הגיע הזמן - הוסר חסם טכנולוגי להקמת בנקים חדשים
בנק ישראל מנפנף ברצונו לשפר את השירותים של הבנקים ולהגדיל את התחרות. בפועל, זה כמעט לא קורה. הריבית על המשכנתאות יקרה, הריבית על ההלוואות יקרה עוד יותר. השירותים הבנקאיים עולים הרבה כסף. אולי הבנק הדיגיטלי ישנה את התמונה, אבל צריך לזכור שבנק ישראל רוצה בנקים יציבים ובנקים יציבים משמע תחרות קטנה, אז בכובע אחד הוא אומר לכם - "היידה תחרות", ובכובע השני היחסית מוסתר הוא דואג לרווחיות הבנקים ולאי תחרות יותר מאשר לעלויות השירותים ולרווחת הצרכנים.
והנה עוד בשורה לכאורה בסגנון "היידה תחרות". בנק ישראל ומשרד האוצר מדווחים כי הוסר חסם משמעותי להקמתם של בנקים חדשים. לראשונה בישראל הוקמה לשכת שירותי מחשוב בנקאיים, המהווה תשתית למתן שירותי מחשוב לגופים פיננסיים. הלשכה הוקמה ע"י חברת TCS, שנבחרה כספק הזוכה לקבלת מענק ממשרד האוצר לצורך הקמת לשכת שירותי מחשוב בנקאיים, בהתייעצות ובליווי בנק ישראל. מהלך זה קודם במסגרת יישום הרפורמה להגברת התחרות במערכת הבנקאית בישראל, והוא מצטרף למספר רב של צעדים להגברת התחרות אשר נקטו משרד האוצר ובנק ישראל בשנים האחרונות.
לשכת שירותי המחשוב עלתה לאוויר ב-1 במרץ 2021, והיא כבר מספקת את שירותיה לבנק הדיגיטלי הראשון שהוקם לאחרונה, לראשונה מזה עשרות שנים שבהן לא קם בנק חדש בישראל.
הקמת הלשכה הוא פרויקט טכנולוגי מורכב שמסיר חסם משמעותי לכניסת שחקנים חדשים לשוק הבנקאות בישראל ובכך צפויה לתרום הלשכה להגברת התחרות בשוק הבנקאות ולשיפור השירות ללקוח.
לשכת השירות מאפשרת לבנקים ואגודות אשראי לספק שירותים בנקאיים מגוונים ללקוחות, וזאת על בסיס התשתית שנבנתה עבור הבנק הדיגיטלי, ולקבל בגינם מענק נוסף ממשרד האוצר. הקמת הלשכה צפויה להוזיל באופן משמעותי את שירותי המחשוב לבנקים ואגודות אשראי חדשות בבואן להקים מערכות עצמאיות שעלות הקמתן גבוהה מאוד ונאמדת במאות מיליוני ש"ח. בכך, יוזלו משמעותית עלויות הקמת גוף פיננסי חדש בישראל ויוסר חסם משמעותי לכניסת שחקנים חדשים.
מ"מ הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס: "הקמת הלשכה תוביל להסרת אחד מחסמי הכניסה המשמעותיים ביותר למערכת הבנקאית, ומאמין שהצעד יסייע לכניסת שחקנים לענף וליצירת שוק בנקאי תחרותי ויעיל יותר לטובת הצרכנים בישראל".
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "הקמתם של הבנק הדיגיטלי הראשון ולשכת שירותי המחשוב הבנקאיים מהוות אבן דרך היסטורית במדינת ישראל ויישום הלכה למעשה של אחד מיעדי בנק ישראל להגברת התחרות בשוק הבנקאי ובמערכת הפיננסית בכלל. ללשכת השירות שהוקמה ישנו פוטנציאל למתן שירותים עתידיים נוספים בתחומי הבנקאות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.שתתחיל להיות תחרותתחרות 13/04/2021 11:03הגב לתגובה זו0 0לא נאמין כמה עמלות אנחנו משלמים. לא נאמין כמה ריבית אנחנו משלמים. לא נאמין כמה כסף פשוט נלקח מהאזרח. בדיוק כמו בטלפונים סלולרים.סגור
-
1.יש היום מספיק בנקיםבזבוז זמן 12/04/2021 14:16הגב לתגובה זו2 2לא רואה נהירה לבנק ירושלים, לא רוצה שמישהו רוצה להיות בבנק הדואר.. הבנק הדיגיטלי הראשון רוצה להיות ללא סניפים..בהצלחה כשלקוח יצטרך לעשות צ'ק בנקאי או להגיש בקשה למשכנתא.. בשורה? לא ממש.. יש פפר, יש דיסקונט טאצ'ר, יש בינלאומי דיגיטל, כמעט כל בנק מציע שירות דיגיטלי "על מלא".. אזזזזז..שלא יעבדו עליכם..סגור