על העיוורון - מי אשם בקריסת המערכות בנתב"ג?
"..לגבי סוכני הנסיעות ומורי הדרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע... גם לפי התחזיות הכי אופטימיות, בשנת 2025 לא רואים אפילו מיליון תיירים", כך אמר שר האוצר, אביגדור ליברמן, בישיבת הממשלה לא ממש מזמן, ב-12 בדצמבר 2021. החרתה-החזיקה אחריו שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שאמרה באותה ישיבה כי "לגיטימי להקריב את ענף התיירות, אבל צריך פיצוי". פיצוי כזה, כמובן, לא אושר בממשלה.
והנה, חצי שנה חלפה, ונתב"ג גדוש נוסעים, ממש עולה על גדותיו. התורים ארוכים, מזוודות לא מגיעות, טיסות מתאחרות, חברות התעופה מבקשות מהנוסעים להגיע ארבע שעות טרם ההמראה, וכוח האדם המצומצם לא עומד בעומס.
קריאה נוספת:
עולם התעופה לא עומד בעמוס
טרלול בשדות התעופה
המשבר הגדול בנתב"ג עצוב, מתסכל, ובעיקר מעיד על ראייה ממשלתית קצרת-טווח. במקום לממן תכנית שימור בכמה עשרות מיליוני שקלים, הקריבו שר האוצר ושרת התחבורה את ענף התיירות והתעופה על מזבח החיסכון התקציבי, ואת המחיר משלמים כיום אזרחי ישראל, והעובדים הכורעים תחת העומס בנתב"ג. כבר באותה עת, כשגל האומיקרון התפשט בארץ, הצענו למשרדי האוצר והתחבורה לנקוט בפעולה שתשמר את העובדים בענף, ותבטיח התאוששות מהירה כאשר יחלוף גם הגל הזה של מגיפת הקורונה, והעולם יחזור, פחות או יותר, לחיים סדירים.
ידענו אז את מה שכולם מבינים כיום: ענף התיירות דורש כמות גדולה של עובדים מיומנים, ורבים מהם לא ניתן להכשיר בהתראה קצרה. במהלך שנתיים של עצירת פעילות מצא חלק מהם ענפי תעסוקה חליפיים, והם כבר לא מעוניינים לחזור. אבל את אותם עובדים שעדיין היו בענף, היה ניתן לשמר באמצעות 'המודל הגרמני', במסגרתו העובד מקבל תשלום חלקי מהמדינה לתקופת גישור, על מנת שלא לנתק את הקשר בין העובד ומקום עבודתו.
בכירי האוצר ואגף התקציבים, זלזלו בפתרון הזה והתעקשו שההשקעה (הקטנה, במונחים ממשלתיים) הזו מיותרת ואינה נחוצה. היה זה עיוורון חושים טוטאלי, שאת תוצאותיו אנו קוצרים כיום בכל תחומי ענף התיירות, כשהמוחשי ביניהם הוא הכאוס בנתב"ג, אבל לא רק שם. גם בקרב סוכני הנסיעות יש כיום מחסור בכוח אדם שיטפל בלקוחות ובצבר ההזמנות הגדול.
למרבה הצער, הזיכרון הלאומי שלנו הוא קצר-טווח, ואיש אינו דורש כיום מפקידי האוצר, וגם מן השרים הממונים, לשלם את המחיר על השחצנות, האטימות וקוצר הראות שלהם. עם קצת חזון, פתיחות, ומחשבה קדימה, היה ניתן בקלות לצאת מן המשבר הזה מחוזקים, ואולי אף להגדיל משמעותית את הפעילות התיירותית בישראל, הן בתיירות היוצאת והן בזו הנכנסת. חבל.
רונן קרסו הוא מנכל איסתא הולידייס
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
35.אגף תקצבים אחראי להרבה מחדלים, והאוצר רק מחפש מיסים חדשים יש להם בעיה בחשיבה, איזה מח מעוות עוסק בלהמציא מיסים חדשים? היה מס על טלוויזיות מעל 55 אינטצ' הזוי, אגרת גודש הזוי! (ל"ת)אלמוג 03/08/2022 21:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.יהירות וזלזול?דוד 02/07/2022 09:58הגב לתגובה זו0 0יותר היסטריה ואובדן דעת כללי בו פקידי ממשל מתחומי הבטחון מנהלים מדיניות רפואיתסגור
-
33.ביבי הנכלולי סגר את שדה דב ,וזה בכיה לדורות! לא לשכוח! (ל"ת)סוקרטס 30/06/2022 20:39הגב לתגובה זו1 0סגור
-
32.כול הכבוד לעובדי נתב"גשימרית 30/06/2022 19:29הגב לתגובה זו1 0למרות הכול עובדי נתב"ג מצליחים להעביר מעל לשמונים אלף נוסעים ביום בעוד שדות תעופה בעולם כושלים לחלוטין כמו סחיפול ההולנדי והעצום בו מגבילים לשבעים אלף נוסעים ביום. חלק ניכבד מהבעיות הן דווקא של חברות התעופה בגלל העדר דיילים בדלפקים וצוותי קרקע ומטוסים שהיו מקורקעים שנתיים.סגור
-
31.כמה דברים שלא לקחת בחשבוןתחשבו בהגיון 30/06/2022 18:43הגב לתגובה זו1 0ואם היו משלמים להם לשבת בבית הם לא היו עובדים בעוד עבודה?סגור
- טען עוד
-
30.ישראל השניה. 30/06/2022 18:42הגב לתגובה זו0 0רק שההחלטות הרעות של ליברמן נוגעות לישראל הראשונה זה תופס כותרות. וכשהבן אדם הפסיק חלתים במיידי לאנשים בלי כסף אף אחד לא דיבר.סגור
-
29.הבעיה היא בכל העולם!יוסי 30/06/2022 17:22הגב לתגובה זו0 0בסחיפהול לא מסוגלים לטפל ביותר מ-70,000 נוסעים. סחיפהול זה נמל HUB. לפני הקורונה עברו בו בקלות 200,000 נוסעים ביום. לצורך השוואה, בנתב"ג עוברים בשיא בין 60,000 ל-70,000 ביום כמו בסחיפהול שגדול פי ארבע מנתב"ג. לשוק ייקח לפחות שנתיים להגיע לאיזון...סגור
-
28.נתבגאשר 30/06/2022 15:12הגב לתגובה זו0 0ליברמן אולי אתה צריך מריצה ?סגור
-
27.חזרתי מחו"ל. המצב על הפנים בכל המקומות. הכתב לא עשה שיע (ל"ת)Jakub 30/06/2022 14:21הגב לתגובה זו0 1סגור
-
26.מה עם הסתכלות פנימה ולא רק החוצהאסף 30/06/2022 14:18הגב לתגובה זו0 1אין ספק שמה שמר קרסו מתאר הוא חלק מהבעיה . אבל כמי שטס לאחרונה כמה פעמים, חלק מהבעיה נגרם כתוצאה מהמודל החדש של הטיסות שרוב החברות דבקות בו - למכור כרטיס טיסה בלי "כלום" לא מזוודה, לא מקום ישיבה וכו' . התוצאה - בידוק (צק אין) בדלפקי החברות אורך המון זמן , ויכוחים אין קץ על תשלומי תוספות , עודף משקל וכו'. חייבים לשנות את המודל הזה חזרה חייבים לשאוף שאנשים יגיעו לטיסה ברוב המקרים עם טרולי ויוותרו על הבידוק הפיזי בדלפק.סגור
-
25.כולכם משמיצים סתםאנונימי 30/06/2022 13:53הגב לתגובה זו1 1עכשיו ממריא מפאריס.שימרו את העובדים בתשלום בתקופת הקומונה.אז למה הטיסה מתעכבת בשעה?מדוע מעט דיילות קרקע והן אינן יעילות? מדוע שתי בקריות דרכונים על טיסה אחת? עמדתי 3 שעות ב 4 תורים כגון לגייט.העיקר להשמיץ את הממשלה.בנתבג ביציאה ללא הפקדת מזוודות תוך שעה הייתי בדיוטי.כאן ללא הפקדת מזוודות 3 שעות.סגור
-
24.ברדק נתב"גאזרח 30/06/2022 13:45הגב לתגובה זו1 1נתב"ג תמיד היה ותמיד יהיה ברדק אחד גדול כי הוא נשלט ע"י וועד העובדים של רש"ת ששהפך למאפיה בחסות הליכוד. הכל מינויים פוליטיים ונפוטיזם. אנשים שלא היו מקבלים לסדר מדפים בסופר מקבלים 30K-50K משכורת. עד שנתב"ג לא יופרט לא יהיה שינוי.סגור
-
23.ליברמן השחצןמנחם 30/06/2022 13:29הגב לתגובה זו3 1כמו כל דבר אצלו - שחצנות וגסות הרוח, בלי טיפה מקצועיות - ברוך שפטרנו ממנו ומכל החבורה הזו !!סגור
-
22.כתבה מעולה. אבל שום דבר לא יעזורשמשי 30/06/2022 13:09הגב לתגובה זו2 1אנחנו , הציבור הישראלי אשם כי הוא בוחר מנהיגים מטומטמים מושחתים מנוולים רודפי בצע ושלמונים. עז זה נאמר. או לא נאמר - השם ירחם. בטוח שלא.סגור
-
21.איזה תחום לא קורס בישראל? (ל"ת)אבי 30/06/2022 12:52הגב לתגובה זו2 1סגור
-
20.כמה שנים לוקח להכשיר סבל או פקיד קבלה?מי ישמע 30/06/2022 12:15הגב לתגובה זו5 0כמה שנים לוקח להכשיר סבל או פקיד קבלה?סגור
-
19.נו באמתRr 30/06/2022 11:36הגב לתגובה זו4 2קורה אצלנו מה שקורה בכל העולם. כתב קטן ומשמיצןסגור
-
18.ממשלה חסרת תפקוד. לא שהקודמת היתה טובה יותר ! (ל"ת)חיים 30/06/2022 11:24הגב לתגובה זו1 0סגור
-
17.להעניש את ישראל ביתנוקלוד 30/06/2022 11:19הגב לתגובה זו4 4בגלל המדיניות הזחיחות והאטימות של ליברמן, מבקש מכל עולה חבר העמים וכל נפגעי החלטותיו המופקרותך להחרים בבחירות הקרובות ב 1 לנובמבר את המפלגה שלו "ישראל ביתנו" ולהצביע למפלגות אחרות. פעם אחת ולתמיד צריך להעניש את אביגדור ליברמן שלוח הרסן ולהוריד אותו מתחת לאחוז החסימה. מצידי באמת שיחזור למקצוע הקודם שלו לעסוק בהובלותסגור
-
מצידי שביבי יחזור למקצוע הקודם שלו, מוכר רהיטי רים.יש ר אלי 30/06/2022 12:41הגב לתגובה זו1 1השאלה אם היית קונה מביבי ספה או ארון?סגור
-
16.אתה צודק, שר אוצר הזוי, שרת תחבורה גרועה (ל"ת)מיקי 30/06/2022 11:13הגב לתגובה זו5 4סגור
-
15.הבידוק המבורדקאיציק 30/06/2022 11:08הגב לתגובה זו2 0מנגנון הבידוק של פרופיל הישראלי הממוצע אינו מתאים לתקופתנו. זוג ישראלים או משפחה נורמטיבית שנוסעים לחול עוברים בידוק קשוח מדי. צריך לייעל את הבידוק לישראלי הממוצעסגור
-
14.צריך לפטר את אגף תקציבים כולו הם רק גרמו נזקים למדינה,אמנון 30/06/2022 10:44הגב לתגובה זו4 0בגללם עשו רקבת קלה ולא מטרו בגללם בתי חוךים לא יכולים לקנות מכשור רפואי (צריך רישיונות) גם כשיש כסף.הם חושבים שהם יכולים לנהל את המדינה, הם טועים.הם משתמשים בשיטת קומוניסטיות הם לא התקדמו עם הזמן הם תקועים ב 1960.סגור
-
13.כואב הלב שביבי לא רה"מ ואי אפשר להאשים אותו (ל"ת)שיר כאב 30/06/2022 10:42הגב לתגובה זו2 2סגור
-
12.העובדים עובדים במקום יותר טוב מבחינתםאבי 30/06/2022 10:31הגב לתגובה זו4 0אז למה לשמר אותם? טוב יותר להם ולמשק ככהסגור
-
11.הגיע הזמן לדבר על הפרטהאנונימי 30/06/2022 10:28הגב לתגובה זו2 0ממשלות לא יודעות לנהלסגור
-
10.מילא נתב"ג מה עם שרות דרכונים ?אזרח 30/06/2022 10:28הגב לתגובה זו8 0מנסה להזמין תור יש רק לדצמבר, אנחנו בשנת 2022 זה רמת השירות ועוד טוענים שזמן ההנפקה הוא לפחות 6 שבועות. בעבר היית מגיע בשעות קבלת קהל, אמנם מחכה שעה עד שעתיים אבל מקבל דרכון עד 10 ימים אחרי. ממש משרד הפנים שינה והשתפר בשירות....סגור
-
9.בקיצור אמרת ממשלה של מטומטמים שכרגע עפו הביתה היידה ביב (ל"ת)משה ראשל"צ 30/06/2022 10:28הגב לתגובה זו6 6סגור
-
8.שרת תחבורה לא מתפקדת ושר אוצר אטום וזו התוצאה. (ל"ת)אבי 30/06/2022 10:16הגב לתגובה זו7 3סגור
-
7.מה הקשר בין תיירות נכנסת לתורים בנתבג?בן 30/06/2022 10:11הגב לתגובה זו3 3תורים בנתבג זה ישראלים שבורחים מהמדינה לא תיירים שנכנסים אליהסגור
-
6.קריסת שדה התעופהדוד 30/06/2022 10:11הגב לתגובה זו3 1ראשון האשמים המנכל. כל התירוצים , לא יד על ץי קצצו לי וכואתה ראשון האשמים!סגור
-
5.שינוימשה 30/06/2022 10:09הגב לתגובה זו4 3רצו שינוי קיבלו את דוברמן שר אוצר אדם שלא מבין כלום ושום דבר בכלכלה וחברה ומבין טוב מאד בדיקטטורה ושרידות פוליטית ע"י שקרים וחוסר אמינותסגור
-
4.ביקשנו מהמדינה/אמא שתשלם ותקנה ותבשל בשבילנו (ל"ת)אזרחית 30/06/2022 10:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.הפתרון שרים מקצועיים ולא פוליטיקאים מושחתים בתור שרים (ל"ת)יותם 30/06/2022 09:55הגב לתגובה זו10 0סגור
-
2.משרד האוצר רואה כסף לא אנשיםיוסי 30/06/2022 09:53הגב לתגובה זו12 0אם לא הבנת אדון קרסו ,משרד האוצר חיסל את החקלאות,את החינוך,ועכשיו את התיירות . אבל למפלגות יש כסף ולחלק לנציגנו בכנסת אשר מתנהלים לפי אינטרסים פוליטיים אישיים,לא מעניינים הנושאים האלה. רק כסף ואינטרסים. הרי ליברמן יוכל להציג בבחירות שהוא שר אוצר מצויין- חיסל את הגרעון מהקורונה,תקציב יעני מאוזן ,ואכן זה המצב הבעיה שאם התיירות לא מתפקדת החינוך לא מתפקד אין חקלאות ומערכת בריאות קורסת ולא מתקדמת, אז המדינה ואזרחיה בבעיה,שקורטים לה שר האוצרסגור
-
1.הממשלה שעשתה עלינו "בנט" (עוקץ) (ל"ת)טייגר 7 30/06/2022 09:52הגב לתגובה זו7 6סגור
-
והקודמת עשתה "ביבי" (נהנתנות וזילזול) (ל"ת)אלמוג 30/06/2022 10:47הגב לתגובה זו5 2סגור
-
מה שהקים מבצר על חשבונך (נהנתן ומזלזל) זה הקרח מרעננה (ל"ת)אלמוג החוכמולוג 30/06/2022 12:42הגב לתגובה זו0 2סגור