3 הערות על פיגועים וכסף

למה אין כסף לגדר, איך זה קשור לפנסיה הצה"לית, איך זה שהמצב הכלכלי אצל הפלסטינאים ביהודה ושומרון מעולם לא היה טוב יותר ועדיין הם יוצאים לפיגועים?
 | 

1.
שר הביטחון שלנו בני גנץ שנהנה מפנסיה צה"לית מרשימה לצד שכר נאה, שם את כל יהבו וכוחו על שמירת הפנסיה לאנשי הקבע ואף דאג להעביר חוק בנוגע לתוספת לפנסיונרים. זה היה בינואר והוא הצליח להעביר לפנסיונרים 1.5 מיליארד שקל. לא רק בינואר, מדי שנה.

כשאנחנו מותחים ביקורת על הפנסיה וההטבות המרשימות של אנשי הקבע בצה"ל, זה לא בגלל שמפריע לנו שיוסי, דני או רונית הופכים למסודרים בגיל 43-45. זה בגלל שהם נוגסים בקופה הציבורית ונשאר פחות כסף לדברים אחרים.

מה זה דברים אחרים? אתם יודעים שעלות התיקון של גדר ההפרדה היא 340 מיליון שקל לתיקון סביר אבל לא מצוין וכ-2 מיליארד שקל לתיקון מלא?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז האמת היא שגדר היא גדר וכנראה כל גדר אפשר לעבור, אבל זה עניין של מוטיבציה וגם של סטטיסטיקה. אנשי הביטחון הבכירים עצמם טוענים שגדר עוזרת ומונעת טרור כי היא מצמצמת את אפשרויות היציאה לפיגועים ובהתאמה מביאה לירידה בכמות הפיגועים. מעבר לכך, היא מגדילה את סיכויי התפיסה של המחבלים כבר במעברים.

2.
בשנות ה-90 היו פיגועים מאוד קשים, והוויכוחים השוטפים בין הימין לשמאל היו "ביטחון ושלום" או "שלום וביטחון". הימין דיבר על ביטחון ואז הליכה לשלום. השמאל דיבר על שלום ואז ביטחון. יצחק רבין, ראש הממשלה דאז ניסה לשכנע ששלום יעשה טוב לכלכלה הפלסטינית וכלכלה טובה זה ביטחון לכולנו – ללא פיגועים. רבין נרצח, הדרך שלו עדיין חיה ובועטת. שלום ואז ביטחון, אבל מספר המאמינים בה הולך ויורד. יש בישראל רוב מוחלט של "ביטחון ושלום". זה לא בהכרח מעיד על ימין ושמאל, אבל יש מתאם גבוה – יש אצלנו רוב ברור של ימין. התיקו בבחירות הוא בגלל שחקנים ומשחקים פוליטיים, לא בגלל דעות.

אבל נחזור לבסיס – כלכלה טובה בצד השני מפחיתה מאוד את הרצון לפגוע בנו. כשיש אוכל, פרנסה, בית, משפחה, מי חושב על הרע? זה הרי המודל הבסיסי לדו קיום. כנראה שזה עובד במאקרו, אבל לא במיקרו. הנחת הבסיס שכלכלה טובה היא הבסיס לשלום היא נכונה, אבל יש עוד נקודה שצפה דווקא במחקרים כלכליים. תפיסת המצב הכלכלי שלך לא תלויה בעושר שלך, בחשבון הבנק שלך, בבית וברכב שלך, היא תלויה באיך שאתה תופס את עצמך ביחס לאחרים. אתה יכול להיות במצב כלכלי אבסולוטי טוב, אבל אם הסביבה שלך במצב מצוין, אתה תרגיש עני.

הפלסטינים ביהודה ושומרון נמצאים במצב הכלכלי הכי טוב שהיו בו. רמאללה פורחת, ג'נין  מאחוריה, אבל המצב בה השתפר מאוד בשנים האחרונות בעיקר בזכות מסחר גדול עם ערביי ישראל. אז איך קורה שיוצאים מפגעים ממקומות כאלו? אולי זה בגלל העניין היחסי – הדשא של ישראל ירוק יותר. ירוקים מקנאה ושטופים משנאה הם יוצאים לדרך, או שההנחה הזו פשוט לא נכונה – הכלכלה לא מעניינת חלק מהם כי הם במלחמת דת ורוצים את השטחים הכבושים לגישתם, אפילו תל אביב, חדרה, וישראל כולה.  

3.
הטרור ברהט לא מעניין את ערוצי הטלוויזיה הגדולים. הם מעדיפים דם יהודי, זה מביא יותר רייטינג. הפיגוע ברהט ביום שישי נגמר יחסית קל לעומת הפיגוע בדיזינגוף ביום חמישי, אבל הוא היה פוטנציאל לנזק גדול פי כמה. ייתכן שהמפגעים לא רצו באמת להרוג, אלא רק להזהיר. זו מלחמה פנימית בין חמולות בדואיות, אבל איזו בושה לממשלה – מליציה של מעל 10 חיילים יוצאת לתקוף אזרחי ישראל בבית קפה. איפה המשילות, איפה הכוח. יש את ישראל, אולי יש את ישראל השנייה, אבל מה שבטוח – יש את הנגב ששם יש חוקים אחרים לגמרי.

אנחנו לא מבינים מה באמת מתרחש שם כי לרובנו זה רחוק, כי תקשורת המיינסטרים לא שם, כי מה זה מעניין, מריבות פנימיות של הבדואים. אבל זו בעיה ענקית, אלו מחבלים בתוכנו שפוגעים באחים שלהם ופוגעים ויפגעו גם בנו. אם זה לא מחוסל כשזה קטן, זה ממשיך לגדול. וזה כבר לא קטן. למה זה לא חוסל? הכל זה כסף.

אין תקציבים, יש שאלות עקרוניות – למי שייכת האדמה? ומורחים את הזמן. בפועל, לא תהיה ברירה אלא להפנות לשם מיליארדים רבים. וזה מחזיר אותנו לפנסיות של אנשי הקבע. לא אכפת לנו שיוסי ורונית מתעשרים. אכפת לנו שהם מתעשרים על חשבון הביטחון שלנו.    

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    אפליה מתקנת ותוצאותיה . (ל"ת)
    shmuel.leibovitch 10/04/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    הוא לא אשם העם אשם שבוחר באחד כזה
    גנץ 10/04/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    העם אשם שלא יוצא לרחובות רק אם זה נוגע לקוטג ולפסטה . תרבות המורעבים וחדר האוכל זה מה שיש פה . ואצלנו כל חג יש איזה מאכלים שטורפים מזל שאין לנו חג הקורבן היו אוכלים אנשים
    סגור
  • 20.
    במדינה
    לרון 10/04/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היסטרית מנו/דיפרסיבית כשלנו, יום יומיים ו....הופ לנושא הבא,אשמתנו היא שהמצב אינו משתנה
    סגור
  • 19.
    "מחנות פליטים"
    לרון 10/04/2022 11:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    +שטיפת מוח לא נפסקת 70שנה +תישקורת ישראלית מסייעת במקום החזרה של "הממשל הצבאי" של פעם ועוד כהנה וכהנה,לא יהיה כאן שלום או אי לוחמה ,וכן חייבת להיות "משטרת מחשבות" כי האינטרסנטים שלהם משתמשים בנו למרות שנאתם ואנחנו שלא יודעים לנקות לצבוע לבנות וכדו' מקבלים את שונאינו בהכרח מאוד יגונה
    סגור
  • 18.
    סדר עדיפויות
    יוסי 10/04/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אבישי, כתבת בלי להבין האם יש לך מושג כמה גמלאי צה"ל בגילאי 43-60 מקבלים פנסיה וחיים רק מזה ? האם יש לך מושג כמה פנסיונר צה"ל שעובד בעבודה נוספת משלם מיסים ? לך תבדוק את זה ואז תגלה שרק מהמיסים שגמלאי צה"ל כמוני משלמים בתיאום מס שלהם אפשר לבנות גדר מפה ועד מצרים. תיקון הגדר לא היה מעולם עניין של כסף אלא של סדר עדיפויות. חבל שאתה מכניס רעל לשווא ואגב, אותם אלו שכרגע בשרות ושומרים עלייך ועלינו צריך להגיד להם תודה ולא להיות בצרות עין עליהם בעתיד . בטוח שגם לך אולי הציעו או שהייתה לך ברירה לשרת שרות קבע ארוך אבל החלטת לשבת מאחורי המקלדת ולרשום שטויות. כי זה תמיד הרבה יותר קל ופופולרי.
    סגור
  • טען עוד
  • גם אנחנו מבינים
    הוא מבין טוב מאוד 10/04/2022 15:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מהכרות עם זוג ששירת בקריה ופרש לפנסיה בגיל 42 (שניהם) גרים בוילה ענקית עובדים וכעת שלחו אותם לארהב הם כבר שנתיים שם על חשבוננו והבן החייל גר אצל הסבא את הדירה הם השכירו והילד החייל מוכר כחייל בודד . האלפים זורמים כמו מים וכעת גם יקבלו העלאה מי הם בכלל לא יתכן שיש להם עדיפות על מדענים שפה אין להם עבודה והם עוברים לחו"ל. ולא מרויחים גם עם תואר פרופסור כמו הזוג הזה אפשר לחשב איזה תרומה לבטחון ואיזה השכלה . הבחור למד הנדסה בקושי סיים והיא לא למדה כלום
    סגור
  • 17.
    גנץ,בושה (ל"ת)
    פיפו 10/04/2022 10:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 16.
    אבישי
    רוח וגשם 10/04/2022 10:30
    הגב לתגובה זו
    1 9
    אבישי במקום להתרכז בניתוח ניע הפכת לפוליטיקאי ביביסט חבל . המשקל של הניתוחים הפוליטיים שלך הוא משקל נוצה ואת המקצועיות הזנחת
    סגור
  • אין בושה
    דב 10/04/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זהו. קבעת. הוא "ביביסט" רחמנא ליצלן, ודבר מהניכתב לא רק לא רלבנטי, אלא ממש דברי הבל ופשע. השמאל זו מחלה חשוכת מרפא. לא קיימת תרופה. אומללים היהודים שאתם בתוכנו.
    סגור
  • 15.
    הקורונה אוי הקורונה
    דורי 10/04/2022 10:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוכיחה שהמדינה יודעת להוציא כספים אינסופיים אם זה משרת אינטרס כזה או אחר. כמה בליונים הוציאו בשנתיים האחרונות על מהלכים מטומטמים ואינטרסנטים. בדיקות פח וחסרי תוכלת, פיצויים ומה לא, בליונים!!
    סגור
  • 14.
    אבל ביננו ובין המוסלם שבקרבתנו שלום ואחכ ביטחון
    משה אלף 10/04/2022 09:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה בדיוק הסכם אוסלו שנעשה בין תמימים וטיפשים לבין פיקחים וערמומיים ואנחנו לא היינו הפיקחיים
    סגור
  • 13.
    אבל אצלנו זה הפוך
    משה אלף 10/04/2022 09:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שולום ןאח"כ רה כך ביטחון זה הסכם אוסלו
    סגור
  • 12.
    אחלה כתבה עניינית
    אנונימי 10/04/2022 09:48
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סוף כל סוף
    סגור
  • 11.
    מסכים עם הכל. גנץ נלחם על הפנסיה יותר
    דניאל 10/04/2022 09:39
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יותר מאשר הוא נלחם בטרור
    סגור
  • 10.
    על כל 10 מתגייסים לצה"ל - רק 1 מגיע לגמלאות - זו האמת !
    דן 10/04/2022 09:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האוצר מראש אומר לצה"ל , על כל 10 מתגייסים לקבע , רק לאחד יש כסף לגימלה ....9 נזרקים בדרך ללא פנסיה . וגיל 42 ? זו אגדה שהיתה בעבר , היום לפני 50 לא מדברים איתך .
    סגור
  • 9.
    תשובה לשאלה
    חח 10/04/2022 09:31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כי מצב כלכלי של פלסטיניים לא פונקציה של השנאה שלהם!
    סגור
  • 8.
    השואה עלובה
    שמואל 10/04/2022 09:21
    הגב לתגובה זו
    4 10
    השוואה עלובה בין פיגוע שהוא חלק ממלחמה שנלחמים הערבים בעם ישראל, לבין סכסוך בין שכנים ברהט.
    סגור
  • 7.
    דברים כדורבנות! (ל"ת)
    אדם 10/04/2022 09:17
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 6.
    מי הריץ את גנץ ולמה
    גנץ 10/04/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
    13 3
    ככל שהתאמצתי להבין מה יש באיש חסר הכריזמה הזה ואף הייתי באחד מהכנסים שלו והבנתי שמדובר באדם רדוד הבנתי שמי שהריץ אותו חושב שבנות ישראל יפלו שדודות לרגלי המראה הארי . הבנתי שאנחנו עם גזען וטיפש שבוחר בשרוך הזה להיות שר בטחון . הוא הוכיח שהוא לא יעשה כלום חוץ מלשמר את מעמדו ולהשיג כסף לחברים שלו ובדרך גם בשבילו אוהב כסף לא ישבע כסף. ויש לו גם איך להבטיח את הכספים כל שנה . הוא התפאר שלמד בארהב תחבורה על חשבוננו כנראה והגיע עם הבשורה מס גודש . מס הזוי ומרושע שלא מתאים לארץ קטנה כמו שלנו שיגרום לכולם להיות כלואים בעיר שלהם אולי רק יושבי הבארים יגיעו בימי חמישי כל השאר יהיו כלואים בעיר שלהם. והכי הזוי שעוד רוצים שהוא יהיה ראש ממשלה השרוך הזה לא מתאים לכלום
    סגור
  • 5.
    הפנסיות לגימלאי צהל שוחד בחירות (ל"ת)
    אברמזון 10/04/2022 08:57
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 4.
    טעות, החוק עדיין לא עבר, ואפילו לא קרוב לעבור (ל"ת)
    אנונימי 10/04/2022 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • אז מה?
    דב 10/04/2022 14:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנמתין עד שהתועבה תהפוך לחוק? ומה אז? זה בדיוק הזמן להתקומם. הגנץ הזה רוצה להגדיל את מאגר הבוחרים בו בבחירות בקרב אנשי הקבע. זה כל הסיפור. שוחד בחירות מלא, לכאורה.
    סגור
  • 3.
    10% מכוח האדם מקבלים 60% מהשכר
    לילי 10/04/2022 08:47
    הגב לתגובה זו
    11 3
    הסגל הבכיר בצהל והפנסיונרים מקבלים מעל מ60% מתקציב השכר . אם רוצים צהל איכותי צריך לצמצם פערים בין המשרתים בצהל .
    סגור
  • 2.
    שלום ואז ביטחון ללא ספק נחלת העבר
    כספי 10/04/2022 08:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אבל השאלה האמיתית היא מה ההשפעה של הכלכלה הפלסטינית על ישראל, אנחנו לא באמת רוצים כלכלה חזקה כי זה איום ישיר על ישראל אבל מנגד את הקו קובעים חזירי המלחמה.
    סגור
  • 1.
    מסכים עם הכתבה
    דניאל 10/04/2022 08:31
    הגב לתגובה זו
    13 2
    התגמול לאנשי קבע אינו פרופורציונלי, הפנסיה בגיל 40 לא פחות מאשר הזויה, הייתה אולי מתאימה בימי קום המדינה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות