי 05/10/2020 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 6
    מי שרוצה מדינה מתפקדת, מוטב לו מי שמנהלים אותה,יהיו הטובים ביותר,מה שמחייב שכר בהתאם. הפקידים הם המנהלים. עיתונאים מנופחי שכר שעינם צרה? חזאי שמרויח 120000 עבור דקות, קריינים מאות אלפים. די. נמאסתם
    סגור
  • 65.
    הדג מסריח מהראש ובצורה מחרידה
    דור 05/10/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נתניהו איבד מזמן כל תחושה של התפקיד האמיתי שלו - לדאוג למדינת ישראל - ועכשיו השאיפה היחידה שלו היא לחלץ עצמו מצרותיו המשפטיות בכל מחיר ועל חשבון כל מי שזה בא. ככה לא תהיה תקומה למדינה
    סגור
  • 64.
    הרוב בכתבה נכון
    משקיףיף 05/10/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לגבי כוחות הבטחון - מדוע לא רוצים להתגייס אליהם ולהמשיך בקבע למרות התנאים הכספיים? נראה אותך עומד מול מפגינים או לנוכח פני האויב בלי לראות את הבית ולאכול חרא כל הזמן
    סגור
  • טען עוד
  • 63.
    עם מפלגת הממסד כחול לבן בממשלה, למה יש לצפות?
    איזה שינוי יהיה פה 05/10/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שלא לדבר על שאר המפלגות כולל יש עתיד שמרבית חברי הכנסת שלה הם פנסיונרים של המדינה
    סגור
  • 62.
    בבחירות הבאות רוב חברי הכנסת מפוטרים
    מצביע רק אחמד טיבי 05/10/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בבחירות הקרובות אשלח הביתה 90 חברי כנסת ואצביע רק לאחמד טיבי. שאר חברי הכנסת התגלו כבובות, מריונטות, שלא שווים פרוטה ואינם ראויים לכיסא.
    סגור
  • 61.
    הצבא והמשטרה הם אויב העם
    השכר והפנסיות בגופי הביטחון שברו שיאים. זאת מאפיה 05/10/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 5
    השכר והפנסיות בגופי הביטחון שברו שיאים. זאת מאפיה שמתודלקת עי נתניהו משיקולים לא מובנים. תוסיפו מיגזר ציבורי מנופח,20 חרדים טפילים ותבינו למה המדינה בדרך לאבדון..יבוא יום והמגזר העובד בראשות ההייטק לא יוכל לממן את כל אלה
    סגור
  • תתגייס ....נראה אותך.בכיין. (ל"ת)
    שימי 05/10/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 60.
    מאמר מענין ומקצועי
    ראשית, כל הכבוד אבישי על המאמרים המקצועיים. שנית ל 05/10/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ראשית, כל הכבוד אבישי על המאמרים המקצועיים. שנית לצערי, אנחנו חברה פאסיבית ועייפה, בכל מקום אחר בעולם ובפרט בתקופה קשה זו היינו מצפים לסולידריות. לאן נעלם הביטוי ״ האיש הרזה,שסוחב את האיש השמן״. לצערי לא נולד הפוליטקאי שמוכן להתמודד עם סוגיה זו וכן הסוגיה של משרד הבטחון. פשוט מדינה חולה!
    סגור
  • 59.
    אחרי שהרכיבו את הממשלה
    אנונימי 05/10/2020 07:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היו אמורים לעשות רפורמה בקורנפלקס שהיה מוריד בחצי את המחיר, הממשלה אמרה עכשיו קורונה אנחנו עוצרים ואף אחד לא אמר מילה, יש פה מונופולים שעושקים את הציבור, יש פה בנקים ומערך נדלן שעושים הכל שהמחירים היו גבוהים, חלק מעובדי הציבור מרוויחים שכר עתק ולא הגיוני כולל חברי הכנסת, יש פה מדד מעוות שלא מודד הקטנה של כמות בסופר כי לא הורידו את המחיר, יש פה עיתונות שמפחדת לדבר עת המצב הכלכלי האמיתי, כי פרנסתם תלויה במפרסמים, יש פה מגזר חרדי שאנחנו לא יודעים כמה כסף בדיוק הוא מקבל, יש פה מערכת ביטחון מנופחת שאף אחד לא רוצה לעשות סדר בה, ויש פה ראש ממשלה שנתן למחירי הדירו לעלות בלמעלה ממאה אחוז, שנתן למחירי המזון להיות גבוהים ב20 אחוז מאירופה כשהוא נכנס הם היו נמוכים ב12 אחוז, שנתן לאזרחים לממן את תאגידי המים הטיפילים, שדרדר את מערכת החינוך והבריאות, והכי הרבה גרם לנו לדבר על דברים שלא חשובים לחיים שלנו, לא איכפת לי אם הוא מושחת או לא, שיקחו את כל 120 חברי הכנסת שלא מדברים על הדברים שמפריעים לאזרחים ויעיפו אותם לכל הרוחות באנשים שמבינים מה זה ארנונה ומה זה ליות שליח ציבור.
    סגור
  • 58.
    תודה על מאמר מצוין (ל"ת)
    צפונית 05/10/2020 00:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 57.
    הבנתי מה קרה פה!
    לא מפתיע 04/10/2020 21:21
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כנראה שלא קבילו את הילדה שלך לעבטדה בעירייה שאתה כל הזמן יוצא נגד המגזר הציבורי. תשקיע יותר זמן בתוכן לכתבות איכותיות כמו שאר הכותבים שלך ואל תבזבז זמן קריאה יקר על שנאה!
    סגור
  • 56.
    אין אף גורם בעולם שיכול לגעת
    רון 04/10/2020 19:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בגופים הממשלתיים .
    סגור
  • 55.
    הפוסט הזה צריך לפתוח את מהדורת החדשות
    תלמיד שלך לשעבר 04/10/2020 19:37
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בקצב הזה המדינה לא תוכל להמשיך לסחוב על גבה חוסר יעילות, חרדים, מעלימי מיסים וטפילים. חבל מאוד שהשיח הוא רדוד ומתומצת לכן או לא ביבי. העם החילוני, הנאור שהוא מעל 65% מהעם צריך להתעורר ולהבין מה באמת חשוב לעתיד המדינה (ולא זה לא קשור לביבי).
    סגור
  • 54.
    לבנק ישראל יש 140 מיליארד$ עשה לך סדר? קנה בשביל פיחות (ל"ת)
    ממי 04/10/2020 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 53.
    ביבי הרי אתה עושה כל מה שטראמפ עושה, למה להפסיק עכשיו? (ל"ת)
    ממי 04/10/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    לסגור את המדינה ולפטר את התושבים ולעשות בדק בית (ל"ת)
    עולם הזוי 04/10/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 51.
    פרפטום מובילה מכונת גניבת הדעת-כסף
    רק מזומן 04/10/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בנקים חמסנים ללא תחרות אוניברסיטאות אבטלה סמוייה.חרדים פרזיטים.שטחיסטים בטלנים ונצלנים.תעשייה אוירית וועד חמדן ומגן אבטלה סמוייה.לשאר דואגת הסתדרות=בטלנות ...מי נשאר אבק ואפר במדינת בלוף.
    סגור
  • 50.
    המפגינים הם גנבו את הפנסיות של המדינה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/10/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 49.
    כל מילה בסלע
    יאיר 04/10/2020 17:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תמשיכו לאכול את השנאה לחרדים והכסף יחליק באלגנטיות
    סגור
  • 48.
    הכל נכון מאוד פשע גדול מאוד כלפי הציבור
    דן 04/10/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מי שמקורב לקופה הציבורית פשוט בוזז ושודד אותה על ימין ועל שמאל תרתי משמע
    סגור
  • 47.
    הכל מתחיל ונגמר בשחיתות מבלפור על חשבון אזרחי המדינה. (ל"ת)
    אפק 04/10/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 46.
    לכתב -מה דעתך להיות שר הכלכלה ?
    כותבי תרחישים 04/10/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כותב .....ומבצע ???
    סגור
  • 45.
    בזבוז ללא סוף
    זיזו 04/10/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ללא קשר למשכורות . הכל גובים פוליטים לדוגמא תאגידי המים . חוצפה. ערים סמוכות ומקבילות. חב ציבוריות שמחזיקות רזרבות ענק כמו קצ"א ועוד היד קצרה.
    סגור
  • 44.
    מנכסים מהמלה נכס (ל"ת)
    לא מנחסים 04/10/2020 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 43.
    כל משרד ממשלתי בחוסר של תקנים, במגיפה נזכרים שאין מספיק (ל"ת)
    שתי פנים 04/10/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מה שאסור לאזרח הקטן מותר למדינה. (ל"ת)
    ממי 04/10/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    תותח
    אנונימי 04/10/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חושב נכון ומציף בעיה אמיתית שלצערי אינה מטופלת ואף יש רצון להרדים את כולנו ,על זה יש להפגין ולא על כן ביבי או לא
    סגור
  • 41.
    מתבייש
    ביישן 04/10/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
    11 3
    שאני כזה נאיבי וטיפש שאני עדיין מאמין שעושים משהו טוב עם המיסים שאני משלם ועדיין ממשיך לשלם וממשיך להיות טיפש
    סגור
  • מתבייש מתבייש אבל הגרון ייבש... במיוחד של שרה.חחחחחחחחח (ל"ת)
    ממי 04/10/2020 18:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 40.
    עובדי המדינה קצת מצפון
    אורה 04/10/2020 14:06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כל מילה אמת יום אחד אנשים ייצאו לרחוב רק בגלל הנושא הזה ויעשו מרד רק בגלל עובדי המדינה הבכירה שהיא עצלנית בזבזנית ושודדת את הקופה כביכול
    סגור
  • 39.
    כל התעוררות של העם השמאל הורס
    עדי 04/10/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
    6 2
    די כבר נמאס ממכם תנו לעשות הפגנה שלנו ואל תנחסו אותה לעצמכם
    סגור
  • 38.
    זה הבעיה בשמאל כל הפגנה טבעית של
    אבי 04/10/2020 13:53
    הגב לתגובה זו
    6 3
    העם הם ישר מנחסים אותה לעצמם ובכך הורסים אותה. ככה היה גם בהפגנות של החצי מיליון יצאנו לרחוב לא כפוליטים ולאט לאט השמאל ניחס אותה לעצמו ולכן ההפגנות האלה מהר מאוד יעלמו
    סגור
  • אז תמשיך לסבול
    אנונימי 05/10/2020 06:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מהפחד שייתגו אותך כשמאלן, במקום לשייך את עצמך למחנה פוליטי, פשוט תמחה נגד כולם, כי זה העם נגד מנצלי המערכת.
    סגור
  • 37.
    צודק צריך מחאה כלכלית ולא כן ביבי לא ביבי
    אנונימי 04/10/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    10 0
    צודק לא צריך לדבר על ביבי צריך לדבר רק כלכלה כי מי שיבוא אחריו צריך להבין שהעם במצוקה כלכלית.
    סגור
  • הצחקתם אותי המדינה מפוצצת בכסף כל השמנים מפגינים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/10/2020 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 36.
    ממליץ לכתוב כתבות יותר קצרות ותמציתיות. (ל"ת)
    ירחמיאל ב. 04/10/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 35.
    שוד הקופה
    בן 04/10/2020 12:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כמה שאתה צודק כל מילה שרשמת אמת לאמיתה.
    סגור
  • 34.
    מדינת בלוף. הכל שקרים נוכלויות ורמאות
    מאור 04/10/2020 12:44
    הגב לתגובה זו
    13 45
    בזמן שהמחירים רק עולים ועולים, הלמ"ס משקר שהאינפלציה אפסית כבר שנים(שלא לדבר על מחירי הדירות שבכלל לא מחושבים והאינפלציה בהם מטורפת לחלוטין)
    סגור
  • 33.
    שעור בדרך ארץ
    יצחק 04/10/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אבישי מגיעה לך פרס נובל על הכתבה חזק וברוך אמן סלה
    סגור
  • 32.
    הלוואי
    מאיר 04/10/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחאות וההפגנות לא התחילו בגלל מצב כלכלי ,אלה הפגנות פוליטיות כן ביבי לא ביבי.
    סגור
  • 31.
    כולם מפחדים מההסתדרות וההשבתות
    לכן אף אחד לא מעוז לעשות כלום מימין ומשאל והרוב שם 04/10/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לכן אף אחד לא מעוז לעשות כלום מימין ומשאל והרוב שם ככ לא מוכשר ועצם חי על חשבון הציבור שלמד והשכיל ומשלם את המיסים שבסופו של דבר הוא לא מקבל מזה שום תמורה
    סגור
  • 30.
    סליחה אבל מי שמשכורתו מבוססת שעות נוספות
    רמי 04/10/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 6
    ונופל כ6000 שח במשכורת נוצר לו בור בדיוק כמו אחד שמרוויח מיליון שח וחי ככה ועכשיו לא יכול אז מה יעשה יפשוט רגל יעבור לגור באוהל יש דברים שצריך לשלם אם משפחה בעלת 5 נפשות מכניסה 20000 שח בחודש טחיה על הקצה אז שמורידים את השעות הנוספות זה מפיל אותם אפילו יותר מאחד שחי מ5000 שח ומקבל 4000 אבטלה זאת בדיוק הבעיה שאין מי שיפצה על חלק נכבד שכזה מהמשכורת והתשלומים חוזרים כך מתדרדרים חמצב של עוני
    סגור
  • לא מדובר על אלה (ל"ת)
    פראייר 05/10/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    בגידה בכלכלה
    יפלי 04/10/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הכבוד אבישי עובדיהפתחתה לנו את הענים חזק ואמץ
    סגור
  • 28.
    בסוף הרי יגיע רגע התשלום ל-2.3 טריליון חוב
    תודה לאבישי על המאמר 04/10/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    3 32
    אבל אין לנו באיזור איזה שמעון פרס שיציל אותנו מאסון כלכלי כמו שהיה ב-1985
    סגור
  • 27.
    חבל
    לרון 04/10/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חזרנו לתקופה התנכי"ת בה מלך יהודה נלחם במלך ישראל בצבאות,תקופת סדום ואמורה,ושכחנו אם נפסיד את המדינה זה יקח ,אולי, אלפי שנים לקבלה בחזרה,היהודים נגד "הפריץ"
    סגור
  • גם שמלך יהודה נלחם במלך ישראל
    אנונימי 05/10/2020 06:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו עשירים שנהנו מהשחיתות הפוליטית, פשוט תקרא את עמוס וירמיהו, שום דבר לא השתנה.
    סגור
  • 26.
    הפושע הוא מי שמבצע את הפשעים.לא אלו שמדווחים וחושפים.
    kobi levi 04/10/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 43
    על החרבת המדינה יהיה רשום אדם שפל אחד - ביבי . הוא היחיד שאחראי לשחיתויות בעשרות מליארדים של כספי ציבור, על הפקרת בטחון המדינה , על החרבת מוסדות החוק ועל הצתת השנאה בעם שתוביל למלחמת אחים.
    סגור
  • 25.
    התקפה מהצד הלא נכון
    בוזגלו 04/10/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
    5 7
    המדד הוא הבעיה! משהו לא תקין במדד! המחירים עולים והמדד תקוע! צריך לבדוק מה קורה שם!!!
    סגור
  • גם זו בעיה -שתיהן סימפטום של התנהלות נכלולית של הממשל (ל"ת)
    oz 04/10/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    הבעיה בישראל - אין לקיחת אחריות
    דן 04/10/2020 12:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואם נדרש למצוא אחראי - מחפשים את הש"ג בנקודה הזאת אנחנו שונים מכל מדינות המערב המפותחות - ולא נראה סיכוי לשינוי באופק.
    סגור
  • 23.
    מדינת חלם , אזרחים מבולבלים ומנהיגים מושחתים !!!!
    שלומי 04/10/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כתבה מעולה, אבל קשה לראות את המנהיג שיוכל וירצה לטפל בבעיות השורשיות הללו. הגענו למצב שכל אחד דואג רק לעצמו ולסובבים אותו. לצערנו הרב, לא רואים את האור בקצה המנהרה.
    סגור
  • 22.
    אם הכותב לא יודע שיש נכסים למדינה-אז הכתבה כולה פולטית
    דוד 04/10/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
    32 5
    לא יודע שיש 150 מילארד דולר לבנק ישראל ,שיש מבנים וקרקעות ,שיש נכסים לחברות הממשלתיות ,נו באמת ?
    סגור
  • לא הבנת את הכתבה. המדינה טוענת שיש נכסים ולא יודעת איפה (ל"ת)
    צחי 04/10/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • עובדי ציבור מדושנים
    יופלי 04/10/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה נכסים אתה הנכס התמתום שלך זה הנכס החי חשוב
    סגור
  • אני מציע
    לרון 04/10/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למכור נכסים ולקנות יהלומים לחלקמ לאזרחים שכשימלטו כפליטים יהיה להם "משהו",המדינה היא על תנאי יותר ויותר
    סגור
  • אתה לא מבין - מה שיודעים שיש מופיע במאזן...ההפרש הוא PN (ל"ת)
    דוד 04/10/2020 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    למה עובדי הבנקים לא מוזכרים
    רקפת 04/10/2020 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עובדי הבנקים מאוגדים ומבוטחים באוסף הטבות וזכויות שאין לאף סקטור במשק. השכר בבנקים גבוה מאוד ושעות העבודה נמוכות מאוד.
    סגור
  • הבנקים עצמם הם הבעיה - מוגנים ברגולציות משפטיות
    עוז 04/10/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומונעים תחרות. באמת שיקום מישהו ויטפל ברעות החולות הללו (חלק גדול מהמגזר הציבורי , בנקים וגם חלק מהביטוחים). מקומם היה בשנות ה70 ולא עכשיו.
    סגור
  • זוכרים למה הבנקים קרסו- וזה עלה למדינה 6-7 מליארד דולר-
    כותבי תרחישים 04/10/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם קרסו כי השלטון גיבה אותם וגם -היה שותף סמוי
    סגור
  • את הבנקים המציאו (כמדומה לי...???) שני ...
    סבו 04/10/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יהודים (אחד קונה /אחד מוכר...) בממלכת וונצייה !!!!!
    סגור
  • 20.
    בליכוד חושבים שאנחנו תקועים עדיין במעברה ?
    יוסי דנינו 04/10/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    צריך לשלוח מנהל גרוע הביתה הססן.. חרטטן.. מעררב את כולם כל יום כל היום עסוק רק בעצמו ..מנותק
    סגור
  • 19.
    נו זה ברור, אנחנו המוצר של מדינת ישראל
    רייז 04/10/2020 11:27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מוכרים אותנו למרבה במחיר
    סגור
  • 18.
    חיזבללה
    מייאו 04/10/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
    3 7
    המגזר הציבורי מסוכן ליהודים יותר מאירן והחיזבללה
    סגור
  • 17.
    לכתב
    לוי 04/10/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
    2 14
    זלא תחשוב שאנחנו לא יודעים את כל זה , יודעים שהכל מעוות ומלאכותי ויום הדין יגיע ואז יודיעו ברבים את הבלוף הכלכלי שקיים ואז יבוא המיתון האמיתי או ההתרסקות במקומו ותתחיל הבהלה של העדר זה רק עניין של זמן והחכם שמבין משהו שיתחיל להכין שלמונים בצד כדי לא להיסחף עם העדר למיכלאה ויוכל להמשיך לחיות בשדה הפתוח עד שכל זה יעבור
    סגור
  • 16.
    אין לנו צ'אנס
    דרור 04/10/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
    2 7
    ממשלה של 36 שרים וסגני שרים אין יכולת קבלת החלטות , הוצאות מיותרות וכאשר ראש הממשלה עסוק בפלילים אנחנו בתהליך מואץ של התרסקות . חייבים להתעורר !
    סגור
  • 15.
    למה הפסדנו 184 מיליארד שקל?
    רחובותי 04/10/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 4
    איך משרד האוצר מסביר את זה???
    סגור
  • 14.
    לא הבנתי איפה הנכסים האבודים? האם הכתב ביקש תגובה ממשרד
    רחובותי 04/10/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם הכתב ביקש תגובה ממשרד האוצר איפה הנכסים האבודים????
    סגור
  • 13.
    סוף סוף מישהושאומר את האמת
    חכם עיניו בראשו 04/10/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סוף סוף בלי שום מילה על החרדים, שמהווים יותר מ10% מהאוכלוסיה ומקבלים הרבה פחות.
    סגור
  • 12.
    עיתונאי חמוץ .
    דן 04/10/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
    23 6
    מה שמדינת ישראל עשתה ב 73 שנה , שום מדינה בעולם לא עשתה ולא תעשה ....
    סגור
  • רק נק' למחשב חבר
    יניב 67 04/10/2020 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי שתפו לך את המוח ועיוורו את עינייך אחי?הפוליטיקה הפכה לשיח של אוהדי כדור רגל (בכדור רגל ד"א זה ממש אחלה!), שיח של שבטים.ובמקום להתעסק בגופו של עניין אתה (ושכמותך) תמיד תתעסקו בגופו של אדם.בכל סוגיה שעולה מתעסקים במי שהעלה אותה במקום בסוגיה עצמה, הטריק הכי ישן בספר.....
    סגור
  • אתה צודק - אבל
    זאב 04/10/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הירידה המהירה שאנו חווים של מדינת ישראל השאולה, גם לה היתה ולא תהיה דוגמה.
    סגור
  • 11.
    מרכז
    שקרנים 04/10/2020 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הרופאים ואחיות לקחו את כל הכסף בתי חולים וקופת חולים פח
    סגור
  • 10.
    התקשורת היום כולל אותך עוסקת רק בפירמאניה כל מטרתה לשסות ציבור בציבור ולהבעיר צבירת שנאה בעם (ל"ת)
    007 04/10/2020 11:00
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 9.
    חבל על העצבים
    משה 04/10/2020 10:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכלבים נובחים -השיירה עוברת ואותה מנגינה תמיד נשארת
    סגור
  • 8.
    תודה אבישי
    חז 04/10/2020 10:59
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שאתה אומר את מה שכוווולם באוצר בממשלה בהסתדרות ובמיוחד בתקשורת הפופוליסטית כמו רשת ב מפחדים להגיד. מעולם לא שמעתי מהם אפילו מילה על זה. כולם לא מדברים מהפוזיציה כי הם מקבלי הפנסיות תקציביות ומשכורות המנופחות מהקופה הציבורית מפחדים מהוועד ומההסתדרות
    סגור
  • 7.
    צודק בחלקו
    לבן 04/10/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש בזבוז עצום( כולל פנסיות תקציביות הייחודי לנו) אבל יש גם צד שני של אנשים "שלא קמים בבוקר בשביל כמה שקלים לדבריהם). יש גם מגזר שחושב ש1000 שח ליום עבודה "זה בזול" ומעלי מחירים ועוקצים למינהם( ראה יצאת צדיק שזה קצה הקרחון) .
    סגור
  • 6.
    הגרעון מולבא בבנקים בפנמה (ל"ת)
    טיבי 04/10/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    צודק! אבל איך כל זה לא פוליטי?
    יושב בבית 04/10/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    זו הממשלה שיש עכשיו. זה מה שאנשים בחרו. אם לא מתאים להם מה שקורה עכשיו הם צריכים למחות עכשיו. אם הממשלה לא עושה את מה שהם ציפו ממנה, הם צריכים לדרוש את החלפתה. איך זה יכול להיות לא פוליטי? העם בחר נציגים, העם לא מרוצה מהנציגים, העם צריך לדרוש מהנציגים לתת לו שירות או שילכו הביתה.
    סגור
  • 4.
    הגזל הכי גדול הוא של מערכת המשפט המרושעת
    אזרח 04/10/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    15 1
    שופט מרוויח פי 2 ויותר מחכ פרקליטים חסרי תועלת מרוויחים הון. וזה על מה? על הגנה על מחבלים עם דם על הידיים הגנה על רוצחים גנבים החוק הוא פשוט לא צריכים שופטים גאונים. שפוט צריכים לשפוט לפי החוק הכתוב בלי תרגילים פוליטים של אקטיביזם שיפטח על הגב של אזרחי ישראל
    סגור
  • כרגיל ביביסטים
    אנונימי 05/10/2020 06:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מחפשים את מי לשנוא, מדברים על מגזר ציבורי מנופח והביביסט מתחיל לדבר על שופטים כמו אדונו, בכל המגזר הציבורי צריך להוריד למי שמרוויח מעל 30 אלף את המשכורת ודרך אגב חברי הכנסת בארץ מרוויחים הרבה יותר מחברי הכנסת בשוויץ או באנגליה או בכלל, אבל את הביביסט זה לא מעניין, האדון לא שילם 4 מליון שקל מיסים על מניות אז מגיע לו כי הוא האדון, חבל יש כל כך הרבה לתקן אבל זה פשוט לא אפשרי שישר העבדים הנרצעים אומרים מה שהאדון אמר להם.
    סגור
  • מקום המשפט שמה הרשע
    אברהם 05/10/2020 00:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק 100 %
    סגור
  • הכי הזוי - בתי משפט למשפחה-מושכים הכל כדי שזה לא יגמר
    fu,c ,rj 04/10/2020 13:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכי הזוי השופט יניב בוקר- מדימונה ל שופט יניב בוקר דווח על עיסקת שוחד בתיק - מה שגרם למצב אובדני של נער בן 11 שאושפז לשנה- השופ יניב בוקר שאל האם יש מסמך המראה סכום כספי- עורכת הדין של האב - ציינה בכן רבתי מול השופט- השופט פסק נגד האב ומונה מהאב מזה 20 שנה מלראת את הילדים והנער שהיה במצב אובדני מעולם לא שמעתי על שופט כה אכזר- מי בחר בשופט הנאל- ארור יהי
    סגור
  • שופטים בוחרים את עצמם. חבר מביא חבר (ל"ת)
    אזרח 04/10/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    לבדוק לאן הולך הכסף של מעצמת ההייטק והגז (ל"ת)
    אני 04/10/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    כתבה מצוינת זו האמת ותמיד
    י 04/10/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    8 4
    היה כך המגזר הציבורי אוכל את כל העוגה.בכיה לדורות
    סגור
  • 1.
    כתבה מעולה על הנושא הכלכלי הכי חשוב במדינה
    תמיר 04/10/2020 10:37
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אבל כולם מפחדים לגעת בפרה הקדושה של המגזר הציבורי. האיש השמן (מ2003) הוא כבר אוביס שעומד לחסל את כל כלכלת המדינה
    סגור
  • לצערי המצב במגזר הציבורי הוא על גבול האבסורד
    עידו 04/10/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתור אחד שברח משם למגזר הפרטי, יכול להגיד שמדובר באנשים טובים וראויים, שחלקם רוצים לעבוד ולתרום יותר, אבל אין להם את האפשרות. אין יעדים , אין הכוונה , אין דרישות.. פעם אפילו שאלתי למה אני מבקר משפטי למשרדים שלנו, אמרו שיש, אבל גם הוא לא עובד קשה.. עצוב.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות