הרשות להגנת הצרכן קונסת את חברת באדג'ט ב-5.6 מיליון שקל

החברה מכרה כמעט 100 רכבי השכרה אותם הציגה כרכבי ליסינג ופרסמה עשרות נוספים באופן דומה; אין זו הפעם הראשונה בה מוטל עיצום כספי על החברה בגין פעילותה
 | 
telegram
(3)

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן קונסת את חברת דומיקאר בע"מ (באדג'ט Budget השכרת רכב) בסך 5,598,720 שקל בגין הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות". מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה. החברה מכרה 93 רכבים ששימשו כרכבי השכרה אותם הציגה כרכבים ששימשו כרכבי ליסינג. בנוסף, החברה פרסמה 28 רכבים נוספים באתר החברה ובאתר פוקוס, תוך הצגתם כרכבי "ליסינג", בעוד שבפועל שימשו כרכבי השכרה.

בעבר, הוטל על החברה עיצום כספי על ידי הרשות, אך החברה לא הפרה את אותם סעיפי החוק בשלוש השנים שקדמו להפרה בהליך זה. לאור זאת בוצעה הפחתה של 10% מהסכום המקורי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 6,075,000 שקל ופחת ל 5,598,720 שקל).

מחקירת הרשות להגנת הצרכן עלה נציגי החברה הציגו בפני הצרכנים רכבים שונים, אשר לדבריהם שימשו כרכבי "ליסינג". דו"ח התנועות של כל רכב הראה כי היו תקופות בהן הרכב שימש גם כרכב השכרה, ולא ליסינג בלבד (ישנם רכבים אשר שימשו כרכבי השכרה בלבד). דבר זה לא נאמר לצרכנים השונים, על אף שחלקם שאלו את נציגי החברה אודות היותם של הרכבים רכבי השכרה או ליסינג, שכן ביקשו לרכוש רכב ליסינג בלבד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נציגי החברה הציגו בפני הצרכנים את הרכבים השונים כרכבי ליסינג, בעוד שרכבים אלו שימשו גם כרכבי השכרה. בנוסף לכך, מסרו נציגי החברה לצרכנים את טופס הגילוי בו נכתב כי מקוריות הרכב היא ליסינג, ואת רישיון הרכב בו נרשם בשדה "רישום מקורי" - "השכרה/החכר".

ברשות להגנת הצרכן מדגישים כי עברו של הרכב, שימושו והעובדה ששימש כרכב השכרה, ולא רק כרכב ליסינג, הם פרטים מהותיים בעסקה, שכן הם עשויים להעיד על מצבו של הרכב, איכותו, בלייתו, ועל גורמים נוספים המשפיעים על החלטתו של צרכן באם לרכוש את הרכב או לא.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "החברה הטעתה את הצרכנים באשר לשימוש הקודם שנעשה ברכב, זוהי הטעיה חמורה במיוחד כיוון שפרטים אלה יכולים להעיד על מצבו, איכותו ועל פרמטרים נוספים אחרים, אשר משפיעים על ההחלטה האם לרכוש את הרכב. רכישת כלי רכב היא מסוג העסקאות היקרות יותר והמורכבות יותר שמבצע צרכן. מדובר בפער מידע משמעותי בין העוסק לצרכן ביחס למוצר, הן באשר למצבו של הרכב והן באשר לשימוש הקודם שנעשה בו וחשוב להבין שלצרכן אין דרך לבדוק את המידע בעצמו. הטלת העיצום הכספי הינו צעד נוסף במלחמה הנחושה של הרשות כנגד מי שמטעה את ציבור הצרכנים".

מחברת באדג'ט נמסר בתגובה: "דומיקאר דוחה לחלוטין את הטענות הלא מבוססות שהועלו כלפיה. החברה תפעל להוכחת צדקתה, לביטול העיצום  ולשמירה על שמה הטוב בבית המשפט וביתר האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. החברה מציינת, כי לא עלתה תלונה בנושא זה, מצד אף לקוח וכי הטענות של הרשות להגנת הצרכן מתייחסות, לכאורה, למספר קטן של עסקאות, שנערכו לפני מספר שנים. החברה משרתת את לקוחותיה הנאמנים במשך עשרות שנים על פי כללים מחמירים של יושר, כבוד, הגינות ושקיפות מלאה. החברה משוכנעת שבית המשפט ידחה את טענות הרשות ויוכיח את צדקתה  ותמשיך לעשות הכל, במטרה לשמר את אמון הלקוחות".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוחרי סוסים
    צרכ(ח)ן 29/09/2022 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מאמין לרשות, פעם היו סוחרי סוסים, המונח הפך לביטוי "האומר האיש לא ישר", פעם היו סוחרי סוסים, הם לא השתנו, הסוסים השתנו, היום הם ממתכת.
    סגור
  • מדויק
    ר 12/02/2023 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כאלב ביג'י יומו
    סגור
  • אהבתי... (ל"ת)
    טל 30/09/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות