
עלייה של 266% בתלונות נגד ביטוח לאומי בקורונה - 80% מוצדקות
שנת 2020 תיזכר כאחת מהשנים הקשות, גם מנקודת מבט גלובלית וגם מנקודת מבט מקומית. הקורונה הכלכלית גרמה להרבה אנשים המשתייכים למעמד כלכלי בינוני - גבוה לחתום אבטלה, במקרים רבים בפעם הראשונה בחייהם. כמו כן, לאורך השנה נשמעו תלונות רבות נגד המוסד לביטוח לאומי - על מתן שירות לקוי, על המתנה מרובה בקווים ועוד. כעת אנחנו יכולים לראות את זה באופן מובהק בנתונים של דוח נציבות תלונות הציבור. בשנת 2020 התקבלו 17,719 תלונות, עלייה של 24% משנת 2019, אז עמד מספר התלונות על 14,263. ובאופן צפוי למדי, הגוף שקיבל את מספר התלונות הגבוה ביותר הוא המוסד לביטוח לאומי, עם 3285 תלונות, המשקף גידול משמעותי של 266%, ביחס לשנת 2019 במהלכה התקבלו 898 תלונות בלבד.
בנוסף חל זינוק של 467% במספר התלונות בנושא גמלאות, ובפרט בנושא דמי אבטלה. בתגובה הרשמית בדו"ח נמסר כי: *הגידול נובע בעיקר כתוצאה מתלונות בעניין סיוע כלכלי בעקבות משבר הקורונה". בתלונות על הביטוח הלאומי הנוגעות לקורונה, כ-79.5% מהתלונות נמצאו מוצדקות או שבאו על תיקונן (לעומת 37.5% בשנת 2019). המספר הרב ביותר של תלונות בנוגע למשבר הקורונה הגיע ממחוז תל אביב ומחוז מרכז. 61% מהמתלוננים בנושאים הקשורים לקורונה היו בני 25-44 פי שניים יותר משיעורם באוכלוסייה. כ-77% משיעור המתלוננים בנושאים הקשורים למשבר הקורונה הם ללא השכלה אקדמית.
הגופים שהתקבלו עליהם המספר הרב ביותר של תלונות בשנת 2020 הם: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - 984 תלונות, חברת דואר ישראל בע"מ - 836 תלונות, משטרת ישראל - 671 תלונות, משרד הבריאות - 632 תלונות, רשות המיסים - 622 תלונות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - 513 תלונות. שיעור התלונות המוצדקות על חברת הדואר עמד על 73.4%, משרד הבריאות- 51.1% תלונות מוצדקות, עיריית ירושלים 50.9% ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים עם 47.1%.
30.4% מהתלונות שטופלו בשנת 2020 עסקו בנושא השירות לציבור ומהוות 5,135 תלונות מכלל התלונות בשנה זו. כ- 49% מתלונות אלו שבירורן הסתיים נמצאו מוצדקות. מדובר בתלונות הנוגעות להיבטים השונים של מגעו של הפרט עם הרשות הציבורית ועסקו בעיקר סביב אי-קבלת מענה על פניות ואי-טיפול בהן, עיכוב במתן שירות, יחס לא ראוי של עובדי ציבור ושירות לקוי במוקדי השירות.
- עובדים שמזייפים מחלה - המעסיק יכול לשלוח אתכם לבדיקה רפואית מטעמו
- רשות ני"ע: חברות נדל"ן הציגו שווים מנופחים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
עשרת הגופים שהתקבלו עליהם הכי הרבה תלונות בנושא השירות לציבור הם (לפי סדר מספר התלונות הגבוה ביותר): משרד התחבורה, המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, רשות האוכלוסין וההגירה, משטרת ישראל, רשות המיסים, דואר ישראל, משרד המשפטים, חברת החשמל, שירותי בריאות כללית ומשרד החינוך.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן: "שמנו לנו כמטרה להגביר את הנגישות לכלל הציבור - ככל שיותר אנשים יידעו על הכלי החשוב הזה וישתמשו בשירותי הנציבות, כך נוכל לסייע לרבים נוספים. ואכן, השנה גדלנו במספר תלונות בהיקף של 24% לעומת שנת 2019. מומלץ כי הגופים שבעניינם ישנו מספר רב של תלונות ו/או עלייה לאורך השנים, יבצעו בדק בית ויקדישו תשומת לב להפקת לקחים בעניין, ואנו נוסיף לעקוב".
- 1.YL 31/07/2021 00:17הגב לתגובה זואם צמאי נצע בעבודה הוא יקבל פיצוי בהתאם ל תשלום ש שילם ו לכן**** חובה לשלם מעבר להכנסה האמיתית*** מאחר והתשלום לתאונה היה ביחס לתשלום. תזכרו אם שילמתם פחות מ הכנסתכם אתם בצרה אכלתם אותה זה החוק אגב החזר עודפים מ ביטוח לואמי הריבית יותר מהבנקים