חברת סלקום רימתה לקוחות, ותשלם קנס של פחות ממיליון שקל

נציגי החברה הציגו מחיר מסוים לעסקה, ובפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר. ואם זה לא מספיק, נוספו ללקוחות שירותים שהם לא ביקשו והחברה גבתה מהם תשלום על שירותים אלו
 | 

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת סלקום על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 973 אלף שקל.  העיצום נקבע כיוון שהחברה הציגה מחיר מסויים לעסקה ובפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר, החברה הבטיחה אביזרים נוספים ללא תשלום כחלק מהעסקה ובפועל נגבה תשלום עבור האביזרים, החברה הוסיפה שירותים שונים שהצרכנים לא ביקשו וגבתה תשלום בעבור שירותים אלו.

 "החברה הפעילה השפעה בלתי הוגנת כאשר הציגה לצרכנים מצג לפיו הם זכאים להטבה כלשהי ללא עלות כספית כאשר בפועל לא היה מדובר כלל בהטבה אלא במוצר אשר נגבה בגינו תשלום מלא" מסרה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין. "לצד הטעיות רבות נוספות: במחיר, בתנאי העסקה ובכלל זה ביטול העסקה. הרשות רואה בחומרה את השימוש בפרטיקות פוגעניות אלה כלפי ציבור הצרכנים ותילחם בצורה עיקשת כדי למגר אותן. הרשות פה כדי להגן על הצרכן ולקדם סחר הוגן!".

נציגי המכירה הציעו מחיר מסוים ובפועל הלקוחות שילמו יותר
החברה פנתה והציעה לצרכנים הן באמצעות נציגיה בשיחה טלפונית והן באמצעות מכירה במרכזי השירות חבילות התקשרות שונות. בחלק מהמקרים נציגי השירות מטעם החברה הציגו מחיר מסוים לעסקה, כשבפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר ממה שהובטח להם בשיחת המכירה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לעיתים כחלק מחבילת ההתקשרות הבטיחה החברה לצרכנים אביזרים נוספים ללא עלות או כהטבה במסגרת החבילה אותה רכשו, כאשר בפועל נגבה מהם תשלום בגינם, ובמקרים אחרים לא נאמר להם כי ההבטחה לקבלת אביזרים, ללא עלות, מותנית בתנאים.
לחלק מהצרכנים, סיפקה החברה שירותים שונים (הרחבת מהירות הגלישה וכו') בתשלום מבלי שביקשו ומבלי שנתנו הסכמה לקבלת השירותים.

לקוחות ביקשו לבטל עסקה וסלקום לא אפשרה 
החברה דחתה בקשות לביטול עסקה שהגישו לה הצרכנים ולא ביצעה השבה כנדרש לפי הוראות החוק, ואף מסרה לצרכנים מידע שהיה עלול להטעותם בדבר תנאי הביטול: הנציגים טענו שניתן לבטל את העסקה בפנייה למרכז השירות בלבד, בעוד שניתן היה לבטל בדרכים נוספים כמו שיחת טלפון. בנוסף, נאמר כי ניתן לבטל את העסקה אך השמיטו את העובדה כי לא ניתן לבטל את העסקה לגבי האביזרים הנוספים.

החברה לא מסרה לצרכנים פרטים נדרשים על פי החוק בעת ביצוע שיווק מרחוק, ולעיתים לא מסרה להם מסמך בכתב בסיום עסקת מכר מרחוק, המכיל פרטים שונים אודות העסקה כפי שהחוק דורש. בנוסף, במסגרת ביקורת שנערכה במרכז השירות של החברה, נמצאו מספר פריטים אשר לא הוצגה לגביהם תווית מחיר.

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

תגובת סלקום: מדובר בדוח ישן אשר אינו מאפיין את פעילות החברה, מבלי להתייחס לדוח, בשנה האחרונה הוספו אמצעי פיקוח ובקרה רבים.

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    נא להעמיד לדין.
    7-7-7. 19/05/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נא להעמיד לדין פלילי את כל המנהלים המעורבים בדבר הזה בעבירות אלה כדלקמן-[קבלת דבר במרמה-בנסיבות מחמירות,רישום כוזב במסמכי תאגיד,מרמה והפרת אמונים בתאגיד,והלבנת הון]-רק כך המנוולים שם יבינו שלא כדאי להתעסק איתנו.
    סגור
  • 11.
    תבדקו גם את בזק
    מוטי 09/05/2021 07:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גונבים עשרות אם לא מאות מיליונים ומקבלים קנס כבדיחה גם אני מוכן
    סגור
  • 10.
    רק מליון ש"ח?
    מאור 07/05/2021 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מרתיע מספיק חברות שמנות. יותר משתלם להן להמשיך, זה מייצר הרבה יותר ממליון ש"ח.
    סגור
  • 9.
    גנבו ממני לא מעט בכוחנות
    ארז 07/05/2021 01:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב מאוד ,הגיע הזמן לי נלקח אלפי שקלים על חיבור של 4 חודשים הם מפנים לעוד שמאיים בעיקול פשוט להרים אותם על טיללללל
    סגור
  • 8.
    למה דווקה סלקום? פלאפון יצאו נקיים?
    אנונימי 06/05/2021 13:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים חייבים להפנים שאין מתנות חינם! כל דבר שהם נותנים צריך לבדוק מתי מתחילים לשלם עליו וכמה (לרוב זה מחיר פי כמה ממחיר שוק רגיל)
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    גם התמונה של האיש בכותרת מתאימה
    משקיע מדוכא 06/05/2021 12:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להרגשה הכללית של נוכלות, רגע הוא לא היה שר? חכ? אהה בעצם זה מתאים
    סגור
  • 6.
    חברה
    Bibi 06/05/2021 11:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חרה
    סגור
  • 5.
    רמאות ? למה ? הרי זה הנורמה (ל"ת)
    . 06/05/2021 11:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    על הפנים
    רועי 06/05/2021 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוסיפו לי סתם כך 10 שקלים לטריפל ומה עוד שהאפליקציה שלם עובדת דפוק. אין סינכרון בין הקול ( oudio )לתמונה ( vidio ). מערכת המשך צפיה ( עלק AL ) שלהם משאירה דברים שמזמן ראיתי ודברים חדשים מסירה. משום מה נראה לי שהשבוש הזה נעשה ע"י מזיקים בחברה קרי מתכנתים. מהסלולר שלהם התנתקתי מזמ. סה"כ על הפנים ברגע שאוכל אתנתק גם מהטריפל שלהם.
    סגור
  • 3.
    רשיון לגנוב
    פלוני אלמוני 06/05/2021 10:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החברה הזאת עוד קיימת ??? עם של טיפשים
    סגור
  • 2.
    התנתקתי מהם מזמן. (ל"ת)
    קאטו הזקן 06/05/2021 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    בושה וביזיון
    אנונימי 06/05/2021 09:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בגלל זה ברחתי מסלקום לחברת תקשורת אחרת
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות