התוכנית של קליל - רכישת חברות, הקמת מפעלים, גיוס עובדים

פרדי אבוקרט מנכ"ל קליל על רכישת חברות: "אנחנו נמצאים בתהליכים מתקדמים של איתור חברות; על הקמת מפעל חדש, על גיוס עובדים נוספים, על העלאת המחירים בעקבות מחירי האלומיניום ועל השנה הטובה (בזכות השיפוצים) והאופטימיות להמשך

 | 
telegram

חברת קליל +0.38% קליל 21,000 +0.38% קליל בסיס:20,920 פתיחה:20,920 גבוה:21,000 נמוך:20,990 תמורה:63,838 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על דוחות טובים לרבעון הרביעי של 2020. הרווח עלה ל-13.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי, בהשוואה ל-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי נבע בעיקר מהצמיחה בהכנסות שנבעו מהשיפור ברווחיות, הרווח הנקי בשנת 2020 כולה הסתכם ב-49.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-53.3 מיליון שקל בשנת 2019, ירידה של 7.5% שנובעת גם מהכנסות מימון בשנת 2019.  בהינתן שווי החברה - כ-720 מיליון שקל, קליל נסחרת במכפיל רווח של כ-14.  

"האמת שהיה לנו רבעון שלישי ורביעי מוצלחים, אחרי רבעון שני מאוד לא פשוט לאחר שתפסה אותנו הקורונה" אומר פרדי אבוקרט מנכ"ל קליל. "אחרי המכה שחטפנו יחד עם כל הענף, הצלחנו להתאושש ולהתאים את עצמנו למצב. הדבר המרכזי שעזר לנו להתאושש הוא הביקוש לשיפוצים, ואנחנו כחברה נתנו לזה מענה מאוד טוב. הצלחנו למכור הרבה כמו שניתן לראות ברבעון הרביעי; כחברה ישראלית שמייצרת בארץ יש לנו אפשרות להגיב הרבה יותר מהר לתנודות השוק".

מה התחזיות לשנה הקרובה אצלכם? 
"אנחנו פותחים מפעל תריסים חדש, מפעל שנשקיע בו קצת יותר מ-20 מיליון שקל, שבעצם ייתן לנו את האפשרות לפני סוף השנה הזאת לייצר לא רק את התריסים עצמם, אלא מערכת שלמה הכוללת תריס, ארגז ומנוע כיחידה אחת – דבר שיתן לנו יתרון. מדובר על תריסים שמיועדים לשוק הבניה הרוויה. מה שזה אומר שבמהלך השנה נמשיך להגדיל את כמות העובדים בצורה משמעותית. אנחנו גם נכנסים לתהליך של בניית מצבעה חדשה לפרופילים כדי שנוכל למכור בעתיד יותר פרופילים ממותגים, צבועים תוצרת קליל ולשפר את כל השרשרת ואת המוצר הכולל שאנחנו מספקים ללקוחות".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האם אתם מתכוונים להתרחב?
 "זה לא סוד שלקליל יש קופת מזומנים גדולה, אנחנו נמצאים בתהליכים מתקדמים של איתור חברות ואני מאוד מקווה שנוכל לדווח על הדברים בהקדם, אנחנו בבחינה מעמיקה של דברים משלימים – חשוב לי להדגיש שהפוקוס הוא בארץ, אנחנו לא מכוונים להתרחבות בחו"ל, אנו מתמקדים בהשקעות בארץ מתוך אסטרטגיה של צמיחה והגדלת נתח שוק".

מחירי האלומיניום הם בסיס לקביעת מחירי חומרי הגלם שלכם, ובתקופה האחרונה מחירי האלומיניום נמצאים במגמת עליה. איך אתם מתמודדים עם זה? האם תעלו מחירים?  
"בסך הכל התמודדנו מאוד יפה עם התנודות במחירי האלומיניום במהלך 2020, בגדול מה שנקרא אתה מרוויח משהו אתה מפסיד משהו. מרוויחים מכאן ומפסידים ממקום אחר, וזה בסדר בסוף זה מתאזן. שני דברים משמעותיים מאוד קרו השנה, הדבר הראשון הוא ששער הדולר ירד מה שהשפיע בסופו של דבר על המחיר בשקלים, והמחיר בשקלים היה מתון יותר ביחס לדולר. והדבר השני שבסיום של 2020 ראינו שמחיר האלומיניום ממשיך לעלות, ולצערי נאלצנו לעלות מחירים – זה משהו שאני פחות אוהב לעשות אבל אין ברירה, העלנו את המחירים עבור מוצרים שנתחיל לייצר באפריל השנה".

קיים גידול במספר העובדים בחברה בסוף שנת 2020 ביחס לשנה שעברה, האם זה אומר שאתם נערכים לתקופה טובה יותר?
"בהחלט. אני אופטימיסט מטבעי, אנחנו מגייסים עובדים כחלק מהתוכנית האסטרטגית וכחלק מתהליך הצמיחה. לאחרונה גייסנו מנהל חווית לקוח כדי לשפר בצורה משמעותית את האינטראקציה של הצרכנים מולנו. בנוסף, גייסנו מנהל דיגיטל, אנחנו הולכים לבנות אתר חדש לקליל, שיצא לפועל במהלך השנה הקרובה כדי לשפר גם את התקשורת עם הלקוח. כשהיו סגרים תקשרנו עם הלקוחות באופן יצירתי, פתחנו את היכולת לתת ייעוץ וליווי של לקוחות בזום, וערכנו וסיורים וירטואליים באולם התצוגה שלנו, ובסך הכל זה עבד טוב".

התייקרות ההובלות שהגיעו מחו"ל השפיעו על הרווחיות שלכם?
"לא. ההתייקרות של ההובלות משפיעות על יבואנים, בעיקר על מי שמייבא מסין. אנחנו קונים את חומרי הגלם בישראל וזה אחד מהיתרונות של חברה ישראלית. עם זאת, זה כן השפיע בקטנה על קטגוריית האביזרים שלנו, אבל לא משהו שהשפיע משמעותית על הרווחיות".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות