פרופ' ירון זליכה מפרט איך יצליח בתור שר אוצר להפחית את יוקר המחייה, להפוך את מחירי הדירות לשפויים ולהגדיל לכם את הפנסיה

זליכה חוזה למפלגה שהוא מוביל 8 מנדטים, אך אם נתניהו יקים קואליציה - הוא יישב באופוזיציה. ראיון
 | 
ירון זליכה, צילום: פייסבוק

חודשיים לבחירות, פרופסור ירון זליכה שעומד בראש "המפלגה הכלכלית" חשף השבוע את חברי הרשימה שלו, ביניהם ד"ר אסנת עקירב, פרופ' יורם יובל ועליאן אלקירנאווי שימוקמו ישר אחריו. כשברקע נמצאת השאלה האם בכלל יצליח לעבור את אחוז החסימה, זליכה ממשיך בקמפיין למיצובו כשר האוצר הבא של ישראל, וכעת הוא שוטח את משנתו בראיון לביזפורטל. אם תשאלו אותו, הפתרון למחירי הדיור המאמירים עובר בכלל דרך קיצוץ ההטבות לטייקונים ולמונופולים, את הנמלים החדשים לא צריך, והגבלת השכר במגזר הפיננסי בינתיים לא הולכת לשום מקום. עוד הוא מכוון להורדת שיעור המע"מ, טוען שיעמוד כחומה בצורה נגד לחצים מצד משרד הביטחון והבית הלבן, ידיר את החברות הממשלתיות מפרויקטי תשתיות וגם לבעיית תעסוקת הגברים במגזר החרדים יש לו כבר רעיון.

עוד רגע הדברים עצמם, ראשית כל על הדובר בקצרה: ראש החוג לחשבונאות ומרצה בקריה האקדמית אונו, לשעבר החשב הכללי באוצר תחת ראש הממשלה היום ושר האוצר דאז, בנימין נתניהו, בין השנים 2003-2007. עוד ייעץ להסתדרות הכללית ולוועדי עובדים בגופים בהם פלאפון, מזרחי טפחות, אל על, נמל חיפה והתעשייה האווירית. ועתה לשלב השאלות:

בוא נפתח עם מחירי הדיור. היה ותכנס למשרד האוצר, התכנית לדיור מופחת שהגה ליצמן היא עובדה מוגמרת. במסגרת התכנית קרקעות מדינה באזורי "מגה ביקוש" ינתנו לכל המרבה במחיר, שיגלגל את המחיר לצרכן, "ערים לאמידים" יש שיגידו. בעינייך זה שוק חופשי ותקין או משגה שצריך לפתור?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"הממשלה משחקת בשני כובעים: יש לה השפעה על הביקושים ומצד שני מונופול על ההיצעים כמי שמחזיקה ב-93% מהקרקעות. בכובעה כשולטת על ההיצעים היא רוצה את המחיר הכי גבוה, אז היא נכנסת תחת הכובע של זו שמשפיעה על הביקושים ומעודדת אותם – כך היא תקבל את המחיר המירבי. זה גם שגוי מבחינה כלכלית וחברתית וגם הופך את המדינה למי שנוהגת כאחרון המונופולים. אני מתכוון לעשות את מה שאני וביבי עשינו ב-2003: צמצמנו את הביקושים. הרי אפשר להגדיל את ההיצעים רק בצורה מצומצמת, כי אנחנו מדינה קטנה, כך שזה לא יעיל לבנות יותר כשהביקושים הם פי 2-3 מהנורמטיביים.

"זה מתקשר לקשר הלא סמוי בין הצמיחה במשק לבין הריבית. נוהלה פה בעשור האחרון מדיניות כלכלית שמעלה את נטל המס על צרכנים, עצמאים, ועסקים קטנים ובכסף הזה מחלקת הטבות מופקרות לטייקונים וקומץ של חברות גדולות חברות. משיתים פה מכסים שחוסמים יבוא מתחרה, התוצאה היא שיוקר המחיה עולה, נטל המסים עולה והצמיחה מתרסקת והריבית יורדת איתה. כשהריבית יורדת מתחת לתשואה על שכר דירה, שהיא 2.5-3%, מחירי הדיור עולים כי כל מי שיש לו קצת כסף אומר 'בוא ניקח משכנתא זולה ונקנה דירה'.

"אני רוצה להזכיר שבמחצית שנות ה-90 מחיר דירה ממוצעת היה 70 משכורות. ב-2003 כשאני ונתניהו נכנסנו לאוצר זה היה 96 משכורות, אנחנו הורדנו את זה ל-80 משכורות ב-2007. בין לבין ביצענו רפורמות במס ובתחרותיות במשק, ייעלנו את התקציב, קיצצנו את קצבאות הילדים – אלה דברים שהאיצו את הצמיחה ומכאן את הריבית שעלתה מעל התשואה על שכר הדירה, מחירי הדיור התחילו לרדת והשוק היה פתוח לזוגות הצעירים. אחרי שהלכתי הממשלות חזרו לסורן וחיבקו את המונופולים".

אז לדעתך המפתח הוא הצמיחה והריבית ולא צריך לשחרר קרקעות או לטפח אזורי ביקוש חדשים?
"אני נגד שיטות מלאכותיות של לנסות למשוך את השמיכה דרך שרוכי הנעליים. זה לא עבד 12 שנה כבר וזה לא יעבוד. זה עוזר רק לקבלנים שעושה על המדינה קופה ולממשלה שתרוויח עוד ועוד. הסעיף הראשון בתכנית שפרסמתי הוא ביטול החוק לעידוד השקעות הון שעוזר למונופולים ולהשתמש בכסף כדי להוריד את המע"מ ל-15%. בנוסף לזה אני אפעל לביטול המכסים שחוסמים יבוא מתחרה במזון, בפארם ובקוסמטיקה ואאפשר להתחרות בתנובה, בשטראוס, באסם, בשסטוביץ ודיפלומט וכל אלה".

אמרת מכסי יבוא, מה לגבי מבנה התמיכות לחקלאים שעפ"י ה-OECD הוא מעוות. צריך לעבור לתמיכה ישירה?
"כן. המכסים האלה בכלל נועדו להגן על מונופולים כמו תנובה. אני אבטל אותם".

מה לגבי תכנון משק החלב?
"נבטל את כל מועצות הייצור – מועצת החלב, הצמחים, הלול, הדבש, הלא יודע מה. מכירים את הטענות שנשאר בלי בטחון תזונתי ולא יהיה עם מה לעשות סנדוויצ'ים לילדים. אני לא מוכן לסבסד, צריך שוק חופשי. החקלאים התרגלו לשוק ריכוזי שמצד אחד הגביל אותם ומצד שני הגן עליהם – ואני לא יודע אם בנטו ההשפעה הייתה חיובית – ייתכן שהשינויים החדים שאני מתכנן יחייבו פיצוי לחלקם".

ואיפה אתה עומד לגבי סוגיית היטלי ההיצף? ראינו מה קרה עם תעשיית המלט השנה.
"כבר נתתי חוות דעת בעניין. אני נגד היצפים טורפניים, כמו שבאמת היה במלט, ואני אטיל היטלים. זאת לא תחרות ומשחק חופשי. היטל טורפני נועד להוציא את המתחרים המקומיים מהשוק. בהקשר של המלט הסוסים ברחו מהאורווה. מפעל הר טוב סגר את שעריו והפך ליבואן והמחירים עלו.

"בחזרה לתכנית העבודה שפרסמנו, לצד ביטול מכסי ומכסות הייבוא, נפרק את מונופול הגז ונטיל פיקוח על המכירות. לא אפגע בחוזים חתומים כי יש כבר חוק. החוק הישראלי, שהוא העתק אחד לאחד של זה באירופה, אוסר על מונופול לגבות מחיר מופרז ואני פשוט הולך להתחיל לאכוף את החוק, לא צריך להמציא פטנטים חדשים".

אוקיי. נעבור הלאה – איך תיצרו תעסוקה איכותית בפריפריה?
"בשביל זה צריך להבין שמנוע הייצור של מקומות עבודה הוא לא עסקים גדולים, אלא קטנים. ב-2003 ביטלנו חצי מההטבה של חוק עידוד השקעות הון. המרצנו עם הכסף את המשק וראינו שקצב ייצור המשרות עלה מ-40-50 אלף בשנה ל-80-100 אלף בשנה – כולם הגיעו מעסקים קטנים מעסקים קטנים בתחומי המסחר והשירותים. במענה לשאלה שלך, אלה עסקים שמטבעם יכולים להיות בכל מקום, לא רק במרכז, אלא גם בפריפריה.

"חוץ מזה צריך לשפר את ההון האנושי בפריפריה, ואת זה אעשה באמצעות הגבלת מספר התלמידים בכתה ל-18, הגדלת האוטונומיה של המנהלים והעלאת השכר של המורים המתחילים. במצב הנוכחי של 40 ילד בכתה, זה אומר שבמרכז בישובים ממעמד סוציואקונומי גבוה ההורים מפצים על זה באמצעות מורים פרטיים. בישובים ממעמד נמוך בפריפריה אין כסף לזה ורמת ההון האנושי נפגעת. יש כאן פוטנציאל צמיחה אדיר. אותו הדבר לגבי מורים מתחילים, אלה שבאים ממשפחות מבוססות יכולים להמתין 10 שנים לוותק שיביא להם עלייה בשכר, ואלה שבפריפריה לא".

אבל יש בעיה בהיקפי המשרה של המורים המתחילים, העלאה של השכר השעתי לאו דווקא תפתור אותה.
"הקטנת מספר הילדים בכתה יגדיל הביקוש למורים במשרה מלאה".

דיברנו על תעסוקה בפריפריה. אומרים שלשדה התעופה החדש שבתכנון יש השפעה גדולה בהקשר הזה. אם זה תלוי בך איפה הוא יקום, בצפון או בדרום?
"אם זה תלוי בי לא בונים אותו בכלל. בנינו כבר את עובדה, את רמון. מספיק. הלו, מה אנחנו פה? ארצות הברית? הממשלה בעשור האחרון התאפיינה בפרויקטים מגלומניים ומיותרים, אין להם ביקוש".

אתה, שמדבר על מונופולים ותחרות, נגד הקמת הנמלים החדשים?
"בוודאי, זה לא מה שצריך היה לעשות. היה צריך לקחת את ארבעת הרציפים בנמל חיפה, למשל, ולהגיד להם להתחרות זה בזה, כשהחברה הממשלתית נשארת עם רציף אחד בלבד. כך עשו בעולם. מה קרה? לא רצו להתעמת עם הוועדים אז הקימו נמלים שכל אחד מהם עלה 6 מיליארד שקל מהכיס שלנו".

אמרת שיש להוציא פרויקטים גדולים של תשתיות מחברות ממשלתיות. אנחנו רואים שבמכרזים של הפרויקטים האלה זוכות חברות זרות, ואלה הישראליות לפעמים נותרות בחוץ בנימוק שאין להן ניסיון בקנה מידה רלוונטי. זאת לא בעיה?
 "כשנכנסתי לתפקיד החשב הכללי הפקעתי את כל הפרויקטים הגדולים מרכבת ישראל, מנת"ע וממע"צ. כך בנינו את כבישים 431 ו-531, מנהרות הכרמל, הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים, מתקני ההתפלה, בית הסוהר בבאר שבע. הכל היה במכרזי BOT ו-PFI, חסכנו עשרות אחוזים בתקציבים וקיצרנו בשנים את אמדני הביצוע, על כל התשואה למשק שצומחת מכך.

"לגבי מה שאמרת, נכון שברוב המכרזים האלה זכו חברות בינלאומיות אבל הן שילבו איתן חברות תשתית מקומיות בתוך הקבוצות שניגשו למכרזים. כך החברות הישראליות למדו איך לבצע פרויקטי ענק, ואחרי זה הן יכלו לבנות בחו"ל. זה נפלא.

"הרכבת הקלה בתל אביב מתעכבת כי ישר אחרי שעזבתי את האוצר, בסכסוך הראשון בין הקבלן למדינה, המדינה ניצלה את ההזדמנות לבטל את ההתקשרות ולהעביר את הפרויקט לנת"ע שמוצפת במינויים פוליטיים. נכון לעכשיו האומדן להשלמת הפרויקט הוא 2023, עשור אחרי התכנון המקורי, מה שעולה לנו כ-15 מיליארד שקל באובדן תשואה ו-13 שקל חריגה בתקציב. אתה בטוח שאתה רוצה שנת"ע תמשיך להקים את כל הקווים?".

מה תעשה כשממשל ביידן ידפקו על השולחן ויגידו לחתוך החוצה את כל ההשקעות הסיניות בפרויקטים של תשתית?
"יש פה עניין בטחוני שאני לא נכנס אליו. מה שכן אומר זה שב-2003, כשהעפתי ממכרז על החתם המרכזי של ישראל את סיטיבנק אחרי שהם נכשלו, שר החוץ האמריקאי התקשר לראש הממשל אריאל שרון שצרח עלי איך אני מעז. עניתי לו שהם הפסידו במכרז. זה מה יש. ב-96', כשהייתי מעורב בחקיקה שהתירה יבוא מקביל של תרופות האמריקאים באו לנזוף בנו. העברנו את החוק בכל זאת. צריך מנהיגות כלכלית חזקה – גם מול האמריקאים.

נחזור רגע להשכלה. הפריון תלוי במידה רבה בתעסוקת גברים חרדים, שהתמיכות שהם מקבלים מהוות תמריץ שלילי לצאת לעבודה, בטח כשהיעדר הכישורים שלהם עקב היעדר לימודי ליבה מביא אותם למשרות בשכר נמוך. מה עושים? אצלך יהיו לימודי ליבה?
"קודם כל, המחשבה שהחרדים בולמים את רוב הרפורמות במדינה היא הסתה. אני לא זוכר את המפלגות החרדיות עוצרות את הממשלה מלפרק אף מונופול. ולעניין - יש שינוי משמעותי בדפוסי החשיבה במגזר החרדי והבנה שמי שהוא לא גאון תורה יכול לצאת לשוק העבודה. אני רוצה לפתוח בתי ספר ללימודי ערב של מתמטיקה ואנגלית - כמו חוג. נעשה את זה בשיתוף ההנהגה החרדית. אמנם התלמידים האלה לא יהיו מהנדסי מחשבים אבל יש עוד מקצועות מבוקשים שיוכלו להשתלב בהם (זליכה אמר גם שיבטל את קצבאות הילדים מעל ילד רביעי במשפחה חדשה - א.פ)".

"זה לגבי הגברים, לגבי תעסוקת נשים במגזר, מה שמפריע לתלמידות הסמינרים לממש את הפוטנציאל הוא המל"ג שלא מאפשר לאוניברסיטאות ללמד מחוץ לקמפוס. אני אכריח אותו לעשות את זה. וסליחה שאני שוב לוקח אותך לתקופתי באוצר ולמשרות שיצרנו אז, אבל המעסיקים שראו שהם צריכים להעלות שכר ולמשוך עובדים חדשים, קלטו חרדים, ערבים, נשים ותושבים מהפריפריה. כלומר, מה שמשפר את התעסוקה במגזר החרדי הוא סיגנל השכר שמושך אותם לתוך שוק העבודה. כל פתרון שלא גידול בביקוש לעובדים לא יפתור את הבעיה – גם אם תעשה את כל החרדים דוקטורים, ואת זה צריך לזכור".

בנק ישראל כבר הצביע על הפער בין ימי החופש של התלמידים לאלה של ההורים שפוגע במשק. איפה אתה עומד בסוגיה הזאת?
"אני חושב שצריך להיות חכם ולא צודק. אין ספק שהפער הזה מהווה חסם כלכלי. יחד עם זאת, זה אחד מהדגלים האדומים שהציבו ארגוני המורים. אני לא מתכוון לסכן את הרפורמה הקריטית שאני מתכנן בחינוך בשביל דבר שמבחינתי אפשר להסתדר בלעדיו. זה חשוב אבל לא קריטי".

הלאה לעניין המשך קיצור השירות הצבאי. המטרה היא שהמשוחררים יתחילו לעבוד או ללמוד ויכנסו לשוק העבודה מוקדם יותר, אבל משרד הבטחון מנהל מלחמת חורמה ברעיון הזה. דעתך?
"בעד. צריך להוריד את השירות לשנתיים. לדעתי התבלבלנו פה, כל צעיר שורף שלוש שנים על צבא ועוד שנה על פסיכומטרי. הם מתרחקים מהחזון לפנסיה וגם מחלום הדירה".

ואם מחר נשים אותך במשרד האוצר, באמת תצליח לעמוד בפרץ מול הלחצים של משרד הבטחון?
"נכנסתי לתפקיד החשב הכללי בחלק האחרון של האינתיפאדה. אתה יודע מה משרד הבטחון דרש אז? בלמנו את תקציב הבטחון. אם אתה עומד מול האחים עופר אתה יכול לעמוד גם מול הצבא".

איך תטפלו במשבר שער החליפין? הדולר החלש מול השקל החלש פוגע ביצואנים ובהייטק. זה הזמן להוריד ריבית לדעתך או שצריך לקנות יותר דולרים?
"לא זה ולא זה. אסור לקנות דולרים, זה תעלול שלא עוזר כבר עשור. אין טעם לקחת הלוואות בשקלים כדי לרכוש דולרים לרזרבות שאין בהן צורך. ביטול הטבות המס לטייקונים והמלחמה במונופולים שתיארתי תייצר צמיחה – זה ייצר ביקוש ליבוא, ואז יעלה שער הדולר לסביבה הנורמלית שלו".

מזרימים פה מענקים לעסקים כדי שלא יתמוטטו וב-OECD מדברים על חשש ממשרות זומבי שאין להן הצדקה. בינתיים מנסים לקדם כאן הכשרות מקצועיות כדי לפתור את הבעיה, מה אתה תעשה בנושא?
"ואם נקדם הכשרות שיהפכו את המפוטרים לדוקטורים לפיזיקה גרעינית, מה הם יעשו אם אין להם איפה לעבוד? הכשרות נועדו להכשיר למקומות עבודה קיימים, ואם המדיניות לא תעודד צמיחה, לא יווצרו כאלה".

אז אתה אומר שעכשיו הממשלה סתם שורפת כסף על ההכשרות?
"בדיוק. היא עושה את זה לא כהשקעה אלא לשם רווחה. תשאל את ביבי בשביל מה הם עושים את זה. זאת מדיניות כושלת שתפקידה להסתיר את עומק המשבר עד הבחירות, כי אם הוא יוודע לפני הבחירות חלק מהאוכלוסייה שתומכת בו לא תצביע לו. ביבי מחלק צ'קים כאילו אנחנו בבית תמחוי, בקרוב הצ'קים האלה יגמרו".

אוקיי. מה עמדתך לגבי הגבלת השכר במגזר הפיננסי?
"זה מעשה דרקוני, מצד שני החזירות של הבנקאים שחילקו לעצמם 12 מיליון שקל הייתה כל כך קיצונית שהיא דחפה את הפוליטיקאים לקצה. כשאני רואה את ההתנהלות במשבר הקורונה, שבה הם היחידים שהרוויחו ממנו, אני לא משתכנע שהם הפיקו את הלקחים הנדרשים. כשכן אשתכנע אשקול לתקן את החוק".

רשות ניירות ערך ביקרה את ההתערבות של רשות שוק ההון בחברות הביטוח מגדל וכלל. איך אתה מסתכל על זה - לרגולטור שיניים חדשות מדי שמרתיעות משקיעים, או שהיד רפה מדי?
"לא נכנסתי לרזולוציה הזאת ואני לא מכיר את הביטוח של רשות ני"ע. חשבתי שההתערבות של הרגולטור במגדל ובכלל הייתה במקום".

מה דעתך על שוק ההון הישראלי?
"אני חושב שאנחנו מתחילים לראות סממנים ראשוניים של בועה פיננסית. הייתי מחזק את הבסיס הכלכלי עליו יושבות אותן חברות, ושוב חוזרים לצמיחה שתאזן את הסממנים האינפלציוניים: היא תעלה את השווי של החברות באמת, לא רק מבחינה נומינלית, ותעלה את הריבית, מה שיכניס הגיון וסדר בשוק ההון".

נניח שמחר אתה שר אוצר, קופת המדינה בידיך ושקל לא יוצא בלי אישור שלך. לדעתך צריך להקצות כסף לשיפור התשתיות בישובים הלא מוסדרים מעבר לקו הירוק כל עוד ישראלים חיים שם, או שלא נכון שהמדינה תשלם על זה?
"לא. אני לא בעד השקעות ביישובים לא חוקיים. אני כן בעד השקעות בישובים ואזורים שיש הסכמה לאומית רחבה לשמור אותם, כמו גושי ההתיישבות הגדולים, ירושלים, הבקעה, או בנקודות בעלות חשיבות בטחונית".

שר אוצר זה בסוף דרג פוליטי שצריך לשתף פעולה עם השותפים הקואליציוניים. מה יעשה אותך שר אוצר מוצלח בהקשר הזה כשמעולם לא היית אפילו חבר כנסת?
"אין משרד יותר פוליטי ממשרד האוצר, שיותר בקיא באיך לעשות רפורמות. לדוגמה בתיקון 13 לחוק הבנקאות שאפשר להדיח דירקטורים, מי אתה חושב שגיבש את הרוב? אני במו ידי. נתניהו אפילו לא הסכים לעזור לי. אני זה שהתרוצץ בין ראשי המפלגות באופוזיציה ובקאוליציה".

אם אתה רוצה להיות שר אוצר, למה להקים מפלגה ולהיכנס לתוך הסחי הפוליטי במקום לומר "מי שרוצה אותי כמינוי חיצוני – אני שם".
"כי זה לא יקרה. תסתכל על בנט, לפיד וסער. את מי הם ימנו לשר אוצר אם זה תלוי בהם? מינוי מקצועי או אחד את השני? אל תהיה תמים. אנחנו במלחמה הכלכלית הכי חשובה בתולדותינו, וצריך לנהל אותה רמטכ"ל כלכלי, עם ידע, יכולת ונסיון – וגם כוח פוליטי משלו לממש את התכניות שלו".

יש לך ספק, במידה ואתה עובר את אחוז החסימה וקמה קואליציה שאינה ברשות נתניהו האם תמונה לשר האוצר?
"אין לי ספק בכך. הם לא יוכלו להקים ממשלה בלעדי. ואני מעריך שאקבל 8 מנדטים".

ואם אתה עובר אבל נתניהו מקים קואליציה?
"אז אני אהיה באופוזציה".


גילוי נאות: הבעלים והעורך של אתר ביזפורטל, אבישי עובדיה, הוא חבר ילדות של פרופ' זליכה ותרם לקמפיין הבחירות שלו

תגובות לכתבה(103):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 83.
    זליכה אומר הרבה דברים נכונים, אבל
    אני 15/03/2021 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא סומך עליו. הוא איש ריב ומדון עם אגו ענק. אם זכרוני אינו מטעה אותי, הואשם בחריגת שכר במכללה שבה לימד במשרה חלקית, קיבל מעל 1000000 ש"ח בשנה. מדבר יפה אבל כמו כל הפוליטקאים דואג בעיקר לעצמו
    סגור
  • 82.
    תומך כלכלית
    נתן 02/03/2021 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם קצת אמונה שלנו של הבוחרים והרבה יכולת של הבן האדם המוכשר הזה ומפלגתו נצליח להביא לשיפור תנאי מחיה הבסיסיים שלנו.
    סגור
  • 81.
    הוא צריך להיות ראש הממשלה ולא שר האוצר. הכי ראוי להנהיג (ל"ת)
    תומך בזליכה 24/01/2021 23:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 80.
    גם הוגו צבס נלחם בטייקונים
    יורם 24/01/2021 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואיפה ונצואלה היום? אבל זה פופולרי ומושך פתיים לנהות אחריו. האיש המציא תאוריה בנוגע למחירי הדיור שאף כלכלן לא שמע אליה. מקצר את השירות הצבאי כשההכשרות התארכו והאיומים התרבו. פולט בנאומיו נתונים מומצאים ולא נכונים כדי להלהיב את שומעיו. מנכס לעצמו את כל ההשיגים הכלכליים של 25 השנים האחרונות מקטין כיתות ל 18 תלמידים ולא מסביר מאיפה יבוא הכסף. רוב הציבור לא מבין בכלכלה ועשוי להתבלבל בגלל הבטחון כביכול והברק המשוגע בעיניים.
    סגור
  • הוא דווקא מסביר יפה מאוד מאיפה הכסף מגיע אתה לא עוקב..
    אדי 24/01/2021 15:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואי אפשר להשוות בכלל בין צ'אווס לזליכה. איפה זה ואיפה ההוא
    סגור
  • טען עוד
  • 79.
    זהירות
    אנונימוס 24/01/2021 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    במידה וזליכה יחבור לניסנקורן וישתלטו על האוצר בתוך ארבע שנים נהיה במצב יותר גרוע משל יוון בשנת 2008. בחיים הוא לא הגן על חלשים - רק על וועדים גדולים וחזקים ששילמו לו במיטב כספם . זהירות מסיסמאות נבובות שיבריחו מפה משקיעים ויהיה קשה אחר כך להחזיר את הסוסים שיברחו מהאורווה ...
    סגור
  • אתה נשמע כמו שופר של הטייקונים
    אדיר 24/01/2021 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זליכה יכול רק לנסות ולתקן את הנזק שנעשה. כל מישהו אחר שיבוא לא יעשה כלום.
    סגור
  • 78.
    אצביע לזליכה - איש איכותי וערכי
    מצביע לירון זליכה 24/01/2021 09:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ב 23/03/2021 אצביע לירון זליכה !!! ביבי עסוק בהסתר מימדי ההרס אשר זרע כאן ב 12 שנות משטרו. חברות דירוג האשראי משתפות פעולה עם הדיקטטור מבלפור.
    סגור
  • 77.
    הפרזנטור של ההיסתדרות ידיר טייקונים וחברות ממשלתיות?
    יובל 24/01/2021 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא הרי משרתם הנאמן משך שנים. או שאולי הוא משרת של כל אדון עם כיס עמוק?
    סגור
  • 76.
    עוד מפלגה שרק לא ביבי
    אנונימי 24/01/2021 08:31
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כל 4 שעות יש ליצן תורן שמקים מפלגת רק לא ביבי
    סגור
  • ממש לא הוא מתמקד בלהציל את הכלכלה. ביבי לא מעניין אותו (ל"ת)
    אדיר 24/01/2021 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 75.
    עם כל המוטציות והתמותה העודפת יירדו גם בלי לעשות כלום
    פילנתרופ 23/01/2021 23:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד אלפיים מתים מקורונה תוך חודש = עוד היצע של דירות לשוק הנדל"ן מהמבוגרים שמתים + פחות ביקוש מהצעירים שמתים, כל מה שבנק ישראל יעשה לא יעזור כולל ריבית שלילית מינוס %3 חבל על הזמן!
    סגור
  • 74.
    מה עמדתו לגבי הורדת מס רווחי הון על השקעות?!
    נדי 23/01/2021 23:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם ישאיר את המיסוי שביבי העלה ל 25% ? או שיוריד וישווה את המיסוי לנדלן?
    סגור
  • 73.
    עוזב את ביבי הליכוד ועובר לזליכה
    דן 23/01/2021 22:31
    הגב לתגובה זו
    6 4
    המשפחה שלי יותר חשובה מביבי והליכוד רוצה חיים טובים ואייכותים אני בוחר בך זליכה
    סגור
  • 72.
    לא אשב עם נתניהו.. רמה של הקריה האקדמית אונו
    יוני 23/01/2021 21:41
    הגב לתגובה זו
    6 3
    קודם תתפתח ואחר כך תסביר מה תעשה כשר אוצר. הייתי שוקל להצביע לך ללא האמירה הקטנונית, המתקפלת והמתחנפת הזו.
    סגור
  • הוא הסביר
    אדיר 24/01/2021 15:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאינו מעוניין לשבת עם מי שיש נגדו 3 כתבי אישום. והוא גם מכיר אותו מספיק מקרוב לדעת מי האיש.
    סגור
  • 71.
    חבל!
    אבי 23/01/2021 19:39
    הגב לתגובה זו
    7 4
    חבל שבחרת צד ועוד כזה שלא תואם את עמדותך הכלכליות ! בניסיון למשוך קולות בחרת ללכת עם רק לא ביבי ,זה שעמדותיו הכלכליות הכי דומות לשלך כנראה שלא תעבור את אחוז החסימה ואם כן מעניין מה תוכל לעשות עם ראשי הסתדרות לשעבא לצידך
    סגור
  • 70.
    ברור שנתניהו יבחר .רק עיוור לא רואה
    שרון 23/01/2021 18:57
    הגב לתגובה זו
    6 7
    אני לא בוחר בו , אבל מה לעשות שהוא הכי טוב ,ואף מתמודד אפילו לא בר השוואה . דוגמה -ליאו מסי ושחקן בליגה הישראלית אפשר בכלל להשוואות?!
    סגור
  • 69.
    תתחבר לחולדאי או ל-יאיר לפיד ותקבל ממני תמיכה (ל"ת)
    יוסי חתוכה 23/01/2021 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 68.
    זליכה ..כשמו כן הוא...!!
    מייקל רון 23/01/2021 17:46
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הוא רוצה להוריד אינפלציה ?... אינפלציה שנמצאת כל הזמן בירידה..?? מעניין הוא שאמרנו זליכה הזינך קשקשן כשמו כן הוא.....
    סגור
  • 67.
    גיא
    guy32 23/01/2021 17:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא רואה אותך עובר את אחוז החסימה.קשקוש בלבוש יסחטו אותך בדיוק כמו שסוחטים כל ראש ממשלה נבחר! הכל פוליטיקה וסחר מכר מי שיש לו יותר מנדטים יקבל יותר. כל השיטה מקולקלת הכל רקוב מהשורש.
    סגור
  • 66.
    תתאחדו או תתאחדו!
    נמאס גם מכם 23/01/2021 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם לא טובים יותר מהקיסר. רק אגו אגו ואגו. או שתעשו מהלך להעיף אותו או שתעופו לנו מהעיניים.
    סגור
  • 65.
    שיבנה דירות בדובאי
    מגה 23/01/2021 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש שם מדבר אינסופי , 90% עובדים זרים . ומשקיעי נדל"ן מכל העולם . ככה שגם החברות הישראליות יכולות לבנות שם . ממש לא צריך ולא מתאים לדחוף את הבלאגן הזה לישראל .
    סגור
  • 64.
    רוצה לבטל את החוק לעדוד השקעות הון למען מעמ
    זליכה בלוף 23/01/2021 14:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא חושב שהצבור שכח שהממשלה ביטלה את החוק להשקעות הון לכיל באמתלה שאי אפשר להעביר את ים המלח ולטבע לא ביטלו באמתלה שאפשר להעביר את טבע מישראל. אז בעצם הוא מודיע לנו שהוא יהרוס את טבע שבלאו הכי הרוסה . כבר אין פה כלום נשאר רק זליכה חחח
    סגור
  • 63.
    תשב בממשלה
    מה זה משנה מי הראש , כל עוד הוא נותן לך את שר האוצ 23/01/2021 13:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה זה משנה מי הראש , כל עוד הוא נותן לך את שר האוצר ואצביע לך נמאס ממפלגות שאומרות רק לא ביבי
    סגור
  • 62.
    כל הכבוד לזליכה
    יהווית 23/01/2021 11:30
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לא יחבור אל הנאשם מבלפור
    סגור
  • 61.
    רק בגלל שאמרת שלא תשב על ביבי
    אלי 23/01/2021 10:21
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ומראש אתה פוסל אותו לא נצביע עבורך. דווקא נחמד אם תהיה שר האוצר אך הפוסל מראש לא בשבילנו
    סגור
  • ביביסט בבוני שכמוך
    איתי 24/01/2021 09:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כאילו שהיית מצביע לו בכל מקרה... לך תמלא ווינר בפיצוציה כמו כל ערב
    סגור
  • 60.
    זליכה יכול לקבל מימון בחירות מסין. (ל"ת)
    שישו ושימחו 23/01/2021 09:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 59.
    הבעיה ש הוא רוצה להיות לא רק שר האוצר אלא גם חבר כנסת,
    חתול בשק 23/01/2021 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר אף פעם לא אמר עמדות פוליטיות שלו. שיגיד, אז אפשר להחליט. אחרת הוא, לדעתי, מפסיד הרבה קולות
    סגור
  • 58.
    רק זליכה.
    אשכנזי 23/01/2021 01:30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תכנית מגש הכסף אומר הכל.
    סגור
  • 57.
    הדרך להתעשר(כמובן לא מובטח) - השקעה במניות הנאסד"ק
    אחד העם 22/01/2021 23:04
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כל מי שרוצה להתעשר - שישקיע במניות הנאסד"ק - דרך כמעט ודאית להצלחה. בפרט היום שיש הרבה מכשירים פיננסים שנסחרים - כאלה שמחקים מדדים או סקטורים וכדומה. אנו בעיצומה של מהפיכה טכנולוגית ואני לא רואה את סופה קרב... המניות טסות וימשיכו לטוס.. לפי כשנה אפל עברה את השווי של 1 טריליון דולר, אמרתי לעצמי שאין לה לאן לטפל - ובשנה שעברה טיפסה ב- 80%.... מי שילמד ויכיר את השוק, וישקיע במניות הטכנולוגיה בצורה נבונה (כולל לא לפחד ולמכור בירידות - ואולי אפילו לקנות עוד סחורה, ויהיו תיקונים בשוק מן הסתם אבל הכיוון די מובהק למעלה), אני די בטוח שיעשה תשואות גבוהות של מעל 10% בשנה לאורך זמן, ותעשו חישוב כמה זה יוצא ב- 20 שנה של השקעות, אפשר לעשות הון תועפות. שוב, לא מובטח שום דבר רק תחושת בטן מאוד מוצקה - ממליץ לנסות רק למבינים ומכירים את השוק ושיהיה בהצלחה !
    סגור
  • כשהדולר נופל הוא מוחק את כל הרווח מהמניות (ל"ת)
    אז זהו ש... 23/01/2021 23:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה טועה
    הכל קורה בגלל הדפסות כספים והזרמת כסף זול 23/01/2021 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכל קורה בגלל הדפסות כספים והזרמת כסף זול
    סגור
  • 56.
    איחוד מהיר עם העבודה (ל"ת)
    עובד 22/01/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 14
    סגור
  • ככה ניפטר ממנו ומהם גם יחד עוד קומוניסט דינוזאור (ל"ת)
    שילך עם האבודה 23/01/2021 14:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 55.
    8 מנדטים?
    ג'וש 22/01/2021 13:24
    הגב לתגובה זו
    19 8
    בחלום הלילה. אולי 8 קולות. כלכלן האתמול.
    סגור
  • 54.
    זליכה, בהצלחה
    אזרח מהשורה 22/01/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
    6 16
    תרוץ עד הסוף, ולבד. הלוואי והיה לך את הכוח לשנות.
    סגור
  • 53.
    רק הורדת המס על רווחי הון ל 10 אחוז
    מני 22/01/2021 11:57
    הגב לתגובה זו
    31 1
    תביא לירידת מחירי הדיור. כרגע אין אלטרנטיבה למשקיעים שברחו מהבורסה בגלל המס הגבוה. אז יצאו מהבורסה ורכשו דירות. והם ימשיכ לרכוש ולעלות את מחירי הדירות כל עוד המס על הבורסה הוא 25 אחוז. לראייה - מחזורים של מליארדי שקלים ירדו למאות מליונים בודדים מרגע העלאת המס ל 25 אחוז. אבל מה לעשות שעובדי מדינה שולטים בממלכה- רובם מפגרים .
    סגור
  • 52.
    חולני (ל"ת)
    תדירק 22/01/2021 11:17
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 51.
    קרעת אותנו במיסים ועוד מיסים.בזמן שעשית ים כסף.לך הביתה (ל"ת)
    יוסי 22/01/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    22 3
    סגור
  • 50.
    אני מאוד רוצה אותו כשר אוצר
    אזרח 22/01/2021 10:21
    הגב לתגובה זו
    4 19
    השאלה עם יעבור את אחוז החסימה
    סגור
  • 49.
    זליכה
    חגי 22/01/2021 09:42
    הגב לתגובה זו
    5 12
    תרמתי לו כעת הוא השפויי היחיד בתוך עולם השקר
    סגור
  • 48.
    נוסח טרכטנברג שישנסקי המיותרים
    עוד פרופסור 22/01/2021 09:36
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אף אחד לא מדבר על הקשישים זה הסבים שלכם וההורים שלכם . לא יתכן שבעשור קיבלו 6 שח בעוד חברי הכנסת שילשו את שכרם והם בקושי עובדים. המבוגרים גם מצביעים לכנסת לא לכולם יש פנסיה ממשרד ממשלתי ואף אחד לא מדבר על הפנסיה של כולם שקבורה בבורסה מאז ועדת בכר מה גם שביבי אימץ מיד את המס הגבוה תמורת הישרדות בשלטון והשתקת מחאת הקוטג ואף אחד כבר לא זוכר כמהעולה קוטג וכמה עולה גן לגיל 3 חינם עליו משלמים בריבית דריבית כל החיים בגלל המס. כרגיל ביבי מחכה לפיצוץ בעוד מספר שנים הוא לא יהיה פה אבל תוצאות המדיניות הכלכלית תיראה לכולם זקנים לא יוכלו לחיות מהפנסיה העלובה שהם יקבלו. רק בגלל זה אסור להצביע לאף אחד ממכם . חרם על הבחירות
    סגור
  • 47.
    חי בסרט
    חי בסרט 22/01/2021 09:24
    הגב לתגובה זו
    16 3
    אתה חי בסרט, הפסקתי לקרוא כשאמרת שתעלה את הריבית רק בשביל שלא ישקיעו בנדלן, ברור בכל נעולם הריביות הם שליליות ורק פה בישראל נעלה ריבית בוא חמוד לא כל מה שהיה טוב ב 2003 מתאים לעולם של היום אז.. תתקדם לדבר זה קל אבל היי רק תזכור משהו שנראה לי שכחת .. כוחות השוק חזקים הרבה יותר מכל פוליטיקאי בשקל ואם אתה לא מאמין.. תשאל את כחלון
    סגור
  • 46.
    אופורטוניזם לנבחר
    עמך ישראל 22/01/2021 09:24
    הגב לתגובה זו
    9 2
    זליכה רחמא ליצלן כל המועמדים חלולים מתוכן הסיסמה לטיפשים רק לא ביבי כך גם אתה אם אתה כזה חכם עשה למען עמך ולא חשוב מי בראש ולא חשוב הכסא פשוט כמו כולם זניחה
    סגור
  • 45.
    מגן הוועדים הגדולים
    חושב שאנשים מפגרים. אין וועד עובדים מונופוליסטי במ 22/01/2021 09:09
    הגב לתגובה זו
    16 3
    חושב שאנשים מפגרים. אין וועד עובדים מונופוליסטי במדינה שזליכה לא ייצג בצורה כזאת או אחרת. אותם וועדי עובדים שלא מאפשרים שום רפורמה במדינה ושום שינוי. לא בפנסיות המנופחות ולא ביצירת תחרות נמלים חשמל מים וכו. אבל העיקר זליכה הוא יהיה זה שיושיע את העם בציון. הצחקת אותי
    סגור
  • הועד הוא לא מונפול. המעסיק שלו הוא מונופול.
    ירדן 23/01/2021 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וועדים פרטיים זה הכלי היחיד שיש לעובד מול המעסיק בשוק חופשי. וועדים "תופסים אותנו בביצים" רק בגלל שהם חלק מעסק שיכול לתפוס אותך "בביצים". בעולם בו יש תחרות, לוועד אין שום כוח על האזרח. הוועד רוצה לשבות? בבקשה. 5 חברות אחרות מחכות בתור לתפוס את המקום של המעסיק שלו. לייצג וועדים זה מבורך. לפרק מונופולים זה מבורך. אתה טוען ש"זליכה לא יושיע אותך" - למי האדון מצביע כדי "שיושיעו אותו"?
    סגור
  • אבל הועדים האמיתיים הם אלו במגזר הציבורי שעושקים אותנו
    אזרח 23/01/2021 23:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בוא נראה אותו נוגע בזכות השביתה או בקיבעות במגזר הציבורי... הוא עובד הסתדרות להזכירך.
    סגור
  • 44.
    זליכה יודע היטב מה הוא מדבר!
    אני 22/01/2021 08:52
    הגב לתגובה זו
    5 16
    הוא האיש המתאים ביותר לשמש שר אוצר. כדי לא לאבד אותו, מוטב שיתחבר עם אחת המפלגות הליברליות. בהצלחה!
    סגור
  • 43.
    מי שרוצה שהמניות יפלו
    שי 22/01/2021 08:32
    הגב לתגובה זו
    17 3
    מי שרוצה שכל המניות יפלו שיבחר בו. הוא רוצה למוטט תטיקונים שאנחנו משקיעים אצלהם במניות. ואז החברות שלהם ירוויחו פחות והמניות שלנו יפלו. אסור לבחור בו
    סגור
  • 42.
    בגלל מחירי הדיור המון צעירים יצביעו לו לא 8 אבל 4
    אלכס 22/01/2021 06:36
    הגב לתגובה זו
    3 14
    מנדטים בהחלט יכול להיות
    סגור
  • 41.
    לא יושב ים ביבי הוא שמאל קיצוני . (ל"ת)
    אלכס 22/01/2021 06:15
    הגב לתגובה זו
    13 6
    סגור
  • גם סער וליברמן לא ישבו אתו
    אבל 23/01/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם הם שמאלנים קיצונים?
    סגור
  • 40.
    רק בגלל שהוא נגד הגז. אני נגדו
    חיים זליכה 22/01/2021 01:48
    הגב לתגובה זו
    11 2
    במקום להעריך . הוא בא לעשור כמו שישיינשקי
    סגור
  • 39.
    זליכה
    תמיר 22/01/2021 01:00
    הגב לתגובה זו
    17 8
    אני אצביע ביבי .כלכלה חזקה הסכמי שלום חיסונים העברת שגרירות לירושלים את שכחתם . כול פוץ שכותב אני ואני לא עשה כלום עד עכשיו הכול דיבורים על זה נאמר יורים ובוכים
    סגור
  • 38.
    אני בוחר גם בירון זליכה
    ניצן 22/01/2021 00:57
    הגב לתגובה זו
    5 11
    לא רוצה יותר את הליכוד בוחר ברמטכ"ל כלכלי ירון זליכה בלבד
    סגור
  • 37.
    אוי זליכה...
    בגדדי 21/01/2021 23:02
    הגב לתגובה זו
    12 1
    ירון זליכה הוא הכח קפיטליסט שיש. הוא חתך את קצבאות הילדים והחד-הוריות בממשלת שרון תחת נתניהו כשר אוצר ואם היה יכול היה מבטל אותן לגמרי... הוא יכול לכהן כשר אוצר תחת... נתניהו... מה הוא עושה בשמאל הסוציליסטי?! הסתדרות, שלי יחימוביץ, העבודה?! זה אמיתי?! פרדוקסלי לגמרי.
    סגור
  • 36.
    בזמן שישבת בממשלה זליכה החלשים נשחטו.לא שכחנו.עוד מיסים
    יוסי 21/01/2021 21:53
    הגב לתגובה זו
    37 9
    רק על זה חשבת לקרוע את החלשים שום רפורמה כלכלית טובה לעניים לא עשית. לא ספרת את החלשים היית מחובר רק לעשירים . אין לך סיכוי .
    סגור
  • קשקשת (ל"ת)
    ביביסט, שב בלול 22/01/2021 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 13
    סגור
  • 35.
    האיש הכי מתאים לתפקיד
    מיקה 21/01/2021 21:49
    הגב לתגובה זו
    19 32
    היחיד שיש לו מצע כלכלי ורוצה באמת לעשות שינוי; היחיד שלא מפחד ועובד בשביל הציבור
    סגור
  • מסכים איתך בכל מילה (ל"ת)
    שי 22/01/2021 06:10
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 34.
    אני מצביע לו (ל"ת)
    דוד 21/01/2021 21:47
    הגב לתגובה זו
    18 27
    סגור
  • אני גם ! (ל"ת)
    שרון 22/01/2021 06:11
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 33.
    למה לא כמו באמריקה.מי שלא עובד לתת לו שכר חודשי.
    י 21/01/2021 21:04
    הגב לתגובה זו
    11 16
    להדפיסכסף הרבה כסף עד שימצא עבודה או עד הפנסיה . אדוני זליכה . זה לא בשמים.אם תעשה את אתה לוקח בגדול.הראשון שיעשה הוא המנהיג הבא נקודה. יש הרבה בגיל 40 50 60 שכבר לא יחזרו לעבודה .
    סגור
  • 32.
    לא פותרים את מצוקת הדיור על ידי ייקור האשראי
    אנונימי 21/01/2021 20:55
    הגב לתגובה זו
    42 12
    יש אנשים שרכשו דירות ביוקר ומשלמים משכנתאות יקרות, אינפלציה והעלאת ריבית פשוט תעלה להם את ההחזר החודשי וגם תוריד להם את מחיר הדירה, זה יכול לרסק משפחות שלא יצליחו לשלם לבנק וגם לא יוכלו למכור את הדירה.
    סגור
  • כל כך צודק, פופוליסטים כמו זליכה הזה מסוכנים למשק (ל"ת)
    בני 23/01/2021 21:40
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 31.
    האיש הנכון בזמן הנכון
    משה 21/01/2021 20:26
    הגב לתגובה זו
    13 26
    זליכה מקצוען ואדם ישר עם ערכים וזה עוול אם לא יעבור אחוז החסימה אתם באמת מעדיפים את כץ או רגב או מיקי זוהר בתפקיד שומר הקופה הציבורית? אצביע לו!בהצלחה!
    סגור
  • 30.
    בקיצור, בשביל להיכנס לכנסת הוא חייב לשנות אג'נדה
    כלכלן 21/01/2021 19:47
    הגב לתגובה זו
    21 5
    הבעיה שהאג'נדה היחידה שתאפשר לו כניסה לכנסת תהפוך אותו מזליכה לז"ל-יכה
    סגור
  • 29.
    חוזה 8 מנדטים הוא לא מציאותי . כולם יודעים שזליכה זה
    הנביא זליכה 21/01/2021 19:26
    הגב לתגובה זו
    35 7
    הרס הבורסה ומיסים יש לנו את זה עם כץ וביבי לפיד וביבי כחלון ביבי והשופטת
    סגור
  • 28.
    גאון
    Moshe 21/01/2021 19:18
    הגב לתגובה זו
    12 29
    היחיד שאפשר להצביע לו בלב שלם
    סגור
  • 27.
    אני מצביע לו!
    חיים דוד 21/01/2021 19:12
    הגב לתגובה זו
    10 33
    סתאאאאם
    סגור
  • 26.
    היו כבר כמוהו כמו רוזנטל שפיר ויחימוביץ ואפילו לפיד
    בלוף הזליכה 21/01/2021 18:57
    הגב לתגובה זו
    36 4
    ואיפה הם היום חחחח
    סגור
  • 25.
    המחירים פה בהחלט דומים לארהב
    יוקר המחיה 21/01/2021 18:54
    הגב לתגובה זו
    28 3
    למה לא מורידים את דמי השימוש בגז הביתי זה עולה על השימוש בגז עצמו. למה לא מורידים את המס על הבורסה . מעניין שהוא לא מדבר על הורדת מיסים הוא פשוט מבלבל לנו במוח על טייקונים שכבר מזמן אין פה . בלה בלה בלה
    סגור
  • 24.
    כל מילה
    איריס 21/01/2021 18:52
    הגב לתגובה זו
    9 27
    אני מקווה שהאזרחים בארץ לפחות חלקם יהיו מספיק נבונים כדי לבחור בו. אנחנו חייבים אותו
    סגור
  • אזרחים באמת נבונים לא יתמכו בו (ל"ת)
    זהו ש 23/01/2021 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    קיבלת הזדמנות, שב בשקט! (ל"ת)
    אחד שיודע 21/01/2021 18:47
    הגב לתגובה זו
    22 3
    סגור
  • 22.
    בהצלחה
    יוסי 21/01/2021 18:38
    הגב לתגובה זו
    8 29
    לפחות מישהו שמביא תוכנית - כל האחרים רק מפזרים סיסמאות. מקווה מאוד שתעבור את אחוז החסימה ותהי שר האוצר. לא מסכים עם כל הדעות שלך, ולעבור את אחוז החסימה בכלל לא טרוויאלי. אבל לפחות מישהו שממוקד בכללכלה ובעד משלמי המיסים.
    סגור
  • "אני העלה את הצמיחה..." - תגיד זה תוכנית?
    חסר דירה 21/01/2021 18:55
    הגב לתגובה זו
    25 3
    זה פחות או יותר כמו להגיד "אני אהיה שר אוצר טוב"...
    סגור
  • 21.
    לא לבזבז את הקולות לפח (ל"ת)
    אנונימי 21/01/2021 18:24
    הגב לתגובה זו
    26 10
    סגור
  • 20.
    בצער רב הוא לא יכנס לכנסת - רחוק מאחוז החסימה
    חסר דירה 21/01/2021 18:23
    הגב לתגובה זו
    32 15
    הנה המציאות המרה שזליכה לא יודע: בסיטואציה הנוכחית, הורדת מחירי הדירות תשרת בעיקר את מי שהיה אחראי וילד טוב וחסך כמויות של כסף נזיל בבנק. פחות את הצעירים שממילא נהגו לבזבז כל מה שהרוויחו בעשור האחרון... בשביל להיבחר הוא צריך לצאת עם הצהרה דרמטית יותר כמו הורדה יותר מאסיבים (50% לפחות) בשווי של מחיר דירה ממוצעת בתל-אביב ואם הוא יעשה את זה הטייקונים יחסלו אותו (לא רק פוליטית אלא גם פיזית).
    סגור
  • 19.
    מסוכן מאוד לסמוך על המצע הכלכלי שלו
    דן 21/01/2021 18:12
    הגב לתגובה זו
    41 12
    גם פרופסור טרכטנברג ניסה דברים דומים וגרם הרס גדול פרופ' זליכה הוא אדם משכיל ורהוט שמבין בדיבורים ויודע להרצות הוא לא מבין בעסקים ובניהול כלכלה של מדינה. זה לא אותו הדבר.
    סגור
  • ראית מה קרה ב2003?
    MOshe 21/01/2021 20:29
    הגב לתגובה זו
    11 16
    ראית מה קרה לצמיחה? זו הייתה תקופת השפע והצמיחה הכי חזקה של ישראל, וצמצום הפערים הכי רחב ביננו לבין ארה"ב.... עם יש משהו שהאיש הזה יודע לעשות, זה לבדוק תוכנית כלכלית
    סגור
  • אתה משווה
    חי בסרט 22/01/2021 09:28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    את 2003 להיום? זה כמו להגיד שב-2003 זכיתי בלוטו אז גם השנה אני אזכה תקופה אחרת כלכלה אחרת סביבה עולמית אחרת לא בהכרח מה שהיה טוב ב2003 טוב היום לפרק מונופולים? נו בהצלחה לו מיסים על חברות זרות? כשהם יתחילו לפטר פה אנשים נראה אותו מדבר העלאת ריבית- בסביבה הכלכלית העולמית של היום? בדיחה
    סגור
  • 18.
    כל שלד שווה מליון
    ירון היקר 21/01/2021 17:53
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הריבית ה0 פשע
    סגור
  • 17.
    נגידים דואגים לעשירים בריבית
    יודה 21/01/2021 17:52
    הגב לתגובה זו
    10 2
    0
    סגור
  • 16.
    רק ריבית עולה תשנה את השקר
    נגידי השקר 21/01/2021 17:51
    הגב לתגובה זו
    11 29
    הרצת נכסים לעשירים
    סגור
  • 15.
    מענין אף אחד לא הגיב לכתבה ? למה לדעתכם?
    הנצ 21/01/2021 17:32
    הגב לתגובה זו
    28 16
    בחור טוב
    סגור
  • 14.
    מענין אם הוא קרוב משפחה של יהודה צדיק? (ל"ת)
    החוק והצדק 21/01/2021 17:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 13.
    המגלומן הקטן בטוח שהוא חכם...לאן התדרדרנו (ל"ת)
    יעקב 21/01/2021 17:27
    הגב לתגובה זו
    22 6
    סגור
  • 12.
    אני אצביע זליכה (ל"ת)
    מורה מתחיל 21/01/2021 17:13
    הגב לתגובה זו
    12 22
    סגור
  • 11.
    התכניות לגבי מחירי הדיור לא משכנעת
    8 21/01/2021 17:03
    הגב לתגובה זו
    42 5
    התכנית שלו זה איכשהו להילחם בטייקונים כדי שזה יגרור העלאת ריבית (???), וזה מה שיביא לירידת מחירים. השתכנעתם? לא? גם אני לא.
    סגור
  • גם אני לא השתכנעתי
    עידן 23/01/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וגם מה זה בדיוק אומר "ביטול הטבות המס לטייקונים והמלחמה במונופולים"? סיסמה יפה אבל על איזה מונופולים וטייקונים בדיוק הוא מדבר?
    סגור
  • 10.
    אדם רציני ישר ולעניין
    אייל 21/01/2021 16:59
    הגב לתגובה זו
    10 19
    וזה כבר הרבה מעבר לאשפה שמאיישת את רוב התיקים בממשלה
    סגור
  • 9.
    ב ה צ ל ח ה . (ל"ת)
    בני 21/01/2021 16:49
    הגב לתגובה זו
    9 17
    סגור
  • 8.
    אני מצביע לו (ל"ת)
    שולמן 21/01/2021 16:46
    הגב לתגובה זו
    11 18
    סגור
  • 7.
    חחחחחחחחחחחחההההההההההההההההההה (ל"ת)
    סוחר קטן 21/01/2021 16:44
    הגב לתגובה זו
    12 6
    סגור
  • 6.
    ועל זה נאמר: כאלאם פאדי. (ל"ת)
    דובר אידיש 21/01/2021 16:36
    הגב לתגובה זו
    18 7
    סגור
  • 5.
    שר החורבן
    גק 21/01/2021 16:29
    הגב לתגובה זו
    21 10
    להצביע בשבילו זה להצביע על חורבן המדינה ועל תוהו ווהו
    סגור
  • 4.
    כתבה מטעה
    אורי 21/01/2021 16:27
    הגב לתגובה זו
    10 9
    כל דבר ששר האוצר יכול לעשות , לא יכול לעשות בלי ראש הממשלה. אז מספיק עם אמירות שגויות. מחיר דירות שפויות זה להוריד אותם ב70% ממחירם איכשו!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 3.
    הלוואי שיצליח להיכנס. איש מוכשר וחכם. הרבה יותר מכל ה
    אנטי פוליטיקאים 21/01/2021 16:27
    הגב לתגובה זו
    12 18
    הלוואי שיצליח להיכנס. איש מוכשר וחכם. הרבה יותר מכל האפסים שנמצאים כרגע בכנסת.
    סגור
  • 2.
    זה סתם זריקת קולות לפח. תתאחד עם מפלגה אחרת (ל"ת)
    זליכה תתעורר.. 21/01/2021 16:25
    הגב לתגובה זו
    7 10
    סגור
  • 1.
    קשקשן
    משה 21/01/2021 16:19
    הגב לתגובה זו
    42 8
    קשקשן פקפקה שכל יום נותים לו עוד ראיון
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות