3 הערות על שכר המורים וכמה מילים על הוועד

למה חושבים שמורה מרוויח מעט אם המשכורת הממוצעת היא כ-14 אלף שקל, את מי משרת ועד המורים ופי כמה מרוויח מורה ותיק לעומת מורה מתחיל?
 | 

1. מורים "עשירים", מורים "עניים"
שכר המורים למשרה מלאה הוא מעל 14 אלף שקל. משרה מלאה של מורה היא 156 שעות, לא 182-185 שעות כפי שמקובל במקומות אחרים. זה לא שכר נמוך. חוץ מזה, יש למורים ימי חופש כמו בחלומות - באזור 100 ימים. זה לא הכל - שנת השתלמות, הטבות שיש למגזר הציבורי (קרן השתלמות וכו').

אז למה יש צעקה שהמורים עוזבים-נוטשים את המקצוע? כי מורים צעירים מרוויחים מעט. המורים הוותיקים לוקחים את כל הקופה והצעירים בשפה פשוטה - "אוכלים אותה". המורים הוותיקים מרוויחים פי 3.7 מהמורים הצעירים - וככה אגב זה נראה בכל המגזר הציבורי. 

הנה הנתונים המעודכנים מדוח השכר האחרון שפורסם (2020). מאז עלה השכר בכמה אחוזים:

ב"עשירון התחתון", מורים בתחילת דרכם עם תואר ראשון, השכר הוא כ-8 אלף שקלים בחודש בממוצע. לתחילת הדרך זה לא נורא, אבל תחילת הדרך בהוראה היא ארוכה. חוץ מזה, לא באמת מגיעים לשכר הזה - איך זה ייתכן? 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

2. משרה מלאה, משרה חלקית
השכר הממוצע של 8 אלף שקל למורה מתחיל הוא למשרה מלאה. אך רבים מהמורים, במיוחד בתחילת דרכם, מועסקים כמורים מחליפים או כמורים במשרה חלקית. עובד הוראה מתחיל מקבל על משרה מלאה (על פי דוחות של האוצר) 8,474 שקל (בשנת 2020) אך העובד הממוצע קיבל 5,439 שקל ברוטו, בעיקר בגלל חלקיות משרה (כ-70% משרה). 

אז אולי בהינתן חלקיות המשרה (והחופשים וההטבות) זה לא שכר רע להתחלה, אבל מי אמר שהוא-היא יכולים להשלים הכנסה במקום אחר? להתפרנס מ-5,439 שקל אי אפשר. זו עובדה.  

משרד האוצר מפרסם גם את השכר הממוצע של עובדי ההוראה בהתחשב בחלקיות המשרה:ניתן לראות שהנתונים מוטים כלפי מעלה על ידי שכר המנהלים. אלו עובדים ב-100% משרה ומהווים 3.9% מהעובדים בלבד אך מקבלים כמעט פי 2 מהממוצע. עוד עולה מהנתון הזה כי למעלה מ-60% מהעובדים במערכת החינוך מקבלים 10.7 אלף שקל בממוצע ומטה (הנתונים נכונים ל-2020, מאז זה עלה ככל הנראה ל-11+ אלף שקל). הם מקבלים זאת על משרה חלקית (אם כי כמעט מלאה).

3. מבנה שכר שמעודד בינוניות 
למרות הנתונים, התחושה שנוצרת אצל מורים לא מעטים היא שהם מרוויחים מעט למרות העבודה הקשה שלהם. מנגד, הורים רבים חושבים שהמורים לא מספיק טובים, ומקצועיים. האמת היא ששני הצדדים צודקים - מבנה השכר של המורים מעוות ומעודד בינוניות שלא לומר הישרדות במערכת. ככה החלשים נשארים, וההורים מאוכזבים. ככה גם הטובים בסוף עוזבים. 

מלבד חלקיות המשרה, ישנם שני גורמים שמשפיעים על שכר המורים ולאף אחד מהם אין שום קשר למצוינות, חריצות, מסירות או הצלחה - תכונות מעורכות בדרך כלל במקומות עבודה רגילים שאינם משרד ממשלתי ישראלי. הראשון הוא ותק. עובד הוראה בסוף הקריירה ירוויח פי 3.7 מזה שבתחילתה. השני הוא דירוג שנוגע להשכלה שכוללת מלבד תואר אוניברסיטאי בעיקר השתלמויות, שנעשות מדי שנה ומקנות נקודות גמול. אלו האחרונות גוזלות זמן רב ומאמצים ולעיתים קרובות יש להן קשר קלוש, אם בכלל, לאיכות ההוראה. אם אתה מורה צעיר שרוצה להתברג בצמרת השכר מה שתצטרך לעשות זה בעיקר לחכות ולהירשם מדי שנה להשתלמות כלשהי.

אם תשרוד מספיק שנים תראה את השכר שלך מטפס לאיטו. בדרך אין לך שום סיבה להתאמץ, מלבד הרצון הטוב שלך, כי הרי אי אפשר באמת לפטר אותך, ולא תתוגמל על מאמציך. במהלך כל שנת 2020 פוטרו 3 מורים בלבד מבין עשרות אלפי עובדי ההוראה. התלמידים שלך קיבלו כולם 100? תקבל את אותו תלוש. כולם נכשלו? תקבל אותו דבר. הצלת ילדים מפשע בשכונות מפוקפקות? אין שינוי במשכורת. השתעשעת כל השנה עם התלמידים ואלו לא למדו כלום? אותה משכורת דופקת כמו שעון. המנהל, כאמור, לא יוכל לגעת בך. 

החסם העיקרי בדרך לשנוי מבנה התמריצים המעוות הוא ככל הנראה המורים עצמם, או לכל הפחות אלו שנבחרו לייצג אותם בוועדי העובדים השונים המייצגים את המורים. אלו מתנגדים נחרצות לכל מבנה תגמול דיפרנציאלי או שלא תלוי באופן בלעדי בוותק ובגמולי ההשתלמות. כל פעם שעלתה הצעה מטעם האוצר לשנות את מבנה התגמולים המעוות נעמדו על רגליהם האחוריות נציגי המורים, אלו שמייצגים בעיקר את המורים הוותיקים וחסמו באופן נחרץ כל שינוי שהוא שיגע כמלוא הנימה בפריבילגיות של חבריהם המורים הוותיקים, או שינסה להתמקד בשיפור תנאי המורים הצעירים (מה לעשות, ככה זה ועדי עובדים - תראו גם את הדוגמה הזו. זה כמעט ב-DNA שלהם, מובנה בשיטה עצמה).

מבנה השכר הזה מעודד בינוניות. אין שום צורך להתבלט או להצליח. אתה לא צריך להיות טוב, רק לשרוד. המורה הממוצע יחפש את ההשתלמות שתהיה הכי קלה ותדרוש הכי מעט מאמץ כי בסופו של דבר זה לא באמת משנה אם לקחת השתלמות בשיפור דרכי הוראה במתמטיקה או בקורס לסידור פרחים, העיקר זה נקודות הגמול.

בנוסף, מורים צעירים יודעים שלא משנה כמה מוכשרים, מסורים ומקוריים הם יהיו אין שום דבר שיכול לקדם אותם בקצב מהיר יותר ממחוגי השעון ומקצב זריחת ושקיעת השמש. רבים מהם יתייאשו ויעזבו את המערכת לאחר שנה או שנתיים מה שגורם ויגרום למחסור במורים. המחסור במורים במדינה בעלת פריון ילודה כה גבוה כמו ישראל ובמקצוע בעל שיעורי נטישה כה גבוהים כמו הוראה, גורם לכך שכוח אדם פחות איכותי נכנס למערכת, פשוט כי חייבים לקבל כל אחד, שהרי אין מורים.  

ברור שישנם במערכת גם מורים מצוינים, מסורים וחדורי אידאלים. כאלה שההוראה היא בנשמתם, אידאליסטים שמקדישים את חייהם ואת כל מאודם לטובת התלמידים ויעשו כל מאמץ להיות מורים טובים יותר, ללמד הכי טוב שאפשר ולא לפספס אף תלמיד. אך בסופו של דבר הרוב הדומם של בני אדם בכל המקצועות מגיבים לתמריצים, גם, ובמיוחד, תמריצים כספיים, ואלו של מערכת החינוך בישראל לא באמת ממריצים בצורה כזאת שתעודד מורים טובים להישאר במערכת או להפגין מצוינות. מי שבסופו של דבר משלם את המחיר של עקשנות ארגוני המורים והרפיסות של הממשלות השונות מולם הם הילדים של כולנו.

תגובות לכתבה(196):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 163.
    כמה חודשי עבודה ?
    אבי 29/04/2023 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשקול המשכורות של המורים כדאי אולי לקחת בחשבון את מספר ימי וחודשי העבודה שלהם שבהם הם בחופש וממשיכים לקבל משכורת.בנוסף, מידת ההגינות היא שאם מעלים למורה משכורת זה צריך להיות מותנה ברמת השכלה גבוהה יותר.
    סגור
  • 162.
    יש לי נתונים וזה שטויות! שכר מורה מתחיל עומד על 6 אלף.
    שטויות!!! 18/12/2022 00:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטויות. פשוט שטויות. אחרי 12 שנים במערכת אני מגרדת את השכר שאתם מתארים על מורה מתחיל. יש לי שני תארים. ויש לי מלא השתלמויות. ותעודות לרוב...
    סגור
  • 161.
    עובדת 31 שנים
    יעלי 11/12/2022 21:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יודעת לגבי מורה חדשה אבל היום אחרי שלמדתי במליון השתלמויות כולל עבודות סמניריוניות לא קלות ונסיעות אחרי יום עבודה והיגעתי למקסימום האפשרי בגמולים +תואר ראשון מגיעה ל12000 עובדת בתיכון 85 % משרה אבל גם ביום החופשי יושבת ובודקת עבודות ומבחנים אוכלת תלמידים ישנה תלמידים חולמת תלמידים אף אחד מהילדים שלי לא חולם להיות מורה הם ראו ורואים אמא שחוקה ועיפה שכל שני וחמישי יש לה להגיש תלמידים לפרויקטים חדשים עפ גחמות משרד החינוך עבודה מלחיצה מאתגרת ןרק בשם השליחות עדיין ממשיכים
    סגור
  • 160.
    אולי 14 עלות מעביד. מה זה הקשקוש הזה (ל"ת)
    מיטל 28/06/2022 05:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 159.
    מורה 26 שנים
    מורה 26 שנים 27/06/2022 20:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהיכן המספרים הזויים האלו הלוואי ואילו יהיו המשכורות
    סגור
  • טען עוד
  • 158.
    מורה 12 שנה
    אורח 09/06/2022 01:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעדכן שהנתונים לא נכונים- ראוי למחוק את הכתבה או לעדכנה במקרה אני מורה במשרה מלאה ואשתי מנהלת תיכון מורה ביסודי אחרי 12 שנים מרוויח 8,500 ברוטו מנהל מרוויח 17,000 ברוטו יש טבלאות שכר פשוטות ברשת ראוי לעיין בהם
    סגור
  • 157.
    שום נתון שנמסר בכתבה הזו לא נכון!!!
    ישראל 08/06/2022 18:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    איזה כתבה פח!!!
    סגור
  • 156.
    שקרים ועוד שקרים ועוד שקרים
    חדוה 08/06/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שכר ממוצע אינו 14,000 ברוטו זה שקר וכסב אולי אחרי 40 שנות עבודה . ותפקידם. אל תשכחו דשכר ממוצע צריך להיות אחרי 12 שנים ,ושלא נדבר על זה שרב המורים הם בעלי תואר שני ותעודת הוראה . ועל כן אחרי 12 שנים צריכים להרוויח הרבה מעל 14,000.
    סגור
  • 155.
    למה לא 50,000?? שטויות!!
    מורה ענייה 01/06/2022 10:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    איך הגעתם למספרים האלו?? אני עם 15 שנות ותק, משרה מלאה, תואר שני לתוספת חינוך מיוחד ומרוויחה 9,000. איך הגעתם ל14?? זו אפילו חוצפה לנצל את האפשרות לכתוב מה שרוצים ולפגוע בכל כך הרבה אנשים. מקווה שהמורה של הילדים שלך מרוויחה 14
    סגור
  • 154.
    מה זה החירטוט הזה?! תבדקו עובדות לפני שכותבים את זה!
    יעל 01/06/2022 07:14
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אני התחלתי משרה מלאה וקיבלתי רחוק מאוד מ8000 שח! ואני במערכת 15 שנה, עם תואר שני בחינוך מיוחד, ועל אף תוספת חינוך מיוחד לא מגיעה ל10000 בחודש!!! נשמע היגיוני??? ואני משרה מלאה!! אל תעוותו את המציאות ותגרמו לאנשים להטעייה. אתם עושים עוול !
    סגור
  • בדיוק!!
    מורה ענייה 01/06/2022 10:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדיוק מה שאני כתבתי! מנצלים את הנגישות לפרסם כל דבר שרוצים
    סגור
  • 153.
    שטויות
    יולה 01/06/2022 00:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובדת 28 שנה 110 אחוזי משרה 11.000 שח. על איזה ממוצע אתה מדבר?
    סגור
  • 152.
    ארגוני המורים מגינים על הוותיקים מהשגיונות של המנהלים
    דר 31/05/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לצערי , כעובדת ותיקה במערכת, נתקלתי במציאות עצובה שמנהלות רוצות לפטר בלי קשר למאמצים, מקצועיות והצלחה מקצועית עם הילדים. זה נובע מכל מיני סיבות. וטוב שארגוני המורים מגינים עלי. ושומרים על הזכויות שלי.
    סגור
  • 151.
    שקרים על גבי שקרים
    בלה 31/05/2022 07:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא אמורים לעשות איזשהו תחקיר מינימלי לפני שכותבים כתבה או לפחות מתבססים על עובדות ולא על הנפצות שכאלו? כמה שקרים בכתבה אחת. ממש מביך. אני מורה חדשה שעובדת על 50% משרה (בגלל לימודים כרגע) ומרוויחה 1800 שקל!!!!!! כשבתור חיילת משוחררת הייתי עובדת את אותה כמות של שעות בגלידריה בת״א הייתי מרוויחה פי שתיים יותר. חברה שלי עובדת על 100% משרה כולל חינוך כיתה ומרוויחה 5000 ש״ח! היכן כל הסכומים המדוברים בכתבה?
    סגור
  • 150.
    נתונים שגויים לחלוטין!
    מורה ותיקה 30/05/2022 22:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לי משרת אם, עובדת כל יום עד 15 מגיעה לבית ב16.00 בערב מקדישה לפחות שעתיים שלמות לעבודה+ שיחות עם הורים ועוד. השתלמתי ב3 השתלמויות (כן זה נכון, עדי לעלות דאגה, אבל השתלמויות בתחום השפה העברית, שהעשירו אותי לפחות) לקחתי על עצמי פרוייקט ובימי שני אני חוזרת לבית ב20.00 וכמה אני מרוויחה?? 7.000 זה הכל. למה אני עדיין שם? מהסיבות הנכונות והן לא הכסף.
    סגור
  • 149.
    אכן, שקר מזיק!
    מורה ותיקה 30/05/2022 19:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם אני מורה עם 18 שנות ותק, מתוכם 11 שנות משרה מלאה. מעולם לא עברתי את ה 7000 ש"ח לחודש. להוציא כמובן תוספת מעבודות צדדיות שעלי להוסיף מחוסר ברירה, כדי להתפרנס ולא בכבוד. על מי אתם עובדים??? בפעם הבאה כדאי שתעשו עבודת שטח לפני פרסום דברים מזיקים כ"כ!
    סגור
  • 148.
    כתבה ממומנת שכולה סילוף האמת (ל"ת)
    שקרים 30/05/2022 07:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 147.
    מידע שקרי!!!
    גננת 29/05/2022 15:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני מוכנה לחשוף את תלוש השכר שלי בשש השנים האחרונות ולהראות שאף פעם לא קיבלתי 8000 שח נטו!!! שכר המורים והגננות נמוך יותר משל בן נוער העובד במזון מהיר ??
    סגור
  • 146.
    קשקוש בלבוש (ל"ת)
    יעקב 29/05/2022 14:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 145.
    ומה עם גננות
    צדק 29/05/2022 13:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תמיד מדברים על מורים, כאילו גננות אויר..
    סגור
  • 144.
    שקר מוחלט
    ניב 29/05/2022 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה שקרים בפוסט אחד. 10 שנים מורה מעל 100% משרה ולא הגעתי לשכר המצוין בפוסט.
    סגור
  • 143.
    מעולם לא קיבלתי 14,000
    עובדת הוראה מעל 15 ש 29/05/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כתבה שיקרית מיסודה
    סגור
  • 142.
    האמת שכל פעם שאני שואלת מורה מה שכרה
    קרן 29/05/2022 11:24
    הגב לתגובה זו
    3 3
    התשובה המתקבלת תואמת לרשום בכתבה. צר לי לבשר שיש עבודות תובעניות יותר ועמוסות יותר, שבהם אין 100 ימי חופשה שמצריכים יותר שנות לימוד. אז די חהתבכיין, מורים ותיקים מרוחים לא מעט כסף ורובם לא שווים אותו
    סגור
  • צודקת. חייבים לבטל את החופש הגדול ולהוריד את משכורות המורים המיליונרים בחצי. רק זה ישפר את החינוך הארץ. (ל"ת)
    איתן 29/05/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 141.
    טעות
    מיטל 29/05/2022 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מורה מתחיל היסודי או חטיבה במשרה מלאה לא מגיע לי 8000. רחוק מזה. יש לך טעות.
    סגור
  • 140.
    כתבה שקרית, אני מורה 12 שנים עם שכר 8,500
    נועה 29/05/2022 00:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במשרה מלאה!
    סגור
  • 139.
    הכתבה לא מהימנה כלל כולל. פשוט שקר
    מורה במשרה מלאה, שנה 28/05/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני בהלם מחוסר האמיתות שיש בכתבה הזה. מציעה לכם לעשות שיעורי בית מעמיקים לפני שאתם מפרסמים שקרים. אני מורה, עם 3 שנים ותק, במשרה מלאה ומקבלת 6000 שקל. אם תרצו שאשלח לכם את התלוש משכורת בשמחה . חבל שאתם מפרסמים דברי שקר
    סגור
  • 138.
    כתבה מגמתית ונתונים לא נכונים
    סיגל 28/05/2022 22:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    במקום שתגייסו את ההורים לתמוך במאבק הצודק של המורים אתם מתעסקים את הציבור נגד המורים. מי יישאר ללמד את הילדים שלנו אם הטובים עוזבים בגלל שכר ותמרים גרועים?
    סגור
  • 137.
    מספרים מוזרים
    מורה 28/05/2022 19:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובד במערכת הרבה שנים, מורים מעטים מרויחים 14 ומעלה, לא יודע איך הבאתם 14 ממוצע
    סגור
  • 136.
    מורה 14 שנים. מרוויח טיפה יותר מ8 ברוטו
    דוד 28/05/2022 07:07
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מאיפה המצאתם את המספרים האלה?
    סגור
  • מורה 13 שנים עם תואר שני משרה מלאה
    פנינה 28/05/2022 17:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מלמדת בתיכון ומכילה לבגרות, 13 שנה, דרגה 5 לא מגיע ל 9000 ברוטו. לא ברור לי מאיפה הנתונים הללו
    סגור
  • 135.
    פער משמעותי של עובדות
    עמנואל 27/05/2022 22:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מורה עובד הרבה יותר מ156 שעות , והחופשים המשמעותיים (גם לילדים אגב, ולמשפחה שילדה אותם), רוויים בעבודה, הכנות בלתי פוסקות, כמו גם אחר הצהריים, ערב, לילה. ההבדל הכי משמעותי בין מורה לעובד חברה אחרת, הוא לא בעבודה קשה' שכן כל אחד עובד קשה במה שבחר ליבו או נסיבות חייו. ההבדל הקריטי, הוא התדירות, והעובדה שמורה המגיע ב7:40 לביהס, לא נח/ אוכל הפסקת צהרים/ יוצא לקפה או הפסקונת/ רגע עם עצמו. מהרגע שהגיע ועד הרגע שיצא, דריכות בלתי פוסקת , עבודה בלי רגע דל, כשכל מילה ודבר הוא חינוך והוראה. מעריכה מורים, בשנת 2022 במיוחד, כאשר השיטה לחלוטין צריכה להשתנות. זה כבר עניין אחר.
    סגור
  • 134.
    מה זה השטויות האלה?
    יפעת 27/05/2022 20:54
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מי שכתב את הכתבה, מנותק מהמציאות וחבל
    סגור
  • 133.
    הכפשת המורים
    שולי 27/05/2022 19:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הכתבה כל כך שקרית ולא נכונה לקחתם שכר ברוטו של מורים ותיקיפ שעובדים מעל 20 שנה במערכת וחולמים על הנטו שהצגתם פה והשוותים לשכר של מורה מתחיל. הצגתם נתונים יבשים ושקרים על תנאי המורים תתביישו מאחלת למי שכתב את השטות הזאת להנות מכל התנאים של המורים אבל האמיתיים.
    סגור
  • 132.
    שכר נמוךךךך מאד
    דנה 27/05/2022 19:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לכו להתנסות בכיתה למדו את המערכת תבינו מה ערך ההוראה ותבינו שצריך להכפיל שכר לכולם גם לותיקים
    סגור
  • 131.
    שקר וכזב
    מורה אלמונית 27/05/2022 17:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני מורה 32 שנה, עם תואר, גמולים ודרגה גבוהה, לא מרוויחה את הסכומים ההזויים שמופיעים פה...שעות העבודה של מורה לא מסתיימות בבית הספר...אי אפשר לאמוד את שעות העבודה שלנו, גם בשעות הקטנות של הלילה, ובכל שעה משעות היום זמינים להורים, לתלמידים, למנהלים.....
    סגור
  • 130.
    שקר גס
    שקר גס 26/05/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לא יודעת מאפה הנתונים.... הם רחוקים שנות אור מהמציאות!!!!
    סגור
  • 129.
    מאמר מוצדק מאין כמותו.
    דגן 26/05/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
    3 10
    .
    סגור
  • הכתבה לא מהימנה כלל כולל. פשוט שקר
    מורה במשרה מלאה, שנה 28/05/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאמר שקרי
    סגור
  • מאמר ממומן מהאוצר המנותק האטום
    אבי 28/05/2022 13:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממשלה שמפקירה חינוך
    סגור
  • 128.
    כתבה מדויקת מאוד
    מורה ל-5 יחל מתמטיקה 26/05/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אין עידוד למצוינות, שיעורים לחטיבת הביניים מתבטלים כאילו לא הייתה קורונה של שנתיים בה הייתה רגרסיה של 4 שנים במצטבר. אני משלב שיטות הוראה מתקדמות כולל אפליקציות להמחשת רעיונות מתמטיים ,סירטונים, מצגות, שימוש בלוח חכם המתחבר למקרן בכיתה(שעלה לי יותר מ9 אלף ש״ח) , אני מעלה לכל ש.ב סרטון עזר לפיתרון (לכל כיתה ולכל שיעור! זמין ביוטיוב), אני מודע שאת השכר שלי זה לא ישנה , אבל לילדים שלנו מגיע יותר, הרבה יותר. לכן אני מוכן ואוהב לעשות את זה . הדבר היחיד שלא אמרת הוא , מורה טוב יעסיקו 100% אחוזי משרה ואף יותר. בתור סטאז׳ר אני מקבל על 40 אחוזי משרה 2300 שקל. קצת מעל המינימום. אם לא יעלו את השכר שנה הבאה , עבור 100% משרה אקבל 6800 ברוטו … שוב, למזלי אני לא מתפרנס מזה.
    סגור
  • 127.
    בא נראה אתכם בגיל 50 פלוס יוצאים עם 200 תלמיד לטיול.
    נורית קורן 26/05/2022 08:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ישנים יחד איתם בתנאי מילואים 6 מורים או מורות בחדר. כל אחד עם מחלותיו ובעיותיו. וגם שומרים אחרי המסע על המקום כל הלילה שלא ישתו יעשנו יעשו סמים או ידקרו אחד את השני כמו שנהוג במקומותינו. זה לא משנה אם אתה בעל תואר שני או דוקטור. התנאים שלך לא מעניינים איש
    סגור
  • 126.
    הכותב פשוט מקבל נתונים מנערי האוצר הם עושים מניפולציה
    יוסי 26/05/2022 06:19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    על הכתב.והוא עושה מניפולציה על הקוראים. פייק ניוז כבר אמרנו. המטרה היא להוריד את המורים על הברכיים כדי שבסוף יסתפקו בתוספת זעירה.
    סגור
  • 125.
    תגובה
    מלי 26/05/2022 06:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בגלל כתבים חובבים כמוך שמזלזלים במורים ונותנים להורים נתונין מוטעים וגושפנקא לזלזול בהם נגרמת בריחה מהמערכת...המורים בארץ משקיעין את נישמתם סביב השעון ואינן מתוגמלים לא כספית ולא הכרתית וזה מתסכל
    סגור
  • 124.
    צריך.לתבוע את מחבר הכתבה
    חגית 26/05/2022 00:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אינך מעודכן...אם הייתי מרויחה כמו שאתה כותב לא הייתי מצייצת אפילו !!
    סגור
  • 123.
    כתבה מעולה
    ישראל 25/05/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אין ספק שהמערכת מעוותת. שהמורים הפחות טובים נשארים ושאין תמריצים למורים האיכותיים יותר בתחילת דרכם. אלה שבוחרים לעבור להייטק ולהרוויח כפול ויותר
    סגור
  • 122.
    לכול המגזרים נותנים מתנות נדיבות ובשקט בשקט, ורק כשמגיע
    למה? 25/05/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למורות, כול הגברים המעונבים בלשכות מפוארות פתאום נזכרים להוציא עליהן רפש ושקרים, לכאורה? מורות הן נשים, אבל לא קורבן. נמאס!
    סגור
  • 121.
    להוציא רע את המורים
    כתבה מגמתית 25/05/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כ"כ שקוף שזה מתוכנן מתוך נערי האוצר
    סגור
  • 120.
    מאמר מנותק
    אבבית 25/05/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה המצאות אילו מספרים הזויים!! שקר וכזב. מורה במשרה מלאה ביסודי מרוויח 7 אלף אם הוא בוותק של 10 שנים מורה במשרה חלקית בקושי נוגע ב5 מתחת למינימום למנ להטעות?? למה לחבל למורים?? האוכלו' שפוגשת את הילדים שלכם מדי יום בכל בוקר! איזה אינטרס בזוי יש לכם להטעות??? אין לכם מושגג מהתחת (סליחה) בדיחה פשוט בדיחה!
    סגור
  • 119.
    בקיצור, לסגור המערכת ולפתוח חדשה
    יוסי כהן 25/05/2022 23:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את החורבה הזו אין מה לשפץ. צריך לבנות חדש ויעיל-- משרות מכובדות עם שכר טוב למתחילים. מנהלים ומפקחות יקבלו שכר רק אחרי שכל המורים בכיתות ישתכרו יפה. מה עוזרים כל אנשי המשרד אם בכיתה מורה לא טובה?
    סגור
  • 118.
    שכר המורים
    גליה 25/05/2022 22:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתבה כל כך לא מדוייקת...מורה ותיקה ובמשרה מלאה לא מתקרבת 8500 שח בחודש...קשקשנים...ואני עושה משרה פלוס
    סגור
  • 117.
    כמה אי אמיתות, בלשון המעטה ב"כתבה, אחת, מזמין כול עובד
    אין בושה? 25/05/2022 22:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    במשרד ממשלתי לעבוד שבוע אחד בבית ספר ואז נדבר על "מעט שעות" (שלא סופרים עוד שעות עבודה בבית והטרדות מנהלים והורים... מזמין כול עובד שכיר לחייב בימי חופשה קבועים מראש בתקופות החופשה הכי יקרות, מזמין כול שכיר לבדוק מי לא מקבל קרן השתלמות, בדיוק כמו המורים ועוד... אתם יודעים במה עבודת המורה שונה? שהם צריכים לעבוד קבוע מול כ-40 לקוחות(תלמידים), לא כולל ההורים שלהם, הסבתות והשכנה, וגם לא רק מול מנהל, אלא עו כמה עשרות בעלי תפקיד שאף אחד לא מסונכרן עם השני, וכול אחד רק דורש להנפיק תכנית ותפוקה שתצדיק את תפקידו, אז מה אתם מבלבלים את המוח? שבוע אחד בבית ספר ותחרו עם הזנב מקופל בין הרגליים, גאוני מקלדת ומשרדים ממוזגים עם תנאי לוקסוס שנוזפים במורים. למה רק שמגיעים למורים יורדים לשפל המדרגה ומצפים לבייביסיטינג בחצי חינם, ועוד עם חינוך?!
    סגור
  • להיות מורה זה קשה, אבל תשואה על ההשקעה במערכת אפס (ל"ת)
    דניאל 26/05/2022 08:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 116.
    כתבה מעוותת- נתונים שקריים
    ורד 25/05/2022 21:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משכורת של 8000 ויותר הצחקתם...בהחלט לא נכון ממורה שנה שלישית שעובדת בעוד עבודה בנוסף בכדי לגמור את החודש
    סגור
  • 115.
    שכר מורים
    המורה 25/05/2022 21:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני צוחקת בקול!!!!!! 25 שנים במערכת וטרם הגעתי לסכומים שנכתב הזכיר, קרוב לא!!!!! 10.800 במקרה הטוב עם שעות נוספות וטיול שנתי
    סגור
  • 114.
    כתבת שקר
    טמטום 25/05/2022 21:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טבלאות השכר הרשמיות של משרד החינוך, שאגב מופיעות בגוגל, מוכיחות שזו כתבה שקרית. או שהכותב מטומטם או שזה בכוונת תחילה. כך או כך יש להוריד את הכתבה המסיתה והשקרית בהקדם - זו עילה לטביעה ייצוגית על לשון הרע
    סגור
  • 113.
    כמה אי דיוקים בכתבה אחת (ל"ת)
    מורה בתיכון... 25/05/2022 20:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 112.
    שכר מורים
    המורה 25/05/2022 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני צוחקת בקול!!!!!! 25 שנים במערכת וטרם הגעתי לסכומים שנכתב הזכיר, קרוב לא!!!!! 10.800 במקרה הטוב עם שעות נוספות וטיול שנתי
    סגור
  • 111.
    כתבה מצוינת. להסביר כל יום בטלוויזיה
    אני 25/05/2022 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    להסביר לעם שזו האמת ואין אחרת ושהיורים יפנימו שכסף לוותיקים לא יועיל וגם שביתה לא תעזור. בכלל רן ארז כבר מזמן עבר את הגיל שמורה רגיל יכול להיות מועסק. הגיע הזמן לדם צעיר גם בהנהלה
    סגור
  • 110.
    מאמר לא מחובר למציאות
    מיכל 25/05/2022 19:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מורה 15 שנה, בעלת תואר שני, עובדת 100% משרה, והשכר נטו שלי בבנק כ-8,500 (כולל כל התוספות, כגון: נסיעות) חבל שמי שכותב מאמרים כאלו כותב פרטים שגויים כ"כ.
    סגור
  • 109.
    מבלבל ת'מוח
    מורה 25/05/2022 19:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שום כלום אינו נכון למעט התאריך.
    סגור
  • 108.
    כתבה מנותקת מהמציאות והשטח!!!!!
    מ 25/05/2022 18:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כבר עשר שנים אני במערכת, שום מורה מתחיל לא מקבל 8 אלף!! אני בקושי מגיעה ל6 וחצי... כל חודש יש הורדות לפי מצב הרוח של משרד החינוך... חברות לעבודה מגיעות למצב שיש טעויות בשכר, מקבלות שלושת אלפים שח!!! לפי הכתבה הזו, אין פלא שהיחס למורים הוא כפי שהוא. עצוב לקרוא את דבריך!!
    סגור
  • 107.
    להסיר את הכתבה נתונים לא נכונים
    שובל 25/05/2022 18:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רואים שהכותב לא בתוך מערכת החינוך ולא מעודכן לא בשכר ולא בכמות העבודה בבית . יש להסיר כתבה זו .
    סגור
  • 106.
    חלם רק שכחתה רק דבר אחד
    אפי 25/05/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שהמורים הותיקים גם היו פעם צעירים התבה נטולת אמת
    סגור
  • 105.
    עיוות של שכר המורה
    שיר 25/05/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי ומה שכתבת היה נכון, אם המצב כ"כ טוב למה גם מורים ותיקים עוזבים את המערכת? למה כיום כמעט אף אחד לא רוצה להיות מורה גם אם יבטיחו לו הטבות שכר?
    סגור
  • 104.
    עומר אדם (ל"ת)
    הדס 25/05/2022 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 103.
    שטויות
    מירי 25/05/2022 17:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גיבוב של שקרים וניתוק מהמציאות
    סגור
  • 102.
    גיבוב של שטויות חסרות שחר ומניפולטיביות (ל"ת)
    רונה 25/05/2022 17:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 101.
    טעות גדולה
    מורה במערכת 25/05/2022 16:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכתבה בכלל אינה נכונה, טבלאות השכר כפי שמעודכנות במשרד החינוך בכלל לא מופעיות כאן, אין מורים וגננות שמרווחים שכר כזה, תפסיקו להטעות זה כלל אינו נכון מורה במערכת כבר 15 שנה הלוואי והייתי מרוויחה את השכר שנכתב.
    סגור
  • 100.
    תתבייש! למה אתה כותב שקרים?????
    מיכל 25/05/2022 16:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מורה 20 שנה ומרוויחה 8,500 לחודש נותנת את הלב והנשמה לתלמידים ולהורים! יוצאת לטיולים, שיחות טלפון אינסופיות גם בשבתות, דואגת לילדים בחגים, בחופשים, השתלמויות, ישיבות, ימי הורים, אסיפות הורים, ועוד ועוד תתבייש לך!!!!!! אתה עיתונאי?????
    סגור
  • 99.
    ממש אבל ממש לא נכון
    רון 25/05/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בת זוגי 15 שנה במערכת, עובדת משראה מלאה , תואר ראשון ב -3 תחומים ומגרשת את ה -8000 ש״ח וזה מעבר ל -60 שעות השתנות בשנה ועבודה מרובה מעבר לשעות הנקובות ובכללם גם במהלך החופשות. אז תאוריה זה יפה אבל מציאות עגומה
    סגור
  • 98.
    מזל של עיתונאים שהם לא מבינים כלום
    יוני 25/05/2022 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מורה במשרה מלאה + ריכוז טיולים של קריית חינוך. גם בחודשים עמוסים אני רואה את המשכורת 14kמלמטה. אם מישהו ממגזר תעסוקה אחר היה עובד כמוני הוא היה מרוויח לפחות כפול. כל הלהג של הכתבה רק מדגיש עד כמה הכותב לא ירד לסופו של עניין העבודה בהוראה. כן אני עובד גם בחופשים. בשעות לא שעות במהלך שנה"ל ואחריה.
    סגור
  • 97.
    מי שכתב אין לו מושג!
    דינה 25/05/2022 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מחנכת בחינוך המיוחד 17 שנים בהוראה. התחלתי עם 3,000 (!) היום 9,000 לחודש.
    סגור
  • 96.
    מחנכת
    מחנכת 25/05/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחנכת כיתה ג כבר שנה רביעית, ברוטו 6 נטו 5400. עובדת ב90 אחוז משרה שזה בעצם כל יום מלבד היום החופשי שלי.. על מי אתה עובד??????
    סגור
  • 95.
    כתבה שקרית
    נעמה 25/05/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מורה עובדת ב 94% משרה עם 9 שנות וותק, מרוויחה 7,300 ש"ח לחודש. יש לי 2 תארים, BA כפול הנתונים שהוצגו לא נכונים
    סגור
  • 94.
    שקר וכזב!
    טלי מנדל 25/05/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבה מעוותת שמציגה עובדות מסולפות!!! המשכורת ההתחלתית של מורה ביסודי היא 6000 שקלים למשרה מלאה! בתיכונים מתחילים ב8000. חודשי החופש בחופש הגדול משולמים על ידנו! זה בעצם לא חופש כי אנחנו מפרישים כל חודש כסף עבור החודשים הנל! שנת השבתון ממומנת כולה בקרן ההשתלמות שצברנו. המשכורת נקבעת בדיוק לפי מה,שנצבר ובעצם אחן לנו יכולת לשחרר את הכסף. העתבה מוטה מגמתית ומביעה בוז למורים. תתביישו לכם!!!!
    סגור
  • 93.
    משכורת של מורה בתיכון הרבה פחות מ 14000
    אפרת 25/05/2022 13:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הלוואי שהיתה 14000 שח אולי בחישוב ממוצע עם שכר המנהלים.
    סגור
  • 92.
    השכר המתואר לא נכון
    מורה 14 וותק 25/05/2022 13:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אני מורה מחנך במשרה מלאה עם 14 שנות וותק ותואר שלישי ורכז לחנוך חברתי ודרגה 6 ובקושי מגיע ל 11000 שקלים לחודש. מוזר על איזו מורים דבר המחבר.
    סגור
  • 91.
    טבלאות שכר לתיקון העיוות הכתוב בכתבה
    טלי 25/05/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הקישו בגוגל "טבלאות שכר למורים", הטבלאות מפורסמות לציבור הרחב באתר משרד החינוך.
    סגור
  • 90.
    סכ
    מ 25/05/2022 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מורה עם 26 שנות ותק ומשרה מלאמ . השכר שלי הוא 11000 . אדוני אתה לא מחובר
    סגור
  • 89.
    ההצעה הכי טובה שיש
    מורה 25/05/2022 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מורים צריכים לצאת לפנסיה בגיל 50 לכל המאוחר וחייבים לתגמל מורה לפי מה שמגיע לו ולא לפי הוותק שלו פשוט לתת למנהל את הכח אני מורה 20 שנה עובדת מעל 100 אחוז משרה ובסוף החודש מקבלת 11 אלף, אז מספיק לבלבל את המוח עם שטויות בכתבה
    סגור
  • 88.
    הכותב לא מחובר למציאות
    דורוןקו 25/05/2022 12:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    1 - מורה עם קרוב ל-20 שנות וותק מגיע, אולי, ל-14000 שקל. 2 - אחת ולתמיד לגבי החופשים: אכן יש לנו חופשים. אנו משלמים עליהם. ובמספרים: נניח שאני מקבל 10 חודשים משכורת של 1200שקל. סה"כ 12000 שקל. אז עכשיו במקום זה אני מקבל 10 חודשים רק 1000. עדיין בראייה שנתית קבלתי 12000. וזאת המשמעות של לשלם במשכורת על החופש. ולא נרחיב על מה מורים עושים בחופש שלהם, כי רק מורים ובני משפחותיהם יכולים להעיד איך חופש כזהנראה.
    סגור
  • 87.
    ותיקים אינם נחשבים , נכון?
    אמת 25/05/2022 11:11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מורים נוטשים ולותיקים אלו שלו נטשו אסור לקבל העלאה בהתאם לשנים במערכת? שעות עבודה שחישבת אינן נכונות: מה עם ישיבות, השתלמויות, טיולים, ימי הורים, שעות אין סופיות בבית בשיחות טלפון עם הורים? מאיפה בכלל המצאת את נתוני השעות? לקחת כמה מספרים וזספרת אם זה סיפור, ברמת עבודה "טובה" עשית. עכשיו תקשיב, כמורה במערכת מגיע לי על ותק ומגיע לי תנאי עבודה כמו למשל כסא ושולחן משלי או למשל לשלם לי על שעות עבודה אין סופיות בבית עם הורים והכנת חומרי למידה. מי אתה שתרד עלי ועל הותק שאני מקבל? אתה חוצפן!!!
    סגור
  • 86.
    זה לא נכון שהמורים התיקים מרווחים 14.000 גם במשרה מלאה (ל"ת)
    רבקה 25/05/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 85.
    עובדים חצי משרה - רוצים משכורת של משרה מלאה!!!
    שוש 25/05/2022 10:52
    הגב לתגובה זו
    2 8
    דיי...דיי.... עובדים חצי משרה עם כל החופשים וההטבות ....רוצים להרוויח כמו משרה מלאה!!! רוצים כסף?? תעבדו!!! והרבה!!!! כמו כל האנשים במשק-עובדים והרבה!!!
    סגור
  • 84.
    כתבה שקרית
    מורה ותיקה 25/05/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מענין כמה הכותב מרוויח ... אני במערכת כבר 15 שנה והשכר שלי לא עולה על 10 אלף עם כל התארים ומעל 120 אחוז משרה מה יש לך לומר בנידון?
    סגור
  • 83.
    שקר גס. איפה היושרה שלכם? (ל"ת)
    האמת יצאה לפנסיה 25/05/2022 09:29
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • שקר
    יעל 25/05/2022 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למורים משכורת טובה. הם עובדים 7חודשים נטו ומקבלים 12 משכורות! תפסיקו לבכות בבקשה! הייתי מורה, לא בכיתי,עבדתי קשה,אבל רק בשנים הראשונות,אח"כ הכל זרם! חסכתי שמרטף לילדים שלי. בחופש הגדול ובחופשי החגים ! שנת שבתון יצאתי ולמדתי יומים בשבוע ! יש מורות שהולכת לחוגי ציור או טיולים וזה נחשב להן לגמול השתלמות ! תפסיקו לבכות לכמה ללמוד,יש גמולי השתלמות,יש 5%לכל תואר ! בקיצור אפשר לחיות טוב,משכורת טובה אם אתם לומדים מתפתחים והעיקר העיקר תעבדו במשרה שלמה!
    סגור
  • 82.
    הנה כול יחצני הסתדרות המורים
    גיל 25/05/2022 08:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מספרים שעובדים בערב וכמה קשה בקיץ להכין דברים לשנה הבאה, כמובן שלא מספרים שעובדים 4 ימים בשבוע(לא בשישי ויום חופש נוסף) שנת שבתון, מעל 100 ימי חופש בשנה וקביעות (גם אם תלמד כלום לא יפטרו אותך).ואז מספרים להם שהארגון לא דואג למורים ולחינוך וכול הקרנפים מתעוררים, בינתיים הילדים שלי משחקים בחול בחטיבת הביניים, ביזיון.
    סגור
  • 81.
    אז איך אתה נרדם בלילה עיתונאי קטן שלי
    יבע 25/05/2022 08:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תבדוק נתונים עיתונאי קטן יועת עם ותק 10 שנים ,ותואר שני 8000שקל משכורת נשמע לך סבבה ?
    סגור
  • 80.
    מורה בתפקיד
    מזועזעת מהרוע 25/05/2022 07:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אני מורה,מחנכת,רכזת מזה 12 שנה עם תואר שני, והשכר שלי עומד על 8500, זה נראה לך גבוה?????? על מה אתה מדבר??? עובדות בשטח. לא יודעת איפה בדקתם
    סגור
  • 79.
    זה לא מדוייק
    דנית 25/05/2022 07:52
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני עובדת 100% משרה, עם תואר שני ומרוויחה פחות מ10,000 שלא נדבר על זה שרק מהבסיס הולך לי לפנסיה.
    סגור
  • 78.
    שכר
    צחי 25/05/2022 07:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה באמת מבין גדול בחינוך , אוסף של שטויות , מורה שכל תלמידיו מקבלים 100 , נו באמת.
    סגור
  • 77.
    שקר
    שולמית 25/05/2022 07:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המורים עובדים המון שעות בבית ובהפסקות. תראו לי עבודה אחת שבזמן ההפסקה אתם צריכים לשמור על ילדים שמתפרעים בחצר ולקחת על זה אחריות מלאה משפטית. בנוסף, השכר לא נכון. ההשתלמויות עולות כסף, דורשות זמן רב ונסיעות, ולא תמיד מורים יכולים להקדיש לזה זמן (יש להם חיים ומשפחה) וכסף ולכן השכר שלהם לא עולה.צריך מספר שעות מאוד גבוה כדי שזה ילשב בכלל ויש לה הרבה תנאים שאף אחד לא מבין לעומק. בסופו של דבר מורה חדש עם תואר מרוויח שכר עלוב תמורת עבודה סוחטת. כל מי שמצקצק על השכר והתנאים- בוא להוראה ותיוכח בעצמך.
    סגור
  • 76.
    מאיזה סרט הוצאת את סכומינשכר האלו??
    אבנר 25/05/2022 07:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני מורה ומחנך 10 שנים ומקבל 7500
    סגור
  • 75.
    שטויות
    מנהלת 25/05/2022 07:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש כל-כך הרבה ציניות ו"יעילות" בכתבה הזאת. וגם פשוט דברים לא נכונים. מורה שלימדה 26 שנה מקבלת כ - 13,000 ברוטו. מורה מתחיל מקבל 6500 ברוטו. איפה המספרים הזויים שאתם מדברים עליהם?! אנשים בינוניים יש בכל מקום. אתה רוצה פחות מהם בהוראה- אולי עם תשלום סביר הם יבואו. בטח לא עם כתבה כזאת מטעה ומקטינה.
    סגור
  • 74.
    כתב טיפש
    לוי 25/05/2022 06:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עוד כתב שניזון משטויות. אם אתה משווה אותנו לשאר העולם, הרי שבשאר העולם מלמדים כ-30 ימים פחות מאשר בישראל. דבר שני, מתי לאחרונה ראית תלוש אמיתי(לא טבלה מפוברקת)של מורה? המשכורות רחוקות מאוד מהטבלה. שלישית, חופשים? אל תדאג, זה מקוזז מהשכר של עובדי הנוראה. זאת ועוד בעוד שאתה וילדיך יכולים לצאת לנופש היום, במחיר מוזל, עובדי הנוראה יוצאים לנופש בתקופה הכי יקרה. אין להם אפשרות אחרת. רביעית, הכיתות בארץ מפוצצות בילדים. בחול יש חצי כמות. בחו"ל אין סיכוי שמורה שמסיים ממשיך את עבודתו. אין טלפונים, אין בדיקת מבחנים ועוד. הייתי ממשיך, אך זה מיותר.כל כתבתך נועדה לנגח את עובדי ההוראה.
    סגור
  • 73.
    אתה לא מבין כלום בחינוך!
    באמת?? 25/05/2022 05:43
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כותב הכתבה הוא אחד מנערי האוצר זבי החוטם?
    סגור
  • 72.
    לתת למורים צעירים שכר גבוהה
    נילי 25/05/2022 00:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יתכן שמורה מתחילה תקבל משרה חלקית עם שכר עלוב.משרד החינוך צריך לעודד צעירים להיות במערכת החינוך.את המורים הקשישים שכבר עייפים מהמקצוע להוציא לגמלאות.מורה מעל גיל 60 שחוק מההוראה.
    סגור
  • 71.
    בא לי להיות מורה
    מירב 25/05/2022 00:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכתבה והתגובות ממש עשו לי חשק להיות מורה. זה נראה לי מקצוע חלומי, קל, כיפי, מוערך ומתגמל!!! איך מצטרפים? חייבים תואר? תעודת הוראה? ניסיון כלשהו עם ילדים? אהבה לילדים? אינטיליגנציה? יכולת הכלה? רצון להשפיע ולתרום?
    סגור
  • 70.
    אבישי לא כתב את זה.משרד האוצר העביר כתבה מוכנה שקרית
    אורנה 25/05/2022 00:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הכל שם שקר אחד גדול. ולא דיברנו על כך שלמורה שרוצה קפה בבוקר-צריך לשלם על כך מכיסו!
    סגור
  • 69.
    שכר מורים
    מורה 25/05/2022 00:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מעודכן אין משרה של 156 שעות יש של125 ומקבלים 8000 בלבד
    סגור
  • 68.
    14,000 מי??
    גולן 25/05/2022 00:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אשתי , בת47 מורה מסורה ונהדרת, עם ותק 13 שנה לתואר שני מרוויחה 8200 ברוטו!!! בושה!
    סגור
  • 67.
    בואו נתחיל ברפורמה אצל נערי האוצר (ל"ת)
    חיים 24/05/2022 23:53
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 66.
    שכר
    סגנית ותיקה 24/05/2022 23:01
    הגב לתגובה זו
    10 4
    אחד הקשקושים הכי גדולים שהאוצר יכול לומר. מוכנה אחרי 28 שנות ותק לקבל את הסכום שמפרסמים. זוועות
    סגור
  • 65.
    14 אלף ברוטו זה שכר גבוה? חוצפנים יושבים סביב מקלדת .
    יוסף המזמר 24/05/2022 22:42
    הגב לתגובה זו
    16 1
    די לסיפורים מורה מתחילה עם תואר שני מקבלת 6500 שקל כמה מקבל עובד עיריה? כמה מקבל איש קבע בשיקלולו הפנסיה בגיל 45 מספיק לספר סיפורים הן מגיעים אחרי 30 שנה ל 14 אלף עם פנסיה שנמוכה בחצי משליש בצבא.
    סגור
  • נכון, בצבא המצב גרוע עוד יותר - כנסו
    איש צבא 25/05/2022 07:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בצבא התגמול להשכלה והשתלמות דומה, רק שם דווקא הגובניקים משיגים כאלה בקלות כי יש להם יותר זמן פנוי. התגמול לרמת פעילות או לקידום בדרגות זניח לעומת השכלה והשתלמויות שאין קשר בינם לבין העבודה בפועל. חוצמזה שהפנסיות בצבא מוגדלות באופן לא חוקי, ורב הקבע בצבא גובניקים. מה קיבלנו? דוח בריק... הכתב מפחד בצדק ממצב דומה במערכת החינוך תוך עשור...
    סגור
  • 64.
    מורים
    יייייייי 24/05/2022 22:27
    הגב לתגובה זו
    1 9
    יש להם חופש מכל חופש של עובד בארץ רוצים את כל הקופה זה סחיטה שיוותרו על החופד יעבדו יותר שעות רוצים לא לעבוד וליסחוט על חשבון תלמידים הם מקבלים משכורות גבוהות יחסית לכולם הרבה חופשים הרבה הפסקות 3 שעות ביום וזה לא כל השבוע יפה מספיק לרמות ולעשות מרד כי את פוחדת לא לשבת בכסא שלך רוב המורים לא רוצים אותך נמאס לנו ממך הכל שקרים על חשבוננו לעביר דחוף לשרת החינוך ליברמן ובנט
    סגור
  • טמטום
    יעלה 25/05/2022 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעבדו 12 חודשים בשנה!
    סגור
  • 64
    זרבה 25/05/2022 00:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתלונן על חופשות המורים?! אם זה ככ אטרקטיבי, איך זה שהרבה מורים בורחים?! גבור/ה. בוא/י יום אחד ללמד בבית ספר. ואז תדבר/י. גבור/ה מאחורי מקלדת שכמוך
    סגור
  • 63.
    כתבה מדויקת ונכונה, הייתי מורה, לא נותנים להתקדם
    גל 24/05/2022 22:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    המורים הוותיקים עובדים פחות טוב, בינוניים, רשלנים ובגללם אין כסף לצעירים
    סגור
  • 62.
    כל המגיבים כאן הם מורים שמפחדים שיקחו להם כסף (ל"ת)
    עדי 24/05/2022 22:14
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 61.
    מי כתב את הנתונים הללו????
    גננת 24/05/2022 22:13
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אין שום קשר בין הנתונים הללו, למציאות. אני עובדת הוראה מעל 15 שנה. ומרוויחה פחות מ10 אלשח לחודש. בשנתי הראשונה הרווחתי פחות מ5000. אין לי מושג מאיפה הביאו את הנתונים הללו...
    סגור
  • 60.
    נתונים שגויים
    מיעל 24/05/2022 22:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חייבת לומר כמה שמגיעה מתוך המערכת ויחסית וותיקה שהנתונים ממש אבל ממש לא נכונים כמורה מעל 25 שנה עם תואר שני מושקע מלאה אני לא מגיעה ל14000 שח זה בהחלט נתון שגוי והלוואי וטכנולוגיה לסכום המל שנית ,חשוב לי לציין שמשרד החינוך לא מפרגן ולא מעודד השטרות במערכת בשום צורה ודרך.. נתחשבן בקטנות על נסיעות ועוד...ורווחתו של המורה כמי שנחנך ומגדל את דור העתיד לא ממש מענינת אותו.. כואב ועצוב מאוד שזה המצב...
    סגור
  • 59.
    קשקוש.
    עמית 24/05/2022 21:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכותב פופוליסט שאינו מבין דבר בעבודתו המורה.
    סגור
  • 58.
    שכר המורים
    אנונימית 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא מבינה מה התועלת בכתבה הזו. שמציגה מצג שווא.
    סגור
  • 57.
    תתביישו לכם
    דנה 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אין מה להשוות גם אני מורה והייתי מתחילה והמשכורת שלי גם הייתה נמוכה מזו של הוותיקים. המתחילים גם בעוד 20 שנה יהיו ותיקים ונראה מה דעתם אם יגידו להם לא להעלות את שכרם. אתם רוצים שמורה עם עבודה של 33 שנה יהיה כמו בן שנתיים ושלוש שנים ממש אבסורד
    סגור
  • 56.
    22 שנים במערכת 13000. שח
    מנהלת 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מעניין מאיפה הנתונים שלכם?
    סגור
  • א
    א 24/05/2022 22:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשים חיים בסרט אס הם ממציאים . יש טבלאות שכר שיכנסו לראות . הגננות והמורים צריכים להכפיל את השכר ויותרמה שהם עושים זה שליחות
    סגור
  • 55.
    8,300 ברוטו.. 7,200 נטו מלאה
    מורה בחטיבה 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    8 1
    11 שנה במערכת החינוך ומרוויחה 7,200 במשרה מלאה !! באופק חדש. מביאה את העבודה הבייתה, טופסולוגיה, עדכונים והתכתבויות אחרי שעות הלימודים. טלפונים אל ומ... . וואטסאפים שלא מפסיקים לעבוד, מבדקים, בחנים ומבחנים שבודקת אחרי העבודה בבית וגם בחופשות. לא מרוויחה 10,00 ולא יותר. דיי כבר לפרסם שכר שלא קיים.
    סגור
  • 54.
    טעות של אבישי
    מיקו 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ראשית יש להשוות את שכר המורים כשכר ההייטקיסטים או קרוב לכך 2. למדינה אינטרס שכל התותחים ירצו להיות מורים. הם בונים את דור העתיד
    סגור
  • 53.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    מישהי שיודעת 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מאיפה המידע שאתה מפרסם?, לא היית במערכת אם היית לא היית מדבר ככה אין סכום כזה, הלוואי אולי מדובר על החטיבה העליונה לא ביסודיים תנסה יום אחד ללמד ואז נדבר כל יום טלפונים של הורים אין שעות כי אתה עובד שלהם ואתה צריך לתת להם דין וחשבון על כל מילה שאתה מוציא מהפה. לא יכול להיות שאתה נח או מטפל בילדים שלך אסור שיהיו לך הרי אין לך חיים חבל שמפרסמים שטויות אחכ מאמינים לזה תנסה ללמד ולא להרוויח ואחכ נדבר... שלא תתקע לקשיים כלכליים
    סגור
  • 52.
    אין קשר בין הנתונים למציאות. הרישא שגויה מגמתית ומוטת
    שניר 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הנתונים לא נכונים בעליל. לא קשורים לכלום. וכנראה גם מגמתיים( נובעים ממשרד האוצר שיש לו צד ברור בנושא... ) השתחררתי מצהל כרס"ן מפקד לוחם במערך השדה. ירידה ממשגכורת של כ20 אש" חנטו ל5500. משרה מלאה עם גמול חינוך. העבודה היא ממש בלתי אפשרית בשעות שלכאורה אתה אמור לעבוד! צריך להכין שיעורים, להיות בקשר עם ההורים לבדוק מבחנים ועוד הרבה דברים הרבה מעבר לשעות ההוראה. העלייה בשכר מאד איטית ומתונה וזה מייאש. הרישא של הדברים שגוייה מגמתית ומטעה והסייפא היא נכונה
    סגור
  • 51.
    כתבה מגמתית שאיננה משקפת מציאות
    מורה בתיכון 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השכר לא ממש גבוהה נותנים הרבה יותר שעות ממה שכתוב פה כגון שיחות עם הורים ימי הורים. מועצות השתלמויות ישיבות מערכת ישיבות רכזים שיחות עם תלמידים ועוד. לגבי הקרן השתלמות יש הרבה מקומות במשק עם קרן השתלמות אבל רק אצל מורים היא נועדה לכלכלה בכדי שהמורים ילמדו יתפתחו יוחזרו טובים יותר. לגבי החופש 100 ימים הכי יקרים בשנה אין יכולת לבחור מתי לצאת לחופש אני למשל מוכן שילמו לי 24 ימי חופש בשנה ושיתנו לי חופשים כמו המשק. לגבי השכר החופשיים עוד מימי המנדט המורים מפרישים כסף לשכר בחופש אז אם כותבים משהו אנא לכתוב משהו מדוייק. כתבה מגמתית לגמרי שאינה משקפת מציאות
    סגור
  • 50.
    כמה שטיות אפשר לכוב בכתבה אחת. כך זה כאשר לכתב אין מושג
    מורה 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכתב לא מבין דבר וחצי דבר במשכורות מורים. הוא עשה פיגוע עיתונאי לעצמו. הוא לא מבין כי יש שתי רפורמות בחינוך ומורה ביסודי או חטיבת ביינים מרוויח בין כ6500 למשרה מלאה. כתב יקר אם אינך מבין אל תכתוב אתה עושה בושות לעצמך ולמקצוע העיתונות
    סגור
  • 49.
    כתבה לא מקצועית בכלל
    בעל של מורה 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המורים לא מקבלים גם שנת השתלמות וגם קרן השתלמות. שנת ההשתלמות היא על חשבון הקרן הצבורה שלהם. כלומר מורה שיוצא לשנות השתלמות אין לו קרן השתלמות בכלל. שעות העבודה שצויינו לא נכונות בכלל !!! מורה משקיע עוד עשרות שעות בבית כל שבוע. חבל סתם לכתוב דברים בשביל לכתוב .
    סגור
  • 48.
    תבדוק את טבלת השכר של אופק, זה הרבה יותר נמוך
    לא יזיק להכיר בנתוני 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אגב, שנת שבתון זה על חשבון (לא מדויק אבל בעיקרון) הצבירה של קרן השתלמות... לא שנה בחינם
    סגור
  • 47.
    כמה מדוייק ! (ל"ת)
    רון 24/05/2022 20:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 46.
    מורים, הוראה והוועדים שבינם
    חיים 24/05/2022 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולתפארת מדינת ישראל ! תעלה המשואה !
    סגור
  • 45.
    מאיפה הקשקוש הזה?
    חגי 24/05/2022 20:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שכר של מורה ותיק, דרגה 9, אחרי 30 שנות ותק במשרב מלאה יכול להגיע מקסימום ל 14,000
    סגור
  • ברוטו או נטו? (ל"ת)
    ניר 24/05/2022 21:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    מאיפה שלפת את הנתונים האלו?? מהשרוול? (ל"ת)
    ירדן 24/05/2022 20:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 43.
    הטבלאות מעוותות .שיא השכר למורה תואר שני....
    זיזו 24/05/2022 19:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי 36 שנות וותק,ובדרגה 9 הגבוהה ביותר הינו 16000 שח בלבד..
    סגור
  • יותר מקצין קרבי שלא רואה את הבית (ל"ת)
    ניר 24/05/2022 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    נתונים שקריים-זו האמת
    נחמיה 24/05/2022 19:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מורה מתחיל באופק חדש עם תואר ראשון מרוויח 5800 בשנה שאחרי הסטאז'. בשנת הסטאז' מורה מרוויח מתחת לשכר מינימום ולכן יש לו שורה נוספת בתלוש שנקראת "השןמה לשכר מינימום"
    סגור
  • 41.
    עובדות שכנראה יפתיעו אתכם
    בן 24/05/2022 19:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ראשית יש בארץ יותר ימי לימוד מאשר באירופה או בארצות הברית, שם למורה יש יותר ימי חופש והשכר גבוה באופן משמעותי. לבוא היום למורה עם 30 שנות וותק ותואר שני עם שכר נטו של 11 או 12 אלף ולהתייחס אליו כאילו הוא עושה מישהו זה עוול... הרי בשנותיו הראשונות הוא עבד עבור 2000 ו 3000 ש"ח בחודש ... אז קל להיות צרי עין אבל צריך להגדיל את השכר ההתחלתי בהרבה וגם את השכר של הוותיקים כי הם עבדו תמורת פרוטות עשרות שנים והרוויחו ביושר את המשכורת שלהם בגיל 50
    סגור
  • למה לעוות את האמת
    אמת דברתי 24/05/2022 21:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בארצות הברית מלמדים גם בשישי יום מלא.למורה בארצות הברית אין יום חופש באמצע השבוע.בארצות הברית המורה מגיע לבית הספר גם בימים שאין תלמידים לימים מלאים.אל תאוותו את האמת
    סגור
  • אולי מלמדים בשישי אבל לא בראשון... (ל"ת)
    שש.שש 25/05/2022 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז מה?
    חיים 24/05/2022 20:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אני התחלתי בשכר של 3000 שח לפני 31 שנים. והמעסיק הנוכחי לא מתרשם ומתרגש מזה. איזו מן טענה היא זו ? להגדיל שכר היום כי בעבר עבדו בשכר נמוך. שיעבדו לפי מנגנון שמודד תפוקות, הצלחות, השקעה, משהו, ואז נדבר על תוספות שכר.
    סגור
  • 40.
    כתבה מגמתית (ל"ת)
    מורה 24/05/2022 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    שטויות
    יהודה 24/05/2022 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממש נכון כמו שהשמש זורחת בלילה!!!! אני מורה מתחיל. עדיין בסטאז. אני עובד 86 אחוז משרה ומרויח נטו 6000 שקלים. איפה השעות שאני מקדיש בבית לעבודה? הרי יש להכין חומרים, מערכי שיעור ולא לשכוח שיש להזין לסקולי את הנתונים כמו ציונים, העדרויות וכולי. אם אתה לוקח את כמות השעות נטו שאני עובד ביום ומחלק בהן את המשכורת ברוטו שאני מקבל, אז יוצאת לך המשכורת הכי נמוכה במגזר הציבורי. יש משהו בשיטת הגמולים, אבל עדיין יש לתגמל מורים שהחזיקו 20 ו30 שנה במערכת ובנוגע לביטול הבגרויות. המורים לתנך, היסטוריה ואזרחות, הל קורעים את עצמם בשביל גמול הבגרות, מה הם יקבלו עכשיו? איזה תמריץ?
    סגור
  • 38.
    רואים שאתה לא כתב ברמה
    לירון 24/05/2022 19:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עובד 100%משרה, 12שנות וותק. תואר ראשון והשכר שלי נטו: 8000k אז אל תבלבל את המוח.
    סגור
  • הלוואי עלי 8 מיליון נטו
    וואו 25/05/2022 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??
    סגור
  • הגיוני
    עומר 25/05/2022 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בערך מה שהוא אמר.. יש לך שכר של כ 10000 ברוטו
    סגור
  • חשבון
    חיים 24/05/2022 20:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רואים שאין לך מושג בחשבון. 8000k זה 8 מיליון. אז אם אתה מורה, אוי ואבוי לנו. איפה קנית את התואר? בתחנת דלק? וזו דוגמא הכי טובה לטענה של הכתבה שחלק משמעותי מאד של המורים הם בינונים ומטה. בושה לך.
    סגור
  • 37.
    שכר מורים
    אלי 24/05/2022 18:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שטויות ,מכיר מהבית והנתונים מעוותים.
    סגור
  • 36.
    תרדו לשטח
    מורה בישראל 24/05/2022 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מורה מתחיל משרה מלאה מקבל 5500 כמחנך כיתה נטו, השעות עבודה ממש לא נגמרות בכיתה הן רק מתחילות שם, קרן השתלמות היא שנת השבתון ולא בנוסף
    סגור
  • 35.
    כתבה לא נכונה בכלל
    דינדין 24/05/2022 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כרשר מכינים כתבה בודקים לעומק כל הכתבה שקרית. ואם הכל כל כך ורוד מעניין למה מורים בורחים. קרן השתלמות שמת שהתון אנחנו פשוט חיים על חשבון המדינה דיי לכתבות שיקריות ולא נכונות.
    סגור
  • 34.
    דברים מסולפים ושקריים
    נעמי 24/05/2022 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין דבר כזה השתלמות בנושא סידור פרחים, ממש בדיחה לא מוצלחת על חשבון המורים, גם אני הייתי מורה צעירה והרווחתי מעט ועם השנים וצבירת גמולים השכר עלה, לא מבינה למה אני צריכה להתנצל שאחרי 24 שנים במערכת אני מרויחה יחסית סביר!! ממש כתבה שלועגת למורים לא ראויה כלל להתפרסם!
    סגור
  • אל תתנצלי
    חיים 24/05/2022 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם את מורה טובה ואיכותית ומלמדת כמו שצריך ותלמידים מפיקים מהשיעורים איתך ערך ומקבלים ערכים ודרך ארץ וגם קצת ידע את ראויה לשכרך. אבל לא התייחסת למצב מערכת החינוך, וועדי המורים ורמת המורים שיחד איתך בחדר המורים.
    סגור
  • 33.
    אבישי עובדיה, איזה פטריות אתה אוכל בבוקר?
    אבי 24/05/2022 18:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הכותב נותן נתונים שגויים וכנראה חי בהזיות.
    סגור
  • 32.
    העיקר חסר מן הספר
    אריה 24/05/2022 18:07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא ראיתי בכתבה את השעות שהמורים עובדים כדי להכין שיעורים, לא כתבתם מילה על הטלפונים שמתקשרים ההורים למורים בשעות הקטנות של הלילה. משהו מתמחר את זה? וקצת נתונים על השכר. דוגמא למורה עם ותק של 25 שנים, כל ההשתלמויות וכן 2 תארים. 14k ברוטו. 35 ילדים בכיתה. ג'וניור מתחיל בהייטק 15k. מצא את ההבדלים. משהו לא מבין שהעתיד של הילדים שלכם/שלנו נמצא במורים וכדי שיהיו מורים הכי טובים, צריך לתגמל אותם כראוי.
    סגור
  • 31.
    עינב
    שכר המורים 24/05/2022 18:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אלו נתונים שגויים ומטעים. מורה ותיק עם 2 תארים, משרה מלאה ושהשתלם בעל ההשתלמויות מרוויח סביב 10,000 שקלים ולא יותר.
    סגור
  • שקרים כמו מים זורמים
    דינדין 24/05/2022 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק זה?? ושמשולם לנו קרן השתלמות ובנוסף יוצאים לשבתון על חשבון המדינה. כתבו כתבה לא מציאותית וזה מה שכולם חושבים בגלל זה המעמד של המורים נמוך כי מציגים את המורים בכיינים וגם תנאי העבודה שלהם מעולים. בגלל זה בורחים מלא מורים מהמערכת. מרוב שהכל ורוד אצל המורים.
    סגור
  • 30.
    שטויות!! מורה או גננת שעבד 35 שנה משרה מלאה מרוויח אלף
    גל 24/05/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מאיפה אתם מביאים את השטויות האלה?
    סגור
  • 29.
    פראיירים לא נגמרים רק מתחלפים
    מורה גאה 24/05/2022 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בוא חרטטן ותלמד אחכ נראה איזה טבלאות תפרסם
    סגור
  • 28.
    נתונים שגויים!
    מיכל 24/05/2022 17:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין לי מושג מהיכן הגעת לנתונים האלו אבל אני מורה במשרה מלאה כבר 25 שנה ומקבלת בסביבות 10,000! אולי מנהלות מגיעות לשכר של 14,000, וגם לא בטוח. אין צורך להזכיר שוב כמה שעות אנו משקיעות מעבר ולא מתוגמלות עליהן!
    סגור
  • 27.
    יש טעות בשכר התחלתי
    הסכם השכר המדובר הוא אופק חדש, בו שכר התחלתי למשרה 24/05/2022 16:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסכם השכר המדובר הוא אופק חדש, בו שכר התחלתי למשרה מלאה הוא 5800. ברפורמה של התיכונים, עוז לתמורה, השכר ההתחלתי הוא בסביבות ה8k.
    סגור
  • 26.
    בדקת את עצמך?
    נלי 24/05/2022 16:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני מורה ( הייתי ב-97,% משרה. התפטרתי השנה) עם תואר ראשון ולפחות 7 שנות ותק וקיבלתי כ-6500 ברוטו. אגב, כל שאר הדברים שכתבת על הועד ועל הבינוניות של המערכת נכונים
    סגור
  • 25.
    אז למה מורה צריך להיות בחלקיות משרה ולסבול
    חלקיות המשרה 24/05/2022 16:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא רוצים יותר
    סגור
  • 24.
    מורים עובדים הרבה בבית
    הוראה זה עבדות 24/05/2022 16:40
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כולם מוזמנים להיות מורים, יש חוסר, בקלות תמצאו עבודה
    סגור
  • 23.
    אז יאלה קדימה בוא לעבוד מחכים לך (ל"ת)
    אנונימי 24/05/2022 16:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 22.
    בא תכתוב מה המקסימום תקרת שכר של מורה ותיק...
    יוסי 24/05/2022 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את זה אתה לא כותב...קל לומר שמורה ותיק לא צריך לקבל תוספת. למה? לא מגיע לו ? הוא לא צריך להתפרנס. אאתה מסתפק בשכר של מורים שאתה כותב עליהם "מורים עשירים"?
    סגור
  • 21.
    זלזול והתנשאות על המורים הותיקים
    ישי 24/05/2022 15:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מורה ל5 יחידות מתמטיקה עם 15 שנות ותק ובעל תואר ראשון ולעיתים גם שני מרוויחה פחות מתלמיד שהגישה לפני חודש לבגרות ושעובד במשרת סטודנט בהיי טק. על מה אתה מדבר?! עשר שנות ניסיון בהוראה לא משפרות את ההוראה? מורים משכילים שעבדו קשה ושהם מוצלחים ומוערכים לא ראוי שעם הותק יגיעו לשכר ראוי של כל עובד עם שלוש שנות ניסיון, מספיק עם הזלזול המורים הותיקים. לך לכל בית ספר ותשאל אצל מי רוצים ללמוד, ניסיון =איכות.
    סגור
  • 20.
    בזיון!!!
    נשוי למורה 24/05/2022 15:48
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בושה שמורה מתחילה במשרה מלאה עם תואר ראשון בהוראה מרוויח 6 אלף שקל!!!! מורה במשרד החינוך, לא חינוך פרטי ולא חינוך מחורטט כזה או אחר. משרד החינוך חייב לעשות סדר ובדק בית - מהר!!! נכון יש למורים הטבות אבל עדין עם שכר של 6 אלף שח אי אפשר לנהל משק בית בארץ אחת מהיקורת בעולם!
    סגור
  • 19.
    הדברים נכונים חלקית או לא נכונים בכלל
    דוד 24/05/2022 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין לי בעיה לשלוח את התלוש שלי - 12 שנים, 80%, בסביבות 7. וזה עוד לפני התנאים הקשים של העבודה. במצב הנוכחי - ברור שמלא מורים יחפשו דרך לצאת, בטח שמפרסמים עליהם כתבות שכאלה.
    סגור
  • 18.
    שכר הוראה
    אורן 24/05/2022 15:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חצוף! אין מילה אחרת .
    סגור
  • 17.
    תבדוק אחרי כמה זמן מורה יגיע לשכר של 14,000 ש"ח בטבלאות
    מורה לפיזיקה 24/05/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אחר כך תגיד עם המורים הותיקים "עשירים" ותמליץ לא להעלות להם אותו
    סגור
  • שקר
    מורה לאנגלית 24/05/2022 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מורה לאנגלית בחט"ב עם וותק של 28שנים .תואר שני. ולא מגיע ל13000שח בחודש. מי נתן לך את הטבלה.
    סגור
  • כל מילה בסלע
    יבע 24/05/2022 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אמת
    סגור
  • 16.
    אני מזמין את הכותב לעמוד מול כיתות…
    שי 24/05/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    9 1
    הניתוחים המושכלים נהדרים, אבל רק מי שנמצא בפנים מבין שזה שדה קרב משפיל ובמיוחד לאנשים איכותיים שרוצים לתת מעצמם. השכר למורה מתחיל הוא 6,000 למשרה מלאה. לא ברור לי מאיפה הגיע ה-8000…
    סגור
  • 15.
    מורה1
    מורה1 24/05/2022 14:27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הנתונים לא נכונים (או כמו שכתבתם מוטים כלפי מעלה מזה שמכניסים פנימה גם את המנהלים,והסגני מנהלים). אני מכיר הרבה מורים,מעטים מרויחים את הסכומים שאתם מצטטים כממוצע, הרוב הרבה מתחת למממוצע. שנת השתלמות זאת הטבה??? אני לא יודע- אתה לא עובד שנה, ומקבל משכורת חלקית על חשבון הפנסיה שלך, רבים המורים שנמנעים משנת שבתון, כי זה גומר את הפנסיה. גם 8000 ש"ח שכר התחלתי? אני מכיר מורים שמעט עשור במערכת ולא מגיעים ל8000
    סגור
  • 14.
    קשקשן
    סתם אחד 24/05/2022 14:21
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שנת שבתון על חשבון קרן ההשתלמות של המורהשעות עבודה-מורים עובדים המון מהבית- ,שעות שלא נספרות בשעות העבודה: הכנת מערכי שיעור בדיקת עבודות בדיקת מבחנים שיחות עם הורים חלוקת ציונים ישיבות ימי הורים טכסים ומה לאמורים הינם אנשי אקדמיה עם תארים רבים מהם עם תואר שני והשכר המדובר לא מייצג את ההשכלה שלהםאחראים על 30 ילדים כל עבודתם מתבצעת בעמידהבקיצור תמורה לא הולמת-אישתי סיימה תואר ראשון דו חוגי בהצטיינות יתרה בשני החוגים הלכה לעשות הסבה להוראה וגם דם סיימה בהצטיינותהספיקה שנה אחת כדי להבין שלהיות מורה זה אסון ועזבה את המערכתאגב רוב המורים לא מקבלים משרה מלאה בשנים הראשונות ומקבלים כשר בושה שנמוך משכר המינימום!!!!!
    סגור
  • 13.
    מערכת שחייבת ניעור
    א-ב 24/05/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמו כל עובדי המגזר הציבורי גם אצל המורים יש רק רכיב אחד שמעדכן את שכרם. וותק תעסוקתי. זה הרכיב הכי לא רלוונטי לתגמול עובד. ראוי לתגמל על התמדה וותק אבל עד שיעור מסויים. כך נותרנו עם מערכת חינוך עמוסה בעובדים לא רלוונטיים לעיסוק כאלו שיכולים ללמוד מתלמידיהם וכאלו המכורים לכח הוועדים. עובדי הוראה כמו עובדי הנמלים והרכבות כמו בן גוריון דואר ביטוח לאומי ואחרים מסרבלים את המערכת פוגעים באזרח ואינם יעילים בצורה קיצונית. יש להעביר לבתי ספר תקצוב אחיד על פי תלמיד. והקצאה נוספת על פי הישגים. רכיב חשוב בהקצאה הנוספת צריך להיות שעור הגיוס לצה"ל ומשמועתיות החייל.
    סגור
  • 12.
    עליבות של כתבה
    ששי 24/05/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מורה עם וותק 30 שנה מרוויח 14k ברוטו.. 10.500 נטו
    סגור
  • 11.
    לא יודע מהיכן אתה שואב נתונים
    מורה 24/05/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני עם תואר שני כפול 30 שנות עבודה מת על העבודה שלי אבל מרוויח 14 אלף שח ועובד משרה ושליש בתעשייה הייתי מרוויח כפול לפחות... ואצלי פוטרו השנה 8 מורים .הנתונים שלך מבולבלים ומבלבלים וחבל .בכל מקרה עם כל אהבתי למקצוע גם אני מתחיל לחפש עבודה בתעשייה.
    סגור
  • 10.
    הרמת את הכפפה
    יפה 24/05/2022 13:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השקרים המכוונים האלה שמשתמשים בהם בכל מאבק שכר. זה פשוט מעצבן. גם במאבקי השכר של הרופאים זה תמיד אותו דבר. מביאים תלוש משכורת של איזה מתמחה משהו באזור של 5000 שח כדי שכל הציבור יזדעזע מהשכר המעליב. אבל אז בחדרי המשא ומתן הם מתעקשים שהתוספת תהיה לכולם גם לרופאים הבכירים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים. לפחות בפעם האחרונה זה נעשה בצורה מדורגת (באחוזים לא בשקלים כמובן). וכך אפשר גם בעוד שנה או שנתיים שוב להציג את השכר של מתמחה אחר והוא עדיין יהיה מעליב. וחוזר חלילה. אחד הדברים שמחליאים אותי. הוא שבשביל מאבקים שעשויים להיות צודקים. עושים שימוש במניפולציות ושקרים שגורמים לי לאבד כל אמפטיה.
    סגור
  • 9.
    עיתון שתמיד נגד העובדים
    זה עיתון מניפולטיבי שתמיד מתיך נגד עובדים רומים רק 24/05/2022 13:45
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה עיתון מניפולטיבי שתמיד מתיך נגד עובדים רומים רק שטויות למשל נותנים המלצה על עליבבה מניה בשער 300 ותמיד ממליצים על עליבבה מניה היום המניה 87 הם פשוט עיתון של שרלטנים
    סגור
  • 8.
    מעניין למה הם בורחים
    ממש כיף להיות מורה 24/05/2022 13:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והכי הזוי ההורים של הילדים יודעים שאין למידה ומשקיעים שנים עם מורים פרטיים . והמנהלים מביאים כל מיני תוכניות הזויות כדי למלא שעות. ואם ימשיכו בדרך יכנסו לבתי ספר כל מיני חאפרים להעביר זמן לתלמידים ומי יודע מי הם בכלל אולי גם פדופילים. בתי ספר תת רמה לא בגלל המורים בגלל תוכניות ענתיקות משנות ה 60 התנגדות לשינויים של רן ארז שחושב שצריך מבחן בגרות בתנך ספרות והסטוריה כדי להיות יהודי או ציוני או השד יודע מה בפועל הוא מייצג את המורים ופוחד שלא יצטרכו מורים כאלה. בארהב לא מכניסים לימודי תנך לבתי ספר חילוניים מי שרוצה ללמוד תנך יש לו בתי ספר יעודיים .
    סגור
  • מורה לאנגלית שלא ממליצה למי שרוצה לחיות בכבוד להיות מור
    מורה תותחית לאנגלית 21/06/2022 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מורה לאנגלית תותחית , יש לי מאה אחוז משרה, אני רכזת אנגלית, תואר ראשון, דרגה 3 , עשר שנות וותק ובקושי מגיעה ל8000 ש"ח? אני תוהה לעצמי האם מדברים עלי שמדברים על מורה וותיק. מבחינתי אני וותיקה עם 10 שנות וותק ומרוויחה סכום כ"כ זעום. את האמת שאני שוקלת הסבה להייטק שם ארוויח 30000 שקל. אני בנאדם מוכשר, כריזמתי עם מלא אנרגיות. נהנית מההוראה ויש לי המון סיפוק שתלמידיי מגיעים לרמת דוברי אנגלית. בסוף חודש אני כל פעם מחדש המומה ומתוסכלת מהתלוש. אני מעדיפה לא לחשוב על הנושא הכאוב הזה בבוקר , כי זה מוריד לי את החשק לבוא ללמד. מי שרוצה להתפרנס בכבוד שלא יבוא להוראה. אי אפשר לגמור את החודש ומי מדבר על שליחת ילדים לחוגים או לשיעורים פרטיים. רק הייטק!!!!
    סגור
  • 7.
    עוד שנה יצוצו בתי ספר פרטיים ותשלמו הרבה כסף
    תמשיכן ככה 24/05/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האוצר רוצה לעשות מהמורים כלבוניק. בביבי סיטר להורים. בית ספר של החופש הגדול . גוזלים מהמורים זמן כדי להרויח גרושים את הכסף משלמת עמותה וגוזרת קופון על כל שעה של מורה. וכעת רוצים לגזול מהם את החופשות בכל העולם יש חופשות למורים ולתלמידים ואפילו יותר. תמשיכו בדרך הזאת והמורים ינטשו בהמוניהם . וזה יהיה מגיע לכם
    סגור
  • 6.
    כתבה חשובה ומקצועית
    אורן 24/05/2022 13:28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מראה שכמו רוב עובדי המגזר הציבורי, יש טובות הנאה שוות כסף ויש משכורות, אך הקצפת מגיעה למי שנשאר במערכת מנוונת ולא מי שבאמת מגיע לו. העיקר הארגונים והוועדים עם דמעות תנין. מה יגיד עובד ייצור שקם כל בוקר לעבודה שנים ומקבל 8000 שח לחודש? לא ראוי?
    סגור
  • טוב שלא הבאת דוגמאות לעובדים באפריקה
    בן 24/05/2022 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יגיד עובד ייצור? מה יגיד עובד סיני שמשתכר 200 שקל בחודש? מה רלוונטי הטיעון שלך. במגזר הציבורי יש רבים שעובדים קשה ומרוויחים שכר הוגן מינוס
    סגור
  • בוא נבדוק צה עובד הייצןר יגיד
    אורה 24/05/2022 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד ייצור יגיד לעצמו : אני לא למדתי אז זאת משכורת הגיונית. הוא שהןא חגיד לעצמו -המשכורת פח לא בא לי להשקיע בעבודה . או שהוא יגיד לעצמו- אני לא נותן מעצמי אפילו טיפה יותר למערכת הזאת, לא מתמקצע בייצור, לא משקיע בהתפתחות. זה מה שעובד ייצור יגיד לעצמו. וגם המורה אומר לעצמו. עכשיו תשאל את עצמך, אורן,מי מהעובדים זה סבבה שזה מה שהוא יגיד, ומי שזה פחות סבבה לך שזה מה שהןא יגיד, שלא לדבר על קריטי. ואז תבין.
    סגור
  • 5.
    "8,000 שקל לתחילת הדרך זה לא נורא". ציטוט שראוי להימחק
    צחי 24/05/2022 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אבישי היקר, מורה שסיים.ה תעודת הוראה ותואר ראשון מרווחים כ-6,000 שקל כפי שכתבת. וגם כאלה שמצליחים לגרד 8,000 שקל בתמורה ליחס מזלזל מהרבה גורמים במערכת (מנהלים, רכזים, הורים ותלמידים). בוודאי מורה חדש וחסר ניסיון. אדרבא מורה שמלמד 40 תלמידים בכיתה ביסודי או חטיבה שצריך לעבוד שעות על גבי שעות בבית בבדיקת תרגילים ומבחנים. והכנת מערכי שיעור. בוודאי מחנך או מרכז שכבה שעובד הרבה יותר שעות מעבר למשרה שציינת. בקיצור, תפיסת העולם שלך בכל הנוגע למורים המשתקפת מתוך כתבות חוזרות ונשנות (זאת עוד יחסית יותר מאוזנת) שגויה מיסודה. כך שלהרוויח 8,000 שקל למשרת הוראה זה בהחלט נורא. למרות החופשים והדברים שציינת. ואלו חלק מהסיבות למה המערכת מתפקדת ברמה נמוכה. האלטרנטיבה של רבים להרוויח שכר דומה במקצוע שפחות דורש מעורבות רגשית קורץ לרבים. בקיצור, מודה ועוזב ירוחם.
    סגור
  • 8000 שח . מורים עם תואר שני ותעודת הוראה
    הלוואי 24/05/2022 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בוגרי אוניברסיטה לא סמינר למורים מרויחים נטו 7400 שח עם תוספת רכזות וכו. הכתב הזה שליח מטעם
    סגור
  • גם מתמחים ברפואה, עריכת דין וחשבונאות מרוויחים מעט
    בני 24/05/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בהתחלה
    סגור
  • 4.
    רק שכחת לכתוב שאת שנת השבתון הם מממנים מכספם מקרן ההשתלמות שלהם. (ל"ת)
    מאיר 24/05/2022 13:10
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • גם אתה שכחת לציין עובדדה
    א-ב 24/05/2022 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרשות לקרן השתלמות של מורה על חן המעסיק כלומר אנחנו הם בשיעור ייחודי לעובדי הוראה.
    סגור
  • וגם אתה שכחת שאכן הפרשת המעסיק אצל מורים....
    זיזו 24/05/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבוהה יותר משאר המשק אך מדובר ב 0.9% בלבד.המורהאגב בתמורה לזה חיב להפריש 1.7% משכרו נטו יותר מכלל המשק.( 4.2% במקום 2.5% )
    סגור
  • 3.
    המערכת מתבססת על השכר הנמוך של המורים הצעירים
    דרור ישראלי 24/05/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כדי לדרוש עוד שכר למורים הותיקים. זו הסיבה שלנצח מורים צעירים ירוויחו מעט ומורים ותיקים לא יעבדו ויקבלו שכר גבוה. וכן, יש אולי 10% מהמורים שבאמת עובדים קשה ועושים עבודה טובה. אבל, רוב המורים לא עובדים ומרוויחים שכר יפה. לאוצר אסור שוב להעלות את שכר המורים הותיקים מבלי לשנות את שיטת התגמולים.
    סגור
  • לא מבין, למורה ותיק לא מגיעה משכורת נורמלית
    דוד 24/05/2022 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להקפיא את השכר של המורים הותיקים?! למה הם מרויחים טוב?!
    סגור
  • 2.
    צודק רק ששבתון זה על חשבון קה"ש
    רם 24/05/2022 12:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צודק רק ששנת שבתון של מורה זה על חשבון קה"ש שלה. במילים אחרות כל אחד יכול לעשות זאת על חשבונו רק שלמורים שומרים את התקן.
    סגור
  • 1.
    לא ותק - ניסיון מקצועי
    ישראל 24/05/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
    7 2
    קיימת אופנה של הדרת הותיקים. שמה הטכני של התוספת לשכר הוא תוספת ותק, זו אינה תוספת על ותק אלא על ניסיון מקצועי ארוך. לניסיון יש מחיר והמעסיק צריך לשלם על כך גם אם זה ממש לא מוצא חן בעיניו או בעיני הכתבים הכלכליים. הסתדרות המורים צריכה לדרוש לא רק תוספת למורים החדשים אלא הכפלת התגמול על הניסיון המקצועי. גילוי נאות אינני מורה מעולם לא הייתי ולעולם לא אהיה
    סגור
  • בן
    אנונימי 24/05/2022 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתחום ההוראה אין כמעט שום יתרון לותק מעבר לשלוש ארבע שנים. הניסיון המקצועי לא גדל כשאתה עושה כל הזמן את אותם דברים.
    סגור
  • טעות. כל שנה אני מחדשת שלא אשתעמם
    איריס 24/05/2022 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני בטוחה שרבים כמוני . אני לא מחנכת. אבל אני רואה כמה שעות עובדים מעבר לשעות הפורמליות. בדיעבד אופק חדש הכפיל ושילש את שעות העבודה. גם נמצאים יותר בבית ספר אבל חוזרים עם העבודה לבית
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות