למה הצעירים בישראל עובדים קשה ולא מתפרנסים

פרופ' ירון זליכה על המצב העגום של הצעירים בארץ - עושים הכל כמו שצריך ולא מוצאים עבודה, לא מגיעים לדירה וגם - פוגעים להם בפנסיה; פרק ראשון - צעירים ותעסוקה
 | 

כל צעיר ישראלי שיוצא לשוק התעסוקה נתקל בחמישה מכשולים גדולים בדרך לקיום בכבוד. הנה הם - 
 

מכשול ראשון -  אפשרויות התעסוקה נמוכות מבעבר. מספר מקומות העבודה שיכולים לשלם שכר הולם לרמת ההשכלה, מצומצם במיוחד. 

מכשול שני - אם הזוג הצעיר שלנו  יחליט להקים עסק הוא יתקל בקשיים עצומים. מיסים גבוהים. קשיים גדולים לגייס אשראי. סביבת סיכון גדולה שהיא פועל יוצא ממונופולים רבים מספור, המייקרים את עלות התשומות. קשיים ביורוקרטיים כבדים. וחוסר וודאות איום ונורא.   

מכשול שלישי - הזוג הישראלי הצעיר יעבוד  בכל שנה כמה מאות שעות יותר מכל זוג צעיר מערבי דומה לו. יעבוד מאות  שעות יותר, אבל ירוויח כמה עשרות אחוזים פחות מהשכר הממוצע במערב.

מכשול רביעי - הזוג הישראלי יצטרך לממן לעצמו השכלה גבוהה יקרה, אבל לא יקבל תמורה הולמת להשכלה הזו בשוק התעסוקה

והמכשול החמישי מעליב ממש. בסוף יאשימו את הזוג הישראלי הצעיר שלנו שפריון העבודה שלו נמוך מאוד. הכי נמוך במערב.

איך יצא שהצעירים הכי משכילים במערב, שעובדים הכי קשה, משלמים את המסים הכי יקרים, צורכים את המוצרים והשירותים הכי יקרים ובסוף גם מואשמים בפריון נמוך? האמנם - הצעירים הישראלים אשמים?

אני פה כדי לגלות לכם את האמת. כל הנקודות שתיארתי הן סימפטומים של מחלה אחת. מדיניות כלכלית מטורפת שמחבקת את המונופולים, מחזקת את הבנקים וחונקת את הצמיחה. בישראל למעלה ממאה מונופולים. מספר שיא שאין לו אח ורע.

ומה עושים המונופולים? מצמצמים את הכמות של המוצרים והשירותים שהם מייצרים וכך הם יכולים להעלות מחיר. התוצאה: המחירים בישראל גבוהים בממוצע בעשרים וחמישה אחוזים מהמחירים במערב.

אבל זה לא הכל. צמצום הכמות גם מקטין את הפעילות הכלכלית ואת מספר מקומות העבודה. אם צריך לייצר פחות אז לא צריך כל כך הרבה עובדים. מכאן העובדים צריכים להתחרות אחד עם השני בשוק של מעסיקים. הם נאלצים להביא יותר עבודה ויותר השכלה אבל להסתפק בפחות שכר. ולסיום, המונופולים, יחד עם המיסים הממשלתיים והבנקים גם חונקים את העסקים הקטנים.
 
המדיניות הזו, מקוממת במיוחד במשבר הקורונה. הממשלה הזרימה סכומים מוגזמים לחברות גדולות רבות, אך לא התרגשה מהעובדה ששמונים אלף עסקים קטנים עומדים להיסגר השנה. שמונים אלף! חמישית מהעסקים בישראל.

ממשלות רבות במערב נלחמות באומץ במגמות מסוכנות אלה. נלחמות בחברות הגדולות ובמונופולים כדי לשמור על הצעירים ועל חופש ההזדמנויות שלהם לעבודה ראויה. אולם בישראל נראה שהממשלה עסוקה דווקא בלהגן על המונופולים מפנינו.

אז הגיע הזמן שנדרוש מהממשלה לנהל מדיניות כלכלית תומכת צמיחה, שנדרוש מחבורת ההון שלטון הזו לבצע רפורמות יסודיות בענפי המשק. שיפרקו את המונופולים וינטרלו את הטייקונים מכוחם. שיבטלו את הטבות המס לחברות הגדולות ויפחיתו מסים לצרכנים ולעסקים קטנים. שיפסיקו לשעבד תקציבים מנופחים לטובת גורמים פוליטיים ומקורבים ויפנו אותם לתשתיות ולצמיחה. בקיצור – שיפסיקו להרוס את העתיד של הילדים שלנו.

תגובות לכתבה(123):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 93.
    אתה כנראה מנותק מהמציאות כי הצעירים של היום חיים כמו
    ארי 05/12/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מלכים. רק תסתובב בתל אביב ותראה איך כולם נהנים - שותים,מעשנים אוכלים. מי עשה את הדברים האלה לפני 20 שנה? מי הלך למסעדות?מי אכל בחוץ? אתה לא מבין שהיום עדיפות הצריכה השתנה ולא יודעים לחסוך? בשביל מה בעצם לחסוך אם בא כחלון ונותן דירות בשני שליש מחיר?
    סגור
  • אנשים מיואשים פועלים ב"אכול ושתה כי מחר נמות"
    כולם על אוברדראפט 07/02/2021 07:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי לדירה, לפרנסה טובה...אנשים מתאבדים על בזבוזים...
    סגור
  • 92.
    צעירים
    פפה 17/11/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אדון זליכה הצעירים של היום מעניין אותם אייפונים בגדים מסעדות סקס סמים ואלכוהול עצלנים ומפונקים
    סגור
  • לא נכון
    אייל 17/11/2020 19:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אלה אולי הצעירים שאתה מכיר.....
    סגור
  • 91.
    שקר של תרבות
    שי 17/11/2020 06:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נו מה חדש , התרבות הישראלית מלאה במילים יפות ,שקרים של אנחנו הכי טובים . אנחנו העם היותר פאטי שקיים שלא לדבר על טיפש . במקסימום אנחנו יודעים לדרוש הנחה
    סגור
  • טען עוד
  • 90.
    אם יהיו כאן איזה 3 4 מיליון איש פחות
    חגג 16/11/2020 22:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אז נראה איך הכל פורח שוב. עדיף לכולנו שה3 או 4 מיליון האלה יהיו ערבים וחרדים.
    סגור
  • 89.
    כל הכבוד
    איריס 16/11/2020 21:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתי נזכה להנות ממך בכנסת...
    סגור
  • 88.
    כול המדינה סובלת מנפוטיזם מבהיל, תפירת ג'ובים מיותרים
    לא רק הצעירים 16/11/2020 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והעסקת אנשים חסרי כישורים/מוסר עבודה. כשילד נולד המשפחה כבר יודעת איפה ישובץ במשכורת ותנאים מפתים, ואם אי לו שום כישורים, סיכוי טוב שיהפוך לראש עיר/פוליטיקאי...
    סגור
  • 87.
    האסון הגדול ביותר של מדינת ישראל זה מחירי הדירות והשכירות ההזויים בעולם, חייבים יאחדה של 60%במחירח הדירות להביא למחיר נורמלי (ל"ת)
    עושק מחירי הדירות ההזויים בעולם בישראל 16/11/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 86.
    כמה שטויות
    דן חסכן 16/11/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כי הצעירים מבזבזים מעל ומעבר למה שהם יכולים...אז שלא יבכו. שיעבדו ויחסכו
    סגור
  • 85.
    זליכה צודק 100%
    ניסים 16/11/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אכן ירון זליכה צודק לגמרי מסכים עם כל מילה שלו. הבעיה היא חמורה ונבחרי ציבור לא בצד הציבור....
    סגור
  • 84.
    וואו גיבוב של שטויות, כנראה ממגדל השן באמת שלא רואים
    אנונימי 16/11/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    4 6
    כל דבר מנופח אצל זליכה, הצעירים יכולים להתפרנס, לרכוש השכלה ולהשיג עבודה מכובדת. נכון לא יהיה מהיר להשיג דירה, יש מקרים שנצטרך להתנהל כלכלית בצורה יותר מחושבת, מפה ולאן שהלכת, וואו כנראה שרמת הפינוק והכפית זהב שגלדת איתה לא תואמת לרוב המוחלט של האוכלוסיה
    סגור
  • 83.
    הגיע הזמן להקים מפלגה לדןר הצעיר!
    איתמר 16/11/2020 13:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הלוואי שתקום מפלגה שתדאג לדןר הצעיר ותתחיל לתקן את כל העיוות שנוצר כתוצאה ממשלה של חמדנים.. ותבטל את כל הפנסיות התקציביות המנופחות
    סגור
  • 82.
    לא יפסיקו. השיקולים פוליטיים לא טובת הציבור
    מיקי 16/11/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואתם תמשיכו לבחור ימין ותקבלו את אותה תוצאה
    סגור
  • 81.
    עלוקות
    ב 16/11/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברוך הבא לישראל ארץ המיסים על כל דבר מסין עובד כבר 40 שנה עם שכר מינימום של 5000 שקל אחר כך אומרים למה הוא גנב למה הוא עושה ככה למה עובר על החוק למה זה למה זה ביביבי והחברים שלו 50 אלף שקל פטור ממס הכל על חשבונינו
    סגור
  • 80.
    הכל בגלל ביבי שחינך אותם לקנות איפון 12 ולבלות ולבלות.. (ל"ת)
    דני 16/11/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 79.
    חצית את האוקיאנוס וטבעת בחוף
    האזרח 16/11/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פנסיה תקציבית, פנסיה תקציבית, פנסיה תקציבית שגם אתה שייך לחבורת השודדים
    סגור
  • 78.
    דמגוגיה . זליכה מספר חצאי אמיתות.
    כלכלן אמיתי 16/11/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    5 5
    חבל .
    סגור
  • 77.
    דמגוגיה . זליכה מספר חצאי אמיתות.
    כלכלן אמיתי 16/11/2020 11:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבל .
    סגור
  • 76.
    כל מילה בסלע
    הרצל 16/11/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אותי הוא שיכנע....
    סגור
  • 75.
    ההשכלה הגבוהה בארץ ממש לא יקרה.
    נקודת מבט אחרת 16/11/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא סתם יש לנו את אחוז האקדמאים הגבוה במערב ל100 איש. יש יותר מידי אנשים שעושים תואר במקום ללמוד קורסים פרקטים ולכן ניתן להעסיק אקדמאים במחיר נמוך
    סגור
  • 74.
    די לבכות זה מבאס
    אזרח פשוט 16/11/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    2 5
    המיסים בארץ לא הכי גבוהים, תראו את צרפת ושאר אירופה. הלימודים בארץ מסובסדים, ומי שעובד קשה, ועם קצת מזל, מצליח.
    סגור
  • 73.
    מה אתה מציע
    דננה 16/11/2020 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואו נתחיל לפעול אתה שיודע מה לעשות וחצי לפנות יאללה תתחיל תגיד מה לעשות . מספיק עם הדיבורים הם לא ישנו כלום אם לא תפעל אתה בראש ותניע מה צריך לעשות ? והוא נעשה!
    סגור
  • 72.
    ארבעהה דברים עיקריים שצריך לעשות
    מני 16/11/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורדת המס על רווחי הון ל 10 אחוזים פירוק מונפולים במקביל לביטול המע''מ .("חייב ששניהם יתקיימו יחד ) לקבוע סף לשער השקל/דולר
    סגור
  • 71.
    זליכה מרוויח על גב הסטודנטים מליונים בשנה
    שחף 16/11/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    6 5
    זליכה מרוויח 1.8 מליון שח בשנה מהאקדמית אונו וכל זה על חשבון הסטודנטים עם שכר לימוד מהגבוהים בארץ. הוא מגיע פעמיים בשבוע ללמד 3 שעות ביום.! אותו אתם מביאים להרצות על יוקר המחייה לצעירים. בושה ירון זליכה
    סגור
  • 70.
    סופסוף מישהו מעלה את עתיד הילדים
    אוקי 16/11/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ידוע מובן, התלוננו, מה עושים?
    סגור
  • 69.
    רק ביבי יסמרטוט (ל"ת)
    משה 16/11/2020 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 68.
    הייתי סטודנט שלך, מעריץ אותך - כל הכבוד (ל"ת)
    זיו 16/11/2020 08:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 67.
    כל הכבוד לירון זליכה
    דני 16/11/2020 08:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צודק בכל
    סגור
  • 66.
    בושה וחרפה
    טליה 16/11/2020 07:47
    הגב לתגובה זו
    9 5
    זליכה,אחד החכמים ביותר שיש בארץ.אמיץ,חכם,ישר,עיקבי והחשוב מכל,בנאדם, איכותי שאיכפת לו מהאזרחים שנישחק נעשק ונכתש עד דק אל מול עברינים בעלי כוח משחית שמעוניין שיניים עניים וקשיו יום כך. שיוכלו לנצל אותו עד כלות עבור גרושים שאיתם צריך לחיות ולפרנס משפחה.גועל נפש של שלטון,רקבון ושחחות שבסופו תגרום למלחמת אחים.
    סגור
  • מי מנצל את הצעירים והעניים
    טועה 16/11/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההסתדרות שדואגת שיהיו כאלה שירויחו על חשבונם משכורות שמנות והפנסיות תקציביות.
    סגור
  • 65.
    אומר חצי אמת
    זליכה 16/11/2020 02:33
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מה היית עושה לטובת הצעירים שעובדים קשה ומשלמים מיסים? תקצץ לקציני צהל ופקידי השרות הציבורי חצי ותציע לנו מה לעשות ב 500 מליארד שקל שיתפנו
    סגור
  • צודק במאת האחוזים
    פטריק 16/11/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדיניות הפנסיות הנהוגות בצהל, במשטרה , ובגופים הבטחוניים, היא הפקרות עצומה אותה מממנים אזרחי ישראל שקורעים תחת נטל המס הישיר והעקיף העצום, זו אחת מהסיבות המרכזיות ליוקר המחייה המטורף במדינה החולה הזו. העם הוא עם של פראיירים, היכן נשמע שינוקא בן 42 ששירת כפקיד בקרייה בתל אביב ייצא לפנסיה ואנו נממן אותו עד סוף חייו מדל היה בן מלוכה אנגלי ?
    סגור
  • 64.
    נכון להפחית מיסים
    חזי 16/11/2020 02:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ומה שיקרה שהשרות הציבורי המנופח ובעלי הפנסיות התקציביות יחתכו בחצי. זה מה שיקרה וזה מה שצריך לעשות זליכה? אף מילה על זה למה? כי גם הוא מחובר
    סגור
  • 63.
    כל אישה מקבלת תוספת חצי נק זיכוי במס הכנסה
    כרקול 16/11/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    וקצבה בגיל 62
    סגור
  • 62.
    לכל אוהדי ביבי מקבלים את עבאס
    אחד 15/11/2020 23:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כנדוניה. מי פה הבוגד בדיוק?
    סגור
  • 61.
    מחיר דירות מטורף
    נילי 15/11/2020 22:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איך יתכן שב10 שנים דירות ישנות התייקרו פי 2 וחצי. דירה שעלתה 500 אלף לפני 6 שנים. עולה היום מליון וארבע מאות. האם משכורת שכיר עלתה פי 3.ברור שלא. איך אפשר לחיות ממשכורת של זוג פלוס ילדים עם מחירים כאלו. מוצרי מזון מתיימרים בלי פיקוח. דירות בלי פיקוח. כל אחד דופק מחיר. כנ"ל גם שכירות. הכל בלי פרופורציה. דיי תעשו לזה סוף. אנשים משועבדים ל 30שנה ל 4קירות.זה לא ייתכן
    סגור
  • 60.
    נכון ועוד חידוד
    אביחי חזקיהו 15/11/2020 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדינות שדוגלות בשוק חופשי, חושבות שכוחות השוק ייפעלו לבד. אין טיפשות גדולה מזאת. יהיו מונופולים. יהיו מוצרים פחותים והעיקר שייקנו. היצרן יעשה כמה שפחות טוב. לפעמים מונופול הוא לא רק שולט יחיד ממש בענף. לפעמים יש יתרון למחיר זול לאחד. לאחר באותו תחום יש יתרון בנגישות נגיד וכו'... אז יקנו ממנו למרות חסרונות מסויימים כי יש לו יתרונות אחרים. משמע שלא יהיה מוצר מושלם ולא ירצה להשקיע כי עולה לו יותר כסף ובכל זאת יקנו ממנו. לכן, מדינה חייבת להתערב. במקרים מסויימים צריך מונופול עם יתרון לגודל ושהמדינה תכפה מחיר נמוך יותר ממחיר תחרותי כי בגלל היתרון לגודל ניתן מחיר נמוך יותר ואף להעסיק יותר עובדים עדיין.לכן המדינה צריכה להתערב בכלכלה אך ביעילות ולהחליט מתי מונופול ומתי לא ולא לעזור לחזקים על חשבון החלשים.
    סגור
  • 59.
    הסבר הרבה יותר פשוט
    ברל כ. 15/11/2020 20:50
    הגב לתגובה זו
    1 4
    א. במקום בו אין עבודה מאורגנת מתקיימים כל הסימפטומים הנל. לכן יש להתאגד בהסתדרות, גם אם זה נתפש כמיושן או רחמנא ליצלן סוציאליסטי. ב. הוצאות המדינה מתחלקות כך: חמישית להחזר חובות. חמישית לחרדים. חמישית לערבים (באמצעות שוד קרקעות וויתור על שירות לאומי ומסים), חמישית לבטחון, עשירית לטייקונים (הפרטות והטבות מס) ועשירית אחת בודדת לכל השאר (חינוך, בריאות, תחבורה, תקשורת, השקעות בתשתיות, חקלאות, תעשיה ומסחר וכן הלאה). אז מהעשירית הזו נשארים פירורים לחילוניים בכלל ולצעירים שביניהם בפרט
    סגור
  • וואלה אני מת שתסביר לי
    צבי נגב 16/11/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך הפרטה, שהיא מכירת גוף כושל שמפסיד כסף (כגון אל על או צים) והפיכתו למזומן גורעת משהו מתקציב המדינה.
    סגור
  • 58.
    אתם אתר כלכלי מצויין ,ראוי,ואכותי.
    מרידור דני 15/11/2020 20:36
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תודה לאתר.
    סגור
  • 57.
    מרק 3
    אלי 15/11/2020 20:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוץ לכנסת מקווה להצלחה אני בוחר בזליכה
    סגור
  • 56.
    זליכה
    הגמד מהיה היה 15/11/2020 20:17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עד היום הערכתי אותך. ישנה סיבה אחת וקוראים לה ביבייהו. זה האיש שהביא את "עובדי הקבלן" האיש שטיפח את המושג והאיש שכל מעריציו סובלים ממנו יותר מכולם. אייני יודע אם המצב ישתפר עם לכתו אבל דבר אחד בטוח, מעריציו ימשיכו להיות השעיר לעזזל ולא ידעו זאת לעולם! יכול היה הפרופ לסכם את כל הכתבה במשפט אחד.
    סגור
  • דור2
    חזי 16/11/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את עובדי הקבלן דור 2 דור3 המציאו בהסתדרות כדי שהם יוכלו לקבל יותר וכדי שהצעירים יעבדו והם יקבלו משכורות שמנות ופנסיות מנופחות על חשבונם
    סגור
  • 55.
    72 שנה ויותר מר ירון זליכה
    מרידור דני 15/11/2020 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה החשב הכללי ירון זליכה. אז לא צעקתה את שאתה אומר היום! כן ,תגיד את זה ובנימין נתניהו מר כלכלה של עושק ומרמה, תגיד לראשי הממשלה החיים עדיין איתנו! תגיד לכנסת, תיצעקו! חמס ,עושק ושוד, מרמה ואחיזת עיניים.
    סגור
  • 54.
    אם הוא פרופסור אני ספיידרמן (ל"ת)
    חחח 15/11/2020 20:06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 53.
    מה זה יגאל שילון פתח פינת פיספוסים?
    תומר 15/11/2020 20:04
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אדם שמרוויח הון מדבר איתנו על צדק, מצפון יש לך?
    סגור
  • מה הבעיה שלך?
    צבי נגב 16/11/2020 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמישהו, משכיל, מוכשר ואיכותי, מרוויח בהתאם? איתה איש קטן, צר עין וממורמר. תשקיע בפיתוח עצמי חצי ממה שירול זליכה השקיע ואולי גם אתה תגיע לאיזורים האלו.
    סגור
  • 52.
    שטחי, מתעלם מדברים מהותיים בהרבה
    יוסי 15/11/2020 19:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו, באמת, איזו שטחיות. ומה למשל עם 3 שנים צבא "בחינם", זה לא קשור?, או עם העובדה שהמדינה מממנת על חשבונם מילגות לבחורי ישיבה לא פרודוקטיביים, גם זה לא קשור? והעובדה שקבלה לעבודה במוסדות רבים היא פונקציה של שיוך מגזרי, גם לא קשור? וזה עוד בלי לבדוק אם ה"עובדות" שציינת בכלל נכונות או בגדר אמירות לא מבוססות
    סגור
  • 51.
    המדינה היחידה
    אנונימי 15/11/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיוקר המחיה עלה בעשור האחרון והגיע ל68 אחוז מעל הממוצע מעל שבדיה ונורבגיה, המדינה שבה עלו הכי הרבה מחירי הדירות בעשור האחרון, ירידה בתוחלת החיים מהמקום החמישי לתשיעי בעשור האחרון, המדינה עם הבורסה הכי גרועה בעשור האחרון, אחת המדינות עם הכי פחות השתתפות בכח עבודה ב oecd, אחת המדינות עם הילודה הכי גבוהה, והמדינה עם הילודה הכי גבוהה במערב, חבל שהמונופולים והפולטיקאים מחביאים את האמת, אם לא יוציאו לאור את הכישלון הקולוסאלי בניהול המדינה בעשור האחרון אז הציבור לא ידרוש את הדברים החשובים, ונתתי פה רק כמה דוגמאות ויש עוד הרבה( צפיפות הכיתות, שכר המורים, פערי השכר, שכר חברי הכנסת, וכו')
    סגור
  • 50.
    צ׳ילה כמודל
    אזרח 15/11/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו מכוון למדינה כמו צ׳ילה שבה הכל מופרט - בריאות השכלה גבוהה תחבורה ציבורית מערכת הרווחה אפסית - הכלכלה נשענת על מעט מונופולים שתלויים בשלטון לצורך מניעת תחרות ורגולציה שפועלת עבורם . נתניהו מעצים ומוכן להקריב מאה אלף עסקים שתפוקתם מאה מיליארד בשנה כדי ליצור שוק עבודה של שכר נמוך ואילו הצמיחה תבוא מעסקים שהממשלה מנהלת : תגמולים על הפרטת נמלי הים והאוויר הפיכת ישראל לאזור סחר חופשי עסקאות נשק זיכיונות אקס טריטוריאליים לתאגידים סיניים מכירת מאגר הידע הרפואי לכל דורש מכירת קרקעות לכל דורש בכל מקום הפרטת בתי חולים אוניברסיטאות ועוד המחיר יהיה ביטול הביטח הלאומי ותשלומי עתק חודשיים למס בריאות כי לא יהיה מי שישלם מסים ישירים.
    סגור
  • 49.
    למה צעירים ישראלים...
    יחי המלך המשיח 15/11/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עושים כסף, כי הם צריכים לממן לימודים בסכומי עתק עבור מוסדות אקדמאים שמשלמים למרצים מיליונים ואחכ אותם צעירים נתקעים עם אשה ילדים משכנתא, ואת זה הפרופ המלומד לא יאמר, מזל שאני פה!
    סגור
  • 48.
    ,השכלה זולה יחסית למדינות מפותחות
    חארטה בלטה 15/11/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מוטיבציה נמוכה.הרבה חוקים מפלים הרבה עורכי דין במקום אנשי עבודה פריון נמוך במעט ימי עבודה בשבוע.אמינות לא יושרה מקצועית נמוכים.
    סגור
  • 47.
    מקווה שתצליח להגיע לעמדה שתוכל להשפיע (ל"ת)
    יוסי 15/11/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • רק זה חסר לנו (ל"ת)
    טיפש 15/11/2020 20:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 46.
    רק ביבי. המלך שלנו ידאג לנו (ל"ת)
    מזי פדידה 15/11/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
    5 15
    סגור
  • ביבי הזבלן
    שלומי 15/11/2020 20:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כנראה הוא מממן את אשתך לכן אתה מרוצה מימנו
    סגור
  • חחחחחחח...
    תותי 15/11/2020 19:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נכון
    סגור
  • 45.
    מצב הצעירים הישראליים לא שונה ממצב הצעירים בעולם
    יוסי ק 15/11/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    6 5
    העולם המודרני זקוק יותר ויותר לאנשים שמתמחים במקצועות ראליים. מה לעשות שההתפלגות של הצעירים הישראליים נורמלית ויש הרבה צעירים בעלי יכולת שיכלית בינונית שאינה מאפשרת להם ללמוד מקצועות ראליים . מאחר וכל אם יהודיה רוצה בן/בת אקדמאי /ת הם הולכים ללמוד מקצועות אויר (הם עצלנים מכדי להתאמץ ללמוד מקצוע ראלי) כמו תקשורת, יחסים בין לאומיים , משפטים, ראיית חשבון ,סוציאולוגיה וכיו"ב. במקצועות אלו אפשרויות התעסוקה מוגבלות ולכן השכר נמוך. דרך אגב מציאות עגומה זו מפרנסת כמה מיכללות שממש עושות עוול עם הצעירים. באשר לשכר הלימוד הוא לא יקר ויעשו טוב ההורים יביאו מספר ילדים שישקף את יכולתם הכלכלית וכך יוכלו לחסוך עבורם ולממן אח לימודיהם.
    סגור
  • בספרד הגדולה חצי מהצעירים ללא עבודה זליכה מה יש לך להגי (ל"ת)
    משה ראשל"צ 15/11/2020 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    הסתדרות קביעות-בטלנות
    רק מזומן 15/11/2020 17:05
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגל אקדמי בכיר בטלן סגל מנהלי נפוטיסט.השכלה גבוהה ללא הלוואות . פריון נמוך בגופים מסובסדים בנקים אוניברסיטאות.חברת חשמל.נמלים.בזק.
    סגור
  • 43.
    חחח!! איפה אתה חי!! אני בהייטק עושה 30000 בחודש קונה די
    מאור 15/11/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    7 6
    רה כל שנה!
    סגור
  • 42.
    הבעיה המרכזית
    רק מזומן 15/11/2020 17:02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מס גבוהה.בנקים חמסנים.חרדים טפילים.גבנת הגבעות בשטחים.פנסיה תקציבית.השקעה בישובים במרכז הארץ
    סגור
  • פוסט שנאה! למחוק מיד ולדווח למשטרה על הסתה (ל"ת)
    אזרח מודאג 15/11/2020 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 41.
    זליכה אתה צודק מאוד לך לפוליטיקה תומחים בך (ל"ת)
    אלי 15/11/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 40.
    המונופול האמיתי
    זאוס 15/11/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אבל אתה מייצג את המונופול ההרסני ביותר ההסתדרות. זה שמונע את התחרות ההתיעלות פתיחת החסמים שוק חופשי. זה הגוף הבולשבקיי שמחזיק את המדינה בגרון כבר 70 שנה.ראינו בקורונה המשק ההסתדרותי והממשל י לא נפגע ולא היה מוכן לתת כתף למשק הפרטי שמתרסק. אז לפני הכל אם אתה ישר תסתכל בראי ותגיד שעד שהמונופול ההסתדרותי לא יפורק שום דבר לא יעזור. על העובדים אפשר להגן אם צריך כמו למשל במודל השבגי.
    סגור
  • צודק הסתדרות בולשביקית שדואגים לעצמם (ל"ת)
    משה ראשל"צ 15/11/2020 22:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 39.
    לא יעזור לכם הכל לא טוב
    יויו 15/11/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ביבי המלך לא טוב לכם לכו לעזה שם יותר טוב לכם שם אוהבים את הבוגדים בעם ישראל.
    סגור
  • 38.
    ילדים זה דראעק (ל"ת)
    לא יורידו את המחירים 15/11/2020 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    שכחת שצעירים בישראל
    ליצן 15/11/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    11 3
    נוסעים 3 פעמים בשנה לחו"ל, יושבים פעמיין בשבוע במסעדה ואוכלים כל יום בחוץ. לצעירים בישראל אין תרבות חיסכון זאת הסיבה היחידה שהם לא מצליחים לחסוך. כולם עם מותגים ופלאפון דור הכי חדש, בילויים, מבזבזים כסף על שטויות ולא מוכנים להתחייב למשכנתא לבנק כי הכול מגיע להם. בכיינים
    סגור
  • מה לעשות? אם אתה יודע שלא נשאר כלום בסוף החודש
    גברגבר 16/11/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפחות תהנה מהחיים. כל אחד זו הבחירה שלו אם לחסוך או לחיות. חוצמזה עם האפשרויות של היום למה לא לטוס 3 פעמים בשנה? למה לא לשבת במסעדה? מה נולדנו כדי לסבול? זה שאתה יושב בבית וחוסך ומונע מעצמך דברים מסויימים לא אומר שזה לא בסדר.
    סגור
  • צודק במאת האחוזים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 15/11/2020 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש לא נכון (ל"ת)
    אדיר 15/11/2020 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 36.
    ילדים זה דראעק (ל"ת)
    לא יורידו את המחירים 15/11/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 35.
    מתאים לשר האוצר (ל"ת)
    יוסי 15/11/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    מדבר לעניין
    יוסי 15/11/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממשלה של אשכנזים ומרוקאיים
    סגור
  • 33.
    הדג מסריח מהראש
    דוני 15/11/2020 16:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צעירנו תורמים שלוש שנים מהשנים הכי פוריות שלהם למדינה ולמרות זאת מפילים עליהם את כל הקשיים שהפרופסור מנה .
    סגור
  • 32.
    מה הקשר בין פריון למספר שעות ״להיות בעבודה״? (ל"ת)
    יאל 15/11/2020 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    הפתרון היחיד
    חייזר 15/11/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממשלה של טכנוקראטים.אנשי מקצוע שלא מענין אותם פוליטיקה והבחירות הבאות.
    סגור
  • 30.
    בעולם האמיתי, בחברות רב לאומיות
    הכל אפשרי 15/11/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עלות השכר בישראל היא מהגבוהות בעולם
    סגור
  • 29.
    למה הבורסה בארצות הברית רק עולה יש הסבר (ל"ת)
    sus 15/11/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    זליכה מקצוען אמיתי
    אנונימי 15/11/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זליכה כלכלן בשעור קומה שגם אומר את האמת ישר לפניים ..זה לא מוצא חן לכל מיני אינטרסנטים
    סגור
  • 27.
    צודק לגמרי - אבל יותר מעניין את ביבי דירוג אשראי
    שלומי 15/11/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מראיט עין. והבבונים של ביבי יגידו שביבי מלך ישראל
    סגור
  • שלומי לפני שאתה קורא לי בבון למד לכתוב בעברית(מראיט) (ל"ת)
    משה ראשל"צ 15/11/2020 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    הבעיה במשרד האוצר בו רק רואי חשבון וכלכלנים
    גבי 15/11/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בגלל שמגייסים אנשים רק מסוג אחד (כלכלנים ורואי חשבון) ובעיקר מהאוניברסיטה העברית, הראייה של המציאות מעוותת. מסתכלים על המציאות בעיקר מהחור של הגרוש. חסרים שם אנשים שלמדו מקצועות אחרים כמו הנדסת תעשייה וניהול. צריך שם אנשים שיודעים להסתכל על תהליכים ולא על משאבים, שיודעים להסתכל רחוק ולא רק קרוב.
    סגור
  • הרווחת גרוש
    החבר שתמיד אומר 16/11/2020 11:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    והפסדת לירה
    סגור
  • צודק!
    יוסלה 16/11/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק!!
    סגור
  • 25.
    שום מילה על מחירי הדיור הלא ריאלים לזוג צעיר
    מבין 15/11/2020 15:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זוג צעיר ששרת בצבא ורוצה להתחיל להקים משפחה בישראל, נתקל בנקודת פתיחה פשוט הזויה עם מחיר לא ריאלי שאליו יצטרך להשתעבד במשך עשרות שנים עבור קורת גג צנועה.
    סגור
  • לא רוצה לבאס
    Moshe 15/11/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל גם אם הוא יעבוד וירויח כפול משכר הממוצע, מבלי לשדוד את ההורים\למשכן אותם, הוא לא יצליח עדיין לרכוש דירה במקומות הביקוש. אבל זוהי אותה מחלה שפרופסור זליכה מציין. מדיניות כלכלית שהיא הון שלטון אחד גדול. בעולם תקין אף אחד לא היה נותן לנגיד בנק לפני 10 שנים לעשות את מה שהוא עשה. בתור צעיר אני כבר לא יודע האם כדאי לעבור לארה"ב לכמה שנים, ואז לחזור לפה עם יכולת כלכלית לקנות דירה. בכל מקרה אם המצב כמו שהוא עכשיו ימשיך עוד חצי שנה המשלה פושטת רגל, ואז אולי יבוא שינוי יסודי
    סגור
  • 24.
    זליכה מבקר אחרים ושוכח להסתכל אצלו פנימה (ל"ת)
    יעקב 15/11/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • that an ad hominem fallacy
    אהרון 15/11/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התוכן הוא מה שחשוב, לא מי שאומר אותו.
    סגור
  • yes, but you are
    אולג 15/11/2020 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    homonem
    סגור
  • 23.
    תביא לאלביט 300 צעירים לכולם מובטחת עבודה- אלק פרופ. (ל"ת)
    עובד אלביט 15/11/2020 15:48
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • רק שידעו כולם, וגם באלביט
    הכל אפשרי 15/11/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקבלה לעבודה אסור להביא בחשבון את גילו/ה של המועמד/ת
    סגור
  • אני בן 63.5 למה לי אין עבודה (ל"ת)
    בעז 15/11/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 22.
    לצערי הוא צודק
    הכל כאן רקוב 15/11/2020 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכל כאן רקוב
    סגור
  • 21.
    ירון זליכה אומר את האמת גם כשלא נעים. מס. 1. (ל"ת)
    פוליטיקאים שקרנים 15/11/2020 15:35
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 20.
    זה שביקש מליונים מאפריקה על יעוץ ועושה כסף מיעוץ
    הבולשביק המליונר 15/11/2020 15:27
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לועדי עובדים שלא יוצא להם כלום מזה. איפה היה הבולשביק כשביבי העביר את הצבור מאגח למניות ואיפה הוא היה כשהעלו מס על הבורסה ודחפו את הצבור לדירות וכל זה עשה טרכטנברג המליונר שבכה שלבת שלו אין דירה והיא יושבת באוהלים . כלומר המשכורת שלו ושל אשתו מהאוצר לא יכלה לסדר דירה למסכנה
    סגור
  • 19.
    לצעוק גם אני יודע
    קובי 15/11/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ירון זליכה הוא אכזבה. האיש יודע לצעוק את הדברים הנכונים אבל לא להגיע למצב שמקשיבים לו ויתחולל שינוי.
    סגור
  • 18.
    בתור מישהו שעבד באוצר אתה אמור לדעת שזה מתחיל שם
    אלמוג 15/11/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    15 0
    נכון שהמדינה הקימה את המונופולים הגדולים.אבל מי שמנהל את הכלכלה זה האוצר.הם אחראים לצפיפות בכיתות הלימוד ובבתי החולים, הם קובעים מכסות ורישיונות לציוד רפואי, הם מטילים מיסים ובירוקרטיה ותוקעים מקלות בגלגלי הכלכלה.ביחד עם כלכלת אי מיסים גבוהים, דלק חשמל ארנונה מכסים לא פלא שקשה להיתקדם בארץ.
    סגור
  • 17.
    ביתיים זה לא מזיז לאף אחד
    מאיר 15/11/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפגנות כל סופש, קורונה, ממשלה מנופחת. לא נראה שמשהו זז לכיוון אפילו. זה יפה להעביר ביקורת אבל מה שצריך זו תוכנית מפורטת.
    סגור
  • 16.
    חרטא אחת גדולה
    אודי 15/11/2020 14:47
    הגב לתגובה זו
    14 6
    הדור הזה עצלן מפונק ולא באמת רוצה לעבוד. הוא רוצה לנהל בלבד עבודה זה לחלשים בשבילו הגיע הזמן שיבינו שזה לא מובן מאליו שיש עבודות . הם באים לעבודה עובדים חודשיים שלוש ונוטשים . לא מגיעים לראיונות עבודה שקבעו בקיצור רצינות זה לא בשבילם הם חיים על חשבון ההורים
    סגור
  • וזה התירוץ להיות המדינה היחידה במערב בעשור האחרון שבה יוקר המחיה עלה במקום לרדת, או אולי הגיוני שדירה בפתח תקווה תעלה יותר מדירה במנהטן, כמובן שהמפונקים צריכים לעבוד הכי הרבה שעות שיוכלו לשלם את השכירות לחיים כץ ומיקי זהר. (ל"ת)
    אנונימי 15/11/2020 19:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    חרדים עלינו
    עמירם 15/11/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כשבישיבות מגדלים אנשים שלא יוכלו לתרום למדינה וזאת בכספם של אנשים שכן תורמים למדינה, לא פלא שלאנשים התורמים יש בעיה כלכלית. מה יהיה כשאחוז האנשים שלא תורמים למדינה יגיע ל 50% האם המדינה תשרוד?
    סגור
  • שתסביר למה הפנסיות התקציביות 980 מיליארד שקל אז נתייחס
    מיכה 15/11/2020 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אליך... נכון לעכשיו אתה מדקלס את גבלס
    סגור
  • 14.
    מקווה שתהיה פה סדרת כתבות בנושא (ל"ת)
    צעירה 15/11/2020 14:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 13.
    סה"כ רוצה קצת תצומי... (ל"ת)
    המבין 15/11/2020 14:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    לא לא לא.
    נדב פרידמן 15/11/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין ספק שהוא מבין יותר ממני בכלכלה אבל הוא מגמתי ובדר"כ מציג דברים בצורה מסויימת.בסרט 'מגש הכסף' הציגו נתונים מסולפים לחלוטין. אני אישית לא מאמין למילה שיוצאת לו מהפה!
    סגור
  • 11.
    איך שכח/שקחתה את מחיר הדיור-שזה אבי המוש-,,,,
    כותבי תרחישים 15/11/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הדיור עלה ב11שנים אחרונות בשוויץ+גרמניה ב34% בישראל 124% זה לגרום לקריסת הזוגות הצעירים=זה מחייב וועדת חקירה - אל תגידו לא ידענו
    סגור
  • 10.
    ירון הכלכלן היחידי שמדבר לעניין.
    משה 15/11/2020 14:25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ירון זליכה לא פופולארי בפוליטיקה,רק בגלל שהוא אומר את האמת שעושה בושות לכנסת.
    סגור
  • 9.
    גילוי נאות
    יניב 15/11/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גילוי נאות שזליכה עובד אצל ההסתדרות- שהיא המונופול הגדול ביותר במדינת ישראל, שאחראי להשבתות של הרכבת כל שני וחמישי ולשכר המנופח של עובדי חברת חשמל והנמלים היה נהדר. אדם שלא מבין בכלכלה וקורא את זה עוד עלול להאמין לפופוליזם הזה.
    סגור
  • 8.
    רק בעיה אחת
    כלכלן 15/11/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
    1 5
    רק בעיה אחת בכל הניתוח הזה.עד הקורונה המצב הכלכלי בישראל היה מעולה.איך אם השכר נמוך והמחירים גבוהים ומחנק אשראי אתה הולך ורואה שכונות שלמות של צעירים שכל דירה עוחה מעל 2 מליון???אהה אופס, יש מצב שירון לא סיפר את כל הסיפור?!
    סגור
  • הזוגות נחנקים עם משכנתאות של 1.5m שח (ל"ת)
    מני 15/11/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    בדבר אחד אני מסכים
    אנונימי 15/11/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם הליכודניקים, התקשורת בארץ עוינת, במקום לדבר על כלכלה ועל חינוך, להראות כמה קשה לחיות פה במדינה, להראות כמה כח הקניה בארץ חלש( כח הקניה בישראל נמוך משל צכיה ורומניה ), כל מה שמדברים כן ביבי לא ביבי,השאלה הנפוצה לפולטיקאים איך אתה רוצה לנצח שהסקרים מראים ככה, ולא מה תעשה עם המונופולים, עם המגזר הציבורי, עם עידוד הילודה, כשהתקשורת תתחיל לעשות את העבודה שלה יתחילו לזוז פה דברים, ושביבי ולפיד והימין והשמאל וישראל היום וידיעות אחרונות וכל חברי הכנסת והשרים ילכו כולם ל*******
    סגור
  • 6.
    מנפחים את נכסיהם בריבית 0
    הנגידים דואגים לעשיר 15/11/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    והשאר עבדים לקנות דירה
    סגור
  • 5.
    טיפ: להיות צרכן חכם. בסופר תמיד מעדיף מוצרים של יצרנים/
    mg 15/11/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    או יבואנים שאינם מונופולים.
    סגור
  • 4.
    זה התחיל מימי קום המדינה
    בני 15/11/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תעשיה צורכת תשומות, נתרכז בשתיים, הון ועבודה, הזמינו שועי עום יהודים, אמרו להם, השקיעו בישראל ניתן לכם ריבית גבוהה, ישראל תמיד הייתה גן עדן לקפיטליסטים. לאחרים אמרו הקימו מפעלים, ניתן לכם אשראי זול וכך עבודה עוד יותר זול. ההון היה זול, בנוסף המדינה נתנה מענקים (מטצ'ינג) לירה מול לירה וה עוד טוב, היו משקיעים שכאילו השקיעו לירה. בנוסף היה תרגיל אחר, בעל העסק הקים שתי חברות אחת מפעל עתיר עבודה ואחת שמוכרת שרירותים למפעל, נניח יבוא עוד או בדים למתפרה, החברה העסקית הרוויחה המפעל הפסיד, כלומר העבירו רווחים לחברה אחרת של אותם בעלים, כאשר רצו לסגור את המפעל המפסיד רצו ראש העיר, מועצת הפועלים אל הממשלה וזאת "חילצה" את המפעל עד לסיבוב הבא. גם מפעל שבעליו אנשים ישרים, אין לו מניע להתיעל, על מה חוסכים? על מה שיקר, היום מנועי המכוניות יעילים בעשרות מונים מאלה שלפי 40 שנה, ללא משבר הדלק למי היה מניע להתיעל? כלומר, כח העבודה הזול הוא הגורם מספר אחד לסטגנציה.
    סגור
  • אהבתי...
    שסק 15/11/2020 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי ממש נהנתי מהתגובה שלך , נכונה ומדוייקת להפליא. החכמתי, וממליץ לאחרים שקוראים את התגובות להתעכב מעט על התגובה הזו, יש בה הרבה שכל!
    סגור
  • 3.
    מתי כבר תבינו בישראל ממשלה לא שולטת הם סתם בובות
    משקיע 15/11/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מי ששולט בישראל אלו פקידים מערכת התביעה ומערכת המשפט. שופטי "הסבירות" אותם קל לשחד והתשורת מלבינה הכל. מאשימה את הממשלה. ממשלה בישראל חלשה מאוד וכמעט לא משפיעה. אם אתם רוצים להשפיע קודם כל יש לדאוג שהממשלה תשלוט אחרי זה כל המאמץ לשווא
    סגור
  • אתה מהדהד את דבריו של השליט. זה לא נקרא דיעה, הבנה או
    ... 15/11/2020 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוכמה. זה נקרא בורות וביביזם וזה מאוד שכיח בישראל
    סגור
  • 2.
    כל מה שנאמר נכון - אבל לא ישתנה
    דן 15/11/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    רק שינוי שיטת המחירות יוכל לגרום לשינוי בסדרי העדיפויות של הכנסת והממשלה לטובת האזרח היום המרחק בין הבוחר לנבחר הוא כזה - שהנבחר (גם אם רוצה) לא יכול לשרת את הבוחר - הוא במלחמת קיום על הכיסא שלו...ולכן סדר העדיפויות שלו לגמרי מוטה להישרדות עצוב - אבל זאת הסיבה העיקרית למצב המתואר על ידי זליכה ...ומפתיע שהוא לא מתיחס לזה - כי הוא יודע כמה זה פשוט ונכון
    סגור
  • זה כ"כ נכון!
    עומר 15/11/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בארה"ב הגדולה או שאתה דמוקרט או רפובליקני. פה יש עשרות מפלגות שיכולת הסחיטה של כל מפלגה לא שווה את המשקל הסגולי שלה. אין ולא יהיה לאף גורם פה במדינה יכולת למשול תחת השיטה הזו
    סגור
  • 1.
    לא עובדים קשה סכלל הדור המפונק (ל"ת)
    שמוליק 15/11/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות