בית הדין לעבודה נגד ההסתדרות: הורה לעובדי הגוררות בנמל אשדוד לחזור לעבוד, לפחות עד יום חמישי - בינתיים הפקקים חזרו לנמל הממשלתי
הנה עוד הוכחה לכך שאסור לקנות את השקר שההסתדרות מנסה להעביר לציבור במסגרת קמפיין "עושק המחיה" שלה. ההסתדרות מנסה להציג את עצמה כאילו שאכפת לה מהציבור בישראל - אבל האמת היא שההסתדרות לא באמת פועלת לטובת העובדים החלשים בישראל. למעשה היא בכלל אחת האחראיות ליוקר המחיה, בהתנגדותה לכל רפורמה שתטיב עם הציבור. הנה עוד הוכחה - במקום לדאוג לחלשים בישראל, ההסתדרות (שוב) מובילה ותומכת במאבק של עובדים מהחזקים בישראל: עובדי הנמלים. אלה שובתים (סליחה - רבים שם הפכו פתאום ל'חולים' ביחד, והחברים שלהם לעבודה לא הסכימו להחליף אותם, ואלה למה? כי הם תמיד אוהבים לשבות. כי השכר שלהם כביכול לא מספיק גבוה. אבל האמת היא שהתנאים והשכר שלהם הם מהטובים בישראל. חברת תעבורה ימית אשדוד מעניקה שירותי ים (ניתוב ספינות לתוך הנמל ומחוצה לו, עגינה ושירותי תצפית) לנמל אשדוד, לנמל הדרום, לרציף 30 ולחברת כיל - כך שלמעשה כאשר העובדים שובתים הם פוגעים בכל אזרחי ישראל: ספינות לא יכולות להיכנס לנמל, לא ניתן לפרוק אותן וממילא נוצר פקק גדול, שמעלה את יוקר המחיה לציבור הישראלי. בינתיים, הפקקים חזרו לנמל הממשלתי. באמת תודה לעובדים החרוצים האלה.
אז היום בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בראשות השופטת רחל גרוס, קיבל את עתירת הנהלת חברת תעבורה ימית אשדוד, הוציא צו מניעה לשביתה ולמעשה הורה לסקטור עובדי הדירוגים בגוררות להפסיק לשבות ולחזור לעבודה, לפחות בינתיים. ״על מנת למנוע נזקים אפשריים המפורטים בבקשה, ניתן בזה צו אירעי במעמד צו אחד, על פיו, עד להחלטה אחרת, המשיבה תמנע מלנקוט כל צעד ארגוני״. ביום חמישי בשעה 10:00 יתקיים דיון נוסף בנושא.
איך העובדים בנמל אשדוד פוגעים בכל הציבור הישראלי?
בפניה לבית הדין שהוגשה על ידי עו״ד יעקב מלישקביץ נכתב: ״כפועל יוצא של העיצומים הקשים והפרועים של העובדים, בהוראת נציגותם (כלומר ההסתדרות והוועד), נגרמים נזקים קשים ביותר למשק, למבקשת וללקוחותיה, ונפגעים השירותים שהמבקשת מחוייבת לתת. פגיעה זו במשק מתעצמת שעה שמחוץ לנמל עוגנות עשרות אוניות הממתינות לתורן להיכנס לנמל. מאז פרוץ העיצומים פועלת בנמל גוררת אחת בלבד במשמרת או שתיים לכל היותר במקום שלוש גוררות כנדרש, זאת לנוכח גל ההיעדרויות הנרחב של המלחים והסירוב להחליפם. חלק ניכר מהאוניות הפוקדות את נמל אשדוד מצריכות לפחות שתי גוררות (ולעיתים אף שלוש או ארבע) לצורך תימרונן אל הנמל וממנו, וכאשר יש גוררת אחת בלבד במשמרת לא ניתן להכניס או להוציא אוניות אלה מהנמל, דבר המגדיל את התור של אוניות בכניסה לנמל ומעכב את הטיפול בכל האוניות. למותר לציין כי לא נמסרה למבקשת הודעה על שביתה כמתחייב בחוק, והמדובר בשביתה פרועה, בלתי חוקית, אלימה ונטולת רסן".
מנכ״ל חברת תעבורה ימית אשדוד אביחי חתוכה: "עובדי החברה נהנים מתנאי עבודה, מנוחה ושכר מהטובים במשק הישראלי. מצופה מוועד העובדים וההסתדרות לנהוג באחריות כלפי עוגן כלכלי ומרכזי למדינה. הפרת החלטת בית הדין והעיצומים הם פגיעה בכלכלת ישראל, פגיעה בעובדים עצמם ובלקוחות החברה. אנו רואים בשיבוש פעילות החברה והשירות ללקוחות כאירוע בלתי נסבל".
למי באמת דואגת ההסתדרות?
ההסתדרות לא באמת דואגת לעובדים בישראל, בטח לא לעובדים החלשים. היא בעיקר דואגת לעובדים העשירים, לוועדים החזקים. היא לא דואגת לא לעובדים בחברות קטנות, וגם לא לאלה שבכלל נמצאים מחוץ למעגל העבודה ונפגעים מהמהלכים שלה. ההסתדרות ובראשה ארנון בר דוד הם מהגורמים שאחראיים ליוקר המחיה בישראל. הם לא אלה שיכולים לבוא ולהטיף מוסר על הצורך בהורדת יוקר המחיה. הם אלה ששומרים על השמנת קרוב אליהם. הם מסכלים כל ניסיון לפתיחה של השוק הישראלי לייבוא מחו"ל ובכך להוריד את המחירים. תמצאו את ההסתדרות בכל צומת קבלת החלטות בישראל חשובה - אבל בדרך כלל היא תהיה בצד הלא נכון של המשוואה - בצד של אלה שפוגעים בציבור הישראלי כולו, תוך העדפת מקורבים. היא תומכת בבריונות של עובדי הנמלים (שגם כך השכר שלכם מאוד גבוה), היא תומכת בהסתדרות המורים שפוגעת במורים הצעירים, היא תומכת בוועד עובדי הרכבות, תומכת בחסימת ייבוא חופשי ומה לא - וכל המהלכים האלה פוגעים בציבור הרחב בישראל. אז כאשר ארנון בר דוד מדבר על מאבק ביוקר המחיה - הוא בעיקר משקר לכם. אל תקנו את זה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.בינתיים כל מה שהפריטו עלה לעם יותר (ל"ת)גל 19/08/2022 04:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.הם מזמן הפסיקו לעבודבר מילר 18/08/2022 08:20הגב לתגובה זו0 0לא יוצאים לקשור אוניות בזמן כל אחד חושב שם שהוא אדמירל נלסון , בושה וחרפה, ימאים של חצי שקל , עושים יותר נזקים מאשר עבודה , יש שם מעטים שהם ממש ימאים בחסד …השאר…צריכים את חסדי השם כדאי להיקראות ימאים /מלחים שלא הפליגו יום אחד ביםסגור
-
6.מה שלא כתבומשה 17/08/2022 10:25הגב לתגובה זו0 1זה שההנהלה מפרה הסכם חתום, המנכ"ל הוא מנכ"ל כושל, חסר כול ניסיון ניהולי, הוא לא מנהל את החברה אלה איציק בלומנטל שסולק בבושת פנים מנמל אשדוד לאחר ששם עשה אינספור נזקים. לכן אל תאמינו למה שכתוב, זו לא האמת.סגור
-
אתה כותב שטויותדן 17/08/2022 12:59הגב לתגובה זו2 1אז עכשיו המנכ"ל אשם? מאיפה אתה מכיר אותו בכלל? האיש עושה הכל למען העובדים, בעל רקע ניהולי בכיר של שנים כי במקרה אני מכיר אותו, ההתנהלות של הועדים היתה פרועה עוד כשעבדו בנמל, ומנסים גם עכשיו לחלוב מהקופה הציבורית עוד ועוד כסף ,אז לפני שאתה מאשים את המנכ"ל תלמד את העובדות.סגור
-
5.עזבו כבר את הנמלאבי חלימי 17/08/2022 08:43הגב לתגובה זו0 1אולי פעם אחת במקום שהעיתונות תתקוף את עובדי הנמל שתתקוף את רשת הקבלנים הארצית שנוצרה פה ב 20 שנה האחרונות והפכה יותר ממליון פועלים ישראלים לתאילנדים בארצםסגור
- טען עוד
-
4.למה להטעות את המדינה? לא מדובר בנמל אשדודהרצל 17/08/2022 07:36הגב לתגובה זו3 0העיקר לגרום לאנשים לשנוא, כל הטקסט מדבר על "חברת התעבורה הימית" שכבר מספר שנים שייכת לחברת נמלי ישראל ולא באחריות נמל אשדוד, אבל העיקר לכתוב על נמל אשדוד וללכלך. זה נהיה טרנד. כשצריך להיכנס בעובדי הנמל אני איתכם אבל "איך העובדים בנמל אשדוד פוגעים בכל הציבור הישראלי?" דיי ליצור פילוג והסתה כלפי ציבור עובדים שלם, זה שקר, הכותרת מדברת על משהו אחד הטקסט מדבר על משהו אחר.סגור
-
זה אשכרה כתוב בכותרת. קראת בכלל את האייטם? (ל"ת)שמעון לביא 17/08/2022 09:57הגב לתגובה זו0 1סגור
-
שמעון, אתה קראת בכלל?אמנון 17/08/2022 11:14הגב לתגובה זו1 0חברת נמלי ישראל לא מוזכרת אפילו פעם אחת. מה בדיוק כתוב בכותרת מלבד ניסיון זול להסתה? כתוב "הפקקים חזרו לנמל הממשלתי". כולם מבינים כלפי מי מופנית האצבע אז אל תיתמם כנראה שגם אתה מאלה ששומעים נמל וישר מתחילים להשמיץ מבלי לדעת חצי עובדה נכונה.סגור
-
3.חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחעניים עצומות לרווחה. 17/08/2022 07:18הגב לתגובה זו0 0ליברמן שותק וצוחק על כולם מלמעלה חחחחחחחחחח תמיד ימצאו אשמים אחרים אני לא ידעתי לא שמעתי יש לנו אחד כזה באפוזיציה .סגור
-
2.גוררות לא שייכות לנמל אשדוד אלא לחנ"ייוסי מ. 17/08/2022 04:49הגב לתגובה זו3 0מדוע להשחיר את נמל אשדוד ועובדיו? הרי משתמע מן הכתבה כי עיצומים של מפעילי גוררות אשר מכניסות/מוציאות אוניות הם אלה שפוגעים בעבודה. מה לעשות שעובדי הגוררות הם תחת חברת נמלי ישראל (חנ"י) ואין להם שום קשר לנמל אשדוד. אולי הם מאוגדים תחת ההסתדרות אך לא מדובר פה בעיצומים של עובדי הנמל על רקע דרישה להעלאת שכר. חבל שכך מנסים לסכסך בין אזרחים במדינה ולהכפיש ציבור של אנשים שומרי חוק, משלמי מיסים ומשרתי מילואים. פשוט חבל.סגור
-
זה אשכרה כתב בכותרת... ביזפורטל צודקים (ל"ת)שמעון לביא 17/08/2022 09:57הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.פשוט לפטר את כולם בנמל יש נמל מתחרה ולגייס עובדים חדשיםיוני 16/08/2022 19:21הגב לתגובה זו4 2חצי מדינה תעמוד בתור לעבוד שם עם כל התנאים והמשכורות הגדולותסגור
-
לא נכון עובדתיתחזי 16/08/2022 22:26הגב לתגובה זו1 0זה בדיוק הבעיה שזה לוקח הכי מהר 3 שנים ובינתיים אין לך נמל הם מחזיקים את המדינה בגרוןסגור