איך העיריות נערכות למשבר האקלים?

בוועידת עכו לעירוניות שדנה במשבר האקלים, הציגו ראשי ערים רבים את אופן ההיערכות למשבר; העיריות מתכוננות באמצעות תכניות העוסקות בבנייה ירוקה, ניקוז מים ושבילי אופניים
 | 
telegram
(1)

במהלך וועידת עכו לעירוניות שדנה במשבר האקלים, הציגו ראשי ערים רבים את אופן ההיערכות למשבר. ראש עיריית דימונה, בני ביטון אמר כי "בזכות העובדה שכל מוסדות הציבור העירוניים מרושתים אנרגיה סולארית אנו חוסכים כיום בזכות זאת 3 מיליון שקלים בשנה. הקפיצה הזו תאפשר לנו להגדיל את הכנסותינו מארנונה מ-25 מיליון שקל ל-100 מיליון שקל תוך שנתיים.

יש לנו את החווה סולארית הכי גדולה במזרח התיכון. נתתי שטח גדול, שאני לא מקבל עליו הרבה ארנונה, אבל הבנתי שזה דבר שצריך להתבצע. אבל  לרשויות המקומיות אין את המשאבים ואין את הזמן לעשות את הקפיצה הזו , אני קורא למדינת ישראל לצבוע כספים ולהעביר לשלטון המקומי על מנת לקדם פרוקייטים של קיימות" אמר ביטון.

רפי סער ראש עיריית כפר סבא אמר: "מיד אחרי שנבחרתי, היה אירוע קשה מאוד של הצפה במתחמים מאוד גדולים בכ"ס וגיליתי ש"זה כבר ככה" כמה שנים. יצרתי תוכנית עצומה לניקוז, בהשקעה גדולה, מפעלי מים ענקיים, תוכנית חירום שהיתה הפעולה הראשונה שנקטתי בשנתיים הראשונות לאחר הבחרי. ואכן החורף שעבר, שהיה חורף קשה, הפך את כפר סבא לדוגמא לעבודות חכמות של ספיגת המים והחדרתם לאקוויפר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הממשלה הקודמת החליטה להקים תחנת כוח מזהמת בפאתי כפר סבא. אירוע גדול שקידם משרד האנרגיה. אנו בשלטון המקומי מהווים את הזרוע המבצעת, העדכנית והמתקדמת, והמעבר לאנרגיה חלופית קורה, אבל אנו , הרשויות המקומיות באזור, נאלצנו להתארגן  למניעת היוזמה".

עינת קאליש ראש עיריית חיפה: "כל התכניות שלנו מוטות הולכי רגל, אופניים, מרחב ציבורי וטבע. מאז כניסתי לתפקיד כל התוכניות עברו מהפכה גדולה ואחרי 3 שנים של עבודה מאוד קשה רובן ככולן כבר באישור, אני משאירה שולחן עם תוכניות ל-10 שנים קדימה. עריית חיפה חתמה על אמנת פאריס ואנו עובדים על תוכנית להתמודדות עם משבר האקלים. תאגיד שקמונה הודיע שכל הבניה הציבורית שלנו תהייה בניה ירוקה שתעמוד בכל הדרישות. האתגר הגדול שלנו הוא עמידה מול שריפות, זו בעיה שחוזרת על עצמה לאחרונה הרבה ולאורך זמן".  

איתן בן עמי, מנהל הרשות לאיכות הסביבה בעיריית תל-אביב-יפו: "היום רוב התוכניות שאנחנו מוציאים לפועל הם דרום ומזרח העיר, שיותר חשופים לאיי חום. מי שמבקר בחוף הצוק בשנים האחרונות – לפעמים אין חוף. זה יוצר שורה של נזקים פיזיים וכלכליים. אנחנו פועלים ליצירת פרוייקטים מבוססי טבע, ולא עוד בטון. אי אפשר יהיה לבנות יותר חניונים תת קרקעיים שמגיעים לקו האפס, וזאת על מנת לאפשר לעצים במגרשים להישאר.יש הנחיה מפורשת. לא שותלים יותר מקלות, שותלים עץ, ומטפחים אותו במשך 3 שנים. אנחנו היום מפחיתים תקני חניה, עושים שבילי אופניים כמו שצריך ומקווים שב-2030 תהיה לנו עיר אחרת לגמרי עם המטרו ותקני החניה".

אוריאל בבצ'יק, ראש אגף אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה: "האירוע של שינויי האקלים יוצר הזדמנויות בהקשר של התשתיות שנדרשות, והערים נמצאות בחזית מבחינת הפתרונות שהן יכולות להביא בהיבט של אנרגיה מתחדשת ותחבורה. רוב האוכלוסייה גרה באזורים המוגדרים עירוניים. הדרך שבה אנחנו צורכים ומייצרים אנרגיה צריכה להשתנות מהקצה אל הקצה. אנחנו עובדים באופן צמוד עם העיריות בנושא הזה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קישקוש האקלים - פשוט צריך תשתיות נורמליות (ל"ת)
    שמוליק 18/10/2021 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות