"עליות המחירים - תיקון מהקורונה. הספקים מפחדים שסבלנות הלקוחות תפקע"
עוד ועוד יצרני ויבואני מזון ומוצרים מעלים מחירים, שמתגלגלים ללקוח הקצה. "מה שמטריד את המותגים זה אם להמשיך ולהעלות את המחירים חרף הבעיות הקיימות, ויש בעיות. הן מאד מטרידות את כולם, גם את הספקים הגדולים שמפחדים להגיע למקום שהצרכן יאבד את הערך. ולכן אני לא מאמין שיהיו עוד התייקרויות מאד גבוהות. אנחנו נמצאים בתוך הגל הזה מתחילת הקורונה וראינו שהיו כל מיני ציוצים של כל מיני ספקים שרצו להעלות מחירים ולא ביצעו את זה, וספגו וספגו וספגו, עד שהגיעו לרגע הזה שהחליטו שצריך לעדכן את המחיר", אומר איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת הקמעונאות "יוחננוף", בראיון לביזפורטל. "אני מאמין ש(אחרי) העדכון שאנחנו רואים עכשיו, לא נראה עדכונים בלי סוף והספקים חושבים על זה שאם יעשו את העדכון כרגע, לא יהיה להם באמת את הלך הרוח הזה מהשוק ואת הסבלנות הזאת לייקור נוסף".
-אבל אנחנו עדיין רואים גל עליות. חברה מודיעה על העלאה, ואז אחריה עוד כמה חברות עושות זאת, כי כולן מחכות לראות מי תהיה הראשונה לעשות כן
"אני מאמין שהן הגיעו לשלב שהן רוצות כי הן צריכות. עד כמה זה נכון, תלוי במסחר שבין הלקוח למוצר עצמו ולחברה, שבעצם יוצר מצב שאם המכירות יורדות, אז הספקים יצטרכו להוריד מחירים כדי לפתות את הצרכן לקנות. בנתיים רואים שהצרכנים משמרים את נתחי השוק של המוצרים
-כלומר הצרכנים בוכים על העליות אבל ממשיכים לקנות מוצרים יקרים שהמחירים שלהם ממשיכים לעלות
"תראה, הצרכן חכם, הוא יודע מה הוא עושה, הוא יודע להחליט במוצרים שהוא מכיר וצורך שנים רבות. הוא יודע מה מתאים לו ומה נוח לו וכמה הוא מוכן לשלם. ברור שהוא מתנהג כמונו הסוחרים שבוכים שאתה מעלה להם את המחיר כי מעדיפים לשלם פחות. אבל בסופו של דבר, הדרך היחידה היא בעצם היחס שבין המוצר לצרכן שכאשר לא מתאים לו הוא לא קונה. יש מלא מוצרים זולים על המדפים, אבל הצרכן מעדיף את המוצר שהוא רוצה".
-לפני פחות משנה השקתם את המותג הפרטי. כאשר מחירי המזון למשל עולים, מה אתם עושים? איפה המותג הפרטי עובד ואיפה לא?
"זה מצליח להוריד מחירים בכל העולמות של הנון-פוד וקצת פחות בעולמות של הפוד. אם הילדים שלך אוהבים שוקולד נוטלה, גם אם תנסה להחליף להם לאיזה מוצר איטלקי איכותי ככל שיהיה, הכוח של המותג מאד מאד גדול, בטח אצל ילדים, וכשאתה תקנה שוקולד אחד, תראה שהם לא יאכלו אותו. אז לא תקנה אותו יותר".
-אתם רואים ירידה במכירות בעת האחרונה בשל העלייה במחירים? אנשים יותר מדויקים במה שהם קונים?
"הצריכה מאד קשיחה. אם יש לך תינוק תאכיל אותו, אם אתה רעב – תאכל. נכון שאנחנו מצפים לשינוי בסיגמנטים. כלומר, צרכנים שהייתה להם הכנסה פנויה עודפת בתקופת הקורונה, התאמצו פחות להגיע לקנות בזול והלכו לקנות בחנויות העירוניות למרות שהם משלמים כמעט כפול ברווח. לכן אנחנו מצפים בתקופה הזאת, וכך כנראה קורה, שזה יעבור מהסיגמנט העירוני יותר לחנויות הדיסקאונט, ואנחנו כרשת דיסקונט רואים את זה וחווים בפעילות טובה". ואיך תשפיע החדירה של רשתות הקמעונאות הבינלאומיות לשוק הישראלי? צפו בראיוןTV
.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.לסופרלרון 25/07/2022 09:04הגב לתגובה זו2 0הכינו רשימת קניות ואת הילד השאירו אצל הסבתא,כנ"ל לא לוקחים ילדים לחופשות בחו"ל הרס ומריבות ותו לא,מספיק שולחן ליל הסדרסגור
-
5.אך זה לא רק אצלנולרון 25/07/2022 09:01הגב לתגובה זו1 0מי שראה אתמול כשבסיום הטור דה פרנס הופיעו על במת המנצחים י ל ד י ה ם,לא לעניין ופעם ראשונה שזה קרהסגור
-
4.תחושת העושרלרון 25/07/2022 08:59הגב לתגובה זו1 0נגרמת גם ע"י חינוך קלוקל,כמה הילד "מקסים" "נהדר" ניתן לו "מה שירצה"ועוד יו"ב סופרלטיבים במקום חינוך אמיתי המגיע מהביתסגור
-
3.מחירי הדיור הגבוהים מספקים אשליית עושרלילי 25/07/2022 07:58הגב לתגובה זו2 0כל בעל דירה מליונר לכן יש הרגשה של עושר . בתקופת עושר מחפשים לקנות את היקר . כל זה יעלם לאחר הקריסה שתבוא .סגור
-
לא בדיוקלרון 25/07/2022 09:06הגב לתגובה זו1 0זו הרעה החולה של הריבית הנמוכה ששררה,עם הדירה לא הולכים למכולתסגור
- טען עוד
-
2.לא לקנות בכל מחיר ואז המחירים יירדואא 25/07/2022 07:33הגב לתגובה זו4 0באחת הרשתות העלו מחיר של סירופ פי 2.5 ובכל שבוע המדף נראה אותו דבר כי לא קנו,לבסוף נתנו הנחה של 45 אחוז.סגור
-
1.יוקר מחיהמיכאל 24/07/2022 22:47הגב לתגובה זו1 0גם אתם לא ממזרים קטנים .הסופרים עושים סיבוב על חשבון הלקוחות מה אתם חושבים שהלקוחות מטומטמים יעלה אתם צופים את הלקוח בבתיםסגור